kumpi 550xp vai 560xp?

woima kivaa

Satunnaista käyttöä n 60-70 puuta polttopuuksi pätkin pysytystä vuosittain. N 20-40cm koivuja pääasiassa. Semmoinen puulämmitys harrastus ollut vuosia. Nykysaha 242 xp alkaa olla harva. Pikkusahana on 201 tilhi , on kevyt ja hento mutta kiva muttei tuohon puunkaatoon oikein viitsi.Riittävyys ja järkevyys on sivuseikkoja ainoastaan kiva saha on asian ydin ja ne puut....

En siirry maalämpöön,en tilaa ketään tekemään ,en osta valmiita puita , yms kettuilut jääköön pois viesteistä.

13

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 250ms

      Kyllä minä hankkisin tuohon tarkoitukseen stihl 261 tai 271.

      • ms 261

        Stiili 261 liian painava.


    • 550äxpee

      550 xp on ihan huippu, köykänen, äkänen ja alhaiset hyrrävoimat.

      • 250ms

        Joko saha on hankittu? Jos on niin minkä ostit?


      • woima kivaa
        250ms kirjoitti:

        Joko saha on hankittu? Jos on niin minkä ostit?

        Kesälomarahoilla ostan kun tulee heinäkuussa ja kävin katsomassa "kylmät" sahasta 550xp.
        Otimpa tyypit myös käytännössä tuttavan mikä lie 60€ saha joo no menihän sillä puupölli mutta oli kaamea saha oikean sahan rinnalla xphen kun vertasi mutta tuttava kehui maasta taivaaseen sahaansa enkä viitsinyt piltat hänen iloaan.
        Tuli taas mieleen että joka asia pitää itse kokeilla eikä uskoa esim nettihörhöjen tietämättömien hehkutuksia ellei ole hieman tuttu aiemmista kommenteista.

        Itselle tuntui tuo xp550 kuin olisi kotiin tullut kun pyöritteli sahaa liikkeen loisteputkien loisteessa ,tuntuma on samahko kuin 242xp. Saapa nähdä miltä tuntuu saha kun alkaa metsäkärryihin pienimään 45cm mittaan 40cm polttopuita siinä se saha mitataan myös.Karsinnat teen tuolla 201 stilhillä juu kannan kahta sahaa huvikseen metsässä :-) Uskon myös että nuo 60€ sahat palaa tohjoksi aika nopeaan tuommoiseen puukuormaan kun tuikkaa ja alkaa ulvottamaan yhtäsoittoa kuormia .


      • woima kivaa
        woima kivaa kirjoitti:

        Kesälomarahoilla ostan kun tulee heinäkuussa ja kävin katsomassa "kylmät" sahasta 550xp.
        Otimpa tyypit myös käytännössä tuttavan mikä lie 60€ saha joo no menihän sillä puupölli mutta oli kaamea saha oikean sahan rinnalla xphen kun vertasi mutta tuttava kehui maasta taivaaseen sahaansa enkä viitsinyt piltat hänen iloaan.
        Tuli taas mieleen että joka asia pitää itse kokeilla eikä uskoa esim nettihörhöjen tietämättömien hehkutuksia ellei ole hieman tuttu aiemmista kommenteista.

        Itselle tuntui tuo xp550 kuin olisi kotiin tullut kun pyöritteli sahaa liikkeen loisteputkien loisteessa ,tuntuma on samahko kuin 242xp. Saapa nähdä miltä tuntuu saha kun alkaa metsäkärryihin pienimään 45cm mittaan 40cm polttopuita siinä se saha mitataan myös.Karsinnat teen tuolla 201 stilhillä juu kannan kahta sahaa huvikseen metsässä :-) Uskon myös että nuo 60€ sahat palaa tohjoksi aika nopeaan tuommoiseen puukuormaan kun tuikkaa ja alkaa ulvottamaan yhtäsoittoa kuormia .

        Ai niin oli myös tilhi 261 , hyvä sekin olis varmaan ollut mutta koitetaan nyt tuota automaattimallia autotunea liekkö pelaava ,pianhan sen näkee.Merkit ei niin minulle ole tärkeitä kunhan sopii käteen ja toimii.


      • 250ms
        woima kivaa kirjoitti:

        Ai niin oli myös tilhi 261 , hyvä sekin olis varmaan ollut mutta koitetaan nyt tuota automaattimallia autotunea liekkö pelaava ,pianhan sen näkee.Merkit ei niin minulle ole tärkeitä kunhan sopii käteen ja toimii.

        Kannattaa tarkistaa että se huso on tehty ja kasattu ruotsissa ja on ruotsalaisella kaasuttimella! Koska jos kasattu jossain halpamaassa tai halpamaan kaasarilla ne sahat ei toimi! Valitettavasti husovarna on siirtänyt kokoamista halpamaihin ja kaasarit tulee halpamaista. Ei toki kaikki mallit mutta joitakin malleja! SIKSI KANNATTAA OLLA TARKKANA ETTEI SAA KIINA HONKON INTONESIA HUNGARU SEKUNDAA!.


    • Husquu

      Ruotsalaista kaasutinta ei olemassakaan husqun sahoissa, mallit on walbro ja zama.

    • 5+2

      kyllä 550xp riittää tuohon hommaan varmasti. Pinemmälläkin pärjäisi mutta tuollaisella tehokkaalla sahalla on varmaan mukava sahailla.
      Minulla 242xp, 254xp ja 346xp. 242:lla on mukavin karsia kun on kierrosherkkä ja sopivan kevyt, polttopuuhommaan omiansa. 254 on aika painava rohjo mutta tehoa löytyy. Isoille puille ja pitkällä laipalla pinoa sahatessa omiansa. 346 on taas nykyaikaisin noista, hyvä tärinänvaimennus ja tukkipuun ja ison kuidun tekoon sopiva.

    • timböö

      550xp ollut muutaman vuoden, ei valittamista.

    • 550xp

      Autotune vaan on parempi.

      • eikiva

        On se kiva kun toimii. Magneettiventtiilejä vaan kuluu kuin näkkileipää ja ohjelmaa pitää päivittää joka kevät marmoritiskillä.


      • onkiva

        nyt meni tronicit ja autotunet sekaisin; tronicin tyyppivikana magneettiventtiilit


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe