ANAKOM kokemuksia????

Onko kellään kokemuksia Anakom Henkilöstövalmennuksesta työpaikkana tai muuten vaan ? Kouluttajan työpaikka olisi mulla hakusessa, mutta Itä-Suomen alueelta ei löydy mitään. Sattumalta löysin tämän firman, mutta haluaisin tietää siitä ensin kokemuksia. Henkilöstövalmennus näköjään rekrytoi jatkuvalla haulla http://www.anakom.com/rekrytointi.html
Koulutuskalenterissa näkyy olevan vain korttikoulutuksia. Millainen firma tämä on, kannattaisiko laittaa hakemus? Minkälaisia tällaiset henkilöstövalmennus firmat ylipäätänsä on ? Minkälainen työnkuva, työpaikka tai palkka on ?
Ilmianna
Jaa

13 Vastausta

En suosittele kenellekään missään muodossa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
En minäkään! Ihme touhua koko koulutus tässä talossa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
juoksuttavat työntekijöitä miten huvittaaa
Ilmianna
Jaa
Olin töissä 2010-2012, ihan hyvä homma. Mutta työt loppui siltä alueelta missä asuin, ja en halunnut lähteä kauemmas töihin.
Ilmianna
Jaa
Olin myös pari kuukautta. Palkka on heikko työn määrään nähden. Sain hoitaaa koko kurssin alusta loppuun yksin. Puhelintuki toimi, mutta samoilla tunneilla olisin open hommissa netonnut tuplasti.
Ilmianna
Jaa
Paska firma, olematon työmoraali etenkin työnantajilla! Omalla rahalla käyt töissä missä ikinä haluat - reilun vuoden tein hommia ammattilaisena, haukut sain palkakseni... Jopa niin, että kaikki opetusmateiaali papereineen, musteineen ja töineen (kotona ylitöinä) menivät omaan piikkiini. Puolisoni naureskelikin, että onpa puoliskolla pirun kallis harrastus, tuo "työssä käyminen" - hän maksaa autokilometrit huoltoineen jne...
Itse tein aamun n 06:00 lähdöstä n 18:00 kotiinpaluuseen pelkkää matkapäivää. Tämän päälle seuraavan päivän valmistelut kaikkineen...huom! ei päivärahoja, ei km-korvauksia, kaikki kulut omasta pussista ja niinä aikoina n 10 € tuntipalkasta. Normipalkka esim IT-alalla tuolloin 23 €/h kulut korvattuina)
Olin hyvä ope, pitkän hyvän koulutuksen ansiosta tietojeni mukaan n 80 % on vakituisesti työllistynyt tai on muussa vastaavassa kiinni.
Kaiken lisäksi - nykytilasta en viitsi tietoa kaivaa - mutta tuolloin joitakin vuosia sitten Anakom ilmoitti ei-allekirjoittaneensa työehtosopimusta, minkä vuoksi firma ei katsonut olevansa velvollinen maksamaan minulle lomarahoja. Laitoin liiton juristin asialle ja sain rahani. Pisti vihaksi nuorten kokemattomien ihmisten vuoksi ja eritoten siksi, että firma opettaa yritystietoa. Tämän firman yritystoiminnan pohja näytti olevan:älä tee niin kuin opetan (laillista), vaan menesty niin kuin me: filunki mielessä joka nurkalla.
Firman tj kukkoilee muuten yrittäjien puheenjohtajana milloin Varkaudessa, milloin Kuopiossa. Jopa edellisten vaalien kansanedustajaehdokkaana - ammattejakin löytyy löytyy joka lähtöön ;(. Jos on tänä vuonna 2015 ehdokkaana, niin älkää äänestäkö!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
tuo firma vaikutti myös opiskelijan suuntaan. Kävin hiljattain useammalla sen järjestämällä kurssilla ja aina oli jotain säätöä. Kurssiajankohdat muuttuivat hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, eikä aina tullut edes ilmoitusta muutoksista. Todistusten ja korttien saannissa oli toisinaan ongelmia, eikä ne tulleet sovitusti. Lisäksi yhteydenpito oli välillä heikkoa, eikä firmasta meinannut tavoittaa ketään varsinkaan sähköpostilla. Tunneilla kestettiin yleensä asiassa, joskin jokseenkin joka kerran lopussa tavoitti kiire ja tärkeääkin asiaa jäi käymättä läpi tai se huitaistiin nopeasti "vasemmalla kädellä". Tuosta kierosta pelistä vielä sen verran, että kyseinen firma hyödyntää kaikki mahdolliset tuet ja ilmaistyövoiman härskisti, kierrättäen mm. työttömiä. Näille on muutaman mukana olleen kertoman mukaan lupailtu vakityötä firmasta, kunhan työkokeilu tai joku on ohi, mutta lempattu jakson jälkeen pihalle ja uusia samoin lupauksin tilalle. Ei tietystikään mikään harvinainen kuvio nykysuomessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paskalta kirjoitti:
tuo firma vaikutti myös opiskelijan suuntaan. Kävin hiljattain useammalla sen järjestämällä kurssilla ja aina oli jotain säätöä. Kurssiajankohdat muuttuivat hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, eikä aina tullut edes ilmoitusta muutoksista. Todistusten ja korttien saannissa oli toisinaan ongelmia, eikä ne tulleet sovitusti. Lisäksi yhteydenpito oli välillä heikkoa, eikä firmasta meinannut tavoittaa ketään varsinkaan sähköpostilla. Tunneilla kestettiin yleensä asiassa, joskin jokseenkin joka kerran lopussa tavoitti kiire ja tärkeääkin asiaa jäi käymättä läpi tai se huitaistiin nopeasti "vasemmalla kädellä". Tuosta kierosta pelistä vielä sen verran, että kyseinen firma hyödyntää kaikki mahdolliset tuet ja ilmaistyövoiman härskisti, kierrättäen mm. työttömiä. Näille on muutaman mukana olleen kertoman mukaan lupailtu vakityötä firmasta, kunhan työkokeilu tai joku on ohi, mutta lempattu jakson jälkeen pihalle ja uusia samoin lupauksin tilalle. Ei tietystikään mikään harvinainen kuvio nykysuomessa.
Melkein pitää itse maksaa, että pääsee töihin....Palkka tosi huono..En suosittele!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Täysin laitonta. Päivärahan sai muistaakseni, jos työpäivä kestää matkoineen vähintään 10 tuntia, ja km-korvauksetkin pitää maksaa. Puolipäivärahan aikaraja on alempi. Näin minulla, kun olin PAM-liiton työehdoilla aikanaan atk-suunnittelijana pääkaupunkiseudulla.
Muistelen veljeni kertoneen korttikoulutusten kulta-ajoista silloin joskus yli 10 v takaa. Yhden miehen yrityksellä meni tosi lujaa. Ajeli Mersulla ja velotti kovat kurssihinnat jostain yksinkertaisesta tulityökurssista. Töitä riitti pitkin koko Etelä-Suomea.
Sinun tapauksessasi työnantajasi maksoi sinulle taatusti räikeää alipalkkaa.
Itse sain kaupan alan TES-palkkaa, ja tietokonehommissa suuren kaupan alan yrityksen palveluksessa jouduin joskus matkustelemaan lähiseudulla. Jossain vaiheessa työnantaja heikensi etuja muuttaen työsopimukseen työssäoloalueeksi koko pääkaupunkiseudun. Ilmeisesti näistä ei sitten olisi saanut päivärahoja lainkaan. Onneksi matkapäiviä ei ollut kovin montaa edes yhden vuoden aikana.
Sain palkkaa muistaaksen noin 21€/tunti. Se oli jonkinverran alakantissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Allekirjoittanen itsekkin ettei kyseiseen firmaan kannata töihin hakea, ellei halua kuulua työehtosopimuksen ulkopuolelle. Lomat pidetään jos pidetään ja ylityökorvauksia ei makseta. Palkkakaan ei päätä huimaa. Lisäksi se mitä luvataan ei pidä ja muutenkin kieron oloinen ilmapiiri kokoajan. Ei ihme että työntekijöiden vaihtuvuus tuntuu olevan kovin suuri.
Ilmianna
Jaa
No oho - eipäs kuulosta ylläolevat yhtään tutuilta. Itse olin määräaikaisessa työsuhteessa ja työkavereina pitkään talossa olleita. Kertyneitä lomia en ennättänyt pitää mutta maksettiin normaalisti työlainsäädännön mukaan lomakorvauksina töiden päättyessä.
Ainakin omalla kohdallani kaikki sujui ihan ok ja mukavat muistot.
Ilmianna
Jaa
Todistuksia sieltä ei toisiaan saa niin kun on luvattua. Jatkuvasti saa sitell perään ja lupaavat selvittaa asian samana päivänä mutta mitään ei tapahdu ..
Ilmianna
Jaa
En suosittele.

Olen kuullut huonoja kokemuksia sekä työntekijöiltä että asiakkailta. Tiedonkulussa jatkuvasti ongelmia. Kaikenlaista luvataan, mutta puoletkaan ei sitten toteudu. Ja pakko kyllä yhtyä edellisten mielipiteeseen kierosta pelistä, vähän sellainen on itsellenikin välittynyt.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

ANAKOM kokemuksia????

Onko kellään kokemuksia Anakom Henkilöstövalmennuksesta työpaikkana tai muuten vaan ? Kouluttajan työpaikka olisi mulla hakusessa, mutta Itä-Suomen alueelta ei löydy mitään. Sattumalta löysin tämän firman, mutta haluaisin tietää siitä ensin kokemuksia. Henkilöstövalmennus näköjään rekrytoi jatkuvalla haulla http://www.anakom.com/rekrytointi.html
Koulutuskalenterissa näkyy olevan vain korttikoulutuksia. Millainen firma tämä on, kannattaisiko laittaa hakemus? Minkälaisia tällaiset henkilöstövalmennus firmat ylipäätänsä on ? Minkälainen työnkuva, työpaikka tai palkka on ?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta