Side korkkaus, miten kiinnitän uudestaan

Side irtos

Mulla on erittäin luistavat Karhu Volcan sukset vuodelta 2008. Jouduin vaihtamaan niihin siteet pari- kolme vuotta sitten. Nyt side korkkasi irti. Miten saisin sen pysyvästi uudelleen kiinni?

Viimeksi tiivistin rei'ät uretaaniliimamassalla (sikaflexillä), vesitiiviyden takaamiseksi. Pitäisikö nyt laittaa ruuvin rei'ästä jotain jämäkämpää tavaraa? Mitä ja miten?

4

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiihtomies1

      Perinteinen tyyli paikata irronneen ruuvin reikä on vuolla siihen reikään sopiva puutappi esim. koivusta ja liimata se hyvällä puu- tai asennusliimalla sinne reikään. Kyllä tuon pitäisi toimia suksessakin. Mikään massa pelkiltään ei riitä, koska ruuvin kierteet siirtävät sen sivuun ja pitoteho heikkenee.

    • Side irtos

      Suksen sisus on melko 'tyhjän' oloista. Toki en sitä vielä tarkemmin tutkinut. Mietin, että jos jotain epoxy filleriä tai kemiallista metallia tukkisi ruuvin rei'istä niin paljon kuin sinne menee. Jos saisi menemään suksen sisään reikää laajemmalle alueelle. Sitten poraisi ruuville uuden rei'än tähän kovaan aineeseen kiinnittäisi tavallisilla ruuveilla, ei alkuperäisillä harvakierteisillä. Tai sitten niillä alkuperäisillä ruuveilla.

      • hiihtomies1

        No pitäähän siellä jotain olla, jos se on aikaisemminkin ollut ruuvilla kiinni. Ei se alkuperäinen ruuvikaan pelkällä pyhällä hengellä siellä ole kiinni ollut.

        Merkillistä, jos siihen reikään ei voi laittaa puutappia liimalla kiinni. Tai voithan sen laittaa jollakin massallakin, kun ne tuntuvat olevan sinulle mieleen. Mutta pelkässä massassa se ruuvi ei kauan pysy.


    • ruuvaaja

      Uudet reiät uusii kohtiin, poran koko ruuvin sydänhalkaisijan suuruinen, ja liimaa reikiin ennen ruuvien kiinni kiertämistä.
      Ruuvin pito syntyy lähinnä suksen pinta-laminaatista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3280
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe