Missä tilanteissa narsisti luo uudelleen nahkansa?

puhtaalta pöydältä

Jouduttuaan umpikujaan?

17

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narsismitietäjä

      aina kun joutuu umpikujaan

      • jep jep

        Näin mäkin näkisin. Vaikka joka päivä. Valheella seuraavaan tilanteeseen, välillä jäävät kiinni, sitten sepittävät lisää uutta.


      • hulabaloota

        Olen narskuksikin syytetty.

        Tapanani ei ole kuitenkaan valehdella (pieniä harmittomia valkoisia valheita lukuunottamatta, joita tilanteet joskus vaatii itse kultakin) enkä ole sepitellyt paikkansapitämättömiä tarinoita saati elänyt valheessa. Eri asia on toki se, miten itse kukin kokee / on kokenut minkäkin tilanteen / tapahtuman. Narsistisia piirteitä itsessäni sen sijaan on, niin kuin monessa meistä on - olematta kuitenkaan varsinainen narsisti. Toista narsismikeskustelua selatessani huomioni kiinnittyi seikkkaan, että jonkun mielestä narsimi on seurausta lapsuudenaikaisista kokemuksista, jolloin kaikki ei ole mennyt oikein "putkeen". Pääosin näin kaketi onkin, mutta tässä valossa; kelläpä olisi ollut täydellinen lapusuus? Tai edes riittävän hyvä? Itse osaan jo katsoa omaa lapsuuttani armollisesti.

        Sanoisin kuitenkin, että omalla kohdallani kysmys on ollut - tai, no, ehkä vahvistava tekijä omalle hetkelliselle (menneelle) narsistiselle käytökselleni - se kaltoinkohtelu, mitä aikusella iällä olen saanut osakseni. Anteeksi olen kuitenkin halunnut antaa, vaikka traumatisoitunut olen todella ollut. Mikä tarkoittaa sitä, että menee aikaa, ennen kuin vapaudun terapian vaikutuksella tietyistä kuormista. Ja saan välineitä esim. siihen, miten kohdata / lähestyä ihmisiä. Tilannetta auttaa jos vastapuoli huomaa katkenneet siipeni ja tulee vastaan.

        Masentunut ihminen kun nyt on passiivinen. Mutta myös anteeksiantamuksessa on voimaa, mihin haluan uskoa. Kunpa se vain näkyisikin tekoina; myös niin päin, että muiden toiminta suhteessa itseeni jotenkin muuttuisi. Mutta puolin ja toisin; ei vaadittuna vaan hyvällä mielellä. Ihmisen omat voimat ovat rajalliset; joten ne tulee unohtaa -


    • nähty tapaus

      Kun narsistin elämänvalhe on paljastunut riittävän suurelle joukolle ihmisiä niin narsistilla on edessä paikkakunnanvaihdos ja hän alkaa sepittää itselleen uutta menneisyyttä.Sitten alkaa uuden hovin muodostus.

    • utelias11

      Millaisia nämä ns. elämänvalheet ovat olleet?

      • kakkamaister

        esimerkiksi sellainen tapaus kun narsisti ei koskaan myöntänyt kellekään paskantaneensa toimitusjohtajan pöydälle


    • weaopigjegipoajae

      Kaikki ihmiset aloittavat puhtaalta pöydältä jouduttuaan umpikujaan ja sotkettuaan asiansa. Toinen vaihtoehto on tietysti tappaa itsensä.

      • Nähtyjakoettu

        Narsku vaimo jäi kiinni pettämisestä ja asia tuli laajasti julki. Hänelle ei omasta mielestään jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hakeutua uuteen leiriin ja aloittaa nk. puhtaalta pöydältä ilman menneisyyden taakkaa.


      • edellinen
        Nähtyjakoettu kirjoitti:

        Narsku vaimo jäi kiinni pettämisestä ja asia tuli laajasti julki. Hänelle ei omasta mielestään jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hakeutua uuteen leiriin ja aloittaa nk. puhtaalta pöydältä ilman menneisyyden taakkaa.

        Ei pettäminen tee ihmisestä narsistia, vaikka kuinka sinusta siltä tuntuisi. Ympäristön halveksinta on sellainen asia, että ihan fiksu veto aloittaa puhtaalta pöydältä, etenkin jos on pienet piirit.

        Pettäminen ei ole oikein, mutta sinunkin olisi paras päästä yli ja antaa anteeksi, ihan itsesi vuoksi.


    • Mikämikämaalainen

      Jotenkinhan ne aina kusee omiin muroihinsa ja jossain vaiheessa paljastuvat.

      • juoskaa

        tuskin kokenut konkkari edes jää kiinni,koska osavat pelata jonne ei laki,poliisit,yms, taho yllä.


    • 17+7

      Niin julmaa leikkiä käyvät ihmisten tunteilla. Vainoharhaisuutta ja panettelua. Todelissia susia lampaitten vaatteissa. Ei voi vain käsittää. Luottakaa intuitioonne tässäkin asiassa. Jos joku on liian hyvää ollakseen totta, niin se usein on. Tai tulee tunne, että henkilön käytös uhmaa kaikkea normaalia logiikkaa. Juoskaa.

    • pakko lisätä

      Asia ei ehkä ole niin yksinkertainen. Joskus sitä huomaa kuinka uudestisyntyminen tavallaan noilla narsuilla käy ja kuinka sitten taas ollaan edessä ja takana. Ja siinä ei kuulkaas auta mitkään lehmänkellot ei. Se on silkkaa kalastusta koko paketti!

    • #43

      Narsistit ovat kaksinaamaisia. Kaksinaamaisuus ehtii vaihtelemaan jopa yhden lauseen aikana. Pesunkestävä narsisti ei jaksa esittää tekoempaattisuutta, tekomielenkiintoa tai tekoystävällisyyttä kun on tutustuttu enenmmän. Nopeasti alkaa paljastamaan, ettei ole sitä mitä oli esittävinään. Narsismi paljastuu aina ja sitä mukaa kuka alkaa tunnistamaan narsistissa narssistin, narsisti tiputtaa pois elämästään.

    • 4576578

      Mihin umpikujaan joutuisin?
      Olen narsisti ja en koskaan mokaa missään. Kaikki tekoni ovat erinomaisia,

      • tolikka

        Häpeä narsisti ittees jos vähänkään osaat!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe