Miksi puhelimen netti ei toimi.

Mikävika

Hei.
Eli mulla on Nokian asha 306 varapuhelimena. Tässä yks ilta olin aikeissa käyttää sitä eli ettiä netistä tietoa kun oli pääpuhelin latuussa. Puhelin yhdistyi nätisti wlaniin mutta selaimen auetessa valittaa että mobiilidatayhteys ei ole käytössä... Kun sen käynnistää niin yhteys wlaniin säilyy mutta selain ei toimi vieläkään... Onko tässä jotain vikaa kun ajattelin että kyllähän netin wlanin kautta tulisi toimia. Ymmärrän kyllä että puhelimen oma mobiilidatayhteys ei toimi kun tuo kortti puuttuu mutta miksi wlan ei toimi?

Ja toinen kysymys.
Kun yhdistän pääpuhelimen nettiin wlanin kautta aikeinani katsoa videoita youtubesta (lähinnä kuunella kun näyttö on noin pieni) kaikki toimii siihen asti hyvin kunnes puhelin avaa videon soittimessa. Videon kesto kyllä löytyy mutta video ei lähde pyörimään. Ilmoittaa yhteysvirheestä. Mobiilidatalla videot kyllä näkyvät mutta pätkivät. (hidas yhteys, tarkoituksellisesti) Toisen wlanin kanssa puhelin on aikaisemmin videoita toistanut moitteetta mutta tämän uudemman wlanin kanssa ei.

Molemmissa tapauksissa olen yrittänyt yhteysasetuksia säädellä mutta en ole toimivaa kokoonpanoa löytänyt. Olisiko antaa jonkinlaista vihjettä.
Wlanina on DNA:n uusi 4G wlan matkamokkula MF910D.
Kysykää jos jotain unohtui kertoa.

6

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wlaninssa vikaa.

      • Missävika

        Ei kai... Wlan hankittu 2 vko ennen joulua et ei kai siinä ny sentään? Ku ei tossa ole muuten mitään vikaa. Eli oisko vika tossa et wlan on 4G ja puhelin on tullu ennen 4G aikaa. Mutta ei kai se vaikuta kuin wlanista ulospäin lähtevään liikenteseen?


    • puppu_eenokki

      "Mobiilidatalla videot kyllä näkyvät mutta pätkivät. (hidas yhteys, tarkoituksellisesti)"

      Itsehän tuohon jo vastasit.

      • Missävika

        En mielestäni kun tarkoitus olisi saada videot näkymään wlanin läpi jotta yhteys olisi nopeampi kuin tuo puhelimen oma mobiilidata. Eli puhelimessa on erikseen oma netinsä ja sitten on tämä wlan mahdollisuus.


    • Moi! Kuten totesit, WLANin kautta tulevan yhteyden tulisi toimia normaalisti myös puhelimessa. Oletko kokeillut lähteekö tuo Nokia Asha 306 toimimaan wlanilla, jos kytket puhelimesta tuon mobiilidatan päälle, mistä puhelin kertomasi mukaan herjaa?
      Oletko katsonut Nokian Tuki -sivulta löytyisikö ongelmaan ratkaisua? http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/tuote/asha306/

      WLAN -yhteytesi kautta netin tulisi toimia normaalisti myös pääpuhelimellasi. Harmillista kuulla, että mm. videoiden katselussa on ongelmaa. Helpoiten asiaa voidaan selvittää, kun olet asiakaspalveluumme yhteydessä. Sitä kautta voidaan katsoa miten yhteys on toiminut ja näkyykö siinä kenties jotain virheitä.

      Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät osoitteesta https://www.dna.fi/yhteystiedot
      Tuki -keskustelupalstamme löydät osoitteesta https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/

      DNA Palvelu / Ida T.

      • Missävika

        Hei.
        Anteeksi etten ottanut suoraan teihin yhteyttä, luulin että vika on vain tyyliin joku ruksi puuttuu asetuksista tasoa.
        Eli kaikki toimii wlanin kautta hyvin siihen asti kunnes itse videota pitäisi alkaa toistaa. Sillä että onko wlan vai mobiilidata käytössä ei ole merkitystä koska puhelin kysyy ennen videon toiston aloittamista että minkä yhteyden kautta tieto kulkisi. Mobiilidatalla tuo yhteys toimii hitaasti ja silloin tieto ei kulje tietenkään wlanin läpi. Kun valitsen tuon wlan vaihtoehdon tapahtuu sinällään kummia että puhelin löytää videon keston kyllä soittimeen mutta kun videota pitäisi alkaa pyörittää tulee ilmoitus:
        Tiedonsiirto ei mahdollista. Tarkista yhteys.
        Kumminkin puhelin on tosiaan toiminut toisaalla eri wlanin perässä alkukesästä... Silloin videot toistuivat hienosti... Mutta muuten yhteydessä ei ole vikaa. Sehän tässä eniten kummastuttaa? Vain videoiden katsominen tökkii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      264
      2912
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2284
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      127
      1755
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      19
      1658
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1464
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1290
    7. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      23
      1180
    8. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1053
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1033
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      1008
    Aihe