Tyttöystäväni On "liian mustasukkainen"

Väsynnyt

Kysyisin nyt neuvoo teiltä, olen siis mies olen seurustellut tyttöystäväni kanssa puoltoista vuotta, aikanaan, hänestä on tullut tosi mustasukkainen, minulla on vaikeeta olla hänen kanssa, hän valittaa joka asiasta, Vakoilee mua jatkuvasti lisäksi hänellä on huonoitsetunto. Minulla omaa vapaa aika ei ole ollenkaan vaan kaiken aikaa omistan hänelle mut silti Hän luule että jos meen jonnekki yksin Niin olen menossa tapaa Muita naisia, Naisystävii minulla ei ole, koska Hän haukkuu niitä huoraksi Ku ne juttele mulle? Hänen kanssa ei voi käydä Leffateatteris käydä katsomassa normaali leffa koska Jos leffas on jotain seksikohtauksia, tai naisia vähäpukeisia, Hän luule että kiihotun, tai Unelmoin samalaisesta. Kertoo mitä neuvoks, itse olen yrittännyt kaikkee tehdä mut silti koko ajan "Ämmä" käytöstä Mua kohtaan, Antakaa neuvoja tai miten tämmöses parisuhtees täytyy toimii?

7

2303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+12

      Täytyy toimia kuin mies eli pitää puolensa. Jokaisella on oikeus omaan aikaan, myös sinulla. Ilmoita hänelle, että silloin-ja-silloin aiot mennä ystäviäsi tapaamaan ja te voitte tavata taas sen jälkeen, anna alkuun selkeät kellonajat. Sitten pidät päätöksestäsi kiinni. Jos nainen alkaa pommitella puhelimella perään niin laitat puhelimen kiinni.

      Jos naisesi alkaa haukkua ystäviäsi, sanot hänelle, ettet halua hänen puhuvan tuolla tavoin ystävistäsi. Ellei hän lopeta haukkumista, lähdet pois ja sanot että tulet takaisin kunhan hän on valmis jatkamaan yhdessäoloa ilman heidän haukkumistaan. Sama juttu muiden haukkumisten kanssa; jos nainen alkaa huutaa elokuvien naisista niin lähdet pois ja palaat vasta kun on sovittu, ettei sitä tapahdu enää.

      Päästäänhän naisesi on vialla ja tarvitsisi ammattiapua mutta ellei hän sitä suostu hakemaan niin ympäröivien ihmisten pitää laittaa rajat sille, mikä on sallittua käytöstä ja mikä ei.

    • kkooijrm

      moi olen itse tällainen "mustasukkainen tyttöystävä" tosin poikakaverini antoi paljon syytä mustasukkaisuudelle.olen poikakaverini ensirakkaus ja ainut nainen sängynkin puolella, mutta silti meni aikaa ymmärtää että on ihan luonnollista kiinnostua muistakin pitkässä suhteessa etenkin kun olen se ensimmäinen. Poikaystäväni sitä ei ymmärtänyt mutta oli selvästi aikalisän aika, sillä itsetuntoni oli täysin romahtanu, mustasukkaisuus ja masennus vei kaiken energian ja sorruin myös vakoiluun, mitä en ikinä olisi uskonut tekeväni, se todella havahdutti ja pelästyin sitä millaiseksi olin muuttunut. Siispä otin ja muutin toiselle uudelle paikkakunnalle, hakeuduin terapiaan ja onnekseni sain luotua myös luotettavia ja tukevia ystävyyssuhteita joiden kanssa pysytin avoimesti juttelemaan näistä möröistä. Pikkuhiljaa aloin saada palasia itseäni takaisin, tajusin etten voi lähteä rakentamaan elämääni jonkin niin epävarman asian varaan kuin parisuhde vaan minun tuli ensin löytää itseni, samoin poikakaverini tulisi itsenäistyä. Hän siis ei missään vaiheessa halunnut erota vaan kokeilla muutakin ollen silti suhteessa minuun, tämä ei siis minulle sopinut joten "karkasin". Vaikka edelleen "seurustelemme" on etäisyys poistanut kaikki paineet harteiltani "onnistua" tässä suhteessa ja myös poikakaverini on oppinut ottamaan enemmän vastuuta siitä että välimme pysyvät lämpiminä ja näin suhde on jonkin verran jopa syventynyt, ennen koin olevani itsestäänselvyys. Vaikka tilanne omaasi verrattuna on eri niin silti uskon että mustasukkaisuus on itsetuntokysymys, kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä olette ja että onko tyttökaverillasi millainen sosiaalinen tukiverkosto tai opiskelu/työyhteisö, onko hän myöntänyt olevansa mustasukkainen ja että onko hän miettinyt sen puolen kitkemistä. Tähän kuten mihin tahansa muuhunkin parisuhdetta riivaavaan ongelmaan auttaa vain avoin keskustelu. Ja itselläni ainakin omista epävarmuuksista ja kipeistä asioista muidenkin kanssa jutteleminen on ollut avainasemassa mustasukkaisuudesta paranemisessa. Tietysti myös sympatia omaa kumppania kohtaan auttoi, mustasukkaisuus on kovin itsekästä ja kun pohtii mitä vapaus ja rakkaus oikeastaan on, voi oivaltaa ettei oikeastaan ole mitään pelättävää vaan molemmat voi kulkea vapaana ja kohdatessaan vaalia toisiaan. Suosittelen siis ensinnäkin sinulle ymmärrystä, että tyttökaverisi ei ole ämmä vaan peloissaan, itsetunto hukassa ja vallan rakastunut sinuun. Vaikka koet näiden ilmenemismuodot ahdistavina, taidat kuitenkin kovasti haluta asian korjaantuvan etkai muuten tänne palstalle kirjottelisi, joten ei muuta kuin tuumasta toimeen, avointa rakentavaa keskustelua kehiin, muista että voit ottaa vastuullesi ottaa keskustelussa rakkaudellisen asenteen ja blokata kaikki riidanjyvät ja keskittyä itse asiaan.

      • Yksi + 13

        Moi kiitos, tosta vastauksesta, Olemme vielä aika nuoripari, Mut silti ollaan tosissaan yhdessä ku kerran Niin pitkään olemme olleet yhdessä, Itse olen 16 ja hän on 15, Haluan todellakin että meiän suhde menis Paremmin, Koska tähän asti suhde on ollut pelkkä riita, ja haukkumisia, itse olen sanonnut sille, että Hän pilaa vielä meiän suhde tällä tavalla, suhden alussa Annoin hänelle vapaat kädet ja hän määräile mua jatkuvasti kunnes päätin etten voi jatkaa sillein Koska Se olo stressaava pelkäsin koko ajan että Hän suuttu taas jostain kummasta syistä, Itse olen myös mustasukkainen, mutta en samalla tavalla kun tyttöystäni, Olen yrittänyt Olla ymmärtäväinen sille, mutta ei ole auttannut, Hän menee liian yli ja Hermonit eivät kestä. ja toinen asia, hän jatkuvasti vertaa ittensä muihin ja aliarvion itseään vaikka Hän on erittäin kaunis tyttö.


    • no on neuvoja

      Huono itsetunto on paha. Se mistä se kenelläkin meistä johtuu vaihtelee, jonkun on hylännyt isä lapsena, joltain on kuollut mutsi mitä näitä nyt on. Hän imiselvästi tarvitsee puolison joka huomioi tän itsetunnon huonouden, vaikka toki minuuden rakentamiseen tarvitaan omaakin työtä.

      Tympii kirjoitukset joissa ivataan heikkoitsetuntoisia tyyliin "heitä se pois, sillä on surkee itsetunto!" Mitä sitten jos toisella on huono itsetunto, tuskin se eniten hänen omaa syytänsä on ja voi tehdä jonkun mielestä jostain huono itsetuntoisesta vieläkin rakastettavamman.

      Joten mieti: oletko oikea kummpani tälle mielestäsi (sinun analyysisi) huonoitsetuntoiselle tyttöystävällesi? Toinen miettimisen arvoinen asia on, mihin suhteenne on kehittymässä vai onko se? Oletko varmasti tehnyt kaikkesi että tyttöystävälläsi on turvallinen olo suhteessa ja oma asema on taattu?

      Jos vaikka kertoisit sille enemmän ajatuksistasi vois auttaa luottamuksen kasvuun. Kuten varmaan ymmärrät, miehiä on todella monenlaisia ja sulla on vain yksi tehtävä: osoittaa olevasi luottamuksen ja parisuhteen arvoinen. Silloin suhde ei tunnu vankilalta kummallekaan.

      • Väsynnyt

        Olen yrittänyt kaikkea hänen suhteen, jopa hyväksyä kaikki sen vaatimuksiin, mutta ei mitään sille riitä, edelleenki sillä on huono itsetunto, ja on säälimässä itseään, koko ajan, olen yrittänyt näyttää sille ettän olen luottamuksen arvoinen, mutta ei sekää, pieniki asia mitä teen mikä on sen mielestä väärin, esim. Olen jutellut jonkun tytön kanssa, hän on jo siit vihainen, tiedän että hän rakastaa mua ja tavallaan tekee tämän kaiken ettei se menettäis mua, emmäkä sitä halua menettää mutta silti, osaan olla hänelle kiltti ja en ole epäilemäs jotain pahaa siit, tai valittamas joka ikisest pienist asiasta? Koska tiedän miltä se tuntuu, ja en halua että Kokee sitä smaa mitä itse joudun kokee Senkaa. Ja olen ihan hulluna siihen Tyttöön, mut välillä meinaa voimat loppua /:


    • kokenutt

      Jos tyttöystävä pelkää vähäpukeisia naisia,suhteesta tulee pitemmänpäälle erittäin vaikea.Ongelmia tulee kaikenlaisia muitakin,vaikka ei uskoisi. Saattaa tulla erilaisia riippuvuuksia jotka viimekädessä tuhoaa teidän parisuhteen, ja syy on tietysti siinä kun sä oot niin kauhee ja katselet naisia, vaikka et katsoisikaan.Itse olet siinä vaiheessa jo niin loppu kaikesta siitä mitä olet joutunut kestämään että sinusta itsestäsi ei ole enää paljon muuta jäljellä kuin tyhjä kuori.Itse olen viisikymppinen petetty ja jätetty mies joka yrittää keräillä itsetunnonpalasia kasaan,jos niitä vielä löytyy!Sanon tähän vielä yhden sanan, JUOKSE!

    • tajutkaa.pahvit

      Aloitus on vanha mutta aihe yhä ajankohtainen monen kohdalla. Aloittajan kohdalla kyse hyvin nuoresta kypsymättömästä parista, josta tuskin mitään sen kummempaa tulikaan.
      Näin on valitettavasti kuitenkin hyvin monen aikuisen parin kohdalla. Sairaasti mustasukkainen kuristaa hitaasti toisen hengiltä. Tunteet kuolevat. Ei rakkaus elä pakottamalla ja kontrolloimalla.
      Ei ole toisen asia ja osa "ymmärtää" loputtomiin toisen osapuolen traumoja. Aikuisen kohdalla jokaisen on vastattava omasta elämästään ja valinnoistaan. On haettava apua tai vastattava seurauksista. Ketään ei voi pakottaa eikä sitoa pönkittämään jonkun toisen itsetuntoa ja alistumaan mitä kummallisimpiin oikkuihin ja sääntöihin koska toisella on "paha olo".
      Mikään maailman rakkaus ja loputon ymmärtäminen sekä alistuminen ei asiaa tule parantamaan. Mustasukkaisen itse on tajuttava käytöksensä ja haettava siihen apua! Siinä tapauksessa se kumppanikin jaksaa paremmin viipyä siinä rinnalla ja tukea prosessissa terveeseen parisuhteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7897
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1724
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      57
      977
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      187
      915
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      900
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe