Onko Viirinkangas hyvä asuinalue /Korkalovaara

Muuttaja68

Olisin muuttamassa Rovaniemelle ja olen miettinyt Korkalovaaraa, Viirinkangasta, ja Rantavitikkaa. Olisiko vinkkejä minne kannattaisi muuttaa? :) Jos ei ole mitään viisasta sanottavaa niin jätä kommentoimatta.

16

4025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussa-Kalevi

      Korkalovaara on hyvä, mut elä sudentielle muuta.

    • Reino-Kalervo

      Ylikylä on hyvä paikka. Ei kaukana keskustasta jne

    • Rollolainen68

      Riippuu paljon että minnepäin Korkalovaaraa muutat. Sudentien lähiö on rauhaton ja sinne ei kannata muuttaa. Itse olen asunut korkalovaarassa useamman vuoden ja olen kyllä tykännyt. Ounasvaara/Napapiiri ja syväsenvaara ovat kaukana joten sinne ei kannata muuttaa. Saarenkylä on vielä kauempana.

    • korkalovaarhan

      Korkalovaarassa on kaikki palvelut lähellä ja bussit kulkee puolentunnin välein,et tarvi edes omaa autoa.

    • YlivoimainenYkkönen

      Viirinkangas-Rantavitikka alue päihittää kaikki edellä mainitut alueet. Bussit kulkee puolen tunnin välein, todella rauhallisia alueita, ei ulkomaalaisia ja jos onkin muutama harva niin ne opiskelee yliopistolla. Plussana vielä erittäin iloiset ja mukavat ihmiset sekä tietenkin joen läheisyys. Kesällä on mukava kipaista uimaan tai iltaongelle viereiseen jokeen.

    • yhyhhyh

      Viirinkangasrantavittikko ja ounasrinne yhtä rauhattomia juoppoi ja rosmoi yäk

    • rollolainen

      Niin, kyllähän keskustaan Viirinkankaalta-Rantsulta hyvinkin apostolin kyydillä selviää, mutta jos asut Korkalovaarassa tai Saarenkylässä, ja ei ole autoa, niin julkisilla täytyy kulkea jos on työskentelet Rantsulla. Ja jep, tällä hetkellä 4:n bussi kulkee puolen tunnin välein. Eri asia ensi viikolla kun on koululaisten hiihtoloma, ei ne bussit silloin kulje puolen tunnin välein eli "se siitä". Rovaniemen kaupungin nettisivuilta liikenne -osiosta voi käydä lukemassa jos epäilyttää. Mistä muuten tietää että ne harvakseltaan nähdyt ulkomaalaiset ovat juurikin yliopisto-opiskelijoita? Eivät amiksessa, tekussa tai aikuiskoulutuskeskuksessa? Jos yleensä ovat opiskelijoita??? Olisi mielenkiintoista tietää mihin tieto perustuu.
      Kaikissa Rovaniemen asuinalueissa on omat hyvät ja huonot puolensa, eiköhän niistä löydy jokaiselle sopiva asuinpaikka.
      Mukavaa tulevaa viikoloppua kaikille!

    • OnnellinenKankaalainen

      Samoin. Itse ihmettelen miksi riidellä jostain asuinalueesta. Asun Viirinkankaalla eikä täällä näy juoppoja eikä maahanmuuttajia juuri nimeksikään. On kuin asuisi maalla vaikka keskusta on tuossa vartin kävelymatkan päässä. Tervetuloa vain jos kiinnostaa, itse en täältä lähde koskaan. asukoon jokainen siellä mihin kaurat ns. riittää.

    • kemiin

      Kaikki alueet rovaniemellä juoppo huorien alueita. Häirikköjä vaan ! Rovaniemeltä on parasta muuttaa vaikka Kemiin :) Parempi paikka ja kivemmat ihmiset..Sinne oon jo menossa ettei tarvi kommentoida."!

    • onerva1

      kokeile louhikkotietä paljon osaketaloja mutta myöskin vuokrataloja ( korkalovaarassa)

    • Muuttaja68

      Mietin tässä nyt sitä että millaiset koulumatkat esim Korkalovaaran kouluun tulee olemaan? Ylä-aste ikäinen poika mietti tuossa sitä.

    • onerva1

      korkalovaarassa on yläaste/ lukio alaaste kirjasto apteekki rkioski ja ravintola ja pari kaljakuppilaa pari kauppaa eikä pitkä matka oekestaan mistään bussit 4 ja 5 kulkee puolen tunnin välein

    • IhanaPaikka

      Viirinkankangas/Rantavitikka alueelta löytyvät myös kaikki luettelemasi asiat. Omien kauppojen lisäksi on kymmenen minuutin kävelymatka Eteläkeskukseen jos isoihin marketteihin haluaa tai asioida apteekissa. Isona plussana vielä vieressä virtaava joki ja tämä ihana rauhallisuus. Kesäiltoina tulee ongittua aika usein ja grillailtua rannassa. Välillä makoillaan hiekalla ja käydään uimassa, kivenheiton päässä kotoa. Ensi kesäksi ostan veneen ja moottorin niin pääsee pidemmille kalareissuille. Tämä on maaseutua lähes kaupungin keskustassa kaikkine palveluineen.

    • OlenKariTapioMelkein

      Ainakin entisaikaan kun korkalovaarassa asuin, niin hyvin sinne myös taksit kulki. Harvoin tartti puoltatuntia odotella. Ainakin jos tajus ennen pilkkua poistua.

      Myöhemmin kun muutin Tapiolaan, niin huomasin, että sinnekin taksit kulkee. Halvempi vaan matkustaa Tapiolaan, kun sudentien perukoille.

      Rantsusta ei tietoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6531
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3971
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      59
      3681
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      43
      3238
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      171
      2532
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2106
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      1990
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      47
      1857
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1670
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1629
    Aihe