"Raskaus raiskauksesta on Jumalan tahto"

Ainako lahja?

http://www.iltalehti.fi/usanvaalit2012/2012102416245011_uv.shtml

Republikaanipoliitikko on jälleen kohauttanut lausunnoillaan raiskauksesta ja abortista. Demokraatti Joe Donnelly kysyi tiistai-iltana järjestetyn väittelyn loppumetreillä, pitäisikö abortti sallia esimerkiksi raiskaus- tai insestitapauksissa.

- Olen pohtinut sitä pitkään ja ymmärtänyt, että elämä on Jumalan lahja. Ja uskon, että jopa silloin, kun raskaus saa alkunsa niin kamalasta tilanteesta kuin raiskauksesta, se on Jumalan tahto, Richard Mourdock sanoi....

Mitä mieltä tästä? Onko raiskauksesta alkunsa saanut lapsi aina lahja, vaikka harva nainen sitä lahjaksi kokee?

Onko abortti raiskaustapauksissa väärin? Tätä kysyn erityisesti vastustajilta (kuvitellaan, että tuttu, ystävä, sisko, tytär jne. tulee raiskauksesta raskaaksi ja tekee abortin, miten suhtaudut asiaan?)

Entä kumpi syyllistyy pahempaan rikokseen, raiskaaja vai raiskauksesta raskaaksi tullut nainen, joka abortoi lapsen?

Asiallista keskustelua asiasta.

47

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsi on syytön

      isänsä rikokseen. On väärin langettaa viattomalle kuolemanrangaistus.
      Tulisitko itse mieluummin raiskatuksi vaiko murhatuksi (pakko valita)?

      • Kyselyikäinen

        "On väärin langettaa viattomalle kuolemanrangaistus."

        Kuolemanrangaistus voidaan antaa vain elävälle ihmiselle, ei solujen kasalle. On paljon enemmän väärin langettaa viattomalle elinkautinen rangaistus siitä, että hän joutui raiskaajan uhriksi. Raiskauksesta alulle pantu raskaus ei voi olla jumalan tahto, jos ei raiskauskin ole jumalan tahto. Onko se tosiaan? Miksi rikollista ja sairasta perimää tarvitse kenenkään pitää kehossaan, koska ei ole itse mitenkään asiaan osallinen. Miten ajattelisi mies, jonka vaimo raiskataan? Jos ette te abortinvastustajat voi koskaan asettua naisen asemaan niin yrittäkää edes asettua sen vara-isukin asemaan.

        http://naistenvirta.nettisivu.org/tyontekijalle/raiskaus-ja-seksuaalinen-vakivalta/

        Onneksi on jälkiehkäisy, vaikkei sekään aina toimi. Onkohan niin, että lääkäri antaa raiskatulle heti jälkiehkäisypillerin? Luulisi että kaikkien tautien varalta ainakin annetaan antibiootit. HIV:in tarttumista ei voida estää. Sairas tuo poliitikko.


      • tietenkin voi

        Ihmisen suunnitelmallinen tappaminen on murha.
        En voisi mukavuustappaa ketään.


      • Jos sut
        tietenkin voi kirjoitti:

        Ihmisen suunnitelmallinen tappaminen on murha.
        En voisi mukavuustappaa ketään.

        "En voisi mukavuustappaa ketään."

        raiskattaisiin, niin hyväksyisitkö että sut pakotettaisiin aborttiin vai haluaisitko oikeuden valita itse?


      • ?????????????
        Jos sut kirjoitti:

        "En voisi mukavuustappaa ketään."

        raiskattaisiin, niin hyväksyisitkö että sut pakotettaisiin aborttiin vai haluaisitko oikeuden valita itse?

        Ja sun mielestä on vertailukelposta pakottaa säästään jonkun elämä ja tappamaan?!!


      • Dara
        ????????????? kirjoitti:

        Ja sun mielestä on vertailukelposta pakottaa säästään jonkun elämä ja tappamaan?!!

        Se miten minä asian ymmärrän, niin molemmissa tapauksissa nainen on tullut raiskatuksen seurauksena raskaaksi ja molemmissa tapauksissa hän joko saa itse valita kuinka toimii tai sitten hänet pakotetaan valintaan, jota ei itse halua. Minusta kyseessä on täysin vertailukelpoiset tilanteet.


      • jumalan tahdoista
        Kyselyikäinen kirjoitti:

        "On väärin langettaa viattomalle kuolemanrangaistus."

        Kuolemanrangaistus voidaan antaa vain elävälle ihmiselle, ei solujen kasalle. On paljon enemmän väärin langettaa viattomalle elinkautinen rangaistus siitä, että hän joutui raiskaajan uhriksi. Raiskauksesta alulle pantu raskaus ei voi olla jumalan tahto, jos ei raiskauskin ole jumalan tahto. Onko se tosiaan? Miksi rikollista ja sairasta perimää tarvitse kenenkään pitää kehossaan, koska ei ole itse mitenkään asiaan osallinen. Miten ajattelisi mies, jonka vaimo raiskataan? Jos ette te abortinvastustajat voi koskaan asettua naisen asemaan niin yrittäkää edes asettua sen vara-isukin asemaan.

        http://naistenvirta.nettisivu.org/tyontekijalle/raiskaus-ja-seksuaalinen-vakivalta/

        Onneksi on jälkiehkäisy, vaikkei sekään aina toimi. Onkohan niin, että lääkäri antaa raiskatulle heti jälkiehkäisypillerin? Luulisi että kaikkien tautien varalta ainakin annetaan antibiootit. HIV:in tarttumista ei voida estää. Sairas tuo poliitikko.

        en tiä kun en mikään uskovainen oo, mutta ihan turhaa taas saivarella juridiikan terminologialla kun ihan samoin se syntymätön lapsi siinä surmataan, ikäänkun "rangaistuksena" olemassaolostaan ja jostain mitä ei oo tehny.
        Miten jonkun aivan muun teko tekee lapsesta "rikollisen ja sairaan perimän"? Menisitkö sanomaan noin päin naamaa syntyneelle joka on sanut alkunsa raiskauksesta?


      • sama pätee kai
        Dara kirjoitti:

        Se miten minä asian ymmärrän, niin molemmissa tapauksissa nainen on tullut raiskatuksen seurauksena raskaaksi ja molemmissa tapauksissa hän joko saa itse valita kuinka toimii tai sitten hänet pakotetaan valintaan, jota ei itse halua. Minusta kyseessä on täysin vertailukelpoiset tilanteet.

        sitten syntyneiden kohdalla, eli on yhtä vertailukelposta että pakotetaan murhaaja olemaan vankilassa ja tappamatta enempää muita ja että pakotetaan joku murhaamaan?


      • Dara
        sama pätee kai kirjoitti:

        sitten syntyneiden kohdalla, eli on yhtä vertailukelposta että pakotetaan murhaaja olemaan vankilassa ja tappamatta enempää muita ja että pakotetaan joku murhaamaan?

        Miten tämä skenaario sinusta on vertailukelpoinen jollet pidä kuitenkaan vertailukelpoisena tuota edellista?


      • Outo kysymys

        "Tulisitko itse mieluummin raiskatuksi vaiko murhatuksi (pakko valita)?"

        Tulisin mieluummin raiskatuksi kuin murhatuksi.
        Miten tämä kysymys liittyy aiheeseen?


      • saa mut pakottaa
        Jos sut kirjoitti:

        "En voisi mukavuustappaa ketään."

        raiskattaisiin, niin hyväksyisitkö että sut pakotettaisiin aborttiin vai haluaisitko oikeuden valita itse?

        olemaan tappamatta muita (vaikkei kylläkään tarvi), muttei tappamaan.

        Joten?


      • Kyselyikäinen
        sama pätee kai kirjoitti:

        sitten syntyneiden kohdalla, eli on yhtä vertailukelposta että pakotetaan murhaaja olemaan vankilassa ja tappamatta enempää muita ja että pakotetaan joku murhaamaan?

        Miten ihmeessä sinä aina otat aborttikeskusteluun jotkut vankilat ja murhaajat kun ne ei liity kerta asiaan yhtään mitenkään? Nehän on sinun haaveilua yhteiskunnasta missä abortintekijät tosiaan joutuisi vankilaan vai kuin se on? Toivoithan sinä sitäkin että abortintekijät tapettaisiin "silmä silmästä".

        Jotenkin menee aina hirveen absurdiksi koko aborttikeskustelu kun vedetään mukaan murhaajat, vankilat, lapsen tappamiset ja sitten lopuksi vielä juutalaisvainot. Mikset sinä ja se toinen abortinvastustaja voi puhua abortista jos haluatte keskustella abortista?

        Se menee ihan joka kerta off topiciksi kun aletaan vertaamaan laillista ja laitonta asiaa keskenään. Tajuan tietty että haluat verrata aborttia murhaan, ja sinä saat tietty pitää sitä murhana, se on sinun mielipiteen oikeus. Mutta siinä kohtaa menet metsään kun vertaat henkirikoksesta tuomittua ja aborttipotilasta toisiinsa, kun toinen ei vaan istu vankilassa ja toinen istuu.

        Abortintekijää tai potilasta ei tosiaankaan panna vankilaan. Miksi sitten vertaat aborttipotilasta vankeihin??? Hänhän on potilas terveydenhuollossa.

        Abortin tekijää vertaisin itse sellaseen joka on joutunut onnettomuuteen joko omaa huolimattomuuttaan tai todella vahingossa (ei ole ollu ehkäisyä tai on ollut ja on käyetty mahd. vielä jälkiehkäisyäkin). Ihmiset pitää huolimattomana ehkä mutta ei minään murhaajana.


      • Kyselyikäinen
        Outo kysymys kirjoitti:

        "Tulisitko itse mieluummin raiskatuksi vaiko murhatuksi (pakko valita)?"

        Tulisin mieluummin raiskatuksi kuin murhatuksi.
        Miten tämä kysymys liittyy aiheeseen?

        Minäkin tulisin mielummin raiskatuksi kuin murhatuksi jos on pakko valita. Jos raiskauksesta tulee raskaaksi voin tehdä abortin. Mut jos tulee joku HIV niin sille ei sitten voi mitään. Mutta jos raiskaus uhkaisi niin olisin valmis käyttämään liioiteltua hätävarjelua eli tod.näk. puolustaisin itseäni vaikka hyökkääjältä menis henki. Mielummin raiskaajan henki kuin minun terveys.

        Minäkään en tajua miten tää nyt liittyy aborttiin.


      • voi että..
        Kyselyikäinen kirjoitti:

        Miten ihmeessä sinä aina otat aborttikeskusteluun jotkut vankilat ja murhaajat kun ne ei liity kerta asiaan yhtään mitenkään? Nehän on sinun haaveilua yhteiskunnasta missä abortintekijät tosiaan joutuisi vankilaan vai kuin se on? Toivoithan sinä sitäkin että abortintekijät tapettaisiin "silmä silmästä".

        Jotenkin menee aina hirveen absurdiksi koko aborttikeskustelu kun vedetään mukaan murhaajat, vankilat, lapsen tappamiset ja sitten lopuksi vielä juutalaisvainot. Mikset sinä ja se toinen abortinvastustaja voi puhua abortista jos haluatte keskustella abortista?

        Se menee ihan joka kerta off topiciksi kun aletaan vertaamaan laillista ja laitonta asiaa keskenään. Tajuan tietty että haluat verrata aborttia murhaan, ja sinä saat tietty pitää sitä murhana, se on sinun mielipiteen oikeus. Mutta siinä kohtaa menet metsään kun vertaat henkirikoksesta tuomittua ja aborttipotilasta toisiinsa, kun toinen ei vaan istu vankilassa ja toinen istuu.

        Abortintekijää tai potilasta ei tosiaankaan panna vankilaan. Miksi sitten vertaat aborttipotilasta vankeihin??? Hänhän on potilas terveydenhuollossa.

        Abortin tekijää vertaisin itse sellaseen joka on joutunut onnettomuuteen joko omaa huolimattomuuttaan tai todella vahingossa (ei ole ollu ehkäisyä tai on ollut ja on käyetty mahd. vielä jälkiehkäisyäkin). Ihmiset pitää huolimattomana ehkä mutta ei minään murhaajana.

        no sinähän voit pysyä visusti siellä pinkissä kuplassas missä mitään murhia ei oo olemassakaan eikä missään maissa abortoijat joudu vankilaan..
        Miksi edes osallistut koko keskusteluun jos ei kiinnosta? Vai meneekö liian vaikeeks kun otetaan mukaan niin kiperästi osuvia vertauksia? Ihan turha jankuttaa sitä iänikuista lakia kun se ei mikään asioiden ainoa määrittäjä ole. Onnettomuuksien uhreilla ei yleensä oo tapana hinkua muita hengiltä.

        "Ihmiset pitää huolimattomana ehkä mutta ei minään murhaajana."

        Saathan sä kuvitella että tää on joku yleinenkin käsitys. Mitään todisteita vaan ei oo nähty.


      • Kyselyikäinen
        voi että.. kirjoitti:

        no sinähän voit pysyä visusti siellä pinkissä kuplassas missä mitään murhia ei oo olemassakaan eikä missään maissa abortoijat joudu vankilaan..
        Miksi edes osallistut koko keskusteluun jos ei kiinnosta? Vai meneekö liian vaikeeks kun otetaan mukaan niin kiperästi osuvia vertauksia? Ihan turha jankuttaa sitä iänikuista lakia kun se ei mikään asioiden ainoa määrittäjä ole. Onnettomuuksien uhreilla ei yleensä oo tapana hinkua muita hengiltä.

        "Ihmiset pitää huolimattomana ehkä mutta ei minään murhaajana."

        Saathan sä kuvitella että tää on joku yleinenkin käsitys. Mitään todisteita vaan ei oo nähty.

        Missä niin olin sanonu että missään maissa abortoijat ei joudu vankilaan? Älä laita sanoja toiste suuhun. Joutuuhan joissain maissa naiset vankilaan siitäki että puhuu vieraan miehen kanssa kadulla tai menee ilman kaapua ulos. Onko sekin sinun mielestä rikos koska joissain maissa siitä joutuu vankilaan? Minä puhun suomen tilanteesta koska suomessa asutaan eikä mulla ole mitään haluja muuttaa johonkin arabimaihin tai nigeriaan tai eteläamerikkaan mitä ilmeisesti ihailet.

        Sinun pitää niitä todisteita esittää että abortin pitäminen rikoksena meillä suomessa on yleinen käsitys koska niin väität. Missää semmoisia todisteita vaan ei ole näkyny neljäänkymmeneen kahteen vuoteen. Miksi abortti on niin normaali toimenpide täällä vaikka sinun mielestä suurin osa sitä vastustaa. Miksi sitä on saanut rauhassa tehdä ja lääkärit, ministerit ja kansanedustajat sitä puolustaa jos se on rikos? Miksi Niinistö puolustaa aborttioikeutta? Miksi abortti kuuluu niin olennaisena osana just sivistysvaltioiden oikeuksiin?

        Todistustaakka on väitteen esittäjällä.


      • hähh??
        Kyselyikäinen kirjoitti:

        Missä niin olin sanonu että missään maissa abortoijat ei joudu vankilaan? Älä laita sanoja toiste suuhun. Joutuuhan joissain maissa naiset vankilaan siitäki että puhuu vieraan miehen kanssa kadulla tai menee ilman kaapua ulos. Onko sekin sinun mielestä rikos koska joissain maissa siitä joutuu vankilaan? Minä puhun suomen tilanteesta koska suomessa asutaan eikä mulla ole mitään haluja muuttaa johonkin arabimaihin tai nigeriaan tai eteläamerikkaan mitä ilmeisesti ihailet.

        Sinun pitää niitä todisteita esittää että abortin pitäminen rikoksena meillä suomessa on yleinen käsitys koska niin väität. Missää semmoisia todisteita vaan ei ole näkyny neljäänkymmeneen kahteen vuoteen. Miksi abortti on niin normaali toimenpide täällä vaikka sinun mielestä suurin osa sitä vastustaa. Miksi sitä on saanut rauhassa tehdä ja lääkärit, ministerit ja kansanedustajat sitä puolustaa jos se on rikos? Miksi Niinistö puolustaa aborttioikeutta? Miksi abortti kuuluu niin olennaisena osana just sivistysvaltioiden oikeuksiin?

        Todistustaakka on väitteen esittäjällä.

        "Sinun pitää niitä todisteita esittää että abortin pitäminen rikoksena meillä suomessa on yleinen käsitys koska niin väität."

        Missähän mä sellasta olinkaan väittäny? Kuka tässä laittaa sanoja toisten suuhun?

        "Miksi abortti on niin normaali toimenpide täällä vaikka sinun mielestä suurin osa sitä vastustaa."

        Miten niin "normaali"? Missä muualla sitä normaalina pidetään kun sun ja kaltaistes haaveissa?
        Tuskin presidentti sun muut on abortteja missään kiihkolla aktiivisina puolustelemassa, kuten tällä palstalla näkee.
        Sivistys on kaukana tästäkin maasta niin kauan kun mielivaltanen tappaminen lapsulailla jatkuu.


      • asjdhkahsd

        murhatuksi. minut on nimittäin raiskattu ja voin tämän kokemuksesta sanoa että kuolisin mieluummin


      • kummastelija
        Kyselyikäinen kirjoitti:

        "On väärin langettaa viattomalle kuolemanrangaistus."

        Kuolemanrangaistus voidaan antaa vain elävälle ihmiselle, ei solujen kasalle. On paljon enemmän väärin langettaa viattomalle elinkautinen rangaistus siitä, että hän joutui raiskaajan uhriksi. Raiskauksesta alulle pantu raskaus ei voi olla jumalan tahto, jos ei raiskauskin ole jumalan tahto. Onko se tosiaan? Miksi rikollista ja sairasta perimää tarvitse kenenkään pitää kehossaan, koska ei ole itse mitenkään asiaan osallinen. Miten ajattelisi mies, jonka vaimo raiskataan? Jos ette te abortinvastustajat voi koskaan asettua naisen asemaan niin yrittäkää edes asettua sen vara-isukin asemaan.

        http://naistenvirta.nettisivu.org/tyontekijalle/raiskaus-ja-seksuaalinen-vakivalta/

        Onneksi on jälkiehkäisy, vaikkei sekään aina toimi. Onkohan niin, että lääkäri antaa raiskatulle heti jälkiehkäisypillerin? Luulisi että kaikkien tautien varalta ainakin annetaan antibiootit. HIV:in tarttumista ei voida estää. Sairas tuo poliitikko.

        Olen saanut alkuni raiskauksesta ja tuntuu tosi pahalta kuulla tuollaista että kantaisin jotain rikollista ja sairasta perimää. Aika kummallinen ajattelutapa. Ei kaikki periydy.


    • kerronpa minäkin

      "Tulisitko itse mieluummin raiskatuksi vaiko murhatuksi (pakko valita)?"

      Se mikä abortissa "murhataan" ei tiedä tuon taivaallista siitä , elävä ihminen tuntee kaiken joten näitä kahta asiaa ei voi millään rinnastaa.

      • et siis

        kykene vastaamaan.
        Mutta siis jos raiskauksen uhri tainnutetaan esim. tyrmäystipoilla niin ettei "tiedä tuon taivaallista" koko tapahtumasta, se onkin ihan ok?


      • sos.(ei kerkiä kirj)
        et siis kirjoitti:

        kykene vastaamaan.
        Mutta siis jos raiskauksen uhri tainnutetaan esim. tyrmäystipoilla niin ettei "tiedä tuon taivaallista" koko tapahtumasta, se onkin ihan ok?

        Sinä vertaat aina keskenään ei-vertailukelpoisia asioita. Ihan sama asia jos vertaisit vaikkapa että onko parempi kerätä metsästä mustikoita, vai käyttää metsässä marjanpoimintakonetta. Tuohon voi vastata vain että: maanantai!

        Jos vertaat raiskausta ja kuolemaa, et voi verrata niitä kahdella eri kohteella. Eli jos sinä kysyt että tulisitko itse mielummin raiskatuksi vai murhatuksi, niin miten noin sekavaan kysymykseen yleensä voi vastata, kun et itsekään tiedä.

        Selitä nyt ensin, miten alkiota voi raiskata.


      • höpö höpö
        sos.(ei kerkiä kirj) kirjoitti:

        Sinä vertaat aina keskenään ei-vertailukelpoisia asioita. Ihan sama asia jos vertaisit vaikkapa että onko parempi kerätä metsästä mustikoita, vai käyttää metsässä marjanpoimintakonetta. Tuohon voi vastata vain että: maanantai!

        Jos vertaat raiskausta ja kuolemaa, et voi verrata niitä kahdella eri kohteella. Eli jos sinä kysyt että tulisitko itse mielummin raiskatuksi vai murhatuksi, niin miten noin sekavaan kysymykseen yleensä voi vastata, kun et itsekään tiedä.

        Selitä nyt ensin, miten alkiota voi raiskata.

        Täysin selkeä ja looginen kysymys.. mutta suosijoille näköjään aivan liian kiperä.

        "Selitä nyt ensin, miten alkiota voi raiskata."

        ??????
        Piti ruveta taas saivarteleen joutavia kun et osaa (tai halua) vastata?

        Kai tääkin on sit vertailukelvotonta,
        "Olisipa kiva tietää, miltä tuosta poliitikosta tuntuisi kun hänen vaimonsa tai tyttärensä raiskattaisiin, tai hänet itsensäkään vaikkei hän joutuisi raskaaksi."
        vai miten se (mies)poliitikko tosiaan vois tulla raskaaks? :)


      • höpö höpö kirjoitti:

        Täysin selkeä ja looginen kysymys.. mutta suosijoille näköjään aivan liian kiperä.

        "Selitä nyt ensin, miten alkiota voi raiskata."

        ??????
        Piti ruveta taas saivarteleen joutavia kun et osaa (tai halua) vastata?

        Kai tääkin on sit vertailukelvotonta,
        "Olisipa kiva tietää, miltä tuosta poliitikosta tuntuisi kun hänen vaimonsa tai tyttärensä raiskattaisiin, tai hänet itsensäkään vaikkei hän joutuisi raskaaksi."
        vai miten se (mies)poliitikko tosiaan vois tulla raskaaks? :)

        Maanantai!

        Miehen toki voi raiskata, ainakin vankiloissa näin tehdään lasten hyväksikäyttäjille ja raiskaajille. Alkiota ei sen sijaan voi raiskata. Jos näin kuitenkin on, kerro alkion raiskaustapauksesta, tai alkiosta/sikiöstä joka on tullut kertomaan onko abortoituna huonompi olla kuin raiskattuna tai jos vaikka olisi syntynyt. Mielellään sellaisia autenttisia todistajanlausuntoja kuuntelisin.


      • saivartelu jatkuu
        sosiologi kirjoitti:

        Maanantai!

        Miehen toki voi raiskata, ainakin vankiloissa näin tehdään lasten hyväksikäyttäjille ja raiskaajille. Alkiota ei sen sijaan voi raiskata. Jos näin kuitenkin on, kerro alkion raiskaustapauksesta, tai alkiosta/sikiöstä joka on tullut kertomaan onko abortoituna huonompi olla kuin raiskattuna tai jos vaikka olisi syntynyt. Mielellään sellaisia autenttisia todistajanlausuntoja kuuntelisin.

        niin kysymys oli tämä

        "miten se (mies)poliitikko tosiaan vois tulla raskaaks? :) "

        ja sinä jatkat puuta heinää asian vierestä mitä kukaan ei oo edes väittäny.


      • kerronpa minäkin
        et siis kirjoitti:

        kykene vastaamaan.
        Mutta siis jos raiskauksen uhri tainnutetaan esim. tyrmäystipoilla niin ettei "tiedä tuon taivaallista" koko tapahtumasta, se onkin ihan ok?

        "Mutta siis jos raiskauksen uhri tainnutetaan esim. tyrmäystipoilla niin ettei "tiedä tuon taivaallista" koko tapahtumasta, se onkin ihan ok".

        Ei tietenkään ole ok koska hän tyrmäyksestä selvittyään alkaa katselemaan itseään ja huomaakin että on käynyt jotain jota hän ei ole sallinut kun taas alkio ei abortoinnin jälkeen nouse ihmettelemään että mitä hänelle tapahtui.


    • Kristillistä tekopyh

      Tyypillistä tekopyhää lässytystä, jota juuri uskovaiset ja republikaanit harrastavat.

      Jos kyseessä on jumalan tahto, niin ihminenhän ei voi tehdä MISSÄÄN asiassa itse omaa päätöstä, esim. ehkäisy tuskin on raamatunllisen jumalan tahto vaan tasan päinvastoin. Silti veikkaisin, että kyseinen poliitikko itse käyttää hyvinkin mielellään ehkäisyä, ettei tarvitse huolehtia about 15 jälkeläisestä, jotka olisivat syntyneet ilman ehkäisyn käyttöä.

      Ihmettelen suuresti kuinka tuollaisille naisten ja naiseuden halventajille löytyy ylipäätään ymmärtäjiä ja äänestäjiä.

      • Kyselyikäinen

        "Tyypillistä tekopyhää lässytystä, jota juuri uskovaiset ja republikaanit harrastavat."

        Sama on homoudenkin kans. Republikaaneista löytyy ne kovimmat raamatulla päähän lyöjät ja homofoobikot ja kas kummaa myöskin kaappihomot. :))

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Jälleen uusi homoskandaali säikäytti USAn republikaanit/1135229898484

        http://news.bbc.co.uk/2/hi/8556852.stm

        Kaksinaismoralismin kehto.


    • Uusi yritys

      "Entä kumpi syyllistyy pahempaan rikokseen, raiskaaja vai raiskauksesta raskaaksi tullut nainen, joka abortoi lapsen?"

      Minusta raiskaaja on syyllinen raiskaukseen sekä abortissa kuolleen lapsen tappamiseen.
      Vaikkakin nainen aborttia pyytää, mutta molemmat asiat - raiskaus ja raskautuminen - ovat tapahtuneet hänellä vastentahtoisesti.

      Abortti on tosi vaikea itselleni, sillä meille lapsia ei ole tullut mitenkään helposti ja yhden vastasyntyneen olen joutunut saattamaan hautaan. Silti minusta naiselle kuuluu oman kehon määräämisoikeus, ja aborttia ei kukaan tee hetken mielijohteesta.

    • http://www.iltalehti.fi/usanvaalit2012/2012110716299942_uv.shtml

      Raiskausmöläyttäjä taisi jäädä nyt nuolemaan näppejään.

      Kohukommentti saattoi auttaa Donnellya kaappaamaan demokraateille lisäpaikan senaatista. Mourdock päihitti republikaanien esivaaleissa senaattori Richard Lugarin. Maltillinen Lugar on ollut hyvin suosittu kautensa aikana ja asiantuntijat uskovat, ettei Donnelly olisi pystynyt voittamaan häntä.

    • Lapsi lapselle?

      Mitä jos olet esimerkiksi alaikäinen, tai tiedät ettet pystyisi huolehtimaan lapsesta tai takaamaan sille hyvää lapsuutta? Mitä jos joutuisit silti raiskatuksi ja sen seurauksena raskaaksi? Minusta abortti on silloin hyväksyttävää. On kuitenkin muistettava että lapsesta olisi kyettävä huolehtimaan koko sen ajan kun hän sinua tarvitsee. Ja silloinkin, kun väittää ettei tarvitsisikaan. Jos olisit itse vielä lapsi, jolla ei ole puoliakaan kokemusta elämästä, olisitko valmis kantamaan vastuuta omasta lapsesta, joka on vieläpä niinkin tuskallisen ja anteeksi antamattoman teon seurauksena kun raiskaus? Et. Eikä sinun todellakaan tarvitse.

      • ei tarvikaan

        koska lapsen voi aina antaa muuallekin jatkamaan elämäänsä. Ikä ei ole oikeutus eikä mikään mukavuustappaa.


      • Se on väärin
        ei tarvikaan kirjoitti:

        koska lapsen voi aina antaa muuallekin jatkamaan elämäänsä. Ikä ei ole oikeutus eikä mikään mukavuustappaa.

        Olisi kuitenkin hyvä muistaa, että synnytyskään ei ole mikään kivuton. Otetaanpa esimerkiksi vaikka 14 vuotias tyttö, joka raiskattaisiin. Hän on itsekkin LAPSI. Häntä erittäin todennäköisesti pelottaisi aivan suunnattomasti kaiken kokemansa jälkeen saattaa maailmaan jälkeläinen. Minä tiedän miltä tuntuu tulla raiskatuksi alaikäisenä. Jo se oli aivan hirvittävä ja ahdistava kokemus, mutta jos olisin siitä tullut vielä raskaaksi ja joutunut lapsen synnyttämään, olisin luultavasti kaiken sen seurauksena tappanut itseni.


      • Mitä mukavaa?
        ei tarvikaan kirjoitti:

        koska lapsen voi aina antaa muuallekin jatkamaan elämäänsä. Ikä ei ole oikeutus eikä mikään mukavuustappaa.

        Saanen kysyä, että mistä lähtien raiskauksen seurauksena tehty abortti on mukavuusabortti?


      • Samaa mieltä
        Mitä mukavaa? kirjoitti:

        Saanen kysyä, että mistä lähtien raiskauksen seurauksena tehty abortti on mukavuusabortti?

        En usko että abortti on missään vaiheessa kenellekkään helppo tai mukavaa, mutta joskus se on tilanteeseen ainoa sopiva ratkaisu.


      • harvemmin
        Mitä mukavaa? kirjoitti:

        Saanen kysyä, että mistä lähtien raiskauksen seurauksena tehty abortti on mukavuusabortti?

        niillekään mitään fysikaalisia terveyssyitä on.


      • "sopiva"
        Samaa mieltä kirjoitti:

        En usko että abortti on missään vaiheessa kenellekkään helppo tai mukavaa, mutta joskus se on tilanteeseen ainoa sopiva ratkaisu.

        eli (ainakin kuvitellusti) mukavampaa kuin synnyttää ja antaa lapsen jatkaa elämäänsä vaikka muualla.


      • Mitä mukavaa
        harvemmin kirjoitti:

        niillekään mitään fysikaalisia terveyssyitä on.

        Tarvitseeko olla? Eikö raiskaus itsessään ole niin traumaattinen kokemus, ettei siihen päälle tarvita mitään 9kk raskautta ja rankkaa synnytystä? Veikkaan, ettet sinäkään uhostasi huolimatta jatkaisi raiskauksesta alkunsa saanutta raskautta.


      • väärä veikkaus
        Mitä mukavaa kirjoitti:

        Tarvitseeko olla? Eikö raiskaus itsessään ole niin traumaattinen kokemus, ettei siihen päälle tarvita mitään 9kk raskautta ja rankkaa synnytystä? Veikkaan, ettet sinäkään uhostasi huolimatta jatkaisi raiskauksesta alkunsa saanutta raskautta.

        Aivan, sen takia siihen ei tarvikaan enää lisää traumaa, jota seuraa abortista.


      • Mitä mukavaa?
        väärä veikkaus kirjoitti:

        Aivan, sen takia siihen ei tarvikaan enää lisää traumaa, jota seuraa abortista.

        Ihana yleistys. Näytä toki jokin todiste, missä sanotaan, että abortista seuraa trauma, etenkin näin raiskaustapauksessa.


      • yleis pätevää
        Mitä mukavaa? kirjoitti:

        Ihana yleistys. Näytä toki jokin todiste, missä sanotaan, että abortista seuraa trauma, etenkin näin raiskaustapauksessa.

        Abortin jälkeen 6 kertaa useampi kuin synnyttäneistä tappaa itsensä. On se kumma jos traumoja on vähemmän..


      • Mitä mukavaa?
        yleis pätevää kirjoitti:

        Abortin jälkeen 6 kertaa useampi kuin synnyttäneistä tappaa itsensä. On se kumma jos traumoja on vähemmän..

        Miksi sitten yleistit, että kaikki saavat niitä traumoja? Pelkkää mutuharhaasi.


      • niinkö?
        Mitä mukavaa? kirjoitti:

        Miksi sitten yleistit, että kaikki saavat niitä traumoja? Pelkkää mutuharhaasi.

        Missä jostain KAIKISTA olikaan puhuttu? Vai oliko se pelkkää mutuharhaasi?


    • raivostuttavaa!

      Minulle ei jotenkin vain mene päähän et miten jotkut ihmiset voi olla tommosia,minusta abortissa ei ole mitään pahaa jos siihen on kunnon syyt,joskus ei vain ole muuta vaihtoehtoa.Kannattaisi asettua välillä toisen asemaan ja vilkasta peiliin,jotkut tulee tänne ehkä hakemaan "tukea" aborttia varten ja se ei ole mikään helpoin päätös ja te ette todellakaan helpota kenenkään oloa siinä,olette itse sitten varmaan täydellisiä eläjiä kun on vara huudella..... -.- Törkeäätoimintaa!

      • Ihmiset erilaisia

        Ihmisiä on erilaisia. Siinä, missä toinen pitää sinisestä ja toinen vihreästä väristä, toinen vastustaa ja toinen "puoltaa" aborttia. Totta on, että oma mielipide pitää pystyä ilmaisemaan muita loukkaamatta tai näiden mielipiteitä vähättelemättä, vaikkei tämä mielipide ole sama kuin oma. Itse olen aborttioikeuden puolella ja hyväksyn, että joku pitää aborttia murhana, olettaen kuitenkin, että myös minun mielipiteeni ymmärretään.


    • muist

      Raiskaajakin on uhri. Muistetaan seuraavana isänpäivänä myös
      raiskaajaisiä, joilta on aborttiasiamiehet harhauttaneet jo
      rakkaan lapsen tuonelan tuville.

      • Ei koskaan

        Raiskaaja ei koskaan milloinkaan itse ole uhri. Hän ei välitä kuin itsestään, hän haluaa vain alistaa. Raiskauksen seurauksena alkunsa saanut lapsi ei ole hänelle rakas, ei mitään. Raiskaaja ei ole ansainnut lasta eikä raiskattu velvoitettu synnyttämään tällaista lasta.


      • "Raiskaajakin on uhri. Muistetaan seuraavana isänpäivänä myös
        raiskaajaisiä, joilta on aborttiasiamiehet harhauttaneet jo
        rakkaan lapsen tuonelan tuville."

        Voiko joku todella ajatella näin, vai onko tämä trolli?

        Jos joku on tosissaan kirjoittanut näin, niin kysyn kirjoittajalta että kenen uhri raiskaaja on?


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe