Keppihevosen ruokinta

Keppari-tyttö

Miten te ruokitte kepparinne? Minä annoin tänään kepparilleni "kaurasosetta", jonka maustoin puristettuna viipaleella mandariinia. Onko tämä hyvä? "Kaurasose" on Baby Bornin ruokaa, enkä löytäny sitä, kuin kolme pussia ja tänään annoin yhden. Mitä annan sitten, kun se loppuu? Ja mitä hedelmiä niille saa antaa?

120

5031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syötä sille nauloja ! :)

      • Jep2

        Eikä! Älä syötä.


      • 20166102

        EI EIIII! älä suotä


      • Anonyymi

        Ei kepparit syö nauloja!!


    • Keppari-tyttö

      susi18// En aio syöttää sille nauloja. Aika tyhmä juttu.

      Siitä omasta jutusta, kun annoin Beibbari rukaa, niin aika XD Oon välillä aika tyhmä.

    • hei ite kaverin kaa syötetää yli 30 kepruu kuivilla oljilla, vedellä ja vanhalla kauralla! poneille ei tietekää anneta kauraa paitsi jos kovas treenis mut muute ihan vaa noi! ja jos asut kaupunki seudul, miksei vaik maalki ni voit kuivata nurmea tai muuta pitkää heinää/ruohoa ni vaik terassilla tai jossai kivellä! toimii kepruil!

    • susi18

      kepparit ei tarvii ruokaa ! (:

      • 20166102

        no tarvii


      • ruta11

        voihan leikkiä että se on oikea hevonen ! niin sille voi antaa vaikka porkkanaa tai jotain muuta jos haluaa


    • Keppari-tyttö

      muss99// Hyvä idea. Teenpä niin.
      susi18// Sun ei tarvii puuttua tähän, kun kerra vastustat niitä niin paljon

      • Keppari syöttäjä

        Itse syötän havuja, paperisilppua,riisiä,kauraa, ruohoa/heinää


    • Keppari-tyttö

      Keppari syöttäjä// Kokeillaan sitäkin.

      • Lirkuttelijah14w

        Mun tammojen (2) ruuat:
        Aamulla 1 siivu heinää tarhaan ja ennen sitä 3 dl kauraa karsinaan, päivällä puoli siivua heinää ja illalla 1 siivu heinää ja 1 dl kivennäisiä karsinaan

        Ori taas syö noi samat mutta sillä ei oo kauraa vaan peacemakeria koska sillä ei maha kestä kauraa allergian vuoksi!

        Ja noi kaikki on shetlanninponeja! Kesällä tulossa laiduntamaan 2 shireä mutta ne tulee vaan laitumelle kun mun kaveri lähtee lappiin kesällä 3 viikoksi niin hoidan niitä sillon.

        Meillä on muuten käytössä 9 esteen este kalusto ja tilava valaistu kenttä. Toinen tammoista astutetaan tolla omalla orilla ens kuussa.. Ja noilla kaikilla on sadeloimet että ne voi olla ulkona vaikka sataa, orille tosin tuli viime syksyllä multakavio ja se piti leikata ;/ onneksi olen itse lukenut keppiseläinlääkäriksi ja osasin hoitaa kavion ajoissa ettei lähtenyt kun 10 cm palanen.

        Muistathan rokottaa hevosesi ja ponisi nyt kun tulee taas kevät!


      • Käpyruskarulettaa
        Lirkuttelijah14w kirjoitti:

        Mun tammojen (2) ruuat:
        Aamulla 1 siivu heinää tarhaan ja ennen sitä 3 dl kauraa karsinaan, päivällä puoli siivua heinää ja illalla 1 siivu heinää ja 1 dl kivennäisiä karsinaan

        Ori taas syö noi samat mutta sillä ei oo kauraa vaan peacemakeria koska sillä ei maha kestä kauraa allergian vuoksi!

        Ja noi kaikki on shetlanninponeja! Kesällä tulossa laiduntamaan 2 shireä mutta ne tulee vaan laitumelle kun mun kaveri lähtee lappiin kesällä 3 viikoksi niin hoidan niitä sillon.

        Meillä on muuten käytössä 9 esteen este kalusto ja tilava valaistu kenttä. Toinen tammoista astutetaan tolla omalla orilla ens kuussa.. Ja noilla kaikilla on sadeloimet että ne voi olla ulkona vaikka sataa, orille tosin tuli viime syksyllä multakavio ja se piti leikata ;/ onneksi olen itse lukenut keppiseläinlääkäriksi ja osasin hoitaa kavion ajoissa ettei lähtenyt kun 10 cm palanen.

        Muistathan rokottaa hevosesi ja ponisi nyt kun tulee taas kevät!

        Heippa! Minulla on suomen(keppi)hevos tamma ja sen nimi on Käpy-Ruska, tutummin Käpy. Käpyllä on ollut multakavio 6 vuotiaana eli viime syksynä, sain sen kuitenkin hoidettu n. 3 viikossa kuntoon poistamalla joka päivä lahonnutta keppiä, lopulta kepin sisällä oli 5 cm syvyyteen asti kolo lahoamisen vuoksi ja joudun laittamaan siihen kuumaliimaa paikka aineeksi. Mutta nyt ruokintaan! Koska kesällä on kisojapari kertaa viikossa, ja treenata pitää käytännössä joka päivä, on meillä tujummat ruuat kuin muuten, eli kisakaudella 4 dl kauraleseitä aamuisin ja iltaisin illalla valkosipulin kynsi murskattuna joka 3 päivä loisten häätöön. Talvella kun ratsastan kunnon treenin n. Joka 3 päivä Käpy saa vain 4 dlkauraa ja pelkästään aamuisin. Kävyllä on vapaa heinä tarhassa ja illalla se saa karsinaan tupon erikois vihreää heinää. Kävyllä on myös varsa joka on tällä hetkellä ratsutuksessa minulla, mutta sillä ratsastan vain 3 kertaa viikossa kesäisin ja talvet sillä on melkeen kokonaan vapaata, varsa on ori ja se on todella villi, viime kesänä kun ratsastin sillä ekaa kertaa puomeja ja esteitä tipuin 30min aikana 17 kertaa! Se on varmaan perinyt sen Kävyltä koska yleensä käpy villiintyy pariksi minuutiksi eikä sitä saa silloin pysäytettyä millään paitsi sillon kun putoaa se jää paikoilleen.


      • Keppari-tyttö
        Käpyruskarulettaa kirjoitti:

        Heippa! Minulla on suomen(keppi)hevos tamma ja sen nimi on Käpy-Ruska, tutummin Käpy. Käpyllä on ollut multakavio 6 vuotiaana eli viime syksynä, sain sen kuitenkin hoidettu n. 3 viikossa kuntoon poistamalla joka päivä lahonnutta keppiä, lopulta kepin sisällä oli 5 cm syvyyteen asti kolo lahoamisen vuoksi ja joudun laittamaan siihen kuumaliimaa paikka aineeksi. Mutta nyt ruokintaan! Koska kesällä on kisojapari kertaa viikossa, ja treenata pitää käytännössä joka päivä, on meillä tujummat ruuat kuin muuten, eli kisakaudella 4 dl kauraleseitä aamuisin ja iltaisin illalla valkosipulin kynsi murskattuna joka 3 päivä loisten häätöön. Talvella kun ratsastan kunnon treenin n. Joka 3 päivä Käpy saa vain 4 dlkauraa ja pelkästään aamuisin. Kävyllä on vapaa heinä tarhassa ja illalla se saa karsinaan tupon erikois vihreää heinää. Kävyllä on myös varsa joka on tällä hetkellä ratsutuksessa minulla, mutta sillä ratsastan vain 3 kertaa viikossa kesäisin ja talvet sillä on melkeen kokonaan vapaata, varsa on ori ja se on todella villi, viime kesänä kun ratsastin sillä ekaa kertaa puomeja ja esteitä tipuin 30min aikana 17 kertaa! Se on varmaan perinyt sen Kävyltä koska yleensä käpy villiintyy pariksi minuutiksi eikä sitä saa silloin pysäytettyä millään paitsi sillon kun putoaa se jää paikoilleen.

        En enää tarvii neuvoja koska tapoin mun kepparit jätin ne ulos 3 päiväks ja ne on nyt jo homeessa! Heitin ne roskiin.. Huomenna teen ehkä uuden koska ikävä on kova vaikka itse ne tapoinkin


      • 20166120
        Lirkuttelijah14w kirjoitti:

        Mun tammojen (2) ruuat:
        Aamulla 1 siivu heinää tarhaan ja ennen sitä 3 dl kauraa karsinaan, päivällä puoli siivua heinää ja illalla 1 siivu heinää ja 1 dl kivennäisiä karsinaan

        Ori taas syö noi samat mutta sillä ei oo kauraa vaan peacemakeria koska sillä ei maha kestä kauraa allergian vuoksi!

        Ja noi kaikki on shetlanninponeja! Kesällä tulossa laiduntamaan 2 shireä mutta ne tulee vaan laitumelle kun mun kaveri lähtee lappiin kesällä 3 viikoksi niin hoidan niitä sillon.

        Meillä on muuten käytössä 9 esteen este kalusto ja tilava valaistu kenttä. Toinen tammoista astutetaan tolla omalla orilla ens kuussa.. Ja noilla kaikilla on sadeloimet että ne voi olla ulkona vaikka sataa, orille tosin tuli viime syksyllä multakavio ja se piti leikata ;/ onneksi olen itse lukenut keppiseläinlääkäriksi ja osasin hoitaa kavion ajoissa ettei lähtenyt kun 10 cm palanen.

        Muistathan rokottaa hevosesi ja ponisi nyt kun tulee taas kevät!

        ihan hyvältä talliltta kuulostaa


      • ruta11
        Lirkuttelijah14w kirjoitti:

        Mun tammojen (2) ruuat:
        Aamulla 1 siivu heinää tarhaan ja ennen sitä 3 dl kauraa karsinaan, päivällä puoli siivua heinää ja illalla 1 siivu heinää ja 1 dl kivennäisiä karsinaan

        Ori taas syö noi samat mutta sillä ei oo kauraa vaan peacemakeria koska sillä ei maha kestä kauraa allergian vuoksi!

        Ja noi kaikki on shetlanninponeja! Kesällä tulossa laiduntamaan 2 shireä mutta ne tulee vaan laitumelle kun mun kaveri lähtee lappiin kesällä 3 viikoksi niin hoidan niitä sillon.

        Meillä on muuten käytössä 9 esteen este kalusto ja tilava valaistu kenttä. Toinen tammoista astutetaan tolla omalla orilla ens kuussa.. Ja noilla kaikilla on sadeloimet että ne voi olla ulkona vaikka sataa, orille tosin tuli viime syksyllä multakavio ja se piti leikata ;/ onneksi olen itse lukenut keppiseläinlääkäriksi ja osasin hoitaa kavion ajoissa ettei lähtenyt kun 10 cm palanen.

        Muistathan rokottaa hevosesi ja ponisi nyt kun tulee taas kevät!

        minä olen jo rokottanut mun ponit ja aasin


      • Anonyymi
        Lirkuttelijah14w kirjoitti:

        Mun tammojen (2) ruuat:
        Aamulla 1 siivu heinää tarhaan ja ennen sitä 3 dl kauraa karsinaan, päivällä puoli siivua heinää ja illalla 1 siivu heinää ja 1 dl kivennäisiä karsinaan

        Ori taas syö noi samat mutta sillä ei oo kauraa vaan peacemakeria koska sillä ei maha kestä kauraa allergian vuoksi!

        Ja noi kaikki on shetlanninponeja! Kesällä tulossa laiduntamaan 2 shireä mutta ne tulee vaan laitumelle kun mun kaveri lähtee lappiin kesällä 3 viikoksi niin hoidan niitä sillon.

        Meillä on muuten käytössä 9 esteen este kalusto ja tilava valaistu kenttä. Toinen tammoista astutetaan tolla omalla orilla ens kuussa.. Ja noilla kaikilla on sadeloimet että ne voi olla ulkona vaikka sataa, orille tosin tuli viime syksyllä multakavio ja se piti leikata ;/ onneksi olen itse lukenut keppiseläinlääkäriksi ja osasin hoitaa kavion ajoissa ettei lähtenyt kun 10 cm palanen.

        Muistathan rokottaa hevosesi ja ponisi nyt kun tulee taas kevät!

        Hei tää ei liity ruokaan mutta miten sun ori käyttäytyy. Miks se ei oo ruuna. Onks se kiltti.


    • Keppari-tyttö

      EN IKINÄ TEKIS NOIN! LUULEKSÄ MUKA, ETTÄ VOIT HUIJATA KAIKKIA NIIN, ETTÄ ESITÄT OLEVAS MÄ! SÄ OOT KUULE KAUHEE HUIJARI! MIKÄ SULLA ON, KUN PITÄÄ TAHALLAAN KIUSATA MUITA IHMISIÄ! SÄ OOT KYLLÄ TOSI ILKEE! SÄ VARMAAN TEET NOIN JOKA PÄIVÄ SUN KEPRUILLE, MUTTA MÄ EN TEKIS IKINÄ! JA TURHA SUN ON OIKEASTI ESITTÄÄ MUITA JA VALEHDELLA KAIKEN LISÄKSI! ETKÖ YMMÄRRÄ, ETTEI TOI OO YHTÄÄN KIVAA?!!!

      Anteeksi kaikille muille, kun vähän raivostuin, mutta kyllä mulla on oikeus raivostuu, kun noin tekee!

      Lirkuttelijah14w// Kyllä muistan rokottaa. :)

      • kepparityyppi

        Nii just!!! Miks tommoset ääliöt tulee puuttuu toiste asioihi?!


      • kepparityyppi

        Nii just!!! Miks tommoset ääliöt tulee puuttuu toiste asioihi?!


      • FJBJHJFH

        KUKA IDIOOTTI JÄTTÄS KEPPARIN ULOS!!!!!!!!!!!!!!


      • 20166102

        entii haen aina illalla pois ja vien talliin


    • eijuma oikeesti miksette mee iha oikeen hevosen selkää ?? siinäpä vasta teille kokemusta!

      • Vihainen kepparifani

        OOT ILKEE SUSI18;/!!!!!!!


      • FHFGIGUG

        SUSI OOT IDIOOTTI!!!!


      • Anonyymi

        Oon olluukki viimeks tänää hah


    • Keppari-tyttö

      susi18// Kulees nyt! Käyn ratsastamassa, niin turha sun on sanoo noin. Sitäpaitsi ratsastamista voi jatkaa kotona kepparilla, kun odottaa seuraavaa ratsastustuntia. Eikö lapsi muka saisi leikkiä? Ja tietysti, kun olen heppahullu, niin haluan vapaa-ajallakin harrastaa hevosia, ja kepparit on hevosia. Ettäs sen tiedät!

      • Kepparianaali69

        Mä en ikinä syöttäis mun rakkaille keppareille tollasta ruokaa kun te, vaan ostan sille tietysti ihan oikeet hevosen rehut heinät yms. täl hetkellä mun rakas tikku syö 2,5dl viherrehuu, 1/2l kauraa ja 1dl kivennäistä aamulla ja illalla, lisäks se saa aamulla 4kg esikuivaa heinää, päivällä 2kg kuivaa ja 1kg esikuivaa ja illalla 3kg kuivaa ja 3kg esikuivaa. Huomauttaisin myös että mun keppari sentään asuu täyshoitotallissa yhellä ratsikoululla! Hävetkää keppareille pitää syöttää parempaa ruokaa ku jotai nuken puuroo!!!


      • ruta11

        samat sanat


      • Anonyymi
        Kepparianaali69 kirjoitti:

        Mä en ikinä syöttäis mun rakkaille keppareille tollasta ruokaa kun te, vaan ostan sille tietysti ihan oikeet hevosen rehut heinät yms. täl hetkellä mun rakas tikku syö 2,5dl viherrehuu, 1/2l kauraa ja 1dl kivennäistä aamulla ja illalla, lisäks se saa aamulla 4kg esikuivaa heinää, päivällä 2kg kuivaa ja 1kg esikuivaa ja illalla 3kg kuivaa ja 3kg esikuivaa. Huomauttaisin myös että mun keppari sentään asuu täyshoitotallissa yhellä ratsikoululla! Hävetkää keppareille pitää syöttää parempaa ruokaa ku jotai nuken puuroo!!!

        Lopeta tommonen ylimielinen leuhkiminen! Mä en kyllä häpeä mun tallia, me saadaan antaa ihan millasta ruokaa vaan meijän keppareille! Kuitenkin keppari ei oo oikee nii ei oo sulta pois jos joku antaa kepparilleen nuken puuroa ja kuvittelee sen olevan kauraa jota annettais oikeelle hevoselle! Mä ainakin osaan huolehtia mun keppareista ihan hyvin itse niin mun ei tarvi viedä sitä mihinkään täyshoitotalliin. Ja muutenkin jos vielä heität ne ruuat roskiin, nii häpeä ite että teet ruokahävikkiä, jos et nii sentää käytä ne uudelleen


    • Pony-Mony

      Kuule sulle vaan tiedos: Ei sun tartte leuhkii! Ja luuleksä, että niille pitää oikeesti antaa muka oikeiden hevosten ruokii? Sehän tulee kalliiksi ja muuteenkin on aika hullu silloin, jos luulee, että lelu on joku oikee hevonen, jolle annetaan hevosten ruokaa. Toi kyllä alkaa jo käydä kummaksi! Kepparit ei sitäpaitsi elä, niin niille saa antaa puuroo, jos tahtoo. Ja ihan hyvin me muut osataan hoitaa keppareitamme itse, eikä meiän tartte viiä niitä jonnekkin muulle täysihoitopaikkaan, jossa annetaan hevosen ruokaa. Järki hei, älä jätä!

      • Love-pony

        Oikeesti! Ei sun tarvi leuhkii!!! Tajuu jo!
        Oikeesti me saadaa syöttää keppareillemme mitä halutaan!! Sä vaan haluut että sä olisit kaikista paras kepparin omistaja!! Mä en häpeä keppariniani!😠


    • Peppari hullu

      mun kepit syö pihalt kerättyy ja kuivattuu heinää sekä puupellettejä(lisä ravinne) jos se on treenannu paljon/on sairas :). Muuten mistä sais HALVALLA itsetehdyn hyvälaatuisen kepparin?

    • Ratsastajatt

      Partakoneen terät on aika hyviä ruuaksi...! No ei. Heinä ja kaura hevoselle sopii.

    • Keppari-tyttö

      Mä en välitä noista pikoista. Valittakoot jos tahtoo. Kaikilla on omat leikit ja omat harrastukset. Mä ainakin syötän mun kepruille ainakin heinää, ruohoo, voikukkia ja muita kasveja, jotka ei oo myrkyllisiä.

      Peppari hullu// Saat itse tehdyn ja halvan kepparin, tekemällä itse sellaisen. Mä oon tehny kaikki omat kepparini ite ja ne on hienoja. Eikä niihin oo menny ees ollenkaan rahaa, tai jos on menny niin vain vähän.

      • Kepru-keppari

        Älä välitä noista tyhmistä viesteistä.
        Itselläni ei vielä ole keprua,mutta on tulossa(: Harmi,ettei keppareille ole keppari-sivustoa erikseen..:/
        No,asiaan. Voisit käyttää kaurana esim. Kävyn niitä "lehtiä",ja/tai ruskeita(kuivuneita) havun neulasia.
        Kaurana käy myös sahanpuru.
        Voit kerätä kepparillesi kuivaa heinää,joskus vaikka tuorettakin(:
        Minulla on hamsteri,ja sillä on 2isoa heinäpakettia josta voin ottaa keprulle heinää(;
        Olen 9-11 vuotias että tiedoksi sekin ;)
        Pelletteinä voit käyttää pilkottuja oksia,kuten koivun oksia.
        Makupaloina perus porkkana,omena,kasvit yms. Mielikuvitus on vain rajana!!


      • HEPPOJENSELKÄÄN
        Kepru-keppari kirjoitti:

        Älä välitä noista tyhmistä viesteistä.
        Itselläni ei vielä ole keprua,mutta on tulossa(: Harmi,ettei keppareille ole keppari-sivustoa erikseen..:/
        No,asiaan. Voisit käyttää kaurana esim. Kävyn niitä "lehtiä",ja/tai ruskeita(kuivuneita) havun neulasia.
        Kaurana käy myös sahanpuru.
        Voit kerätä kepparillesi kuivaa heinää,joskus vaikka tuorettakin(:
        Minulla on hamsteri,ja sillä on 2isoa heinäpakettia josta voin ottaa keprulle heinää(;
        Olen 9-11 vuotias että tiedoksi sekin ;)
        Pelletteinä voit käyttää pilkottuja oksia,kuten koivun oksia.
        Makupaloina perus porkkana,omena,kasvit yms. Mielikuvitus on vain rajana!!

        Minkä ikäsii te oikeesti ootte????!!!! Ja yrität olla ihan sika kova mut sitä et tod oo menkää oikeen hevosen selkää ja ruokkikaa sitä HALOOO!! BABYT!!!!!


      • fjjgfbh
        HEPPOJENSELKÄÄN kirjoitti:

        Minkä ikäsii te oikeesti ootte????!!!! Ja yrität olla ihan sika kova mut sitä et tod oo menkää oikeen hevosen selkää ja ruokkikaa sitä HALOOO!! BABYT!!!!!

        mä oon jo viisitoista ja leikin viellä keppareilla niin revi siitä


    • XDDDDDDDDDXDXDXD

      mitä helvettiä ?!!??
      ootteko tosissanne, keppihevoset ei tarvii ruokaa eihän niillä oo ees mitää mahalaukkua XDDDDD

      • Keppari kasvattaja

        Mä ainakin annan mun keppihevosille "2-4" kauhallista kauaa ja sitten joskusnvaan vien hevoseni laitumelle niin ainakin siellä ne saa ruohoa
        niin tainsitten voi antaa "riisiä ja kauraa sekasin" tai "riisiä"tai"kauraa" kaura on sitten kaura hiutaleita siinä on TOSI HYÄ OHJE SITTEN!!!!!!!! :-)


    • kankaalle ruokaa?

      mä annan mun keppihevosten olla ihan hiekka tarhassa koko aja välillä vaan meen ehk kävelee postilaatikolle (jonne on n. 30m) ja takas eikä ne syö mitään!

      hei haloo perseen nuolijat vai pitäskö sanoo kepparin nuolijat!
      toki saa leikkiä mut eikös oo vähän liikaa tehdä KANKAALLE ruokaa joka on VAIN MUOTOILTU HEVOSEN PÄÄN MUOTOISEKSI ja turhaa jos teette jotain vitu mössöö , pistätte kankaan eteen ootatte hetken ja heitätte pois !?!?!
      miten ihminen voi olla noin tyhmä
      hankkikaa elämä sillä teil ei sellasta oo!! :DDD

      • haloo

        no ei sun tarvii papattaa siinä ihan tyhmiä. saa leikkii ja saa olla lapsi hei jos haluaa!


      • Ihmiset oikeesti...

        Nojaa. Kyllähän lapset ruokkii nukkejakin eikö vain? MInun mielestäni tämä on vähän sama asia...


      • Anonyymi

        Oikeest mitä te kirjoitatte!!!


    • heppahullu0000

      älkää pilkatko toisia kaikki jotka haluaa saaleikkiä keppihevosilla ja sillä ei oo väliä.........

      • heppahullu0000

        JA jos haluu ruokkia keppareita nii sehä on kivaa ku on tekemistä


    • Ratsulantalli

      Hellou!Itse annan keppareilleni kaurahiutaleita:)Eikö siinä ala sanalla KAURA:DJa Annan riisiä:DHeinää ja kaikkea mitä oikeatkin hepot syövät;)

    • meetvursti on hyvää

      Minä lämmitin saunan mun keppihevosella. Sinne meni sekin riesa.

      • Anonyymi

        Haloo!onks Sul järkee päässä.ei kepparilla saa lämmittää saunaa!!!


    • mömmelinen

      Kyllä taitaa olla sellaisilla ihmisillä päässä vikaa, jotka tulevat tänne huutelemaan ilkeyksiä. On se kumma, että täytyy omaa egoa pönkittää irvailemalla muille...

      Lapset, ja erityisesti alle teini-ikäiset, leikkivät. Se on hieno juttu ja hauskaa ajanvietettä, ja kehittää esimerkiksi mielikuvitusta. Omaa keppihevosta jotkut haluavat kohdella kuin oikeaa, eikä siinä ole mitään pilkkaamista - leikin kautta voi oppia myös vastuuta niistä ihan oikeista eläimistä, joiden vuoro tulee ehkä vasta myöhemmin.

      On se keppihevosten kanssa puuhailu tuhat kertaa parempaa ja normaalimpaa toimintaa tuon ikäisille kuin esim. tupakointi, alkoholin käyttö, kaupungilla hengailu tai "seurustelu". Minusta on ihan mahtavaa, että jotkut ovat vielä niin fiksuja ettei heillä ole sellaista kamalaa tarvetta muka aikuistua mahdollisimman nopeasti tai olla jotenkin "kovia".

      Itse leikin keppihevosilla noin 12-vuotiaaksi asti: niillä oli leikkimökissä talli, pihalla tarha je kenttä. Ruokin niitä takapihalla kasvavilla villiheinillä ja ruoholla, ja ratsastin melkein joka päivä.

      Ja arvatkaa mitä? Minusta kasvoi ihan normaali, tasapainoinen aikuinen :) Toisin kuin sen aikaisista kavereistani, jotka alkoivat siinä iässä kokeilla kaljoittelua ja kaupungilla laahustamista - ja ovat sillä tiellä edelleen.

      • kepparityyppi

        Niimpä tollasii ilkeyksii vaa vastaa ne kel ei oo mielikuvitusta!!!!


    • keppari-rakas

      No mun mielestä kepparit on mulle tosi tärkeitä. ei voi mitään mut niillä on kiva ratsastaa:) annan niille tammen terhoja ja heinää:)

    • tytsy052

      kepparit on mulle tosi tärkeitk ja ne EI OO LEIKKII vaan HARRASTUS ainakin mun mielestä!!!

    • minavaakepsufani

      KAIKKI HAUKKUJAT! MIKS TUUTTE EES LUKEE TÄTÄ KEPSUJUTTUU JOS TEITÄ EI OIKEESTI KIINNOSTA!!!!!

      ja ite syötän kepsuille kaurahiutaleita, riisiä ja heinää :))

      • KEPPARI TYTSY!

        Heips!Mää syötän mun keppareille ite kerätty heinää havuja ja sitte ku on jtn sellatteita kasveja jokka näyttää kauralta mutta ei oo XD ja sitte voi ottaa kaiken maailman kasveja ja niitä liottaa vedessä niin niist tulee oikeesti aika hyvän näköistä "litkuu"XD ja ihan näin aiheesta poiketen onko teiän keppareille Talliii????? Ja jos on niin millatteita???ku aattelin ite tehä ;)


    • KeppikseltäOppinut♥

      Ite oon hakenu meen mökilt tota olkia ja kauraa kun tota meil oli ponit tulos mökille nii ajettii pelto ja sielt saatii :3. Jos meil ei oo mtn kauraa tai olkia yms niin teen Näin..:
      1.Otan sammalta aika paljon, ei multaa siin sammaleen mukana, haen talipallon, murskaan siit hiuka siihen sekaan. Laitan sinne vettä, annan hetken kuivuu, kaadan ylimääräset vedet pois, ja vuelaa!
      2.Murskailen talipalloa pieneen kippoon ja sitten vie vettä, ei paljoo. annan taas kuivuu, ready.
      Mut joskus annan olla nurmikolla laitumellakin :) .

      Ja yks juttu mit kepparit merkitsee mulle...
      Hei haloo, ajatelkaa mit puhut! Et ite pysty hyppii metrei, ite kun voitin keppareiden takia hyppykisan metril! Et jos en ois ees ajatellukkaa kepparilla ridaamista, en ees menis vrmn 50 cm! Mutta ny ku keppistelen nii hypin joka pv isompia! Ja siin lopputulos : 115 cm Pitkäkeppisel keppiksel! Niin ajattele, sit ne on meille arvokkaita, käsityötä, taitoa, ja tietenkin HARRASTUS! Eli keppihevonen ei ole tavallaan lelu.. Vaan arvokas, jota ilman en ois voinu hyppii niin isoja...Ja se on sitäpaitsi toisen harrastus! Ja nii mieki voin tulla haukkuu esim jtn jalkapallo on pelkkää muovii jota potkitaan. Mie silti pidän jalkkiksesta, sekin on harrastus. Niin, mieti eka mitä sanot, ku et ite vrmn osaa. Sitä paitsi et ees varmaa huomioinu kuinka pieni mie oon! Miehä olen 6lk, ja olen vast 147 cm. Niin, että alappa miettiä mitä puhut!

      • KeppikseltäOppinut♥

        susi18// Mä vaan rohkasin itteeni kun olin hyppäämässä 115 cm. Ni otappa vie videol jos pystyt 32cm ittees pienemmän esteen hyppäämään, ootko miettinyt, miltä tuntuu kun yrität hypätä muurii, kompastut, ja loukkaat ittes vaik kuinka pahasti!? No, mie oon kokenu kaiken tuon, ja mieti, mie oon tehny tätä monia vuosia! Se on mulle jotain! Eikä pelkkää kävelemistä pari askelta kepparilla. Vaan oikeeta treeniä, ootko tienny, että tästä kaikesta voi tulla kuuluisa hyppijä!? En oo tehny tätä turhaan, joten miks tunget nenäs tähänki asiaa!? Iteki ratsastan irl, ja hyppään koht niilki metrii! Ni ajattele vähä! Jos suo ei kiinnosta, painu jo vittuun! ja ittelläni on hoitsujakin 2, ponia, 1 vuokraHEVONEN toinen poni, itsepäinen mutta paras, toinen kiltti, vuokris herkkä. Niin ajattele, oon saanu monenlaisia heppoja käsittelyyn, nii täs oli ihan suorat sanat ._. Hevoset on mun elämä, mee dissaa jtn muuta!


      • Vie1Yks>:3
        KeppikseltäOppinut♥ kirjoitti:

        susi18// Mä vaan rohkasin itteeni kun olin hyppäämässä 115 cm. Ni otappa vie videol jos pystyt 32cm ittees pienemmän esteen hyppäämään, ootko miettinyt, miltä tuntuu kun yrität hypätä muurii, kompastut, ja loukkaat ittes vaik kuinka pahasti!? No, mie oon kokenu kaiken tuon, ja mieti, mie oon tehny tätä monia vuosia! Se on mulle jotain! Eikä pelkkää kävelemistä pari askelta kepparilla. Vaan oikeeta treeniä, ootko tienny, että tästä kaikesta voi tulla kuuluisa hyppijä!? En oo tehny tätä turhaan, joten miks tunget nenäs tähänki asiaa!? Iteki ratsastan irl, ja hyppään koht niilki metrii! Ni ajattele vähä! Jos suo ei kiinnosta, painu jo vittuun! ja ittelläni on hoitsujakin 2, ponia, 1 vuokraHEVONEN toinen poni, itsepäinen mutta paras, toinen kiltti, vuokris herkkä. Niin ajattele, oon saanu monenlaisia heppoja käsittelyyn, nii täs oli ihan suorat sanat ._. Hevoset on mun elämä, mee dissaa jtn muuta!

        yks juttu miten päädyin tähä vast nyt: Katselin keppihevosen merkkejä, ja laitoin hakuun: "keppihevosen merkki" . sitten näin tän keskustelun ja puutuin, vaikka täst onki kauan, raivostuin koska keppareilla opein kaikkee, alappa taiteilee samanlaisii keppareit käsin ku Saila:

        http://iisantalli.net


    • pikku polle vain

      Ite aattelin antaa linnunsiemeniä! (auringonkukansiemeniä)

    • Keppishulluuuuu

      Mulla on 4 kepparia, joita ruokin ihan heinällä ja kauralla ja joskus jotain hedelmiä/marjoja. Itse en niin panosta keppihevosten ruokintaan, koska ne on kuitenkin vain "leluja", mutta tottakai saatte ruokkia keppihevosianne huolella. Laitoin leluja siksi lainausmerkkeihin, että kyllä ne minulle on enemmänkin kuin leluja. Ja vielä tähän loppuun, onko teidän mielestä noloa olla 13.v keppihevostelija? Mun mielestä ei oikeestaan, mutta en silti kehtaa mennä ratsastamaan "ihmisten ilmoille" muutakun kavereiden kanssa... Mutta taidanpas painua ratsastamaan ja pitäisi yhden keppiksen suitsetkin tehdä valmiiks:)

    • Kht Willow, Höpönen

      Itse käyn repimässä niile tyyliin jotain heinää. Tai sitten teen jotain mömmöö. No en panosta keppareitten ruokintaan paljoo nii en anna joka päivä niile uusia ruokia kun ei ne niitä heiniä oikeesti syö. Annan myös omenoita. Mutta vettä niillä on tarjolla aina laitumella. Ja mun pikkusisko antaa niille tammenterjoja ja kaikee muutakin.

    • kepparihöperö

      no itsekkin annan baby bornin ruokaa ja kun se loppuu teen aina kaurapuuroa ja jäähdytän ja sitten laitan ruokakuppeihin ja ne saa syödä vaikka mitä hedelmiä

    • i♥horses

      Syötän keppiksilleni mm. Heinää, pellettejä, kauraa, valkosipulijauhetta, progutia, kivennäistä, joint balancea, msm:ää, elektrolyyttejä ja väkirehua. En tietenkään osta noita ruokia hevostarvikeliikkeestä, vaan niitä voi kerätö luonnosta. Esim. Progutia saa vuolemalla ohuen oksan ja leikkaamalla se pätkiksi, kivennäistä saa tummista ohuista oksista jotka pätkitään pätkiksi, valkosipulijauhetta&msm:ää&joint balancea saa sileästä hiekasta (ei märästä tai kovasta hiekasta), kauraa saa heinien päässä olevista "tupsuista", elektrolyyttejä saa pikkukivistä. Vain mielikuvitus on rajana keppisten ruuissa. Ja näille "keppisten inhoajille" vielä tiedoksi jos eivät ole tätä ymmärtäneet: tänne ei tarvitse tulla kirjoittamaan kaikkea, että miks syötätte niitä keppiksiänne kun ei ne edes syö? Meille, joille keppistely on harrastus, keppareiden syöttäminen usein kuuluu asiaan. Mutta eivät kaikki syötä omia keppiksiään. Se vain tuo todentuntuisuutta harrastukseen. Ja olen nähnyt aikuisiakin keppariharrastajia, joten ei tämä nyt ihan sellainen "kokonaan lasten juttu" ole.

    • muulifani

      No oon antanu vanhaa mysliä ja lisänny siihen vettä kuivaa (tietty metsästä poimittua) heinää ja ruohoo :) sit siihen voi lisätä myös porkkanoita ja omenoita =) ja koska kepparit ei OIKEESTI syö, niin niitä ei tarvii ihan joka päivä vaihtaa =)

    • päivännaurut

      Ei vittu mitä pelleilyä xD luuletteko oikeesti et ne on oikeita XDDDDD LOL

    • khtgoldenhorse

      kepsuille voi syöttää vaik omenaa,banaania,päärynää jne. ja en tajuu kaikkii kepparivastustajii. kepsuthan on harrastus, vai? Mä annan hepoille meijän kanojen kauraa ja murskattua kauraa sekä olkia. Mutt jos ei oo pelto mist voi syksyllä hakea olkia, kuivaa vaikka ruohoa talveksi:)
      toivottavasti auttoi:)

    • KhtWildrose

      Mä käytän keppareiden ruokana ihan nurmikkoa tai vähän korkeempaa heinää kuivatettuna. Ja sit myös tuoreena ihan nurmikkoa. Ja sen "kauraseoksen" tai mikä nyt onkaan, lsekoian linnunsiemeniä, pieniä kävynpalasia(en muista nimeä) ja jyrsijänruokaa sekaisin. Enkä tee niille uusia seoksia, ellen ole vanhoja pois heittänyt, sillä se on tosiasia että ei ne kepsut niitä syö oikeesti.

      Ja tätä ei kysytty, mut kuivikkeena karsinassa jyrsijän purua.

    • Keppari

      Mulla ei oo vielä keppareita, mut aion kesällä hankkia. Tai vähän aiemmin jos löyän :). Aattelin antaa niille kaisloja, että pitäisin vartta tavallisena ruokana ja sitä tupsua kaurana. Sitten tein jo valmiiksi sellasen laatikon mihin aattelin laittaa ne kaurat. Ja sitten kaikki haukkujat, mikä on ennätyksenne korkeushypyssä? Kepparit on hyvä syy alkaa urheilla! Ja sitten niillä voi myös ansaita. Esim. osallistuu kilpailuihin tai tekee tilareita. Siinä saa todella paljon tekemistä kun odottelee seuraavaa ratsastustuntia!

    • KepsuTyttö

      Annan pihalta kerättyä heinää ja kanejen pellettejä en tiiä miks mutta ne on halpoja jotain 1,50/pussi. nii ja laitan sekaan vähän vettä ;))!!

    • Keppari-tyttö

      Hei mä keksin jo paljon paremman ruuan! Tarjoan niille nauloja,niittejä, ja homejuustoa :) Paitsi että mä tapoin ne sillee ku en päässyt 40cm estettä nii heitin ne maahan talloin ja heitin kuralätäkköön ja pidin siel 5pv niin ne oli jo ihan homehtuneitaki :)

      • Keppariharrastaja

        En usko, että olet alkuperäinen kirjoittaja. 40cm este on sitäpaitsi niin matala, että sen pääsee kävelemällä yli


      • Kht

        Miks tuut pilkaamaan muita anna toisten harrastaa mitä haluaa jos et tykkää nii etsi itselles sopiva palsta omalle kepparin tappo harrastukselle eikö maailmast ikinä kiusaaminen lopu?


    • kepparienpuolesta

      Ei jumalauta toi homejuttu päivännaurut :'D en ite harrasta millään tavalla keppiksiä, ekaks vähän hämmästytti et jotkut antaa ruokaaki mut no big deal kuten joku sanoki jo se varmaan tuo todentuntusuutta kivaan harrastukseen :) Kepparityypit älkää välittäkö dissaajist ne on vaa laiskoi sohvaperseperunoit joil ei oo muut elämää ku luuhata netissä ja haukkuu toisten harrastuksii :'D

    • HUOMIO1

      HEI KAIKKI!!!
      Jos muut haluu leikkiä kepruilla niin ne saa leikkiä... Tekeeks se teille pahaa että ne leikkii??? Itekkin oon leikkinyt ennen... Kepparit on ihan oikee harrastus muut nauttii siitä!... Huom... Haluisin alkaa tekee keppareita, Mitä tarvikkeita se vaatii jos haluun hienoja kepruja???

      • Ponihullu


      • Kht_Labelle

        Fleesestä saa hyviä mutta velbosta tulee parempia suitsiin voi käyttää tekonahkaa


    • ponijahevoshullu

      Meillä ne saa vettä ja ulkoo kerättyy ruohoo

    • ponijahevoshullu

      Ois yks vinkki! Anna illalla niille riisii ja kauraa!

    • ponijahevoshullu

      Vaikka meillä on nyt lunta onneks meillä on säilö heinää!

    • ponijahevoshullu

      Meille syntyy kohta keppari varsa mää teen sille oman huoneen ja ruoka listan!

    • ponijahevoshullu

      Tänään annoin niille mysliä ja vettä!

    • V.H.A

      Miten saatte kepparinne syömään? Oon miettiny et eihän niillä oo ees mahalaukkua! Mun keppari ei syö mitään. Ehkä joskus pikku sisko kastaa sen turvan veteen.

      • Kht_Labelle

        Käytä mielikuvitusta :)


    • V.H.A

      Tuolla edellisellä viestillä en halunnut loukata ketään. Ja jos loukkaisin Anteeksi. Itsekkin pidän kepruista. Ruokin sitä ihan vaan heinällä ja vedellä. Joskus eritysenä päivänä teen erillaisen annoksen.

    • ponijahevoshullu

      Ei se mitään V.H.A saat anteeksi

    • ponijahevoshullu

      Mulla on vaan yks kaveri! Haluuks joku olla mun kaveri ja vaikka mua haukutaan koulussa mutta onneks mun kaveri puolustaa mua

    • ponijahevoshullu

      Ja oon muutenkin yksinäinen

    • ponijahevoshullu

      KEPPARI TYTSY mun keppareilla on talli!

    • fjgjrguog

      kepparille voi antaa esim:omena viipaleita,porkkanaa ja muita herkkuja.

    • fjgkbjg

      mä annan kepsuille myslii,porkkanaa,omenaa ja heinää.

    • pavosenheskaa

      Suvakkihyysärit käyttää keppihepoista perseen rassina jos ei ählämit anna naperoa.

    • Mk0891

      Hyvä kysymys

    • löpppop

      mä annan mun kepsuille mun sahaamia puu palikoita....... enkä mä vaiha niitä palikoita ikinä..... enkä mä sillä lailla yhtään vettä tai muutakaan juota.... ETTEKÄ TE KEPSUJEN VIHAAJAT TAJUA MITÄÄN HAISTAKAA PITKÄ ******** en jaksa kirjottaa...... JA KYLLÄ MÄ OIKEILLAKIN HERSEILLÄ RIDAAN.......

    • kepparifani

      Miks oikeesti jotkut puuttuu kepsu juttuihin siistarkotan noita idiootteja

    • Keppisteliä

      Koittakaa ymmärtää että kepparien teko ja niillä ratsastus voi olla jollekkin harrastus! Itse harrastan keppareita ja olen tehnyt ne kaikki itse. Se ei ole niin helppoa kuin luulisi! Olen rakentanut niille tallin puusta missä on ihan oikeat karsinat ja kaikki.( En halua kerskua)
      Ruuaksi ne kaikki saavat silputtua paperia, puurohiutaleita ja ruohoa sekä tietenkin vettä!

    • joku40000

      mulla on 70 heppaa,
      mun rutiini:
      aamulla, klo: puol seittemältä kouluaamuisin, viikonloppusin 10maxsimissaan ruuat, 4siivua heinää hepoille, ja kouluun
      illalla joskus 8 aikoihin iltatalli ruokaa
      ja keppareille voi syöttää mitä tahansa kankaita voi käyttää heinänä niin minäkin oikeastaan käytän minä en anna hepoilleni kauraa ollenkaa sillä ne elävät joutilaana

    • kepsufani

      Täs on mun rutiini😊:
      Viikonloppuisin 2dl karsinaan kauraa sitten tarhaan 4dl viherrehuu sekä yks heinäpaali päivällä klo: 15.00 tarhaan ja illalla karsinaan sekarehuu 3dl🐴 kouluaamuisin 3dl riisiä karsinaan. Tarhaan 4dl mysliä ja yks heinäpaali myös tarhaan🌈 ja älä välitä noista kiusaajista, ne on ite sellaisia tyhmiä...🎂

    • Kht_Labelle

      Hei ajattelin vain kertoa näin omasta kokemuksesta että omat kepparit syö ihan oikeaa kauraa,heinää, hiekkaa (kivennäinen) ja vettä. Oma vakioratsu (yksäri) syö myös vitamiinia joka siis on kiviä ja ruohoa muussattuna sekaisin. Mutta kepparielle voi antaa vaikka kauraryyniä, riisiä, ruohoa... mielikuvitus on vain rajana ja määristä ihan riippuu onko hevonen vai poni omille poneille annan kauraa kaksi pilttipurkin kannellista ja kivennäistä yhden pilttipurkin kannellisen heinää sellaisen kaksi kourallista ja hevoselle vähän enemmän. Toivottavasti oli apua :)

    • tuomionpäiväasd

      Voi-han VITTU...maailma ansaitsee kuolla.

    • Kepsuratsastelija

      Moih! Mä annan hamahelmiä paperisilppuu ja mysliä vettä yms. Mä voisin muuten koittaa jotain teidän ehottamista😊

    • Keppihevosrakas

      Moi!kaikki keppihevosteliat minä ruokin
      Kepparini heinä kauralla perus heinällä yms.
      Toivotan kaikille hyviä keppihevostelu hetkiä!🐎 i love HORSES!

    • kasvavituäyssi

      kuka viitu ruokkii leluja XDDD tahan tuhausta vaan. vai onks tei sit jotai eläviä keppihevosii? oon salee kuullu niist joskus.

    • PerinneRuoatKunniaan

      Minä ole opettanut kepparini syömään kalakukkoa ja karjalanpaistia. Ensi jouluna aion kokeilla menisikö kinkku, rosolli ja riisipuuro. Hernesoppaa ne söisi vaikka miten paljon mutta sitä en kyllä enää niille anna, ei sitä hajua kestä erkkikään.

    • Keppihevosrakas

      Moi!D.I.Y Tässä tulee kepru-ruokaa!
      1.ota orannissa tai keltaista kartonkia/paperia.
      2.silppua se pieniksi paloiksi!
      3. Laita purkkiin valmis! Tästä tuli kaura!
      1.kerää jostain ruohoa.
      2.kuivata sitä!
      3.laita se Koriin tai isoon laatikkoon! Valmis tästä tuli säilö-heinää! Tässä 2x vinkkiä keprun perus ruokiin! Toivottavasti oli apua jollekin!: D

    • Heppatyyppi

      Mä ainakin aijon antaa heinää kaurahiutaleita vettä ja pihalla tietty ruohoo ja kukkia ja kaikkee mitä hepat syökin:D Tää ei nyt liity oikeen tähän mut mulla on tamma ja yks ori varsa ja tulee yks tamma. HIRVEEN USEIN JA!!!

    • Kht_kevattuuli

      Minä ruokin ne:oikealla ruualla. Oikeestaan kauraa, kivennäistä, väkirehua, nameja yms tuokin myös tallikoiran ja kissan oikeella ruualla

    • Kepparijaheppahullu

      Ite ruokin keppareitani esim heinällä, ruoholla, hiekalla, riisillä :) toivottavast oli apuu :)))

    • Anonyymi

      Mä tykkään keppareista ja ne on mulle harrastus. Pystyn hyppäämään 133 joten miettikää ens kerralla kun kommentoitte tyhmii asioit🦄

    • Anonyymi

      MOI EN LÖYDÄ TÄÄLTÄ MITÄÄN SENKIN KAUPIAS

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      JUU HILJAA ROTAT ON 2067

    • Anonyymi

      No itte en keppareita millään nameilla hemmottele mutta porkkanaa, omenaa niille joskus saattaa joku antaa

    • Anonyymi

      Kepparia tietenkin, hyvin menee ihan perus S-marketin rainbow ja on edullisinta. Koko koppa vain herkästi menee, kun on aika mietoa, vain 4,3%.

    • Anonyymi

      Mun kepparille mä syötän kauraa. 🙂🐎

    • Anonyymi

      Mä ruokin Nuppua joka päivä.

    • Anonyymi

      Itse olen ruokkinut keppareita itse tehdyillä porkkanoilla ja omenilla. Varsoja syötän nukkejen tuttipulloista.

    • Anonyymi

      En ruoki kepparia, koska se on eloton olento. Tämä pitäisi kaikkien ymmärtää.

    • Anonyymi

      Kuka hölmö syöttää kepparille nauloja ?
      Varmaan Susi 18. Lol aika tyhmää😑😏

    • Anonyymi

      Voiks keppareille syöttää kaurahiutaleita?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe