Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Espanjan vaihto tavoitteena

Englannintaituri???

Olen 13-vuotias tyttö. haluaisin ensi vuonna päästä vaihtoon Espanjaan. Ongelmana on, että englannin kielen osaamiseni on todella huono. Ärsyttää kun en 3-luokalla tajunnut alkaa lukea englantia kunnolla vasta nyt 7-luokalla olen tajunnut, että jos en enkkua osaa en tule pärjäämään esim. Työ elämässä. Olisiko teillä jotain hyviä tapoja oppia englannin perus asiat uudelleen tai jotain netti sivuja joilta voisi oppia.....
olen myös tosi huono muistamaan sanakokeisiin sanoja. Kirjottelen sanoja paperille ja luen sanoja mielessä. Mutta sanat ei siltikään jää päähän mitä teen??
Kiitos vastanneille.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myöhemmin

      Opettele englanti kunnolla sitten vaihtoot 13 v on liian nuori lähtemään ulkomaille. Espanjassa olisi sitten hyvä osata myös espanjaa.

    • IäkänkiälenOpettaja

      Opettele myös yhdyssanat.

    • Pökäle

      That writing style is not attractive at all. It seem so blondish and your tenses make me feel uncomfortable. I'd rather say that you should learn some Finnish language first and then English just for succesful future. I hope everything good for you and by the way, im 13 and in seventh grade as well :)

    • Mooi

      Yleensä vaihtoon lähdetään lukion tokalla luokalla. Kielikursseille voi mennä nuoremmatkin.
      Espanjassa puhutaan espanjaa, ja vaihto-oppilaat puhuvat kohdemaan kieltä. Eli luulisin, ettei sillä ole juurikaan väliä miten puhut englantia jos haluat Espanjaan.
      Monissa lukioissa saa opiskeltua espanjaa.

      Sä voit koulusta pyytää tukiopetusta englannissa. Sulla on siihen oikeus, joten käytä se hyödyksesi. Kannattaa vaihtaa opiskelutyyliä, jos nykynen ei tunnu sopivalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe