Tapana vaihtaa molemmat lamput

vittuuntunut.

Tuli sairaalareissu ja vaimo piti passittaa vahitamaan ajovalon lamppu Akkusalolle Elovainioon. Vaimolla oli sitten ilouutinen, että vaihtoivat molemmat. On kuulemma tapana vaihtaa molemmat. Toinen kuulemma palaa muuten aivan heti.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että vaihdoin sen toisen hiljattain. Olisi pitänyt osata ennakoida puolisolle, jotta kun jotain muuta yritetään, niin soitto minulle. Sieppaa.

Naisia huijataan koko ajan. Eräälle vaihdatettiin joka vuosihuollossa akku (joku muu liike Tampereella). Lasku tuli aina kalliimmasta tuotteesta. Eräällä kerralla kävi käry. Naapurin rouvalle vaihdettiin öljyt 1000 km välein.

Mitä kaikkea täällä touhutaan kun auton tuo nainen johonkin remppaan?

16

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yön ainoa valopilkku

      Tuosta syystä olenkin siirtynyt vallan taksin käyttäjäksi. Ei tarvitse murehtia moisio.

    • vänkäri4

      Sellaista se on maaseudulla. Petetään sen kun ehditään.

    • minä itse

      Äläpäs nyt vouhota.Ei mua ainakaan huijata,olen nainen.Ehkä syy on siinä,ettet ole antanut vaimosi hoitaa näitä autopuolen hommia.Onko itselläsi vanhanaikainen ajatusmaailma,etteivät naiset osaa?

      • ap.

        Ei osaa ei. Kaikki eivät vain osaa. Ja antaisin hoitaa mielelläni kun ei minua kiinnosa rassata autoja. Valitettavasti vaan on niin, että kaikissa liikkeissä on joko kallista tai taitamatonta. Vaikeat viat varsinkin on nykyään itse hoidettava. Jos jostain jakajapumpusta (Bosch VP44) hajoaa sähköboksi, on sen vaihto 3000 euroa. Sitä pumppua on vanhemmissa autoissa joitten arvo on korkeintaan tuo 3000 euroa. Tuollainenkin piti itse korjauttaa Puolassa, jotta sai asialliseen hintaan.

        Merkkiliikkeet kusettavat vaihtamalla puoli autoa, kun on alle euron osa palanut jakajapumpun määränsäätimestä. Muut liikkeet kusettavat kuka milläkin tavalla. Joka tapauksessa kusettavat.

        Onneksi on Viron puolella tuttuja. Isommat rempat tehdään jatkossa siellä.


    • hopeatähtiii

      Joo olen käyttänyt kaksi eri autoa Akkusalolla nelipyöräsuuntauksessa ja ei onnistunut, toista autoa piti säätää kaksi ja toista autoa kolme kertaa että tuli kuntoon ja auto kulkisi suoraan. ammattitaidotonta porukkaa tekemässä.en suosittele

    • ilman kuittia

      Ei muuten tullut kuittiakaan.

    • Voihan Mopo

      Onko kokemuksia Elon Autoasi Hynysestä??

      • Öpelman

        Käytin autoa aikaisemmin huollossa A-Fit Oksasella, mutta työn jälki ei ole enää samaa ja hinnat nousseet. Hynysellä parempi palvelu ja hinta vielä, kun on vasta hiljan aloittanut autokorjaamon. Teboilin aikaa ei voi laskea, kun silloin hoiteli lähinnä pomon virkaa, Suosittelen.


    • paasat-kuski

      Olisiko hyvä nelipyöräsuuntaaja tiedossa?

      • paasat-kuski

        Nimittäin nyt tiedän minne en ainakaan mene.


    • Aika moni vaihtaa

      kerralla molemmat polttimot etenkin jos vaivautuu korjaamoon asti. Vähintään pareittain usein ellei jopa yleensä vaihdetaan myös jarrupalat, -kengät, -levyt ja -rummut. Sama juttu renkaiden kanssa kuten myös iskarien ja jousien. Tulpat vaihdetaan yleensä kaikki kerralla. Ettei tässä nyt niin kauheesti ketään huijattu.

      • Kokemusta on

        Ei kannata vaihtaa toimivaa polttimoa. Uusi voi kärähtää jo kuukauden päästä. Vanha voi aivan hyvin toimia yli vuoden.


      • ap.
        Kokemusta on kirjoitti:

        Ei kannata vaihtaa toimivaa polttimoa. Uusi voi kärähtää jo kuukauden päästä. Vanha voi aivan hyvin toimia yli vuoden.

        Sattumoisin oli menossa molempien polttimoitten vaihto kuten olen aina tehnyt. Helpompi onnistui, mutta se ilmanputsarin puoli jäi kesken sairaalareissun takia. Nyt roskiin meni parasta mitä rahalla saa. Tilalle tuli kalliisti jotain kiinanbulkkia.

        Olen muuten aina säästänyt varaosaksi toimivan ajovalon lampun. Ostan kaksi uutta vasta kun varaosakin on kypsynyt ja vielä toimiva siirtyy varaosaksi.


      • Riippuu vähän siitä
        Kokemusta on kirjoitti:

        Ei kannata vaihtaa toimivaa polttimoa. Uusi voi kärähtää jo kuukauden päästä. Vanha voi aivan hyvin toimia yli vuoden.

        vaihtaako itse vai vaihdattaako korjaamolla ja jos vaihtaakin itse, kuinka isosta projektista on kyse. Aloittaminen on aina vaikeaa, mutta sitten sitä tekeekin jo vaikka vähän isomman työn samalla kertaa.

        Jos vaihtaa vaan toisen aika paljon todennäköisempää on, että kohta saa vaihtaa myös sen toisen.

        Kuitenkin aika moni, niin korjaamo kuin auton omistajakin, vaihtaa samalla kertaa molemmat polttimot. Sen vanhan ehjän tosiaan voi jättää varapolttimoksi jos vaikka toinen uusista polttimoista sippaa ennen aikojaan tai muuten ei saa heti uutta polttimoparia.


      • v-ttuuntunut
        Riippuu vähän siitä kirjoitti:

        vaihtaako itse vai vaihdattaako korjaamolla ja jos vaihtaakin itse, kuinka isosta projektista on kyse. Aloittaminen on aina vaikeaa, mutta sitten sitä tekeekin jo vaikka vähän isomman työn samalla kertaa.

        Jos vaihtaa vaan toisen aika paljon todennäköisempää on, että kohta saa vaihtaa myös sen toisen.

        Kuitenkin aika moni, niin korjaamo kuin auton omistajakin, vaihtaa samalla kertaa molemmat polttimot. Sen vanhan ehjän tosiaan voi jättää varapolttimoksi jos vaikka toinen uusista polttimoista sippaa ennen aikojaan tai muuten ei saa heti uutta polttimoparia.

        Veetuttaa lähinnä se, että maltaita maksanut lamppu on heitetty menemään ja asennettu tilalle euron roinaa kalliisti. Tai sitten ei ole heitetty menemään. Luultavasti on asentanut sen seuraavaan autoon paremman luokan lamppuna. Olihan siinä valmistusmerkit, joista sen voi erikoislampuksi havaita.


    • skodamies(pakosta :(

      Ksenonit kannattaa aina vaihtaa pareittain, tavallissilla ei ole mitään väliä miten vaihtelee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2531
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      190
      1619
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1414
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1146
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1139
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe