Alajärven metsänhoitoyhdistys

Uskomatonta palvelua

Järviradioon soittanut mies kertoi kuinka huono kohtelu oli kyseisessä firmassa,käskettiin ulos ja sanottiin ettei saa tulla enää koskaan. Jos on totta vaatii varmaan jotain toimenpiteitä ylemmältä taholta, sanoi myös mieshenkilön nimen joka siellä näin terrosisoi.

152

4341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta vai ei?

      Todellakin... Onko missään firmassa varaa heittää asiakkaita ulos?

      • Puljuri

        Nykyään rupeaa olemaan mhy:ssä tunteet pinnassa, kun ensi vuonna jäsenkato jyllää. Lakimuutos mahdollistaa sen, että silloin toinen puoli jäsenistä irtisanoutuu ko puljusta!


    • jortte

      Taitaapi ihan totta olla .....oon kuullu

    • Kohta ex-jäsen

      Kyllä, käsittämättömän huonoa asiakaspalvelua!

    • mistä taimet

      MISSÄ firmassa pääsee konttoriin viisastelemaan? En ainakaan eroa, ettei sitten tarvi tulla lakki kourassa pyytämään takasin,

      • Bebe

        Vai että oikein lakki kourassa takaisin?Metsänhoitoyhdistys on metsänomistajien yhteenliittymä eli nämä toimihenkilöt ovat töissä metsänomistajilla, missä firmassa työntekijä huutaa työnantajalle_:"ULOS!" , sitäpaitsi nuita taimia saa muualtakin!


    • Eki63

      Olisi mukava tietää, onko näitä huonoja kokemuksia paljonkin, vai onko kyseessä vain yksittäistapauksia, joissa toimihenkilöllä tai metsänomistajalla on ollut huono päivä?Kertokaa kokemuksia!

      • alajärvenmetsäomista

        Toden totta kyllä MHY alkaa hirmuinen jäsen kato olempa kuullut nyt on tullut valtavasti irtisanomis ilmoituksia MHY on todella turha koko yhdistys
        sen palveluita ei tarvi kukaan metsänomistaja
        Irti sanomis ilmoitukset voi tehdä Kauhavalle
        osoite: Metsänhoitoyhdistys/Järvilakia
        Nikolaintie 10 62200 Kauhava


      • kohta entinen
        alajärvenmetsäomista kirjoitti:

        Toden totta kyllä MHY alkaa hirmuinen jäsen kato olempa kuullut nyt on tullut valtavasti irtisanomis ilmoituksia MHY on todella turha koko yhdistys
        sen palveluita ei tarvi kukaan metsänomistaja
        Irti sanomis ilmoitukset voi tehdä Kauhavalle
        osoite: Metsänhoitoyhdistys/Järvilakia
        Nikolaintie 10 62200 Kauhava

        kiitos minäkin irtisanoudun välittömästi mhy:tä


    • Ollakko viel jäsen?

      Onkohan Mhy:n hallitus/valtuusto reagoinut kyseiseen tapaukseen mitenkään?

    • O-pålle

      nämä metsien hävitysyhdistykset on ihan turhia.. tuhoavat vain ihmisten metsiä

    • kääpä

      Niin turhiahan ne ovat kaikki yhdistykset niinkuin esim. MTK.

    • daavetti63

      Vieläkö sama asiakkaitten aliarvioiminen jatkuu vai onko muutosta tapahtunut?

    • karhi7

      on hyvä että viimeinkin päästään eroon metsänhoitoyhdistyksestä, ja niistä eläteistä jotka nauttivat tämän suojatyöpaikan palkoista ja eduista.

    • Asiakas on kuningas

      Asiakaspalvelutilanteessa on yleensä kaksi osapuolta.

      Tällaiseen tapaukseen ei kukaan voi ottaa pitävää kantaa kuulematta ensin molempia osapuolia.
      Sitä voi ihminen soittaa vaikka mihinkä kansanradioon ja valittaa väärää kohtelua, mutta kun tapahtunutta aletaan selvitellä, saadaan selville kokonaiskuva ja asia voidaan nähdä toisessa valossa.

      On hyvä, että on näitä mielenpurkautumispaikkoja, mutta onko ihan reilua nimetä ketään tai mitään tältä pohjalta?

      Jos todellista valittamista asiakaspalvelusta on, siihen löytyy asiallisemmat käsittelykanavat.

    • yksi monista

      turhaan höpiset metsänomistajien elätti, olemme kyllästyneet joutavan sakin ruokkimiseen.

      • puskajussi1

        Ruoki nyt ensin se oma sakkis.


    • Pois pakkovalta

      Nythän on mahdollista erota ko. puljusta. Kirjallinen eroilmoitus Mhy:een ennen vuoden loppua. Saa nähdä, paljonko jäseniä jää jäljelle.

      Jos jää vain muutama, niin pulju sulkee ovensa, tai jäsenmaksut nousevat pilviin. Nämä kaksi vaihtoehtoa vain on olemassa.

      • AlajärvenEunukki

        Ei tarvi kirjallisesti erota, kun jättää ensi vuonna vain metsänhoitomaksun maksamatta, niin ero tulee voimaan automaattisesti, siis mitään eroilmoitusta EI tarvi erikseen tehdä!


    • sikafarmari

      metsänhoitoyhdistyksen surkeat elätettävät on siirrettävä sikalaan lapiomiehiksi , se olisi heille tuottavaa työtä.

    • metsuri evp

      metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien syöpäläisiä.

    • Mhy:n Kiusaaja

      Tänä vuonna metsänhoitomaksu on vielä pakko maksaa, mutta mikäli ette halua, että rahat päätyvät metsänhoitoyhdistyksen käyttöön, älkää maksako laskua ennen eräpäivää, vaan vasta sitten kun saatte karhukirjeen, sillä metsänhoitomaksuhan maksetaan verottajalle, joka tilittää sitten sen metsänhoitoyhdistyksille, tänä viimeisenä keräysvuonna verottaja ei enää tilitä niitä rahoja metsänhoitoyhdistyksille, jotka maksetaan vasta karhuamisen jälkeen!

      • Rehellisyys kunniaan

        Oletpa sinä keinon keksinyt. Lienee aikaa miettiä mokomia?
        Minäkin eroan Mhy:n jäsenyydestä, mutta en silti kannata tuollaista!


      • MäntyKunkku

        Erinomainen idea!


      • Metsänomistaja

        Kiitokset rahanarvoisesta vinkistä!


    • käsi 1

      ihmettelen kovasti kuinka metsänhoitoyhdistyksen renkipojat kohtelevat isäntiään joidenka kädestä he syövät.

    • ,,,,,,,,,

      ,,,,,,,,,,,

    • kääpä7

      tosi on, ylpeys käy lankeemuksen edellä.

    • Vastausta Odottava?

      Vieläkö Alajärven metsänhoitoyhdistyksessä työläiset hyppii työnantajan silmille?

      • ero ja heti

        Alajärven metsänhoitoyhdistyksessä on todella valtavsti eronnu ja yleensä koko
        yhdistyksistä kaveri kertoi joka on siellä työssä joka päivä tulee eroanomuksia
        itsekin erosin eilen ja todella lämpimästi suositan sitä kaikille ihan täysin turha maksella joutavasta palveluista joilla ei ole mitään merkitystä jokainen metsämomistaja tietää itse miten metsää hoidetaan vähän harvennusta joskus siinä se kyllä metsä kasvaa ilman kuulumistakin johonkin turhaan MTK-LAISEEN LIITTOON joten pikin miten irtaantumaan tästä turhasta maksusta hyvän hyvyyttä ei pidä kyllä kuulua ja maksaa .Kun aika tulee puuta myyntiin kyllä metsäyhtiöt huolehtii
        lopusta itse tarvi kuin antaa pankkitili numero se riittää ja sylkeä kattoon
        mullakin olis ollut satojen eurojen maksut vuodessa miksi maksaa itse osaan kyllä hoitaa ja täällä muutkin metsänomistajat ihan varmasti osaa
        Nykypäivänä avioliitostakin kannataa erota jos ei suksi luista tai pettävä mies tai vaimo jomman kummin päin ero vaan jos naapurin akka on parein sänkyhommissa tarjoomaan tavaraa


      • varmatieto

        kaun ei hypi kun yhdistyksen palveluksessa oleville annetaan kaikille pperseelle monoa eli suomeksi lopputili eli kortistoon koko mhy toiminta lopetetaan


    • Bertil

      On niitä toimiviakin metsänhoitoyhdistyksiä, mutta tämä Mhy Alajärvi ei semmoinen ole, yksi mies sieltä ainakin pitäisi vaihtoon laittaa tai lappu luukulle!

    • vilipert

      Samanlaisia jumalasta seuraavina itteesä pitäviä mulukkuja kuin mtk:n toimihenkilöt.

    • Konkurssia odotelles

      Mhy Suomenselkä ja Mhy Alajärvi fuusioituvat, ovatkohan Mhy Suomenselän valtuuston jäsenet ja metsänomistajat tietoisia, mimmoisen porukan kanssa sitä ollaan hynttyyt yhteen pistetty?

    • OutoaLogiikkaa

      Mikäköhän on Mhy Suomenselän taloustilanne? Entäs Mhy Alajärven?Onko tässä se logiikka, kun kaksi köyhää menee yhteen, tulee yksi rikas?

      • metsä-konsultti

        Kuuleppas jooseppi asia on niin, pakko tilanne kassa tilanne äärettämän huono
        kun, Mhy eroja tullut valtava määrä loppu eurot maksella työläisten palkkoja
        joten yhdistyminen yksi konsti vähentää työläisporukkaa meidän johtajien mielestä näin tehdään oletko huomannu joka yrityksessä näin tehdään emme tarvi kaksinkertaista työläis armeijaa tälleen tilanne
        Vaarassa vieläkin pärjäämmekö vieläkään turhanpäiväisiä metsä-insinöörejä on liikaa tästä tämä johtuu


    • selväsanaisempi

      Lisää koodikieltä peliin.
      Mhy turhak riistoa velkaaa ja turhamies johataja yhdistyä kaks köyhäöä ja mits tulemas ja kohta loppus raha insinöörit pois metsä valtava kongurssi taas ja irtisanoaminen miks maksaa turhat insinö armeija heti pöllimetsä ku mhy rahat johtaja loppus

      • metsäomistajat

        Met saimme hyvin selvää huomenna loppuu mhy:lle maksaminen


    • YeesYeees!

      JepJep!

    • Kenen asialla?

      Metsänhoitomaksun maksaminen ei minusta ole huono asia jos saa hyvää tietoa ja palvelua, enemmän huolestuttaa tuo " tietämättömyys" ja asioiden epäselvä kerronta. Onhan noissa Kemeroissa tietysti tietämisensä, mutta ... huonoja on kohteet ja ajomatkat pitkät ei tahdo myyjälle jäädä kuin latvat, mutta pitää vaan olla iloinen eikä välittää,, tuleehan se metsä kasvavaan kuntoon, saahan sieltä sitten 50vuoden päästä taas latvoja.

      onhan se varmaan haasteellista, kun pitäis olla myyjän puolella ja ostajan asialla ja vielä yrittää saada itsekkin jotain.
      Mites se menikään.. että sen lauluja laulat kenen leipää syöt vai oliko se............

    • loiseläjät pois

      metsänhoitoyhdistys loisineen lopetettava.

    • hoiskon harmaa

      metsänhoitoyhdistyksen elätettävät pitävät itseään yläluokkaan kuuluvina.

    • asdfghjkl2

      Muistakaahan nyt olla maksamatta se metsänhoitomaksu, kyllä sieltä karhukirje tulee ensi vuoden puolella, kun maksatte sen silloin vasta, Mhy ei saa käyttöönsä tätä viimeistä pakollista maksua!!!

    • koppa nurin

      No vähänkö on menny överiksi mhy:stä kirjoittelu. Montako kirjoittajaa loppujen lopuksi? Voiko laskea yhden käden sormilla?
      Olispa saanu olla kärpäsenä katossa, mitä siellä toimistolla on loppu viimeksi tapahtunu... heko!

      • metsäsäästyy

        Täällä oleva MHY tsto lopetetaan kuuleemma valtavasti metsänomistajia eronnu koko
        yhdistyksestä kertoi henkilökuntaan kuuluva no eipä tule yhtään ikävä on niin huonoa palvelu ollut vuosina nyt vasta heräsivät palvelemaan se kyllä nyt myöhäistä
        automaatti aikaisemmin hoito pakollisesti heidän tulonsa ei ollut tarvetta palvella meitä metsänomistajia
        Heidän ammattitaito metsän hoidollissuhteen oli täysin nollan luokkaa ihan väärää tietoa annettiin ei osattu muuta kuin koko metsä vaan sileäksi eli AUKKOHAKKUU
        siinä meni metsänomistajalta kertalaakista koko omaisuus ja valtavat jälkiseuraamukset


    • Mulukunmäki

      Minäpä oon saanut ainakin hyvää palvelua. Harmi jos loppuu, pärjään tietenkin ilmankin mutta mutta.

      • ex-jäsen

        Miekin erosin MHY heiän ammattitaito mitä olen huomannu on täysin nolla täysin turha maksella sitä pakkomaksua nyt se on loppu se maksaminen ja todella upea asia
        mitä nyt olen huomannu kaikella konsteilla yritetään saada liittymään yhistykseen takaisin mullekin tullut kaiken moisia tarjouksia jäsenkorttia hyvä ettei aku ankkaa
        tuli helevetin moinen kiire saada jäsenet pysymään mikseivät ennen huolehtineet
        jäsenistään ei ollut tarvetta kun eurot pakolla kerättiin


      • hyväpäätös
        ex-jäsen kirjoitti:

        Miekin erosin MHY heiän ammattitaito mitä olen huomannu on täysin nolla täysin turha maksella sitä pakkomaksua nyt se on loppu se maksaminen ja todella upea asia
        mitä nyt olen huomannu kaikella konsteilla yritetään saada liittymään yhistykseen takaisin mullekin tullut kaiken moisia tarjouksia jäsenkorttia hyvä ettei aku ankkaa
        tuli helevetin moinen kiire saada jäsenet pysymään mikseivät ennen huolehtineet
        jäsenistään ei ollut tarvetta kun eurot pakolla kerättiin

        hyvä minäkin olen eronnut luikuriyhdistys


    • mörkö

      On niitä yksityisiäkin palveluntarjoajia Alajärvellä. Kannattaa kilpailuttaa metsänhoitotoimet, siitä alkaa säästö.

    • aaaaaaaaaaaaaaaaa

      niin,jos tämä mies on itse käyttäytynyt normaalisti,niin onhan tuo tosi ikävää......

      • erotkaa

        Tänään ison YLI 200 hehtaarin metsäalan omistajana eroan myös MHY jäsenyydestä olen huomannu ei mitään virkaa olla jäsenenÄ
        Tällä yhdistyksellä on paha menneisyys huonon metsän hoidon kannalta mitään muuta ei osattu kuin aina sanottiin koko puustonurin ja viljely joka oli kaiken huonoin neuvo itse olin jääräpää enkä kuunnellu näitä härskejä vääriä opastuksia ONNEKSI
        Ammattitaidoton lössi olivat ehkä saaneet koulutuksen vääriltä henkilöiltä
        Ei metsähoidollisiin asioihin tarvita mitään tumpelo inssejä olla kyllä pärjää näillä
        vanhoilla opeilla jotka nyt todettu parhaiksi joita esi isät neuvoi


    • Kustannukset alas!

      Olen aina ihmetellyt, miksei metsänomistajat osta suoraan palveluja taimikonhoitoon ja metsänuudistamiseen yrittäjämetsureilta, kun he ottavat palvelun esim. Mhy:n kautta, laskuun tulee Mhy:n kate päälle eli palvelu on kalliimpaa, vaikka sama mies on metsässä töissä !

    • lypsettävä

      metsänhoitoyhdistys lypsää metsänomistajaa, siksi he pitävät lypsylehmistään kynsin hampain kiinni.

      • metsätverolle

        työpaikat on lujassa joten pakko pitää (metsäinsinööri) en luovuta paikkaani kellekkään turha valittaa keksimmä kyllä tavan millä voimme metsänomistajia rokottaaa


      • Jobu
        metsätverolle kirjoitti:

        työpaikat on lujassa joten pakko pitää (metsäinsinööri) en luovuta paikkaani kellekkään turha valittaa keksimmä kyllä tavan millä voimme metsänomistajia rokottaaa

        Rupea kuule metsuriksi. osta Jobu ja eikun metsään.


    • Kilpailutus kunniaan

      Muistakaahan kilpailuttaa kaikki metsänhoitotyöt ja metsänuudistamiset, myös maanmuokkauksen ja taimet, mikäli itse istutatte!Kilpailutuksen lopputulos saattaa yllättää ;)

      • eroamaan

        totta näin pitää tehdä nyt taitaa huudella nämä metsäinsinöörit joilla kova pelko menettää työpaikat tulee monille metsäinsinööreille kenkää pperseelle sehän ihan selvä asia nyt kannataa välittömästi erota MHY:stä heidän palvelu ollut ihan alaarvoista nyt kyllä keksitään kaiken moisia asioita
        NYT JOUKOLLA EROAMAAN TÄSTÄ LIITOSTA
        Itse aikoja sitten erosin kuulemma voi vaikka sähköpostilla erota ihan helppoa


    • Jyrkkä EI Mhy:lle

      Ei tarvitse edes tehdä mitään eroilmoitusta, jättää ensi vuonna vain metsänhoitomaksun maksamatta, niin eroaminen tulee ihan itsestään voimaan!

      • kengäänäille

        Onko se näin sittenhän asia on selvä (metsäntuhoajat metsäinsinööreille potkut)


    • fsopo

      loisille lopputili ja tekemään tuottavaa työtä esim. käpyjä keräämään.

    • Tärkeä Muistutus!

      Älkää maksako metsänhoitomaksua eräpäivänä, maksakaa vasta muistutuslasku, niin silloin Mhy ei saa käyttöönsä tätä viimeistä pakollista maksua, sillä verottaja ei tilitä ensi vuoden puolella maksettuja metsänhoitomaksuja enää Mhy:lle!

      • metsänomistajat

        Olipa hyvä tieto aina joukossa on viisaita jotka tietää


    • Huolestunut mies

      Ei kai kukaan ole ollut niin tyhmä, että on mennyt maksamaan metsänhoitomaksun?

      • EI JEHOVA

        Jos ovat olleet niin, tästä lähin ovat viisastuneet EIVÄTKÄ MAKSA TYHJÄN PÄIVÄISESTÄ PALVELUSTA itsekin olen tyhmä ollut mutta viisastunut toisten neuvojen myötä. KIITOS SIITÄ HALLELUJA


    • NO MONEY, NO FUNNY

      Eipä ole tullut vielä maksettua, maksan vasta ensi vuoden puolella, niin eivät pääse juhlimaan MINUN rahoillani!!!

    • rakettii

      nyt lyödään eläteille luu kurkkuun.

    • MetsänTonttu

      Hyvää Joulua ja metsänhoitomaksuvapaata Uutta Vuotta!

    • Mäntypukki!

      Kiitos samoin!Hyvät joulut ja hyvä on mieli, kun voi ensi vuonna käyttää metsänhoitomaksut Joululahjoihin!

    • pas98

      kunnia yhteiskunnan elätettäville , pian riisto loppuu.

    • OHI ON

      Ohi on, ohi on, ohi on, metsänhoitomaksun maksaminen ohi on....

      • oi kuusipuu

        No, kyllä on ottanu lujahan sulla. Onneksi sentään henki säästyny. Katto ny, ettet hassaa sitä rahaa mihinkään turhuutehen.


      • HURRAA!!!

        Niin on, HURRAA, HURRAA, HURRAA!!!


    • manne-

      toimihenkilöt tukitaan turkinhihaan, ja heidät nussitaan uudestaan.

    • Muista kilpailutus!

      Näkyy toi yhdistyksen väki kovasti markkinoivan palveluitaan, muistakaas kilpailuttaa kaikki työlait, samoja palveluja tarjoaa monet muutkin!Ja kun metsänhoitoyhdistys kerta mainostaa ajavansa metsänomistajan etua, niin kysykääpä heiltä yrittäjämetsureitten puhelinnumeroita, niin soitatte itse sen metsurin töihin, niin ei tarvi maksaa yhdistyksen katteita!

      • Pokasaha

        Vielä kun maksat palkat pimeästi, niin saat vielä halvemmalla...


    • tietoa vailla

      Huhujen mukaan Alajärvelle olisi tulossa uusi metsäpalveluyritys. Yrittäjällä yli 20vuoden urakointi kokemus alalta. Tietääkö kukaan asiasta enempää?

    • KUSTANNUKSET ALAS!!!

      Ei noita palkkoja pimeesti kannata maksaa, kun kemera-tuki on pienempi ja pimeitä palkkoja ei saa verovähennyksiin, mutta vielä turhempaa on maksella metsänhoitoyhdistyksen katteita, kun saman metsurin saa ihan verokirjallakin metsiinsä töihin halvemmalla ostamalla palvelun suoraan häneltä kuin käyttämällä metsänhoitoyhdistystä välikätenä!

      • Ahhah

        Ja kukas sen palkan maksaa ja laskee? Olen itse joskus kysynyt metsuria suoraan eivätkä muuten lähde. Tykkäävät tehdä yhdistyksen kautta. Kertokaa kuka lähtee, mulla olis heti töitä. NIMIÄ?


    • -20%

      No, palkanhan maksaa tietenkin metsänomistaja, palkka on helppo laskea, kysy metsänhoitoyhdistykseltä tarjous ja vähennä siitä 20%, sitten yrittäjämetsuri kirjoittaa sinulle laskun tuon laskutoimituksen perusteella, ei se pankkisiirron kirjoittaminen niin vaikeaa ole. Ja kun metsänhoitoyhdistys kerta ilmoittaa ajavansa metsänomistajan etua, niin yrittäjämetsureitten yhteystiedot saat varmasti metsänhoitoyhdistyksestä!

      • Ahhah

        Olen kysynyt ja saanut. Mutta kukaan kysymäni ei lähtennyt hommiin. Sanoivat kaikki että ota yhteys yhdistykseen, tekevät sen kautta Eli niitä NIMIÄ?


    • Äly Hoi, Älä Jätä!

      Taatusti lähtevät, mikäli ovat yrittäjämetsureita, eiväthän he voi lähteä, jos ovat palkkasuhteessa metsänhoitoyhdistykseen!Ja kyllä yrittäjämetsurit taksansakkin tietävät ihan itse, on ihmeellinen yrittäjä, jos ei tiedä, paljonka laskuttaa!!!

      • Ahhah

        Yrittäjämetsurikin saa pääasialliset toimeksiantonsa yhdistykseltä. Ei kannatane purra ruokkivaa kättä. Näin mulle vastattiin.

        Ja yhä niiätä nimiä? Et taida tietää ainuttakaan. Minä tiedän vain yhden eiäk lähtenyt


    • Järkeä toimintaan!!!

      Taatusti lähtee, soita sinne metsänhoitoyhdistykseen ja pyydä kaikkien yrittäjämetsureiden yhteystiedot, sitten pyydät tarjouksen metsänhoitoyhdistykseltä, vähennät tarjouksesta 10% ja maksat sen metsurille, niin metsurikin tienaa enemmän, molemmat hyötyvät!

      • Ahhah

        Olen näin tehnyt. Yksi oli, EIkä lähtenyt. Muita hyviä ideoita?


      • Metsänomistaja

        Luuletko saavasi tiedot, ellet ole jäsen. Mietipä sitä!


    • Järki puuttuu???

      Oletko todella tehnyt, no anna sitten kaikki rahasi metsänhoitoyhdistyksen käyttöön, maksat sitten vaan niitten säilyttämisestä!

    • ÄlyHOI,ÄläJätä!!!!

      Ja kerroppa miltä kaikilta tahoilta olet tarjouksen pyytänyt, tiedätkö edes, ketkä näitä samoja palveluita tarjoavat?

    • Puu kaatuu

      Joo, täysin ymmärrettävää etteivät lähde. Yrittäjämetsurin tilinvälit voi olla pitkiä, kun isännät maksavat kun jaksavat...

    • PuuKaatuu

      Vai, että ymmärrettävää, tyhmyyttä se on, jos metsänhoitoyhdistyksen pelossa ei muualta hommia ota kuin mhy:ltä!!

      • Metsänomistaja

        En minä ainakaan lähtisi yrittäjänä sooloilemaan. Jos mhy takaisi minulle työmaat ja sitten pari kolme isäntää kysyisi joskus hommiin, Ja tosiaan maksaisivat kun jaksaisivat, jos maksaisivat. Mietipä kummasta leivän saa. Ei se ole pelkoa vaan viisautta. parin satasen takia ei tosiaan kannata lähteä. Siksi ei ne mhy:n yrittäjämetsuritkaan eivät lähteneet.

        Sitä paitsi olen ollut erittäin tyytyväinen mhy:n palveluihin. Hintaan, laatuun ja saamiini tietohin. Minä ymmärrän että työstä pitää maksaa. Säälittäviä nämä luuserit, jotka luulevat säästävänsä tavallasi. Viimeistään myydessäsi puuta maksat kaiken takaisin. Olen aina parhaat tarjoukset saanut mhy:n kautta. Olen kilpailuttanut itsekin leimikon enkä ollut tyytyväinen hintaan, enkä myöskään siihen miten asiat hoidettiin. Minä ainakin pysyn jäsenenä


      • Puu kaatuupi

        Ymmärsit jotenkin väärin tämän. Ei kysymys ole mhy :n pelosta, vaan siitä, että sen kautta laskutetut työt tulevat myös maksetuksi ja ajallaan.


    • Asiat erilleen!

      Miten taimikonhoidon kilpailuttaminen liittyy puukauppaan?

    • ASiakas,mutta kenen?

      Olen sivusta seurannut huvittuneena tämän ketjun keskustelua ja ajattelin itsekkin tuoda muutaman ajatukseni esiin!Ensinnäkin on erittäin suuri valhe, että metsänhoitoyhdistys pystyy vaikuttamaan puun hintaan, toki asia on niin, että jos myyt puusi aina samalle yhtiölle, et koskaan saa parasta mahdollista hintaa puustasi, mutta metsänhoitoyhdistys ei pysty vaikuttamaan mitenkään puun hintaan, huonosti ovat vaikuttaneet, jos pystyvät, kun kuitupuusta ei makseta yhtään mitään, metsänomistajille kuitupuun kasvattaminen on tappiollista!

      Toiseksi, kovasti näkyvät Alajärven metsänomistajat olevan huolissaan siitä, että metsänhoitotyöt ja muut palvelut ostetaan metsänhoitoyhdistykseltä, hinnasta ja palvelun tasosta riippumatta, herää epäilys, kuka noita juttuja kirjoittelee...

    • Mummo Möksystä

      Taitaapi olla melkoinen laitos tämä metsänhoitoyhdistys!

    • TASARVOINEN KOHTELU?

      Miksi tätäkin ketjua ei poisteta kuten poistettiin TOKMANNI KETJU?

      TASA-ARVOA!

    • Lisää tuottoa!

      Kun se Mhy:n kaveri soittelee ja tarjoaa palveluitaan , muista kysyä vain KIRJALLINEN tarjous ja kilpailuta KAIKKI työlajit!Muista kysyä tarjous KAIKILTA palveluntarjoajilta!

    • MiesMetsästä

      Todellakin, kilpailuttaminen kannattaa, olen itse vuosikaudet kilpailuttanut kaikki työlajit, eikä kahta kertaa peräjälkeen ole mennyt samalle toteuttajalle, säästöäkin on jo kertynyt useampi tonni!

      • MetsänKeiju

        Juuri näin!


    • katos

      Onkohan se ratioon soittanut äijä menny sinne toimistolle taas?

    • hallinen

      Alajärven metsänhoitoyhdistyksestä on eronnut saamani varman tiedon mukaan 62%

      • Konkurssi

        Sitä saa, mitä tilaa!


      • eukalyptuspuu

        Tilaan teille kohta auton.


    • Hurisooko

      Kuis täällä Hurisoo?

      • yöpakkanen

        No meneehän se ku ei aina valita. Kesää odotellessa.


      • Tannebaum

        ...Ja mehtä sen kun kasvaa!


    • Ihmettelijä2

      Aika kallista palvelua, ottaen huomioon, että itse olen yhdistyksen jäsen, eikös tämmöisiä yhdistyksiä pitäisi olla olemassa sentakia, että palvelut saisi halvemmalla?

      • kemeraa

        No Niin lasku tuli, mitä tehdään maksetaanko vai ei??


      • Sytykkeeksi
        kemeraa kirjoitti:

        No Niin lasku tuli, mitä tehdään maksetaanko vai ei??

        Mitään hyötyä jäsenmaksun maksamisesta ei ole, se tietysti on jokaisen oma asia, mihin rahansa käyttää!


    • Vapaaehtoista

      Muistakaahan nyt, että se postissa tullut metsänhoitomaksu on täysin vapaaehtoinen, eikä sitä ole pakko maksaa ja ero astuu voimaan, kunhan ette vaan maksa sitä!

      • gäsittämätöntä

        Ja kertokaahan naapurillekkin, ettei sitä ole pakko maksaa, ettei kukaan vahingossa maksa, jollei taho!Huonosti hoidettu homma, ku tulee laskuja postissa, joita ei tarvitse maksaa, varmasti joku tunnollinen ihminen maksaa vahingossa, vaikkei koskaan olisikaan halunnut kuulua kyseiseen yhdistykseen!


      • Honkiahumisee

        Aika heikoilla ootte, jos täällä suomi24 :ssa alatte kyselemään tai neuvomaan, maksetaanko joku lasku.
        Ei siinä tapauksessa paljon taida järki omaa päätä pakottaa, jos ei tiedä mistä maksetaan.


      • HonkiaHumisoottoo
        Honkiahumisee kirjoitti:

        Aika heikoilla ootte, jos täällä suomi24 :ssa alatte kyselemään tai neuvomaan, maksetaanko joku lasku.
        Ei siinä tapauksessa paljon taida järki omaa päätä pakottaa, jos ei tiedä mistä maksetaan.

        Joo, jos ei tiedä, mistä maksaa, silloin ei kannata tietenkään maksaa!


      • MHY2015
        HonkiaHumisoottoo kirjoitti:

        Joo, jos ei tiedä, mistä maksaa, silloin ei kannata tietenkään maksaa!

        Mää ainakin tiedän mistä maksan ja maksan mielelläni.


      • dgghgf
        MHY2015 kirjoitti:

        Mää ainakin tiedän mistä maksan ja maksan mielelläni.

        Typerå olet, jos maksat!


      • LevitänTietoa
        gäsittämätöntä kirjoitti:

        Ja kertokaahan naapurillekkin, ettei sitä ole pakko maksaa, ettei kukaan vahingossa maksa, jollei taho!Huonosti hoidettu homma, ku tulee laskuja postissa, joita ei tarvitse maksaa, varmasti joku tunnollinen ihminen maksaa vahingossa, vaikkei koskaan olisikaan halunnut kuulua kyseiseen yhdistykseen!

        Kerrottu on ja monelle!


      • MHY2015
        dgghgf kirjoitti:

        Typerå olet, jos maksat!

        Mikäs sinä olet minua typeräksi nimittelemään! Minä teen päätökseni omista lähtökohdistani, enkä muitten naurettavien väitteiden ja kommenttien perusteella.


      • dgghgf
        MHY2015 kirjoitti:

        Mikäs sinä olet minua typeräksi nimittelemään! Minä teen päätökseni omista lähtökohdistani, enkä muitten naurettavien väitteiden ja kommenttien perusteella.

        En nimitellyt typeräksi, lue tarkkaan teksti!


    • kevääseen

      Taitaa tämä yhistys olla aikamoinen tekijä ku näin viittii rakkikoirat räksyttää. Tietty jos menee uhkailemaan ja uhittelemaan ja pistetään pihalle niin ottaahan se kuppiin. Yks tai kaks huonoa suomea kirjoittavaa täällä elämöi. E

      • EiMollata

        Kirjoittaa sitten huono tai hyvää suomea, täytyy jokaisella olla oikeus valita, maksaakko vai eikö maksa, toivottavasti sinulla ei ole mitään kytköksiä tähän puljuun, kommenttisi takia, Herra Täydellisyys, ainakin minä jätän maksamatta, kyseisen laskun, saan tarvitsemani palvelut muualtakin!


      • Metsällinen

        Kovasti on kytköksiä ainakin minulla. Omistan nimittäin useamman kymmenen hehtaaria metsää. Ja lisää ostan. Työt ja kaupat on tehty ajallaan. Kaikki Mhyn kautta


      • eukalyptuspuu

        Kyllä jotkut asiakkaat osaa hankalia tai suorastaan röyhkeitä olla, ei kaikilla ole sädekehää päänsä päällä.
        Mutta marttyyriksi heittäytyminen saa näköjään paljon sympatiaa osakseen.
        Näitä haukkumaketjuja lukiessa pitää aina muistaa, että asioissa on se toinenkin osapuoli ja hänen näkemyksensä, mitä ei aina voi esim. vaitiolovelvollisuuden takia kertoa.


    • MHYmieskumminkin

      Jotain mätää on toiminnassa. Jos se herättää näin negatiivisia tunteita. Mikään liikeyritys ei voi pitkään toimia tällä pohjalla. Asiakkaan kunnioitus ja palvelu on ainakin metsäfirmoissa oivallettu.

    • VapaaKilpailu

      Hyvin takan sai sytytettyä maksamattomallakin jäsenmaksulaskulla, kerrankin oli jotain hyötyä Metsänhoitoyhdistyksestä!Kokeile sinäkin!

    • EiPakkoMaksaa

      Eräpäivä lähestyy, onko jäsenmaksu maksamatta? Ei hätää, se on vapaaehtoinen eli jos et halua maksaa tai et tiedä miksi maksaisit, niin jätä maksamatta, pakko sitä ei ole maksaa!

      • Hopsansaa

        Ei nyt olla Venäjällä... Täällä saa käyttää omia aivojaan.


    • kaupungistapäin

      Minä ainakin maksan.
      Maksan monesta turhemmastakin.

    • Påsken

      Hyvää pääsiäistä tällekkin ketjulle!

    • puusta-pudonnut

      Kuinka MHY- kiinteistöomaisuudelle on käynyt tässä uudistuksessa , tilille ei ole ainakaan tullut rahaa kiinteistönsiirroista uudelle yhdistykselle , onhan pakollisilla maksuilla ostettu kiinteistöjä konttori toimintaa varten .

    • Haloooooooooooooooooo

      Vuosi mennyt, 132 kirjoitusta ja toiminnassa ei ole mitään vikaa?

      • Ennätys

        Montakohan kommenttia tulee toisena vuonna?


    • KlaraVappen

      Hyvää Vappua!

    • TalousKuntoon

      Metsänviljelykausi on jo käynnissä, olethan muistanut kilpailuttaa maanmuokkauksen, taimet ja työt? Älkää alkako minkään toimijan torppareiksi!!!p.s. muistakaa kilpailuttaa myös muut työlajit, myös Kemera-hankkeet!

    • Edunvalvoja

      Uusi Kemera-laki astui eilen voimaan, muistakaa kilpailuttaa kaikki Kemera-työt, palveluja tarjoavat mhy:n lisäksi ainakin Upm, Stora Enso, Metsä Group, Otso-metsäpalvelut, jotkin sahat, yksityiset metsäpalveluyritykset, Myös Vapo ostaa energiapuuta ja tekee nuoren metsän hoitoja. Kilpailuta aina kaikki työlajit, jotta
      saat metsästäsi parhaan tuoton! Älä ala minkään toimijan Torppariksi!

      • Käsittämätöntä

        Eikö metsänhoitoyhdistyksen toimihenkilöt kilpailuta kemera-töitä näillä toimijoilla?Melkoista edunvalvontaa!!!


    • HyvääJussia

      Hyvää Juhannusta!

    • kesäloma2015

      Hyvää Kesälomaa!

    • Lehtimäeltä

      Voi niitä aikoja, kun Lehtimäelläkin oli oma metsänhoitoyhdistys ja asiantuntevaa palvelua sai kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä!

      • tannebaum

        Päivystys on kallista ;-)

        Ehkä aika on kullannut muistot tälläkin kohtaa. Ei meillä tosin ole pahaa sanottavaa sen palvelusta nykyäänkään.
        Kyllä se kuulkaa niin on, että metsä (tässä tapauksessa metsänhoitoyhdistys) vastaa niin kuin sinne huudetaan.
        Turhat marinat pois!


      • Herravainarri

        Anteeksi nyt vaan, mutta metsänhoitoyhdistys on metsänomistajien yhteenliittymä eli on tainnut mennä joillakin puurot ja vellit sekaisin eli ei muisteta, kuka on herra ja kuka narri, ei työläisten tarvi työnantajiensa silmille hyppiä!


      • eiksjeh

        Hypitään sitten ens kesänä Paalijärven lavalla kaikki, herrat ja narrit :)


      • onmuutenjokuhehtaari
        Herravainarri kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, mutta metsänhoitoyhdistys on metsänomistajien yhteenliittymä eli on tainnut mennä joillakin puurot ja vellit sekaisin eli ei muisteta, kuka on herra ja kuka narri, ei työläisten tarvi työnantajiensa silmille hyppiä!

        Anteeksi nyt vain mutta Metsänhoitoyhdistys OLI metsänomistajien yhteenliittymä. Nykyään se on jäsenmaksun MAKSANEIDEN yhdistys. Muut saa huudella puskista niin paljon kun tervaiset keuhkot kestää.


    • Lehtimäkeläinen36

      Täällä on moitittu paljon metsänhoitoyhdistystä, mutta nyt on kehujen paikka: miehistönvaihdos Lehtimäellä on erittäin onnistunut, on pojilla iso ero ammattitaidossa, asiakaspalvelussa ja työmotivaatiossa, mistä lie edellinen tullut!

    • PelkkääHuhuako

      Tietääkö kukaan, mikä on Mhy Suomenselän, johon Alajärvikin nykyisin kuuluu, taloustilanne, kun kyliltä kuulee kaikenlaista....

      • Hohhohhoo

        Ettet olisi kuullut sieltä kyliltä päinvastaista...?


      • Tilinpäätös2015

        No, kohta tulee tilinpäätöstiedot julki, niin saamme kaikki tietää totuuden, ettei kenenkään, ei vastustajien eikä puolustajien tarvitse elää kylähuhujen varassa!


    • MUISTUTUS2016

      Tuliko maksettua Mhy:n jäsenmaksu tänä vuonna, muttet ole käyttänyt yhdistyksen palveluja tai et ole mielestäsi saanut riittävästi vastinetta rahoillesi? Muista, että voit välttää ensi vuoden maksun lähettämällä sähköpostilla eroilmoituksesi toiminnanjohtajalle taikka metsänhoitoyhdistys Suomenselän hallituksen puheenjohtajalle tai viemällä henkilökohtaisesti tai lähettämällä postitse eroilmoituksen johonkin metsänhoitiyhdistys Suomenselän toimistolle!

      • Sahuri

        Kiitos kysymästä, olen maksanut jäsenmaksun. Olen myös saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua Suomenselän metsänhoitoyhdistyksestä ja aion käyttää palveluja jatkossakin. Ehkä ensi vuonna vähemmän, mutta saattaa olla, että enemmänkin kuin tänä vuonna. Tarpeen mukaan. Siksi aion maksaa jäsenmaksun myös tulevana vuonna. Pihkantuoksuista uuttavuotta kaikille metsänomistajille!


    • Ex-Jäsen

      Onko tilanne rauhoittunut ja hallinassa?

    • Jäsenmaksu2016

      Muistakaahan nyt sitten, kun se metsänhoitoyhdistyksen jäsenmaksu kolahtaa postilaatikosta, että se on täysin vapaaehtoista sen laskun maksaminen eli jos et halua maksaa, niin sinun EI tarvitse maksaa sitä!Toki on fiksua ilmoittaa eroamisesta esimerkiksi sähköpostilla toiminnanjohtajalle!Muista ottaa kopio erokirjeestä, niin on tosite eroamisesta!

    • uup

      No mites on metsäväki pärjäillyt ilman yhdistystä?? Aika rauhallista tuntuu olevan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2515
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1619
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1525
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1373
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1229
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      319
      963
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      944
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      890
    9. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      79
      860
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      835
    Aihe