Lastensuojelu ei aina auta

Rääkättynä

Otsikko kertoo siis toivonmukaan kaiken. Olemme ls-asiakkaita ja lapseni on vielä alle 6 kk. Mulle mainostettiin aikanaan lastenhoitoapua, mutta kappas, kun ei ole näkynyt mitään apu. Mukula valvottaa aamut ja sen jälkeen olen kiukkuinen ja tiuskin viattomalle lapselle.

Syy miksi lopulta en ole saanut lastenhoitoapua on se, että ex hoitaa lasta iltaisin. Mun pitäis olla siis totaali-yh, jotta saan apua, jos edes silloinkaan. Tarviiko mun huutaa niin kauan, kunnes sossut tulee oven taa ja saan apua vai haenko itse apua kaupunkilta?

9

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyjälle

      Ekana tulee mieleen, että onko sinulla nukkumisen suhteen ongelmia?
      Saatko helposti unta ja riittääkö unta aamuun asti?

      Jos unen määrä on riittävä, vaikutat stressaantunelle, siihen syitä voisi miettiä juttelemalla vaikka jollekin ammattiauttajalle, jos et itse syitä tiedosta ja tunnista.

      Toisaalta synnytyksestäkin on vielä niin vähän aikaa, että hormonitasapaino ei ole vielä välttämättä lähelläkään normaalia ja se voi aiheuttaa myös käsittämättömiä mielialan vaihteluja, masennusta, saamattomuutta jne, mitä kenelläkin.
      Hormonitasoja voi mitata myös labrassa, voit tietty varata lekuriajan ja kysyä, olisiko tilanteelle sitä kautta jotain tehtävissä.

      Lastensuojelun kautta oikein kohdennettu, siis oikeasti auttava apu on yleensä tiukassa, siinä yksi syy, minkä takia ls on saanut viime aikoina niin paljon arvostelua julkisudessa. Toivotaan, että tilanteesi helpottaa jollain lailla.

    • auttava-ls

      Tätänykyä on äidiltä RIKOS olla väsynyt. Ja koska rikoksesta rangaistaan, menetät lapsesi, jos valitat väsymystäsi sossulassa.

      Äidin on oltava yli-ihminen, joka käy kuin duracel-pupu ILMAN riittävää unta
      vaikka kuukausi- ja vuosi kausia.

      Hormonien vaikutukset lakaistaan maton alle ja sanotaan, että äiti on laiska, eikä välitä lapsestaan.

    • Rääkättynä

      3: Tuolta minustakin tuntuu tällä hetkellä. Sen vuoksi mietinkin, että annanko asian vain olla.
      2: Kävin vähän aikaan sitten lääkärissä ja todettiin, ettei masennusta ole. Ottaa vaan voimille ja jaksamiselle tuo vauvan vaativuus ja itkuisuus. Hetkeksikään ei saa kääntää selkää, kun alkaa huuto. Illat ovat tuskia siinä missä päivätkin. Itkee, kunnes väsyyy itkuunsa ja nukahtaa. Tämäkin siksi, koska väsyn kantamaan itkuista vauvaa ja kantaminen jossain vaiheessa ei auta. Öisin saan nukuttua, mutta aamuisin nukkuisi pidempääkin, mutta se ei ole nyt näillä näkymin mahdollista.

    • äiti ja isä

      Miksi ihmeessä olette hankkineet nlapsia, jos vanhemmuus non niin rankkas? Vanhempien tehtävä on huolehtia lapsistaan,ei viviranomaisten.

    • Äityli Porista

      Eikö avaajalla ole sukulaisia auttamaan edes tilapäisesti? Ystäviä?

    • trolli-nikille

      äiti ja isä olisi voinut suoraan laittaa uuden trolli--nikin sijasta entiset käytössä olevat eli
      ammattikasvattaja/sherlokki/kirjainsotku ja ranttalikka

      • Trukkikuski Nokialta

        Sinä taas voisit vaikka aloittaa aktiivisen lihapiirakoiden syönnin. Lihavana olisit ehkä lupsakampi??


    • Rääkättynä

      Äityli Porista: sukulaiset asuvat kaukana ja suurimmaksi osaksi kaverit ovat itse pienten lasten vanhempia tai työelämässä. Kyllä tää tästä, kun lapsi alkaa mennä nukkumaan aikaisemmin ja palaan työelämään. Silloin ei tarvii valvoa enää turhaan aamuisin, kun on syy oikeasti siihen heräämisen.

      • jaksa silti :)

        Kysele hei vaikka lapsi kasvaa -palstalta tai muualta.

        Tää on tarkoitettu vanhemmille, joiden lapsi on huostattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe