Poltetta olla pitää!

Chilijäbä

Että mua naurattaa et vielä nykyään on porukkaa mitkä ei kestä ruuassa poltetta yhtään, ja varsinkin jos ne kuvittelee vielä olevansa miehiä. Eilen illanistujaisissa tehtiin ruuat kaikille parhaan kaverin kanssa ja kysyttiin et kai kaikille on ok et maustetaan sitä vähän ja kaikille kävi. Laitettiin sit siihen Blairsin Pure Death kastiketta pullollinen makua antamaan.

Siinä sit kun ruokaa ruvettiin syömään ni kaikki muut paitsi mä ja se toinen kokkaaja rupes hikoileen ja itkeen et on liian tulista, oltiin vaan et mitä helvettii, eihän toi oo ees paha vielä! Mulla sit sattu löytyyn jotain eldoradon jalapenoja ni heitin purkin pöytään ja sanoin et vetäkää siitä mammanpojat et vähän helpottas.

Olin vielä varannut koko porukalle illaks baaria varten Chilipääpipot, mut eihän noille mammareille kehdannu niitä ees antaa. Joillekin ilmeisesti se suola ja pippuri on ruuan maustamiseen ihan tarpeeksi.

Myöhemmin tossa kävin vähä syömässä pitsaa yhdes karvakäsimestassa. Se on mun lempparipaikka, kun siellä saa tuoda omat chilit ruokaa ja ne laittaa ne pitsaan. Eli menin tosiaan mestoille ja mulla oli mukana Naga Morichia ja Phrik Khi Nun -chilejä ja tietty pari pulloo Blairsin 2am-kastiketta. No tilasin sitten tulisimman pitsan ja heitin chilit pöydälle ja sanoin et paa kaikki pitsaan vaan! Heti viereisessä pöydässä pari muijaa katteli, et "ei jumaa mikä äijjä, hulluna omia tsilejä!". Katoin vaan silleen coolisti sinne muijiin ja otin aika näkyvästi mun Chilipää-pipon pois päästä et ne varmasti näki sen tekstin. Pitsanvääntäjä heitti mulle jotain "hei, sina hullu chilimies taas!" ja mä vaan heitin coolisti et "perussettii vaan..." ja menin pöytään.
No, pitsa tuli ja selkeesti mä huomasin, et muilla paikallaolijoilla alko polttaan silmiä siitä hajusta jo. Nauroin siinä ääneen, ku viereisessä pöydässä jotkut isot miehet yski jalapeenosta pitsassa (joku säilyke viipaloitu jalapeno on ihan pellee, ei kunnon chilipäiden kamaa)... Ne katto mun pitsaa joka oli chilistä ihan punainen. Selkeesti näki kunnioituksen niitten silmissä kun ne tajus et mä oon aito chilipää. Otin ekan slaissin pitsaa ja se kyllä poltti jumalaisesti. Oikeestaan mulla meni heti makuaisti, niin heitin päälle sit Blairssii ja sanoin ääneen, et "tarvii lisää poltetta!" Ne isot äijjät katto mua ihan huuli pyöreenä ja ne selkeesti pelkäs mua, kun heitin sitä Blairssii pitsaan. Niiden pöydässä oli Tabasco-pullo, jolle nauroin kyllä kovaan ääneen.
Vedin sit toisen pitsanpalan siinä ja ne muijat oli ihan kuumina muhun jo (tuliset ruoat, tulista seksiä -totuus, oli joskus Cosmossa jota luin vahingossa kirjastos)... En tuntenu enään mitään suussani, mutta rinnassa pullisti mieletön ylpeys siitä, miten ihmiset mua kunnioitti.

21

5989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höperö ukko oot

      Mitäs vitun nauramista siinä on jos ei halua syödä tuliseksi maustettua ruokaa?
      Ei kaikki ole tommosia saatnana sekopää ääliöitä.

    • rölläystä
    • vai muka poltetta!!!

      Vai tulista, hei vaan, minä yleensä liekinheittimellä (kosanilla) kärvennän häränfileet kielenpäällä, siinä vasta poltetta on.

    • börnää

      Makuja on monia ja pelkkä tulisuus ei kerro ruoan laadusta mitään.

      Itse teen hyvin mausteisia ruokia, jotka useimmille ovat "liikaa". Aikoinaan Malediiveilla kokeilin paikallisten suosimaa curria ja se tosiaan veti sukat kippuralle - ainakin chiliä oli riittävästi.

      Pahin kokemus oli kun heitin hienonnetun naga-chilin kuumaan öljyyn ja sain vasten kasvoja sellaisen kaasuhyökkäyksen, jota vain masokistit kestää. Itse ruoka taas oli mausteinen ja hyvä.

      Polte ei itseasiassa ole se päätavoite vaan tasapainoinen makuelämys - sopivasti poltetta ruoassa peittämättä muita makuja. Chileissä on vain se vika, että jopa saman pensaan hedelmät ovat tulisuudeltaan erilaisia - vain kannan maistaminen kertoo miten on.

      No joka tapauksessa on ihmisiä, jotka haluavat "urheilla" ja toisaalta niitä, jotka haluavat nauttia ruoan mausta.

    • hot dude

      Yeah!!! Chilipää-pipon ylpeä kantaja täälläkin... Hot Headzin Satan´s Revenge-soosilla voitelen leivät ja tuoreita nagoja (kaveri kasvattaa) napsin ihan sellasenaan välipalaks :D En kyl ymmärrä miten joku alkaa tyyliin itkemään jos maistaa jotain makeeta chilikastiketta tms. nössö mössöä... :D:D baarissakin tykkään tilata bloody maryn ja heitän Dave´s Insanity-pullon baarimikolle että pistä tuosta vähän makua siihen... gimmatki tykkää kun semmosia cooleja juomia hörppii ;D

      • börnää

        Et silleen muka nagaa napsit kuin paprikaa vetäisit nassuun.

        Toki tsoukistahan oli kyse ja chilien nauttiminen taitaa jäädä lähinnä painajaisiin.

        Katsoin tänään australiaisen "MyKitchenRules"-ohjelman, jossa kilpailevat pop-up-ravintelit kisaavat jatkoon pääsystä ja päivän kilpailijat tekivät autenttista thai-ruokaa eli alkuruoaksi nuudelikääröjä makealla chili-kastikkeella ja pääruoaksi vihreää chiliä lampaan kera. Suurin osa muista kilpailijoista oikeastaan kakoilivat ruoan tulisuuden takia, mutta uskoisin itseni vain hikoilevan hieman otsaltani ruoan mausteisuuden takia.

        Itse teen hyvin mausteista ruokaa, joka varmaan useimmista olisi liian tulista, mutta pyrin aina tasapainoon mausteisuuden suhteen eikä pelkkä polte ole se tärkein asia. Joten aussien murkina olisi varmaan maistunut minulle hyvin toisin kuin muille ohjelmassa olleille.

        Koska chili on yleensä tavallisille ihmisille liikaa niin olisi parempi annostaa chili-kastike erilliseen astiaan, josta ruokailija voisi lisätä sitä muuten mausteiseen ruokaan, jos niin haluaa.


    • Testot tapissako

      Makunsa kullakin niin kauan kuin vatsa ja "röörit " kestää näitä pistäviä ruokia.
      Nautinnoksi niitä ei voi kutsua, mutta jokainen saa syödä mitä haluaa.
      Miksi mun pitäisi olla jokin Alfa-uros, onks jokin pakottava tarve uhoamiseen ja kaikkeen muuhun idioottimiehis juttuihin.

    • rwrgwgr

      Itse syön happosalpaajia ni en pysty tulista ruokaa edes harkitsemaan, silti en naura chilin käyttäjille.

    • NaisNäkökulmaa

      *LOL*. Näköjään "uroitten" vuosikokous menossa... ;)

      • börnistämassuun

        No kyllä naisenikin syö chiliä mielellään oikein maustetuissa ruoissa ja paino on tuolla sanalla "oikein", sillä chiliä voi myös käyttää liikaa - ruoan pitäisi olla syötävää, maistuvaa ja hyvää.

        Vanha vitsi chilistä on, että se polttaa kahdesti - syötynä ja ulostettaessa. Minulla se vain tuottaa lievän lämmön tunteen syötynä, mutta ei koskaan pytyllä - ehkä olen vain muita kestävämpi kapsaisiinia vastaan ja käyttämäni chili ei todellakaan ole mitää markettien makeapaprikaan rinnastettavaa vaan itsekasvatettua nagaa tai muuta vastaavaa.

        Ostin muutamia vuosia sitten taimitarhalta "chilipaprikan", jonka hedelmät olivat todella tulisia - yksi pieni hedelmä riitti enemmän kuin hyvin maustamaan laatikkoruoan - käytän niitä vieläkin kuivatettuina.

        Chileistä on paha tietää niiden tulisuudesta mitään, sillä samankin pensaan eri hedelmät voivat vaihdella tulisuudellaan kuten irroitetuista siemenistä kasvatettu chili, jonka piti olla kaupan hyllyn merkinnän mukaan mietoa, mutta kasvattamisen jälkeen maku olikin voimakas - ei siis polttavan kuuma, mutta silti enemmän makua kuin odottaisi.


    • mene armeijaan

      saahan sitä nyt jokainen tuhota sisukalunsa ja peräreikänsä millä haluaa

      ja luulet jotenkin olevas kova tyyppi naisten silmissä vielä

      hahhhahahahahahah...... säälittävä ääliö

      • hahahaa-aah

        Ainoa säälittävä taidat olla sinä itse, jos et asiallisesti pysty edes chilistä keskustelemaan.

        Itse asiassa kokkaan chilisiä ruokia paljon ja pyrin käyttämään eri lajikkeita saadakseni ruokaan sopivan mausteisuuden enkä tavoittele maksimaalista tulisuutta vain tehdäkseni naiseeni tai muihin vaikutuksen tyyliin "on se kova, on se - kova" Lapinlahden lintuja mukaillen vaan pyrin tasapainoiseen, nautittavaan makuelämykseen - ruoan tulee olla myös syötävää.

        Ja kyllä - olen käynyt intin ja sotilasarvoni on res. luutnantti eikä sisuskaluni tai persreikäni ole vieläkään "tuhoutunut" mitenkään toisin kuin rasvalihaa naamaansa mättävillä idiooteilla, joilla paksusuolensyöpä taitaa olla enemmän kuin todennäköinen.


    • kooppi

      No chilit ovat nyt muodissa , mukava jos joku niistä tykkää ja saa syömisestä tyydytyksen .

    • ruokaa ihmisille

      Se on tuo chili joku saatanan rikkaruoho, tullut ilmeisesti painolastikasvina jostain ihmissyöjävaltiosta. Ei se ainakaan ruoanlaittoon sivistysvaltiossa kuulu millään tavoin.

    • Mister_mauste

      Nyt mieti päässäsi kuinka junttia suomalainen ruokakulttuuri on. Pystyt jo kuvittelemaan sen pieruisen rekkamiehen tursuttamassa sinappia kylmään noin pari päivää sitten vanhaksi menneen HK:n sinisen päälle. Lopuksi tämä 117 kiloinen lammas murahtaa onneissaan "aah, tekipä eetvarttia" ja huuhtelee koko sanoinkuvaamattoman vittupaskan alas lämpimällä kaljalla. YÖKS!

      Entäs sitten nää elämäntapaluuserit eli rotat jotka päivästä toiseen keittelevät makaroneja vedenkeittimessä ja maustavat koko vitun hirvittävän seoksen suolalla että siinä olisi jotain makua (eli pelkkä suola). Sairasta sanon minä. Kovasti sitä jaksetaan helvetti soikoon huudella siitä hiilaripaskasta mitä lampaat vetävät, vaikka itse syödään juuri sitä mihin on varaa eli makaronia, hiilarivittupaskan kuningasta.

      Siis suomalainen keittiö on ihan suoraan sanoen pelkkää ruoalla pelleilyä. Jotkut vitun löllölohella höystetyt paskapiirakat ja lihahyytelöt sekä karjalanpaisti - kaikki sitä samaa vitun röllimetsässä valettua sammalpaskaa jota en syöttäisi edes porsaille. Lisäksi ainoa mauste joka tässä maassa tunnetaan on suola ja sitäkin laitetaan niin vitusti ruokiin että verisuonet varmasti tukkeutuisivat.

      Loppuun bonukseksi karjalanpaistin valmistusohjeet:
      -perunaa
      -vettä ämpärillinen
      -lihakimpale
      -öljyä
      -paljon suolaa
      Miksaa keskenään ja lämmitä uunissa. Tarjoile junttiystävillesi samalla kun katsotte putousta.

      Siis hyi VITTU.

    • mikämitäkin

      Mister mausteen kirjoituksesta huomaa kuinka sekaisin ihminen voi mennä kun ei saa nauttia hyvin ja rakkaudella tehtyä kunnollista Suomalaista kotiruokaa ;)
      Kyllä nuo chiliurheilut ja uhoamiset kuuluvat samaan sarjaan kuin amerikkalaisten ahmimiskilpailut. Ei mitään järkeä.
      Syön itsekin tortillat ja tacot ihan sujuvasti nauttien mutta en ymmärrä asialla uhoamista.

    • maustaja

      Chili on siitä hyvä "mauste", että riittävästi käytettynä ruoka maistuu vain yhdenlaiselta paskalta. Pelastaa parhaimmillaan surkean kokin hengen.

    • 1111111

      Itsehän tykkään chilistä yksinkertaisesti sen takia että se kapsaisiini vapauttaa elimistössä niitä endorfiineja. Ja tämähän tarkoittaa suomeksi sanottuna hyvänolontunnetta. Eli poltteesta nautintoa. Käytän chiliä siis itseni takia, en osoittaakseni muille olevani "alfauros"

    • Vaginator

      Vittu mikä äijä. Suomen kovin.

    • mighitsari

      Mikä ääliö. Näinkö nykyräkäkansa todistaa jotain miehisyyttä.
      Pilammalla ruokaa ylitulisella mausteella ja ilkkumalla päälle.
      On sitä aikoihin eletty.
      Miehisyyden mittari on tuossa.

      On varmaan joku velelä kalman kalpea rimpula jolla kädetkin on kun pulkan narut

      Tuuppas käymään meidän sorvilla.
      Laitetaan sulle päälle hitsausvermeet ja happinaamari, alle kumipuku
      teet sitten merimerkin saumaa 45 asteessa ja katotaan mistä lahkeesta sun
      chiliripuli pyrkii ulos
      Me jätkien kanssa otetaan aikaa, ja ihan pokkana.
      Ja on sitä kaipaamasi POLTETTA,

    • lolman

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1902
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1363
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1250
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 13
      1010
    Aihe