virtsaputki ei tyhjene?

Ei tippa tapa..

"ravista minkä ravistat, viimeinen tippa se on kuitenki housuissas" sanoo vanha sananlaskukin. Pulma on kuitenkin, että se viimoinen tippa tuntuu olevan nykyisellään aika iso.

Eli rakko tuntuu tyhjenevän, ainakaan ei jää tunnetta ettei tyhjentyisi. Hetken aikaa virtsaamisen lopetettuani sitä kuitenkin jostain vielä tulee. Nykyään joutuu aina käymään lukkojen takana vessassa, sillä välttääkseni housujen kastumista painelen vessapaperiarkilla virtsaputken suuta jolla saan karkulaistippoja paremmin liikkeelle ja (imutehosta riippuen ;) yks arkki kastuu noin puoliksi.

Eli se "viimeinen tippa" on melkoisen iso mitta mun tapauksessa.

Välillä tulee myös tunne, että putkea pitkin tulee pieni määrä virtsaa vaikka varsinaista virtsaamistarpeen tunnetta ei ole.

Onko jollakulla ollut samainen vaiva tai muuten vaan tietoa mahdollisista syistä. Olen 23v runsaasti liikkuva mies.

7

5239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riitta

      Miksi et mene lääkäriin? Pelkäätkö että lääkäri näkee pippelisi?

    • otso

      vähän samanlaista ollu havaittavissa. liikun myös paljon. mistäköhän johtuu?

    • housut

      Eli itsellä olen havainnut vastaavaa vain silloin kun alkkarit/housut puristaa kustessa penistä/peniksen juurta ja housut jalkaan laitettaessa sitten tämä "loppupaine" pääsee vapaaksi ja kastelee alkkareita. Eli reippaasti vaan housut puolitankoon.

      • vaivansa kullakin

        jep. Tätä minäkin tarkoitin viestissäni, mutta en osannut sanoa näin selvästi - eli tosiaan yksi syy voi olla se että esim. sepaluksen kautta otetaan vehje ulos, jolloin housut puristaa ja heikko virtaus ei tyhjennä koko putkea - eli todellakin HOUSUT PUOLITANKOON!


    • Juhanus

      Kysyin kerran urologilta samaisesta vaivasta niin vastaus oli että virtsaputken lihakset "löystyvät" iän myötä ja vaativat sen vuoksi lypsämisen tyhjentyäkseen. Vaiva jos edes on vaiva on erittäin yleinen!!!!

      • öhhöhh

        Entä jos on tää kyseinen vaiva ja on vasta 19-vuotias? Onko silti kyse lihasten löystymisestä iän myötä??


    • Parempimyöhäänkunei

      Jälkitippa on varsin normaali ikääntymiseen liittyvä oire. Virtsaa jää sulkijalihaksen alapuolella onttoon virtsaputken osaan ja valuu sieltä pikkuhiljaa ulos. Lääkettä tai kirurgista hoitoa ei ole, mutta virtsaputken painaminen tai kohottaminen kivespussin takaa virtsaamisen lopuksi saattaa olla avuksi. Nuoremmilla saattaa olla kyse virtsaputken umpipussista eli divertikkelistä ja sen olemassa olo selviää tähystyksessä. Divertikkelistä peräisin oleva tiputtelu on usein runsaampaa kuin vain niin sanottu jälkitippa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2012
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      145
      1448
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      124
      991
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      802
    Aihe