Kauppojen hinnat väärin, asiakkaat valuu Jyväskylään

Ostoboikottiin?

Avoin pyyntö Äänekosken kauppiaille, laittakaa vihdoinkin hintanne oikein kassakoneelle. Ainakin kaksi kauppaa "varastaa" asiakkailta, toinen tällä hetkellä jatkuvasti. Neljä perättäistä kaupassa käyntiä, joka kerran joutunut kassalla hinnan tarkastamaan kun peritään väärin. Voiko tämä olla enää sattumaa? Joidenkin kauppojen kohdalla tämä on jatkuva ongelma.

Jätetään tässä vaiheessa nimet mainitsematta, mutta sovitaan vaikka niin että jos kaksi kertaa joutuu lyhyen ajan sisällä hintoja korjaamaan niin mustalle listalle ja boikottiin koko paikka. Sitä saa mitä tilaa, ja netistä tilaamalla saa yhtä hyvin ja hinnat pitää paikkansa (_._)

77

1901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijattu2

      Tiedän molemmat kaupat. Joka kerta kun käyn kaupassa, niin kassan hinta ei ole sama kuin hyllyssä. Sitten kotona vasta tarkastaessa kuittia, huomaa kassan vieneen rahaa minulta. Vaikka rahamäärä ei ole yhdeltä ihmiseltä paljoa, mutta kun asiakkaita on satoja niin johan siinä tulee kaupalle ylimääräistä voittoa. Musta tuntuu siltä, että kauppiaat jakavat palkintoja kassaneideille siitä, että kuka saa eniten huijattua asiakkailta rahaa. Jos tällainen meno ei lopu, niin minä en enää ole näissä kaupoissa asiakkaana.

      • huh huh?

        Musta tuntuu siltä, että kauppiaat jakavat palkintoja kassaneideille siitä, että kuka saa eniten huijattua asiakkailta rahaa.

        Tuota...Järjenkäyttö? Tuttu sana edes jostain yhteydestä? :D

        Siitä kannattaa ehkä sanoa jossain, jos on otettu väärä hinta. Ja siis tämä "jossain" ei suinkaan tarkoita nettipalstaa.

        Ja mitä tulee tuohon huijaamiseen, joojoo, naamatonta touhuahan tämä täällä nettipalstoilla on, mutta vähän kannattaisi miettiä sanomisiaan. Siis minun käsittääkseni se kassaneiti ei itse niitä hintoja näpyttele sinne koneelle vaan ne tulevat, kun koodin piippaa lukijaan. Tietysti jos hintaero on oikeasti iso (tyyliin useampia kymmeniä euroja), niin sen huomaa jo siinä vaiheessa, mutta joku 5-20 cnt suuntaan tai toiseen jää kyllä huomaamatta. Vai oletko itse kenties niin yli-ihminen, että pystyt opettelemaan satojen (tuhansienkin) tuotteiden hinnat ulkoa ja sitten huomaamaan, jos joku heittää sen 10cnt. Et? No, sitähän minäkin.

        Siis ei nyt tarkoitus ole olla kenenkään puolella, sen enempää kuin asiakkaan tai kaupan, mutta aikuiselta (?) ihmiseltä yksinkertaisin ja loogisin ratkaisu olisi ihan siellä kaupassa sanoa asiasta, niin kappas kummaa...sinulta otetaan juuri se summa mitä pitääkin ja kauppa saa korjattua tuotteeseen oikean hinna, olipa se väärin sitten koneella tai hyllynreunassa. Tai siis näin ainakin itse teen, sen sijaan että syyttelisin paskapalstalla ihmisiä varkaiksi.

        Ja kiva olisi toki tietää mistä kaupoista on kyse, niin tietäisi itsekin tarkkailla silmä kädessä niitä kymmenen sentin eroja ja sitten päästä itkeä vollottamaan nettiin. :D No ei vaan, ihan vain sen takia, että itsekin vihdoinkin saisi aikaiseksi, että edes suurinpiirtein alkaisi sitä kuittia katsomaan, että onko hinnat otettu oikein.


    • pää on laho

      Täytyy ihmetellä mitä kirjoittajien päässä liikkuu :) Kannattaisko kertoa kauppiaalle, tai jos olet jo kertonut niin kannaisko vaihtaa kauppaa lahopäät!

    • siihtorira

      Jyväskylä on suhteellisen lähellä ja sieltä saa luotettavaa palvelua. Näin olen todennut kahdeksan vuotta sitten. Näin se vain on, ettei Äänekoskella viitsi käydä muuta ostamassa kuin maidot ja piimät.

    • Assi Kalma

      Olen huomannut saman parissa kaupassa Äänekoskella. Kolmen perättäisen korjauspyynnön jälkeen samassa kaupassa sanoin tuolloin vuorossa oleville kahdelle kassalle, että nyt riitti ja ostokset haetaan muualta tästälähin. Meidän 6-henkisen perheen ruokaostoksista kertyy melkoinen summa vuodessa. Kohta on vuosi täynnä, kun ne on jaettu muualle kuin tähän kyseiseen markettiin.

      Toisessa liikkeessä tosiaan saa asiakas olla tarkkana, että saa hyödykseen lehti-ilmoituksessa olleet tarjoukset. En voi käsittää!

    • ei oo lahopää

      Sama huomattu, enkä enää myöskään viitsi kyseisissä kaupoissa asioida, olen laittanut tietoa myös myymäläpäällikölle aikanaan näistä hinnoitteluongelmista, muttei se tuottanut tulosta. Samalla kun käy Jyväskylässä ruoka-ostoksila, voi sieltä hankkia myös kaikki kodin elektroniikat, kengät, vaatteet jne. Jos olette sattumoisin huomanneet, niin nämä ko. tuotteet ovat ääneseudulla moninverroin kalliimmat kuin esim. Jkl.ssä.

      • kyllärisoo

        Sama onkelma täälläkin. Sanottu monta kertaa keskustassa olevassa kaupassa hintaongelmissa, hyllyissä usein edullisempi hinta kuin kassakoneella. Joka kerta pitää kuitit tarkistaa ja hinnat kyseenalaistaa ja sitteen soitellaan ja jono seisoo. Mutta joka kerta on hinnan saanut muutettua. Kyllä on prseestä touhu mutta nyt on mitta täys täytyy ostaa muualta.


    • hieno.ahlgreen1

      Itse ostin erilaisia päivittäistavarakaupan tuotteita (mitä lie) äänekosken citymarketista... Ja siis ostin ja ostin kunnes huomasin, että kassakuitin summa ei ihan ole sama kuin päässä laskettu NOINsumma ostamilleni tuotteille. Ja aina lasken summan pyöristäen ylöspäin. Ostosteni yhteissumman erotus (siis kaupan hyllyn ja kassakoneen välissä) oli 90 snt - 11,25 e. Tuo isompi summa alkaa jo tuntumaan köyhänkin kukkarossa. Ja vaikka se niin "turhalta" tuntuukin vaatia jotain 90 senttiä takaisin jostain asiakaspalvelusta, mutta niin se vaan kuuuluu tehdä. Aikani kun asiaa kestin ja laitoin asiakaspalautetta, niin sain ihan kivan hyvityksen. Ei se ole asiakkaan tehtävä tarkastella joka kerta kassakuittiaan ja katsoa sattuuko joka ikinen hinta oikein. Niinkuin joku jo aiemmin kirjoitti, ei kukaan voi muistaa ulkoa niiden satojen tuotteiden hintaa, Vai voiko?!

    • no huhhahhei

      Kyllä täällä on taas sossun luukulla ravaajat vauhdissa... Jos on jotain reklamoitavaa niin valittakaa sinne kauppaan älkääkä juorutko täällä perättömiä huhuja. Kun myymälässä on tuhansia eri tuotteita myynnissä ja tarjoukset vaihtuvat päivittäin niin on aika todennäköistä, että koneella on virheitä. Herranjumala mitä porukkaa... Eiköhän tästä maailmasta löydy jotain oikeaakin valittamisen aiheitta vaikka sitten tänne suomi24:ään. JA todella monissa liikkeissä Äänekoskella hintataso on alhaisempi ja varsinkin palvelu on huomattavasti parempaa kuin nokkavien kylässä Jyväskylässä. Täällä asiakas on oikeasti se, jota palvellaan eikä pelkästään se "minä itse"

      • valitsen kauppani :)

        En ole sossun asiakas, reklamointi kauppiaille on tehty, asiat eivät ole korjaantuneet, tästä olen vetänyt johtopäätöksen: asioin joko Jyväskylässä tai Laukaassa. Noissa molemmissa kunnissa palvelukin on loistavaa, jopa parempaa kuin ääneseudulla, se että nimim. huhhahhei on saanut Jkl.ssä huonoa palvelua johtunee kirjoittajan omasta luonteesta, joka kyllä paistaa tuolta rivien välistä :)


      • Jyväskylään minäkin

        Eivät ole perättömiä juoruja. Moni on kokenut saman, minäkin. Aina kun hinnoitteluvirheen huomaan, korjautan asian ko. kaupassa. Ja tämä on vallan mainio kanava tämän asian kertomiseen, joten se kaupan täti ei siellä nyt huutele yhtään.
        Kaupoissa on tuhansia tuotteita ja tarjoukset vaihtuvat päivittäin, mutta kaupan henkilökunnan tehtäviin kuuluu huolehtia siitä että, hinnat ovat oikein, mielestäni se on osa teidän/heidän työtä. (eihän hoitajakaan voi perustella väärää lääkkeen jakoa sillä, että on monia hoidettavia)
        Olkoon hintataso mikä tahansa, niin hintojen on oltava hyllynreunassa ja kassalla sama, jos sitä et ymmärrä. olet väärällä alalla.


      • arseri2

        Kuules huhhahhei. Citymarketissa ON todella usein tällaisia vahinkoja. Ei tarvitse olla sossussa ravaaja vittuuntuakseen siitä, että harvase kerta maksaa ylimääräistä. Palvelu on erittäin hyvää, siitä ei pääse mihinkään, mutta mielellään siitä maksaa vaikka hymyllä ohimennen.


    • realisation

      Se ei ole mikään peruste väärille hinnoille, että kaupassa on myynnissä useita tuotteita! Huomautettu kassalle hintaeroavuudesta, kassa ilmoitti että sellaista sattuu ja otti korkeamman hinnan mitä hyllynreunassa. Oikea hinta on kuulemma kassan hinta!!! En ole sossun asiakas!

    • realisation 10

      Niin ja suurimmat kaupat, jossa huijataan ovat Ale-Makasiini ja K-Supermarket Suolahti.

      • huijaaksne kaikki?

        Eniten hintavirheitä kohdalleni on sattunut Tokmannilla ja äänekosken Citymarketissa.


      • Matti Kukkarossa

        K-Supermarket Suolahti ei ole minua hinnoilla huijannut, mutta siellä on ärsyttävää sellainen että hintatietoja ei ole lainkaan. Hyllyssä on tavaraa, mutta ei hintaa. Hyllynpääty esittelyissä on massana tavaraa, muttei minkäänlaista hintaa. Nämä tavarat jäävät minulta ostamatta.
        Ja ko kaupassa on nykyään usein tavara loppu, tietyt tavarat jatkuvasti. Kauppa meni reilusti alaspäin, kun uudet omistajat tulivat remmiin.
        Ale-Makasiini on huijannut monet kerrat hintatiedoilla ja paskalla tavaralla, nykyään en sieltä juuri mitään ostakkaan. Kaupalla ei omasta mielestään ole vastuuta mistään ja vaihto- ja palautus on tehty hyvin vaikeaksi asiakkaalle, vien euroni mielummin muualle.


      • hermanni20
        huijaaksne kaikki? kirjoitti:

        Eniten hintavirheitä kohdalleni on sattunut Tokmannilla ja äänekosken Citymarketissa.

        Tokmannilla tosiaan käsittämättömän paljon hinnoitteluongelmia. Citymarketissa käyn harvoin mutta kyllä niitä on sieltäkin löytynyt.

        Vieläkö Ale-Makasiini kieltäytyy maksamasta palautuspulloja rahana? Ei viitsi käydä edes kokeilemassa, ketuttaa jo etukäteen pakko-ostattaminen.


    • naapuri kertoi

      Tuo taitaa olla K-kauppojen uusi liikeidea kun pohjoisemmasta yhden kunnan putiikissa harjoitetaan samaa systeemiä.

    • jfsdojoös

      "Kaupalla ei omasta mielestään ole vastuuta mistään ja vaihto- ja palautus on tehty hyvin vaikeaksi asiakkaalle, vien euroni mielummin muualle. "
      Kaupanhan ei ole pakko antaa mitään vaihto- tai palautusoikeutta kuin rikkinäisestä/viallisesta tuotteesta.

      • WisserBesser8

        "ja paskalla tavaralla, " Mitähän tällä luulet tarkoitettavan? Kukaan ei ole priimaa tavaraa vaihtamassa/palauttamassa, mutta kiitos kun tulit tänne viisastelemaan......


    • Järki käteen

      Tätä keskustelua lukiessani en voi muuta tehdä kuin kertoa pari tosiasiaa teille jotka väitätte, että kassat saavat "tippiä" rahan viemisestä. Itse kun asiakaspalvelutyössä olen, ja kassat ovat tulleet tutuiksi, niin ensimmäinen tosiasia on se että kun tuote "piipataan" kassajärjestelmään, kone antaa tuotteelle hinnan. Henkilökunta kassalla ei voi muuttaa hintaa muutakun alemmas, ja se on asiakkaan tehtävä kertoa virheestä, kassat eivät jokaisen 10 000 tuotteen hintaa voi todellakaan ulkoa muistaa. Henkilökunta haluaa mielellään korjata virheensä, ja jokaisellehan niitä sattuu. Muutama lyhyen ajan sisällä tapahtunut virhe ei voi merkata sitä, että räyhätään täysillä kassatyöntekijälle syyttä, ja vaihdetaan kauppaa kun se ei hänen vikansa ole.
      Toinen asia siitä "tipistä", jokaisen työntekijän kassa lasketaan joka ikinen päivä, ja kassaerot on nähtävissä. Liian suurista kassaeroista täytyy tehdä selvitys aina. Kukaan ei saa lisää rahaa, eikä keneltäkään viedä rahaa tarkoituksenmukaisesti. Lopettakaa valitus ja käyttäytykää niinkuin pitää. Hätiköidyt johtopäätökset eivät johda mihinkään. Sen kuitin saa tarkistaa heti tai sitten saa kysyä ja katsoa kassan näyttämää hintaa.

      • järki kädessä

        Ei TODELLAKAAN ole asiakkaan tehtävä toistuvasti oikoa kassalla hintoja, se on henkilökunnan vastuulla, että hinnat tulevat koneesta oikein, olkoon vaikka miljoona tuotetta myynnissä! Vaihdan kauppaa luonnollisesti siinä vaiheessa kun huomaan virheellisten hintojen toistuvan jatkuvasti. Minun rahat ja minun oikeus käydä kaupassa, jossa palvelu pelaa myös hinnoittelun suhteen.


      • Kassaneiti1

        Vai ei kukaan saa lisää rahaa? No ei sitä rahaa otetakaan sille kassaneidille sieltä kassasta vaan kauppias maksaa sen kassatarkastuksen jälkeen työntekijälle pimeästi. Näin on, olen sen jo itsekin useaan otteeseen huomannut.


      • Entinen asiakas

        Kyllä me asiakkaat ymmärrämme ettei se ole kassahenkilön vika jos hinta on väärin. Ymmärrämme että se on se "joku muu"- kuka laittaa hintatiedot koneelle. Mutta asiakkaan ei tarvitse vahtia kaupan hintojen oikeellisuutta, se on teidän työtänne. Ja puolustus ei ole 10000 tuotetta, oli niitä yksi tai miljoona, hintojen olisi oltava oikein.
        Kassalla voidaan hintaa muuttaa ihan mihin päin vain, joko ylös tai alas, riippuu siitä millainen kassajärjestelmä on. Räyhäämistä en ymmärrä itsekkään, asiat voi ilmaista rauhallisestikkin, mutta se että toistuvasti on hintoja väärin, kyllä kyrsii, tulee tunne ettei kauppa edes yritä korjata virheitään.
        Tuo tippi olikin lienee vitsi, ei todeksi tarjoitettu heitto.


    • kaupassa käynyt

      Minäkin olen noitten virhehinnoittelujen uhri ja jotenkin tekee mieli kysyä miksi juuri samat kaupat on kyseessä??
      Eihän Prismassa tai Citymarketissa Jyväskylässä ole näitä ongelmia joissa jotkut tuotteet ovat halvempia.

    • pummi69

      Ehkä parempi, että teidänlaiset ihmiset eivät kaupassa asioikaan...

      • Citymarketin asiakas

        Niinkö, miksi olet tätä mieltä? Sinä hyväksyt vain ne asiakkaat jotka eivät huomaa/välitä kauppasi hintakusetuksesta. Valveutuneet asiakkaat ovat sinulle liian iso haaste. Ikävä kyllä, muutamassa kosken kaupassa on sellaisia tyttöjä kassalla joiden ei siellä pitäisi olla. Ulkoinen habitus ja asenne luontaantyöntäviä. Mutta harvemmin näissä halpis-kaupoissa voi kassaa valita.


      • äääääää

        Ehkä parempi...Pitäisikö muka epärehellisyys hyväksyä?


    • Manseen

      Ja Jyväskylä on kallimpi kuin Tampere ja huono sekä pieni valikoima.

    • kuitti10

      Kuitin voi tarkistaa, kyllä, mutta kun ei voi muistaa kaikkia hintoja hyllynreunasta! Ei auta vaikka kuinka pyörittelisit kuittia kotona kädessäsi. Viime aikoina ostanut kaksi kertaa yhden tuotteen kerralla, ja kummallakin kerralla virhe: ekalla kerralla 10 %:n virhe toisella kerralla 20 % virhe, että silleen.

    • antivalittaja

      Ainut virhe taitaa olla teidän järjen juoksussa.... Kyllä taas huomaa kun paria kukkahattutätiä harmittaa kun se kolme päivää vanha juustopaketti olikin vain -30% eikä -40% alennuksessa. Hahah, kaikenlaista porukkaa maa päällään pitää.

      • Ei kukkahattua lain

        Kukaan ei ole puhunut alennuksista mitään, vaan toistuvista hintavirheistä kaupassa. Omituinen näkemys sinulla, taisi asia osua arkaan paikkaan sinua hlö.kohtaisesti.


      • Vanhaa paskaa

        Mutta kaupan täti hyvä, se KOLME päivää vanha juusti EI saa olla myynnissä enään. Et taida osata alkeellisempiakaan töitäsi?


      • lääkkeen ottoon
        Vanhaa paskaa kirjoitti:

        Mutta kaupan täti hyvä, se KOLME päivää vanha juusti EI saa olla myynnissä enään. Et taida osata alkeellisempiakaan töitäsi?

        Tätä keskustelua seuranneena täytyy sanoa ettei noi valittajat ihan täysillä ajele :)


    • tarkista, jos ossat

      Tämä on sitä nykyaikaa, jos yrittää puolustaa rehellisyyttä, leimataan hulluksi.

      • kclelfxkds

        Tehkää jotain hyödyllistä, ulkoiluttakaa vaikka vanhuksia jos ei töitä ole. Täällä itketään kuin pienet kakarat, hävetkää!!!


    • nohuhhuhh

      Hullu on aina hullu vaikka voissa paistaisi ;) Tämänkin ajan, minkä täällä valitatte niin voisitte hyysätä niitä kuittejanne, että löydätte sieltä ehkä jopa sentin tai maailmaa mullistavan kahden sentin pyöristysvirheen. Noh, hopi hopi, ei muuta kuin valittamaan taas! Herranjumala, hankkikaa elämä!!

      • Jyväskylässä ei huijata

        Mene sinä sinne työpaikkaas huijaamaan toisia, meitä ketkä maksaa sun palkan. Ihmeellinen asenne, ettei tästä asiasta voisi ääneen puhua.


    • voijumaleissön

      Voin sanoa, etten todellakaan ole kaupan kassalla tai muutenkaan siellä töissä. Olen aivan muissa hommissa. Mutta teidän saamattomien kaikesta valittavien kommunistipaskojen lässytys alkaa pikkuhiljaa keittää... Hankkikaa oikeasti jotain hyödyllisempää tekemistä kuin kaikesta valittaminen! Ja kyllä, Jyväskylässä on aivan samanlaisia _inhimillisiä_ virheitä hinnotteluissa kuin Äänekoskella, tai Helsingissa, tai Porvoossa, tai Parkanossa, tai vaikka Muoniossa. Tämän palstan henkinen ikä vaihtelee välillä 5-10. Että ihmiset voi olla idiootteja...

      • vaikeeta vaikeeta

        Ei taida tämä "nohuhhuhh" oikein tajuta että tässä on kyse periaatteesta, miltä sinusta tuntuisi jos palkkaasi (sikäli kun töissä olet) silloin tällöin vahingossa pyöristettäisi alaspäin, haittaisiko se mitään?? Onko se niin mahdoton syöttää kaupassa tuotteiden hinnat oikein järjestelmään, jos hinta on väärin niin silloin joku ei ole hoitanut töitään.


      • nohuhuhuhuhuhhhh
        vaikeeta vaikeeta kirjoitti:

        Ei taida tämä "nohuhhuhh" oikein tajuta että tässä on kyse periaatteesta, miltä sinusta tuntuisi jos palkkaasi (sikäli kun töissä olet) silloin tällöin vahingossa pyöristettäisi alaspäin, haittaisiko se mitään?? Onko se niin mahdoton syöttää kaupassa tuotteiden hinnat oikein järjestelmään, jos hinta on väärin niin silloin joku ei ole hoitanut töitään.

        Jos pyöristetään, niin sitten pyöristetään. Ei se maailma siihen kaadu. Ja silloin neuvottelesin asiasta asianomaisten kanssa, enkä todellakaan jäkättäisi siitä kaikelle kansalla. Tosin, joillekin valittaminen on elämäntapa. Eiköhän tämä keskustelu ole täällä jo keskusteltu ja valittakaa niille, ketkä asioihin voi vaikuttaa, jos tämä on nyt niin hirrrrvittäväääää....


      • ööö...
        vaikeeta vaikeeta kirjoitti:

        Ei taida tämä "nohuhhuhh" oikein tajuta että tässä on kyse periaatteesta, miltä sinusta tuntuisi jos palkkaasi (sikäli kun töissä olet) silloin tällöin vahingossa pyöristettäisi alaspäin, haittaisiko se mitään?? Onko se niin mahdoton syöttää kaupassa tuotteiden hinnat oikein järjestelmään, jos hinta on väärin niin silloin joku ei ole hoitanut töitään.

        En ole tuo, jolle vastasit. Mutta siis niitä hintoja ei syötetä siellä kaupassa koneelle.

        Ja jos minun palkkaani pyöristettäisiin alaspäin, kyllä se haittaisi. Mutta arvaa mitä, ottaisin puhelimen käteeni ja soittelisin palkkakonttorille ja kertoisin, että näin on käynyt. Eiku siis täh, netissähän minä sitä itkisin ja odottaisin asian korjaantuvan sillä. ;)


      • Takahuoneessa
        ööö... kirjoitti:

        En ole tuo, jolle vastasit. Mutta siis niitä hintoja ei syötetä siellä kaupassa koneelle.

        Ja jos minun palkkaani pyöristettäisiin alaspäin, kyllä se haittaisi. Mutta arvaa mitä, ottaisin puhelimen käteeni ja soittelisin palkkakonttorille ja kertoisin, että näin on käynyt. Eiku siis täh, netissähän minä sitä itkisin ja odottaisin asian korjaantuvan sillä. ;)

        Moni tästä tänne kirjoittanut on myöskin ottanut asian puheeksi ko. kaupassa. Itsekkin, asia on korjattu kassalla minulle, mutta virhe jäänyt liikkeessä korjaamatta. Ja sen verran olen ollut kaupassa töissä, että tiedän myös, että kaupassa voidaan muuttaa hintoja. Vaikka ne syötetäänkin järjestelmään ihan jossain muualla. Ei kannata pitää toisia ihan tyhminä.


      • jaa-a...
        Takahuoneessa kirjoitti:

        Moni tästä tänne kirjoittanut on myöskin ottanut asian puheeksi ko. kaupassa. Itsekkin, asia on korjattu kassalla minulle, mutta virhe jäänyt liikkeessä korjaamatta. Ja sen verran olen ollut kaupassa töissä, että tiedän myös, että kaupassa voidaan muuttaa hintoja. Vaikka ne syötetäänkin järjestelmään ihan jossain muualla. Ei kannata pitää toisia ihan tyhminä.

        Joo korjata kyllä väärää hintaa tms. mutta ei minun käsittääkseni ainakaan meillä tule se kaikkien tuotteiden hintojen päivitys itse tehtäväksi, vaan se hoituu sitten ihan jostain muualta käsin. Mutta tiedä sitten, kai niitä käytäntöjä voi olla muitakin...


    • vilunkia

      Jopa on ihme tyyppejä kun yrittävät vaientaa keskustelun. "Epärehellisyys kunniaan"

      • ei yllätä

        Täällä laiskat kaupan työntekijät vähättelevät omia virheitään ja leimaavat asiasta valittavat jopa kommunisteiksi jne. Heh, sen verran kuitenkin näemmä omat puuttelliset hinnoittelutaidot ja niiden syöttäminen kassajärjestelmään ottaa koville. että tarvitsee tulla tänne mollaamaan asiakkaita, jotka nyt tämän asian suhteen ovat oikeassa :) Onneksi saamme valita kauppamme, toivottavasti nämä "asiakaspalvelijat" saavat lisäkoulutusta työssään, että saisivat joskus ne hinnat oikein.


    • joopajoopajoojooejoo

      Lasol 1 litra, hinta hyllyssä 4,19€ - alennus kassalla 40% = 2,51€

      Kassalla veloitettiin 2,69€

      Normaali hinta ei näy kassakuitissa. En jaksa enää lähteä asiaa korjaamaan, ainakin viides kerta peräkkäin kun näin käy. Ostellaan jatkossa muualta.

      • prosenttisiellä

        Satuitko huomioimaan muuttuneen veron osuutta? Suurin osa hintavirheistä ja alennusvirheistä johtuu vuodenvaihteessa nousseesta arvolisäverosta 23% --> 24%.


      • Just joo
        prosenttisiellä kirjoitti:

        Satuitko huomioimaan muuttuneen veron osuutta? Suurin osa hintavirheistä ja alennusvirheistä johtuu vuodenvaihteessa nousseesta arvolisäverosta 23% --> 24%.

        Kauppojen pitää laittaa hyllynreuna tiedot ja kassahinnat kohdilleen.
        Eihän esim. kampaaja voi ilmoitella että hiustenleikkuu 20€, ja sit ottaakin asiakkaalta 23€ ja sanoo et hups, alvi nousi vuodenvaihteessa.


      • sadfadrwqerqweasdf
        prosenttisiellä kirjoitti:

        Satuitko huomioimaan muuttuneen veron osuutta? Suurin osa hintavirheistä ja alennusvirheistä johtuu vuodenvaihteessa nousseesta arvolisäverosta 23% --> 24%.

        Ei vastaa veromuutoksen jälkeistä hintaa.


    • kljkomkhnbg

      Taitaa tehdä kympin ostoksessa noin 0,08 euroa.

    • ahhahahahahaha

      Voi että ihmiset voivatkin olla typeriä. Tätä keskustelua kun lukee niin myötähäpeän määrää valittajien osalta ei voi sanoin kuvailla. Aivan naurettavaa touhua :D

      • yksinkertaista ?!

        Aivan samaa mieltä! Auttaako täällä itkeä hintojen erilaisuutta kassalla ja hyllyssä?
        Ei muuta kun tuotteen ja kassakuitin kans takas ko.kauppaan.....
        Käynnin jälkeen voi sit tehdä johtopäätökset, meneekö tähän puotiin uudelleen.


    • Hintoja ei tuotteiss

      Eli kaikki jogurtit, maidot, piimät, leivät jne kassalle mukaan vertailuun?

      • voivittu1111

        sinun kaltaisten ihmisten kannattaisi viedä ihan ensimmäisenä päänsä kuvautettavaksi


    • Äänekoski

      Äänekosken tokmanni varastaa lähes joka kerta.

      • nyt tarkkana

        Sitä samaa se näyttää olevan täällä Seppälän kankaallakin.Ihmeellisiä selityksiä vaikka kyse on samasta kauppaketjusta.


    • Säälikshän tuo käy

      Enpä oo huomannu varastavan kertaakaan, vaikka usein olenkin asioinut. Kannattaiso valittaa ao. liikkeeseen mieluiten???? Mitä ja ketä hyödyttää tänne itkeä....

    • kyllästynyt asiakas

      Minä ainakin olen useaan otteeseen valittanut Citymarketissa käydessäni vääristä hinnoista!
      Tänä kesänä ei ole montaa sellaista kertaa kaupassa käydessäni ollut, että ilmoitetut hyllyhinnat (alennukset) tulisi kassalla oikein.

      Kyllä minua suututtaa jos on ilmoitettu esim. muumikulhon alennushinnaksi 15,95 ja kassalla siitä otetaan kuitenkin 23,90e!
      Ei tuollaiset rahat ole minulle ihan pikkujuttuja! Ja varsinkin kun kerta ei ole ensimmäinen...

      Minkä ihmeen takia, meidän asiakkaitten pitäisi tehdä myyjän työt ja olla jatkuvasti hintoja tarkistamassa ja niistä infoon valittamassa?
      Kyllä kaupan tehtävä on huolehtia, että hinnat on oikein!!! Asiakkaan kuuluu saada luottaa siihen, että kaupan työntekijät hoitavat hommansa.

      Tiedän, että ihmiset ovat useaan otteeseen ko. kaupan hinnoista käyneet valittamassa, mutta mitään muutosta ei asiaan tule! Siksi on hyvä asiasta täälläkin purnata. Jos asian saama julkisuus sais kauppaa edes vähän petraamaan hintojen kanssa.

      Minkä takia edes alennushintoja ilmoittaa lehdessä ja kaupan hyllyllä jos ne ei todellisuudessa tarjouksessa edes ole?

      Ei luulisi olevan turhan iso homma katsoa aamuisin tarjoukset ja ne koneelle syöttää...

      Citymarketissa saisi olla samanlailla kuin aikoinaan oli palokan euromarketissa. Jos hinta ei kassalla täsmännyt ilmoitettuun hintaan tuotteen sai ilmaiseksi!
      Ei tarvisi citymarketissa monesta tuotteesta maksaa. ;) :D

      • EVVK kauppiasta

        Hysss....nyt kaupan tätit suuttui :D


      • EN OLE TYÖNTEKIJÄ

        Kannattaapa katsoa, milloin tarjous alkaa. Monesti lehdessä on ilmoitettu tarjouksesta pari päivää ennen kuin itse tarjous vielä alkaa... Myös asiakaan pitää olla huolellinen


    • Grillimies1

      Citymarketissa on virheellisten hintojen korjauttaminen tehty hankalaksi. Vaikka huomaat asian heti maksettuasi siinä kassalla, joudut menemään infotiskille asiaa selvittämään ja sieltä he sitten soittelevat ko. tavaraa myyvälle osastolle ja aikaa voi tuhraantua paljonkin.
      Ja jos mainoksessa on vaikka grilli- tai muu käyttötavaratarjous, ei ko. tuotetta välttäm'ättä löydykään Äänekosken Cittarista, ainakin minut myyjä neuvoi menemään Keljon tai Seppälän Cittariinn, hain sitten sen grillini ihan muun ryhmän kaupasta.

      • pilkunviilaaa

        "Tuotteiden saatavuus saattaa vaihdella myymäläkohtaisesti". Kannattaa harjoitella sitä suomen kielen luetun ymmärtämistä ennen kuin lähtee kauppaan valittamaan.


    • ärrinmurrinmyös

      Tämä ei ehhkä suoraan tähän asiaan liity mutta minua ottaa köyhänä autottomana perheenäitinä päähän se että Suolahden S-marketissa litran rasvaton rainbow maito maksaa 0.95 € ja sama tölkki maksaa Äänekoskella isommassa puljussa 0.68 €!!!! Ihan törkeitä hintaeroja ja minkä ihmeen takia? Eikä tämä ole ainoa tuote.

      • jeevelie

        Elämä on. Oma valinta asua Suolahdessa.


    • slahtii

      Jokainen valitsee itse, missä asuu. On luonnollista, että pienemmällä kylällä katteiden pitää olla korkeammat ja näin ollen hinnat ovat kalliimmat. Turhaa valittaa, kun ei asioista tiedä.

    • minävain1234

      En ole koskaan Citymarketissa huomannut hinnan olevan väärin, mutta monesti suurinpiirtein samat ostokset maksavat Cittarissa 100€ ja S-marketissa 60€..

      • jfjdjddj124

        Edelliseen jatkaisin.. Lidlissä 40€.


      • kyllä
        jfjdjddj124 kirjoitti:

        Edelliseen jatkaisin.. Lidlissä 40€.

        edelliseen jatkaisin ei lähdeskään niin kattavasti ruokatavaraa kuin kahdessa edellisessä kaupassa. kotimaista suosin


      • bzjsjsz123
        kyllä kirjoitti:

        edelliseen jatkaisin ei lähdeskään niin kattavasti ruokatavaraa kuin kahdessa edellisessä kaupassa. kotimaista suosin

        Samaa mieltä mut kuitenkin lidlin eduksi hinnat -50%. Jos jotain ei saa niin voi hakea s-marketista.


    • 18+11

      lidl on ehdottomasti halvin. Ja uunituoreet leivät :P

      • HurstinValinta

        Näin vamaankin oli vielä vuonna 2013; mutta eipä ole enää vuonna 2017.


    • valioplus

      Ikinä en ole hintavirheisiin törmännyt vaikka kaikki ostokset Äänekoskelta teen. Outoa valitusta... Taitaa olla osa katsonut vain väärä alekuponkia ;)

      • tonninseteli-ilme

        Cittarissa aina kassalla eri hinta,ja ei kyllä asiakkaan eduksi..Onneksi saa itse valita ja käydä muualla :)


      • oikeusjakohtuus

        Mutta meneppäs painamaan väärää nappia siinä hedelmäpuntari-hintalappu-koneella. Ja meneppäs sen väärin hinnoittelemasi tuotteen kanssa kassalle. Johan on vartiat, poliisit ja aksan toimitus kimpussa!


      • inge1233

        Suosikissa kaikki tavara on vanhaa lähes aina


    • uolevinyhtänkölijä

      Joo tätä tekee pari kauppaa vieläkin Äänekoskella, tarkkana saa olla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe