Aloittelijan työmatkapyörä

Mustikanvarsi

Olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen moottoripyörä, joten hieman apua tarvitsisin, ja nimenomaan merkki ja mallikohtaisia suosituksia.

Ikää itsellä kohta 50 ja pituutta ~175 cm. Budjetti 2000-3000€. Itse olin ajatellut hieman pystymmällä ajoasennolla varustettua 500-750 kuutioista perus-matka/sport pyörää, esim. Suzuki GS, Honda CB, Kawasaki ER, Yamaha XJ, tms. Pääasiassa tulisi työmatka-ajeluun (n. 30 km/suunta josta osa hiekkatietä), mutta myös matka-ajoon pitemmillekin matkoilla.

Joten kokemuksia ja näkemyksiä sopivista prätkämalleista?

10

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenmahtaaolla

      Onko jo kortti taskussa?Jos on, niin kipaiset koeajolle liikkeeseen ja ellet ajolle lähden niin koeistu ainakin :)
      Työmatkoille varmaankin riittää rauhallisempikin kyyti joten panosta luotettavuuteen ja mukavuuteen.Joku honda vt ehkä? Japanilaiset on luotettavia etkä halua myöhästyä töistä jos laite ei käynnisty.
      750 honda shadow on kuulemma ok pyörä ja luotettava.

    • VespallaPlutoon

      Piti just kirjoittamani asiasta, mutta nimim. mitenmahtaaolla ehti ensin. Asiasisältöni olisi ollut tasan sama.
      Yleensä viisikymppisellä on jo valmiina AB-kortti takavuosilta, jos on normiaikaan autokoulunsa suorittanut.
      Käyttöpyörät Japanista tai Saksasta, muut jotain muuta. Älä maksa liikaa, hintaluokassasi on pelivaraa paljon, koska käytettyjä on kiusaksi asti tarjolla. Neuvottele hyvä hinta, tarkasta pyörän kunto ja omistussuhteet, siitä sitten fiilispohjalta kättä taskuun. Japanialaisen merkki ei ratkaise, vaan omat mielipiteesi uutta kotia etsivästä moottoripyörästä.

      Onnea pyöränhankintaasi.

    • Järkipyörää

      Sinuna ottaisin noista mainitsemistasi CB:n. Varma valinta teknisesti, kooltaan sopiva, hinnatkin kohdallaan, parilla tonnilla saa jo hyvän. Jätä 500 euroa remontteihin ja huoltoon, ja toisella 500 eurolla ostat laadukkaat käytetyt ajovarusteet. Unohda customit. Saksalaisissa ei ole oikein tälläista keskikoon peruspyörää tuossa hintaluokassa, eikä luotettavuuskaan ole japsien tasolla.

    • Osta joku noista mainitsemistas :)

    • Max_Thunder

      En ota kantaa merkkiin. Mutta siinä käy niin, että ei se pelkkiin työmatkoihin jää. Vaan hommaan jää koukkuun ja ajaa sitten kaikki vapaa-ajat, koska ajaessa kaikki muu unohtuu.
      Kannattaa valita sellainen pyörä, joka ei rajoita liikaa ajamista. ts. jotain ihme katustreet/sport pika härveliä ei kannata valita, koska niihin kyllästyy helposti. Mutta peruspyörällä pääsee jo pitkälle.

    • Matkaaja9

      Minäkin suosittelen Shadow 750 customia on helppo hallita ajoasento on hyvä.

    • taavi990

      Itte tykästyin 650 F pemariin.Pieni kulutus,pitkät huoltovälit,hinta ei enää tipu,toimiva hyvä kokonaisuus,poluille ei asiaa koska 1:s vaihde liian iso,rotaksin pomminvarma moottori,kulkee mukavasti kaksinkin,vähän tylsä pyörä kun ei tarvi rassata

    • Rocket3

      Honda CB750 on ainakin sellainen perusvarma. Helppo huoltaa ja korjata itse. Oli minunkin eka pyörä.

    • Hondatapsa

      Itselläni on ollut ( ja on vieläkin toinen ) Honda CX 500 Custom jota sanovat "pomminkestäväksi ikiliikkujaksi". Pidän siitä kovasti koska on helppo ajaa, yksinkertainen huoltaa, tyylikäs ja riittävän tehokas Suomen nopeukslle. Viissatanen on myös suositeltava vanhemmalle ekapyöräksi koska ei ole liian raju lähtijä. Ostin juuri kaveriltani Honda CB500-pyörän joka oli pari vuotta seisonut ja nyt olen sitä purkanut ja tekemässä täyshuoltoa. Sekin on hyvässä maineessa luotettavana peruspyöränä ja on suositeltava ekapyöräksi. Jos kiinnostaa lisätiedot siitä niin soita minulle niin kerron lisää. Tapsa 050-4699823.

    • vesipäää

      Jos saisit raavittua kasaan kymppitonnin niin joku vanha pänikkä tai ööli soveli..ja jäykkä tietenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe