Samsung Galaxy S3 Gps outo ongelma

Samsungisti

Minä en ymmärrä että kun ostin parisen viikkoo sit tän S3 puhelimen niin miksi ihmeessä välillä gps paikantaa että olisin Gatwalassa tms arabimaassa vaikka täällä suomessa koko ajan ollaan. Onko GPS jotain häikkää eli onko takuun alanen juttu vai mistä tää johtuu? Onko muilla samaa ongelmaa? Useimmiten kyllä oikein paikantaa paikkakunnan, mutta joskus sekoaa ja näyttää tuon sään ja siainnin että jossain hiton gatwalassa olisin. Onko GPS vika?

25

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko gps löytänyt siis sateelliitit ennen tuota paikannusta?

    • Samsungisti

      Kyllä, äsken kun kokeilin taas niin ihan omalla paikkakunnalla oltiin eli näytti oikein. Ja säätiedot muuttui kans oman paikkakunnan sääksi.

    • Samsungisti

      Ja lisätään että se toimii monta päivää moitteitta mutta sit yht äkkii heittää tommosia paikkoja ja sit nuo paikat saattaa taas kestää pitkään ennenku vaihtuu oikeeks.

    • Oletko kokeillut akun pois ottoia vähäksi aikaa? Entä onko päivitykset ajantasalla?

      Itselläni on tuo S3 malli eikä siinä ole koskaan ollut tällaisia ongelmia ( Ainakaan en muista).

    • srhhrsshr

      Vika voi olla siinä sää sovelluksessa.

    • Samsungisti

      Ei ole sää sovelluksessa pelkästään. Yksi toinenkin sovellus mikä käyttää GPS paikannusta ilmottaa samaa. Pitääpä kokeilla ja päivitykset katselen kanssa varmuuden vuoksi.

    • suomessa ollaan

      Mullakin toimi aiemmin oikein, mutta päivityksen myötä, paikka on enää pelkästään suomi. Ihan sama käyttääkö googlen,geonamesin vai sääntarjoajan paikannusta. Google taitaa tuoda sentään helsinkiin, mutta vikaa menee kyllä paikan suhteen muutoin.

    • Samsungisti

      Nyt näyttää taas nuita kummia paikkoja olevinaan jossain saatanan Kizyl-Arbatissa. Oisko tää huollon paikka sanokaahan te? Kun on sovelluksiakin tässä mikä tarvitsee juuri tämän paikan niin ne menee sekasin tosta ku näyttää nuita höpö paikkoja. Eikö kellään muulla tee samaa?

    • Ja kokeilit tätä Google maps sovelluksella?

    • väke

      Ihan sama homma. Muka olen tukholmassa vaikka Suomessa olen.. ollut nyt tämä s3 kuukauden käytössä ja kyllä ärsyttää. Näyttää myös mapsissa että olen tukholmassa. Joskus harvoin näyttää oikean sijainnin. Mitä tämä sekoilee?

    • oot kuitenkin

      Pistäny GPS tilaksi, suuri tarkkuus ? Käyttää GPS:ä Wi-Fi:ä ja matkapuhelinverkkoa sijainnin arvioimiseen

      • väke

        Ainakin kun katsoin niin puhelimessa ei ollut päällä "käytä sateliitteja", laitoin päälle niin ainakin nyt mulla toimii.


    • Jos ei millään lähde toimimaan niin tehdasasetusten palautus.

    • Samsungisti

      Mistäs nuo asetukset saa silleen että ei niin suurella tarkkuudella etsis? Ja milläs mallilla nää asetukset --> sijaintipalvelut pitäis olla kun siinä on nuo valikot: "Oman sijainnin käyttöoikeudet" mulla on toi asetus päälläi, sit on "käytä GPS-sateliitteja" sekin on päällä ja sit on semmonen kun "käytä langattomia verkkoj" ja se on myös päällä. Eli mites teillä on nuo asetukset että onko nuista sit et pitääkö joku nuista ottaa pois ja onko täällä muualla mitä asetuksia tähän liittyen?

      • Tälleen menee

        kohdasta : Asetukset / Lisää / Paikka / Tila

        -Suuri tarkkuus
        -Virransäästö
        -Vain GPS

        Googlelle ei tarvii ilmoittaa sijaintia
        Sijaintihistoria pois


    • Ei niitä saa silleen. Kun gps on päällä niin se käyttää suurinta saatavilla olevaa gps tarkkuutta.

    • Samsungisti

      Eikä mulla löydy tollasia asetuksia. Sen sijaan nyt kokeilin että otin valinnan pois tosta "käytä langattomia verkkoja" kohdasta niin nyt on toistaseks ainaski toiminu ja näyttäny oikeen sijainnin. Toivotaan että tämä auttas. Pitää sitten huikkailla taas tänne jos vielä rupeaa kettuilemaan.

      • Galaxy S4

        Noi on mun äs-nelkussa asetuksia.


    • Samsungisti

      Noniin nyt on jo monta viikkoa toiminu oikein eikä ole nuihin arabimaihin heittänyt minuu. Eli jos jollain muulla tekee samaa niin ottakaa sieltä asetukset--> lisää---> sijaintipalvelut: "Käytä langattomia verkkoja" ---> rasti pois tuosta kohdasta niin ei tee enää tuota. Kiitokset avusta.

      • Kiitollinen

        Hei kiitti! Mulla teki ihan samaa, ja hermot meinasi mennä! Olen jo kauanaikaa etsinyt netistä keskusteluista neuvoja tähän, muttei ole auttanut, tai samaa ongelmaa ei ole ollut. Mutta tämä auttoi!Kiitos :)


      • Outo juttu

        Mulla on samaa ongelmaa S3:ssa. Yleensä paikantaa oikein, mutta joskus tuhansien kilometrien päähän. Mulla ei oo rastia siinä "Käytä langattomia...".


    • Aika jännä. Itselläni on tuossa ruksi eikä ole koskaan tehnyt noin.

    • ei osaa

      miten saa gps:n päälle Samsung galaxy 3 (7") Android 4.1.2-laitteeseen kun ei oikein onnistu ?

      • Androidin alasveto valikosta.


    • x-cover

      Samsung x-cover 3 :n GPS ei toiminut kun ostin kuoret jossa magneetti "lukitsee" kuoret kiinni.
      Poistin kuoren sisältä kaksi n.10 mm x 30 mm x1mm magneettia, GPS on siitä lähtien toiminut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe