löytötavara"palvelua"

kaikki maksaa

Unohdan työmatkalla lompakkoni Turusta Helsinkinkiin matkalla olleeseen junaan. VR ohjaa tiedustelut Suomen löytyötavarapalveluun. Löytötavarapalvelu ilmoittaa, että lompakkoa kannataa tiedustella seuraavana arkipäivänä klo 10:00 jälkeen. Soitan ko ajankohtana viikonlopun jälkeen (1.97 Eur/min) ja minua pyydetään ottamaan yhteyttä uudestaan, kun VR:n tavaralähetys on ehditty tarkastaa. Soitan n klo 12 (jälleen 1.97 Eur/min) ja minulle ilmoitetaan, että lompakko ei ole palautunut, mutta seuraavana päivänä voisi ottaa uudestaan yhteyttä. Suraavana päivänä otan yhteyttä (jälleen 1.97 Eur/min) ja minulle ilmoitetaan lompakon löytyneen. Samana päivänä saan ilmoituksen myös postitse (hmm, siis edellisenä päivänä olin kysellyt puhelimitsemja lomapkko ei ollut palautunut löytötavaraan...). Maksuja on kertynyt kohtalainen summa ja lisäksi paljastui, että palautus maksaa 26.92 Eur postimaksut ja lähetyskulut. Ilmoituksen saatuani puolisoni yrittää maksaa maksun postikulut laskun mukaisesti (minulla ei ole pankkikorttia, sillä se oli lompakossa), mutta laskun viitenumero ei toimi. Jälleen pitäisi soittaa Löytötavaran maksulliseen puhelinpalveluun 1.97 Eur/min, sillä laskussa mainitaan, että viitenumero on ehdottoman tärkeä. Vaikuttaa tarkoitukselliselta rahastukselta, kun asian hoitamiseksi toistuvasti aiheutetaan tarvetta soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

36

10928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka varasti?

      Kuulostaa hyvin tutulta. Minullekin tuli kymmenien eurojen lasku. Junasta löydetty tavara on suomen löytötavaralain mukaan niin sanottu laitoslöytö. Tästä ei lain mukaan saisi periä löytötavarapalkkiota. Minultakin tätä kuitenkin perittiin. Löytötavaroimisto lähetti minulle avaimet kirjeessä. Tästä perittiin 15 euron lisälasku. Kirjattu kirje maksaa postissa 6,20e. Kaikenkaikkineen maksoin omasta junaan jääneestä rinkastani suomen löytötavaraotoimistolle n 50 euroa. Lisäksi selvisi, että rinkassa ollut äänikortti ei enää ollut siellä. Tässä vielä tarina tarkmmin. Palautteen muodossa suomen löytötavapalvelulle.

      Nousin 27.5.2013 VR:n junasta ja kiireessä unohdin rinkkani vaunuun. Koska juna oli myöhässä, se jatkoi matkaansa heti kohti Rovaniemeä. En näin ollen ennättänyt noutaa rinkkaani vaunusta. Soitin heti VR:n asiakaspalveluun. He aikoivat ottaa konduktööriin yhteyttä, jotta konduktööri voisi ottaa rinkan talteen.

      Junavaunussa oli minun lisäkseni noin 2-3 ihmistä kun nousin junasta. Matkustajamäärät välille Oulu-Rovaniemi ovat varmastikin hyvin vähäiset maantainta klo 22:n jälkeen. En usko että tuolle ajankohdalle on sattunut kovin monta matkustajaa joita rinkkani sisältö olisi kiinnostanut niin paljon, että äänikortti olisi pengottu rinkkani pohjalta mukaan. Ottaen vielä huomioon, että todennäköisesti rinkkani poimittiin talteen konduktöörin toimesta verrattaen pian sen jälkeen, kun juna jatkoi matkaansa Oulusta.

      Kuka siis on ottanut äänikorttini itselleen? Vaihtoehtoja lienee kolme:

      a) Joku matkustajista on ottanut rinkan ylähyllyltä, penkonut rinkkani pohjia myöten, löytänyt äänikorttini, ottanut sen itselleen ja nostanut rinkkani takaisin hyllylle.

      b) Joku VR:n henkilökunnasta on penkonut rinkkani ja ottanut äänikortin itselleen, jonka jälkeen rinkka on toimitettu teille.

      c) Joku Suomen löytötavarapalvelun henkilökunnasta on ottanut äänikortin itselleen.

      d) Äänikortti on jäänyt vahingossa pakkaamatta takaisin rinkkaan, kun löytötavapalvelun henkilökunta on tyhjentänyt rinkkani suorittaessaan rutiininomaista tarkastusta, joka kaikille repuille tehdään.

      Äänikortti on merkiltään Alesis io | 14

      Toivoisin että vaihtoehto d) on syy sille miksi äänikorttini ei ole enää rinkassani. Äänikortti on minulle tärkeä työväline eikä kyseistä mallia enää valmisteta, joten en voi ostaa uuttakaan.

      Toivoisin teiltä yhteydenottoa.
      Ystävällisin terveisin,
      xxx

      • SLTPK

        Samanlaisia kokemuksia minulla, sekä monella muulla. Sehän on itsestään selvää! Suomen löytötavara palvelu varastaa kaikkea, esimerkiksi tupakkaa, nuuskaa, olutta, arvotavaraa, mitä löytyy unohdetuista laukuista yms. Mulla on asiasta varmuus, ja hankin vielä todisteita.


      • Marko78
        SLTPK kirjoitti:

        Samanlaisia kokemuksia minulla, sekä monella muulla. Sehän on itsestään selvää! Suomen löytötavara palvelu varastaa kaikkea, esimerkiksi tupakkaa, nuuskaa, olutta, arvotavaraa, mitä löytyy unohdetuista laukuista yms. Mulla on asiasta varmuus, ja hankin vielä todisteita.

        Itsellä jäi kallis viskipullo Vr:n junaan josta ilmoittivat, että tavara on toimitettu Suomen löytötavarapalveluun. Eipä ikinä löytynyt tästä kyseisestä "palvelusta"...!!!


    • kuka varasti?

      Toivoisin että kaikki jotka kokevat tulleensa väärinkohdelluksi suomen löytötavarapalvelun osalta ottaisivat yhteyttä oikeusasiamieheen. Tämä tapahtuu täyttämällä lomake osoitteessa:
      http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/kantelu.htx

      Heidän toiminnassaa laitonta on mm. seuraavat tekijät:
      -Laitoslöydöistä (kuten juna ja muut julkiset) peritään löytötavarapalkkio lain vastaisesti
      -Kaikki toimistoon saapuvat reput avataan ja tavarat pengotaan läpi vaikka heillä ei ole siihen laillista oikeutta
      -Ihmisten tekemistä virheistä peritään kohtuuttoman suuria korvauksia löytötavaramaksujen ja erittäin kalliin puhelinpalvelun toimesta. Puhelinpalveluun joutuu myös soittamaan kohtuuttoman monta kertaa kuten ensimmäisestä kirjoituksesta käy ilmi

    • niko.visa

      Itselläkin vähän liian tuttua tuo. Maksoin puhelimesta 31,20e (säilytysmaksua yms.) ja kun sain puhelimen oli tämä säpäleinä. En tietenkään olisi puhelinta ottanut jos olisin tiennyt sen olevan rikki, eivätkö he viitsineet sitä minulle kertoa. Rahoja eivät tietenkään suostuneet palauttamaan. Tuohon Suomen löytötavarapalvelun käyttämään monopolivaltaan on myös vaihtoehto, jonka kautta jää nuo säilytysmaksut/löytöpalkkiot löytäjän ja kadottajan väliseksi sopimiseksi. Ainakin toiminta on rehellisellä pohjalla ja jos palkkiota haluaa antaa voi sen suoraan antaa löytäjälle.
      http://www.findmee.fi/

      • Anonyymi

        Ihan sanonko mistä koko firma. Asioin kerran Mäkelänkadun löytätavaratoimistossa, tiskin takana oli känninen ukko - olipahan repusta hävinnyt viinat. Kännykän postittaminen kotiin maksaa postimaksut 9,90 (mikä ihmeen hinta, heidän sivuillaan kerrotaan että noudattavat Postin hinnastoa), pakkaus-ja lähetyskulut 19,00. Loppulaskuun on vielä lisätty noudettaessa lasku 17,94. Miksi postituslaskuun on lisätty noudettaessa lasku? Loppulasku 46,84e, jonka arvoinen edes koko kännykkä lienee mutta siellä on kaikki puh.nrot ..


    • 7+16

      Minulta jäi myös kerran laukku Omena Hotelliin. Soittelin sitä kyseisestä löytötavarafirmasta (n. 2e/min makso tiedustelu). Siellähän se oli heillä odottelemassa, olisi vaan maksanut jotain 30e hakeminen, tai jotain lähemmäs 50e jos postittavat. Hauskintahan oli se, että laukku maksoi vain 25e kaupassa eikä siellä ollut mitään sukkia ja nenäliinoja kummempaa sisällä. Sinne jäi laukku sitten kun tuli kerta halvemmaksi marssia kauppaan ja ostaa uusi tilalle. Oli kyllä hieman ryöstetty olo. Olisi nyt edes joku _oikea_ varas mielummin varastanut sen niin ei vituttaisi näin paljoa.

      Ei voi kyllä enää ku ihmetellä tätä toimintaa..

      • 20e_menetys

        Ja sitten kun laukkua et "lunastanut", siitä sai löytötavaran virkailija itselleen näpistettyä laukun! Usko pois! Parhaat vaatteet kuulemma lähtevät esim. UUF:n konteista myyjille! Näin olen kuullut. Ei kehenkään/mihinkään voi kansalainen luottaa! UUF:n pistänkin hunokuntoisempia vaatteita, myyvät sitten ainakin, eivätkä itselleen keplottele. Samaa olen kuullut mm. Pelstusarmeijan kirpputoreista. Sielläkin otetaan parhaat päältä! Kenen omistama tuo Löytötavaratoimisto on? Eikö siellä ole rehellistä valvontaa, että työntekijät toimivat rehellisesti. Kalliiksi tulee hukata tavaransa, soitot ja takaisinsaaminen. Yleensä löytäjälle hukkaaja maksaa palkkion, jos tämä haluaa. Minulla putosi muutama vuosi sitten puhelin taskustani, kun pyöräilin. Ajelin reitin useaan kertaan etsien tienpenkkaa myöten, muttei löytynyt. Soitin poliisillekin, muuta silloin ei vielä ollut puhelinta kukaan tuonut. Niinpä ajattelin sen menneen sen siliän tien ja ostin uuden. Kunnes n. kolmen kuukauden kuluttua hukkaamisesta, posti toi kirjeen poliisilaitokselta. Ihmettelin sitä, kunnes avasin kirjeen. Mitäs siellä olikaan! Puhelimeni saatekirje mukana. En ollut uskoa silmiäni. Soitin poliisilaitokselle (Espoo) ja kiittelin, sekä kysyin henkilöä, joka puhelimeni oli toimittanut heille, että olisin maksanut löytöpalkkion. Henkilötietoja he eivät saa antaa, eikä löytäjä ollut halunnut löytöpalkkiota. Jos olisi halunnut, poliisi olisi laskuttanut minulta suoraan eli ollut välikätenä. Pyysin välittämään kiitokset puolestani. Eikä mitään kustannuksia tullut lähettämisestä! Ja minkä työn olivat tehneet, kun etsivät puhelimen omistajan! Ilmaiseksi! Eikö tämä ole sitä palvelua! Niin se oli VR:lläkin ennen. Mutta kaikki ulkoistetaan! Tietää tavaransa kadottaneelle isoa lasku soitoista ja lunastuksesta! Ja sitten vielä varastetaankassista/repusta! Tosi törkeää. Eikö siitä olisi pitänyt tehdä poliisitutkimus? Nyt on myöhä, luin äsken kirjoituksia, kun pojanpoika kadotti juuri tänään 10.4.17 20e junanvaunussa. Oli siskonsa kanssa vaihtanut toiseen istuinpaikkaan vaunussa. Huomasi siinä, että raha oli tippunut taskusta. Arveli sen tippuneen edelliseen istuinpaikkaan, kun oli ottanut kännykän taskusta, jossa seteli oli. Isänsä neuvoi kysymään konduktoorilta, josko joku olisi löytänyt tai mennä kysymään itse siitä paikasta, olisiko joku löytänyt rahan. Mutta ei - poika (12v) sen verran arka, ettei mennyt edes isomman siskonsa kanssa. Harmi, hän sai sedältään rahan matkarahaksi. Tikkurilasta Mikkeliin oli matka. Se on iso raha, minullekin, mummulle.


    • Ihmettelijä

      Vittu mikä firma, onkohan omistajat "poliisin vanhoja tuttuja"?

    • lauri2

      Toi systeemi onkin aivan hanurista ja aina pyydellään soittelemaan uudestaan ja tämän jälkeen joudut vielä maksamaan että tavarasi paikan päältä saat! Tämän vuoksi näen hyvänä vaihtoehtona www.findmee.fi

    • paheksuja

      Kadotin eilen pienen laukun junassa matkalla Tampereelta Kokkolan kautta Ouluun. Juna lähti Tampereelta klo 18 ja sitten siirryttiin linja-autokuljetukseen Kokkolassa. Siis Kokkolassa en enään löytänyt laukkuani. Silmälasit oli arvokkain tavra siinä.
      Yhteydenotot minulle Risto Luttinen 0400 689563

    • Epämääräinen

      Soitin palvelumeroon mikä on etusivulla.
      Nopeasti joku vastasi, käski soittaa toiseen toimipisteeseen.
      Näin saadaan helposti puhelinkuluja lisää........

    • Ryöstäjiä

      Unohdin puhelimen Espanjaan, kysyin mitä maksaisi kun toimittavat sen takaisin.
      Summa oli n.80€

      Ei vidu mitä rahastusta, puhelin vanha nokialainen eli arvo kympin.
      Tulee varmasti kirjeenä eli olisiko max. 5€ postikulut.
      Taitaa olla hyvä bisnes toi löytötavarat.net palvelu.

    • rinkeli123

      Unohdin matkalaukkuni junaan, sisällä oli kaikki uusimmat vaatteeni 150€ mekko, kaikki meikkini yms. minulle arvokasta tavaraa. Olemme nyt jo soitelleet sinne n. 10 € edestä eikä mitään tulosta ole tullut. Torstaina kun se jäi, niin pyysivät soittamaan maanantaina. Tänään sanoivat, että soitan huomenna uudelleen. Luuletteko, että löytyy? Maksan mitä vaan, että saan ne takaisin...Onko teidän laukut yleensä kuitenkin toimitettu/löydetty niin, että teillä on mahdollisuus saada ne??

      • blackblueyellowbird

        Tuskin enää arvotavaroita näät ikävä kyllä. :/ Kyllä henkilökunta on ottanut itselleen mitä tarvitsevat.


      • Luulevakaveri

        x) Miksi henkilökunta ottaisi? Varmaan itse veisit kun noin puhut.


    • kusetusta22

      Lompakkoni varastettiin Vr:n junassa mustalaisten toimesta. Löytötavaratoimiston kautta muistaakseni soitettiin, että lompakon voit noutaa täältä yms. ja oli todella tylyä palvelua. Asiasta, kun yritin tiedustella, että mitä lompakko sisältää, onko ajokorttia yms. sisällä niin sanottiin, että pitäisi olla. Loppupeleissä jouduin maksamaan lompakosta jonka sisällä oli pelkkä kelakortti ja rinnakkais bonuskortti noin 30e ja matkat kyseiseen toimistoon. Todellista ryöstöä koko löytötavaratoimisto.

    • Onkolaiton

      Toivottavasti saat todisteet tätä firmaa vastaan. Pidän peukkuja! Itsekin aion selvittää poliisilta, onko tämän firman toiminta laillista. Ainakin itse löysin laista tietoa, jonka mukaan tämä firma rikkoo lakia. Mutta varmistan, ennenkuin teen asiasta rikosilmotuksen. Surullisinta, että VR on tässä pelissä mukana.

    • VRkärsiimyös

      Älkää lunastako tätä firmalta mitään, mikä ei ole välttämätöntä. VR löytää rehellisemmän kumppanin. Minun tapauksessani myös VR tulee kärsimään, en periaatteesta tue yritystä, joka tukee kyseenalaista toimintaa.

    • fatseriiina

      minä maksoin 26e kadotetusta puhelimesta. minusta oli hyvää palvelua. jos on niin tohelo kuin minä että hukkaa, hienoa että palautetaan. Tottakai työ maksaa. vai oletteko kaikki valtion sossu jne loiselättejä jotka elää toisten veroilla ja tottunu saamaankaiken ilmaiseksi?

      • panze_r

        Mielestäsi 26€ palvelusta, josta lain mukaan ei saa veloittaa on kohtuullista?

        Hienoa että palautetaan, varsinkin arvokkaampia tavaroita. Mutta kun itse hukkaamani Mac:in laturin palautus tulisi maksamaan enemmän kuin uusi Kiina-kaupasta niin kärsin puhelin'palvelusta' köyhtymäni 6€ ja jätän väliin. Vaihtoehtona voisin tietysti käydä hakemassa sen halvemmalla näiden kuukausittaisesta saaliinjakohuutokaupasta, mutta ei tekisi mieli tukea kyseistä lafkaa silläkään tavalla.


      • Luulevakaveri

        Munkin mielestä hienoa että palautetaan maksaa mitä maksaa jos on kadottanut.
        Totta tuokin kaikki varmaan on jotain sossupummeja kun noin itkettää saada oma tavara takas kun itse kadottanut.
        Suomen löytötavarapalvelu on kyllä ihan laillinen uskokaa pois.


    • Nyt huomio kaikki: Helsingin hallinto-oikeus teki viime juhannuksen jälkeen merkittävän ratkaisun näiden löytötavaratoimistojen suhteen. Ratkaisu löytyy netistä, on lyhyt ja helposti ymmärrettävä. Tämän kun lukee ja sen lisäksi etsii Finlex.fi:stä Löytötavaralain ja Löytötavara-asetuksen pääseekin jo pitkälle. Aluehallintovirasto (AVI) on sitten se valvova viranomainen, joka katsoo noiden LT-toimistojen perään ja sinne voi lähettää oman valituksensa ihan sähköpostilla.

      Itselläni on päällä keissi, josta lähti viime viikolla valitus AVI:on. Nyt lähetän vielä tuolle nylkyritoimistolle tiedoksi laskun kiiston.

      Aloittakaa tästä, kerron omasta asiastani yksityiskohtaisemmin kun tiedän sen etenemisestä paremmin.

      Helsingin HAO 28.6.2016 16/0779/3
      https://oikeus.fi/hallintooikeudet/helsinginhallinto-oikeus/fi/index/hallintooikeusratkaisut/hallintooikeusratkaisut/1467724929234.html

    • Paskasta konvehti? Näin rempseästi lupaa turkulainen turvallisuusalan koulutusyhtiö Relico Oy kotisivuillaan.

      Relicon toimipisteen kanssa samoissa toimitiloissa toimii myös Suomen Löytötavarapalvelu Oy:n Turun toimipiste. He eivät kokemukseni mukaan tarjoile konvehtia, mutta paskaa he kyllä osaavat syöttää siellä asioiville ihmisille. Näin siksi, että he väittävät mustaa valkoiseksi ja valehtelevat ihmisille päin naamaa.

      Minulta unohtui tavaraa VR:n junaan, josta Löytötavaralaki (26.8.1988/778) sanoo näin:

      5 §
      Laitoslöydön luovuttaminen

      Löytötavara, joka otetaan talteen julkisen liikenteen kulkuneuvossa tai rautatie- tai linja-autoasemalla taikka muulla vastaavalla liikennepaikalla taikka... on luovutettava asianomaisen laitoksen henkilökunnalle tai sen löytötavaratoimistolle (laitoslöytö).
      ___________

      Asia on siis aivan selvä eikä mitään tulkinnan mahdollisuutta jää. Silti Suomen Löytötavaratoimistossa minua "palvelut" henkilö väitti aivan vakaasti ettei minun tavarani ole laitoslöytö. Tätä hän perusteli sillä, että VR ja tämä kyseinen firma ovat tehneet keskinäisen sopimuksen! Niin ovatkin, mutta ei sillä lakia kumota.

      Lain 10 § sanoo puolestaan selkeästi:
      – Löytöpalkkiota ei suoriteta 5 §:ssä tarkoitetusta laitoslöydöstä.

      Näin ollen laki mahdollistaa säilytyskustannusten perimisen minulta, muttei mitään sen enempää. Tätä säilytyskustannusten määräytymisperustetta säätelee puolestaan Löytötavara-asetus (9.12.1988/1079). Sen 8 § mukaan:

      8 § (22.11.2001/1033)
      Kustannusten korvauksen suuruus

      Löytötavaralain 11 §:ssä tarkoitettu korvaus löytötavarasta aiheutuneista yleisistä säilytyskustannuksista peritään esineen käyvän arvon perusteella. Korvaus on 5 prosenttia esineen käyvästä arvosta, kuitenkin enintään 17 euroa.

      ... Jos yleiset säilytyskustannukset ovat pienemmät kuin 4 euroa, voidaan ne jättää perimättä.
      _______________

      Minun tapauksessani kyse on pienestä ja kevyestä käsimatkatavarasta eikä sen käsittelystä aiheudu mitään sellaista vaivaa että sitä pitäisi erikseen korvata. Vaan tätähän ei löytötavarafirmassa suostuta myöntämään.

      Kaiken huippu on kuitenkin se, ettei minulle kuuluvaa henkilökorttia suostuta luovuttamaan minulle siitä huolimatta että se riidattomasti on minulle kuuluva. Perusteena henkilökuntaan kuuluva perusteli sitä sillä "koska en ole maksanut mitään". En niin ja tämänpäiväisen asiointini jälkeen olen entistä tiukemmin sitä mieltä ettei minun tarvitse mitään maksaakaan.

      Löytötavaralaki sanoo henkilökorttiin liittyen näin:

      22 § (10.6.2011/633)
      Löytötavaran toimittaminen poliisille

      Löytötavaratoimistoon toimitettu poliisin tai Maahanmuuttoviraston myöntämä henkilö- tai lupatodistus taikka omaisuus, jonka hankkiminen tai hallussapito on kiellettyä tai vaatii viranomaisen luvan, on toimitettava välittömästi poliisille.
      _______________

      – Siis, toimitettava poliisille välittömästi.

      Tietenkin "palvelu"henkilökunnalla oli tähänkin selitys "arvaa onko se hankalaa?"

      Suomen Löytötavarapalvelu Oy on firma, jonka konvehtit ja selitykset tulevat samasta reiästä.

    • Rahastaja

      Yrityksen toiminnan tavoite taitaa olla vain härski rahastus.
      Meidän kysely koski junaan jäänyttä laukkua josta soitimme sunnuntai-hintaan lähes 4€/min vain saadaksemme laveat lelitykset kuinka tiedusteluita ei saada selvitettyä viikonloppuisin koska järjestelmä on sellainen. Yrityksen sivuilla ei siitä puhuta mitään. Ainoastaan mainostetaan palvelun toimivan 24/7.
      Hävettäisi ottaa ko. yritys yhteistyökumppaniksi.

    • löydetty

      Jokainen voi tästä olla mitä mieltä haluaa
      tein aikoinaan s-posti osoiteen tyylliin
      [email protected]
      tein niistä pieniä tarroja & on nykyään avaaimenperässä
      Tämä osoite on luotu niin että edes paikkakunta tietoja ei utelias pysty saamaan
      mutta postit tulevat tarvittaessa.

      Ollaan vuosien varrella saatu takaisin puhelimia & avaimaimet
      viimeksi kadotin lompakkoni suureen kauppakeskukseen ..
      pankkikortin väliaikisen sulun kerkesin tekemään kun tähän osoitteeseen (vaimon puhelimessa myös) tuli viesti kauppakeskuksesta lompakkoni löytänyt nuorimies palautti lompakkoni

      poikamme puhelimessa on sama tarra mutta hän lopetti puhelimen kadottamisen yllätys!
      kun kerroin että saa itse hoitaa palkkion ja henkilökohtaisesti puhelimen takaisin palautuksen
      on ollut kiitollinen tästä.

    • Anonyymi

      Paska palvelu ÄLKÄÄ KOSKAAN HÄVITTÄKÖ MITÄÄN
      Myyvät tavaroita netissä julkisesti nimimerkiillä Jolanda / suomen löytötavarapalvelu
      normaali puheluihin ei vastata
      ilmoituksisssa joiden tekijä on Jolanda / suomen löytötavarapalvelu
      ei kerrota kenene omaisuutta myydään
      ja jos kun myydään myydään puttellisin tiedoin monesti sinne päin eism tietokoneissa

    • Anonyymi

      Jolanda on ketjun johtajan sukulainen.. ilmankos!

    • Anonyymi

      iPad hävisi tai jäi lentokoneeseen. Löysivät mutta pyysivät 250€ löytöpalkkiota!!?

      Suututtaa niin pirusti. Pitäisiköhän käydä huutamassa oma pois niiden huutokaupasta jos vaikka tulisi muutama lisäksi mukaan.

    • Anonyymi

      Pudotin lentoasemalla tarkastusessa merkonomisormuilmoita kseni, jossa merkinta kullasta ja TL-70. Ilmoita tässä, jos olet löytänyt. Kiitos!

    • Anonyymi

      Aivan törkeä rahastusfirma. Surkea paska.

    • Anonyymi

      Ei löytötavaratoimiston ylläpito ole ilmaista sosiaalihuoltoa eikä hyvätekeväisyyttä. Se on liiketoimintaa kuten mikä tahansa muukin bisnes. Jos minulta katoaa (mokaan ja töpeksin) jotain itselleni todella korvaamattoman arvokasta olen siitä valmis myös maksamaan että saan omani takaisin. Vaihtoehtoisesti on todeta itsellensä että hävinnyt mikä hävinnyt ja sillä siisti. Olen ensi kerralla tarkempi omien tavaroitteni kanssa.
      Jotenkin kirjoituksista aistii sen että syyllinen omien tavaroiden katoamiseen on juurikin löytötavaratoimisto eikä itse. Se että kirjoittaa että "unohdin" kuvaa asennetta. Oikea sanamuoto on kaiketikin "olin huolimaton ja välinpitämätön ja näin kävi"

      • Anonyymi

        Eli sinun mukaasi esim. toisten reppujen tonkiminen ja kyselyihin vastaamatta jättäminen on unohtajan vika? Ei hukkaaja ole täysin syytön, mutta kyseinen firma ei vaikuta täysin uskottavalta. Itse unohdin julkiseen kulkuneuvoon esineen enkä saanut 5€ maksavaan nettikyselyyn mitään vastausta. Paikanpäällä kysyessä löytyi pari mahdollista esinettä, jotka eivät olleet minun muutaman lisäkysymyksien jälkeen. On kuulusteluteknisesti erittäin mielenkiintoista ja kyseenalaista miksi tämä firma vastaa eri paikoissa samaan kysymykseen eri tavalla...

        Jopa poliisia voisi tämä firma ehkä kiinnostaa mikäli sillä ei olisi suurempia ja tärkeämpia huolia enemmän.


    • Anonyymi

      Multa varastettiin hsl junassa lompakko ja myöhemmin kyseinen lompakko oli toimitettu löytötavaratoimistoon. Kaikki kortit viety paitsi Kela-kortti ja kirjastokortti. Eivät useiden kyselyiden jälkeen suostunut kertomaan mitään lompakon sisällöstä vaan jouduin maksamaan 30e lähestulkoon arvottomasta lompakosta.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe