Minulla on ollut 220 Energia toimittajana muutaman kuukauden. Haluan jakaa seuraavanlaiset kokemukset kanssanne:
- Sähköä on tullut asuntooni.
- 220 energia laskuttaa sopimuksen vastaisesti 3 kuukautta etukäteen, vaikka kyseessä ei ole enää ensimmäinen lasku. Sopimuksessa lukee, että vain ekassa laskussa laskutetaan 3 kk etukäteen ja seuraavissa 1 kk.
- Ilmoitin asiasta asiakaspalveluun. Vastausta ei tullut viikkoon. Kysyin uudestaan ja sain vastauksen muutamassa päivässä.
- Asiaskaspalvelija ei ymmärtänyt asiaa.
- Väänsin rautalangasta.
- Asiakaspalvelija totesi laskun olevan laskutuksen mukainen.
- Ensimmäisen laskureklamaationi jälkeen lasku oli edennyt perintään. En hoitanut asiaa heti laskun saatuani, joten osaksi myös omaa vikaa. Sain asian hoidettua perintätoimiston kanssa vaivattomasti.
En suosittele 220 Energiaa näiden kokemusten perusteella. Maksan mieluummin vähän enemmän saadakseni luotettavan sähköntoimittajan.
Nimim. Energiatekniikan insinööri
220 energia, sopimuksen vastain laskutus ja huono asiakaspalvelu
16
176
Vastaukset
- Nimimerkki Erkki
Meilläkin 3kk menee aina ennakkoon ja kulutusarvio 220 puolelta laitettu reippaasti korkeammaksi kuin oikea kulutus, joten firmalla on jatkuvasti meiltä lainassa n. 600 euroa. Hammasta purren kestetty tuota jo vuosi, mutta nyt kun laskuja tulee tuplana ja perinnästä eikä aspassa vastata puhelimeen teknisten ongelmien takia, paketoin homman tämän puljun osalta. Saas nähdä kauanko menee saada tuo 600 euroa takaisin, mikä on aina ollut ennakkomaksua.
- Huijausta
Sama meininki kuin market energialla muutama vuosi sitten. Pääsin onneksi eroon. Ennakkomaksuja en saanut koskaan takaisin. 220 energiassa häärää sama Håkan kuin
market energiassa. - 10+17
Huijausta kirjoitti:
Sama meininki kuin market energialla muutama vuosi sitten. Pääsin onneksi eroon. Ennakkomaksuja en saanut koskaan takaisin. 220 energiassa häärää sama Håkan kuin
market energiassa.Itsellä 12 kuukauden määräaikainen sopimus 220 Energian kanssa. Kyllä kaduttaa. Laskutusperusteet on laskussa todella epäselvästi esitetty, ja mieleen tulee aikovatko he huijata. Ei auta muu kuin säästää jokainen lasku ja verrata n 12 kuukauden jälkeen tasauslaskuun. Kahden edellisen sähkönmyyjän kanssa ei ollut mitään ongelmia, mutta minä tyhmä vaihdoin aina pikkuisen halvempaan myyjään. Minun tapauksessani ei puhuta varmaan suurista summista, mutta haluan periaatteesta ymmärtää laskun perusteet. 220 Energia ei ole niin edullinen, että minun kannattaisi olla heidän asiakkaansa. Sopimuksen purkumaksu olisi 199 euroa, joten täytyy kestää vielä 11 kuukautta. :(
- law1
10+17 kirjoitti:
Itsellä 12 kuukauden määräaikainen sopimus 220 Energian kanssa. Kyllä kaduttaa. Laskutusperusteet on laskussa todella epäselvästi esitetty, ja mieleen tulee aikovatko he huijata. Ei auta muu kuin säästää jokainen lasku ja verrata n 12 kuukauden jälkeen tasauslaskuun. Kahden edellisen sähkönmyyjän kanssa ei ollut mitään ongelmia, mutta minä tyhmä vaihdoin aina pikkuisen halvempaan myyjään. Minun tapauksessani ei puhuta varmaan suurista summista, mutta haluan periaatteesta ymmärtää laskun perusteet. 220 Energia ei ole niin edullinen, että minun kannattaisi olla heidän asiakkaansa. Sopimuksen purkumaksu olisi 199 euroa, joten täytyy kestää vielä 11 kuukautta. :(
Voit ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
- Pääsee eroon
Määräaikaisistakin soppareista pääsee eroon, jos ottaa ja ilmoittaa muuttavansa kyseisestä käyttöpaikasta pois, sitten vaan ottaa uuden sopparin jostain muusta firmasta jonku toisen 18 vuotta täyttäneen nimelle (vaimo, aikuinen lapsi, tms).
- kyrpiintynyt
Joo kyllä vituttaa tämän firman toiminta. Sähkölaskuissa ne antaa kaksi maksuvaihtoehtoa, toisessa on sähkölaskun lisäksi maksuturvavakuutus. Jos ei ole tarkkana, tilaa itselleen vahingossa maksuturvan vaikka luuleen maksavansa pelkän sähkölaskun.
Multa laskutettiin 5kk etukäteen. Välillä tulee tekstareita, että lasku on maksamatta vaikka satavarmasti olen maksanut ajallaan.
Kiertäkää vitun kaukaa kyseinen firma.
Onneksi sain irtisanottua helposti sopimuksen. - huijattu3
Olen ollut pitkään 220 Energian asiakkaana ja ongelmia on ollut pitkin matkaa mitä erinäisemmistä syistä. Osa on jo tuossa aikaisemmin mainittu, joten en erittele.
Yhdyn aikaisempaan kommenttiin, kiertäkää kaukaa 220 Energia niin vältytte monilta ongelmilta. Mieluummin maksaisin vähän enemmän sähköstä, kuin menetän mielenterveyteni asiakaspalvelun idioottien kanssa. Vaikkakin he tekevät vain työtään kieron yhtiön ohjeistuksen mukaisesti.
Aion vaihtaa 220 Energialta pois heti kun se on mahdollista- vertaileva
kiitos kommenteista, vältän varmasti tätä
- minuaeivedateta
vältän!
- HartikainenHa
Kiitos tiedosta
- tavukka3200
Olen ollut 23 kuukautta 220 Energian asiakkaana. Laskutus täysin pielessä koko ajan on saanut reklamoida .En suosittele kenenkään olemaan missään tekemisessä sellaisen yrityksen kanssa. Oma sopimukseni 24 kk onneksi on juuri päättymässä,vaikka asiakaspalvelu puhelinkeskutelussa väitti ettei pääty vielä.
- Hoplaa_1
Meillä oli aikanaan Market Energia ja laskut olivat selvästi isompia, mitä luulimme. Taisivat perustua arvioihin. Positiviista oli kuitenkin se, että joskus 6kk sopparin irtisanomisen jälkeen meille tuli postissa yllättäen lappu, että saisimme n 550€ tasauksia tilille. Ja rahat tulivat kuin tulivatkin. Periaatteessa siis loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta melkoista arpapeliä se niiden laskutus kokonaisuutena on.
Tällaisia huonoja asiakaspalvelukokemuksia varten on muuten perustettu uusi "NoNoNo-palvelu", löytyy osoitteesta http://nonono.io - Oppikaajo
En voi kuin ihmetellä, että ihmiset eivät jo osaa karttaa tätä firmaa. Vuodesta toiseen järkyttävä määrä reklamaatioita...
- Kyllästynyt_entinenasiak
Ongelmia sopimuksen ja laskutuksen kanssa. Kun aloitin ko. firmassa, tein 1 v. sopimuksen, josta he laskuttivat 6 kk etukäteen. No, summa ei ollut suuri. Sopimus oli kuitenkin 1 v. määräaikainen. 6 kk jälkeen tuli 12 kk lasku etukäteen, eli 6 kk yli määräaikaisen sopimuksen voimassaolon. Irtisanoin koko homman. Nyt näkyi taas sähköpostissa heidän 66 kk laskunsa, vaikka olen jo 1.7. aloittanut toisen sähköfirman kanssa. Jos kyse ei ole huijauksesta, niin heidän prosessinsa ovat täysin metsässä. Ei kunnon firmassa voi jatkuvasti kaikki mennä pieleen....
- lkösakdö
Håkan Gustafsson...... kannattaa googlettaa
- ihanjees1976
itse maksan heille todellisen kulutuksen perusteella kuukausittain. Lasku tulee aina käteväsi työsähköpostiini omaan kansioon. Hinta on hyvä ja eivät veloita perusmaksua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2412618- 1201559
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit101514TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161422Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961315Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71160Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9913- 61888
- 56878
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1835