valvontakamera kerrostalon rappuun?

pelokas asukas

tietääkö kukaan voiko asunnon ovisilmään asentaa valvontakameran? minun oveni taakse ilmestyy omituisia tavaroita aika usein, asun ylimmässä kerroksessa ja ne tavarat on jätetty ihan oveni eteen, joten ne on tarkoitettu juuri minulle, ja joskus liimattu laastari oveen ja muuta jäynää, pelottaa

26

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LakiLex

      Menee salakatseluksi. Katso rikoslaki.

    • pelokas asukas

      onkohan noin kun rappukäytävä on yleinen paikka, enkä voi istua oven takana odottamassa koska vainooja taas iskee

      • LakiLex

        Kotirauhan suojaama alue on aiempiin säännöksiin verrattuna suunnilleen ennallaan, mutta se määritellään aiempaa tarkemmin. Kotirauhan suojaamia paikkoja ovat asunnot, loma-asunnot ja muut asumiseen tarkoitetut tilat, kuten hotellihuoneet, teltat, asuntovaunut ja asuttavat alukset, sekä asuintalojen porraskäytävät ja asukkaiden yksityisaluetta olevat pihat niihin välittömästi liittyvine rakennuksineen. Asumistarkoitus ratkaisee. Kotirauha suojaa vakituisten asukkaiden lisäksi myös vierailijoita.


    • Kiinasta.
    • Viikatemies kertoo

      Täytyyhän sinne joku merkki jättää, että tulen oikealle ovelle lähtösi hetkellä.

    • Viikatemies kertoo

      Valvontakamera ei tosin kuvaa kaltaistani astraalihahmoa, joten käyntini jäävät sinulle edelleen arvoitukseksi.

    • LakiLex

      Lue rikoslaki 24 luku 11 pykälä. Siellä määritellään kotirauhan alue, johon myös asuinrakennuksen porrashuone kuuluu ja on laissa em. kohdassa erikseen mainittu

      • et sitten ymmärrä

        Et sitten ymmärrä lukemaasi, kun kerran porrashuone on kotirauha-aluetta niin silloin saan laittaa kameran valvomaan kotirauha-aluetta.


      • et sinäkään ymmärrä
        et sitten ymmärrä kirjoitti:

        Et sitten ymmärrä lukemaasi, kun kerran porrashuone on kotirauha-aluetta niin silloin saan laittaa kameran valvomaan kotirauha-aluetta.

        Niin se porrashuone on myös muiden talossa asuvien kotirauha-aluetta eli saako kuitenkaan kuvata ilman muiden asukkaiden lupaa syyllistymättä salakatseluun.


      • LakiLex
        et sinäkään ymmärrä kirjoitti:

        Niin se porrashuone on myös muiden talossa asuvien kotirauha-aluetta eli saako kuitenkaan kuvata ilman muiden asukkaiden lupaa syyllistymättä salakatseluun.

        Ei saa. Jos haluaa koitta, niin on valmis ottamaan rangaituksen vastaan.
        Kun olen porrashuoneessa, on se silloin minun kotirauha-aletta ja kukaan ei saa silloin kuvata minua millään laitteella. Kun siellä on joku muu, niin minäkään en saa kuvata siellä.
        Laki on tältä osin täysin yksiselitteine ja ilman tulkinnanvara?


      • et sitten ymmärrä
        LakiLex kirjoitti:

        Ei saa. Jos haluaa koitta, niin on valmis ottamaan rangaituksen vastaan.
        Kun olen porrashuoneessa, on se silloin minun kotirauha-aletta ja kukaan ei saa silloin kuvata minua millään laitteella. Kun siellä on joku muu, niin minäkään en saa kuvata siellä.
        Laki on tältä osin täysin yksiselitteine ja ilman tulkinnanvara?

        Sinulla ei ole mitään asiaa meidän talon porrashuoneeseen, eikä monella muullakaan, paitsi jos olette rosvousmielessä liikkeellä, no silloin kamera ikuistaa aikeenne, tätähän varten kamera laittetaan.

        Kun et edelleenkään tunnu käsittävän mistä on kyse niin voit pistää suusi suppuun.


      • LakiLex
        et sitten ymmärrä kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään asiaa meidän talon porrashuoneeseen, eikä monella muullakaan, paitsi jos olette rosvousmielessä liikkeellä, no silloin kamera ikuistaa aikeenne, tätähän varten kamera laittetaan.

        Kun et edelleenkään tunnu käsittävän mistä on kyse niin voit pistää suusi suppuun.

        Oletko ajatellut, että Sinä ja minä ja moni muu voi asua saman porrashuoneen asunnoissa? Mitenkäs silloin estät minua tai muita kulkemasta porrashuoneessa? Se vaan sattuu silloin olemaan niin sinun kuin minun ja monen muun kotirauha-aluetta.
        En viitsi jatkaa vääntämistä kanssasi. Kun sinä vastailet vain tunteen omaiseati. MUTU ei ole näissä asioissa se ainoa oikea totuus - harvoin edes totuus.
        Kysyn kuitenkin vielä: luuletko, tiedätkö vai luuletko tietäväsi?


      • et sitten ymmärrä
        LakiLex kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että Sinä ja minä ja moni muu voi asua saman porrashuoneen asunnoissa? Mitenkäs silloin estät minua tai muita kulkemasta porrashuoneessa? Se vaan sattuu silloin olemaan niin sinun kuin minun ja monen muun kotirauha-aluetta.
        En viitsi jatkaa vääntämistä kanssasi. Kun sinä vastailet vain tunteen omaiseati. MUTU ei ole näissä asioissa se ainoa oikea totuus - harvoin edes totuus.
        Kysyn kuitenkin vielä: luuletko, tiedätkö vai luuletko tietäväsi?

        No sinulle ei nuo vaihtoehdot edes riitä, minä sentäs tiedän. Ja tiedän senkin ettei sinulla todellakaan ole asiaa meidän porrashuoneeseen, nimittäin meilläpäin ei asu noin tolloja.


      • rikollisiakokosakki
        LakiLex kirjoitti:

        Ei saa. Jos haluaa koitta, niin on valmis ottamaan rangaituksen vastaan.
        Kun olen porrashuoneessa, on se silloin minun kotirauha-aletta ja kukaan ei saa silloin kuvata minua millään laitteella. Kun siellä on joku muu, niin minäkään en saa kuvata siellä.
        Laki on tältä osin täysin yksiselitteine ja ilman tulkinnanvara?

        Hei, mikä pykälä. sillä luin juuri tietosuojavaltuutetun lausuntoa, jossa porraskäytävän kuvaamista ei voitu estää. Tänne on juuri asennettu kamera ilmeisesti hallituksen päätöksellä, koska yhtiökokouksessa ei ole ollut mitään puhetta asiasta.


    • Kotirauha

      Onko tosiaan noin vaikeaa huomata olevansa väärässä?

    • et sitten ymmärrä
      • Ajatuksen valoa

        Tällä palstalla tyhmyys tiivisttyy saavuttaen ylenpalttisen jäärpäisyyden. Kun ei ole pajon annettu, ei ole paljon odotettavissakaan. Miksi täällä pitää olla näitä provoja, jotka esittävä tyhmyyttään?


      • et sitten ymmärrä
        Ajatuksen valoa kirjoitti:

        Tällä palstalla tyhmyys tiivisttyy saavuttaen ylenpalttisen jäärpäisyyden. Kun ei ole pajon annettu, ei ole paljon odotettavissakaan. Miksi täällä pitää olla näitä provoja, jotka esittävä tyhmyyttään?

        Niin, sanopa se, esim juuri tuo "LakiLex", ei siis hajuakaan asiasta ja täällä "lukee lakia".


      • Apua sinulle?
        et sitten ymmärrä kirjoitti:

        Niin, sanopa se, esim juuri tuo "LakiLex", ei siis hajuakaan asiasta ja täällä "lukee lakia".

        Noinko paljon harmitta olla väärässä? Koita rauhoittua ja opetella ajattelemaan ja myös ymmärtämään, jos sinulla on siihen eväitä. LakiLex pystyi kuitenkin esittämään faktat... Sinulla vain tyhmät ajatuksesi.


      • et sitten ymmärrä
        Apua sinulle? kirjoitti:

        Noinko paljon harmitta olla väärässä? Koita rauhoittua ja opetella ajattelemaan ja myös ymmärtämään, jos sinulla on siihen eväitä. LakiLex pystyi kuitenkin esittämään faktat... Sinulla vain tyhmät ajatuksesi.

        Minulla on valvontakamera porrashuoneessa kuvaamassa kaltaistesi idioottien kutsumatonta vierailua, siitä kuvaamisesta on ilmoitus.
        Eli saat käyttää apusi itsesi hoitoon, jos se enää auttaa.


      • Lääkärisi
        et sitten ymmärrä kirjoitti:

        Minulla on valvontakamera porrashuoneessa kuvaamassa kaltaistesi idioottien kutsumatonta vierailua, siitä kuvaamisesta on ilmoitus.
        Eli saat käyttää apusi itsesi hoitoon, jos se enää auttaa.

        Lääkkeet? Missä ne ovat? Ne täytyy ottaa silloin kn ahdistaa!


    • viheltäen

      valvonta kameraan ei saa laittaa.
      tee asunto oy.valitus.
      samoin poliisille ilmoitus.
      mieti kuka se voisi olla ? minkälaista tavaraa on?mihin aikaa päivästä tulee ?
      taloyhtiö vietävä pois,paloturvalliisuuden takia.maksu menee sinne joka tuonot.

      • pelokas asukas

        kävin poliisiasemalla, suurinpiirein halveksivasti sanoivat, että pikkupoikien kujeita, mutta en usko, meidän taloyhtiön halliyuksen jäsenet vaan pyöittelevät päätään, koska he saavat olla rauhassa


    • I trust Jesus

      Kuulostaa tosi pahalta: itse rukoilisin, tai/ja kävisin rukoiltavana. Tai jättäisin rukouspyynnön. Oikeastaan kaikkien Suomessa asuvien plsta, onnettomien, kiusaajien, vainoharhaisten tai terveiden.
      Jeesus sanoo: älä pelkää. Tähänkin varmaan jonkun pitää jotain sanoa, mutta heidänkin plstaan voi rukoilla.

    • hurtta kehiin

      Kannattaa mieluummin hommata vaikka rottweileri tai joku muu iso voimakkaasti suojeleva rotu. Vähenee oven takana hiippailu 100%, sen voin kertoa kokemuksesta.

    • ei_saa_kuvata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe