Pelkään omia vanhempiani

oonyksin

Kuten otsikko jo kertoo...pelkään äitiä ja isää. En uskalla kertoa heille asioita mitä muut kertoisivat ihan helposti omille vanhemmilleen, olo on kuin vankilassa.En saisi mennä minnekään ja opiskelun pitäisi olla koko elämä. En ymmärrä näin tiukkoja kasvatusmenetelmiä. Olen miettinyt monesti oman kämpän hankkimista mutta opiskelun takia rahatilanteeni ei ole kehuttavalla mallilla ja vanhempani eivät suostu minua maailmalle päästämään.Kertokaa nyt hyvät ihmiset miten teidät on kasvatettu vai pitääkö teidänkin pelätä kotiin menemistä ja hakatuksi tulemista. Mulla on tosi paha olla enkä tiedä kenelle puhua joten onko kenellekää tutun kuulosta edes jotenkin. Tiedän että tää pienimuotoinen elämänkerta saa monet ärsyyntymää mutta toivottavasti lukijoiden joukossa olisi joku joka antaisi rehellistä apua tai neuvoja...syvästi kiitos jo etukäteen!

6

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • telle

      Onko sinua hakattu?semmosta jos tapahtuu niin ei pidä missään nimes sietää.koti pitäis olla se turva, ei pelon paikka miltä se nyt sinusta tuntuu.Kyllä sulla on oikeus hakea opiskelemaan muualle ja esim.opiskelija-asuntolaan,nyt pitää vaan ottaa asioista selvää.En tiedä kuinka vanha olet mutta kyllä nuoren pitää päästä kavereille ja harrastuksiin ei vanhempasi voi sinua kotiin kahlita.Tuntuu pahalta että joudut pelkäämään vanhempiasi niin ei saisi kellään olla eikö ne tajua että oot kasvamassa itsenäiseksi ja sulla on myös mielipide mitä pitää kuunnella.toivon sulle hirmusti voimia ja mieti mikä sulle olis paras ratkaisu opiskeluun ja asumiseen.

    • kaikkea sitä tapahtu

      Pois tuollaisesta vankilasta. Ei tuollainen ole ollenkaan tervettä. Ei vanhemmat saa hakata lapsiaan tai nuoriaan. Ota yhteyttä sosiaalityöntekijöihin, kouluterveyden hoitoon.Jokin ratkaisu pitää löytyä. Tarvitset varmaan myös keskustelutukea.

      • oonyksin

        miten tälläsissä tilanteissa yleensä
        on tuo poismuuttamisen
        mahdollisuus kun olen kuitenki
        vanhempieni määräysvallassa
        koska olen vasta 16, tuleeko
        tälläsissä tilanteissa poikkeus ja
        otetaanko sellasta sossussa ees
        vakavasti jos sanon että mua nyt
        pelottaa omat vanhemmat
        vaikkeivat oo vielä onneksi käsiks
        käyny vaikka sekin on ollu lähellä


      • kokemuss
        oonyksin kirjoitti:

        miten tälläsissä tilanteissa yleensä
        on tuo poismuuttamisen
        mahdollisuus kun olen kuitenki
        vanhempieni määräysvallassa
        koska olen vasta 16, tuleeko
        tälläsissä tilanteissa poikkeus ja
        otetaanko sellasta sossussa ees
        vakavasti jos sanon että mua nyt
        pelottaa omat vanhemmat
        vaikkeivat oo vielä onneksi käsiks
        käyny vaikka sekin on ollu lähellä

        Kyl varmaan ottavat sossussa vakavasti ku sanot et joudut pelkäämään kotonas ja et saa mennä minnekkää yms. Mitä tos ylempänä kerroit


      • oonyksin kirjoitti:

        miten tälläsissä tilanteissa yleensä
        on tuo poismuuttamisen
        mahdollisuus kun olen kuitenki
        vanhempieni määräysvallassa
        koska olen vasta 16, tuleeko
        tälläsissä tilanteissa poikkeus ja
        otetaanko sellasta sossussa ees
        vakavasti jos sanon että mua nyt
        pelottaa omat vanhemmat
        vaikkeivat oo vielä onneksi käsiks
        käyny vaikka sekin on ollu lähellä

        Hei nimimerkki, oonyksin

        Onpas sulla hurja ja kurja tilanne. Ei kenenkään kuuluisi joutua pelkäämään missään, eikä nyt varsinkaan kotonaan eikä vanhempiaan. Kehotan sinua mahdollisimman pian ottamaan asian esille "jossain" - helpoin ja nopein paikka on varmaankin koulun terveydenhoitaja tai erityisope tai kuraattori. He toivottavasti ohjaavat sinua eteenpäin. Kyllä sosiaalitoimisto ottaa tosissaan heille tulevat asiat. Luota johonkin aikuiseen sen verran, että menet kertomaan tilanteestasi ja puolusta itseäsi.

        Tsemppiä sinulle,
        Pirkko-pappi


    • Minttutinttu

      Hei. Minulla on ihan samanlainen tunne/fiilis ollu pitemmän aikaa. Ja joo pelkään omia vanhempiani. Äiti on käynyt käsiksi muhun nuorempana ja äiti on myös käynyt kerran mun kaveriin käsiksi. Isosisko on läpsässy mua kasvoille muutama vuos takaperin. Ja oon nyt 27 vuotias. Tarvin kuulemma jo jotaki hoitopaikkaa, ku en osaa laskea ja en osaa käyttää rahaa. Näin sanoo mun oma äiti. Ja on mun vanhemmat myös haukkunukki mua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe