Kerrankin kehut

Ilkka Lipasti

Aika paljon täällä huudellaan puskista ikäviä asioita alalla toimijoista ja toisten veneistä.

Ajattelin kokeilla päinvastaista taktiikka. Eli kehua. Ja omalla
Nimelläni.

Vaihdoin syksyllä veneeni hieman kompaktimpaan. Tässä vaihdossa auttoi minua suurella sydämellä erinomaisesti venyen Blue Oceanin Stigo. Hän todella näki vaivaa yli normisuorituksen. Suurkiitos hänelle. Stigon kanssa on ollut aina vaivaton asioida ja häneltä ostin edellisenkin veneeni.

Kenet sinä haluaisit kehua?

46

3332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2015

      Hienoa Ilkka! Minkä veneen ostit?

      • Ilkka

        Dehler 35:n


    • ????

      missä asioissa tarvitsit apua?

      • Ilkka

        Ketä sinä halusitkaan kehua?


      • Hyviä on paljon
        Ilkka kirjoitti:

        Ketä sinä halusitkaan kehua?

        Omien kokemusteni perusteella voin täysin varauksetta suositella seuraavia venealan ammattilaisia (suluissa aihepiirit, joihin omat kokemukseni asiakkaana liittyvät)
        Veikko Pilvi, Vene Bremer (vaijeri- ja takilatyöt, takilointi, trimmaaminen)
        Tom Lindström, UK Sailmakers/Meripurje (purjeet)
        Timo Hakakoski, TH Huolto (sähköt, sähkötarvikkeet)
        Bertil Lindholm, Bertil Lindholm ky (telakointi, maston pystytys/poisto)
        Matti Rinne, Venepuuseppä (puuveneen peruskunnostus)
        Espoon Erikoishitsaus (valitettavasti en millään muista kaverin nimeä, mutta hän korjasi veneemme neljä rosteritankkia ja teki todella hyvää työtä. Taitaa olla firmansa ainoa työntekijä)
        Eero Nuutinen, Ruuvi-Säve oy (ruuvit ja kiinnitystarvikkeet)

        Sitten vielä muutama yritys, josta olen aina saanut aivan erinomaista ja asiantuntevaa palvelua ja joita voin siksi suositella:
        Partco (sähkökomponentit, antennitarvikkeet)
        Nurminen Marine (navigointilaitteet, kartat, pilottikartat)
        Veneakselisto (potkurit, akselilaakerit)
        J K Pajarinen (putket ja letkut)


      • 2147
        Hyviä on paljon kirjoitti:

        Omien kokemusteni perusteella voin täysin varauksetta suositella seuraavia venealan ammattilaisia (suluissa aihepiirit, joihin omat kokemukseni asiakkaana liittyvät)
        Veikko Pilvi, Vene Bremer (vaijeri- ja takilatyöt, takilointi, trimmaaminen)
        Tom Lindström, UK Sailmakers/Meripurje (purjeet)
        Timo Hakakoski, TH Huolto (sähköt, sähkötarvikkeet)
        Bertil Lindholm, Bertil Lindholm ky (telakointi, maston pystytys/poisto)
        Matti Rinne, Venepuuseppä (puuveneen peruskunnostus)
        Espoon Erikoishitsaus (valitettavasti en millään muista kaverin nimeä, mutta hän korjasi veneemme neljä rosteritankkia ja teki todella hyvää työtä. Taitaa olla firmansa ainoa työntekijä)
        Eero Nuutinen, Ruuvi-Säve oy (ruuvit ja kiinnitystarvikkeet)

        Sitten vielä muutama yritys, josta olen aina saanut aivan erinomaista ja asiantuntevaa palvelua ja joita voin siksi suositella:
        Partco (sähkökomponentit, antennitarvikkeet)
        Nurminen Marine (navigointilaitteet, kartat, pilottikartat)
        Veneakselisto (potkurit, akselilaakerit)
        J K Pajarinen (putket ja letkut)

        Bertil Lindholm, Bertil Lindholm ky (telakointi, maston pystytys/poisto).
        Mullakin Kotkalaisena purjehtijana myönteinen kokemus hänen ammattitaidostaan :-)


      • Timppa011
        Hyviä on paljon kirjoitti:

        Omien kokemusteni perusteella voin täysin varauksetta suositella seuraavia venealan ammattilaisia (suluissa aihepiirit, joihin omat kokemukseni asiakkaana liittyvät)
        Veikko Pilvi, Vene Bremer (vaijeri- ja takilatyöt, takilointi, trimmaaminen)
        Tom Lindström, UK Sailmakers/Meripurje (purjeet)
        Timo Hakakoski, TH Huolto (sähköt, sähkötarvikkeet)
        Bertil Lindholm, Bertil Lindholm ky (telakointi, maston pystytys/poisto)
        Matti Rinne, Venepuuseppä (puuveneen peruskunnostus)
        Espoon Erikoishitsaus (valitettavasti en millään muista kaverin nimeä, mutta hän korjasi veneemme neljä rosteritankkia ja teki todella hyvää työtä. Taitaa olla firmansa ainoa työntekijä)
        Eero Nuutinen, Ruuvi-Säve oy (ruuvit ja kiinnitystarvikkeet)

        Sitten vielä muutama yritys, josta olen aina saanut aivan erinomaista ja asiantuntevaa palvelua ja joita voin siksi suositella:
        Partco (sähkökomponentit, antennitarvikkeet)
        Nurminen Marine (navigointilaitteet, kartat, pilottikartat)
        Veneakselisto (potkurit, akselilaakerit)
        J K Pajarinen (putket ja letkut)

        Vene Bremeristä on minullakin erinomaisia kokemuksia.
        Lisään listalle Aura Sailsin


      • Ilkka

        Sorry, taisin ymmärtää väärin kysymyksen. En halunnut myydä venettäni vaan vaihtaa sen hieman pienempään. Nyttemmin kun purjehtiminen omalla veneellä on sekä vähäisempää että tapahtuu pienellä miehistöllä. Tässä junailussa Stigo ylsi aika huikeisiin suorituksiin.


      • Lauri.
        Hyviä on paljon kirjoitti:

        Omien kokemusteni perusteella voin täysin varauksetta suositella seuraavia venealan ammattilaisia (suluissa aihepiirit, joihin omat kokemukseni asiakkaana liittyvät)
        Veikko Pilvi, Vene Bremer (vaijeri- ja takilatyöt, takilointi, trimmaaminen)
        Tom Lindström, UK Sailmakers/Meripurje (purjeet)
        Timo Hakakoski, TH Huolto (sähköt, sähkötarvikkeet)
        Bertil Lindholm, Bertil Lindholm ky (telakointi, maston pystytys/poisto)
        Matti Rinne, Venepuuseppä (puuveneen peruskunnostus)
        Espoon Erikoishitsaus (valitettavasti en millään muista kaverin nimeä, mutta hän korjasi veneemme neljä rosteritankkia ja teki todella hyvää työtä. Taitaa olla firmansa ainoa työntekijä)
        Eero Nuutinen, Ruuvi-Säve oy (ruuvit ja kiinnitystarvikkeet)

        Sitten vielä muutama yritys, josta olen aina saanut aivan erinomaista ja asiantuntevaa palvelua ja joita voin siksi suositella:
        Partco (sähkökomponentit, antennitarvikkeet)
        Nurminen Marine (navigointilaitteet, kartat, pilottikartat)
        Veneakselisto (potkurit, akselilaakerit)
        J K Pajarinen (putket ja letkut)

        Juu, Veikko Pilvi ansaitsee ehdottomasti kehut. Erittäin ystävällistä ja joustavaa palvelua. Lisään kehuttavien listalle myös Roope Heikkilän (Heikkilä Sailmaker Merimaskussa). Molemmista välittyy sellainen yrittäjäasenne, että ikäänkuin tykkäisivät duuneistaan eivätkä pelkästään tekisi sitä työkseen. Sellaiset syythän sitä usein kehumiseen johtaakin :-)


      • Hyviä on paljon
        Lauri. kirjoitti:

        Juu, Veikko Pilvi ansaitsee ehdottomasti kehut. Erittäin ystävällistä ja joustavaa palvelua. Lisään kehuttavien listalle myös Roope Heikkilän (Heikkilä Sailmaker Merimaskussa). Molemmista välittyy sellainen yrittäjäasenne, että ikäänkuin tykkäisivät duuneistaan eivätkä pelkästään tekisi sitä työkseen. Sellaiset syythän sitä usein kehumiseen johtaakin :-)

        Todellakin! Heikkilä aivan unohtui minun listaltani. Ehdottomasti suosittelen. Roope tietää kaikenlaista purjeiden laittamisesta, koska on kova kilpapurjehtija itsekin.

        Taitaa olla niin, että vähintään takila- ja purjehommissa tekijän kilpapurjehduskokemus on kova juttu (Lindström, Pilvi, Heikkilä).


    • SW27

      Nimimerkkejä -Mika- ja Joakim_ kun tuovat hieman järkeä tälle foorumille. Ja Seppomarttia myös.

      • 407

        ... No ei ole palstalla juurikaan muita kehuttavia, joten beesaan noita samoja. Joitain asiallisia, yksittäisiä kommentteja kyllä on ihan kelvollisia, mutta "isommalla skaalalla" näin se on!


      • Armas 31
        407 kirjoitti:

        ... No ei ole palstalla juurikaan muita kehuttavia, joten beesaan noita samoja. Joitain asiallisia, yksittäisiä kommentteja kyllä on ihan kelvollisia, mutta "isommalla skaalalla" näin se on!

        Terve!
        Pikkaisen on vaikeaa antaa oma nimi tänne. Aina kuitenkin kun olen kirjoittanut, niin olen käyttänyt samaa nimimerkkiä ja mielestäni kirjoittanut asiallisesti...
        t. Armas


      • Mika, Joakim ja Seppomartti ovat korkeimmalle arvostettavia osallistujia tällä palstalla.

        Kehuttavista yrityksistä, joilta olen saanut hyvää tai erinomaista palvelua, tulevat ensiksi mieleen Tekno-Marine (Sole Diesel) ja Loviisan veneveistämö (telakointi). Tyytyväinen olen ollut lisäksi Hartik Sailsin palveluun. Kaikkia kolmea yhdistää myös kohtuullinen hinnoittelu.

        Oma nimeni ilmenee rekisteröidystä nimimerkistäni, jota olen käyttänyt aina S24:ään kirjoittaessani.


      • Toistamieltä
        Hakro kirjoitti:

        Mika, Joakim ja Seppomartti ovat korkeimmalle arvostettavia osallistujia tällä palstalla.

        Kehuttavista yrityksistä, joilta olen saanut hyvää tai erinomaista palvelua, tulevat ensiksi mieleen Tekno-Marine (Sole Diesel) ja Loviisan veneveistämö (telakointi). Tyytyväinen olen ollut lisäksi Hartik Sailsin palveluun. Kaikkia kolmea yhdistää myös kohtuullinen hinnoittelu.

        Oma nimeni ilmenee rekisteröidystä nimimerkistäni, jota olen käyttänyt aina S24:ään kirjoittaessani.

        Tästä nähdään että kokemus on aina subjektiivinen sekä riippuu kenen kanssa on joutunut tekemisiin: Oma kokemukseni tuosta Tekno-Marinesta on päinvastainen, ei tehty mitään mitä sovittiin, ja kun hain venettäni valohoidosta pois oli vielä härskiä suhtautumista ja palveluhaluttomuutta. Mutta ehkä nuokin alkavat palvella asiakasta jos maksaa 30 000 € uuden dieselin muodossa.


      • kolmatta mieltä
        Toistamieltä kirjoitti:

        Tästä nähdään että kokemus on aina subjektiivinen sekä riippuu kenen kanssa on joutunut tekemisiin: Oma kokemukseni tuosta Tekno-Marinesta on päinvastainen, ei tehty mitään mitä sovittiin, ja kun hain venettäni valohoidosta pois oli vielä härskiä suhtautumista ja palveluhaluttomuutta. Mutta ehkä nuokin alkavat palvella asiakasta jos maksaa 30 000 € uuden dieselin muodossa.

        Minä olen saanut Tekno-Marinesta hyvää palvelua viidellä kympilläkin. Ja kyse oli vain purkuosasta, joka tarvitsi sopivan lisäpalan, jonka hakeminen vei aikaa. Eipä ole ainoa kerta kun jostain firmasta saa täysin päinvastaisia palautteita. Itsekin olisin valmis antamaan paristakin tässä ketjussa kehutusta yrityksestä vähemmän kehuvia palautteita, mutta sehän ei nyt kuulu aiheeseen ollenkaan.


      • Toistamieltä
        kolmatta mieltä kirjoitti:

        Minä olen saanut Tekno-Marinesta hyvää palvelua viidellä kympilläkin. Ja kyse oli vain purkuosasta, joka tarvitsi sopivan lisäpalan, jonka hakeminen vei aikaa. Eipä ole ainoa kerta kun jostain firmasta saa täysin päinvastaisia palautteita. Itsekin olisin valmis antamaan paristakin tässä ketjussa kehutusta yrityksestä vähemmän kehuvia palautteita, mutta sehän ei nyt kuulu aiheeseen ollenkaan.

        Kas kun ei hyvä kokemus ollut hunttain koneista...

        Sen verran valppaana on ollut päivystämässä ko firman myyrämarkkinointitiimi S24:llä tänä keväänä, että suonet anteeksi jos epäilen hypoteettisen asikaskokemuksesi aitoutta. Tämä taas kuuluu aiheeseen varsin keskeisesti.


      • kolmatta mieltä
        Toistamieltä kirjoitti:

        Kas kun ei hyvä kokemus ollut hunttain koneista...

        Sen verran valppaana on ollut päivystämässä ko firman myyrämarkkinointitiimi S24:llä tänä keväänä, että suonet anteeksi jos epäilen hypoteettisen asikaskokemuksesi aitoutta. Tämä taas kuuluu aiheeseen varsin keskeisesti.

        Pitääkö vielä täsmentää? Tuskin sekään saisi sinua uskomaan, kun olet päättänyt olla toista mieltä. Sanotaan nyt kuitenkin, että kyse oli ainoasta kokemuksestani kyseisen yrityksen kanssa, koska se nyt sattuu sijaitsemaan naapurikaupungin toisella laidalla ja melkein kaikki vastaavat palvelut löytyvät lähempääkin. Joku hyvin vanha juttu tällä palstalla kuitenkin sai aikaan sen, että tuli messuilla kysäistyä osien saatavuudesta. Ja tarpeen tullessa tarpeellinen osa sitten löytyikin. Mikä lie hunttain kone, siitä minulla on korkeintaan arvaus, enkä purjeveneistä puheen ollen ole kuullut tuota nimitystä. Osa löytyi vanhaan Bukhiin.


    • teinkö oikein

      Olen tilannut purjeen Puolasta Taxelilta Sail & Go:lta. Olen ollut erittäin tyytyväinen tilausprosessiin. Onko kokemuksia muilla loppuun asti toteutuneista kaupoista ja purjeiden laadusta?

      • Kyllä

        Taxelilta saa huippupurjeet edulliseen hintaan. Suosittelen. Samalla saa todella asiantuntevaa palvelua.


      • Aki_
        Kyllä kirjoitti:

        Taxelilta saa huippupurjeet edulliseen hintaan. Suosittelen. Samalla saa todella asiantuntevaa palvelua.

        Tässä muutama joilta olen saanut hyvää palvelua.

        Heikki Kuutti , Safire lämmitin
        Vanhala Mika, Saman laitteen takuukorjaus ja huolto
        Nosturiautokuskit Sierak nimisestä firmasta


      • Svenkku
        Kyllä kirjoitti:

        Taxelilta saa huippupurjeet edulliseen hintaan. Suosittelen. Samalla saa todella asiantuntevaa palvelua.

        Olen jokseenkin eri mieltä. Tarjospyyntöön vastaaminen kesti yli kaksi viikkoa, tarjous oli yhtä "edullinen" kuin UK:lla ja Doylella ja sen lisäksi tiesi kertoa, että he ovat Suomessa toimivista isommista neulomoista ainoa, joka ompeluttaa purjeensa edes Euroopassa. Muut kuulemma tekee talviaikaan kaikki purjeensa kaukoidässä.


      • lisää ja täsmennys
        Svenkku kirjoitti:

        Olen jokseenkin eri mieltä. Tarjospyyntöön vastaaminen kesti yli kaksi viikkoa, tarjous oli yhtä "edullinen" kuin UK:lla ja Doylella ja sen lisäksi tiesi kertoa, että he ovat Suomessa toimivista isommista neulomoista ainoa, joka ompeluttaa purjeensa edes Euroopassa. Muut kuulemma tekee talviaikaan kaikki purjeensa kaukoidässä.

        Ei nyt ihan yksikäsitteisesti käynyt selville, kuka tai ketkä tekevät Euroopassa, ketkä kauko-idässä. Näistä meidän kotoisista tiedän, että poikkeuksia lukuunottamatta Northin purjeet tehdään Turussa. Isoksi on paikallisesti laskettava myös WB, jonka kaikki tuotanto tulee Helsingistä.

        Noille mainitsemilleni neulomoille antaisin ne omat kehutkin. Myös Aki_:n mainitsemille Heikki Kuutti ja Mika Vanhala ansaitsevat omansa. Nosturipalveluissa minun ääneni saa kymmenien vuosien kokemuksella Reijo Koskimies.


      • MaxiMixer
        Kyllä kirjoitti:

        Taxelilta saa huippupurjeet edulliseen hintaan. Suosittelen. Samalla saa todella asiantuntevaa palvelua.

        Olen tilannut kahdet purjeet ja kaksi lazy-bagia Kurtilta ja hyvin on toiminut sekä palvelu, että laatu. Hyvä valinta.


    • Ehkei nimellä

      Hyvä idea kehua.

      En kuitenkaan halunnut tehdä sitä omalla nimelläni, koska en halua Suomi 24:n näkyvän hakutuloksissa minun nimeäni googlattaessa.

      Ei kai se oma nimi kehumisissa niin kauhean tärkeä ole?

      Sitä pitää kyllä ihmetellä, että monilla on kanttia arvostella yrityksiä ja jopa nimettyjä henkilöitä nimettömästi. Mutta onhan tuosta toisaalta jo esimerkki julkisuudessakin, eli tämä Hautalan nimetön "remonttimies".

      Kyllä kanttia pitää olla otta huppu pois päästä, jos haluaa julkisesti haukkua tai mollata.

      • Ilkka

        Hyviä kehuja paljon, hieno homma! Laitoin oman nimeni lähinnä siksi, ettei kukaan epäilisi kehujen aitoutta ja "guerilla-markkinointia"


    • Kehutaanpa

      Lepiä ja Näveriä Tonttilan nosto ja kuljetuksesta!!

    • hyvä palvelu siellä

      Tmi HanskiFix on Wallas-asioissa etevä ja asiakasmyönteinen.

    • 5+10

      Top-Boat Sarvastolla. Paitsi muutenkin hyvää ja ammattitaitoista palvelua, myös asiakaslähtöinen asenne sikäli, että etsivät omatoimisesti edullisempia ratkaisuja esim. vaihto-osilla eivätkä vain kylmästi myy kalleinta V-P-osaa.

    • Pääsiäiskäsi

      Kehut saa myös Jomppe, jonka oikeaa nimeä en muista sen paremmin kuin firmankaan nimeä. Jomppe kuitenkin tuo maahan ja myy Seldenin tuotteita Mustikkamaalla. Palvalualtis myös pienissä asioissa ja erittäin asiansa tunteva kaveri. Suosittelen.

      • 15+13

        Joku kertoi aikaisemmin, että Jomppe on muuttanut jonnekin läntiseen maaseutukaupunkiin?


      • Svenkku
        15+13 kirjoitti:

        Joku kertoi aikaisemmin, että Jomppe on muuttanut jonnekin läntiseen maaseutukaupunkiin?

        Jomppe myi firman (Jotiko-Marine) turkuun ja jäi eläkkeelle.


    • dggfg55

      Idäntie on palvellut oikein hyvin Sisu-moottorin toimituksessa ja käyttöönotossa.

    • Jorma Poikolainen

      Hienoa että hyviä kehtutaan. Itse olen käyttänyt vuosikaudet Premarinia (Tammisaaresta etelään) kaikkiin huoltoihin ja korjauksiin -ja veneen säilytykseen. Erityisesti Håkke Landell ansaitsee kiitokset.

    • Lammikkolaivuri

      Jouko Lindgrenin telakan korjaamopäällikkö Berndt Bromsia olen joutunut vaivaamaan ammattiasioissa pariin otteeseen. Hänen ammattitaitonsa ja asenteensa ovat helpottaneet elämääni huomattavasti!

      Nosto- ja laskupuuhissa on ollut ilo asioida niin Pekka Parppein kuin Karttusen veljestenkin (Antti ja Kalle) kanssa.

    • suilikauijanaheikiul

      Niitä mä en ainakaan valitse,joita täällä erikseen kehutaan!Ammattimies on ammattimies sen enempää jalustalle nostamatta!

      • pointsit

        Vielä kehut ihmisläheisestä asiakaspalvelusta Mats Wennerströmille (Paraisten Portin Telakka)!


    • Hallikainen, Leevene

      Leeveneen korjaamopäällikkö Nino Hallikainen on pätevä mies.

      Hänelle uskaltaisin antaa veneeni korjattavaksi, useimmille muille korjaamoille/korjaajille en.

    • Ylläpitoa riittää

      Kun jotkut purjevenevetolaitteen korjaajat vastasivat kesäkuun lopussa puhelinvastaajassaan "palaavansa lomilta elokuun alussa" Top Boat otti veneemme "ylimääräisenä" korjaukseen ja pelasti lomamme.

    • hyviä löytyy

      Kehutaanpa parikin veneen korjauksien ja telakoinnin kanssa puuhaavaa. Ensin puuvenepuolelta Wileniuksen telakka Porvoossa ja Suomenlinnan telakka ja sieltä Janne Pettersson. Ja Kotkan Puuvenekeskus on myös tehnyt loistavaa työtä kiperässä tilanteessa. Sitten vähemmän spesialisoituneista kehaistaan Hopeasalmen telakka ja Lindgrenin telakka.

      Yllättävää on lähinnä se, ettei huonoja kokemuksia ole syntynyt noinkaan monen toimijan kanssa toimittaessa. Puuvenetelakoiden kohdalla sen ymmärrän paremmin, sitä työtä tehdään paljolti rakkaudesta lajiin enemmän kuin liiketoimintana. Kaiken kaikkiaan monessa muussakin paikassa on vakioasiakkaat, koska työhön ja palveluun ollaan oltu tyytyväisiä. Olisipa vaikka autokorjaamoissa sama tilanne.

    • Sinikissa

      Arvonen / Rymättylä on erinomainen halliyrittäjä. Siistit, tilavat ja sopivan lämpimät talvisäilytyshallit. Joustava ja asiallinen toiminta kaikkiaan.

    • Fiskari

      Willeniuksen telakka Porvoo, todella vastuuntuntoista sekä ammattitaitoista puuveneen huolto ja korjaustyötä. Asiat hoituvat sopimuksen mukaisesti.
      Veneenveistäjä Eetu Mäenpää, suuret kehut

    • Seilorr

      Bilteman henkilökunta. Hyvää tavaraa ja ystävällistä palvelua.

    • Drag1

      Veneliike Tauriainen Lahdessa. Ammattitaitoista ja asikasystävällistä palvelua.
      Suosittelen poikkeamaan Jalkarannantien varteen.

    • Sparkster

      Rautaisia ammattilaisia ja hienoja ihmisiä, heille hatunnosto Blue Ocean Stigo, Gripmarine Inkoo, Uk Sails Tom Lindström, Janne Petterson Suomenlinna, Marnela, Bertil Lindholm veneen nostot ja kuljetukset

    • Not

      Tämä on hätänosto, koska nuo hullut ovat täyttäneet osion vanhoilla ketjuilla.
      Tuttumme Tyrnäväläinenkin oli nostanut kaksi vanhaa ylös tämän hörhön apuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe