220 energia, sopimuksen vastain laskutus ja huono asiakaspalvelu

220 energian asiakas

Minulla on ollut 220 Energia toimittajana muutaman kuukauden. Haluan jakaa seuraavanlaiset kokemukset kanssanne:

- Sähköä on tullut asuntooni.
- 220 energia laskuttaa sopimuksen vastaisesti 3 kuukautta etukäteen, vaikka kyseessä ei ole enää ensimmäinen lasku. Sopimuksessa lukee, että vain ekassa laskussa laskutetaan 3 kk etukäteen ja seuraavissa 1 kk.
- Ilmoitin asiasta asiakaspalveluun. Vastausta ei tullut viikkoon. Kysyin uudestaan ja sain vastauksen muutamassa päivässä.
- Asiaskaspalvelija ei ymmärtänyt asiaa.
- Väänsin rautalangasta.
- Asiakaspalvelija totesi laskun olevan laskutuksen mukainen.
- Ensimmäisen laskureklamaationi jälkeen lasku oli edennyt perintään. En hoitanut asiaa heti laskun saatuani, joten osaksi myös omaa vikaa. Sain asian hoidettua perintätoimiston kanssa vaivattomasti.

En suosittele 220 Energiaa näiden kokemusten perusteella. Maksan mieluummin vähän enemmän saadakseni luotettavan sähköntoimittajan.

Nimim. Energiatekniikan insinööri

16

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki Erkki

      Meilläkin 3kk menee aina ennakkoon ja kulutusarvio 220 puolelta laitettu reippaasti korkeammaksi kuin oikea kulutus, joten firmalla on jatkuvasti meiltä lainassa n. 600 euroa. Hammasta purren kestetty tuota jo vuosi, mutta nyt kun laskuja tulee tuplana ja perinnästä eikä aspassa vastata puhelimeen teknisten ongelmien takia, paketoin homman tämän puljun osalta. Saas nähdä kauanko menee saada tuo 600 euroa takaisin, mikä on aina ollut ennakkomaksua.

      • Huijausta

        Sama meininki kuin market energialla muutama vuosi sitten. Pääsin onneksi eroon. Ennakkomaksuja en saanut koskaan takaisin. 220 energiassa häärää sama Håkan kuin
        market energiassa.


      • 10+17
        Huijausta kirjoitti:

        Sama meininki kuin market energialla muutama vuosi sitten. Pääsin onneksi eroon. Ennakkomaksuja en saanut koskaan takaisin. 220 energiassa häärää sama Håkan kuin
        market energiassa.

        Itsellä 12 kuukauden määräaikainen sopimus 220 Energian kanssa. Kyllä kaduttaa. Laskutusperusteet on laskussa todella epäselvästi esitetty, ja mieleen tulee aikovatko he huijata. Ei auta muu kuin säästää jokainen lasku ja verrata n 12 kuukauden jälkeen tasauslaskuun. Kahden edellisen sähkönmyyjän kanssa ei ollut mitään ongelmia, mutta minä tyhmä vaihdoin aina pikkuisen halvempaan myyjään. Minun tapauksessani ei puhuta varmaan suurista summista, mutta haluan periaatteesta ymmärtää laskun perusteet. 220 Energia ei ole niin edullinen, että minun kannattaisi olla heidän asiakkaansa. Sopimuksen purkumaksu olisi 199 euroa, joten täytyy kestää vielä 11 kuukautta. :(


      • law1
        10+17 kirjoitti:

        Itsellä 12 kuukauden määräaikainen sopimus 220 Energian kanssa. Kyllä kaduttaa. Laskutusperusteet on laskussa todella epäselvästi esitetty, ja mieleen tulee aikovatko he huijata. Ei auta muu kuin säästää jokainen lasku ja verrata n 12 kuukauden jälkeen tasauslaskuun. Kahden edellisen sähkönmyyjän kanssa ei ollut mitään ongelmia, mutta minä tyhmä vaihdoin aina pikkuisen halvempaan myyjään. Minun tapauksessani ei puhuta varmaan suurista summista, mutta haluan periaatteesta ymmärtää laskun perusteet. 220 Energia ei ole niin edullinen, että minun kannattaisi olla heidän asiakkaansa. Sopimuksen purkumaksu olisi 199 euroa, joten täytyy kestää vielä 11 kuukautta. :(

        Voit ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.


    • Pääsee eroon

      Määräaikaisistakin soppareista pääsee eroon, jos ottaa ja ilmoittaa muuttavansa kyseisestä käyttöpaikasta pois, sitten vaan ottaa uuden sopparin jostain muusta firmasta jonku toisen 18 vuotta täyttäneen nimelle (vaimo, aikuinen lapsi, tms).

    • kyrpiintynyt

      Joo kyllä vituttaa tämän firman toiminta. Sähkölaskuissa ne antaa kaksi maksuvaihtoehtoa, toisessa on sähkölaskun lisäksi maksuturvavakuutus. Jos ei ole tarkkana, tilaa itselleen vahingossa maksuturvan vaikka luuleen maksavansa pelkän sähkölaskun.

      Multa laskutettiin 5kk etukäteen. Välillä tulee tekstareita, että lasku on maksamatta vaikka satavarmasti olen maksanut ajallaan.

      Kiertäkää vitun kaukaa kyseinen firma.
      Onneksi sain irtisanottua helposti sopimuksen.

    • huijattu3

      Olen ollut pitkään 220 Energian asiakkaana ja ongelmia on ollut pitkin matkaa mitä erinäisemmistä syistä. Osa on jo tuossa aikaisemmin mainittu, joten en erittele.

      Yhdyn aikaisempaan kommenttiin, kiertäkää kaukaa 220 Energia niin vältytte monilta ongelmilta. Mieluummin maksaisin vähän enemmän sähköstä, kuin menetän mielenterveyteni asiakaspalvelun idioottien kanssa. Vaikkakin he tekevät vain työtään kieron yhtiön ohjeistuksen mukaisesti.

      Aion vaihtaa 220 Energialta pois heti kun se on mahdollista

      • vertaileva

        kiitos kommenteista, vältän varmasti tätä


      • minuaeivedateta

        vältän!


    • HartikainenHa

      Kiitos tiedosta

    • tavukka3200

      Olen ollut 23 kuukautta 220 Energian asiakkaana. Laskutus täysin pielessä koko ajan on saanut reklamoida .En suosittele kenenkään olemaan missään tekemisessä sellaisen yrityksen kanssa. Oma sopimukseni 24 kk onneksi on juuri päättymässä,vaikka asiakaspalvelu puhelinkeskutelussa väitti ettei pääty vielä.

    • Hoplaa_1

      Meillä oli aikanaan Market Energia ja laskut olivat selvästi isompia, mitä luulimme. Taisivat perustua arvioihin. Positiviista oli kuitenkin se, että joskus 6kk sopparin irtisanomisen jälkeen meille tuli postissa yllättäen lappu, että saisimme n 550€ tasauksia tilille. Ja rahat tulivat kuin tulivatkin. Periaatteessa siis loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta melkoista arpapeliä se niiden laskutus kokonaisuutena on.

      Tällaisia huonoja asiakaspalvelukokemuksia varten on muuten perustettu uusi "NoNoNo-palvelu", löytyy osoitteesta http://nonono.io

    • Oppikaajo

      En voi kuin ihmetellä, että ihmiset eivät jo osaa karttaa tätä firmaa. Vuodesta toiseen järkyttävä määrä reklamaatioita...

    • Kyllästynyt_entinenasiak

      Ongelmia sopimuksen ja laskutuksen kanssa. Kun aloitin ko. firmassa, tein 1 v. sopimuksen, josta he laskuttivat 6 kk etukäteen. No, summa ei ollut suuri. Sopimus oli kuitenkin 1 v. määräaikainen. 6 kk jälkeen tuli 12 kk lasku etukäteen, eli 6 kk yli määräaikaisen sopimuksen voimassaolon. Irtisanoin koko homman. Nyt näkyi taas sähköpostissa heidän 66 kk laskunsa, vaikka olen jo 1.7. aloittanut toisen sähköfirman kanssa. Jos kyse ei ole huijauksesta, niin heidän prosessinsa ovat täysin metsässä. Ei kunnon firmassa voi jatkuvasti kaikki mennä pieleen....

      • lkösakdö

        Håkan Gustafsson...... kannattaa googlettaa


    • ihanjees1976

      itse maksan heille todellisen kulutuksen perusteella kuukausittain. Lasku tulee aina käteväsi työsähköpostiini omaan kansioon. Hinta on hyvä ja eivät veloita perusmaksua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3179
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1559
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe