Tarkoitus olisi laittaa 2005-mallinen primera farkku vaihtoon, kun tuli dieselin tarve.
Kävin parissa liikkeessä katsomassa 2009 ja 2010-mallisia diesel-avensiksia. Huoltokirjoista ja myyjän puheista selvisi että kumpaankin on yllättäen vaihdettu kone! Tätä ei siis ollut kummankaan auton myynti-ilmoitukseen laitettu.
Mietin vain että onko nuo vaihtokoneet jotenkin kestävämpiä, kuin alkuperäiset? Tuolla 2009-mallisellakin on ajettu vasta alle 160 tuhatta km ja kone on 15 tuhatta sitten vaidettu. Että kuinka pian on odotettavissa että se hajoaa uudestaan? Ei olisi kiva jäädä moottoritien varteen.
En tiedä uskallanko sitten sellaista ostaa. Sitten accord voisi olla yksi vaihtoehto ja mondeotakin kävin katsomassa, tosin se oli pieni bensa-turbo.
Tarvetta olisi kuitenkin vähän kuluttavalle autolle. Manuaali vaihtesto käy, kun on lähinnä maantieajoa
Vaihtomoottorien kestävyys?
11
131
Vastaukset
- suopala
Ihan samoja koneita laitetaan tilalle, eli 145 000 vielä pääsee ja taas kajahtaa. Mutta ajattele sitä asiaa niin, että mistä löydät automyyjän , joka sen sulta huolii vaihtoon , kun oot kurvaillu lähelle koneen leviämistä tai muutenkaan kohtuu hyvitystä tarjoais, kun on nää kuluttajasuojalait ja virhevastuut, mistä niin itsekkin varmasti pidät kiinni. Siis riski auto niin saatava paljon suurempi kate, että voi vähän korvailla uudelle omistajalle. Osta kokeeks niin näät.
- Hjälp gödsel
Kestää tai ei kestä, mutta kun moottori tai vaikka vain kannentiiviste hajoaa, se kysyy sitten enemmän pätäkkää kuin kahden hengen maailmaympärimatka. On se ainakin jännittävää ajaa diesel-tojotalla, josta takuu ja virhevastuu ovat umpeutuneet. Ja kun pakoputkesta pelmahtaa valkoinen savu, tietää että on taas valittu uusi paavi, tai sitten se kansipahvi tahtoo muutaman tonnin. Kymmenen iässä kansipahvin vaihto on huomattavasti kalliimpi kuin auton arvo kunnossa ollessaan.
Vaan eipä siinä mitään kun riskit tiedostaa. Tarjoa puolet pyynnistä ja jos myyjä ei myy, kävele seuraavaan Toyota-myymälään. Kuka hullu epäkurantista tavarasta maksaisi täyttä hintaa. - pihisee
Osta vaan, niin tiedätpä ainakin syyn työssä käyntiisi. Terot jotka ajaa dieselillä tervehtiikin, morjens monesko moottori. Se terojen 3M tervehdys.
- MOT
Kysy Toyotan D4D dieseleilla ajavilta=moottorit on uusittu järjestäen
- Toyota Corolla
Kyllä se on hupun puppua, että Aven D4D moottorit porsii. Niillä ajetaan yleensä yli miljoona kilometriä. Taitaa olla tällä hetkellä parhaat dieselit kestävyydeltään. Tuo dieselmoottorien hajoominen on lähinnä volkkarin ongelma ei Toyotan.
Lisäksi Avensis on kokoluokkansa paras ajo-ominaisuuksiltaan.
- Näin meillä
Millonkahan tulee vaihto, firman käytössä monta 350000km ajettua 4D4 ja yhtään konetta ei ole avattu. Ettei vaan olis kyseessä T5 miehet joille konetta vaihdetaan joka kolmannessa öljynvaihdossa.
- onpa surkea firma
Taitaa olla viivan alla miinusta, kun tuollaisilla romuilla ajelette.
- köffffffff
ihanan kallista ja tero maksaa. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kannet paukkuu .hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. vaihetaan koko moottori ja tero maksaa. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. takuu ei katakun puolet .ja tero maksaa hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.ihanan kallista mut tero maksaa .haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.vittu mitä paskoja ja tero maksaa hooooooooooooooooooooooo..hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
- tekniks
Ihan normi tero tuo "näin meillä". Ei millään tajua et siitä haluttais päästä eroon . Annettiin hirvee romu työ autoks, et älyäis ite lähteä, mut ei, ei meän tero mitään tajua, ja miten voiskaan , kun ei oo tarpeellisia välineitä. Pomokin sano sille jo kerran, et nyt toi romu lähtee ja sinä kans, mut ei tajuu. Ei sille oo palkkaakaan enää varmaa puoleen vuoteen maksettu ja duunissa se vaa norkoilee.
- primerave
Aamulla olin vaihdattamassa öljyt tyttären Ka'ahan ja kyselin samalla vähän noista Toyotan dieseleistä.
Eli ainakin egr:rien ja kannentiivisteiden kanssa on paljon ongelmia. Ompa joissakin lohkokin halkeillut, sanoivat asentajat. Kumma, että ei mitään edistystä tule, vaan samoja "pommeja" laitetaan tilalle. Saadaan asiakas tyytyväisesksi ja sitten vaan vahinko kiertämään. Taitaa jäädä kyllä Avensikset kauppaan minun osalta. En kerta kaikkiaan uskalla ostaa.
Vähän väärä palsta, mutta onko Accordin dieseleistä kokemusta? Muitakin vaihtoehtoja voi ehdotella, eikä tarvitse olla japanilainen. Taitaa parhaat dieselit (ja moottorit ylipäätään) tulla Ranskan maalta. Ainakin niitä on käytössä lukuisissa muissakin merkeissä, enkä ole niistä mitään Toyotan kaltaisia kauhutarinoita kuullut. Mutta asiallisia ehdotuksia? - bmm1
Kansi taitaa mennä halki, kevytmetallia vai mitä lie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743280
- 2012852
- 222676
- 492628
- 202496
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412345Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101803Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241747- 371620
- 181466