Eroamisen rankkuus

eroamassa1

Vaikka eroaa oikeista syistä, tietää että ero on ainut oikea ratkaisu, niin miksi se silti tuntuu niin älyttömän pahalta??
Ehkä siksi, että kaikki työ mitä on tehty, kaikki minkä eteen on raadettu, ja ne lupaukset, mitkä on Jumalan kasvojen edessä luvattu, menee hukkaan?
En tiedä... mulla on sekavat filikset. Tavallaan helpottunut olo, mutta samalla myös todella surullinen.
Välit on asialliset, tai no... vähän ailahtelevat, mutta pääasiassa asialliset. On pystytty puhumaan ja sopimaan käytännön asioista, mikä on tietenkin hyvä.
Mies oli alkuun erosta täysin erimieltä, mutta nyttemmin hänkin huomannut, että me on todella tehty kaikkemme tän suhteen eteen ja nyt on pakko jo todeta ettei tämä johda mihinkään. En koe, että olisin heittänyt osan elämästäni hukkaan. Rakastan miestä syvästi, ja välitän hänestä paljon. Tietty osa tästä ihmisestä pysyy aina mun sydämessä, mutta samalla tunnen myös äärimmäisen suurta vihaa häntä kohtaan.,,, ehkä nämä asiat ja tuntemukset tästä ajallaan selviää.. ei tässä kiirettä ole mihinkään...

35

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet ainakin yrittän

      Sanoin tuolla aiemmin jollekulle, että ei kukaan eroa miettimättä asiaa harkitusti. Joskus elämä heittelee tuntemattomille teille ja ei kukaan mene naimisiin uskoen, että ehkäpä liitto ei tule kestämään. Avioliitto vaatii syvän rakkauden, uskollisuuden ja luottamuksen toimiakseen, ja molempien tulee ennen kaikkea olla sydämessään onnellisia.
      Jos tunnet vihaa häntä kohtaan (ehkäpä pettymystä siitä että kaikki meni miten meni?) sinulla on siihen kuitenkin syysi? Olette kuitenkin aikuisia ja välitätte toisistanne ja voitte rauhallisesti sanoa, että tämä on koettu ja tämä ei nyt ollut se asia, joka toimi. Minusta tämä on erittäin kypsä käsitteytapa ja osoittaa, että olette voimakkaita ihmisiä. Harva pari on kyennyt tähän.
      Kuten sanoitkin, et ole heittänyt aikaa hukkaan, koska kaikesta oppii jotain uutta elämän varrella.
      Kaikkea hyvää sinulle! Ja paljon positiivisia ajatuksia!

      • niinköhän

        Kyllä varmaan paljonkin erotaan siten, että ei ole asiaa tarkkaan harkittu. Meillä oli käydä siten, että vaimoni halusi halusi erota, mutta koska en siihen suostunut, olemme edelleen yhdessä.


      • Onko?
        niinköhän kirjoitti:

        Kyllä varmaan paljonkin erotaan siten, että ei ole asiaa tarkkaan harkittu. Meillä oli käydä siten, että vaimoni halusi halusi erota, mutta koska en siihen suostunut, olemme edelleen yhdessä.

        Mutta onko vaimosi sydämessään onnellinen?


      • niinköhän
        Onko? kirjoitti:

        Mutta onko vaimosi sydämessään onnellinen?

        Tällä hetkellä uskoisin, että on onnellinen. Hetkellä, kun halusi erota ei ollut.


      • olet ainakin yrittän
        niinköhän kirjoitti:

        Tällä hetkellä uskoisin, että on onnellinen. Hetkellä, kun halusi erota ei ollut.

        Eroa voi miettiä, mutta lopullista eroa tuskin tekee kukaan harkitsematta.


      • eroanvaikkeimieshalu
        niinköhän kirjoitti:

        Kyllä varmaan paljonkin erotaan siten, että ei ole asiaa tarkkaan harkittu. Meillä oli käydä siten, että vaimoni halusi halusi erota, mutta koska en siihen suostunut, olemme edelleen yhdessä.

        Muutin pois yhteisestä kodista ja haluan erota...mies on päättänyt että haluaa minut takaisin...
        En voisi kuvitella enää jatkavani suhdetta hänen kanssaan johtuen menneiden vuosien tapahtumista...
        Miksi ei voisi erota jos vaan toinen sitä haluaa??
        En ikinä voisi antaa itselleni anteeksi jos nyt palaisin... todennäköisesti minusta tulisi vanha katkera nainen pikkuhiljaa...


      • Oikea valinta!
        eroanvaikkeimieshalu kirjoitti:

        Muutin pois yhteisestä kodista ja haluan erota...mies on päättänyt että haluaa minut takaisin...
        En voisi kuvitella enää jatkavani suhdetta hänen kanssaan johtuen menneiden vuosien tapahtumista...
        Miksi ei voisi erota jos vaan toinen sitä haluaa??
        En ikinä voisi antaa itselleni anteeksi jos nyt palaisin... todennäköisesti minusta tulisi vanha katkera nainen pikkuhiljaa...

        Jokaiselle on oikeus olla onnellinen. Jos tiedät, että tulet katkeraksi ja muutut ihmisenä huonompaan suuntaan, jos jäät miehen luokse, tottakai järki käskee pakenemaan. Se on oikea valinta. Miehet eivät i.k.i.n.ä halua erota. Nainen joutuu aina tekemään raskaat päätökset ja olemaan vahva.


      • niinköhän
        olet ainakin yrittän kirjoitti:

        Eroa voi miettiä, mutta lopullista eroa tuskin tekee kukaan harkitsematta.

        Todennäköisesti olet väärässä. Meillä vaimon haluttua eroa homma kääntyi niin, että lopulta minä olin lähempänä eropapereiden postittamista. Homma oli hyvin vähästä kiinni, olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan tahansa. Näin jälkikäteen voin kertoa, että olisi ollut huonosti harkittu ero. Paljon mietitty, mutta eroa olisin hakenut väärin perustein - eli siis ei tarkkaan harkittu.

        Nyt kyllä pääset väittämään, että tätäkään huonosti harkittua eroa ei tullut. Olet oikeasssa - ei tullut, mutta tämän kokemuksen perusteella väitän, että osa samanakaltaisista tapauksista päätyy eroon.


      • NDW
        Oikea valinta! kirjoitti:

        Jokaiselle on oikeus olla onnellinen. Jos tiedät, että tulet katkeraksi ja muutut ihmisenä huonompaan suuntaan, jos jäät miehen luokse, tottakai järki käskee pakenemaan. Se on oikea valinta. Miehet eivät i.k.i.n.ä halua erota. Nainen joutuu aina tekemään raskaat päätökset ja olemaan vahva.

        "Miehet eivät i.k.i.n.ä halua erota"

        Höpö höpö. Unohdetaan nyt kaikki typerät yleistykset, jotka syntyvät omien kokemusten kautta.

        Joku viisas henkilö on todennut, että ei ero määritä koko yhdessä elettyä aikaa. Toisin sanoen ei ero tee koko parisuhteesta tai avioliitosta epäonnistunutta, vaikka se joskus päättyisikin.

        On varmasti niin, että me olemme ehdollistuneet tietynlaisille ajatuskaavoille ja eletään usein jossain niin he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti -pilvilinnoissa. Elämään nyt voi kuulua useampia parisuhteita tai avioliittoja. En tarkoita, että ero olisi aina oikea ratkaisu, mutta ei aina vääräkään. Ei täällä ole kenenkään pakko olla kenenkään kanssa jos siltä tuntuu. Vapaa tahto tehdä asioita ja valintoja on annettu kaikille. Silti useimmat meistä valittaa omaa tilannettaan, jossa vapaasti kukin on valinnut olla.


      • Älä vääntele sanoja
        niinköhän kirjoitti:

        Todennäköisesti olet väärässä. Meillä vaimon haluttua eroa homma kääntyi niin, että lopulta minä olin lähempänä eropapereiden postittamista. Homma oli hyvin vähästä kiinni, olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan tahansa. Näin jälkikäteen voin kertoa, että olisi ollut huonosti harkittu ero. Paljon mietitty, mutta eroa olisin hakenut väärin perustein - eli siis ei tarkkaan harkittu.

        Nyt kyllä pääset väittämään, että tätäkään huonosti harkittua eroa ei tullut. Olet oikeasssa - ei tullut, mutta tämän kokemuksen perusteella väitän, että osa samanakaltaisista tapauksista päätyy eroon.

        Jokaisella on omat syynsä hakea eroa. Sinne loppumetreille saakka ero on miettimistä ja harkitsemista! Kyllä ihmiset miettivät ja HARKITSEVAT eroa ennen kuin se lopullinen päätös tehdään. Olet joko väärin ymmärtänyt "olet ainakin yrittän"n sanat tai tarkoituksella tulkitset asioita väärin.
        Jos vaimosi on löytänyt sattumalta eropaperit netistä ja päättänyt piristääkseen päiväänsä laittaa eropaperit vetämään, se olisi ollut harkitsematon ero. Jos vaimosi olisi impulsiivisesti päättänyt viime metreillä erota sinuta, se olisi ollut harkitsematon ero. Jos teillä on keskusteltu erosta ja käyty asioita lävitse, olisi ero ollut harkittu! Teidän tapauksessa asiat vain selvitettiin. Ap:n tapuksessa KUMPIKIN OVAT VARMOJA, että haluavat eron, jonte kyllä he ovat asioita harkinneet ja pohtineet.


      • niinköhän
        Älä vääntele sanoja kirjoitti:

        Jokaisella on omat syynsä hakea eroa. Sinne loppumetreille saakka ero on miettimistä ja harkitsemista! Kyllä ihmiset miettivät ja HARKITSEVAT eroa ennen kuin se lopullinen päätös tehdään. Olet joko väärin ymmärtänyt "olet ainakin yrittän"n sanat tai tarkoituksella tulkitset asioita väärin.
        Jos vaimosi on löytänyt sattumalta eropaperit netistä ja päättänyt piristääkseen päiväänsä laittaa eropaperit vetämään, se olisi ollut harkitsematon ero. Jos vaimosi olisi impulsiivisesti päättänyt viime metreillä erota sinuta, se olisi ollut harkitsematon ero. Jos teillä on keskusteltu erosta ja käyty asioita lävitse, olisi ero ollut harkittu! Teidän tapauksessa asiat vain selvitettiin. Ap:n tapuksessa KUMPIKIN OVAT VARMOJA, että haluavat eron, jonte kyllä he ovat asioita harkinneet ja pohtineet.

        AP kirjoittaa, että mies ei halunnut eroa. Lopulta on ilmeisesti siihen suostunut, kun nainen on siihen painostanut.

        En minä tarkoituksella asioita ymmärrä väärin. Ehkä olen vähän tyhmä?


      • Älä vääntele sanoja
        niinköhän kirjoitti:

        AP kirjoittaa, että mies ei halunnut eroa. Lopulta on ilmeisesti siihen suostunut, kun nainen on siihen painostanut.

        En minä tarkoituksella asioita ymmärrä väärin. Ehkä olen vähän tyhmä?

        Tuskin kukaan on kykenevä painostamaan toista muuttamaan mielipidettänsä? Eroon kyllä voi painostaa, viemällä sen yksin lävitse.


      • niinköhän
        Älä vääntele sanoja kirjoitti:

        Tuskin kukaan on kykenevä painostamaan toista muuttamaan mielipidettänsä? Eroon kyllä voi painostaa, viemällä sen yksin lävitse.

        Eroissa on aina lähes poikkeuksetta jättäjä ja jätetty. Joskus jätetty suostuu eroon melko helposti. Tarkoittaako se sitä, että hän haluaa eroa? Ei, ei se sitä tarkoita. Se tarkoittaa sitä, että jätetty alistuu kohtaloonsa.

        Jättäjä saattaa uskoa, että ero on yhteinen päätös, mutta yleensä hän on tässä asiassa väärässä.


      • Älä vääntele sanoja
        niinköhän kirjoitti:

        Eroissa on aina lähes poikkeuksetta jättäjä ja jätetty. Joskus jätetty suostuu eroon melko helposti. Tarkoittaako se sitä, että hän haluaa eroa? Ei, ei se sitä tarkoita. Se tarkoittaa sitä, että jätetty alistuu kohtaloonsa.

        Jättäjä saattaa uskoa, että ero on yhteinen päätös, mutta yleensä hän on tässä asiassa väärässä.

        Mutta Ap:n tapauksessa mies on " nyttemmin hänkin huomannut, että me on todella tehty kaikkemme tän suhteen eteen ja nyt on pakko jo todeta ettei tämä johda mihinkään." Mies on itse muuttanut mieltään. Ei alistunut kohtaloonsa.


      • niinköhän
        Älä vääntele sanoja kirjoitti:

        Mutta Ap:n tapauksessa mies on " nyttemmin hänkin huomannut, että me on todella tehty kaikkemme tän suhteen eteen ja nyt on pakko jo todeta ettei tämä johda mihinkään." Mies on itse muuttanut mieltään. Ei alistunut kohtaloonsa.

        Ja sinä uskoit ja muodostit oman mielipiteesi sen perusteella?

        Tuo kappale on naisen tulkinta tilanteesta ja voin melkoisella varmuudella vakuuttaa, että se ei ole totuus.

        Kaikista miehistä ei vain ole naiselle vastusta ja silloin heillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin alistua naisen mielivallan mukaisesti.


      • huhaihei
        niinköhän kirjoitti:

        Ja sinä uskoit ja muodostit oman mielipiteesi sen perusteella?

        Tuo kappale on naisen tulkinta tilanteesta ja voin melkoisella varmuudella vakuuttaa, että se ei ole totuus.

        Kaikista miehistä ei vain ole naiselle vastusta ja silloin heillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin alistua naisen mielivallan mukaisesti.

        Luepas likka-85n teksti alapuolellasi, niin tiedät että se on se totuus...


      • niinköhän
        huhaihei kirjoitti:

        Luepas likka-85n teksti alapuolellasi, niin tiedät että se on se totuus...

        Onko tuo likka-85 muka aloittajan mies tai edes aloittaja, ja miten tuo kirjoitus edes liittyy siiten, mikä on totta tai ei?


      • niinköhän kirjoitti:

        Onko tuo likka-85 muka aloittajan mies tai edes aloittaja, ja miten tuo kirjoitus edes liittyy siiten, mikä on totta tai ei?

        Ei vaan minä oon se aloittaja, mutta halusin alottaa keskustelun toisella nimimerkillä, eilen taas unohdin sen ja kommentoin omallani :D Nyt taas muokkasin eilisen kirjotuksen toiseen nimimerkkiin, vaikka ei sillä varsinaisesti mitään merkitystä ole :D


      • likka-85 kirjoitti:

        Ei vaan minä oon se aloittaja, mutta halusin alottaa keskustelun toisella nimimerkillä, eilen taas unohdin sen ja kommentoin omallani :D Nyt taas muokkasin eilisen kirjotuksen toiseen nimimerkkiin, vaikka ei sillä varsinaisesti mitään merkitystä ole :D

        Jatkossa kirjotan tähän keskusteluun omalla nimimerkilläni , muuten menee liian sekavaksi :D


      • niinköhän
        niinköhän kirjoitti:

        Todennäköisesti olet väärässä. Meillä vaimon haluttua eroa homma kääntyi niin, että lopulta minä olin lähempänä eropapereiden postittamista. Homma oli hyvin vähästä kiinni, olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan tahansa. Näin jälkikäteen voin kertoa, että olisi ollut huonosti harkittu ero. Paljon mietitty, mutta eroa olisin hakenut väärin perustein - eli siis ei tarkkaan harkittu.

        Nyt kyllä pääset väittämään, että tätäkään huonosti harkittua eroa ei tullut. Olet oikeasssa - ei tullut, mutta tämän kokemuksen perusteella väitän, että osa samanakaltaisista tapauksista päätyy eroon.

        Muutaman vuoden jälkeen jostain syystä eksyin taas tähän keskusteluun ja nyt voin kommentoida, että ero meille lopulta tuli. Sitä en vieläkään tiedä, oliko se oikein perustein tehty ero. Sen kyllä tiedän, että paljon huonommissakin suhteissa ihmiset jatkavat.


      • näkyykauas

        Kuulostaa omalta tulevaisuudelta. Eka vaihe laitettiin käyntiin, mutta eroa ei lopulta haettu. Tosin ei tämä ole mihinkään muuttunut. Ero tulee. Ehkä sitä vain haluaa nauttia siitä, että saa olla toistaiseksi lasten arjessa 24/7 kiinni ja vetkuttaa sen takia.


      • tukdut
        niinköhän kirjoitti:

        Muutaman vuoden jälkeen jostain syystä eksyin taas tähän keskusteluun ja nyt voin kommentoida, että ero meille lopulta tuli. Sitä en vieläkään tiedä, oliko se oikein perustein tehty ero. Sen kyllä tiedän, että paljon huonommissakin suhteissa ihmiset jatkavat.

        On aivan samantekevää millaisia muiden suhteet ovat! Jokainen päättää itse eroaako vai ei, ja tismalleen niillä perusteilla kuin lystää.


    • 12 plus 18

      Eihän se kaikki mene hukkaan, minkä eteen on raadettu. Sinulla on vielä loppuelämäsi edessäsi, menneet ajat ja teot ovat polkusi, millä olet kulkenut. Ja se polku on muodostunut näistä asioista.

      Se, mihin polkusi seuraavaksi jatkaa ja miten pitkälle ulottuukaan, se on sinusta kiinni.

      Vain sinä itse olet oma rajoittajasi.

      Ja tuntemukset kyllä selviävät ajallaan, totta puhut. Pian huomaat, että olisi pitänyt erota jo aiemmin, toisaalta hyvä että asiat on käyty loppuun asti. Ei jää kaivelemaan, ettäkö ei oltaisi yritetty.

      Kuulostat jo pahimman yli päässeeltä. Aurinko nousee jälleen huomenna. :)

    • eroamassa1

      En ole miestäni painostanut eroon. Miehellä vaan meni pidempi tovi ymmärtäessä, että todella olemme tehneet kaiken voitavamme suhteemme hyväksi ja jokatapauksessa lopulta joutuneet myöntämään epäonnistumisemme. Minä halusin eron monista eri syistä, pää asiassa valheiden ja petosten (en tarkoita vieraita naisia) vuoksi. Mies oli alkuun sitämieltä, että nyt hän näyttää miten kaikki muuttuu, ja kuitenkin lopulta tajusi itsekin, että mikään ei muutu.
      Olen useasti miettinyt eroa, koskaan sitä kuitenkaan toteuttamatta. Viimeisimpien ongelmien jälkeen päätin itse mielessäni, että yksikin valhe, taikka petos vielä, niin tämä on tässä. Yllättäen se valhe tulikin heti seuraavana päivänä. Asia mistä olimme kasvotusten jutelleet ja sitä selvittäneet. Mies kirkkain silmin sanoi puhuvansa totta, ja heti seuraavana päivänä sain tietää sen olleen valetta.
      Meidän suhde on tätä tyyntä ja myrskyä ollut alusta asti. Rakkaus ja minun sinisilmäisyys on ollut se, mikä on tätä parisuhdetta kannatellut jo vuosia. Miehenikin on yrittänyt tehdä parhaansa, sen tiedän. Hän on monesti siinä myös onnistunut. Hyvinä aikoinaan hän on paras puoliso ja isä, mitä ikinä voisin toivoa, mutta huonoina aikoinaan kaikkea muuta.
      Näistä myrskyistä ja mun varmuudestani eron suhteen huolimatta, tämä ero tuntuu pahalta, mutta tiedän että aikanaan helpottaa.

      • ysipluskuus

        Öö...siis ei vieraita naisia, mutta muita valheita ja petoksia? oon ehkä vähä tyhmä, mutta mitä muuta niin rankkaa valhetta ja petosta siinä voi olla kun muut naiset??? ellei omaisuusjuttuja... ihan utelias vaan olen.


      • ysipluskuus kirjoitti:

        Öö...siis ei vieraita naisia, mutta muita valheita ja petoksia? oon ehkä vähä tyhmä, mutta mitä muuta niin rankkaa valhetta ja petosta siinä voi olla kun muut naiset??? ellei omaisuusjuttuja... ihan utelias vaan olen.

        Kyllä niitä vaan on petoksia ja valheita paljon muitakin kun vaan muut naiset. Tosin nyt tälleen jo eropäätöksen jälkeen sain selville että onhan niitäkin ilmeisesti ollut.... Mutta siis pääasiassa valheita tekemisistä, sanomisista ja rahasta. Pimitti multa aika suuren summan rahaa, kun ei ollut kotona ja kiitokseksi siitä minä jouduin lasten kanssa melkoseen kuseen. Yhdeksään vuoteen mahtuu aika paljon p***** , vaikka toki on paljon myös hyviä juttuja. Nyt vaan yksinkertaisesti tuli mulla raja vastaan.
        Nyt joudun toteamaan että puheet asioiden selvittelyistä ja muista vastaavista on kaukana aikuismaisesta ja hankalaksihan nämä jutut meni nyt ilmeisesti sit kuitenkin.....


      • tukdut
        likka-85 kirjoitti:

        Kyllä niitä vaan on petoksia ja valheita paljon muitakin kun vaan muut naiset. Tosin nyt tälleen jo eropäätöksen jälkeen sain selville että onhan niitäkin ilmeisesti ollut.... Mutta siis pääasiassa valheita tekemisistä, sanomisista ja rahasta. Pimitti multa aika suuren summan rahaa, kun ei ollut kotona ja kiitokseksi siitä minä jouduin lasten kanssa melkoseen kuseen. Yhdeksään vuoteen mahtuu aika paljon p***** , vaikka toki on paljon myös hyviä juttuja. Nyt vaan yksinkertaisesti tuli mulla raja vastaan.
        Nyt joudun toteamaan että puheet asioiden selvittelyistä ja muista vastaavista on kaukana aikuismaisesta ja hankalaksihan nämä jutut meni nyt ilmeisesti sit kuitenkin.....

        Juuri noin. Valheet tekemisistä, sanomisesta ja ennen kaikkea rahasta. Jos exälläni olisikin ollut toinen nainen, se olisi ollut huomattavasti parempi kuin se, että kiristi vanhemmiltani rahaa ja valehteli minun rahankäytöstä heille. Mokoma törkykasa ja olevinaan hieno bisnesmies.


    • Totuuttaa

      Kaikki erot on erilaisia.omasta kohdastani kerron että minut pakotettiin luopumaan rakkaastani ja lapsista.avioero tuli puskasta vaimo oli pettänyt ja ihastunut uuteen.ja komedia vielä sovintoaikaan valehdella ettei ole uutta. Sai näin syyttää lyötyä vielä vuohen.mutta onneksi uuden x otti yhteyttä ja kertoi heidän suhteesta että se oli jo ennen avioeron alkamista.millainen nainen on tämmöisen takana.valehdrlla ja piilottaa suhde.oliko hyötymis tarkoituksessa vai maineen menettäminen..

      • Erotavoitoki

        Samoin täällä kokemus mies yhtä äkkiä ilmoitti ettei ole tunteita ja monta vuotta tätä miettinyt eron halusi. Piti huolen että saa helpon eron. Vaan mitä tulikaan omaisuuden ja pankkiasioiden mukana salattu vuokrakämppä jossa kakkostaan hoiteli. Oli kaikki Brebeid liittymiä ja SP. Olipa kiva kun kaikki tuli ilmi. Kun ilmoitin kakkoselle mitä ja miten ilmi tuli kerroin myös että kerron tutuille" myös. Voi sitä itkua ja tappelua ja traamaa. Uhkailua jne. Katsoin että oli minun ilmoitettava typerä juttu. Sanoin myös tuolle kakkoselle että eivät tule onnistumaan näillä seuduilla. Niinhän siinä kävi nyt siellä vuorakämpässään katkerana tullen oveni taakse kertoen kuinka tuo kakkonen oli se joka häntä huijasi ja mistä kiristi toista suhteeseen. Älkää säikkykö en uskonut. Mutta eroja on monenlaisia ja opittu on uuden kun tapasin pidän huolen että toimii oikein ja rehellisesti. Olen kertonut myös sille mitä kokea sain aikanaan.


    • Eimainosuhri

      Ero ei välttämättä ole oikea ratkaisu asioille.ja ongelmille.niistä pitää pystyä puhumaan ja etsimään se kultainen keskitie.Ei ongelmia voida ratkaista pakenemalla.Minkä taakseen jättää sen edestä löytää.Pitää olla selkärankaa.tahtoa.suvaitsevuutta.ymmärrystä välttämistä jne ennenkaikkea anteeksi antoa.kukaan ei ole täydellinen.Oma näkemykseni erossa kärsii useampi kuin ne eroavat siihen kuuluu lapset kaverit.sukulaiset ym.Jokainen ajattelee että ei kosketa muita mutta ollaan väärillä ajattelu asteella.Koska että voi tietää toisen ajatuksia.Tätä voidaan verrata esim mainosuhriin joka uskoo mitä kaveri sanoi ja mitä mainostetaan inn tuotteeksi sitä samaistutaan.

      • kunneskuolemaerottaavai

        Nimenomaan erota ei kannata, sillä naapurit saattaa kärsiä erosta. Samoin kaikki sukulaiset, joita kuitenkin ainakin parin vuoden välein nähdään jossain suku juhlissa missä kerrotaan mitä kaikkea upeeta ja mahtavaa kukin on taas saanut aikaan, paitsi tietty se surkea Pekka, joka ei oo vielä vaimoa ja perhettäkään löytänyt.


      • kunneskuolemaerottaavai

        Ohhoh tuli näköjään kiriotusvirhekin suku juhla on tietysti yhdyssana toisin kuin suvun juhla.


      • tyttiq

        Ero on aina oikea ratkaisu. Miksi pitäisi kituutella ja kärvistellä sietämättömän ihmisen kanssa? Siitä kärsii aivan varmasti ihan kaikki, paitsi se sietämätön ihminen ihme. Taidat olla itse juuri sellainen?

        Itse erosin myös. Lapset lähes hurrasivat, olivat vapautuneita. Enää ei tarvinnut olla hiljaa varuillaan, koska isä saa vihapurkauksia ym. Exän sukulaisille valkeni myös pian, miksi eläminen hänen kanssaan oli raskasta. Etenkin vanha isänsä uupui täysin exän höpinöihin ja tekemisiin, vaikkei edes asunut tämän kanssa.

        Exään ei muiden puheet tehoa.


      • tyttiq
        kunneskuolemaerottaavai kirjoitti:

        Nimenomaan erota ei kannata, sillä naapurit saattaa kärsiä erosta. Samoin kaikki sukulaiset, joita kuitenkin ainakin parin vuoden välein nähdään jossain suku juhlissa missä kerrotaan mitä kaikkea upeeta ja mahtavaa kukin on taas saanut aikaan, paitsi tietty se surkea Pekka, joka ei oo vielä vaimoa ja perhettäkään löytänyt.

        "Nimenomaan erota ei kannata, sillä naapurit saattaa kärsiä erosta"
        Hauska :D


      • Eimainosuhri
        tyttiq kirjoitti:

        Ero on aina oikea ratkaisu. Miksi pitäisi kituutella ja kärvistellä sietämättömän ihmisen kanssa? Siitä kärsii aivan varmasti ihan kaikki, paitsi se sietämätön ihminen ihme. Taidat olla itse juuri sellainen?

        Itse erosin myös. Lapset lähes hurrasivat, olivat vapautuneita. Enää ei tarvinnut olla hiljaa varuillaan, koska isä saa vihapurkauksia ym. Exän sukulaisille valkeni myös pian, miksi eläminen hänen kanssaan oli raskasta. Etenkin vanha isänsä uupui täysin exän höpinöihin ja tekemisiin, vaikkei edes asunut tämän kanssa.

        Exään ei muiden puheet tehoa.

        ehkä sinulle on sattunut vaikea tapaus en tiedä mikä on ollut murheenne,ja syy.jos olisit avautunut enempi tuosta syistä ehkä olisi helpompi keskustella asiastasi ja tietää mikä on todellinen syy ehkä et tiedä sitä itsekkään vaan olet ottanut asenteen että toinen huutaja komentelija,vaikka voi olla että hän on yrittänyt neuvvoa tekemään oikein ,mutta jos toinen kieltää ja toinen vähättelee tulee lapselle herkästi se että ei tarvitse uskoa ...mutta en kommentoi enempää koska en tiedä tapausta ..Ero on yleensä viimeinen vaihtoehto jos rehellisiä ollaan ,..mutta on ihmisiä jotka ei osaa lähteä apua hakemaan koitaan noloudeksi jne


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe