Mihin saisi myytyä jalokiviä

Henkka

Olen kerännyt pienempänä kiviä ja myös jalokiviä löytyy joita olen ostanut mm. kivi -ja korumessuilta. Kysymys kuuluukin, että mihin noita saisi myytyä ja millaisen hinnan niistä mahdollisesti saisi? Jalokivistä löytyy mm. Rubiini, pari topaasia, Smaragdi yms. Ovat hiottuja smaragdia lukuunottamatta.

26

11551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      Ensinnäkin hintaluokkaa on miltei mahdotonta arvioida, näkemättä kiviä. Hintaan vaikuttaa ensinnäkin kuntoluokka ja koko. Messuilta yms. ostetuista kivistä on vaikea sania mitään, koska niissä on kokemukseni mukaan "luokittelut" yläkanttiin. P¨äällisin puolin katsottuna virheetön kivi voi olla "arvoton" sisäisien virheiden, kuten halkeamien, kuplien yms, epäpuhtauksien johdosta. Äkkisiltään voisi sanoa, että hyvä jos ne ovat edes ostohintansa arvoisia. Mikäli kivet on vähänkään kookkaampia, saattaa joku koruharrastaja niistä maksaa sen hankintahintasi verran, tai ylikin, mikäli kivi on jaettavissa useampaan osaan, että saa enemmän materiaalia. Mikäli haluat suuntaa-antavan arvion, niin paras tapa on mennä kivien kanssa kultasepälle ja antaa sen tehdä arvio. Voi olla, että saattavat esittää ostotarjouksenkin, mikäli keivet on käyttökelpoisia heidän käyttöön. kultasepiltä saa sitten muutenkin tietoa, minne niitä kannattaa tarjota.

      • Henkka

        Ok, kiitokset vastauksesta. Tarvii käydä kyselemässä jos noista muutaman roposen sais. Jos joku haluu ostaa, niin multa kyllä löytyy laaja valikoima erilaisia kauniita kiviä, mm. tuommoinen 2kg:n ametistin köntti löytyy, ruusu -ja savukvartsia yms.


      • Make
        Henkka kirjoitti:

        Ok, kiitokset vastauksesta. Tarvii käydä kyselemässä jos noista muutaman roposen sais. Jos joku haluu ostaa, niin multa kyllä löytyy laaja valikoima erilaisia kauniita kiviä, mm. tuommoinen 2kg:n ametistin köntti löytyy, ruusu -ja savukvartsia yms.

        sinänsä kyllä kivet kiinnostaa ostamismielessäkin jopa tuo ametisti. Kun saat tietoa hinnoista, millä olet valmis myymään kivet, joko kaikki tai osan varastostasi, niin ota ilmoittele, niille voisi olla käyttöä.


      • Henkka
        Make kirjoitti:

        sinänsä kyllä kivet kiinnostaa ostamismielessäkin jopa tuo ametisti. Kun saat tietoa hinnoista, millä olet valmis myymään kivet, joko kaikki tai osan varastostasi, niin ota ilmoittele, niille voisi olla käyttöä.

        No en aikonut käydä arvioittamassa kun noi jalokivet, joten kannattaisi melkein lähteä tarjouspohjalta käymään kauppaa noista, mutta sun on tietty hankala alkaa tarjoomaan mitään näkemättä noita :)


      • Make
        Henkka kirjoitti:

        No en aikonut käydä arvioittamassa kun noi jalokivet, joten kannattaisi melkein lähteä tarjouspohjalta käymään kauppaa noista, mutta sun on tietty hankala alkaa tarjoomaan mitään näkemättä noita :)

        Niin, oikeassa olet, että hankalaa alkaa laittaan tarjousta näkemättä, mutta sopisiko että laitat osoitteesi osoitteeseeni [email protected], niin voidaan sähköpostitse koittaa päästä kauppoihin, mikäli sulle sopii ja riippuen missäpäin asustat, niin voisi koittaa käydä katsomassa valikoimaa.
        Olisin kyllä kiinnostunut ostamaan.


    • pilvi.tolli

      Vau =)
      Olen lukenut itse jalokivistä ja otin nyt selvää,öö Rubiinista saa 50-90e se kylläkin riippuu vähän jalokivien koosta... Jotkut kylläkin ovat saaneet myös esim 600-800e Mutta ne on myyty erityisissä paikoissa en ole ihan varma ja pitäisi tietää koko,paino ja kuva että voi sanoa tarkalleen kannattaa kysyä joltain asiantuntijalta,voit vaikka kysyä tutuilta tai vanhemmilta että mistä saat apua.. Sanon nyt noin näitä hintoja, on hankala arvioida... 1 topaasi noin 10-20e ja Smaragdin noin 60e Hienoa =)

      • Kulta Seppä

        Ei hintaa voi mitenkään arvioida näkemättä jalokiveä. Joten on ihan turha heitellä kymppihintoja hatusta tietämättä kokoa tai laatua. Esimerkiksi rubiini 10x10 mm voi maksaa noin 100 - 3000 euroa riippuen täysin laadusta, tarkasta punaisen värisävystä ja hionnasta. Gemologit arvioivat jalokiviä tarkasti, mutta hinta per jalokivi on useamman kympin, joten kannattaisi käydä näyttämässä kultasepälle jalokiviä niin varmaan saan suurinpiirtein arvion ilmaiseksi asiansa tuntevalta kultasepältä.


    • auttaja

      ks maailmanaareteet.fi

      • MOMMA

        kokjhyaHfscvwTGFACgSTYDFGSFYDGSHAG


    • timo.ryokas

      Heippa. Olisi hiottuja jalokiviä myynnissä, melkein kaikkia muttei timantteja, jos on kiinnostusta niin ottakaa vain yhteyksiä, hinta-laatusuhde takuulla hyvä.

      • Amatsoni(iitti);)

        Itseäni kiinnostaa melkeinpä kaikki muut kuin pienet hiotut korukivet, eli keräilen mineraaleja laidasta laitaan ympäri maailman ja niiden arvo onkin itselleni kaikessa muussa kuin puhtaudessa ja koostumuksessa.
        Tämä "höpötykseni" alkoi vasta pari vuotta takaperin, vaikka luonnonihmeet ovatkin aina kiehtoneet,
        Parin vuoden aikana kokoelmastani onkin tullut jo suht iso, vaan taitaapa olla sellainen harrastus että nälkä vain kasvaa syödessä ;)
        2010 päätin että erilaisia kivimunia täytyy tulla sata täyteen vuoden 2011 loppuun mennessä..ja nyt niitä on 104, eikä loppua näy.
        Myös rumpukivet, kidekimput, kidekärjet, "bebblet, raakakivet yms. kiinnostaa..
        Olen niitä hommaillut pitkin suomea, ulkomaanreissuiltani ja tilaten mm.Briteistä.
        Jos sinulla on 2cm suurempia ylimäräisiä kivä niin pistä ihmeessä listaa mitä löytyy. Sähköposti on; [email protected]

        Mites te jotka olette pitempään keräilleet..onko hyviä vinkkejä mistä Keski-suomessa asuvan kannattaisi aarteita etsiskellä?
        Kivimessuilla en vielä ole käynyt, vaan tarkoitus olisi ainakin Lahteen sunnistaa.
        Joku ylempänä puhui hintojen yläkanttiin pistämisestä..onko se messujen yleinen "vitsaus" ja onko kokemusta saako niistä nipistettyä hintaa järkevämmäksi?
        Onko Suomessa ylipäätään mitään aiheeseen liittyvää keskustelupalstaa jossa samanhenkiset kokoontuvat?
        Kaikki joihin olen törmännyt ovat korukivi- tai tieteelliseltä pohjalta enempikin harrastavia.
        Toki niistä jotain on tiedettävä, mutta onko täällä ketään muuta joka tekee tätä vain ilokseen ilman senkummempia tarkoitusperiä?


      • Kimmo.K
        Amatsoni(iitti);) kirjoitti:

        Itseäni kiinnostaa melkeinpä kaikki muut kuin pienet hiotut korukivet, eli keräilen mineraaleja laidasta laitaan ympäri maailman ja niiden arvo onkin itselleni kaikessa muussa kuin puhtaudessa ja koostumuksessa.
        Tämä "höpötykseni" alkoi vasta pari vuotta takaperin, vaikka luonnonihmeet ovatkin aina kiehtoneet,
        Parin vuoden aikana kokoelmastani onkin tullut jo suht iso, vaan taitaapa olla sellainen harrastus että nälkä vain kasvaa syödessä ;)
        2010 päätin että erilaisia kivimunia täytyy tulla sata täyteen vuoden 2011 loppuun mennessä..ja nyt niitä on 104, eikä loppua näy.
        Myös rumpukivet, kidekimput, kidekärjet, "bebblet, raakakivet yms. kiinnostaa..
        Olen niitä hommaillut pitkin suomea, ulkomaanreissuiltani ja tilaten mm.Briteistä.
        Jos sinulla on 2cm suurempia ylimäräisiä kivä niin pistä ihmeessä listaa mitä löytyy. Sähköposti on; [email protected]

        Mites te jotka olette pitempään keräilleet..onko hyviä vinkkejä mistä Keski-suomessa asuvan kannattaisi aarteita etsiskellä?
        Kivimessuilla en vielä ole käynyt, vaan tarkoitus olisi ainakin Lahteen sunnistaa.
        Joku ylempänä puhui hintojen yläkanttiin pistämisestä..onko se messujen yleinen "vitsaus" ja onko kokemusta saako niistä nipistettyä hintaa järkevämmäksi?
        Onko Suomessa ylipäätään mitään aiheeseen liittyvää keskustelupalstaa jossa samanhenkiset kokoontuvat?
        Kaikki joihin olen törmännyt ovat korukivi- tai tieteelliseltä pohjalta enempikin harrastavia.
        Toki niistä jotain on tiedettävä, mutta onko täällä ketään muuta joka tekee tätä vain ilokseen ilman senkummempia tarkoitusperiä?

        Kannattaa käydä katsomassa jos haluaa asiantuntemusta kivistä

        http://kiviavaruus.blogspot.com/


      • Koruttelija

        Jos joku voi sanoa jalokivelle hintaa/arvioida se on gemmologi ,ei kultaseppä.


    • Amatsoni(itti)

      Kiitos Kimmo.K mielenkiintoisesta linkistä :)
      Siispä tutkailemaan tarkemmin..

    • KIVien OSTAJA 1.

      HEI jos jollain on jalokiviä-korukiviä mielellään raakakiviä MUTTA EI PIENIÄ niin laittakaa ihmeessä listaa sähköpostiini jos kivet-kivi on hyvä tulee varmasti kaupat

      [email protected]

      tuonnepa viestiä.

      • jantza420

        mulla on tosipaljon erillaisia jalokiviä, jotkut/ aika moni on hiottu jo vähä, voisin myydä pois ja jos kinnosyusta nii voin lähettäää kuvia!


      • Ketunkivet

        Hypersteeniä löytyy raakakivenä. Löytyy pyöröhiottuna tähti-ilmiö. Isojakin kiteitä.


    • Kivi-intoilija

      Mä saattaisin voida ostaa, riippuu hinnasta

      • kivi tyyppi

        Kiinnostaisko ostaa jotain kivi messu tyyppisiä kiviä? Mult löytyy monta kiloa eri kivilajeja ja myös asijan tyntemusta.

        Laittakaa spostia anton.k.j.montonen(ät-merkki)gmail.com

        (ät-merkki) tilalle laitatte @ Toi siks et botit ei voi laittaa roska postia suoraan.


      • Maxxx777

    • kivipaavo

      mulla olis muutama erilainen tiiliskivi, ja kaks tulitiiltä, made in viro. sepelikasata voin kraniittia myydä, 30mm karkeus tässä kasassa.. sekä yks tahkonkivi, smirkelinkivi, ja myllynkivi. Kaks elävää raakkkua, tiedä vaikka olis helmet sisällä..

    • Anonyymi

      Hei. Minulla kiviharrastajan ja koruntekijän kaikki raaka ja hiotut kivet. On korukiveä ja jalokiveä laatikollinen. Myyn mielelläni kaikki kerralla asiallisesta tarjouksesta. Esim 20% liikkeestä ostattavasta hinnasta

    • Anonyymi

      Oon yksitoista vuotta vanha ja löysin kolme pientä ametistia kivessä

    • Anonyymi

      Oon 11 vuotta vanha ja löysin kolme pientä ametistia kivessä jos joku haluu myyn ne 5€per kappale sähköposti osoite on [email protected] ja laittakaa posti numero osoite ja paikkakunta ja puhelinnumero

      • Anonyymi

        Ps Jos oote tilannut eetuplayz saatte 5% alennusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps Jos oote tilannut eetuplayz saatte 5% alennusta

        Löytyy YouTubesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe