Lumeliitto

exä

onko täällä ketään halukkaita jakamaa suuttumusta,tietoa ja kokemusta hyväksikäyttämisestä avioliiton avulla..Mies huijannut naimisiin ainoastaan papereiden takia,eronnut heti saatuaan luvan..mistä erottaa huijarin,,,,vai tunnistaako..miten vaikeaa myöntää tulleensa huijatuksi...miten elämä menee tälläsen kokemuksen jälkeen...

46

1832

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuustrue

      Ensin, kun mies on muslimi, niin voi 99% uskoa miehen olevan oleskelulupahuijari. Harva muslimi haluaa tosissaan suomalaisen naisen loppuelämän vaimoksi. Kuitenkin kohta tulee joku uunotettava nainen vannomaan upeaa ja rakastavaa muslimimiestä. Juuuuhhh....

      • maalaisjärkeä.

        Erittäin monella muslimilla on jo pysyvä oleskelulupa suomeen/ muualle eurooppaan joten tuo 99% on naurettava tilasto.

        Jos haluaa välttyä lumeliitolta ei kannata tuoda kumppania suomeen. Lomaromanssit jääköön sellaisiksi.

        Jos tapailee suomessa asuvaa ulkkista kannattaa edetä hitaasti ja selvittää onko miehellä pysyvä oleskelulupa, yrittääkö hän rahallisesti hyötyä sinusta. Naimisiin ei kannata heti mennä. Jos teillä on suuri ikäero on suurempi riski tulla huijatuksi jne.


      • Mistäköhän

        kohtaa 'onnistuit' lukemaan, että ap kirjoittaa muslimipuolisosta?

        Ja ihan voit tunkea hanuriisi tuon 99% - ihan uskonosta riippumatta


      • Se oli.,
        Mistäköhän kirjoitti:

        kohtaa 'onnistuit' lukemaan, että ap kirjoittaa muslimipuolisosta?

        Ja ihan voit tunkea hanuriisi tuon 99% - ihan uskonosta riippumatta

        Rivien välissä KISSAN kokoisin kirjaimin, ja jos ei muslimi niin kuitenkin köyhän maan köyhä asukki.


    • Ldjfklsdj

      Ette osaa kysellä oikeita asioita ja laittaa merkille tiettyjä piirteitä.Olette niin rakastuneita että puhutte sinisenkin punaiseksi ennemmin kuin uskotte muiden puheita ukkonne epäilyttävyydestä tai siitä, miten tämä on nähty edellisellä viikolla lirkuttelemassa muille naisille.

      Kyllä ole-huijarin tunnistaa, mutta miten päästä eroon itsepetoksesta, siinäpä vasta pulma.

    • Onneton

      Itse mietin samoja asioita, avioliitto on kestänyt "huikeat" pari kuukautta ja jo nyt on tappelut sitä luokkaa että salassa puuhailen eroa, oman asunnon hankkimista yms. Yritän pedata itselleni turvapaikan ennen kuin uskallan sanoa että nyt riittää. Ja kyllä, mieheni on muslimi. Tunnen monta muslimia mutta tämä on ensimmäinen joka on käynyt käsiksi. Oleskelulupaa hänellä ei ole, itse on asiansa sotkenut jo aikaisemmin. Uskoin sokeasti kaikki mitä häneltä kuulin, kunnes totuus valkeni. Vaikeaa on ollut ja olen hukannut itseni. Älkää ymmärtäkö väärin, koskaan ei ole riittävän hyvää syytä pahoinpidellä, mutta olisin voinut olla omissa lupauksissani varovaisempi. Olen kuullut myös hänen suustaan sen että minun pitäisi olla hiljaa kun hän käskee ja hänen puoleltaan tämä on ollut lähinnä rahan ahneutta (tai siltä tämä tuntuu) ja turvapaikan hakemista EU:n kansalaisen selän takaa. En ole aivan varma fyysisestä petäämisestä, mutta onhan noita puheluita ja tekstiviestejä nähty... hän tietää minun nähneen ne ja silti väittää että valehtelen. Olen myös saanut hänet kiinni käyttämästä nettideittipalstoja (profiileja taitaa olla jo viidellä eri saitilla...). En yleistä, kulttuuritausta ei kerro siitä mitä ihmisellä on sydämen paikalla tai korvien välissä. Itse olin hyväuskoinen lompakko. Viimeksi kun uhkasin avioerolla, sain vastaukseksi sen mitä pelkäsinkin; "et välitä yhtään mun papereista". Tuo kertoo hänestä enemmän kuin minusta. Nyt elän valheessa; valehtelen ettei minulla ole rahaa koska hän kinuaa sitä joka päivä, etsin asuntoa, kerron että olen kiireinen vaikka yritän vain olla jossain ilman hänen seuraansa rauhassa. Olen siis melkein hukannut itseni tässä surkeassa suhteessa. Mustelmat ja ruhjeet paranevat, mutta ikuisen arven olen sieluuni tästä saanut. Toivon vain että pystyn vielä riuhtaisemaan itseni irti tästä.

      • elettyä elämää

        Onneton, seuraavan kerran kun miehesi käy sinuun käsiksi, hanki lääkärintodistus pahoinpitelystä.
        Kun olet saanut oman asunon, hanki lähestymiskielto.
        Lähestymiskellolla varmistat, ettei mies saa pysyvää olea suomeen tai myöhemmin kansalaisuutta.
        Ilmoita kaikista tekemistäsi (avioero, lähestymiskielto jne.) myös maahanmuuttoviranomaisille.

        Avioliitolla suomeenpyrkiviä miehiä ja naisia on paljon. Ei heitä voi tunnistaa.
        Ainoa, millä itseään voi suojella, on ettei suostu elättämään.
        Sulje rahavirrat.

        Jos kaipaat vertaistukea, laita yhteystetosi.


      • gkjdäjgäf

        Ajattele nyt itseäsi, loppuelämäsi menee pilalle jos jäät suhteeseen. Kohta hän haluaa varmasti myös lapsen, että luvan saanti on varmaa, sitten vasta loukussa oletki. Tässä ohjeita:
        1. Ota yhteys ulkomaalaispoliisiin ja kerro tilanne suoraan.
        2.Pistä ero vireille
        3.Nauti loppuelämästäsi


        Ei sinun tarvitse ajatella kenenkään papereita, vai ajatteleeko hän sinua kun hän hakkaa ja huutaa. Kyllä hän yhden eron ja paperin menetyksenkin kestää, tuollainen naistenhakkaaja, ja hänen tulevaisuutensa ei muutenkaan ole sinun ongelmasi. Jos hän on uhkaillut sinua kerro viranomaisille kaikki. Voimia sinulle jaksamiseen ja ymmärrän todellakin mistä on kysymys.


      • poliisi auttaa
        elettyä elämää kirjoitti:

        Onneton, seuraavan kerran kun miehesi käy sinuun käsiksi, hanki lääkärintodistus pahoinpitelystä.
        Kun olet saanut oman asunon, hanki lähestymiskielto.
        Lähestymiskellolla varmistat, ettei mies saa pysyvää olea suomeen tai myöhemmin kansalaisuutta.
        Ilmoita kaikista tekemistäsi (avioero, lähestymiskielto jne.) myös maahanmuuttoviranomaisille.

        Avioliitolla suomeenpyrkiviä miehiä ja naisia on paljon. Ei heitä voi tunnistaa.
        Ainoa, millä itseään voi suojella, on ettei suostu elättämään.
        Sulje rahavirrat.

        Jos kaipaat vertaistukea, laita yhteystetosi.

        Pahoinpitely on rikos.

        Ulkomaalainen, joka syyllistyy Suomessa rikokseen, voidaan karkottaa, ja lätkäistä päälle vielä maahantulokieltoa.

        Viime viikolla uutisoitiin rattijuoposta, johon sovellettiin kyseistä pykälää.

        Ehdottomasti rikosilmoitus poliisille ja lähestymiskielto päälle. Siitä ne asiat alkavat selvitä. Muussa tapauksessa aloittajalle voi koitua moisesta miehestä vuosikymmenten riesa.


      • ---

        Kaksi ja puoli vuotta eron jälkeen alkaa elonkyly palautua... Kuinka sitä silloin aikanaan toivoikaan, että olisi joku jonka kanssa puhua - silloin kun vielä halusi uskoa "suhteeseen". Sain avun irti pääsemiseen "mieheni" ystävältä - hän oli kuin veli, joka lopulta antoi neuvon erota; auttoi "paperitaistelussakin". Niinpä niin: vuodet paradoksaalisessa kulttuurikäsitysten tulilinjassa ja "puolison" silmänräpäyksessä vaihtuvien "totuuksien" kaaoksessa ratkaisuja hakien muuttivat ihmisen ensin koneeksi ja lopulta häkissään kirkuvaksi elukaksi. Viimeksi mainitun koen kuitenkin siunaukseksi: elukka on elävä olento - toisin kuin kone. Tein itse valintani; huomioin sitä tehdessäni myös ns. kulttuurikontekstin ja ns. kotoutumisprosessiteoriat... Kaikesta huolimatta on tunnustettava, että toisinaan mieleeni hiipii katumus - siitä, että erosin. Fakta on kuitenkin se, että yksinäisessä elämässä hiipui voimat; kulttuurien kohtauspiste oli suorastaan julma ja yksinäinen paikka - "molemmat puolet" halusivat nähdä asiat vain omalta kannaltaan (= oma kulttuuri olettamukset toisesta kulttuurista, aito dialogi tuntui puuttuvan lähes kokonaan). Olennaista omissa - lähemmäs kymmenen vuoden aikana kertymissä kokemuksissani - on se, että kokemani hyvä nousee kaikesta kivusta huolimatta vahvimmaksi muistoksi, lopulta. Kipu avasi myös näkemään sen, kuinka onnekas ja siunattu on ollut ns. aiemmassa elämässään.
        Terapeuteilta olisin näillä asuinleveyksillä kaivannut hieman toisenlaista otetta - se tuntui suorastaan typerältä (ja vielä enemmänkin, kun vähistä tuloistaan maksoi tuntuvia terapialaskuja...).
        Voimia asioiden kanssa kamppaileville - uskallan väittää, että elämällä on tapana kantaa, kun sille antaa luvan: minäkin olen yhä hengissä, vaikka olin jossain vaiheessa aika epävarma asiasta.


    • ++++´+

      On näitä tapauksia myös joissa miehiäkin on päästy huijaamaan.On rahaa koetettu saada ja muuta hyötyä myös oleskelulupaa. Se mistä voit tunnistaa huijari naisen ja miehen on se,että ensiksi ei kannata rahaa jaella tuosta vaan.Ja todellakin antaa ajan näyttää.Viikon tutustumisen jälkeen ei yksikään nainen ja mies sano "minä rakastan sinua" hömppää jos on oikeasti vakavalla mielellä.

      • zzz...zzz...zz

        "muuta hyötyä myös oleskelulupaa."

        Onko sinulla mustaa valkoisella esittää?


    • Hyvä Valvoja!

      Kale1, on se hyvä, että valvojat poistaa viestisi, sinulla ei ole mitään sanomista näillä palstoilla. Sen kun provosoit vaan.

    • Natane

      Exä ja Onneton, olen hieman samanlaisessa tilanteessa kuin te, asia on vaikea ja häpeällinen, vain sellainen ihminen tietää miltä tuntuu, joka on käynyt saman läpi itse. Olen jo useamman viikon ajan nukkunut tosi huonosti ja miettinyt jo ensi kesää, näen sen yksinäisenä, ilman kumppania, jos hän on jo saanut oleskeluluvan. Jos näin käy, niin ilmoitan Migriin lumeliitosta. Olisi kiva jutella teidän molempien kanssa joko sähköpostitse tai kasvotusten. Tarvitsisin itsekin vertaistukea. Olen pääkaupunkiseudulta.

      • käki

        hei Natane.

        Mulla sama tilanne, paitsi että olen jo pistänyt eropaperit oikeustalolle. Emme asu enää yhdessä. olisi mukava jutella. Asun myös pääkaupunkiseudulla.
        Miten saan sinuun yhteyden?


    • Kohtalotoveri

      Täällä samanlainen tapaus, kohta pitäisi tehdä jatkolupa ja meno käy vaan hullummaksi, ei mitään kunnioitusta, ei ainuttakaan kaunista sanaa, ei minkäänlaista kiintymyksen tunnetta takaisinpäin, haukutaan vaan hulluksi ja sekopääksi, salaillaan koko ajan jotain, tietokoneella mitä oudoinpia juttuja ja aina sama kertomus niiden ilmestymisestä sinne itsekseen.
      Kelaan asiaa päivät ja yöt että kehtaanko tehdä eropaperin ja ilmoituksen lumeliitosta poliisille, onhan hän saanut kärsiä sentään hullun kanssa koko vuoden (kaikkiaan kohta 2v) saadakseen sen mitä hakemaan tullut.
      Olen liian kiltti ja ajattelen toisten parasta ja hyvää oloa, kärsien siitä sitten itse, koska kiitosta en ole koskaan saanut, pelkkää hiljaisuutta ja sanatonta yhteiseloa, odottaen ajan kulumista.
      Harmittaa myös oma tyhmyyteni kun tähän aloin ja annoin jatkua näinkin pitkään.

      • Avioliitto

        Hei! Miehesi käytös kuulostaa samalta kuin minun ex-mieheni käytös. Jos olet onneton ja miehesi kohtelee sinua huonosti, laita heti avioero vireille. Avioerossa on puolen vuoden harkinta-aika pakollinen. Sitten laitat käräjäoikeuteen toisen vaiheen hakemuksen ja avioeron kyllä saa. Olet ansainnut parempaa, arvosta itseäsi!!!! Tehtyä ei saa tekemättömäksi, elä syytä itseäsi. Tämä ihminen on hyväksi käyttänyt kiltteyttäsi ym.
        Jos hänellä oleskeluluvan perusteena avioliitto, silloin voi olla että hän ei saa jatko-oleskelulupaa jos laitat avioeron vireille tai ehkä saat jo lopullisen eron ennen kuin hän hakee jatkolupaa. Ja elä murehdi saako hän jatkolupaa vai ei. Se ei ole sinun ongelmasi. Jatka elämääsi ja tee siitä paras mahdollinen. "Kukaan ei voi palata menneeseen ja tehdä uutta alkua, mutta kuka tahansa voi aloittaa tänään ja tehdä loppumatkan haluamansa kaltaiseksi" Stephen Fry.


    • Älkää hyvät

      Naiset menkö naimisiin näiden ulkomaan elävien kanssa,jos suhde ei muuten onnistu niin naimisiinmeno ei ole ratkaisu.

      • europuoliso

        Aina vaan riittää naisia, jotka sokeasti uskovat köyhien maiden miesten menevän rakkaudesta naimisiin heidän kanssaan.Voi onneton teidän lupanaisten kanssa!


    • omituista.

      olisin kuvitellut lumeliitolla huijaavien miesten panostavan suhteeseen täysillä sen pakolliset neljä vuotta tai jos ei täysillä niin ainakin käyttäytyvän siviilisti kunnes luvat ovat hanskassa.

      sen sijaan, kun lukee naisten kertomuksia usein taustalla on henkistä ja fyysistä väkivaltaa, uhkailua, pettämistä ilman edes yritystä peitellä jälkiään jne.

      tämä saa minut miettimään, että joko mies on täysi idiootti tai sitten mies alunperin oli kiinnostunut naisesta, mutta naimisiin menon kulttuurien yhteentörmäysten jälkeen yhdessä eläminen on muuttunut hänelle sietämättömäksi ja näin ollen hän haluaa pois suhteesta muttei halua menettää oleskelulupaa

      • Kohtalotoveri

        Omituista nimimerkki kirjoittaa ihan asiaa, niille riittää se kun 4 vuoden paperi kädessä, tietävät miten jatko hoidetaan, puskaradiossa kaverit opastaneet, ei ne täältä sen jälkeen joudu yleensä lähtemään, ne on sen verran pedannu asioita etukäteen.
        Niiden kulttuurissa on tapana sanoa että mies on perheen pää, kaikissa asioissa vaikka siellä päässä ei mitään olisikaan, kulttuuri ym. heidän kokemansa ovat tehneet heitä kylmiä, tunteettomia ihmisiä, ajattelevat vain omaa parastaan ja siinä ei silloin naisen tai muiden läheisten tunteita tai oloja mietitä, niillä ei taitoa siihen, henkisesti hyvin paljon nuoren ihmisen tasolla, luottavat suomalaisen naisen kiltteyteen ja hyväuskoisuuteen, siksi eivät välitä mitä toiselle tekevät.
        Ne eivät missään tapauksessa myönnä mitään tehneensä, viimeiseen hengenvetoon saakka kieltävät kaiken jos niille jotain syytöstä sanoo ja mitä huomaa heidän valehdelleen.
        Kyllähän se olo sietämättömäksi käy kenelle vaan jos jatkuvasti jää valheistaan kiinni ja sen vuoksi kotosalla pelkkää riitelyä kun kaikki huomataan, mutta he lupapaperin toivossa kestävät mitä tahansa, niinkuin poliisit sanoivat että ne jaksaa odottaa saadakseen haluamansa.


    • exä

      jaksaako näytellä monta vuotta...tietysti jos hyvä motiivi,mutta aika kylmää touhua uskotella ja vannoa rakkautta ikuisesti ja sitten yks päivä kaikki loppuu seinään..miten nämä ihmiset elää tämän jälkeen...monesti näissä suhteissa on narsisteja tai muuten jotenkin tunnevammaisia ja ehkä kovan elämän kovettamia ihmisiä..valehtelu on ihan normaalia...mutta katsotaan kuka huijaa ja ketä loppupeleissä...

      • Tiedän

        Kun miettii mistä he ovat tulleet, minkälaisista oloista ja minkälaisten mutkien ja elämänkoulun kautta niin kyllä ne jaksaa odottaa täydellä ylöspidolla vaikka kuinka kauan, täällähän heillä paljon paremmat olot vaikka kiukuttelua joutuvatkin kuuntelemaan, yleensä ne hiljenee loppupeliessä kokonaan, muutakuin hetkellisesti raivokohtauksien tuomaa huutoa kun pitää taas vaimoa haukkua ja alistaa kun se sattunut jotain kyselemään.
        Ja homma senkuin pahenee yhteiselon jatkuessa, uskokaa naiset, se ei ikinä tule parantumaan tai muuttumaan, siinä vain itse muuttuu ja murtuu.


    • tsemppiä

      Väkivaltaisesta suhteesta pitää lähteä ja hankkia lähestymiskielto. Turvakoti voi myös auttaa. Eroa ei tarvitse hävetä.

      Varmasti tuntuu pahalta tulla hyväksikäytetyksi, mutta suosittelisin kaikille uhreille nyt vain keskittymään oman itsensä hoitoon. Kosto tai toisen ihmisen elämän pilaaminen ei auta mitään.

      Pakolaiset joutuvat kokemaan kovia. Moni on valmis polttamaan sormensa ja riskeeraamaan henkesä matkustamalla Eurooppaan. Ei varmasti voi kukaan voi kadehtia tuollaista elämää.

      Jos kaveri on väkivaltainen tai muuten rikollinen, tee rikosilmoitus. Sydämen särkyminen on surullista, mutta se ei ole rikos. Jos kaverilla on vaimo kotimaassa tai muutoin pelimies, anna olla. Mitä väliä miten hän tulevaisuutensa rakentaa, jos kuitenkin teidän liittonne on onneton ja vailla tulevaisuutta. Tulitpahan auttaneeksi yhtä ihmistä parempaan elämään.

      • Anteeksmitä?

        "Tulitpahan auttaneeksi yhtä ihmistä parempaan elämään." On niitä parempiakin tapoja auttaa vähäosaisia kuin mennä jonkun kanssa naimisiin että tämä pääsee Suomeen.

        Lisäksi mitä se kertoo miehestä jos hän on valmis tekemään sikamaisiakin asioita vain päästäkseen tänne? Todella hienon uuden ihmisen Suomi saa. Roskasakkia meillä on jo täällä ihan omasta takaa, ei niitä tarvitse enää mistään tuoda. Pahentavat vain niiden hyvienkin maahan muuttajien mainetta.

        Laittakaa edes mieluummin vain rahaa menemään niille äijille älkääkä tuoko tänne.


      • liian myöhäistä
        Anteeksmitä? kirjoitti:

        "Tulitpahan auttaneeksi yhtä ihmistä parempaan elämään." On niitä parempiakin tapoja auttaa vähäosaisia kuin mennä jonkun kanssa naimisiin että tämä pääsee Suomeen.

        Lisäksi mitä se kertoo miehestä jos hän on valmis tekemään sikamaisiakin asioita vain päästäkseen tänne? Todella hienon uuden ihmisen Suomi saa. Roskasakkia meillä on jo täällä ihan omasta takaa, ei niitä tarvitse enää mistään tuoda. Pahentavat vain niiden hyvienkin maahan muuttajien mainetta.

        Laittakaa edes mieluummin vain rahaa menemään niille äijille älkääkä tuoko tänne.

        Ei varmaan kukaan tarkoituksella mene naimisiin pelimiehen kanssa. Totuus yleensä selviää vasta liian myöhään.

        Ihmiseen tutustuminen vaan ajan kanssa on melko hankalaa esimerkiksi jos omat lapset ovat koulussa Suomessa ja ei voi niin vain muuttaa kumppanin kotimaahan. Joskus ainoa keino jatkaa yhteiseloa kaverin kanssa on mennä naimisiin ja hakea oleskelulupaa. Olisihan se hienoa, jos myönnettäisiin sellaisia "seurustelu-viisumeita", oppisi vähän tuntemaan paremmin ennen naimisiinmenoa.


      • En ymmärrä
        liian myöhäistä kirjoitti:

        Ei varmaan kukaan tarkoituksella mene naimisiin pelimiehen kanssa. Totuus yleensä selviää vasta liian myöhään.

        Ihmiseen tutustuminen vaan ajan kanssa on melko hankalaa esimerkiksi jos omat lapset ovat koulussa Suomessa ja ei voi niin vain muuttaa kumppanin kotimaahan. Joskus ainoa keino jatkaa yhteiseloa kaverin kanssa on mennä naimisiin ja hakea oleskelulupaa. Olisihan se hienoa, jos myönnettäisiin sellaisia "seurustelu-viisumeita", oppisi vähän tuntemaan paremmin ennen naimisiinmenoa.

        Hämmentävää että vieläkin nainen kuvittelee että tiukemmin ja vanhoillisemmin ajattelevat lähi-idän ja afrikan miehet tuntevat poikkeuksellista vetoa yksinhuoltajiin. Suomalaiset miehet oikeasti ovat POIKKEUKSELLISEN avaramielisiä siinä, jos nainen on aiemmin ollut liitossa ja lapsia toiselle miehelle. He eivät ajattele naisen olevan kulutettua tavaraa.

        Vanhoillisessa kulttuurissa eläville miehille se on tuplasti vaikeampi asia. Ainoa syy miksi mies siihen suostuu on muu hyöty jota tavoitellaan. Sitten kun ole-lupa on, ero, ja haetaan neitsytvaimo kotimaasta tai vähintäänkin puhtoisempi ja lapseton versio vaimoksi. Yleensä myös nuorempi, tai tuttu tyttö kotikylästä.

        Mikä ihmeen hinku näillä yh:lla on hakea mies juuri tuolta?? Ei se ole mikään ylpeyden aihe siellä että vaimo ulkomailta ja vieraan miehen mukulat juoksee jaloissa.

        Mutta joo... Yh on varma nakki, sehän siinä on.


      • älä ymmärrä
        En ymmärrä kirjoitti:

        Hämmentävää että vieläkin nainen kuvittelee että tiukemmin ja vanhoillisemmin ajattelevat lähi-idän ja afrikan miehet tuntevat poikkeuksellista vetoa yksinhuoltajiin. Suomalaiset miehet oikeasti ovat POIKKEUKSELLISEN avaramielisiä siinä, jos nainen on aiemmin ollut liitossa ja lapsia toiselle miehelle. He eivät ajattele naisen olevan kulutettua tavaraa.

        Vanhoillisessa kulttuurissa eläville miehille se on tuplasti vaikeampi asia. Ainoa syy miksi mies siihen suostuu on muu hyöty jota tavoitellaan. Sitten kun ole-lupa on, ero, ja haetaan neitsytvaimo kotimaasta tai vähintäänkin puhtoisempi ja lapseton versio vaimoksi. Yleensä myös nuorempi, tai tuttu tyttö kotikylästä.

        Mikä ihmeen hinku näillä yh:lla on hakea mies juuri tuolta?? Ei se ole mikään ylpeyden aihe siellä että vaimo ulkomailta ja vieraan miehen mukulat juoksee jaloissa.

        Mutta joo... Yh on varma nakki, sehän siinä on.

        Ei kaikissa kulttuureissa ajatella näin. Eivätkä suomalaiset miehet ole mitään poikkeuksellisen avaramielisiä, vaan päinvastoin! Hehän juuri karsastavat yh-äitejä ja lapsen kasvatuksesta aiheutuvaa vastuuta.

        Tiedän afrikkalaisia yh-äitejä, jotka ovat avioituneet uudelleen. Nykyään eroaminen ja naimisiinmeno on arkipäivää monessa Afrikan maassa. Yleisesti ottaen lapsiin suhtaudutaan paljon avoimemmin kuin täällä.


      • ei yh:t tyhmiä ole
        En ymmärrä kirjoitti:

        Hämmentävää että vieläkin nainen kuvittelee että tiukemmin ja vanhoillisemmin ajattelevat lähi-idän ja afrikan miehet tuntevat poikkeuksellista vetoa yksinhuoltajiin. Suomalaiset miehet oikeasti ovat POIKKEUKSELLISEN avaramielisiä siinä, jos nainen on aiemmin ollut liitossa ja lapsia toiselle miehelle. He eivät ajattele naisen olevan kulutettua tavaraa.

        Vanhoillisessa kulttuurissa eläville miehille se on tuplasti vaikeampi asia. Ainoa syy miksi mies siihen suostuu on muu hyöty jota tavoitellaan. Sitten kun ole-lupa on, ero, ja haetaan neitsytvaimo kotimaasta tai vähintäänkin puhtoisempi ja lapseton versio vaimoksi. Yleensä myös nuorempi, tai tuttu tyttö kotikylästä.

        Mikä ihmeen hinku näillä yh:lla on hakea mies juuri tuolta?? Ei se ole mikään ylpeyden aihe siellä että vaimo ulkomailta ja vieraan miehen mukulat juoksee jaloissa.

        Mutta joo... Yh on varma nakki, sehän siinä on.

        En usko, että yksikään nainen kuvittelee, että Lähi-Idästä tai Afrikasta tulevat miehet tuntisivat erityisesti vetoa yksinhuoltajanaisiin. Yksinhuoltajan elämä ei yleensä ole kovin ruusuista, vaan usein yksinkertaisesti kovaa työtä perheen elättämiseksi ja hoitamiseksi. Suomalainen mies saattaa olla avaramielinen, mutta hänellä on valinnanvaraa...ja tottahan hän valitsee lapsettoman neidon puolisokseen (tämä on tosin yleistys ja poikkeuksia on). Omalta kohdaltani voin sanoa, että heitin hyvästit kaikille toiveille löytää suomalainen puoliso, joka oikeasti haluaisi ryhtyä sellaiseksi isäpuoleksi, joka oikeasti on mukana lapsen elämässä eikä vain äidin puoliso. No oikeastaan heitin hyvästit toiveelle edes löytää sellainen "äidin puoliso" suomalaisista miehistä. Heillä on niin paljon valinnanvaraa. Katsoin, että mahdollisuuteni olivat todella olemattomat. Mutta ulkomaalaisilla miehillä ei ole niin paljon valinnanvaraa...moni ei pääsisi omassa maassaan edes naimisiin vähävaraisena...mutta valinnanmahdollisuudet ovat heikommat myös niillä, jotka asuvat pysyvästi Suomessa ja joilla on oleskeluluvat. Heidän tulotasonsa ovat usein alhaisemmat ja naiset kuitenkin yleensä etsivät suomalaista puolisoa. Se on siis kahden kauppa...mies joustaa tuosta neitsytmyytti ihanteestaan ja nainen joustaa elintasoihanteestaan. Minulla oli aluksi itsetuntoheikkoutta verratessani itseäni naisiin mieheni kotimaasta tietäessäni nuo neitsytihanteet ja hänen maalaistensa naisten kauneuden ja kyvyn tulla näiden vaikeiden miesten kanssa toimeen, sun muut jutut. Mutta täytyy sanoa, että mitä enemmän aikaa kuluu, sen vähemmän tuosta välitän. Minä olen se mikä olen, muuksi en muutu, ja tällaisena mieheni kuitenkin minut puolisokseen otti. Tärkeämpää kuin nuo idealistiset ihanteet puolisosta, on se, miten hän sopeutuu minun puolisokseni ja lasten isäpuoleksi ja suomalaisen yhteiskunnan jäseneksi.


      • pensselitäti
        Anteeksmitä? kirjoitti:

        "Tulitpahan auttaneeksi yhtä ihmistä parempaan elämään." On niitä parempiakin tapoja auttaa vähäosaisia kuin mennä jonkun kanssa naimisiin että tämä pääsee Suomeen.

        Lisäksi mitä se kertoo miehestä jos hän on valmis tekemään sikamaisiakin asioita vain päästäkseen tänne? Todella hienon uuden ihmisen Suomi saa. Roskasakkia meillä on jo täällä ihan omasta takaa, ei niitä tarvitse enää mistään tuoda. Pahentavat vain niiden hyvienkin maahan muuttajien mainetta.

        Laittakaa edes mieluummin vain rahaa menemään niille äijille älkääkä tuoko tänne.

        En usko, että Suomessa on sen parempaa elämää kuin ihmisen kotimaassakaan. Ajatelkaa vähän: ei sukulaisia, ei ystäviä, ei kielitaitoa, ei mitään muutakaan tuttua, ei työtä, ei onnellista avioliittoa. Rahaa tosin saa, mutta rehellisin konstein ei koskaan niin paljoa, että voisi ajatella esim. omistusasunnon hankkimista.
        Jos joku haluaa auttaa, niin parempi tapa on tosiaan lähettää mainitulle ihmiselle rahaa hänen kotimaahansa. Siellä samalla rahalla saa useinkin paljon enemmän kuin täällä, eikä auttajan tarvitse pilata omaa elämäänsä.


    • kiujyhtbgvrfc

      Itse tiedän pari tapausta tuttavapiiristä, mutta näissä molemmissa se oli molemmin puolin järjestetty juttu toiselle maahan pääsemiseksi ja toiselle rahan ansaitsemiseksi. Molemmat liittyivät aasialaisiin.

      Kun ulkomaalainen nai ulkomaalaisen, taustalla tuppaa olemaan erilaisia taloudellisia intressejä ja myös Suomeen saadaan kipeästi kaivattua työvoimaa hinkuvaa työvoimapulaa paikkaamaan.

      • ongelma ulos

        Ei muuta kuin nimet julki!!!!


      • ...............
        ongelma ulos kirjoitti:

        Ei muuta kuin nimet julki!!!!

        Täälläkö taas näitä keksittyjä juttuja viljellään? Yksityiselämän tietojen levittäminen on rikos, ja suoli24.fi ilmeisesti kannustaa tämän kaltaiseen toimintaan?


    • Habibi1

      itselläni on menossa taistelu itseni kanssa mitä teen..mieheni ollut 2v maahantulokiellossa ja nyt pitäs hänen hommata itsensä tännepäin,en aio auttaa rahallisesti mitenkään,hän saa nyt hoitaa asiansa itse,minä täällä maksan yksin asunnon,elämisen ym.olen myös käynyt hänen luonaan parii kertaa,katotaan,vaikeaa on ollut yhteyksissä ollaan oltu päivittäin,mutta kun on toinen kaukana luottamus ei sata varmaa puolin ja toisin..sitten hän syyttää minua omista tekemisistään..kuulemma mustasukkaisuus/suutuksissaan rikkoi passinsa,nyt hänen pitää uusia passi vielä ennen kuin saa paprut ok....periaatteessa olisi pitänyt olla täällä jo viime kuussa,nyt pyytää vielä sinne,tultaisiin yhdessä tänne kotiin,kylläkin yli vuosi mennyt on viimeksi nähty,aluksi nähtiin useammin,asui hänen luonaan pitkiä aikoja,mutta sitten hänen kotimaan tapahtumat estivät minua menemästä sinne..mutta vannoo ikuista rakkautta edelleen,mutta miksi minä epäilen edelleen...

      • järki käteen

        Kahden vuoden maahantulokiellon (ja karkotuksen) eteen on pitänyt tehdä jo ihan kunnon rikos. Koska 2 vuotta maahantulokieltoa on maksimi.

        Mitä he.lvettiä oikein ajattelet? Haluatko todellakin rikollisen miehen takaisin elämääsi? Tai yleensäkään Suomeen kulttuuriamme rikastuttamaan?


      • kplplplplplplpl
        järki käteen kirjoitti:

        Kahden vuoden maahantulokiellon (ja karkotuksen) eteen on pitänyt tehdä jo ihan kunnon rikos. Koska 2 vuotta maahantulokieltoa on maksimi.

        Mitä he.lvettiä oikein ajattelet? Haluatko todellakin rikollisen miehen takaisin elämääsi? Tai yleensäkään Suomeen kulttuuriamme rikastuttamaan?

        Maahantulo voidaan kieltää myös 5 vuodeksi tai ikuisesti. 2 vuotta tulee yleensä kun on ollut laittomasti maassa.


    • Chom chom

      Hyvät naiset (ja miehet), ajatelkaa ensisijaisesti omaa hyvinvointianne. Häpeä pois ja pää pystyyn. Se, joka huijaa, tekee väärin, ei se, joka uskoo, vaikka sitten sinisilmäisesti. Ja jos kuvioissa on fyysistä tai henkistä väkivaltaa, turha suojella sellaista puolisoa. Kukin tekee omat valintansa ja ottaa omat riskinsä.

      Huijareita toki on, mutta on myös niitä, jotka ovat lähteneet suhteeseen tositarkoituksella ja pettyneet, kun suhde ei olekaan ollut sellainen kuin on toivonut. On ymmärrettävää, että jos on perustanut elämänsä uudelleen Suomeen, haluaa sitä täällä jatkaa, vaikka se edellyttäisi kituuttamista huonossa suhteessa. Tai paluu olisi liian nolo vaihtoehto. Yksi vaihtoehto on asuminen erillään, vaikka olisi naimisissa. Sitten on niitä, joille Suomi ei olekaan sellainen paratiisi kuin mitä on kuvitellut. Pettymys puretaan helposti siihen lähimpänä olevaan.

      Jos avioliiton tarkoituksena on kiertää maahantulosäädöksiä, se on usein helpointa hoitaa "omien" kesken niin, että molemmat osapuolet tietävät, mistä on kyse. Rahaahan se toki vaatii. Suomalaiselle ei tarvitse maksaa, jos kyseinen henkilö ei tajua, että kyseessä on lumeliitto, mutta riskit ovat suuremmat, kun pitää muutaman vuoden kestää ja näytellä.

    • suomal. vaimo

      Koskaan ei voi olla varma, mikä on miehen todellinen motivaatio, jos oleskeluluvasta on kyse. Menin itsekin naimisiin miehen kanssa, jolla ei ollut oleskelulupaa. Totta kai ymmärrän, että hän tarvitsi vaimon ja oleskeluluvan. Mutta samalla uskon, että oikeasti rakastuimme toisiimme ja että avioliiton syvin syy kuitenkin oli rakkaus. Oleskelulupa-asia tietysti aiheutti kiirehtimistä avioliiton suhteen. Sen jälkeen kuitenkin alkoivat ongelmat. Miehellä vaikeutta sopeutua Suomeen ja tähän kulttuuriin mukaanlukien ruokakulttuuri ja työnjako perheessä...työttömyyttä, masennusta, pinna alkoi kiristyä, mies pakeni maamiesten seuraan. Hän on ollut heittämässä hanskat tiskiin ja ottamassa eroa useaan kertaan, viimeisin ihan vastikään. Monikulttuuristen perheiden neuvonnassa kerrottiin, että on hyvin tavallista, että maahanmuuttajamies alkaa syyttää suomalaista vaimoaan pahasta olostaan, joka oikeasti johtuu kulttuurishokista tms. Hänellä ei oikeastaan ole ketään muuta, jota voisi syyttää. Vaimon/perheen syyttäminen vaikeuksista on helpointa. Mutta joskus tällaisen aallokon jälkeen ei ole enää ollut yhtä helppo uskoa rakkauteen ja noussut ajatuksia, että jospa mieheni vain "sinnittelee"...sinne saakka että oleskelulupa-asiat on kunnossa. Olen kuitenkin heittänyt nämä ajatukset syrjään ja päättänyt katsoa...jos hän tuossa pysyy, niin kaipa se sitten on rakkautta...jos lähtee kun luvat on kunnossa, niin sittenpä tiedän, että rakkautta ei ollut tai rakkaus on päättynyt raskaan kulttuurishokin kautta. Vaikka elämme arkea yhdessä, en osaa enkä pysty arvioimaan mieheni motiiveja varmuudella. Hänen käytöksessään on piirteitä (kuten se, että hän on paljon poissa kotoa) joka vie ajatuksia siihen suuntaan, että hän ei rakasta...mutta sitten on hetkiä ja katseita, joita en usko olevan mahdollista väärentää...ja niissä katseissa on rakkautta ja välittämistä ja menetyksenkin pelkoa. Rakastan häntä yhä. Ja vaikka hän on vaikea ihminen, niin toivon, että selviämme...

    • dr philll

      ongelmasuhteet aiheuttavat ongelmia ja epävakaat suhteet aiheuttavat epävakautta.

    • +´+3´+´30´03

      Ettekö te saatanan tampiot osaa lopettaa näitä provo keskusteluja ja aloituksia
      jatkuvalla syötöllä täällä vihjaillaan joko suoraan tai ei suoraan miten ulkomaalaiset miehet ja naiset hakevat vain lumeliittoja.

      Tyhmä joka uskoo ap tarinaa jos asia olisi totta niin eiköhän tuo epätoivoinen pirkko olisi asiasta valittanut ystävilleen ja poliisille.eikä jonnekin suomi24 palstalle.

      • Älä hermostu

        Asia on totta eikä mitään provoa..Helpompi avautua nimettömänä koska aihe on arka.


    • Jasmin

      Kokemusta on ja mies näytteli viimeisen päällä hienosti ja ero tuli aivan puskista ja pahimmalla hetkellä mutta siitä ei täällä enempää. Nyt aikaa jo kulunut ja voin asialle melkein nauraa siis melkein mutta aina kun luen näitä juttuja viha nostaa päätään.

    • yhä yhdessä 8 vuotta

      Olen muslimin kanssa aviossa ja välillä olen ajatellut hänen menneen kanssani naimisiin ainoastaan papereiden takia. Tätä ajattelen varsinkin kun olen häntä iäkkäämp,i tosin en vähemmän viehättävä (miesten palautteen mukaan - en ole sokea)Tätä lumeliitto- luuloahan tuputetaan nyt joka puolelta kaikille ulkomaalaisen kanssa avioon menneille.

      Kulttuuriristiriitojen tultua esiin, (tulevat varmasti jos mies on kasvatettu vanhoillisesti ja sellaisesta kulttuurista joka on täysin erilainen kuin Suomessa) riidat saavat ajattelemaan, että tässähän nyt todella on kyse siitä lumeliitosta, eihän tuo minusta välitä ollenkaan. Usein on kuitenkin syytä myös naisen miettiä omaa osuttaan ristiriitoihin. Täällä on kuitenkin niin mukava esittää marttyyria ja syyllistää toista, jos on sen tyyppinen ihminen.

      Mieheni on kertonut kuulleensa monen muslimi-miehen poistuneen heti avion alettua Suomesta sen jälkeen kun vaimo on heittänyt miehen kylmästi ulos täysin vieraan kulttuurin keskellä. Hyljätyt miehet eivät ole osanneet kääntyä kenenkään puoleen apua hakemaan, kun eivät osaa kieltä eivätkä hakea apua kun eivät tunne kulttuuria. Joku on jopa asustellut metsässä jonkun aikaa kylmissään. Mies ei ole useinkaan edes käsittänyt syytä naisen käytökselle. Naisten vapaus on Suomessa toinen. Muslimimaissa ei käsittääkseni ole ihan näin kertakäyttöperusteiset seurustelukäytännöt kuin Suomessa, joten miehet voivat olla tosi sinisilmäisiä luottaessaan naiseen, jonka kanssa avioituvat.. Suomessahan naiset yleensä kyllä osaavat heivata nopeasti hiukankaan epämiellyttävästi käyttäytyvän miehen. Sitä nämä miehet eivät usein ymmärrä.

      Usein muut muslimit moskeijoissa ovat keränneet rahaa näille epäonnisille, jotta he pääsisivät kotimaahansa jotenkin takaisin erittäin lyhyeen loppuneen avionsa jälkeen. Ja syyt hylkäämisiin ovat olleet todellakin heppoisia ja erikoisia usein.

      Itsekin epäluuloisena olen alkanut luottamaan mieheni rehellisyyteen vasta sen jälkeen kun hän sai pysyvän oleskelulupansa ja ei näytä lähtevän suosiolla kuitenkaan minnekkään, vaikka osaa jo kielen ja kultuurin tavat ja on saanut suuren määrän mieleisiään ystäviä. Tosin olen jo muutaman kerran heittänyt hänet ulos. Tosin on onneksi tullut takaisin. Olen ilmeisesti hiukan ongelmallinen ihminen. Niitä itsenäisiä suomi-naisia.

      Välillä käväisee ajatus mielessä, jos mies kuitenkin on niin reppana, että on tottunut niin siihen, että naiset hoitaa kodin ja juoksevat asiat, ettei halua millään perustaa omaa itsenäistä kotia vaikka ehkä haluaisikin muuten. Tätä ihan samaa asiaa voidaan kuitenkin ajatella suomalaisista miehistä. Varsinkin vanhemmat suomalaiset miehet eivät halua kokkailla vaan haluavat naisen hoitavan kodin perinteiseen tapaan.

      Luulen, että suurella osalla suomalaisista miehistäkään ei joka hetki ole niin suuret tunteet vaimoaan kohtaan. Sama koskee ulkomaalaistakin miestä. Kyllän ne tunteet vaihtelee ja kriisejä on niin suomalaisissa kuin suomi-ulkomaalaisperheissäkin.

      Ja jos mietitään sitä alkuperäistä syytä avioitua, niin mikä se milloinkin on kenelläkin voi olla hyvin monimutkaista, niin suomalaisella kuin ulkomaalaisella. Ja usein ne tunteet siellä alla kuitenkin on mutta hiukan piilossa arkipäivässä, mutta aika ja pysyvyys ne vahvistaa lopulta.

      Mieheni mielestä vaaleat naiset ovat eksoottisia ja hän ehkä ensin ihastui siihen erilaisuuteen. Vieläkin hänen mielestään naiset täällä ovat kauniimpia kuin naiset hänen kultuurissaan. Tätähän se on molemmin puolin ehkä alunperin.

    • tina1

      kysyn, miksi palstalta poistetaan sähköpostiosoitteet, jos haluaa tutustua johonkin kirjoittajaan?

      • Tuskin kukaan

        Haluaa saada peräänsä mitään trollilaumaa.


    • sivustakatsonut69

      Enoni meni venäläisnaisen kanssa vihille tietoisesti, jotta hän ja naisen alaikäinen poika saisi Suomen kansalaisuuden. Erosivat pian asioiden järjestyttyä. Eno sanoi pelastavansa naisen.
      Nykyään nainen on pysyvästi siis Suomessa ja poika opiskelee suomalaisessa yliopistossa. Kyllähän lumeliittoja tapahtuu.

      Tämäkin nainen oli enooni verrattuna "eri tasoa". Kaunis nainen. Enoni taas on pönäkkä punakka tavallinen työmies. Ehkä molemmat heistä kokivat saavansa jotain.

      Jos olisin venäläinen nainen tottakai tahtoisin Venäjältä pakoon.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe