kaduttaa, en haluakkaan tätä rotua

kadutteepenteleesti

otin pennun pari kk sitten, rodultaan greyhound, yhtään ei tottele eikä opi mitään, ikää nyt reilu 4kk. Joka päivä monta kertaa pissii ja kakkii sisälle. Rotuvalinnan tein hätiköiden, olisin kuitenkin halunnut karvattoman koiran, tosta kun lähteekin karvaa enemmän kun luulin. :/ Ajattelin että jos vuotiaana ei yhtään ole parempi tilanne annan pois, jos on parempi niin sitten kun toi on 5v niin otan sen karvattoman.

259

12644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovu koirasta

      Voi jestas.... Palauta koira nyt samantien kasvattajalle, ennen kuin koira on täysin pilalla. Hätiköiden teit rotuvalinnan? Ihan oikeesti...... kyllä alkaa veri kiehua tuollaisten takia! Yksivuotiaana koira vasta hankala onkin, kun et sitä osaa kasvattaa, ja murkkuikä iskee päälle. Onneksi olkoon, olet tekemässä ongelmakoiraa. Koiran parhaaksi luovu siitä heti, ja mieti puoli vuotta sopiiko mikään koira sinulle. Osaatko karvatontakaan koiraa kasvattaa.

      • voi huokaus

        Lelukoira ois ap:lle hyvä ja turvallinen ratkaisu ettei vaan tulis lisää ongelmakoiria, joiden kanta on kasvanut osaamattomien käsissä suureksi.


      • Älä huohota
        voi huokaus kirjoitti:

        Lelukoira ois ap:lle hyvä ja turvallinen ratkaisu ettei vaan tulis lisää ongelmakoiria, joiden kanta on kasvanut osaamattomien käsissä suureksi.

        Miksi ei saa luopua? Itse luovuin vaimostani kun kävi ilmi että on hirvittävä lehmä koko ihminen (minun mielestäni).

        Onko koira jotenkin vielä pyhempi? Ihmistäkin tärkeämpi otus? Naurettavaa!


      • luciasofia
        Älä huohota kirjoitti:

        Miksi ei saa luopua? Itse luovuin vaimostani kun kävi ilmi että on hirvittävä lehmä koko ihminen (minun mielestäni).

        Onko koira jotenkin vielä pyhempi? Ihmistäkin tärkeämpi otus? Naurettavaa!

        No eiköhän vaimollasi ollut hieman enemmän pelimerkkejä pärjätä myös itsenäisesti.. ainakin toivottavasti! Eläin on ihmisen armoilla.


      • koiran omistaja

        Olet niiiiin oikeassa,kiitos mielipiteestäsi!Toivottavasti "kadutteepenteleesti "ottaa kirjoituksestasi oppia ja luopuu koirastaan!!


      • Koiralla helpompaa
        luciasofia kirjoitti:

        No eiköhän vaimollasi ollut hieman enemmän pelimerkkejä pärjätä myös itsenäisesti.. ainakin toivottavasti! Eläin on ihmisen armoilla.

        Kyllä hänkin on ihmisen armoilla, ellei sitten elä metsässä metsän antimilla ilman rahaa ja ihmisen armoa.

        Ei täällä kukaan pärjää omillaan sen paremmin kuin koirakaan.


      • saran1
        Koiralla helpompaa kirjoitti:

        Kyllä hänkin on ihmisen armoilla, ellei sitten elä metsässä metsän antimilla ilman rahaa ja ihmisen armoa.

        Ei täällä kukaan pärjää omillaan sen paremmin kuin koirakaan.

        Kyllä mä oon ainakin pärjännyt aina omillani...kato ku tekee töitä niin pärjää....


      • Vaarallisia koiria
        voi huokaus kirjoitti:

        Lelukoira ois ap:lle hyvä ja turvallinen ratkaisu ettei vaan tulis lisää ongelmakoiria, joiden kanta on kasvanut osaamattomien käsissä suureksi.

        Koirien pito pitäisi olla luvanvaraista touhua. Niin monet ovat täysin hukassa lemmikkiensä kanssa.


      • kiiti

        no et sitten ajatellut kasvattajalle soittaa ja kysyä ohjeita ? jos kasvattaja on kaukana kyllä koirakouluja löytyy läheltä


      • koiranomistajanilot
        Vaarallisia koiria kirjoitti:

        Koirien pito pitäisi olla luvanvaraista touhua. Niin monet ovat täysin hukassa lemmikkiensä kanssa.

        Koirat ovat haiseviä, yököttäviä säheltäjiä. Ja mikä raha niihin menee hyi.


      • saran1 kirjoitti:

        Kyllä mä oon ainakin pärjännyt aina omillani...kato ku tekee töitä niin pärjää....

        Ironista ajatella että pärjää omillaan ja kuitenkin tarvii työpaikan, pomon ja rahaa.


      • ota kissa

        nyt äkkiä koira palautukseen.äläkä ota koiraa ollenkaan.olet sidoksissa koiraan 15-18 vuotta.mihin laitat koiran jos lähdet reissuun.minulla on mäyräkoira hirvikoirana ja on hyvä oppimaan.jos lähden reissuun 12 vuotias naapurin tyttö käy syöttämässä ja lenkkilyttää sitä.käy myös melkein joka viikonloppu lenkkeilyttämässä lauantaina ja sunnuntaina.mutta jos ei ole naapuria hoitamaan älä ota koiraa.ota vaikka tupa kissa se tekee tarpeet astiaan ja on helpompi hoidettava.on helpompi hihnassa kuljetta ja kopassa


      • änny
        perkelator kirjoitti:

        Ironista ajatella että pärjää omillaan ja kuitenkin tarvii työpaikan, pomon ja rahaa.

        Ironista, että työtä tekevien rahoilla elävät koittavat kehitellä ajatuskuvioita, joilla he yhtäkkiä ovatkin samalla viivalla ellei kohta parempia ja pärjäävämpiä : DD


      • Elisanetti

        Kyllä ihminen voi tehdä virheitä, myös koiran valinnassa tai ottamisessa. Ei sen takia tarvi kiehumaan ruveta kenenkään. Koiran ottaja nimenomaan on itse tullut viestistä päätellen siihen tulokseen, että a. rotu ollut väärä tai b. ei haluakaan koiraa/kykene koirankasvatukseen. Eikö ole parempi huomata itse virhe sekö että joku muu sen huomaa. Pahempaa on jos ei esim osaa käsitellä koiria ja pitää niitä siitä huolimatta ja aiheuttaa sekä koiralle, että muille ihmisille hankaluuksia. Mielestäni aloittaja on laittanut asiallisen viestin. Vastatkaamme hänelle myös asiallisesti. Kaikenlainen sormella osoittelu on turhaa. Eihän sellaista kuitenkaan tarvi/kaipaa nyt.


      • yäkyäk
        koiranomistajanilot kirjoitti:

        Koirat ovat haiseviä, yököttäviä säheltäjiä. Ja mikä raha niihin menee hyi.

        Koirat on inhimillisä, he sietävät tuollaisia sikojo, kuin mikä sinäkin olet.


      • nähty on
        yäkyäk kirjoitti:

        Koirat on inhimillisä, he sietävät tuollaisia sikojo, kuin mikä sinäkin olet.

        Koira on kasvattajansa kuva, katso peiliin.


      • ok. koirille
        koiranomistajanilot kirjoitti:

        Koirat ovat haiseviä, yököttäviä säheltäjiä. Ja mikä raha niihin menee hyi.

        Ennemmin rahat koiraan kuin sinun sossuavustuksiin


      • Kaikkeen on syynsä
        änny kirjoitti:

        Ironista, että työtä tekevien rahoilla elävät koittavat kehitellä ajatuskuvioita, joilla he yhtäkkiä ovatkin samalla viivalla ellei kohta parempia ja pärjäävämpiä : DD

        Surullista sinulle jos luulet tietäväsi mikä on parempi ja mikä huonompi ihminen.


      • Böllis
        ota kissa kirjoitti:

        nyt äkkiä koira palautukseen.äläkä ota koiraa ollenkaan.olet sidoksissa koiraan 15-18 vuotta.mihin laitat koiran jos lähdet reissuun.minulla on mäyräkoira hirvikoirana ja on hyvä oppimaan.jos lähden reissuun 12 vuotias naapurin tyttö käy syöttämässä ja lenkkilyttää sitä.käy myös melkein joka viikonloppu lenkkeilyttämässä lauantaina ja sunnuntaina.mutta jos ei ole naapuria hoitamaan älä ota koiraa.ota vaikka tupa kissa se tekee tarpeet astiaan ja on helpompi hoidettava.on helpompi hihnassa kuljetta ja kopassa

        Minulla on mäyräkoira ja tapaan usein viikonloppuisin typistää sitä. Kiltisti se odottaa joko kaapissa tai jääkaapissa.


      • mikä urpo
        voi huokaus kirjoitti:

        Lelukoira ois ap:lle hyvä ja turvallinen ratkaisu ettei vaan tulis lisää ongelmakoiria, joiden kanta on kasvanut osaamattomien käsissä suureksi.

        " reilu 4kk. Joka päivä monta kertaa pissii ja kakkii sisälle"

        Luulitko, että se olisi sisäsiisti jo syntymästään.?
        VIE SE KOIRA HETI, sille kasvattajalle tai jos kasvattaja tunnistaa ton ikäisen koiran myyneensä HAE POIS!
        Toi urpelo ei ymmärrä eläimistä mitään.Kasvattajallakin pitäisi olla VASTUU ,kenelle koiran pennun myy.
        Ja turha sinun on ottaa kuin se LELUKOIRA, se ei pissi eikä karvakaan lähde. Koska se karvatonkin koira kärsii, hölmöstä hoitajasta.


      • Koiranomistajanilot
        nähty on kirjoitti:

        Koira on kasvattajansa kuva, katso peiliin.

        Minulla ei ole koiraa! Ole koskaan ollut!

        Olen tavannut silti koiria, sillä kaverillani on koira.

        Tälläisiä iloja on kantautunut korviini.

        Koira työnsi minua kuraisilla tassuillaan.
        750 € lasku kasvaimen poistosta.
        500 € lasku auton töytäisystä johtuen.
        Lasku, jonka suuruutta en tiedä johtuen valeraskaudesta ja kohdunpoistosta. Kuulostaa hinnakkaalle.
        Eläinlääkärilasku kun oli syönyt jotain pusikosta ja epäiltiin myrkkyä.
        Purrut kaukosäätimen rikki --> uusi digiboxi ~100 €
        Purrut kaksi matkapuhelinta rikki.
        Purrut huonekaluja.
        Syönyt pellillisen korvapuusteja pöydän päältä.
        Syönyt margariinipaketteja pöydältä.
        Syönyt kaikenlaista pöydältä.
        Syönyt kissan ruuat.
        Purrut kissan niin, että kissa lopetti syömisen ja kuoli pari päivää sen jälkeen.
        Lahottanut parketin. Juodessaan kulhosta. Tai oikeastaan juuri lopetettuaan juomisen. Koiran suusta vaaaluu vielä vettä lötyttää sitä ympäri huonetta.
        Paskonut useita kertoja sisälle.
        Purrut ihmisiä.
        Haisee, varsinkin märkänä.
        Repinyt roskapussin ja levitellyt roskat ympäri keittiötä ja olohuonetta.
        Paskoo kaksi kertaa vuorkaudessa.
        Kuolaa.
        Peräaukko näyttää likaiselta.
        Tuo tassuissaa sisälle hiekkaa.
        Koiran hihnoihin, pantoihin... kulunut rahaa.
        Myllännyt keväällä nurmikkoa.
        Kaivanut kuopan kukkapenkkiin.
        Mennyt sänkyyn.
        Mennyt sohvalle.
        Mennyt nojatuoliin.
        Syö paljon koiranruokaa, mistä koituu kuluja..
        Rokotukset..
        Nukkunut vastapestyjen vaatteiden korissa.

        Siinä ainakin alustavasti koiranomistaajan iloja.


      • Koiranomistajanilot
        ok. koirille kirjoitti:

        Ennemmin rahat koiraan kuin sinun sossuavustuksiin

        Saatana minä en käy sossussa, enkä saa mitään tukia. Rahoja ei pidä siirtää saatanan koirille, vaan veroja pitää keveentää, että rahat jää niille keille ne kuuluu!
        Saatanan sosialisti!


      • Koiranomistajanilot kirjoitti:

        Minulla ei ole koiraa! Ole koskaan ollut!

        Olen tavannut silti koiria, sillä kaverillani on koira.

        Tälläisiä iloja on kantautunut korviini.

        Koira työnsi minua kuraisilla tassuillaan.
        750 € lasku kasvaimen poistosta.
        500 € lasku auton töytäisystä johtuen.
        Lasku, jonka suuruutta en tiedä johtuen valeraskaudesta ja kohdunpoistosta. Kuulostaa hinnakkaalle.
        Eläinlääkärilasku kun oli syönyt jotain pusikosta ja epäiltiin myrkkyä.
        Purrut kaukosäätimen rikki --> uusi digiboxi ~100 €
        Purrut kaksi matkapuhelinta rikki.
        Purrut huonekaluja.
        Syönyt pellillisen korvapuusteja pöydän päältä.
        Syönyt margariinipaketteja pöydältä.
        Syönyt kaikenlaista pöydältä.
        Syönyt kissan ruuat.
        Purrut kissan niin, että kissa lopetti syömisen ja kuoli pari päivää sen jälkeen.
        Lahottanut parketin. Juodessaan kulhosta. Tai oikeastaan juuri lopetettuaan juomisen. Koiran suusta vaaaluu vielä vettä lötyttää sitä ympäri huonetta.
        Paskonut useita kertoja sisälle.
        Purrut ihmisiä.
        Haisee, varsinkin märkänä.
        Repinyt roskapussin ja levitellyt roskat ympäri keittiötä ja olohuonetta.
        Paskoo kaksi kertaa vuorkaudessa.
        Kuolaa.
        Peräaukko näyttää likaiselta.
        Tuo tassuissaa sisälle hiekkaa.
        Koiran hihnoihin, pantoihin... kulunut rahaa.
        Myllännyt keväällä nurmikkoa.
        Kaivanut kuopan kukkapenkkiin.
        Mennyt sänkyyn.
        Mennyt sohvalle.
        Mennyt nojatuoliin.
        Syö paljon koiranruokaa, mistä koituu kuluja..
        Rokotukset..
        Nukkunut vastapestyjen vaatteiden korissa.

        Siinä ainakin alustavasti koiranomistaajan iloja.

        Mulla on 16 vuotias koira.

        Kun tuun kotiin, koira tulee vastaan. Se ilmaisee koko olemuksellaan miten iloinen on. On ihanaa tulla kotiin, kun se on vastassa.

        Se on mun kelloni, joka alkaa iltaisin käydä katsomassa, jos en ajoissa mene nukkumaan. Ilman sitä en kävisi lainkaan lenkillä.

        Se ei tule sohvalle eikä sänkyyn, vaan nukkuu lattialla. Toki sillä on lajityypillinen käytös, koska se on koira eikä ihminen. Siks mä rakastankin sitä ja oon iloinen, kun se on vielä kanssani.


      • Olipa tarina!
        Koiranomistajanilot kirjoitti:

        Minulla ei ole koiraa! Ole koskaan ollut!

        Olen tavannut silti koiria, sillä kaverillani on koira.

        Tälläisiä iloja on kantautunut korviini.

        Koira työnsi minua kuraisilla tassuillaan.
        750 € lasku kasvaimen poistosta.
        500 € lasku auton töytäisystä johtuen.
        Lasku, jonka suuruutta en tiedä johtuen valeraskaudesta ja kohdunpoistosta. Kuulostaa hinnakkaalle.
        Eläinlääkärilasku kun oli syönyt jotain pusikosta ja epäiltiin myrkkyä.
        Purrut kaukosäätimen rikki --> uusi digiboxi ~100 €
        Purrut kaksi matkapuhelinta rikki.
        Purrut huonekaluja.
        Syönyt pellillisen korvapuusteja pöydän päältä.
        Syönyt margariinipaketteja pöydältä.
        Syönyt kaikenlaista pöydältä.
        Syönyt kissan ruuat.
        Purrut kissan niin, että kissa lopetti syömisen ja kuoli pari päivää sen jälkeen.
        Lahottanut parketin. Juodessaan kulhosta. Tai oikeastaan juuri lopetettuaan juomisen. Koiran suusta vaaaluu vielä vettä lötyttää sitä ympäri huonetta.
        Paskonut useita kertoja sisälle.
        Purrut ihmisiä.
        Haisee, varsinkin märkänä.
        Repinyt roskapussin ja levitellyt roskat ympäri keittiötä ja olohuonetta.
        Paskoo kaksi kertaa vuorkaudessa.
        Kuolaa.
        Peräaukko näyttää likaiselta.
        Tuo tassuissaa sisälle hiekkaa.
        Koiran hihnoihin, pantoihin... kulunut rahaa.
        Myllännyt keväällä nurmikkoa.
        Kaivanut kuopan kukkapenkkiin.
        Mennyt sänkyyn.
        Mennyt sohvalle.
        Mennyt nojatuoliin.
        Syö paljon koiranruokaa, mistä koituu kuluja..
        Rokotukset..
        Nukkunut vastapestyjen vaatteiden korissa.

        Siinä ainakin alustavasti koiranomistaajan iloja.

        Jos ei koiraa viitti kouluttaa ja valvoa ja on pakko jättää kaikenlaisia asioita koiran saataville eikä esim rajata sen tilaa kun seon yksin tai pihalla jne niin saa kyllä katsoa peiliin noissa asioissa! Sitä paitsi mikä vaan harrastus maksaa!


      • Priceless
        premiata kirjoitti:

        Mulla on 16 vuotias koira.

        Kun tuun kotiin, koira tulee vastaan. Se ilmaisee koko olemuksellaan miten iloinen on. On ihanaa tulla kotiin, kun se on vastassa.

        Se on mun kelloni, joka alkaa iltaisin käydä katsomassa, jos en ajoissa mene nukkumaan. Ilman sitä en kävisi lainkaan lenkillä.

        Se ei tule sohvalle eikä sänkyyn, vaan nukkuu lattialla. Toki sillä on lajityypillinen käytös, koska se on koira eikä ihminen. Siks mä rakastankin sitä ja oon iloinen, kun se on vielä kanssani.

        Ei meidänkään koira tollasia ole tehnyt kun sen opettaa. Ja minkä arvoinen on tuokin kun koirasta on noin iloa kuin sullakin :) priceless!


      • dogs dogs
        änny kirjoitti:

        Ironista, että työtä tekevien rahoilla elävät koittavat kehitellä ajatuskuvioita, joilla he yhtäkkiä ovatkin samalla viivalla ellei kohta parempia ja pärjäävämpiä : DD

        Perse haisee. Se on tunnustettava.


      • Pumminhaistaja
        Koiranomistajanilot kirjoitti:

        Saatana minä en käy sossussa, enkä saa mitään tukia. Rahoja ei pidä siirtää saatanan koirille, vaan veroja pitää keveentää, että rahat jää niille keille ne kuuluu!
        Saatanan sosialisti!

        Kyllä sinä vain olet sossupummi. Sen haistaa jo kilsan päähän. Yrität vaan epätoivoisesti päteä.


      • yksinkö
        koiranomistajanilot kirjoitti:

        Koirat ovat haiseviä, yököttäviä säheltäjiä. Ja mikä raha niihin menee hyi.

        Iha


      • Luovu siitä 2

        Osaatko omistaa koiran? Hyvin sanottu! Kaikki koirat ovat olentoja, eivät leluja tai lattiatyynyjä. Elävään olentoon kuuluu olla vastuullinen suhde. Kasvata se, tai mieluummin luovu siitä ajoissa!


      • uyhhuu
        Koiranomistajanilot kirjoitti:

        Minulla ei ole koiraa! Ole koskaan ollut!

        Olen tavannut silti koiria, sillä kaverillani on koira.

        Tälläisiä iloja on kantautunut korviini.

        Koira työnsi minua kuraisilla tassuillaan.
        750 € lasku kasvaimen poistosta.
        500 € lasku auton töytäisystä johtuen.
        Lasku, jonka suuruutta en tiedä johtuen valeraskaudesta ja kohdunpoistosta. Kuulostaa hinnakkaalle.
        Eläinlääkärilasku kun oli syönyt jotain pusikosta ja epäiltiin myrkkyä.
        Purrut kaukosäätimen rikki --> uusi digiboxi ~100 €
        Purrut kaksi matkapuhelinta rikki.
        Purrut huonekaluja.
        Syönyt pellillisen korvapuusteja pöydän päältä.
        Syönyt margariinipaketteja pöydältä.
        Syönyt kaikenlaista pöydältä.
        Syönyt kissan ruuat.
        Purrut kissan niin, että kissa lopetti syömisen ja kuoli pari päivää sen jälkeen.
        Lahottanut parketin. Juodessaan kulhosta. Tai oikeastaan juuri lopetettuaan juomisen. Koiran suusta vaaaluu vielä vettä lötyttää sitä ympäri huonetta.
        Paskonut useita kertoja sisälle.
        Purrut ihmisiä.
        Haisee, varsinkin märkänä.
        Repinyt roskapussin ja levitellyt roskat ympäri keittiötä ja olohuonetta.
        Paskoo kaksi kertaa vuorkaudessa.
        Kuolaa.
        Peräaukko näyttää likaiselta.
        Tuo tassuissaa sisälle hiekkaa.
        Koiran hihnoihin, pantoihin... kulunut rahaa.
        Myllännyt keväällä nurmikkoa.
        Kaivanut kuopan kukkapenkkiin.
        Mennyt sänkyyn.
        Mennyt sohvalle.
        Mennyt nojatuoliin.
        Syö paljon koiranruokaa, mistä koituu kuluja..
        Rokotukset..
        Nukkunut vastapestyjen vaatteiden korissa.

        Siinä ainakin alustavasti koiranomistaajan iloja.

        Näköjään tota sun kaverin koiraa ei ole koulutettu kunnolla? Ja kyllä niistä koirista on paljon iloakin, jota sinä et nyt näytä ymmärtävän.


      • kaikkia meitä onkin
        Koiranomistajanilot kirjoitti:

        Saatana minä en käy sossussa, enkä saa mitään tukia. Rahoja ei pidä siirtää saatanan koirille, vaan veroja pitää keveentää, että rahat jää niille keille ne kuuluu!
        Saatanan sosialisti!

        oksettaa sun kirjotuksesi,mee pois täältä:(


      • koirafani,.
        koiranomistajanilot kirjoitti:

        Koirat ovat haiseviä, yököttäviä säheltäjiä. Ja mikä raha niihin menee hyi.

        helvetin koiranomistajanilot 1.koirat ei haise kissat haisee2.ne ei sähellä 3. mee sinne hiekka laatikko paskojie sivuille vaan ja koirat on todistetusti viisaampia kuin kissat 4. mikä eläin se olikaan joka tappaa lintuja,liito-oravia,oravia ja rusakon poikasia


      • terrierin omistaja
        ota kissa kirjoitti:

        nyt äkkiä koira palautukseen.äläkä ota koiraa ollenkaan.olet sidoksissa koiraan 15-18 vuotta.mihin laitat koiran jos lähdet reissuun.minulla on mäyräkoira hirvikoirana ja on hyvä oppimaan.jos lähden reissuun 12 vuotias naapurin tyttö käy syöttämässä ja lenkkilyttää sitä.käy myös melkein joka viikonloppu lenkkeilyttämässä lauantaina ja sunnuntaina.mutta jos ei ole naapuria hoitamaan älä ota koiraa.ota vaikka tupa kissa se tekee tarpeet astiaan ja on helpompi hoidettava.on helpompi hihnassa kuljetta ja kopassa

        ota kissalle ton ei kyl kannata ottaa mitää eläintä


      • hauveli
        Koiranomistajanilot kirjoitti:

        Minulla ei ole koiraa! Ole koskaan ollut!

        Olen tavannut silti koiria, sillä kaverillani on koira.

        Tälläisiä iloja on kantautunut korviini.

        Koira työnsi minua kuraisilla tassuillaan.
        750 € lasku kasvaimen poistosta.
        500 € lasku auton töytäisystä johtuen.
        Lasku, jonka suuruutta en tiedä johtuen valeraskaudesta ja kohdunpoistosta. Kuulostaa hinnakkaalle.
        Eläinlääkärilasku kun oli syönyt jotain pusikosta ja epäiltiin myrkkyä.
        Purrut kaukosäätimen rikki --> uusi digiboxi ~100 €
        Purrut kaksi matkapuhelinta rikki.
        Purrut huonekaluja.
        Syönyt pellillisen korvapuusteja pöydän päältä.
        Syönyt margariinipaketteja pöydältä.
        Syönyt kaikenlaista pöydältä.
        Syönyt kissan ruuat.
        Purrut kissan niin, että kissa lopetti syömisen ja kuoli pari päivää sen jälkeen.
        Lahottanut parketin. Juodessaan kulhosta. Tai oikeastaan juuri lopetettuaan juomisen. Koiran suusta vaaaluu vielä vettä lötyttää sitä ympäri huonetta.
        Paskonut useita kertoja sisälle.
        Purrut ihmisiä.
        Haisee, varsinkin märkänä.
        Repinyt roskapussin ja levitellyt roskat ympäri keittiötä ja olohuonetta.
        Paskoo kaksi kertaa vuorkaudessa.
        Kuolaa.
        Peräaukko näyttää likaiselta.
        Tuo tassuissaa sisälle hiekkaa.
        Koiran hihnoihin, pantoihin... kulunut rahaa.
        Myllännyt keväällä nurmikkoa.
        Kaivanut kuopan kukkapenkkiin.
        Mennyt sänkyyn.
        Mennyt sohvalle.
        Mennyt nojatuoliin.
        Syö paljon koiranruokaa, mistä koituu kuluja..
        Rokotukset..
        Nukkunut vastapestyjen vaatteiden korissa.

        Siinä ainakin alustavasti koiranomistaajan iloja.

        Jos ottaa koiran on täytynyt perehtyä siihen ja olla valmis vastaamaan se aiheuttamista harmeista ja kuluista itselläni on viisi koiraa


      • Kalju Helena...
        nähty on kirjoitti:

        Koira on kasvattajansa kuva, katso peiliin.

        Saman näköisiä olemme!


      • Haloota!
        Luovu siitä 2 kirjoitti:

        Osaatko omistaa koiran? Hyvin sanottu! Kaikki koirat ovat olentoja, eivät leluja tai lattiatyynyjä. Elävään olentoon kuuluu olla vastuullinen suhde. Kasvata se, tai mieluummin luovu siitä ajoissa!

        Koira ei osaa ajatella esim. onko hoidossa vai vaihtanut omistajaa vaikka kiintyvätkin enemmän tai vähemmän omaan ihmiseen tai perheeseensä (rotu ja tapauskohtaista).
        Meillä hoidossa ulkomailla vuoden viipyvän olevan omistajan koira, hyvin on sopeutunut.
        Minä vaihdoin ukon aikoinaan ja sopeutui kyllä vaikka erot jättävät aina arpensa, etenkin lapsiin.
        Ja on eri asia etsiä koiralle uusi koti kuin jättää se taivasalle.
        Meillä on omiakin koiria ja jotain annettu sijoitukseen pentuna ja joku myöhemmin,
        kaikki ovat tervepäisiä yhä.


      • personal trainer koira
        koiranomistajanilot kirjoitti:

        Koirat ovat haiseviä, yököttäviä säheltäjiä. Ja mikä raha niihin menee hyi.

        Hahaha, kaiveleeko sua OIKEASTI noin paljon mihin muut ihmiset käyttävät rahojaan? Helpottaisiko se eloa jos kanssaihmiset säästäisivät rahansa ja mitä sinä siitä kostut? Tai käyvät kasinolla tai tuhlaavat sen keräämällä pikkuautoja. Mä en vaan saa otetta tuosta sun logiikasta, sori :D :D


    • hieno, hyvä koira!

      Koira takaisin kasvattajalle ja heti.

      Onko ihmisillä liikaa rahaa nykyään, kun näin isoja valintoja tehdään ilman mitään tietoa rodusta.

      • kitsokki

        ei oo rahhoo kaikki on sossussa ja kilometri tehtaalla kohta ihme että jollain oli varaa ostaa koira haliituksessaki tultu hulluks että veroja pitäs alentaa eikun kiristämään ja rikkailta eri toten ku raha ei kerran liiku minutkin laittavat eläkkeelle kohta ni pääsen tänne dementtisenä sättäämään koko suomen sekasin hullujen huoneelle kunneivät ottaneet sinne pääsee vaan josson toivoa


    • stadin kundi 67

      Palauta koira.Tämä on sitä mitä en ymmärrä.Tietoa löytyy erirodista vaikka kuinka.Kasvattajat varmasti kertova kun vain soittaa ja kysyy.Miksi pitää kiirettä ei koiranpennut sukupuuttoon kuole.Ehkä olisi parempi kun et ottaisi koiraa.Kun koirasta voi joutua pitämään huolta n.10v.

      • kuin pieni lapsi...

        Jos koiran hankkii, on varauduttava hoitamaan sitä pitkään. Niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä. Suunnittelet menosi, työaikasi, lomasi ym. niin että koiran voi joko ottaa mukaan tai sitten saada sille hoitaja/hoitopaikka.

        Meillä kuoli vähän aikaa sitten yli 16 v. pikkuystävä. Upea eläin, karvaakin lähti vähäsen, mutta siihen oli varauduttu. - Yleensähän eläimistä karvaa lähtee... Koira oli meillä perheenjäsen, ei ollut hankittu hetken mielijohteesta. Kertaakaan ei harmittanut, kun piti auto imuroida valkoisten karvojen takia, tai jättää Norjan matka tekemättä, kun vuosia sitten erilaisten todistusten ja lupien hankkiminen olisi tullut kalliiksi.
        Siis mentiin mökille, kun ei haluttu viedä koiraa mihinkään naapuriin hoitoon.


      • kuka myi

        Surkeeata on olla tietämätön.On perheenjäsenestä kysymys kun koiran hankkii,tietoa on saatavilla.MUTTA KASVATTAJA ,eikös hänellä pitäisi olla iso vastuu kenelle pentukoiransa myy, vai meneekö raha edelle,kuka vain voi saada pennun, sitten sormisuussa yrittää pärjätä.Jos kasvattaja tietää tai saa kuulla moista pärjäämistä, hakekoon koiranpennun pois,jos ei älyä itse viedä, ja nopsaan koira pois.Koira on aikuisena omistajansa kasvatuksen tulos, joka näkyy käytöksessä.


    • äitimammamummo

      Samaa mieltä edellisten viestien lähettäjien kanssa. Älä ota mitään koiraa, et ole siihen ollenkaan valmis.

    • 17+6

      Taitaapi olla taas koiravastaisten kiusanhenkien provoja tämä. Itse en viitti ees korvaa lotkauttaa näille kun en usko että tällasia ihmisiä oikeasti olisi.

      • Pelkkä ESKO

        Olen samaa mieltä kanssasi 17 6, olin
        aikoinan benhardilaisen omistaja
        enkä ole katunut koskaan, koira
        on helppo opetta

        a sisäsiistiksi.


      • Valitettavasti...

        Vähän mietin samaa, että on töksähdellen kirjoitettu aidoksi aloitukseksi, mutta valitettavasti tällaisia ihmisiä on maailma pullollaan ja siksi turhaan piikille vietäviä koiria.


      • Luvanvaraiseksi.

        Tuskin. Itsekin tiedän yhden perheen, johon hankittiin ensin "sopimaton rotu". Koira pois ja uusi tilalle. Moni myös laittaa vaikkapa lemmikkikanit lopetettavaksi, että saa otettua koiran. Todellista eläinrakkautta tappaa edellinen lemmikki, jotta saa otettua uuden tilalle. Mahtaa olla yhtä loogista koiran kasvatuskin sellaiselle ihmisellä.


    • 34356yu

      Olet vain aivan käsi koirien kanssa, älä syytä koiraa.

    • Tyhmyys

      Hei 17 6, ikävä kyllä tällaisia ihmisiä on. Voi tietenkin olla provokin, muttei välttämättä. Meitä on moneen junaan ja monen ei pitäisi ottaa koiraa ollenkaan.

      • 17+6

        Epäilys vaan herää siksi kun näitä näkee täällä ihan samalla kaavalla tekaistuja juttuja niin usein, se yksi provo keksii juuri tuollaisia koiraihmisten huonoon valoon saattamiseksi. Mutta ihan miten vaan, jos juttu on tosi niin todellakin toivon koiralle hyvää kotia, en vaan usko että on.


      • Sama epäilys
        17+6 kirjoitti:

        Epäilys vaan herää siksi kun näitä näkee täällä ihan samalla kaavalla tekaistuja juttuja niin usein, se yksi provo keksii juuri tuollaisia koiraihmisten huonoon valoon saattamiseksi. Mutta ihan miten vaan, jos juttu on tosi niin todellakin toivon koiralle hyvää kotia, en vaan usko että on.

        Sama epäilys täälläkin. Tarkoitus saattaa koiraihmiset huonoon valoon, ja painottaa miten kamalan hirveän ikävää sen pennun kanssa on. Vain pissaa ja kakkaa, ei tottele, ei sitten niin mitään hyvää. Koiran ottava ihminen kyllä pitäisi tietää mihin ryhtyy. Koirasta on vaivaa etenkin pentuna, mutta aivan järjettömän paljon iloakin sitten myös!


      • Teoreetikko
        Sama epäilys kirjoitti:

        Sama epäilys täälläkin. Tarkoitus saattaa koiraihmiset huonoon valoon, ja painottaa miten kamalan hirveän ikävää sen pennun kanssa on. Vain pissaa ja kakkaa, ei tottele, ei sitten niin mitään hyvää. Koiran ottava ihminen kyllä pitäisi tietää mihin ryhtyy. Koirasta on vaivaa etenkin pentuna, mutta aivan järjettömän paljon iloakin sitten myös!

        Sama epäilys.

        Koiraihmiset ovat jo saatu huonoon valoon,tosin niiden toimesta,jotka eivät säännöistä,eivätkä koiristaan välitä.
        Jätöksiä ei korjata,eikä pidetä kytkettynä.
        Hyvin tuttuja juttuja..

        Kaupungissa monella yksinäisellä työssäkäyvällä on koira,joka joutuu olemaan yksin jopa 8tunnin työpäivän ajan työmatkat ja muut menot.
        Ei kuullosta hyvältä koiran,eikä naapureidenkaan mielestä.

        Joillain ihmisillä on ilmeisesti tarve vain hallita toista elollista.
        Oma napa ja minä itse,koska minä tahdon..


      • ...

        Meitä on moneen junaan mutta koiranomistajat tuntuvat jääneen asemalle heiluttamaan. Jos koiraihmiset on noin helposti provosoitavissa, niin mikähän selittää ikuiset koiranpaskaketjutkin?


      • dsvgfsd
        Teoreetikko kirjoitti:

        Sama epäilys.

        Koiraihmiset ovat jo saatu huonoon valoon,tosin niiden toimesta,jotka eivät säännöistä,eivätkä koiristaan välitä.
        Jätöksiä ei korjata,eikä pidetä kytkettynä.
        Hyvin tuttuja juttuja..

        Kaupungissa monella yksinäisellä työssäkäyvällä on koira,joka joutuu olemaan yksin jopa 8tunnin työpäivän ajan työmatkat ja muut menot.
        Ei kuullosta hyvältä koiran,eikä naapureidenkaan mielestä.

        Joillain ihmisillä on ilmeisesti tarve vain hallita toista elollista.
        Oma napa ja minä itse,koska minä tahdon..

        Minä oon yksinasuja ja koira on aika tarkkaan 8h kotona. Nukkuu ihan tyytyväisenä ja saa liikuntaa ja aktivointia sekä aamulla ennen töitä että töiden jälkeen. Pääsee pitkille lenkeille. Jätän myös tekemistä sille kun lähden töihin. Nukkuu viikonloppunakin pitkään iltapäivään koska on siihen tottunut. Koira ei hauku yksikään naapuri ei ole valittanut. Koirasta kyllä näkee voiko se hyvin vai ei. oma koirani on tasapainoinen, iloinen ja terve. Ei mikään passivoitunut sohvaperuna. Näitä perunoita kyllä näkee täällä ihan isoissakin perheissä, koira käy takapihalla kurvaamassa joka päivä.


      • eläinrakas_
        dsvgfsd kirjoitti:

        Minä oon yksinasuja ja koira on aika tarkkaan 8h kotona. Nukkuu ihan tyytyväisenä ja saa liikuntaa ja aktivointia sekä aamulla ennen töitä että töiden jälkeen. Pääsee pitkille lenkeille. Jätän myös tekemistä sille kun lähden töihin. Nukkuu viikonloppunakin pitkään iltapäivään koska on siihen tottunut. Koira ei hauku yksikään naapuri ei ole valittanut. Koirasta kyllä näkee voiko se hyvin vai ei. oma koirani on tasapainoinen, iloinen ja terve. Ei mikään passivoitunut sohvaperuna. Näitä perunoita kyllä näkee täällä ihan isoissakin perheissä, koira käy takapihalla kurvaamassa joka päivä.

        "Koira ei hauku yksikään naapuri ei ole valittanut."

        Voi se koira haukkua silti, vaikka naapurit ei valittaisi. Kynnys valittamiselle on monen mielestä korkea. Koiran omistaja voisi myös itse olla aloitteellinen asiassa, kysyä naapureilta onko koirasta ollut esim. meluhaittaa. Antaisi huomattavasti vastuuntuntoisemman kuvan omistajasta.


      • hepskukkanen
        eläinrakas_ kirjoitti:

        "Koira ei hauku yksikään naapuri ei ole valittanut."

        Voi se koira haukkua silti, vaikka naapurit ei valittaisi. Kynnys valittamiselle on monen mielestä korkea. Koiran omistaja voisi myös itse olla aloitteellinen asiassa, kysyä naapureilta onko koirasta ollut esim. meluhaittaa. Antaisi huomattavasti vastuuntuntoisemman kuvan omistajasta.

        Tai jättää puhelin nauhoittamaan, kun on poissa. Kotiin tultua pistää nauhoituksen taustalle pyörimään samalla kun häärää niin siitä kuulee pienemmätkin ujellukset.


      • Kfkdk
        eläinrakas_ kirjoitti:

        "Koira ei hauku yksikään naapuri ei ole valittanut."

        Voi se koira haukkua silti, vaikka naapurit ei valittaisi. Kynnys valittamiselle on monen mielestä korkea. Koiran omistaja voisi myös itse olla aloitteellinen asiassa, kysyä naapureilta onko koirasta ollut esim. meluhaittaa. Antaisi huomattavasti vastuuntuntoisemman kuvan omistajasta.

        Niin voi. Mutta ei koske meidän tapausta kuiteskaan. Pitäisihän tuota testata ja tiedustella tottakai ei sitä muuten tiedä. Naapurit ei edes välttämättä ymmärrä ettei koiran haukusta omistaja aina tiedä.


      • ...
        eläinrakas_ kirjoitti:

        "Koira ei hauku yksikään naapuri ei ole valittanut."

        Voi se koira haukkua silti, vaikka naapurit ei valittaisi. Kynnys valittamiselle on monen mielestä korkea. Koiran omistaja voisi myös itse olla aloitteellinen asiassa, kysyä naapureilta onko koirasta ollut esim. meluhaittaa. Antaisi huomattavasti vastuuntuntoisemman kuvan omistajasta.

        "Voi se koira haukkua silti, vaikka naapurit ei valittaisi. Kynnys valittamiselle on monen mielestä korkea"

        Itse laputan välittömästi uuden naapurin joka tulee taloon haukkuvan hurtan kanssa. Kyse ei ole siitä, että uskaltaisi mennä suoraan sanomaan vaan psykologisesta sodankäynnistä. Koiranomistaja kun ei tiedä kuka on valittanut, hän epäilee kaikkia. Yksikään koira ei ole jatkanut haukkumista kun lapun heittää heti kun häiriötä vähänkin ilmenee.


      • Luvanvaraiseksi.
        17+6 kirjoitti:

        Epäilys vaan herää siksi kun näitä näkee täällä ihan samalla kaavalla tekaistuja juttuja niin usein, se yksi provo keksii juuri tuollaisia koiraihmisten huonoon valoon saattamiseksi. Mutta ihan miten vaan, jos juttu on tosi niin todellakin toivon koiralle hyvää kotia, en vaan usko että on.

        Helsingin Kalliossa Pengerkatu on talven jälkeen tosi paskamainen paikka. Ihan sen takia, että joku koiranomistaja ei jaksa tai viitsi korjata koiran jätöksiä pois. Koiraihmiset hankkivat huonoa karmaa ihan sillä, että ovat itse välinpitämättömiä. Kyvyttömät omistajat kasvattavat koiria, jotka sitten hyökkäävät toisten koirien tai ihmisten kimppuun.


      • Hiljaiset lukijat
        17+6 kirjoitti:

        Epäilys vaan herää siksi kun näitä näkee täällä ihan samalla kaavalla tekaistuja juttuja niin usein, se yksi provo keksii juuri tuollaisia koiraihmisten huonoon valoon saattamiseksi. Mutta ihan miten vaan, jos juttu on tosi niin todellakin toivon koiralle hyvää kotia, en vaan usko että on.

        Mutta tietenkin kannattaa vastata tähän ketjuun, vaikka olisikin provo. Tämän voi nähdä monta hiljaista lukijaa, joilla on juuri samanlainen ongelma. Kannatan edellisiä vastaajia, koira takaisin kasvattajalle nyt heti, niin sille on vielä mahdollisuus löytää uusi koti.


      • duieuisuihuis
        ... kirjoitti:

        "Voi se koira haukkua silti, vaikka naapurit ei valittaisi. Kynnys valittamiselle on monen mielestä korkea"

        Itse laputan välittömästi uuden naapurin joka tulee taloon haukkuvan hurtan kanssa. Kyse ei ole siitä, että uskaltaisi mennä suoraan sanomaan vaan psykologisesta sodankäynnistä. Koiranomistaja kun ei tiedä kuka on valittanut, hän epäilee kaikkia. Yksikään koira ei ole jatkanut haukkumista kun lapun heittää heti kun häiriötä vähänkin ilmenee.

        Ompas sinulla hyvä lukutaitoisia koiria naapureina, kun heti osaavat lapun lukea ja ymmärtävät siten olla haukkumatta. Mun koira osasi myös, mutta se unohti lukemansa viidessä minuutissa kun jäi yksin.

        Itse asiassa tuo viimeinen lause unohti ei pidä paikkaansa. kun se ei haukkunut ellei joku kurvannut pihaan. ;)


      • Pro koirat
        ... kirjoitti:

        "Voi se koira haukkua silti, vaikka naapurit ei valittaisi. Kynnys valittamiselle on monen mielestä korkea"

        Itse laputan välittömästi uuden naapurin joka tulee taloon haukkuvan hurtan kanssa. Kyse ei ole siitä, että uskaltaisi mennä suoraan sanomaan vaan psykologisesta sodankäynnistä. Koiranomistaja kun ei tiedä kuka on valittanut, hän epäilee kaikkia. Yksikään koira ei ole jatkanut haukkumista kun lapun heittää heti kun häiriötä vähänkin ilmenee.

        Lapun jättäminen on ihan asiallista, siis asiallisen lapun. Omistaja ei todella välttämättä tiedä että koiransa haukkkuu kun tämä on yksin kotona.

        Haukkumistahan voi nimenomaan tapahtua juuri muuton jälkeen, koska ympäristönvaihdos on myös iso muutos koiralle. Aiemmin hiljainen koirakin saataa esim. stressinsä takia nyt haukkua.


      • hävettää puolestasi
        ... kirjoitti:

        Meitä on moneen junaan mutta koiranomistajat tuntuvat jääneen asemalle heiluttamaan. Jos koiraihmiset on noin helposti provosoitavissa, niin mikähän selittää ikuiset koiranpaskaketjutkin?

        sä saat jäädä resiinaa paukuttamaan :) hohhoijaa


    • just just

      1. Sulle ei ole myyty greyhoundia, kasvattajat ei niitä idiooteille myy
      2. greyhoundilla on karva ja on aina ollutkin.
      3. kiinanharjakoira tai meksikonkarvaton, on karvattomia.

      • tiiänmutsäet

        Sä oot kyl kans ihan pihalla :D

        1. on olemassa pentutehtailijoita
        2. jokaisella koiralla on jossain elämänvaiheessa karvaa
        3. niitähän on monia muitakin :) esim amerikankarvatonterrieri


      • mietis uudestaan
        tiiänmutsäet kirjoitti:

        Sä oot kyl kans ihan pihalla :D

        1. on olemassa pentutehtailijoita
        2. jokaisella koiralla on jossain elämänvaiheessa karvaa
        3. niitähän on monia muitakin :) esim amerikankarvatonterrieri

        Just just. Meinaatko että greyhoundeja tehtaillaan ? Tuskin, ei ole mikään suosikkirotu koska ei ole niin tyhmiä olemassa että huvikseen tuollaisen juoksijan ostaisi, edes halvalla.


      • mietis uudestaan kirjoitti:

        Just just. Meinaatko että greyhoundeja tehtaillaan ? Tuskin, ei ole mikään suosikkirotu koska ei ole niin tyhmiä olemassa että huvikseen tuollaisen juoksijan ostaisi, edes halvalla.

        juu, kantsis miettiä; mikään rotu, titteli, edes voittajamitali, ei suojaa koiraa väärinkäytöksiltä...


      • otapas selvää
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        juu, kantsis miettiä; mikään rotu, titteli, edes voittajamitali, ei suojaa koiraa väärinkäytöksiltä...

        Juu ja kantsis itsekin ottaa selvää, vuoden aikana on seitsemän pentuetta syntynyt, joten ei ole mitenkään suosittu rotu, kyllä ne ihan muita rotuja joissa pentuja tehtaillaan.


      • Phoooool
        tiiänmutsäet kirjoitti:

        Sä oot kyl kans ihan pihalla :D

        1. on olemassa pentutehtailijoita
        2. jokaisella koiralla on jossain elämänvaiheessa karvaa
        3. niitähän on monia muitakin :) esim amerikankarvatonterrieri

        Ei löydy aivan jokaselta koiralta karvaa. :)
        Ja ylemmälle just justille: ei ne kiinanharjakoirat aina karvattomia oo. Toinen muunnos vähäkarvanen/karvaton mutta toiselta löytyy pitkä turkki.


      • äläshoppuilehopo
        Phoooool kirjoitti:

        Ei löydy aivan jokaselta koiralta karvaa. :)
        Ja ylemmälle just justille: ei ne kiinanharjakoirat aina karvattomia oo. Toinen muunnos vähäkarvanen/karvaton mutta toiselta löytyy pitkä turkki.

        Kyllä löytyy :) Karvattomat syntyy karvallisina, mutta tiputtaa pian ne karvansa ;)


    • Hauva fani

      Mun tädillä on italianvinttikoira se ei ikinä istu kun käsketään sama on tassun antamisessa ja makuulle menossa. Se johtuu siitä että vinttikoirat eivät ole miellyttämisen haluisia.

      • Tai sitten

        tätisi voi olla vaan liian kiltti ja hentomieli joka antaa periksi ennenkuin koira motivoituu. =)


      • näin on

        höpöhöpö. kyllä koira oppii, vaikkei olisikaan miellyttämisenhaluinen.... :) minulla kanssa sen rotuinen koira, jolla miellyttämisen halua ei ole, ja niin osaa seurata, istua, antaa tassua, mennä maate, odottaa, haukkua käskystä yms. tarvitaan vaan hyvä motivaattori, esim. nami.


    • koirallinen

      ei kannata ottaa koiraa jos ei osaa kasvattaa sitä.

    • ...

      Vain typerät koiraihmiset uskovat trolleihin.

      • Fiksu-iita

        Vain typerät. Onneksi itse kuulun niihin fiksuihin koiraihmisiin, kun en uskonut tuota missään vaiheessa.


      • Fiksu ja koiraton
        Fiksu-iita kirjoitti:

        Vain typerät. Onneksi itse kuulun niihin fiksuihin koiraihmisiin, kun en uskonut tuota missään vaiheessa.

        Jokainen koiraihminen on omasta mielestään fiksu ja filmaattinen. Silti te aina haukutte toisianne tyhmiksi. Olette siis sellaisia selkään puukottajia.


      • Ootko aasi???
        Fiksu ja koiraton kirjoitti:

        Jokainen koiraihminen on omasta mielestään fiksu ja filmaattinen. Silti te aina haukutte toisianne tyhmiksi. Olette siis sellaisia selkään puukottajia.

        Typeryys ei kulje käsikädessä koiranomistamisen kanssa. Koirattomista yhtä suuri prosentti on typeriä, kuin koirallisistakin. Myöskin koirattomat tekevät samaa kuin väität, ei siis eroa siinäkään. Typerä olet jos et näitä tajua.


      • POIS tieltä
        Ootko aasi??? kirjoitti:

        Typeryys ei kulje käsikädessä koiranomistamisen kanssa. Koirattomista yhtä suuri prosentti on typeriä, kuin koirallisistakin. Myöskin koirattomat tekevät samaa kuin väität, ei siis eroa siinäkään. Typerä olet jos et näitä tajua.

        Eipä ole kun nyt on juuri ihan tutkimuksella todettu, että koiranomistajat ovat keskimääräistä tyhmempiä. Tällä palstalla vierailevan on helppo uskoa tutkimustieto todeksi, niin idioottiporukkaa koiranomistajista löytyy, jopa lapsen raatelua selitellään ja puolustellaan parhain päin.

        "Älä katso tätä koiraa silmiin!"


      • Ootko aasi???
        POIS tieltä kirjoitti:

        Eipä ole kun nyt on juuri ihan tutkimuksella todettu, että koiranomistajat ovat keskimääräistä tyhmempiä. Tällä palstalla vierailevan on helppo uskoa tutkimustieto todeksi, niin idioottiporukkaa koiranomistajista löytyy, jopa lapsen raatelua selitellään ja puolustellaan parhain päin.

        "Älä katso tätä koiraa silmiin!"

        Tutkimuksella tutkimuksella. Juu. Ja tutkimukset kertoo myös että koiran omistajat on keskimääräistä sosiaalisempia ja terveempiä kuin te koirattomat. Mielummin terve ja paljon ystäviä ja tulen kaikkien kanssa toimeen kun tollanen hiton älykäs yksinäinen nettitrolli, se se vasta on tosi säälittävää.


      • DC Killerdogs
        Ootko aasi??? kirjoitti:

        Tutkimuksella tutkimuksella. Juu. Ja tutkimukset kertoo myös että koiran omistajat on keskimääräistä sosiaalisempia ja terveempiä kuin te koirattomat. Mielummin terve ja paljon ystäviä ja tulen kaikkien kanssa toimeen kun tollanen hiton älykäs yksinäinen nettitrolli, se se vasta on tosi säälittävää.

        Rikollisjengeissä on varmasti sosiaalista, laumahierarkia, samanhenkistä seuraa jne.


      • 333333333
        Ootko aasi??? kirjoitti:

        Typeryys ei kulje käsikädessä koiranomistamisen kanssa. Koirattomista yhtä suuri prosentti on typeriä, kuin koirallisistakin. Myöskin koirattomat tekevät samaa kuin väität, ei siis eroa siinäkään. Typerä olet jos et näitä tajua.

        ooko aasille. aasit on fiksumpia kun hevoset.


    • Minä vaan mietin

      Ei hätää, vanhempasikin tekivät hätiköidyn päätöksen kun eivät abortoineet sinua ;)

      Siihen nähden päätöksesi pitää koiraa viiteen vuoteen asti ja katsoa sitten miten käy on ihan hyvä.

    • Yks mummo

      Minusta tuo aloitus ei saata huonoon valoon kuin aloittajan, ei muita koiraihmisiä.
      Ensinnäkin hanki koirakirja ja lue se kannesta kanteen ja huomaa kuinka pentukoiraa kasvatetaan ja opetetaan jos itse et sitä ymmärrä.
      Pikku koirahan pitää viedä pihalle kun se on syönyt ja pissallekkin aluksi pitkin päivää, että pentu oppii minne ne tarpeet tehdään.
      Mistä syntyy ne tuhmat koirat ?
      Sanoisin että koirien ottajien vuoksi kun eivät välitä tarpeeksi koiristaan, niiden hoidosta, opetuksesta jne..
      Koiran pentu on kuin lapsi, vaatii hoitoa ja neuvoa tosi pitkään ennen kuin oppii .. toisen nopeammin ja toiset hitaammin :)

    • koiruli2

      oliskohan parempi että et hommais minkäänlaista elukkaa.
      tyydy vaan niihin "villakoiriin" siellä sohvan alla

    • tod.koiraihminen

      Greyhound ei ole sieltä helpoimmasta päästä kouluttaa, ja sitä tulee kohdella "silkkihansikkain"
      Kuitenkin jos sen kanssa on määrätietoinen ja jaksaa nähdä vaivaa, niin kyllä se sinun pentusikin oppii.
      Jos kuitenkin aiot palauttaa sen kasvattajalle, se kanntaa tehdä nyt, niin koira saa hyvät eväät elämään, ja kasvattja osaa etsiä sille hyvän kodin, ellei sitten pidä itse.
      Mutta koirarotuun tulee tutustua ennen koiran hankkimista, eikä päätöstä saa todellakaan tehdä hätiköiden!
      Tsemppiä nyt kuitenkin pentusi kanssa! :)

    • Minä vain

      Jos Aloittaja on tosissaan eikä mikään provo, niin ei kannattas ottaa minkäänlaista koiraa ja antaa pentu koirat tuntevalle henkilölle ja nopeasti. Se on ihan oma vika, jos se pissaa ja kakkaa sisälle, et käytä sitä tarpeeksi usein ulkona. Esim. Pentu pissaa heti herättyään, syötyään ja leikittyään. Silloin se on vietävä ulos tarpeilleen, pentu ei pysty pidättämään. Suosittelisin Tuire Kaimion kirjoittaman PENNUN KASVATUS kirjan ulkoa opettelua. .

    • tuut.

      Mistä johtuu, että lähes kaikki koiran omistajat ovat itsepäisiä juntteja? Kovia neuvomaan toisia, oikein minä minä-ihmisiä.

      • Johtuu siitä

        että nämä juntit, kovakalloiset mutta ah, niin rakkaat lemmikkimme ovat meidät sellaisiksi kasvattaneet. Kyllä siinä itse kullakin kun katselee toisen tahimista samojen tai samantyyppisten ongelmien kanssa kuin itsekukin on taistellut, niin tulee sääli niitä hienoja elukoita ja siksi mielellään auttaa niiden onnettomia omistajia antamalla uutta näkemystä siitä millä voisi välttää ne samat virheet joita itse on aikanaan tehnyt.

        Toisen virheistäkin voi oppia.

        Ps. Avun antaminen tarvitsevalle ei muuten ole tyypillistä minä-minä-tyypin ihmisille.


      • loooooooooooo

        tuut,tuut oot ite minä,minä mie-ihminen.


    • mammali59

      Ei 4kk vanha pentu välttämättä ole vielä sisäsiisti.Ala käyttää 2h välein ulkona,nii oppii tietämään miksi ulos mennään.Ja aina kun on syönyt tai herää.Tiedän vaatii nyt työtä mutta olet jälkeenpäin tyytyväinen.Yöksi voit opettaa paperille teon.Aina kun pissii tai kakkaa latteelle niin vie paperille.Mutta rankaisevalla otteella ei, koska pentu alkaa pelkäämään.Olen monia koiria opettanut.Tämä viimeinenkin mikä nyt 1v niin juoksutin 7krs:ta ulos 2h välein ja siitä pikkuhiljaa pidempiä välejä.Voimia yritykseen kyllä pentu vielä oppii.Ja muista kehua hyvistä suorituksista.

    • Miksi uskotte näihin

      Mahtava provo..... *silmienpyörittelyä*

    • koiraton m

      Oikeaa koiraa ei ole olemassakaan, kaikki on ihme räksyttäjiä ja kerrostalossa menee naapureilta hermot.

      Lähes aina koiran ottaja on akka ei kyllä paljoa päässä säteile.

      • ...

        Koiran omistajilla on joku sairas holhoamisvietti on sitten kysymyksessä mies tai nainen. Inhottaa tuollainen lässytys kun puhutaan ihmisillekin kuin jollekin tyhmälle koiralle. Minä tiedän minä tiedän minä tiedän ja olen oikeassa ihan kaikessa. ..tun typerykset.


    • BJBJB

      TERVEESTÄ PENNUSTA EI 4-KUUKAUTISENA LÄHDE KARVAA !!!!

    • ei trolleille

      Aloittajan viesti on pelkkä provo. Miksi ruokitte trollia vastaamalla.

    • üüüuuu

      Kadutteepenteleesti!!!!! Miksi et kommentoi?????

    • ihanakoiruus

      Olet valinnut hienon koiran , Mutta, Greyhound ja Whipet ,joka minulla on. Ovat tavattoman energisiä pentuna noin 1v- 2v asti. itsekkin olen nauranut ja itkenyt sen tempauksista ,ja sivuillani kertonut niistä, välillä huokaillen ja nauraen . en tosin valittaen tietämättömyyttäni, mutta kun saavuttavat aikuis iän ,ovat mitä ihanampia rauhallisia kilttiä ,tottelevaisia , kuin varjoja isäntänsä perässä. Ne tarvitsevat kovasti liikuntaa ja aktiviteettia pentuna, mutta niinhän kaikkien rotujen pennut tarvitsee. Ei tämä ole poikkeus. Karvanlähtö kyllä yllättää, ei meidän koira pennusta lähde vielä karvaa pentu on nyt 4kk .Oisko ruokinnassa korjattavaa ? Ostappa pentu koiran opas kirja ,ja lue siitä miten niitä aletaan kouluttaa ihan arkisia asioita. Uskon ,että saat varmaan ihanan koiran itsellesi .

    • novan emäntä

      Pennnunkasvatus on rankkaa, mutta palkitsevaa. Tulokset alkavat näkyä 1,5 vuotiaana, malttia siis. Et ole koiraihminen, jos et kestä, mitä eteen tulee.

      • joo..

        Miten se palkitsee. Paskalla ja orjana olemisella?


      • Joojoojoo!
        joo.. kirjoitti:

        Miten se palkitsee. Paskalla ja orjana olemisella?

        Juuri noin. Siihen 1,5-vuotiaaksi asti voit hyvin kyllä kuvitella olevasi orja ja paskakuski, vielä 3,0-vuotiaaksi tuntenet itsesi orjaksi, mutta sen jälkeen sitten alkaa ne parhaat vuodet kun koira osaa peruskäytöstavat. Parempaa seuraa kuin moni ihminen.


      • Juujuujuuuu1
        Joojoojoo! kirjoitti:

        Juuri noin. Siihen 1,5-vuotiaaksi asti voit hyvin kyllä kuvitella olevasi orja ja paskakuski, vielä 3,0-vuotiaaksi tuntenet itsesi orjaksi, mutta sen jälkeen sitten alkaa ne parhaat vuodet kun koira osaa peruskäytöstavat. Parempaa seuraa kuin moni ihminen.

        Ihanaa se pentuaikakin on, vaikkakin stressaavampaa. Muuutta eihän toi dh mitään ymmärrä, vaikka kääntäis miten.


      • Nuh.nuh
        joo.. kirjoitti:

        Miten se palkitsee. Paskalla ja orjana olemisella?

        ....Perä pirahteli vaativasti......Nuh.nuh......Mihin laatisin asuinsijani....Nuh,nuh....sä veen emonen #


    • lampi

      Voi kiesus kyllä kiukuttaa,palauta koira samantien, ymmärrätkö sitäkään että pentua pitää viedä ulos tarpeilleen vähän väliä. Ja että lähtee karvoja koirasta herran jestas sentään!!!Sinuna en ottaisi koskaan minkäänlaista elukkaa et ymmärrä varmaan koirankasvatuksestakaan yhtään mitään. Mistähän sen ostit ?outoa ettei niinsanottu kasvattaja neuvonut ja opastanut sinua kun olet noin tietämätön ja että ylipäinsä möi sinulle viattoman luontokappaleen .SÄÄLI toivottavasti tässä käy vielä hyvin...

    • Hyvä juttu

      Terve reaktio. On hienoa, että kun huomaa tehneensä virheen niin pystyy tunnustamaan sen itselleen. Olet terve ihminen.

    • Koirakoirantuntee

      Olet ottanut yhden koiramaailman hienoimmista roduista ja ilmeisesti et tiedä koirista mitään.
      Olisi kaikille parasta että palauttasit koiran kasvattajalle mahdollisimman pian.
      Suosittelen sinulle puukoiraa mitä voit pihalla vetää perässä eikä tarvitse paskoista ja kusista enään huolehtia.

    • greiSi

      Jos tämä ei ole provo niin.

      Koirasi voi myös ajatella miten p a s k a m a i n e n itse olet.

    • naapurissa turhake

      Et ole ainoa. Suurin osa koirankasvattajista on pelkkiä koiran "rääkkääjiä". koirat räksyttävät päivät ja yöt omistajan välinpitämättömyyden vuoksi. Olisikohan omistajalla jotenkin heikko itsetunto?

    • Rekku.

      Vie heti koira takaisin! Koiria pitää osata käsitellä!

    • cavallinnen

      Valitettavasti on idiootteja koiranottajia kuin koirien kasvattajiakin. Joten hyvinkin helposti onnistuu tuo yhtälö.
      Sitten ollaan sormi suussa ja ihmetellään, että kas kun koiranpentu ei heti olekaan tosta noin vaan sisäsiisti ja tottele kaiken maailman käskyjä.
      Äläkä palauta koiraa kasvattajalle - ei ole mitään takeita siitä, että seuraavat omistajat olisivat yhtään sen viisaampia.
      Ilmoita paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle, joka ottaa pennun hoiviinsa.
      Käsittämätöntä, että ihmiset voivat olla noin lapsellisia ja toimia hetken mielijohteesta.
      Onneksi useimmat koiran kasvattajat ovat niitä, jotka hyvinkin tarkkaan ottavat selvää minkälaiseen kotiin pentuja annetaan/myydään.

    • Eläinsuojelijat huom

      Sinunlaisesi ihmisen ei pidä ottaa mitään lemmikkiä.

      Että kehtaat kirjoittaakin tuollaista.

      En todellakaan olisi uskonut että tuollaisia aivottomia ihmisiä on edes olemassa.

      Voi koira parka, vie se takaisin heti, sinä olet kelvoton ottamaan ja opettamaan yhtäkään koiraa tai muutakaan eläintä.

      Ilmoitus viranomaisille sinusta olisi ihan oikea ratkaisu ja eläintenpitokielto loppuelämäksi,
      Se on ainakin minun mielipiteen kirjoituksesi perusteella.

    • Harmi juttu, tuskin sitä voi enää paluttaa. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Täytynee ensin tehdä pennulle "viimeinen palvelus" . Tsemppiä, näin kesällä on varmasti muitakin rahanreikiä.

      • Lapsikin sopeutuu..

        No huhhuh.. eiköhän rotukoiralleaina jostain sopiva koti löydy.
        Kasvattajalle takaisin ja asian suoraan kertominen on oikea ratkaisu.
        Jos huomaa olevansa väärällä tiellä on rohkeutta tunnustaa se itselleen ja vaihtaa suuntaa.
        Ihmiset tekevät virheitä elämänkumppanin valinnan suhteen senhän kertoo jo tilastot, turha siinä on alkaa toisten osoitella sormella..koira sopeutuu kyllä jos olet sitä hyvin pitänyt.


    • IHANA KAVERI.

      Minulla on jo toinen Greiyhoude kotikoirana, ja ei maailmassa ole ihanampaa ja ihmisystävällisempää, eikä viisaampaa koiraa, kuin hän on.

      He ovat älykkäitä, minun koirani ei räksytä, edes sisälle tulossakaan, vaan koputtaa tassulla oveen.

      Hän muuten nukkuu sängyssään silkkilakanoissa, ja tyynyssä, nyt on ikää tällä toisella 9 v.

      MUTTA OTA HUOMIOON, HÄNEN TÄYTYY PÄÄSTÄ VAPAASTI VÄLILLÄ JUOKSEMAAN, ei tule toimeen sillä, että KULJETTAA VAIN HIHNASSA !

      • taavipaviaani

        Sekoa porukkaa täällä. Mun koira ei nuku silkki lakanoissa. Vaan nauttii koirana olemisessa. Koiria ei saa inhimillistää. Ei ole ihminen vaan koira.


    • hanurista

      Luoja parkaiskoot!

      Et taida ymmärtää ettei sinulle sovi itseasiassa mikään koira paitsi pehmolelukoira - ei siitä lähde karvaa ei pissaa ei kakkaa ja on hiljaa siinä vaikka sohvasi nurkassa. Aläkä vaan ota karvatontakaan koiraa ihan on sinun parempi ilman.!!!!!

    • on uskollinen

      Koira vaatii ulkoiluttamista aamuin ja illoin. On siinä niin suunnaton työ, että ei sitä ehkä tyhmempi heti ymmärrä. Onhan koira uskollinen ystävä. Kun isäntä kuolee tulee koira haudalle makaamaan, jos on mahdollista.

    • 3+400

      "Rotuvalinnan tein hätiköiden, olisin kuitenkin halunnut karvattoman koiran, tosta kun lähteekin karvaa enemmän kun luulin."
      Kaikista koirista lähtee karvaa. Ei ole olemassa koiraa joka ei vaihtaisi turkkiaan. Toiset nypitytetään, toiset harjataan. Osta kilpikonna jos karvan määrä häiritsee... Sen ei kuulu olla kriteeri koiraa hankkiessa.
      Vaikuttaa muutenkin täysin provolta tai tynnyrissä kasvaneelta idiootilta.

      • kilppari 3344

        kilpikonnat on vaativia lemmikkejä


    • Perheenjäsen ei kone

      Koira pitää ottaa rotuominaisuuksien mukaan!
      Millainen itse olet liikkumaan / opettamaan.
      Onko ensimmäinen koira ja menetkö tarvittaessa
      koirakouluun.
      Koira pitää ulkoiluttaa n. 5-8 tunnin välein mielellään.
      Kyllähän pennut sotkee, rikkoo ja paskoo. Mutta
      sekin vähenee hyvällä hoidolla ja säännöllisellä
      ruokinnalla / ulkoiluttamisella ja leikkimisellä.
      Koira on kuin isäntänsä.
      Homma kestää 24/7 ja 10 -18 vuotta. Mieti sitä.
      Karvat ja sairastelut päälle mutta palkitsevaa jos.......

    • ''' '''
    • Paristokoira.

      On varma valinta. Siitä ei lähde juurikaan karvaa, eikä tule ongelmakäyttäytymistä. Myös hoito ja ruokintakulut pysyvät minimissä. Useimmille eka koiraa miettiessä on paristokoira mitä parhain valinta. T. 30 vuotta palveluskoiraharrastusta.

    • eläintenhoitaja

      oikeesti sun pitää ajatella sitä koiraa, eikä sinun toiveitasi ja rupee vaikka käymään eläintarhoissa jos karvoja tuollaa pelkäät!!!!!!!!!!!!!!!

    • omistanutolen

      Minä olen miettinyt kissan ottamista n. 5v. Sellainen on joskus ollut, kuoli 18v,ensimmäinen koira eli 16v. Harkitsen kyllä todella tarkkaan ja lähinnä niitä huonoja puolia. Jos päädyn ottamaan eläimen sitoudun siihen sen elämän ajaksi. Kaikenlaisia sitä on:(

    • mummeli 4 koiraystäv

      Palauta koira pikimmiten kasvattajalle ja suosittelen ettet ota minkäänlaista koiraa! ei ole olemassa koiraa josta ei lähde koskaan karvaakaan, koira oppii kun sitä opettaa kärsivällisesti,opettajassa taitaa
      nytkin vika olla. KOira ei ole esine,sitä ei voi laitta hyllylle ja sitten taas
      elämiseen mukaan kun se sinulle sattuu sopimaan! Kun otat koiran,oli
      rotu mikä hyvänsä, varaudu että se on ystäväsi ja seuralaisesi jopa 17v.
      ja hoivaa ja huolenpitoa ja ohjaamista ,leikkiä jne tarvitsee JOKA PÄIVÄ!


      ,

    • kyllä vaihtaa !

      Niin, muistakaa se, että kyllä koira vaihtaa karvansa 2 kertaa vuodessa !

      • 14 + 18

        Itse leikkaan koiraltani karvat kolme kertaa vuodessa. Eipä ole matot karvassa.


    • Koirapoika_679

      Lopeta koira ja osta uusi!

      • Meidän poika

        Koirapoika_679. Olet yhtä epäonnistunut kuin aloittajakin. Ei elävää olentoa käsitellä miten vain ja heitellä mihin vain. Me otettiin sellainen koira, josta ei oltu pidetty hyvää huolta 8 kuukauden aikana. Mentiin ulos sen kanssa 6 kertaa päivässä. Pissasi vielä puoli vuotta sisään kerran päivässä, jos oli hermostunut, pelokas tai meille vihainen. Sitten huomattiin, että paras, mitä voimme antaa sille on rakastaa sitä kuin lasta, helliä sitä ja leikkiä, joskus kovastikin, joskus vähän. Nyt koira on 2 vuotias, ei pisaa enää sisällä vaan tahtoo ulos, klo 8, klo 12, klo 17, klo 20:30, klo 22:30. Ne ulkonajuoksut ovat tärkeitä jo liikunnankin takia (meille kaikille). - Nyt on koira rauhoittunut, ei vedä ulkona vaan tepsuttelee vieressä, paitsi kun tulemme kentälle, jossa voimme päästää sen ulos. Se juoksee iloisena, mutta pysyy siinä 100 metrin päässä. Emme ole opettaneet mitään tewmppuja sille, vaan annamme sen olla oma itsensä. Ja rakastamme sitä yli kaiken nyt. Koira on opettanut meille vähintään yhtä paljon kuin me sille. Kaikki hyvin.


    • ison koiran omistaja

      Mihin tarkoitukseen otit koiran ??
      Koirasta tulee sellainen , kuin on omistajan "korvienväli " . Luepa ensin koirapsykologiasta / opettamista koskevaa kirjallisuutta , ennenkuin alat "leikkii kotista " koiran kaa. Kun on opetuksessa johdonmukainen ja kärsivällinen , koira oppii kyllä . Kaikki koirat oppivat ,karvaiset ja karvattomat. Kaikki riippuu siitä , mitä sä koirista ymmärrät ja kuinka niitä tulee ohjata . Nykyisellä menolla sun koira on vuoden päästä täysi seko , joten mäkin kehoitan sua kiireesti ottamaan yhteyttä kasvattajaan . Asia menee varmaan parhainpäin , jos luovutat koirasi takaisin hänelle .Luulen , että se ratkaisu olisi teille kaikille osapuolille paras. Näin oäällisin puolin asiaa spekuloituna .

    • koirallinen

      Jestas sentään! Koiraa ei oteta hätiköiden, sillä sen kanssa eletään hyvässä lykyssä n. 15 v. Palauta koira samantien kasvattajalle niin se löytää vielä arvoisensa kodin ja saa elää hyvän elämän uudessa kodissa, jossa sitä rakastetaan! Parempi luopua vielä pentuvaiheessa ennenkuin luonne on piloilla ja muutenkin se sopeutuu paremmin uuteen paikkaan.

      Enkä suosittele koiran ottoa sinulle lainkaan, sillä ottaessa pitää olla valmis elämään sen kanssa loppuun asti, karvoineen päivineen!

    • ikkuna aukki

      koiran pissan hyi haju......

    • Jospas hankkisit ammatti apua. Ei oppiminen ole rodusta kiini vaan meistä opettajista. Itse toimin Koiran Kouluttajana sekä Koirienkäytös Asiantuntiana. Autan ihmisiä ymmärtämään koiriansa paremmin ja pärjäämään 24/7 elämässä niiden kanssa. Lisää tietoa tasapainoinenkoira.net

    • Ääliö

      No oiskohan kenties kannattanut miettiä ja tutustua asiaan perinpohjasesti ennen lemmikin hankitaa? Eläimet kun ei ole leluja :/ Jos sä lelukoiran haluut mistä ei oo vaivaa, miten ois pehmolelu?
      Ja jos vuoden oottelet etkä osaa kouluttaa sitä, pilaat vaan hyvän koiran... Ei sen karvat varmaan siihen mennessä ole tippunu kokonaan pois että ihan samaan tahtiin niitä irtoaa kun tähänkin mennessä. Hanki sille nyt rakastava koti ja hanki sitten itse vaikka pehmolelukoira ja vedä sitä himassas talutushihnassa, ainakin tottelee. Kannattaiskoha viiä se koira ulos ettei pissaile sisälle.. Koiria kun kuuluu ulkoiluttaakin välillä :)

      • voisurkusunkanssas

        Ja älä missään nimessä lopeta sitä koiraa, jos et muuta kotia löydä niin minä sitten otan sen, ainakin olis aikaa sekä kokemusta eläimistä.. :/
        Ei eläimet ole leluja voi hyvä luoja sentään!


    • jellone

      lainaa kirajstosta koiran kasvatusopas.

    • kkjjkfkfjkflfjflflfkf

      Koira oppii ajan kanssa kun sitä opettaa rauhallisesti. Kyllähän pennun kanssa välillä hermot menee jokaisella, se on vain parempi olla sitä näyttämättä koiralle.
      Oma koira lopetti kusemisen ja paskomisen sisälle puolen vuoden paikkeilla ja myös luonne rauhoittui siinä tietämissä. Melko rasavilli on välillä vieläkin, mutta ei se minua haittaa.
      Kannattaa tarkkaan harkita, haluatko koiran pitää vai et. Jos tuntuu, ettet halua, sekä koiran että sinun kannalta olisi ehkä antaa se pois. Katsot vain että menee hyvään kotiin!

    • höms

      Olisikohan tuo akvaario sinulle ihan riittävä hankinta.

      Huoleton, hmmm jossain määrin.

    • Rukkaset jää

      Ammu se ja koekäytä muita rotuja...

    • ande042

      Te olette itse väärää rotua. Ihmiset ovat ihmisiä, koirat ovat eläimiä. Mistä
      teidän kaltaisianne pervertikkoja tänne sikiääkään?

    • tarhuri

      mikä ongelma? jauha minkin rehuksi ja kokeile toista rotua

    • valitse oikein

      Greyhound ei ole mikään seurakoira, se tarvitsee paljon liikuntaa koska on "vinttikoira" tyyppiä. Olisit hankkinut omiin elintapoihin sopivamman koiran.
      Myöskään ne "metsästyskoirat" eivät ole sopivia koiria kerrostaloon, ne tarvitsevat todellakin metsästysretkiä.
      Ehkä parempi lemmikkieläin sinulle olisi kilpikonna tai marsu?

    • oikea energia j rotu

      Et osaa vaan kasvattaa siinä se ongelma. Sinulle ei energiatasoltaa korkea koira sovi.
      Osta koira jonka enrgiataso on samaa omasi kanssa

    • oikea energia j rotu

      Palauta koira kasvattajalle ettei se kärsi enempää... Jos koiran palauttaa liian myöhään sille voi myöhemmin ilmetä käytösongelmia

    • koirakokki

      Kiinalaisesta keittokirjasta löytyy hyviä vihjeitä siihen miten pääset ongelmastasi.

    • eläimissäontyötä

      Ei ei ja ei. Myöskään marsu, kilpikonna tai akvaario ei ole hyvä laiskalle omistajalle! Semmoselle VAIN pehmolelueläimiä, akvaarion hoitokin vaatii oikeesti tarkkuutta ja vaivaa ellei niitä kaloja pidä sitten jonain kertakäyttökaloina! Ja se ei ole oikein. Ja marsutkin on yllättävän työläitä hoitaa, kilpikonnista en tiedä mutta epäilen että sen verran eksoottisia eläimiä nekin että varmaan vaati sekin oman hommansa!

    • kuusi sakemannia

      Hei haloo! Et varmaan ole mikään koiraihminen,kun et ymmärrä että eihän koira muutamassa kuukaudessa voi kaikkea oppia! Siihen menee kuule vähän kauemmin.Eihän lapsikaan kaikkea opi vuodessa! Koiran koulutus ennenkaikkea leikin varjolla vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä,niin kyllä se pikkuhiljaa siitä oppii! Voin tämänn kuuden sakemannin kokemuksella sanoa.Sisäsiistiksi oppivat n.puolessa vuodessa,käytä vaan usein ulkona ja kehu koiraa kun tekeetarpeensa ulos.! Muista koiraa pitää myös palkita ja kehua kun se tekee jotain oikein.Ja jos karvaa lähtee,osta imuri jollei sitä vielä ole,kun kaikista koirista lähtee vähän karvaa!!

      • esko aho

        Sinä varmasti olet oikea koiraihminen koska vastaat noinkin näkyvään trollopostiin. =)


    • !"#¤

      Helvetin huono provo!!!

    • dog hater

      Kikkelis kokkelis mitäs läksit!! Eipä kannata tommosia elukoita riesakseen ottaa....

    • suosi villakoiraa

      Sun on paras tyytyä ihan villakoiraan. Siis sellaiseen joka kotiin itsestään syntyvään.

      Palauta koira heti kasvattajalle. Älä ihmeessä hanki karvatonta koiraa, koska mikään eläin ei ole niin siisti, etteikö siisteysintoilijan kireä pipo edelleen kiristyisi.
      Siisteyskasvatus voi kestää kuukausia, yleensä yli puolivuotiaaksi ja sitä kauemmin, mitä enemmän olet pois. Koira voi olla jopa yli yksi vuotias, ennenkuin pidätyskyky on kehittynyt ja oppi mennyt perille sisäsiisteydestä, ja vahinkoja voi sattua.
      Tottelevaisuuden oppiminen on ihan sinusta kiinni. Tottelevaisuus voi vaatia satoja, joskus tuhansia kertoja harjoittelua, ja koira voi oppia muutamassa hetkessä ei niin kivat jutut.

    • gustavo_1987

      jaahas, no miksi ,sitten ostit koiran jolta lähtee karvaa, ai niin ostappa jotain ainetta millä ehkä voisi saada karvan lähdön vähentymää, tai vieppä koira vaikkapa eläin lääkärille, niin sieltä voisi ehkä saada apua tuohon karva ongelmaan, ps hyvää kesää kaikille...

    • Koiravihaaja

      Suurimpia virheitä mitä ihminen voi tehdä on koiran hankkiminen. Ehkä joillekin yksinäisille vanhuksille siitä voi olla seuraa, mutta nuorempien kannattaisi harkita kahdesti ennen kuin astuu tähän loukkuun.

      Jos haluaa lähteä jonnekin, niin aina pitää ajatella voiko koiran jättää yksikseen. Pitempiä poissaoloja varten pitää järjestää hoito tavalla tai toisella. Entä sitten ne eläinlääkärin maksut! Ne ovat todella merkittävät.

      Erityisesti nuorten parien kannattaisi huomata, että lapsen kasvattaa miltei samalla vaivalla kuin koirankin. Lapsi kasvaa ja kehittyy, mutta koira pysyy yhtä tyhmänä.

      • Huh huh

        Johan tuli melkoista koiravastaista propagandaa. Kyllä siitä koirasta on yhtä lailla iloa ja seuraa oli se omistajan ikä mikä tahansa.

        Koiralle kannattaa katsoa hoitajia tai hoitopaikkoja.Ei tuo meillä ainakaan ole mikään elämää suurempi kysymys ollut. Etelänmatkoille kyllä päästään jos haluttaa.

        Eläinlääkärimaksuja varten on vakuutukset. Me on maksettu muutamassa vuodessa varmaan joku 250€, eli ei yhtään mitään siihen nähden paljonko koira tuo iloa meille.

        Lapsen ja koiran kasvattaminen on lopulta kuitenkin niin eri asioita, etten edes lähde sille tielle, kukin käyttäköön järkeään tuota koiravihaajan aivopierua miettiessään.


      • idiot2

        Voi vitun ääliö!!Ja sekös oikeuttaa vihaamaan koiria,kun se IHMINEN haluaa ottaa sen koiran ei se koira kuule päätä mennä kenenkään ihmisen elämään!!!Ja koirat on PALJON fiksumpia kuin esim. sinä tai muut kaltaisesi luonnevikaiset.Ja mitä siihen kersojen kehittymiseen tulee,niin eipä ole ainakaan sun kohdallasi toteutunut!


    • Hohhoijaa.

      Suosittelen menemään lasten leluosastolle ja ostamaan pehmokoiran(lelun).Siitä ei lähde karvaa eikä tee tarpeitaan mihinkään.Eikä tarvitse osata kouluttaakaan.Sen kanssa pärjää tyhminkin ihminen.Jopa...

    • Greyhound4

      Sen tottelevaisempaa ja kiltimpää kuin greyhound saa hakea. Vaatii omistajalta koulutusta alusta alkaen. Jos koira ei opi, parasta silloin katsoa peiliin ja hankkiutua ammattilaisen oppiin. Koira ei ole itseoppiva vaan vaatii koulutusta. Luovuta koira pois jos sinulla ei tarkoitus opettaa sitä vaan pitää "lemmikkinä". Onnea mitä sitten teekään.

    • Poliitikko2k14

      Vasaralla päähän ja lähimpään roskakoriin!
      Ei koiria enempää kiitos!

      • gra1

        Kuule luuseri,vedä ittes jojoon,ei mielenvikaisia elättejä lisää!!!!!!


    • Ohm

      Vinttikoirat eivät opi helposti, sillä niillä ei ole paljoa miellyttämisen halua. Ylipäätänsä koira on aina koko elämän projekti ja sitä saa kouluttaa koko sen elämän enemmän tai vähemmän. 4kk mikään pentukoira ei ole tokomestari ja sisäsiistiksi oppiminenkin voi viedä yli vuoden tai enemmänkin joissakin tapauksissa. Ja jos ei kestä koirakarvoja, niin sitten ei kannata koiraa ottaa ollenkaan.

      Jos ottaa koiran, pitää vain yksinkertaisesti hyväksyä fakta siitä että se teettää paljon töitä. Koira ei koskaan päästä helpolla. Mene koirasi kanssa kursseille, pentukouluun, käy luennoilla, myös kasvattaja voi varmasti auttaa jne. mutta älä missään nimessä jää vatvomaan rotuvalintaa ja mieti kuinka voisit päästä helpolla ja mikä ärsyttää. Jos et tunne pärjääväsi koirasi kanssa, anna se takaisin kasvattajalle ennen kuin on liian myöhäistä ja hanki vaikka kimppu tekokukkia, niistä on helppo välillä pyyhkäistä pölyt pois, eikä tarvitse kiinnostua hoitamisesta.

    • luovu jo nyt

      Jos osaa opettaa oikein, varmasti oppii. Kyse on aina ihmisestä.. Kirjoja on aiheesta. Myös suomessa on koirakouluttajia, jotka neuvovat ja auttavat. Toki jos etsit helposti oppivaa ja superälykästä koiraa aikuisena, rotu ei ole oikea. Se on ihmisen jalostama silti, ikävä kyllä. Eläinlääkäri voi myös opastaa jonkin verran ongelmissa ja mistä hakea neuvoja.

      Kasvattajan tai/ja teidän pitäisi etsiä uusi, rakastava omistaja ja koti. Ei väärälle omistajalle pahoinpideltäväksi! Mutta tee se luovutus NYT, ei vuoden päästä, koira stressaa vain lisää sitten. Ja ehtii nyt kiintyä. Koira ei ole lelu tai kulutustavara, jonka tunteilla voi leikkiä. Koira aistii jos ei pidä aidosti siitä.. Se tekee kehitykselle haittaa, eikä opi edes sen vertaa. Ihmisen kärsimättömyys pahentaa tilannetta ja hermostuttaa koirankin, varmana pissii sen jälkeen. En tosin tiedä onko niin käynyt.

      Karvaton ei ole välttämättä ratkaisu. Sun pitää tutkia rodut paremmin hankkimista ennen, ettei tarvii taas hylkiä koiraa. Mieli muuttuu ihmisellä helposti. Siihen rodun valintaan kannattaa panostaa aikaa ja nähdä koiria luonnossa, eikä innostua vaan yhtäkkiä jostain yhdestä rodusta. Joka ei olekaan käytännössä oikea.

    • Harkitsematonta

      Greyhound eli vinttikoira on juuri helpoin rotu opettaa jos vain jaksaa kouluttaa pennusta asti.

      Rotumääritelmä on kylläkin ihan suuntaa antava eikä mikään ehdoton fakta ja greyhoundin huonoja piirteitä on temperamenttisuus, koira agressiivisuus ja metsästys vietti, tosin on ihan koiran omasta luonteesta kiinni mitä piirteitä on.

      Itselläni on Puolan vinttikoira joka on kyllä suloisen diivan ja vinttihirmun yhdistelmä ja tottelee jopa niinkin hyvin ettei tarvitsisi hihnaa jos laki sallisi moisen, mutta se edellyttää kouluttamiseen omistautumista, eli jos olet päivät töissä älä edes harkitse vinttikoiran pennun hankintaa, sillä pennun koulutus vaatii pitkäjänteisyyttä, paljon yhdessä ajan viettämistä, kohtuullista kuria, hellyyttä ja rakkautta.

      Suosittelen koiran luovuttamista jo nyt ellet ole valmis kuluttamaan oikeasti paljon aikaa ja vaivaa koirasi kouluttamiseen ja harkita hieman tarkemmin koiran valintaa ylipäätänsä, sillä koiran kouluttaminen pennusta lähtien edellyttää omistautumista hommaansa vähän kuin oman lapsen kasvattaminen.

      Koiran kasvatus ei ole helppoa ja jos vinttikoira on liian haasteellinen, niin silloin sopii harkita vaikkapa talipallojen ripustamista villilintuja varten.

    • lopetus T-60

      Piikille vaan.

      • Eläin Ei Ole Lelu

        Toivottavasti tuo oli läppä. Jos ei, niin tee ihmiskunnalle palvelus ja mene itse piikille.


    • herkuttelija2

      Entä, jos sen koiran laittaisi lihoiksi? Voisin vaikka ostaa pari kiloa ja kokeilla eri reseptejä.

    • KOULUTUS--

      Eikö Suomessa ole koirakouluja? Paikkoja, joissa sinut opetetaan kouluttamaan koirasi?

      Koira (tai mikään muukaan eläin) ei ole mikään lelu, joka annetaan noin vain pois, kun joku asia ei miellytä. Menetkö elämässä aina muutenkin helpoimman kautta?

    • Trolli tai ei, tälläisiäkin ihmisiä on oikeasti. Syyttävät toisia kuin itsessään on se vika/avuttomuus. Kuvitellaan että saavat sellaisen lemmikin joka on jo ohjelmoiduttu tekemään kaikki.. kieri..hypi..anna tassu.. suosittelen tollasta muovista ohjelmoiduttua koiraa lelukaupan hyllyltä.

      En väitä sitä myöskään ettei koiria olisi joilla on kehossaan synnyinäisiä/tai tehtyjä vikoja.

      Näillä jotka sitten jotka vetää nyrkillä kertoo vaan kuin hemmetin heikko kyseinen henkilö on. Tälläisille ei tarvi kuin laittaa pieni ongelma/tai sellainen joka ei pysty laittamaan vastaan niin ne eivät sitä pystyisi hoitamaan kuin väkivallalla kuin ei muuhun pysty :)

      Aloittajalle jos asia on noin niin täällä jo moneen kertaan mainittu, palauta se koira takaisin ennenkuin se menee piloille, ja mieti oletko oikeasti henkilö joka pystyisi pitämään koiraa. Lue netistä ja ota selvää roduista jotka sinua kiinnostaa saat varmasti tietoa.

      • ...

        Eiköhän tässä nyt ole jo neuvottu aloittajaa tarpeeksi monta kertaa. Ihme lässyttäjiä olette, kun jokaisen pitää päästä erikseen moittimaan aloittajaa. Ei se mitään auta vaikka tuollaiselle trollille, jolla ei edes ole mitään koiraa, purkautuisi kaikki Suomen toisiaan paremmat koiraihmiset.


      • ... kirjoitti:

        Eiköhän tässä nyt ole jo neuvottu aloittajaa tarpeeksi monta kertaa. Ihme lässyttäjiä olette, kun jokaisen pitää päästä erikseen moittimaan aloittajaa. Ei se mitään auta vaikka tuollaiselle trollille, jolla ei edes ole mitään koiraa, purkautuisi kaikki Suomen toisiaan paremmat koiraihmiset.

        Onhan sille juu mainittu moneen otteeseen mitä olisi suotavaa tehdä kyseisessä tilanteessa.
        Eikä se väärin ole vaikka sitten vastauksia tulee monestakin suusta.
        Eikä se myöskään autakkaan koska itsestään se lähtee jos ottaa ''neuvon'' vastaan tai käyttää omia hoksottimiaan.

        Siltin eniten minua ihmetyttää johtuuko sitten asetuksista tai jostain että Valtaosa täällä kommentoijista on anonyyminä kuin ei vaan riitä kantti omana itsenään.


    • vihaksi pistää

      Jos rotu ei miellytä, etkä tule pennun kanssa toimeen, palauta se kasvattajalle! Koskaan, ei koskaan hankita koiraa hätiköiden!! Rotu pitää miettiä tarkoin, sopiiko se sinulle, kotiisi tai luonteellesi... Ja koiran hankitaa tietenkin edellyttää se, onko aikaa ja kärsivällisyyttä kouluttaa pentu hihnaan, sisäsiistiksi jne

    • koirien ystävä

      älä ota koiraa

    • onnellinen koiristan

      Kehottaisin sinua unohtamaan pennut ja koirat yleensäkin :(

    • Eija S.

      Hyvänen aika sentään ilmoitan aloittajan viestin lastensuojeluviranomaisille.

    • ilkeä koiran kaveri

      Parempi että viet heti koiran takaisin ja hommaat posliinikoiran nurkkaan.
      Kaikki koirat oppivat ja ei 3-4kk:n ikäinen ole vielä valmis,vika on siinä ettet itse osaa ja etkä tajua mitään koirista.

    • TheOtus

      Ihan nyt oikeasti, kuinka itseensä kääntynyt saa olla ettei pysty ymmärtämään etteivät kaikki ihmiset ole koiraeksperttejä? Kyllä näiden haukkijien puolesta hävettää enemmän.

      • theotsa

        Ei siihen tarvi olla mikään hiton koiraexpert että tajuaa, että koirakin on elävä olento! Missä tynnyrissä semmonen ihminen on kasvanu joka EI sitä tajua? ps. en ole koiraexpertti, eikä mulla ole koskaan ollut koiraa, maalaisjärjellä vain olen aina ajatellu, että kun en varmastikaan jaksaisi aamulla herättyäni lähteä ulkoiluttamaan koiraa parinkymmenen vuoden ajan esim, on parempi, että jätän koiranhankkimiset sitten jollekin muulle.
        Tottakai voin hoitaa toisten koiria sen vkon parikin, eiköhän semmonen suunnitelma sopis aloittajan kaltasillekin ihmisille paremmin :)


    • aegilius funereus

      Kaltaisesi ihmisen ei pitäisi ottaa koiraa eikä mitään muutakaan eläintä. Et näköjään oikein ymmärrä mitä tarkoittaa, kun ottaa itselleen lemmikin. Fyi fan!!!

      • Oma koira packa koir

        Se tarkoittaa että se on oma ja sillä saa tehdä vaikka mitä. Esim sen voi vaikka antaa pois jos alkaa tympiä.


    • .-.-.-.-.

      Älä ota koiraa! Tai mene ostamaan se Lelukaupasta. Koira ei ole lelu.

    • murheet on monet

      Osta lelukoira,palauta pentu takaisin kasvattajalle ja nopeasti ,ennen kuin se on pilalla. Minäkin ostin hyvillämielin jälleen koiran,surullista että koiralla on melkeinkokoajan jotain vaivaa,muuten tosi ihana tapaus. Murheet on monenlaiset.
      No onneksi on eläinlääkärinvakuutus. Koiraa ei oteta hetken mielijohteesta,rotu pitää valita huolella ja koiran pitää saada rodunomaista toimintaa myös.
      Suomen olosuhteisiin on erittäin tyhmää laittaa mitään karvatontakoiraa,jotka on muutoinkin säälittäviä jalostuksen tuloksia.

    • Jösses sentää

      Aivan käsittämätöntä! Miksi et perehtynyt rotuun tarkemmin kun itsellesi valitsit koiraa? Ei koiria oteta hetken mielijohteessa. Kun koiraa valitaan täytyy miettiä millaiseen käyttöön ja miettiä myöskin sitä jos kerta et tykkää karvoista niin mikä olisi sinulle sopiva rotu sitten. Koiraa täytyy kouluttaa oli rotu mikä tahansa ei se ole leikkikalu! Mut suosittelen et älä ota mitään koiraa koska et selvästikkään osaa kantaa vastuuta!!

    • Arto 62

      Itselläni on vähän samanlainen tilanne. Ostin bullmastiffin hetken mielijohteesta. Koiralla on nyt puolivuotta, eikä se ole oppinut mitään. Katsoo vaan pää kallellaan ja kieli roikkuu suusta. Kaikki tarpeet se tekee lattialle vaikka käydään aamuin illoin lenkillä. Mieleeni tulikin ajatus, että voisimme vaihtaa koiria ja kokeilla sopiiko eri rodut meille paremmin?

      • Nähty on.

        Suurimmalle osalle ihmisistä ei koiraa pitäisi antaa ollenkaan, heillä ei riitä taito eikä päättäväisyys kasvattaa moista oliota.


      • 00-00
        Nähty on. kirjoitti:

        Suurimmalle osalle ihmisistä ei koiraa pitäisi antaa ollenkaan, heillä ei riitä taito eikä päättäväisyys kasvattaa moista oliota.

        Sinäkö olet taas sellainen A-luokan kansalainen joka on muita parempi?


      • Koiruus

        Koiraa pitää viedä asioilleen ulos 3-4 kertaa päivässä. 2 kertaa päivässä ei riitä. Ei ihme, että tekee asiansa sisälle.


      • Verrattuna
        00-00 kirjoitti:

        Sinäkö olet taas sellainen A-luokan kansalainen joka on muita parempi?

        tuohon Arto-62:n jolle hän vastasi, ei edes vaadita paljon päästä kansalaisten parhaaseen A-luokkaan.


    • Se on eläin

      Minä vein koiran piikille, kun en pitänytkään siitä. Kyllä kolme kuukauttakin on koiralle riittävän pitkä elämä.

      • Koiruus

        Mitä ihmettä??? Säähän törkeä ja julma olet. Miksi et antanut pois jollekin sitä??? Vika on aina omistajissa, ei koirissa.


      • Sitä odotellessa

        Seuraavassa elämässä pääset planeetalle, jossa olet koira, kaltaisellasi omistajalla...


    • Koiruus

      Mulla on 3. koira menossa. Koiranpentu 2 kk:n vanhana ei pitäisikään oppia eikä olla sisäsiisti. Vasta 6 kk:n ikäiselle koiralle voi opettaa käskyjä kuten tänne, maahan, istu seuraa, paikalla. Älä ole niin malttamaton. Kyllä se siitä rauhottuu kun kasvaa. Kaikki pennut ovat villejä ja eivät vielä osaa totella. Sitten kun koira on puolivuotias voit alkaa opettaa herkkupalojen ja kiitoksen avulla. Kehu aina kun tekee mitä pyydät ja näytä ensin sille miten istuu esim. tehdään. anna herkkupala (pieni kun onnistuu tekeen oikein. En muista tarkkaan minkä ikäisenä koiran pitäisi olla sisäsiisti kun 2 viimeisintä koiraani olen ottanut täysikasvuisina, mutta 2 kk:n iässä ei vielä pitäisi olla sisäsiisti. Opeta se ensin tekeen asiansa sanomalehden päälle niin vältyt jatkuvalta lattioiden putsaamiselta.

    • kukkuu6

      Korkeasaaren entinen johtaja on sitä mieltä, että ihmisen pitäisi luopua lemmikeistä. Koirat nimenomaan on täysin turhia paskantekokoneita.

      " Lemmikkieläimet ovat liiketoimintaa, minkä takia niiden määrään on ollut vaikea saada muutosta, sanoo Korkeasaaren eläintarhan entinen johtaja Seppo Turunen Helsingin Sanomissa.
      Turusen mukaan lemmikkieläimistä on luovuttava pitkällä tähtäimellä kokonaan. Hänen mielestä erityisesti kaupunkilaiset ovat vieraantuneet luonnosta, eikä rakkaus lemmikkiä kohtaan lisää luonnon arvostamista.

      - Lemmikin etu menee aina luonnonvaraisen eläimen edun edelle. Jos Suomessa susi tappaa koiran, susi saa aina tuomion, vaikka Suomessa jokaista sutta kohti on noin 4000 koiraa, Turunen toteaa"

      • 14+5

        "Korkeasaaren entinen johtaja on sitä mieltä, että ihmisen pitäisi luopua lemmikeistä. Koirat nimenomaan on täysin turhia paskantekokoneita."

        - Niin, arvaatkos miksi hän on ENTINEN korkeasaaren johtaja?


    • järki käteen

      Ei se ole rodussa vika jos koira ei opi vaan siinä ettei omistaja osaa opettaa koiraa (yksilöä). Ymmärräthän kuitenkin että nelikuinen on vielä ihan täysi PENTU eikä sen ikäisen voi olettaakaan osaavan pidättää hätäänsä pitkiä aikoja saati kiivetä käskystä takaperin puuhun.

      Sellaista koiraa et löydäkkään jonka turkki ei tippaakaan vaivaa vaatisi. Usko pois. Lyhyt turkkisesta irtoaa karvaa, totta, mutta karvaton puolestaan vaatii säännöllisen rasvauksen, huolellisen auringolta suojaamista etenkin jos on vaalea iho ja kylmillä keleillä sään mukaisessa pukemisessa on oma vaivansa.

      Jos sinusta tuntuu nyt oikeasti siltä ettei tämä ole sinulle sopiva koira niin palauta ihmeessä kasvattajalle mahdollisimman pian. Mitä nuorempana pentu pääsee aloittamaan uudestaan uudessa kodissa sen parempi sillä että uudelle perheelle ja kasvattajankin on helpompi löytää uusi koti pennulle kun murkkuikäiselle koiralle. Jos kuitenkin päädyt vielä uuden koiran ottamaan niin ota hyvä ihminen opiksesi ja TUTUSTU rotuun huolella ennen koiran hankintaa. Äläkä vain kirjaviisautta vaan kysy myös vastaavan rotuisten koirien omistajien / kasvattajien kokemuksia ja neuvoja niin koiran kouluttamiseen kuin hoitoon liittyen.

    • M, Errki

      haista jeesuksen perse :(

    • koirakaverit

      Pennun kasvattaminen vaatii kärsivällisyyttä ja toistoja. Oletko tutustunut tämän rodun pennun kasvuun liittyviin kirjoihin. Kirjasto on koirakirjoja pullollaan. Tiedän tunteesi itsellänikin 4kk ikäinen koiravauva ja omapäisyyttä riittää. Kannattaisi tutustua ihmisiin joilla on tämän rotuisia koiria tai yleensäkin koiria? saisit vertaistukea. Aluksi auttaa, että päätät, että haluat pitää koiran vaikka "ei heti osaisikaan kaikenlaista ja karvoja lähtee lähes kaikista koirista. Hyviä hetkiä ja tilanteita tulee varmasti ja ps. ruoka(pieninä annoksina nappuloina) on hyvä houkutin koiraa opettaessa. Tsemppiä uuden ystäväsi kanssa. Ota johtajan rooli:)

    • Koira on ystävä

      Meillä on ollut monen rotuisia koiria. Aika paljon kylläkin metsästysverisiä, kun mies metsästää. Mutta myös ihan lemmikkikoiria. Vaikein oli opettaa sisäsiistiksi beagle. Se on 2-vuotia ennen kuin saattoi täysin varmasti luottaa ettei paskakikkareita ja pissalätäköitä ole huoneissa. Ei kai siinä auttanut kuin opettaa ja opettaa. Koiratkin ovat yksilöitä. Paras opetettava oli suomenajokoira, vaikka ei uskoisi. Älykäs ja oppivainen. Hyvä metsällä ja kotona muuttui lemmikiksi. Vieläkin ikävöin. Rasittavin koira oli kääpiövillakoira. Oli tosi hienohelma, mutta rakas silti. Kaikista koirista, paitsi villakoirasta, lähti karvaa. Kaikki piti opettaa ulos tarpeelle. Toinen oppii nopeammin ja toinen hitaammin, koska yksilöistä on kyse.

      AP ei varmaan tiennyt mihin sitoutuu, kun hankki koiran. Vaikea koira kannattaa ottaa haasteena itselle, että osaa kouluttaa ja opettaa sille asioita. Hyvin koulattu koira on iloinen, virkeä ja haluaa miellyttää isäntäänsä/emäntäänsä. Perusjutut on aina hyvä opettaa, meni siinä sitten vähän tai kauan aikaa. KOIRAAN ON SITOUDUTTAVA!!!

    • Vinttikoiran omistaja

      Todella typerää tehdä hätiköity rotuvalinta, etenkin vinttikoiran kohdalla. Tämä koirarotu on sellianen, joka vaatii paljon aikaa ja vaivaa. Nyt taitaa olla vikaa myös omistajassa. Itsellä kohta 10 vuotias greyhound, oppi oikein hyvin tavoille, vuodenkin ikäisenä saattoi satunnaisesti pissiä sisälle. Kaikki ei nimittäin tapahdu ihan sormia napsauttamalla. Ja tuosta karvanlähdöstä... Ne ovat juurikin ne lyhytkarvaiset, joista lähtee eniten karvaa, koska niillä on aluskarva. Pitkäturkkisilla, kuten yorkeilla ei tätä aluskarvaa ole, eikä niistä sen takia lähde paljonkaan karvaa. Ja nuo peruskäskyt istu jne, opetin koiralle vasta muutaman vioden iässä, kun teki toistoja. Heti kun meni vähän paremmin, lopetin ja jätin koiralle muhimaan päähän. Parin tunnin päästä yritin taas uudestaan ja ajtkoin näin, kunnes koira oppi. Greyhound on vähän sellainen rotu, mikä on linjautettu vain juoksuun. Ei sitä yleensä ihan pelkäksi kotikoiraksi oteta, vaan se tarvitsee kilpailuvirikkeitäkin, tai kaverin. Mm näyttelyt ovat hyviä paikkoja sosiaalistaa koira. Valitettavasti tuotamenoa koirasi on sellainen lenkkeilijöitä häiriköivä touhottaja, jota tuhoaa paikat.

      • 2+8

        Hmm, tiedätköhän nyt edes, mikä on aluskarva? Lyhytkarvaisilla EI juuri ole sitä aluskarvaa. Pystykorvilla tms. on aluskarva, joka on lyhyttä ja pehmeää ja usein todella vaaleaa. Se vaihtuu kaksi kertaa vuodessa, suojaa koiraa kylmältä ja kosteudelta. Sen lisäksi niiltä lähtee karvaa samalla tavalla kun ihmisiltä hiuksia. Koirassa (isossa varsinkin) on vaan h*lvetisti enemmän sitä karvaa, joten sitä vaan tuntuu olevan enemmän joka paikassa.


    • Greyfani

      Kannattaa palauttaa pentu heti ettei sille jää pahempia traumoja. Greyhound on hyvin herkkä rotu ja huomaa kyllä, jos siitä ei välitetä. Ovat myös älykkäitä ja niille sopii ainoastaan pehmeä koulutus.
      Myös muiden rotujen pennut täytyy kouluttaa, joten jos kiinnostusta ja riittävästi rakkautta koiraa kohtaan ei löydy, niin tuskin kannattaa ottaa mitään muutakaan koiraa. Muuten kyllä joku pienempi ja miellyttämishaluisempi rotu voisi olla helpompi alkuun.
      Jos kasvattaja ei halua pentua takaisin, voi sitä tarjota eteenpäin myös mm. tällä vinttikoirasivustolla: http://www.tuulenkoirat.net/tk/
      Greyhound on oma lempparirotuni, joten jos laitat ilmon sinne lähiaikoina, niin voin myös harkita sitä.

    • järjettömyys huipus

      kylläpä olet tyhmä ei kukaan voi valita ihan oikeesti väärää koira rotua tosta vaan tämän täytyy olla taas joku s24 järjetön trolli

    • Koirakouluttaja

      Ei kyllä olisi sinullekaan pitänyt greyhoundia myydä. Ei ole koirana helpoimmasta päästä. Ihan oma vikasi kuitenkin. Hauva fani: kyllä miellyttämisen haluttomankin koiran saa koulutettua. En ole vinttikoira-asiantuntija mutta käsitykseni mukaan italianvinttikoira ei ole kovin itsepäinen? Itselläni on jämtlanninpystykorva, joka on metsästyskäytössä. Pysyy vapaana näkyvillä yleensä myös pihalla vapaana. Metsästyskoirana toimii ihan OK. Sinulle sopisi korkeintaan chihuahua. Jos ei osaa koiraa kouluttaa, niin ei ota koska raa. Piste. Ota vaikka marsu. Enkä ole mikään koulutus expertti vaan 12-vuotias tyttö. Ja ihan itse olen jämptini kouluttanut.

    • hjbbbbbbb

      Jokaisen koiran saa koulutettua, jos vain riittää sinnikkyys ja kärsivällisyys. Toki joku koira voi olla hankalampi, mutta silti.

    • Empatiaa ja apua

      Miettisit mieluummin mitä pentu tarvitsee. Miksi se ei opi sitä mitä yrität opettaa ja mitä voisit tehdä eri tavalla. Onko se jostain syystä myös niin stressaantunut, että oppiminen ei onnistu ja karvaakin lähtee paljon.
      Ongelmat eivät koskaan ole koirasta lähtöisin vaan omistajan tietämättömyyden tms. tulosta. Apua voi ja kannattaa pyytää hyvältä koirakouluttajalta ajoissa. Turha kummankaan on kärsiä pidempään, kun tilanteelle kuitenkin on jossain vaiheessa tehtävä jotain.

    • Kahden koiran emäntä

      Hei haloo... Se on vasta pentu, vauva, ei sen kuulukaan napista painaen totella ja osata.

      Palauta nyt pentu vaan kiltisti kasvattajalleen, kun kerran kaduttaa. Voi sentään... Olisit miettinyt ajoissa. Pennulle on tosiaankin parempi olla siellä missä sitä rakastetaan ja arvostetaan, eikä haikailla " karvattoman koiran" perään... News Flash - kyllä se karvatonikin koiruus pitää samalla lailla opettaa... Ei sekään ole valmis koira syntyessään. Pysyttele vaan lelukoirissa, ja jätä oikeat hankkimatta.

    • Minä

      Itselläni on kolme koiraa, kaikki eri rotuisia. Vanhin 13v ja nuorin 1v 10kk. Kaikki ovat oppineet tottelemaan, jopa nuorinkin ja lyhyttä karvaa lähtee kaikista. Entä sitten, nehän saa siivottua pois. Vanhin koirista on Kääpiöpinseri eli terhakkuutta löytyy vaikka on ikää. Pitkillä lenkeillä kuitenkin käydään edelleen. Kyllä koiraan pitää sitoutua, jos sellaisen itselleen hankkii. Yhtäkään en pois antaisi.

    • matias silli

      kerran tein pahan virheen , ku piti mennä viinakauppaan ,niin meninkin maitokauppaan
      kuudennen tolkin jäkeen hokasin ettei tosta kyl kunnon kännejä saa yhtikäs mitenkää.
      enempiki silleen piärettään rupes vaa.

    • eläinystävä 65

      Koiraa hankittaessa pitää olla varma ,että sen haluaa. Rodusta pitää ottaa selvää kasvattajalta tai kasvattajilita.4kk koira on todellakin pentu ja töitä pitää tehdä kasvatuksen suhteen.Tuollainen teksti jota kirjoitit,vaikuttaa aika ihmeelliseltä. kannattaa miettiä pystyykö ollenkaan pitämään koiraa.Koira ei ole mikään lelu eikä hetken mielijohteesta voi sellaista hankkia.kannattaa mennä pentukurssille tai todellakin palauttaa koira kasvattajalle ennen kuin on liian myöhäistä.Sillä tuo teksti ei kuulosta ollenkaan hyvältä.

    • Kyllä jokainen koira oppii sisäsiistiksi ja tottelemaan. Se ei ole koirasta eikä rodusta kiinni vaan koiran omistajasta, että oppiiko koira vai ei. Jotkut rodut vaativat toki tiukempaa kuria kuin toiset jotta oppivat asiat. Ja jos "kadutteepenteleest" haluaa karvattoman koiran nii hanki samantie kalju rotta, kyllä koiralla karvat pitää olla

    • Koira on ISO vastuu.

      EI lemmikkejä valita sen mukaan lentääkö karva vai ei, pinnallinen näkemys sinulla. Aristokraattisen aikakausilehden mielikuvaa ei kannata istuttaa omaan maailmaan jollei jaksa ulkoiluttaa ja kouluttaa koiraa asioimaan tarpeensa luonnon helmaan.

      Elukat suttaa ja sotkee pentuina aina enemmän tai vähemmän, rotuun katsomatta, tulee kuraa, vettä, lunta, repaleisia sukkia, ruoka roiskuu, juomavesi läiskyy. Tyytyväinen loira on kuin ihmisen mieli, ja toimii sen muakisesti.

      Jos koira pissa ja kakkaa sisälle kannttaa katsoa peiliin. Jos ei tottele kannttaa katsoa peiliin.

      Älä ota koiraa, ne ovat ikuisia lapsia ja riippuvaisia isännästään hautaan saakka !!!!!

    • Hau-murrrr-hauhau

      Pari kuukautinen pentu ja ei opi mitään!
      Hei haloo! Ei sen tartte vielä oppiakaan. Korkeintaan leikin varjolla sille voi asioit opettaa,
      Mutta palauta pentu ja vähän äkkiä, sinne mistä olet sen ostanut. Ehkä joku toinen vielä pystyy pelastamaan sen.
      Ota sinä porsliinista valmistettu - siitä ei irtoa karvaa ja se osaa istua paikallaan, eikä pasko sisälle!

    • jelppiä?

      Tuossa yläpalkissa oleva kuva, joka on tämän aloituksen otsikon "Koiran hankinta kaduttaa" vieressä, siinä on kuva harmaasta koirasta, mutten saa kuvasta mitään selvää... Siis miten sen koiran kroppa on oikein siinä kuvassa? Vai onko kuvassa leikkikoira? Osaisko joku selventää? Suurensin jo kuvaa koneellani, mutta sen seurauksena kuva pikselöityi hieman enkä vieläkään saanut koiran asennosta tolkkua.

    • Menkää pois

      90% suomen koiranomistajista on persuääliöitä.

      • näin on

        Minä en ota ikinä kahta asiaa riesakseni.

        Toinen on rakki ja toinen on akka.

        Sexiin käytän tarvittaessa sinkku naisia ja rakkia ei normaali ihminen tarvitse yhtään mihinkään.


      • Harhainen dh is back
        näin on kirjoitti:

        Minä en ota ikinä kahta asiaa riesakseni.

        Toinen on rakki ja toinen on akka.

        Sexiin käytän tarvittaessa sinkku naisia ja rakkia ei normaali ihminen tarvitse yhtään mihinkään.

        No ton ajattelutyylin näkee kyllä käytöksestäsikin. Yksinäinen trolli, ilman naista, pil**a, ja ystäviä. Ei edes sitä koiraa. Kyllä huomaa kuinka surullista elämäs on... Otan osaa elämäs ankeudesta.

        Vitsin kyllä osasit laukasta, sinkkunaisia seksiin...Vaikka me kaikki tiedetään ettet saa yhtäkään naista :D


      • näin on
        Harhainen dh is back kirjoitti:

        No ton ajattelutyylin näkee kyllä käytöksestäsikin. Yksinäinen trolli, ilman naista, pil**a, ja ystäviä. Ei edes sitä koiraa. Kyllä huomaa kuinka surullista elämäs on... Otan osaa elämäs ankeudesta.

        Vitsin kyllä osasit laukasta, sinkkunaisia seksiin...Vaikka me kaikki tiedetään ettet saa yhtäkään naista :D

        Niinhän sinä reppana luulet


      • tuntematonpotilasdh
        näin on kirjoitti:

        Niinhän sinä reppana luulet

        Ei kenenkään tarvitse luulla, kun tieto paistaa läpi. Sinä raukka tosissasi luulet, että sinä jotakin naista saisit? Itkeä märiset koirista, buhuu, voi voi pikkupoikaa. Normaali nainen ei tarvitse tuollaista "miestä" yhtään mihinkään.
        Oli se varmaan kauheata, kun nainen otti ja jätti sinut, ja elää nyt mukavaa elämää oikean miehen ja koiran kanssa. Kannattaisi tuota katkeruutta purkaa vaikka terapeutille, eikä tänne. Ei se koirien ja koiranomistajien vika ole, että sinun elämäsi on noin surkeaa.


      • rodut mielessä

        kerrostalojen whitethrash


    • Varoittava esimerkki

      Aikuisen ihmisen pitäisi osata harkita valintojaan, etenkin kun ne koskevat eläviä olentoja, kuten lemmikkejä...

      Joten tosiaan kaikki koiraa tai muuta lemmikkiä harkitsevat, HARKITKAA sata kertaa ennen kuin toteutatte, ja ottakaa asioista kunnolla etukäteen selvää!! Siis ottakaa selvää myös mahdollisista riskeistä eli siitä, mikä kaikki voi mennä pieleen, esim. pentu ei ehkä opikaan sisäsiistiksi jne!

    • voe tokkiinsa

      Hei, mites jos annat itse itsesi pois takaisin sinne mistä tulitkin , ennenkuin synnyit.. olis elukoilla ja meillä paljon helpompaa ja kivempaa :-))

    • ota itse vastuu

      Koiraa ei kannata ottaa, jos on antamassa sitä heti muille hoitoon. Hoida itse koira jos sellaisen otat kotiisi.

    • Aprillia?

      Jestas!!!! Älä naurata, et voi olla tosissas! Tää on joku pila.

    • uushauvaton

      Taas törmätään tähän nykyään yleiseen ettei tiedetäkkään oikeasti asijoista yhtäänmitään luullaan vaan teoriaopinnoilla ja mielikiuvissa vaikka mitään ainakaan omakohtaista
      käytännönkpkemusta oikeastaan yhtään mistään?
      Samalla metodilla voi vaikkapa hakeutua tai kouluttautua aivan täysin väärälle alalle josta ei pidäkkään, muuttaa huonoon taloon yms.
      Luulis vastuullisen kasvattajan vähän edes seuraavan kelle koiriaan myy?

    • Ei ole olemassa koiraa, josta ei lähde karvaa, eikä koiraa, joka ei opi mitään. Järjestys menee niin, että omistajan on opittava ensin miten koiraa pidetään ja hoidetaan. 4 kk ikäinen koira ei yleensäkään ole vielä sisäsiisti, mutta vaikuttaa siltä, että omistaja ei tiedä miten sisäsiisteyttä opetetaan. Hankkiudu johonkin koirakerhoon/yhdistykseen, josta saat neuvoja. Lue aiheesta kirjoitettuja kirjoja/artikkeleita, niitä on pilvin pimein saatavilla. Ennen kuin voit odottaa koirasi oppivan mitään on sinun koulutettava itsesi. Muussa tapauksessa palauta koira kasvattajalle, koska on tiedossa todellisia ongelmia jatkossa, kun koira kasvaa ja saa lisää ikää. Itselläni on ollut 4 kultaista noutajaa, koulutan pelastuskoiria. Kaikki ovat oppineet upeiksi, yhteiskuntakelpoisiksi kavereiksi ja kumppaneiksi.

    • Haloo, provo !

      Turhaan vastaatte aloittajalle, ilmeinen provo koska ei sen enempää kommentoi viesteihin.

    • kiehuva veri..

      pässi!!!
      Et ansaitse minkään asteista koiraa tolla ajattelu maailmalla!!
      Koira oppii jos sen oikein opettaa, itselläni on 3v seropi, luupäinen kun mikä, mut loppupeleis todella fiksu vaikka monasti tuntuu ettei se mitään opi.. Ilman koirakouluja on vaan mennyt pitempi aika opettamisessa.
      TOTTAKAI pentu pissii ja kakkii koko ajan sisälle jos sitä ei opeta alusta alkaen kunnolla ulos. Meille aikanaan koira tuli 5kk ikäsenä ja pissi sisälle, ei kakkan. Se ei ollu muuta kun johdonmukaista opetusta, heti herättyä, suoraan sängystä vaatteet päälle ja koira ulos pissille, kovasti kehuminen kuinka hienoa kun oli tehny ulos. Joka ikinen kerta kun leikitty, ulos pissille ja taas kova kehuminen kun pissi ulos, jokaisen ruoan antamisen jälkeen ulos, ja kova kehuminen kun pissi ulos. Missään tapauksessa ei toruttu jos pissi sisälle, laitettiin vaan lehtiä päälle kuivattamaan tai korjattii lehdet pois ja uudet tilalle jos oli niihin pissin..

      Karvattomassakin koirassa on vähän karvaa.. osta käärme jos et voi karvoja sietää!!!
      Saati että koiraa EI IKINÄ PIDÄ HOMMATA POHTIMATTA KAUAN MIKÄ ROTU, miten riittää aika, paljonko se tarvii koulutusta ja liikuntaa jne...
      Olen viestiketjun toisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä että palauta koira kasvattajalle mitä pikimiten!!! Koira kyllä vaistoaa jos et pidä siitä, vuoden ikäisenä sitä on jo vaikeampi uudelleen sijoittaa jos olen pilannut se koulutuksen ja kasvatuksen, mahdollisesti joutuu jopa piikille.. Saati tuo ajatus että jos koira jää, niin 5v kuluttua otat karvattoman?!?!?!!!!!
      JOs ei älli riitä tässä vaiheessa kouluttamaan koiraa niin luuletko että tuolla ajatusmaailmalla olet yhtään parempi 5v päästä. JOKAINEN KOIRA VAATII KOULUTUSTA, OLI SE SITTEN VAIKEAA TAI EI!!!

      Helvatti mimmosia ihmisiä... täälläkin veri kiehuu!!!

    • ärsyyntynyt

      Palauta koira heti. Et ilmeisesti ymmärrä koirista yhtään mitään. Jätä myös karvaton koira hankkimatta. Itselläni ollut kolme koiraa ja karvoja on riittänyt. Älä myöskään ota kissaa. Siitäkin lähtee karvaa.

    • Anneli Anita

      Katso vielä jonkin aikaa jos pentu oppis käytöstavat.Monesti se riippuu pennun rodustakin.Kannattaa aina kun pentu herää ja on syönyt niin viiä ulos.Leikkiä kannaatta paljon pennun kanssa että sillä on tekemistä.En sano pahalla ite sä tietenki päätät mitä teet,mutta toivon että pentu vielä oppis ja tulis sisäsiistiksi.mukavaa kesää teille ja toivotan myös parempia päiviä.

    • eläintenpitokieltoon

      Palauta koira VÄLITTÖMÄSTI kasvattajalle, tosin ihmettelen miten hän on koiran sinulle luovuttanut, jos on oikea kasvattaja. Yleensä kysellään tälläiset perusasiat, että tajuatko, että koira ei ole ennen opettamista sisäsiisti ja että niitä karvoja tosiaan irtoaa. ÄLÄ ikinä ota mitään lemmikkiä, ne eivät ole sinua ansainneet !!!

    • Calmacalma

      Älkää viittikö! Aloitus on perusmallinen provokaatio. Tyyppi hörisee nyt innoissaan kun sai tämän touhotuksen aikaan.
      "Joka päivä monta kertaa pissii ja kakkii sisälle" hehehe, niin kuin se olisi rodusta kiinni..

    • Palautakoira

      Eiä tämä rodusta ole kiinni vaan siitä ettet yksinketaisesti ole edes valmis sitoutumaan/ kasvattamaan koiraa. Ei se lapsikaan kuule hetkessä opi tai kasva. Koko ikä on oppimista. Myäs osittain koiralla. Jos sun kriteeris on et yksivuotiaana kaikki hallussa nii ... huhu :D sillon se koira vasta juuri "murkkuikään" kehittyykin. Täytyy olla aikaa ja HALUA panostaa sekä kouluttaa. Koira ei ole mikään hetkellinen sijoitus taikka päätös.

    • koirallinen jo 30v

      Ääliö. Ei voi muuta sanoa. Siis sinä, ei pentu. Palauta koira kasvattajalle äläkä ikinä hanki mitään eläintä itsellesi ainakaan ennenkuin olet kasvanut aikuiseksi.

    • .,mknjhg

      Olet varmaan laiska... tai mukavuuden haluinen...
      Minä haukun vieraat itse!

      • Hot Dog

        Vie se koira lopetettavaksi mitä pikimmiten.


    • ...

      Onko kaikki koiranomistajat tuollaisia itkijöitä? Eikö heidän vanhempansa ole vienyt heitä ihmiskouluun? Hyvin näkyy pitävän paikkansa, että koira on kuin isäntänsä, tosin vain samanlainen räksyttäjä.

    • Nero ei Rakkia

      HEHHEH. siitäs sait ihan oikein TYHMÄ. Lopeta Ittes ja jätä koira paskomaan.

    • kysyjä..

      Jollain fiksulla koiraihmisellä koira joikaa omakotitalon pihalla niin, että koko kylä raikuu. Kuoroon yhtyy välillä muitakin koiria. Tuoko on fiksua?

    • Suatana koira

      Koira on aina koira, ihmisiäkin on kutsuttu koiriksi.

      Koirat on ällöjä otuksia, myös ne ihmiskoirat !

    • SIVUSTASEURAAJA 2

      tämöisille ihmisille sanon ottakaa posliinikoira, sinustakin lähtee karvoja.MUTTA SE KAI KUULUU ASIAAN.

    • Köpä123

      Hai sie anna se koira miul mie oon hyvä kasvattaja.

    • Itikan omistaja

      Et ole tehnyt hätiköiden rodun valintaa, vaan koiran ottamisen. Eläimen pitoon pitäisi sisältyä jonkinlainen pakollinen kurssi. Lyön vaikka mistä vetoa, että silloin ainakin osa, joka muuten ottaa koiran miettimättä muuta, kuin että "kun ne on niin söpöjä", jättää koiran ottamatta. Kurssistahan on hirvee vaiva, mutta eipä tulla ajatelleeksi, että niistä koiristakin on vaivaa.

      Säälittää. Koirat eivät osaa sanoa, että on paha olla tai valittaa eläinsuojeluun huonosta kohtelusta. Ja huonoa kohtelua on muukin kuin pahoinpitely tai ruoatta pito, esim.huono lenkitys.

      Sinulle vahinko on jo tapahtunut, mutta voit tehdä nyt sen, mikä on tässä tilanteessa parasta; ANNA KOIRA TAKAISIN KASVATTAJALLE ÄLÄKÄ OTA UUTTA KOIRAA. Ongelmat eivät ole rodusta kiinni!

    • Eläinten ystävä

      Ei pidä missään nimessä lähteä lopettamaan nuorta koiraa! Ei - vaan viet sen takaisin kasvattajalle ja sanot, ettet ole mielestäsi sopiva luonne tuon koiran tarpeisiin. Ei kannata haukkua koiraa - se on vielä pentu ja sillä on paljon edessään. Hyvällä ohjauksella siitä tulee jollekulle ihan kunnon koira pitkäksi aikaa. Joten älä aikaile - vie koira takaisin ja mieti tarkkaan voitko enää koskaan lähteä samaan ralliin uudestaan. Kaikilla ei ole sitä kärsivällisyyttä mikä koiran kanssa pitää olla. On oltava valmis lenkkeilemään vuosikaudet ja otettava koira huomioon lomia ja muuta suunnitellessa. Karvatonta koirataloutta ei ole myöskään olemassakaan. Koiran omistajien asunnoissa on aina karvaa ja aina paljon imuroimista - kuten kissojenkin omistajilla. Tee päätös nopeasti - mutta please - ei koiran lopettamista!!!!

    • pieni pentu vasta

      Tuon ikäisen koiran on pakko pissata ja kakata monta kertaa päivässä, sehän on melkein "vauva". Jos sitä ei ole vielä ehditty opetettaa sisäsiistiksi ja viedä ulos todella usein, niin pakkohan sen on tehdä tarpeensa sisälle. Ja vaikka olisikin opetettu sisäsiistiksi, niin ihan normaalia jos tuossa iässä vahinkoja tulee. Ei se vielä vähään aikaan pysty esim. kokonaisen työpäivän ajan pidättelemään.
      Ainakin hyvältä kasvattajalta saa mukaan ohjeita kirjallisenakin ja aina jos tulee ongelmia voi kysyä kasvattajalta neuvoja.
      Löytyy myös kirjoja ja netissäkin on ohjeita, jos vähän viitsii nähdä vaivaa.

    • sympatiani

      Kiitos kommentistasi. Tuota olen itsekin pelännyt, jos ottaisin koiran.Että se ei oppisi mitään ja tekisi sisälle.

      • Olet tyhmä provo

        Sinun kohdallasi tuo voisi jopa pitää paikkansa, 99.999% suomalaisista osaa koiran opettaa sisäsiistiksi. Se koira olisi silti sinua älykkäämpi, saattaisi jopa opettaa sinut sisäsiistiksi. Eikö maailmasi olisikin mukavampi paikka ilman vaippoja? Koita joskus? Saatat yllättyä.


    • -TH-

      Miksi pitää mennä ottamaan joku tuollainen vinttipimeä koira? Hävitä se ja ota joku sellainen laji joka oppiikin jotain.

      • 34355

        Tuskin muukaan koira oppisi tuossa taloudessa.
        Greyhound on varmaan koiramaailman helpoin lemmikki


    • Miu Mau KuRUNUunau!!

      Hanki viellä häiriintynyt villiintynyt löytö kissa mikä opettaa koiran ja sinut tavoille.
      No eihän sulle onneksi semmoista anneta.

    • Johan jutut menee laidasta laitaan.......:) no mutta joo....pentuhan se vielä on ja tarvitsee paljon aikaa, opetusta ja omistajalta hikeä, kyyneleitä, naurua tilanteesta riippuen :) Et sinäkään potalle itse oppinut.....Näitä asioita kannattaisi miettiä ennen koiran (lemmikin) hankintaa ....

    • Mulla ei koiraa

      Itellä ei koiraa oo mutta.... joskus on äitillä ollu saksanpaimen ja oli kyllä fiksu ja älykäs koira ja hyvin koulutettu. Sillä oli omat paikkasa missä sai olla ja minne ei saanu mennä. Eikä se koira menny niihin paikkoihin mihin ei saanu mennä. Kadutteepenteleesti toivottavasti on miettiny myös sen, että se karvaton koira ei oo yhtään sen helpompi hoitaa ku karvallinenkaan koira. Karvattoman koiran kaa kun pitää olla tarkka eittei koiran nahka ppala kesällä ja ettei se palellu talvella... toki on myös muuta mutta kannattaa harkita tarkkaan ottaako sitä uutta koiraa jos ei tuonkaan kanssa pärjää.

    • koiraonparasystäväni

      ei helvetti miten pahalta tuntuu lukea just tällaisia koiran ottajien katumus tekstejä!!
      komppaan kaikkia edellisiä, älä todellakaan ota koiraa ikinä kun sulla ei selvästikkään ole minkäänlaista kokemusta koiran kasvattamisesta! suosittelen lukemaan koirista ja niiden kasvatuksesta ja koulutuksesta ensin paljon enemmän ja perehtymään KOIRAN tarpeisiin, EI sinun itsesi! et selvätikkään tiedä edes sitä että koirilla on esim tänä kesänä poikkeuksellisen vilkas karvanlähtö aika joka ei tunnu loppuvan nyt ollenkaan, ja toiseksi pennuista tulee sisäsiistejä yleensä siihen puoleen vuoteen mennessä, ja siihenkin SE tarvitsee sinun tukeasi että oppii, kuten kaikkeen muuhunkin. älä edes suunnittele ottavasi minkäänlaista koiraa kun sulla ei selvästi ole mitään käsitystä koirien kasvatuksesta, ei ihme jos pentu ei tottele sua kun et tiedä edes mihin oot ryhtynyt sen kanssa. koirasta voi saada koko sen elämänpituisen lojaalin ja parhaan ystävän kun sen osaa kasvattaa ja on perehtynyt kyseiseen yksilöön jo ennen sen tuloa. tee sille koiralle palvelus ja vie se nopeasti takaisin niin pääsee vielä hyvään kotiin, äläkä ota enää uutta koiraa jos luulit sen kasvatuksen olevan helppoa ilman SILLE omistautumista, tuntuu että otit koiran vain omien tarpeidesi perusteella, vaikka sun pitäisi ajatella mitä SINÄ teet sen kanssa väärin, ei mitä se tekee väärin, se on PENTU joka ei erota vielä oikeaa ja väärää ennenkuin oppii kehittyessään aivan kuten lapsikin.

    • hohhoijaa3

      Et taida olla ihan viisas.Kuka sullee edes on myynyt koiran kun et tiedä,mitä hankit.Pentu on pentu ja toki ne kusee sisälle yms.Vie tarpeeksi ulos yms.tai vielä parempi kun palauttaisit kasvattajalle,saisi varmaan paemman kodin jostain muualta.

    • jts65

      heippa

      jos et onnistu koiran kanssa ota yhteys kasvattajaan yksin ei kanatta märehtiä
      asiaoita yleensä vika ihmisessä ei koirassa pennut tekee pissat sisälle jos niitä ei opeta kärsivälisyyttä koira ei ole lelu itselläni on kaksi koiraa ja hyvin menee
      jos ottat koiran niin pitää olla vastuuta asioissa ei niitä vaihdetta kuin rukkasia
      jos on pieniä vastoin käymysiä niistä pitää oppia ja opetella :)

    • mdöSLFKL

      Miksi otit koiran? Koira elää reilut 10v. Kuvittelitko, että koira on heti valmis ja toimii kuin haluat? Koirat on yksilöitä ja siksi jokainen koira vaatii oman tavan lähestyä. Niin ihmisetkin. Surullista, että jotkut ihmiset kuvittelee lastenkin kasvavan ihan itsestään. No, koirista. Harva tuon ikäinen koira on täysin sisäsiisti. Nartut oppii hitaammin. Koiranomistajan elämä on jokapäiväistä kouluttamista= opitun ylläpitoa. Karvanlähtöön auttaa harjaaminen päivittäin. Onko koiran ruokavalio kunnossa? Sopimaton ruoka = ravintoaineiden puute aiheuttaa karvalähtöä. Oletkohan valinnut koiran pelkän ulkonäon perusteella? Ensin kannattaa miettiä kuinka paljon on valmis panostamaan koiraan. Sen mukaan etsitään sopiva rotu. Koirat tarttee hoitoa ja virikkeitä, toiset enemmän toiset vähemmän. Greyhound ei ole seurakoira. Se on vinttikoira eli tarttee paljon juoksemista. Toiseksi sillä voi olla voimakas vietti viehejuoksuun, mihin rotua käytetään vrt. näytelyissä käyminen/jalostus/kasvattaminen. Se on sen harrastus ja vaatii omistajalta aikaa. Pissimiset sisälle on sun pienin huoli nyt.

    • No just

      Toivottavasti tää Kadunpenteleesti saa kaikki paskat kantapään kautta takaisin..
      kannattaisi vähän perehtyä yleensäkin koiran kasvatukseen ym ennekuin hankkii koiran tai mitään eläintä,,,meinasitko että ne käy vessassa ja vetääkin vielä sen unohtamatta tietenkään alapää suihkun käyttöä :::::herää urpo !!!!

    • :((

      Kyllä tuo oli aika tyhmästi tehty ja niin, mutta mulle tulee paha olo kun luen näitä kommentteja :(

      Joo, teki ison virheen, tiedän. Kukaan ei ole täydellinen.
      Ja koira, no toivon että sillä tulee olemaan kaikki hyvin.


      NYT LOPPU TOI HAUKKUMINEN OIKEESTI!!!
      Neuvot ovat aina hyvästä mutta ei ilkeily :(

    • AyaSnake1

      Suosittelisin että lukisit koirien koulutus oppaita :) Greyhound ei ole vaikeimpia rotuja kunhan käytät sitä jossakin radalla juoksemassa vapaana ja peruskoulutus tietenkin tärkeää. Kokeilehan opettaa koiraa positiivisin keinoin. Lisäksi kannattaa käydä jollakin peruskoulutus kurssilla avoimin silmin oppimassa :) Jokaiselle sattuu vahinkoja. Ja jos on koira niin karvojakin pitää sietää ellei se ole täysin karvaton jolloin taas on suurempi uhka ihosairauksille ja joka talvi pitää ostaa kalliita talvivaatteita koiralle lenkittäessä.

    • eimikäänblingbling

      No tuskin itse olit kaikkioppinut edes parin vuoden jälkeen ja olettaen että ikää nyt on vähintäin 20 niin edes silloin ett.

      Mikäli eläin pissii ja kakkii sisälle niin se on osoitus siitä että omistaja ei osaa hoitaa lemmikkiään.

    • Rapsuttaa saa

      Kyllä 4 kuinen pentu tekee vielä sisällekin tarpeensa. Meillä pentu opetettiin sisäsiistiksi sanomalehdillä. Teki tarpeensa niille. Sitten pikkuhiljaa vähenettiin paperien pinta-alaa ja papereita vietiin ähemmän asunnon ulko-ovea. Tiheästi lenkkiä. Meillä eina kun alkoi kiertää ympyrää ja vietiin ulos. Hyvin se oppii siistiksi. Koulutus kannattaa aloittaa heti. Meillä opeteltiin ekalla viikolla istumaan ja palkittiin herkulla. Parson Russell uros on meillä nyt 4 vuotias ja on oppinut temppujakin. Kaikki koirat vaativat mielstäni todella aktiivista asennetta omistajaltaan. Jos tuntuu yhtään siltä, että omat eväät eivät riitä, niin ota yhteys koirakouluun. Me kävimme omamme kanssa hakemassa apua mm. remmirähinään ja hihnassa vetämiseen. Nyt sujuu hienosti. Suosittelen sinulle Pertti Vilanderin kirjaa; KOIRAN KORJAUSOPAS. Siinä on mielestäni loistavasti kiteytetty koiran ja ihmisen välinen suhde. Saman koulukunnan koulutuksessakin kävimme ja totesimme sen parhaaksi.

    • Suoraansanottuviha

      En halua olla ilkeä, mutta miten voit olla noin typerä, ettet lue, ja ota rodusta muuta tietoa kuin "myytävänä suloisia kilttejä pentuja" ?! Koiraa hankkiessa täytyy harkita rotua, ja sen mahdollisia luonteenpiirteitä... Niin kuin myös liikunnan tarvetta! Eihän koira voi oppia mitään jos sitä ei ulkoiluteta, joten: Oletko edes käyttänyt koiraasi ulkona?

      Palauta koira välittömästi kasvattajalle, ja pahoittele, pennun ostosta tullutta häiriötä!

      Toivottavasti et ota toista koiraa, sillä säälin kirjaimellisesti koiraa, joka sinulla on nyt, ja kuinka huono kasvatus sillä on ollut! Toinen koira, eläin tai ihminen ei saa kärsiä omistajan/huoltajan huonosta valinnasta! Viaton eläin on sinulla varttumassa ongelmakoiraksi, ONNEA!

      Toivottavasti koirasi saa paremman kodin!

      Ps. Muistathan lähettää samanlaisen aiheen seuraavasta koirastasi!

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe