Miten voisin tehdä web-sivut Macilla?

Päivi

Moi taas!

Ptäisi tehdä osana lopputyötä web-sivut. Onko Macissa jokin ohjelma, jolla voisin web-sivut värkkäillä?

Olen aloittanut MS officella, mutta kyllä ne jää vähän köyhän oloisiksi. FrontPagella olen web-sivuja tehnyt, mutta mitään varsinaista ohjelmaa mulla ei Macissa web-sivujen tekoon ole.

Macissani ei ole tällä hetkellä nettiyhteyttä.

Pliis, auttakaa mua!

18

1842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka
      • Päivi

        Nyt sitten vaan lopputyötä tekemään! Web-sivujen tekeminen on osa lopputyötäni ja saan tehdä sen omalla Macilani! ;o)

        Kiitos vielä kerran!


      • Urpof

        Pisteet tolle Nvu:n kehitystiimille! Siinä mallia miten softia tehdään: Kaikille alustoille ja ilmaisiksi :D


      • Päivi

        Eilen sain jotain aikaiseksi tuolla Nvu:lla. Sivut on kyllä vielä tosi alkeellisen näköiset valkoisine pohjineen yms.

        Mutta periksi ei anneta!


      • Päivi
        Päivi kirjoitti:

        Eilen sain jotain aikaiseksi tuolla Nvu:lla. Sivut on kyllä vielä tosi alkeellisen näköiset valkoisine pohjineen yms.

        Mutta periksi ei anneta!

        Eilen aloin kokeilla tuota OO 1.1.2:sta. Alku ainakin meni hyvin....saas nähdä miten lopussa käy?

        ;o) Kiitos vielä kerran teille kaikille avustanne!


      • Päivi
        Päivi kirjoitti:

        Eilen aloin kokeilla tuota OO 1.1.2:sta. Alku ainakin meni hyvin....saas nähdä miten lopussa käy?

        ;o) Kiitos vielä kerran teille kaikille avustanne!

        On siinä OO:n web säätöohjelmassa paljon opittavaa ja paranneltavaa. Ei mennyt kuvatkaan niihin kohtiin joihin asetusten mukaan piti mennä.


    • jason-blue

      macromedian dreamweaver

    • MacFinn
    • MacFinn
    • Päivi

      Moi!

      Koneessani ei ole nettiyhteyttä, jotenka web-sivujen tekeminen ja lähettäminen pitää tehdä poltetulla CD:llä.

      Cd:ssä pitää olla kaikki sälä, mikä sivuja tehdessä syntyy. Ja tarkistajan pitää asentaa ne vielä omalle koneelleen ennenkuin voi sivuja tarkistaa, eikös vain?

      Kokeilin tuota Nvu:ta (olikos se Nvu?) ja kun kokeilin tallennettua sivua, niin se näkyi kaikilla (Safari 1.2, IE 5.2?? se kolmas selain ???) aivan ok.

      Mutta kun otin kuvia sisältävän cd:n pois asemasta, niin eipä ollut kuvaa enään sivullakaan.

      Olen tehnyt jonkinlaisia sivutekeleitä MS office X:llä ja se kyllä tallettaa kuvatkin. Se vaan on muuten jotenkin köyhän tuntuinen käyttää. En varmaan hallitse sen kaikkia toimintaja.

      Mitä siis ehdotatte web-sivujen tekoon, kun Maccini ei ole verkossa, eli joudun lähettämään sivut CD:llä.

      Tiedän, että CD:llä lähetetyt sivut joutuu asentamaan tarkistuksen ajaksi koneeseen senkin vuoksi, että linkitykset eri sivujen välillä onnistuisivat....


      Kiitos sinulle, joka viitsit vastata!

      • MacFinn

        Tuolla vahingossa kahdesti ehdottomassani Freeway Expressissä onnituu ihan helposti.

        Eli kun sivut (tai muutokset) on tehty, julkaiset ne ja määrittelemääsi kansioon tulee kaikki tarvittava: html sivut sekä graafiset elementit. Sitten vaan upit siltä CD:tä FTP ohjelmalla.


      • vesku

        Älä, pliis käytä MS Officea (ainakaan Wordia) html-sivujen tekoon. Koodi on hirveää, yhteensopivuus kyseenalaista eikäpä sitä ole siihen tarkoitettukaan.

        Ideahan on siis se, että sulla on kaikki materiaali samassa paikassa, eli kuvat pitää kopioida samaan kansioon missä sivusto sijaitsee (wöördi kopioi kuvat itteensä ja esittää ne omalla xml:llään mutta ei ole siis www3-standardien mukaista).

        Kun sitten teet relatiiviset linkit sivuilta kuviin (siis polkuna) ja siirrät kansion sisällön palvelimelle niin tsädäng, siellähän ne!

        Ja tämä siis riippumatta käytettävästä editorista. Hyvä työskentelytapa näissä on aina aloittaa tekemällä "kotikansio" jossa kansion "juureen" tulee periaatteessa vain index.htm -sivu, sitten images, css ja pages(tjsp) -kansiot, joihin muu sälppy. IMHO.


      • Päivi
        vesku kirjoitti:

        Älä, pliis käytä MS Officea (ainakaan Wordia) html-sivujen tekoon. Koodi on hirveää, yhteensopivuus kyseenalaista eikäpä sitä ole siihen tarkoitettukaan.

        Ideahan on siis se, että sulla on kaikki materiaali samassa paikassa, eli kuvat pitää kopioida samaan kansioon missä sivusto sijaitsee (wöördi kopioi kuvat itteensä ja esittää ne omalla xml:llään mutta ei ole siis www3-standardien mukaista).

        Kun sitten teet relatiiviset linkit sivuilta kuviin (siis polkuna) ja siirrät kansion sisällön palvelimelle niin tsädäng, siellähän ne!

        Ja tämä siis riippumatta käytettävästä editorista. Hyvä työskentelytapa näissä on aina aloittaa tekemällä "kotikansio" jossa kansion "juureen" tulee periaatteessa vain index.htm -sivu, sitten images, css ja pages(tjsp) -kansiot, joihin muu sälppy. IMHO.

        Oon koittanut tehdä sivuja tuolla Nvu:lla, mutta kun se on aivan uusi ohjelma mulla, niin vähän vielä tökkii. Oon jo ihan stressaantunut noiden web-sivujen tekemisen vuoksi....ja ohjeilla, jotka löytyivät täältä:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=536&posting=22000000004977729

        En saanut esim mySQL asentumaan. Salasanan asentamiseen tökkäsi em homma.

        Ehkä pitää vaihtaa web-sivu tehtävä johonkin muuhun, jos se on mahdollista.

        Onko Macissa jotain yksinkertaista ohjelmaa/tms, jolla voisi web-sivut tehdä?

        Tuota Freeway Expressin demoa en ole vielä saanut. Sähköpostiini ei ole vielä tullut mitään....

        No, ei tämä elämää suurempaa ole, mutta kun kuitenkin tää haittaa jo yöuniani....

        Nimim. "Yks stressaantunut"


      • MacFinn
        Päivi kirjoitti:

        Oon koittanut tehdä sivuja tuolla Nvu:lla, mutta kun se on aivan uusi ohjelma mulla, niin vähän vielä tökkii. Oon jo ihan stressaantunut noiden web-sivujen tekemisen vuoksi....ja ohjeilla, jotka löytyivät täältä:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=536&posting=22000000004977729

        En saanut esim mySQL asentumaan. Salasanan asentamiseen tökkäsi em homma.

        Ehkä pitää vaihtaa web-sivu tehtävä johonkin muuhun, jos se on mahdollista.

        Onko Macissa jotain yksinkertaista ohjelmaa/tms, jolla voisi web-sivut tehdä?

        Tuota Freeway Expressin demoa en ole vielä saanut. Sähköpostiini ei ole vielä tullut mitään....

        No, ei tämä elämää suurempaa ole, mutta kun kuitenkin tää haittaa jo yöuniani....

        Nimim. "Yks stressaantunut"

        Koska tilasit Expressin demon? Yleensä kokemukseni on sellainen, että Softpressin tuki on jokseenkin parasta mitä olen softataloissa tavannut.

        Mailaa heidän tukiosoitteeseensa ja kysy missä viipyy.


      • Mäkkihöperö
        Päivi kirjoitti:

        Oon koittanut tehdä sivuja tuolla Nvu:lla, mutta kun se on aivan uusi ohjelma mulla, niin vähän vielä tökkii. Oon jo ihan stressaantunut noiden web-sivujen tekemisen vuoksi....ja ohjeilla, jotka löytyivät täältä:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=536&posting=22000000004977729

        En saanut esim mySQL asentumaan. Salasanan asentamiseen tökkäsi em homma.

        Ehkä pitää vaihtaa web-sivu tehtävä johonkin muuhun, jos se on mahdollista.

        Onko Macissa jotain yksinkertaista ohjelmaa/tms, jolla voisi web-sivut tehdä?

        Tuota Freeway Expressin demoa en ole vielä saanut. Sähköpostiini ei ole vielä tullut mitään....

        No, ei tämä elämää suurempaa ole, mutta kun kuitenkin tää haittaa jo yöuniani....

        Nimim. "Yks stressaantunut"

        on yksinkertainen sa sen saa heti: http://www.optima-system.com/pagespinner/

        MySQL:ää ei tarvitse jollei ole tekemässä tietokantaa.


      • Mäkkihöperö

      • Päivi

      • kk2
        Päivi kirjoitti:

        ...pitääkö siitä maksaa lisenssi, jos haluaa käyttää sitä vielä 21 päivän jälkeen?

        http://www.optima-system.com/pagespinner/order.html

        Tällaisen harkkatyön tekemiseen varmasti riitäisi esim. Mozillan Composer sivueditori (www.mozilla.org).

        Teet (kuten ylempänä jo mainittiinkin) sivustolle oman hakemiston ja sille sopivat alihakemistot. Kaikki linkitykset suhteellisina.

        Näin tehden voi sivustosi sijaita CD:llä niitä selailtaessa eikä tarvitse siirtää minnekkään. Tosin selaimen kannaltahan on aivan sama ovatko sivut käyttäjän kovalevyllä tai CD:llä.

        Itse teen sivuja (sivupohjia) lähinnä tekstieditorilla (BBEdit ja XEmacs), mutta sinun tapauksessasi suosittelen WYSIWYG-editorien käyttöä (kuten tuo Mozilla).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe