Ilmainen harjoittelusivu

Johannespaasyko

Moro,

Väänsin tällasen ilmasen harjoittelusivuston kauppiksen pääsykokeeseen valmistautumiseen. Ajatuksia? Teknisiä ratkaisua (tarviin siis ihan oikeeta koodia), myös kysymyksiä on vielä liian vähän yms.

Toivoisin et tästä sais parhaan open source sivun kauppikseen menijöille.

www.paasykoe.fi


Cheers!

20

1789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johannespaasykoe
    • nainenkkk

      Ensimmäinen ajatus on, että kiitos tästä vaikken ole vielä edes testannut :D Miten jaksat vai onko tarkoituksena bisnes tulevaisuudessa? Ihan hyvä suunnitelma kyllä, monet voisivat maksaakin tuosta, kun olet saanut julkisuutta ja on todettu hyväksi palveluksi.

    • johannespaasykoe

      No mulla on jonkun verran materiaalia valmiina, mihin mulla on tekijänoikeudet niin halusin laittaa ne johonkin järkevään. Myös iso osa kysymyksistä on vanhoista pääsykokeista joita voi käyttää. Tavallaan siis vaan sensoroin sitä onko vanhant kysymykset valideja vai ei ja teen omaa matskua lisäksi. Tää nyt on tällanen harrastus ja käyntikortti työelämään, ei mitään sen vakavampaa. :)

      Kaikki vastaavat on maksumuurin takana tällä hetkellä ja kun kiertelin viime viikolla esittelemässä tiedekuntaa lukioissa, niin moni tuntui kauhistuvan valmennuskurssien kovaa hintaa. Ajattelin, että ehkä maailmasta tulee parempi paikka jos teen tän sivun ja saan ajankulua talvi-illoiksi.

    • Onhan näitä muitakin
      • Johannespaasykoe

        Hyvä! Tieto ei jakamalla kulu. :)


      • mikäkuluu
        Johannespaasykoe kirjoitti:

        Hyvä! Tieto ei jakamalla kulu. :)

        mutta mikä kuluu ...


    • shiee

      Hieno juttu!

      Ei muuta ku enempi vaan materiaalia, jos jaksat ja ehkä hieman visuaalistakin puolta voisi olla. Teksteissä jonkun verran kirjoitusvirheitä. Sisältöä en vielä sen paremmin katsonut!

      Ominaisuuksiahan voisi lisätä ottamalla esimerkiksi automaattikommentit/selitykset tehtävään vastauksen jälkeen. "Miksi homma on näin?"

      Keep up da good work!

    • tiukka aikataulu

      Jos tavoitteena on tuottaa järkevä sivusto kevään 2015 pääsykokeisiin ollaan kyllä jo näillä resursseilla aikataulullisesti myöhässä. Hyvän sivuston tuottaminen voisi olla mahdollista, jos löytyisi vahva teknistä osaamista ja käsikirjoitus itsessään olisi lähes valmis.

      • Johannespaasykoe

        No oon kyllä vähän eri mieltä. Suurin osa aloittaa lukemisen vasta vuodenvaihteessa valmennuskurssitkin aloittaa oman oman materiaalin tekonsa vasta kun kirjat on julkaistu. Julkaisu oli 28.18.2014 eli alle viikko sitten.


      • vieras458395893
        Johannespaasykoe kirjoitti:

        No oon kyllä vähän eri mieltä. Suurin osa aloittaa lukemisen vasta vuodenvaihteessa valmennuskurssitkin aloittaa oman oman materiaalin tekonsa vasta kun kirjat on julkaistu. Julkaisu oli 28.18.2014 eli alle viikko sitten.

        Totta ja suurinosa tekee harjoituksia vasta ihan loppuvaiheessa. Valmennuskursseillakin kokeet on vasta lopussa. Ei kai kukaan vielä harjoittele, kun kirjatkaan ei ole vielä saapuneet edes kotiin :D Itse teen harjoituksia ehkä joskus aikaisintaan huhtikuusta.


    • potentiaalinen sivus

      Mielestäni olisi hyvä jos kysymyksiä pystyisi halutessaan rajaamaan vain tietystä aiheesta / kirjasta. esim. 'nyt haluun harjotella kysymyksiä vain joman kirjasta jne.'

    • Johannespaasykoe

      Kiitos kommentista! Laitetaan harkintaan, teknisesti olisi tosi helppo tehdä.

      Kuitenkin maksimaalisen pistemäärän saamiksi on oltava tasaisen hyvä kaikissa neljässä osa-alueessa ilman virheitä. Siksi on mun mielestä parempi "pakottaa" teidät harjoittelemaan kaikkia tasaisesti, ilman mahdollisuutta luistaa siitä kaikista itselle vaikeimmasta aiheesta.

      Kehittyminen alkaa epämukavuusalueelta :)

      • potentiaalinen sivus

        Tän voi kääntää niinpäin et pystyis pelkästään harjottelemaan sitä osa-aluetta missä on vaikeuksia. Tottakai pitää olla mahollisuus harjotella kaikkia neljää aluetta kerrallaan.


    • johannespaasykoe

      Vois joo tottakai. Tuleepahan ainakin vahvoillekin alueille suoritusvarmuutta jos ei muuta

    • johannespaasykoe

      Pirunmoinen urakka, mutta nyt paasykoe.fi sivuilla on 36 sivua kysymyksiä.

      Yhteensä 230 kappaletta. Siellä on KAIKKIEN aiempien pääsykokeiden kysymykset vuosilta 2005 - 2014 jotka voidaan kysyä vielä 2015 pääsykokeessa, eli jotka ovat relevantteja.

      Nyt tarvitsee enää vakuuttaa teidät. Jos haet kauppikseen, katso yksi kysymys. Jos se on hyvä ja oikein, tykkää tästä päivityksestä.

      Työ jatkuu sen eteen että saatte opiskelupaikan 2015 syksyllä. Jos on mutkia matkassa tai murheita/huolia niin laittakaa meiliä.

      Johannes

      • surkeaa

        Ole Johannes rehellinen.

        Sinulla ei ole vuoden 2015 valintakoekirjoja ja et ole käynyt kysymyksiä läpi. Jos sinulla kirjat sattuu olemaan et ole ainakaan niitä lukenut. Sivua ei voi suositella kenellekään, joka on hakemassa kauppakorkeaan 2015, koska kysymysten joukossa on lukuisia joihin ei voi vastata nykyisten kirjojen perusteella ja se on todella turhauttavaa.


    • johannespaasykoe

      Sain yliopistolta koodarin parantelemaan teknisiä juttuja, niin on vähän mukavampi käyttää

    • johannespaasykoe
    • Jääräturilas

      Hmm sulla on vinkit-sivulla yksi selkeä ristiriita, nimittäin tämä:

      "7. Vältä keskustelufoorumeja. Voit toki saada niistä hyviäkin vinkkejä, mutta pääosin ne ovat täynnä lannistavia tekstejä jotka ovat todennäköisesti huijausta. Keskity omaan suoritukseesi ja jätä muut kirjottelemaan foorumeille. "

      Eli voimmeko tästä päätellä että sivustosi on todennäköisesti huijausta ja meidän pitäisi tämän viestiketjun lukemisen sijasta keskittyä omaan suoritukseemme? =)

      • hentussivusto

        ihme kommentti. Eikös hentusella muuten ollut jokin ilmaissivusto viime keväänä ilmaisine tehtävineen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe