http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autojen-laatuerot-julki/
Laaturaporttitaas murskaavaa Toyota ylivoimaa!
22
181
Vastaukset
- Näinhän se on ollut
jo 80-luvulta lähtien. Tojota ja muut japanilaiset vahvoilla ja tavallisten saksalaisten merkkien laatu liukumäessä.
- tuttu juttu
Sama tahti jatkuu edelleen. Toyota voittaa ja sitten tulee romut. Ranskalaiset taas jälleen viimeisiä. Kuten arvata saattaa. Tällaista meno on ollut jo vuosikymmeniä.
- laaturatkaisu
Tavalliselle työssäkäyvälle ja itse autonsa maksavalle henkilölle on oikeastaan olemassa vain yksi vaihtoehto eli Toyota. Auton tärkein ja ainoa oikeasti merkittävä ominaisuus on kaikinpuolinen luotettavuus. Kun autoa ei tarvitse käyttää kuin ohjelman mukaisissa huolloissa, säästyy monelta harmilta ja aikaa jää muuhunkin kuin korjauskulujen ja sijaisautojen kanssa pelleilyyn ja säätämiseen. Luottettavuuden ja kestävyyden jälkeen voi sitten ihmetellä muitakin ominaisuuksia ja tietysti niissä löytyy Toyotallekin voittajia, mutta mitä sitten. Suurin osa näistä on makuasioita ja loput sellaisia, että eipä niillä ole normaalikäyttäjälle mitään merkitystä.
Katsastuskaan ei tuota harmia, Toyota menee aina läpi, kunhan vain viitsii katsoa, etteivät lamput ole palaneet.
Ja kun vaihtaa uuteen, on hyvitys aina kohdallaan, sillä mikään muu auto ei pidä arvoaan yhtä hyvin.- jos noin on
niin täällä pääkaupunkiseudulla on erittäin vähän tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, arviolta reilusti alle 5% kaikista, koska Toyota on aika harvinainen näky työmatkaliikenteessä myyntimääriin verrattuna.
- Tojofani
Kirjoittaja sanookin, että "tavalliselle työssäkäyvälle ja itse autonsa maksavalle". Jospa se pointti onkin siinä, että pääkaupunkiseudulla on perin vähän tavallisia työssäkäyviä ja itse autoilunsa maksavia. Eli päinvastaisia tapauksia eli nk. paremmissa työtehtävissä toimivia ja työsuhdeautolla ajavia on paljon enemmän kuin muualla maassa. Tällaisilla ihmisillä auton valinnan kriteerit ovat varmasti toiset kuin sellaisilla, jotka maksavat itse jokaisen korjauksen ja joutuvat jo auton hankintavaiheessa ottamaan huomioon jälleenmyyntiarvon ja ajoneuvon luotettavuuden.
Tosiasia on se, että "auton tärkein ja ainoa oikeasti merkittävä ominaisuus on kaikinpuolinen luotettavuus." Luotettavuus ja kestävyys tekevät autonpidon mahdolliseksi sellaisellekin, jolla on pienet tulot mutta tavanomaiset menot ja perhettä. Perheenjäsenen taloudessa olevan vanhan Toyotan käyttökelpoisuutta muutaman vuoden seuranneena en voi muuta kuin olla täysin samaa mieltä nimimerkin "laaturatkaisu" kanssa siitä, että ainoa oikea vaihtoehto on Toyota, koska sen luotettavuus on omaa luokkaansa (aina lähtee, aina vie perille, menee läpi katsastuksesta, on itse korjattavissa, osia saa ja ne ovat kohtuuhintaisia). Mutta tylsä ja arkinenhan hän se kieltämättä on. Kulkuväline. Kaikkea ei voi saada. - nojookyllämutta
Paitsi että Toyotan itse tehty korjaaminen on yhtä vaikeaa kuin minkä tahansa muun merkin, ellei sitten aja sellaisella -95-.mallilla. Mitenkäs korjailet 2010-mallista Avea tai Corollaa helpommin kuin jotakin toista merkkiä? Toinen juttu on se, että Tojon huoltokustannukset ovat korkeat, jos noudatat huolto-ohjelmaa, niinkuin uuden auton kanssa on pakko tehdä ja papat tekevät vielä toistakymmentä vuotta vanhojen mallien kanssa.
Luotettavuus on kyllä korkeaa luokkaa, ei voi mitään. - Lippalakki
Tojofani kirjoitti:
Kirjoittaja sanookin, että "tavalliselle työssäkäyvälle ja itse autonsa maksavalle". Jospa se pointti onkin siinä, että pääkaupunkiseudulla on perin vähän tavallisia työssäkäyviä ja itse autoilunsa maksavia. Eli päinvastaisia tapauksia eli nk. paremmissa työtehtävissä toimivia ja työsuhdeautolla ajavia on paljon enemmän kuin muualla maassa. Tällaisilla ihmisillä auton valinnan kriteerit ovat varmasti toiset kuin sellaisilla, jotka maksavat itse jokaisen korjauksen ja joutuvat jo auton hankintavaiheessa ottamaan huomioon jälleenmyyntiarvon ja ajoneuvon luotettavuuden.
Tosiasia on se, että "auton tärkein ja ainoa oikeasti merkittävä ominaisuus on kaikinpuolinen luotettavuus." Luotettavuus ja kestävyys tekevät autonpidon mahdolliseksi sellaisellekin, jolla on pienet tulot mutta tavanomaiset menot ja perhettä. Perheenjäsenen taloudessa olevan vanhan Toyotan käyttökelpoisuutta muutaman vuoden seuranneena en voi muuta kuin olla täysin samaa mieltä nimimerkin "laaturatkaisu" kanssa siitä, että ainoa oikea vaihtoehto on Toyota, koska sen luotettavuus on omaa luokkaansa (aina lähtee, aina vie perille, menee läpi katsastuksesta, on itse korjattavissa, osia saa ja ne ovat kohtuuhintaisia). Mutta tylsä ja arkinenhan hän se kieltämättä on. Kulkuväline. Kaikkea ei voi saada.Eräässä suomalaisessa tutkimuksessa kysyttiin leasing autoilijoilta mikä on tärkein kriteeri leasing autoissa ja vastaus oli luotettavuus. Jatkona tähän, Toyota kaukana kärjestä, miten tämä yhtälö mielestäsi toimii? Taksien tärkein ominaisuus on luotettavuus ja Toyota kaukana kärjestä, miten selität tämän?
- 321321
Takseille tärkeää on 24H huolto. Tojo ei sitä ole koskaan tarjonnut.
- Ei paha
Joo omilla rahoilla on 2000vm ave aikoinaan ostettu takuuajan huollatin liikeessä,sen jälkeen itse nyt on 197t/km mittarissa...
Öljyn ja suodattimien lisäksi olen vaihtanut hihnan 105t kohdalla,tulpat 150t kohdalla.
Viime leimaan oli toinen alapallonivel väljääntyny vaihdoin molemmat samalla hinta 24e/kpl
Siinäpä suurimmat "ongelmat" ;) - Tsi+Dsg
Kumman hiljaista viestiketjussa ?( minun jakoketju ei ole koskaan hiljainen)
- uskotaan joo
ja vetoketjukin sinulta unohtuu yleensä auki.
- Ketjussa
Vein uuden Golffini ensinmäiseen huoltoon,kyselin hieman onko vielä olemassa ongelmia jakoketjun ja Dsg kanssa?
Kun aina käynnistäessäni kuluu semooinen ziiiirppp! ikänkuin vetäisi ensin "tyhjät" pois ?
Samon vaihteisto vaihtaa kyllä erittäin tasaisesti mutta kuuluu aina seitsemän kolahdusta??
Huoltoneuvvoja meni ihan punaiseksi naamastaan miksi?
Selitti sitten että normaalia on Wv intsinöörit ovat ratkaisseet ongelmat nykyään jakoketu aina pärähtää jotta tiedetään sen olevan tallessa!
Samoin Dsg kolahtaa joka vaihteella jotta tiedetään että ovat tallessa, kuulemmas 7 kolahduksen Dsg on ihan uusinta uutta!
Takupäällikkö hyperventiloi taustalla paperipussiin hengittäen...omituista kyllä!
Mutta luotan Wv laatuun Tuulilasin testaaja mukaan kun uusia Auris on mahdottoman TYLSÄ (tosin toimiva mutta so not) - Ketsupilla
Kotimaista tietoa, mites niiden ranskanperunoiden laita oli
http://www.iltalehti.fi/autot/2015012719091178_au.shtml
http://www.a-katsastus.fi/vikatilasto
Jenkit on sitten ihan omaa tasoaan.- En koeaja
i40 pääsi loistamaan tuoreiden autojen listalla hylkypäässä...
- ihmettelen
Milloinhan toyotan mainosbudjetti ylittyy ja raha noiden voittojen ostoon loppuu?
- Todellisuus
Autokatsastuksen raportit ja median teettämät laatuanalyysit ovat täysin yhteneväiset
käyttäjiien kokemuksiin verrattuna. Mitä tekemistä sillä on Toyotan mainospudjetin kanssa?
Autolehtien mielipiteitä pystyy ostamaaan kuten on huomattu ja todettu eräiden
euromerkkienkin taholta mutta autokatsastuksen ja käyttäjien lahjominen onkin jo aika
mahdoton temppu. Myös Wikipedia on puolueeton faktan keroja,ikäänkuin tietokirja. - lukija_
Todellisuus kirjoitti:
Autokatsastuksen raportit ja median teettämät laatuanalyysit ovat täysin yhteneväiset
käyttäjiien kokemuksiin verrattuna. Mitä tekemistä sillä on Toyotan mainospudjetin kanssa?
Autolehtien mielipiteitä pystyy ostamaaan kuten on huomattu ja todettu eräiden
euromerkkienkin taholta mutta autokatsastuksen ja käyttäjien lahjominen onkin jo aika
mahdoton temppu. Myös Wikipedia on puolueeton faktan keroja,ikäänkuin tietokirja.Nämä median teettämät ovensuukyselyt ovat lähinnä huumoria. Wikipediaan saa kirjoittaa kuka tahansa mitä haluaa.
Lukekaa puolueettomia faktaan perustuvia tutkimuksia, eipä Tojo oikein pärjää.
- mitesnytnoin
Myynti romahti 40% viime vuoden tammikuusta. Nyt on hyvien selitysten aika.
- Hyvälaatu
Ei laaturaportissa mitata myynnin laskua tai nousua,vaan laatua ja kestävyyttä.
- gloota
Niinpä :-DDDD
ihan moskaa koko toihota
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-katsastusraportti-2015/- Luotettavin_VAG
Jos joku on ylivoimainen laadun suhteen niin se on VAGin Porsche. Toyota ei sijoitu kärkeen missään ikäluokassa.
- Kdbc
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13400750#comment-77819262
Säälittävät sitikka kuskit yrittää kehua omia paskomaan ja sorsia Toyotaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381853Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431416Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61401- 141372
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11355Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71334Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21317Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11260Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21210Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta41192