kuinka tehokas takaveto pitää olla että kumi palaa?

riku N

kuivalla asfaltilla esim.parkkipaikalla? e46 M3 on nähny tossa kerran polttelevan ja driftaavan mut riittääkö vähempi kuin sellase 340hv?

20

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teinidrift4ever

      340hp riittää.

    • Näin se vain on

      Kumia voi polttaa myös sytyttimen tai tulitikkujen avulla. On turhaa ja todella kallista poltella kumia kulkuneuvojen avulla.

    • .....

      Hmmmm.sulle alottaja riittää 1200 kupla

    • Voi rikua

      Voi sua riku parka, ehkä joskus kohtaat elämän.

    • Vanha ja kokenut

      Ei ei ei. Huono homma, jos kumi palaa! Kosteutta pitää olla!

    • Urb leg

      Ei se kumi pala edes tuhannella hevosenvoimalla. Monenko kiihdytysauton kumit on leimahtanu liekkeihin suditellessaan? Ei ainoankaan. Sitten vasta saattaa liekkiä tulla, kun ensin kumi on kulunu puhki ja vanteilla kolistellaan.

    • originelli elli

      Bemarissa ei saa palamaan muuta kuin kannentiivisteet.........

    • huo huo menta

      Löysää laturinhihnaa sopivasti, ni kyllä palaa. Lisäefektinä saat vielä kivan soundin.

    • näin se menee

      Ei voida vastata kunnolla, no minä vastaan. Takavetoisen auton hevosvoimien täytyy olla 175/65-15 renkailla vähintäin 85 hevosvoimaa että paikallaan tapahtuva renkaanpoltto onnistuu.

      • nuoruusmuisto

        nuorena miehenalkuna juuri kortin saaneena, paikallaan kumia sulateltiin asfaltin pintaa 60 hevosvoimaisella lada 1200s:llä ja ihme kumma molemmat renkaat suti kun hyvin sattui, vaikkei moisessa lukkoperää olekkaan. Nykyisin 20 vuoden jälkeen moiset mieliteot ovat muisto vain;)


    • VVM, vero-osasto

      Renkaat ovat Suomessa aivan liian halpoja, kun niitä kannattaa polttaa sudittamalla. Niille voisi varmaan säätää 200-prosentin haittaveron savuhaittojen takia.

      • Aivan liian halpaa

        Ja bensiinin ja öljyn veroa voisi huoletta korottaa. Tulisi kuminpoltolle arvoa. Toisaalta kuorma-autoista ja muusta raskaasta liikenteestä jää aina öljylammikko, kun auto lähtee parkista.


      • Pajalle sitte
        Aivan liian halpaa kirjoitti:

        Ja bensiinin ja öljyn veroa voisi huoletta korottaa. Tulisi kuminpoltolle arvoa. Toisaalta kuorma-autoista ja muusta raskaasta liikenteestä jää aina öljylammikko, kun auto lähtee parkista.

        Sun pitää sitte korjata niitä vehkeitä jos nesteet tulee väärälle puolelle autoa.


      • Ehdotuksia satelee
        Pajalle sitte kirjoitti:

        Sun pitää sitte korjata niitä vehkeitä jos nesteet tulee väärälle puolelle autoa.

        Ookkonää hoopo? En kai mää mee korjaamaan vieraitten autoja ilmatteeks?


    • mainiosti

      Pappatunturi riittää, 1.5 horsepoweria.

    • Että saa savut

      Ennen siihen riitti n. 50 hv, taidosta kiinni.
      Driftaaminen kuivalla vaatiikin sitten jo enemmän...

    • Isänmaa nousuun

      Kuminpoltosta uusi Nokia!

    • 200SX,,

      kyllä lähemäs 500 hv pitäs olla

    • ihme hönö

      Eiköhän se riipu aika pitkälti siitä, että kuinka paljon pitoa renkailla on... ts. kuinka paljon akselin päällä on massaa ja kuinka hyväkuntoiset kumit jne. Sileät kumit ja takana vähän massaa niin kyllä sutii pienemmälläkin teholla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe