Homoseksuaali on riivattu

Vivamossa

Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Ei tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).

142

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan olemassaolosta ei vielä ole kukaan osannut antaa minkäänlaisia todisteita. Jumalan mielestä synnin teko ei siis voi olla yhtään mitään, koska koko jumalaa ei todennäköisesti ole olemassakaan.

Jos tuo homous ahdistaa niin paljon, että siitä pitää kirjoittaa, voisi aloittaja ehkä kokeilla Ashton Kutcherin testiä: suutele samaa sukupuolta olevaa henkilöä. Selviää kuulemma yksin tein se oma suuntautuminen.

Toinen vaihtoehto on matematiikka. Kaksi homomiestä pariutuessaan vapauttavat vapaille markkinoille kaksi potentiaalista naisihmistä, joita heteromiehet voivat yrittää. Ja ainakin mua ei yhtään vaivaa lesbonaiset, pelkkä ajatus tuottaa mielihyvää;)

• fueller

Ketjun aloittaja oikeassa.Siihen ei ole mitään lisättävää eikä poistettavaa.Aamen!

• DerLiebeGott

Olen kyllä ihan olemassa. Descarteskin todistaa sen; ajattelen olen siis olemassa!

• Vivamovainoajalle

Eikös näihin postauksiin tule liittää myös linkki mistä postaus on?

• vaarallistapuoskarointia

Postaus on vivamolaiselta. Kysy itse mitä mieltä Vivamossa ollaan homoseksuaalisuudesta. Siellähän tehdään riivaaja -diagnooseja psyykkisesti sairaistakin.

• voihhh
        vaarallistapuoskarointia kirjoitti:

Postaus on vivamolaiselta. Kysy itse mitä mieltä Vivamossa ollaan homoseksuaalisuudesta. Siellähän tehdään riivaaja -diagnooseja psyykkisesti sairaistakin.

Onhan se seksuaalisuuden sairautta.

• voihhh kirjoitti:

Onhan se seksuaalisuuden sairautta.

Aloitus oli todella mainio, kiitos viitseliäisyydestä, Siinä löydettiin kaikki kliseet mitä asiaan liittyy. Ne avartavat mieltä.

• jokkerille
        torre12 kirjoitti:

Aloitus oli todella mainio, kiitos viitseliäisyydestä, Siinä löydettiin kaikki kliseet mitä asiaan liittyy. Ne avartavat mieltä.

Onko viitseliästä kopioda netistä kirjoitus jokä täälläkin on ollut jo kymmeniä kertoja aikaisemmin. Hyvä kirjoius ja pitää paikkansa koska on Raamatun sanaa ja opetusta Hyvä, että sinäkin sen vihdoinkin luit vaikka et sitä ymmärtänutkään. Lues uudelleen....

• jokkerille kirjoitti:

Onko viitseliästä kopioda netistä kirjoitus jokä täälläkin on ollut jo kymmeniä kertoja aikaisemmin. Hyvä kirjoius ja pitää paikkansa koska on Raamatun sanaa ja opetusta Hyvä, että sinäkin sen vihdoinkin luit vaikka et sitä ymmärtänutkään. Lues uudelleen....

Mitä tuosta? Siinähän on ansiokkaasti väritetty Raamattua ihmisten ajatuksilla, kaikkine kliseineen.

• Raamatussa riivatut oli usein epileptikoita (tai ehkä joskus mielisairaita) eli eikö aloituksessa olisi pitänyt lukea:
      "Epileptikko on riivattu" tai "Skitsofreenikko on riivattu"

• hah-haa

Milloin Raamatusta on tullut lääketieteen opas. Aika outoa, että ateisti etsii Raamatusta diagnooseja.....

• eikö-näin-ole-trolliseni
        hah-haa kirjoitti:

Milloin Raamatusta on tullut lääketieteen opas. Aika outoa, että ateisti etsii Raamatusta diagnooseja.....

raamattu on satukirja, mutta jotkut ottaa sen tosissaan ja heille epilepsia on yhtäkuin riivaavan läsnäolo

• atskuille
        eikö-näin-ole-trolliseni kirjoitti:

raamattu on satukirja, mutta jotkut ottaa sen tosissaan ja heille epilepsia on yhtäkuin riivaavan läsnäolo

Käytätkö sinäkin Raamattua diagnoosien etsimiseen. Olette te melkoisia poikia te ateistit....

• pikkupietari

HÖPÖ HÖPÖ KANATAISI MIETIÄ MITÄ PUHUU SILLÄ KANSAN TAJUISESTI EPILEPSIA ON
        AIVOJEN SÄHKÖ JÄRJESTELMÄN SEKOAMISTA JOS HIVENENKIN YMÄRÄT TIETOKONEEN PROSESORIN HETKELISTÄ JUMIIN MENEMISTÄ SE ON VASTAAVAN LAINEN TILANNE EPILEPSIA KOHTAUKSESSA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ RIIVAAJILLA.HEMETTI .TERVEISIN PIKKU PIETARI

• Näinontodettava

Parantumattomuudenhalussa on varmaan myös halu hengelliseen muumioitumiseen.

• näinhän-se-on

Totta eli jos et halua myöntää mormonismia todeksi haluat muumioitua

• YÖÄK

Uskomatonta sontaa syötetään ihmisille yhdessä kirkon herätysliikkeessä jota me vielä joudumme kannattamaan maksamalla kirkollisveromme.

• jahhasss

Onko muka homostelun synniksi sanominen sontaa. Kuules, et sinä eikä kukaan muukaan voi Jumalan sanaa verojen maksulla toiseksi muuttaa. Älä siis ole typerä vaan ota Raamattu käteesi ja lue.

• YÖÄK
        jahhasss kirjoitti:

Onko muka homostelun synniksi sanominen sontaa. Kuules, et sinä eikä kukaan muukaan voi Jumalan sanaa verojen maksulla toiseksi muuttaa. Älä siis ole typerä vaan ota Raamattu käteesi ja lue.

Jeesus ei sanonut homoseksuaalisuutta synniksi, joten älä sano sinäkään.

• Jahhasss
        YÖÄK kirjoitti:

Jeesus ei sanonut homoseksuaalisuutta synniksi, joten älä sano sinäkään.

Ei sanonut pedofiliaa, sukurutsaa eikä peninpanoa. Ne kun olivat juutalaisille myös Jeesukselle itsestään selviä syntejä. Kuten luemme Jeesuksen apostolin selvistä sanoista esim. koristtilaiskirjeestä. Turhaa venkoilet ja vääristelet Jumaan sanaa. Homostelu on synti ja loukkaus Jumalan luomistyölle.

• YÖÄK
        Jahhasss kirjoitti:

Ei sanonut pedofiliaa, sukurutsaa eikä peninpanoa. Ne kun olivat juutalaisille myös Jeesukselle itsestään selviä syntejä. Kuten luemme Jeesuksen apostolin selvistä sanoista esim. koristtilaiskirjeestä. Turhaa venkoilet ja vääristelet Jumaan sanaa. Homostelu on synti ja loukkaus Jumalan luomistyölle.

Älä pane Jeesuksen suuhun asioita joita hän ei ole sanonut. Pahuutesi lähtee kokonaan sinun omasta mielestäsi. Terveisiä vaan sinne Vivamoon tai helluntaipiireihin, siellähän niitä kaltaisiasi sonnanheittäjiä sikiää.

• Jaysus
        Jahhasss kirjoitti:

Pedofilia ei kylläkään ollut mikään synti Raamatun mukaan.

http://discover-the-truth.com/2013/09/14/bible-child-marriage-in-ancient-israelite-times-paedophilia/

Numbers 31:17-18New International Version (NIV)

17 Now kill all the boys. And kill every woman who has slept with a man, 18 but save for yourselves every girl who has never slept with a man.

• mene.hoitoon

• Jaysus
        mene.hoitoon kirjoitti:

Oletko ihan kipeä. Panisit varmaan mummoasikin koska sitä ei ole suoraan synniksi sanottu.

En ole kipeä. Kunhan vain osoitan faktoja Raamatusta, joita jotkut väittävät ei-raamatullisiksi. En muutenkaan usko Raamatun käskyihin, eikä minulla ole mitään tarvetta kajota mummo vainaaseeni.

• mene.hoitoon
        Jaysus kirjoitti:

En ole kipeä. Kunhan vain osoitan faktoja Raamatusta, joita jotkut väittävät ei-raamatullisiksi. En muutenkaan usko Raamatun käskyihin, eikä minulla ole mitään tarvetta kajota mummo vainaaseeni.

Taas on siis yksi ateistihomo lisää tulkitessa Raamattua......hoh-hoijaa.

• Jaysus
        mene.hoitoon kirjoitti:

Taas on siis yksi ateistihomo lisää tulkitessa Raamattua......hoh-hoijaa.

Vai ateistihomo. Onko tuo sitä Jeesuksen opettamaa hyväksymistä ja lähimmäisen rakkautta? Edelleen, osoitan faktoja Raamatusta ja asioita(kuten pedofilia) joita ei luokitella pahaksi asiaksi Raamatun mukaan. On se näemmä vaikeaa, kun omasta uskonnosta löytyy epämieluisia totuuksia.

• Jahhasss kirjoitti:

Jos lähtisit siltä pohjalta mitä Jeesus sanoi ja käski seuraajiensa tekemään? Sekin on kaukana siitä, että homoille pitää sanoa synti synniksi, tai muillekaan.

• molemmille.atskuhomoille
        torre12 kirjoitti:

Jos lähtisit siltä pohjalta mitä Jeesus sanoi ja käski seuraajiensa tekemään? Sekin on kaukana siitä, että homoille pitää sanoa synti synniksi, tai muillekaan.

Kestäkää vain mitä Raamattu sanoo älkääkä yrittäkö viestintuojaa syyllistää teidän synneistänne.

• molemmille.atskuhomoille kirjoitti:

Kestäkää vain mitä Raamattu sanoo älkääkä yrittäkö viestintuojaa syyllistää teidän synneistänne.

Minulla ei todellakaan ole "kestämistä" siitä mitä Raamattu sanoo kahden miehen välisestä; sehän on kerrottu eräässäkin paikassa jopa rakkaudellisempana kuin naisen kanssa; se on minunkin kokemus.

Mutta Raamattu tuomistee minut silti pahanpäiväisesti: teen kaikkea arkista hommaa kaikkina pyhinä, en käy katsomassa vankeja, olen ottanut eron muusta kuin pettämisen takia, en rakasta kaikkia lähimmäisiä enkä vihollisia. Siinä on syntilistaani, josta ei hyvää koidu. Eli homoudesta luopuminen ei parantaisi tilannettani lainkaan.

• molemmille.atskuille
        torre12 kirjoitti:

Minulla ei todellakaan ole "kestämistä" siitä mitä Raamattu sanoo kahden miehen välisestä; sehän on kerrottu eräässäkin paikassa jopa rakkaudellisempana kuin naisen kanssa; se on minunkin kokemus.

Mutta Raamattu tuomistee minut silti pahanpäiväisesti: teen kaikkea arkista hommaa kaikkina pyhinä, en käy katsomassa vankeja, olen ottanut eron muusta kuin pettämisen takia, en rakasta kaikkia lähimmäisiä enkä vihollisia. Siinä on syntilistaani, josta ei hyvää koidu. Eli homoudesta luopuminen ei parantaisi tilannettani lainkaan.

Ei parantaisikaan koska et omilla puuhillasi tulisi Jumalalle kelpaavaksi vaikka mitä tekisit.

• Jaysus
        molemmille.atskuhomoille kirjoitti:

Kyllä Raamattu kestetään, koska ei ole tarvetta edes pitää sitä minkäänlaisena moraali-oppaana tai edes henkisenä johdattimena. Onneksi. Koittaisivat kristityt myös kestää itse Raamattuansa.

• karvakämmenelle
        Jaysus kirjoitti:

Kyllä Raamattu kestetään, koska ei ole tarvetta edes pitää sitä minkäänlaisena moraali-oppaana tai edes henkisenä johdattimena. Onneksi. Koittaisivat kristityt myös kestää itse Raamattuansa.

Eihän ateistit pidäkään joten ole turvallisella mielellä, olet ihan perus ateisti ja homo :)

• Jaysus
        karvakämmenelle kirjoitti:

Eihän ateistit pidäkään joten ole turvallisella mielellä, olet ihan perus ateisti ja homo :)

Perus ateisti ja homo.... Kuulostaapa kamalalta yleistykseltä. Ja mistä olet edes varma, että olen ateisti tai homo?

• molemmille.atskuille kirjoitti:

Ei parantaisikaan koska et omilla puuhillasi tulisi Jumalalle kelpaavaksi vaikka mitä tekisit.

Tuo ei taida olla ihan totta; Jumalahan sanoo VT:ssa, että "Jos teette kaikki mitä minä olen käskenyt teidän tehdä, niin teille käy hyvin. Mutta jos rikotte yhtäkin käskyä, niin annan teille kaikkia vitsauksia".

• vastenmielistä

En olisi uskonut että aloituksen kaltaista potaskaa vieläkin kuulee jossain. Mutta näin se kuitenkin näyttää olevan.

• psyki_atri

Homoseksuaalisuudesta koettu ”syyllisyys” ja häpeä ovat aina ympäristön ja toisten ihmisten aiheuttamaa väärää syyllisyyttä. Sitä ei pidä sielunhoidossa julistaa anteeksi. Jos näin kuitenkin menetellään siitä tulee vain neurotisoiva tapahtuma ja se lisää vain asiaan kohdistuvaa aivan turhaa ahdistusta. Kysymykseen tulee yksiselitteisesti tämän ”erilaisuuden” vain ehdoton hyväksyminen ja syyttömäksi julistaminen. Homoseksuaalien kiusaaminen väärällä syntikäsityksellä ja ripillä on lopetettava. Sellaista järjettömyyttä ei pidä ainakaan kirkossa enää suvaita.

Tämä asia on tietysti selviö ammattitaitoisissa psykoterapioissa ja sielunhoidoissa mutta fundamentalistisissa uskonliikkeissä tämä hengellisen väkivallan muoto on ikään kuin kasvanut uskonnolliseen ideologiaan ilman tiedon ja empatian häivääkään. Tällaiset uskonnon nimissä mainostetut eheytymisterapiat ja kristillisinä toipumisina mainostetut puuhat ovat aiheuttaneet paljon vahinkoa seksuaalisesta identiteettistään epävarmoille nuorille ja heidän mielenterveydelleen. Tästä hengellisestä väkivallasta on puhuttava ja kirjoitettava niin kauan kuin sitä jossakin tapahtuu.

• Voi se olla sisäsyntyistäkin. Ihminen itse ei koe taipumustaan oikeaksi.

• sukupuolinensuuntaus

Mitä tuo nyt sitten tarkoittanee?

• Hyvä kannanotto. On olemassa väärää syyllisyyttä ja sitä nimenomaan syntyy ympäristön ja toisten ihmisten vaikutuksesta. Ihminen voidaan saada kokemaan syyllisyyttä ihan siitä, mistä hänen halutaan sitä kokevat eri menetelmin.

Yksi varsin pelottava menetelmä on selittää se käänteisesti.

Esim. että ”oma-tunto” niin sanoo, tai jos jostain häpeää, kertoo tuo tunne mikä on oikein ja mikä ei. tämä ei pidä paikkaansa. Kun esim. hoetaan jotain syyllistävää ja kun henkilö kokee sitten lopulta syyllisyyttä, se onkin tuo kokemus – eikä se muiden manipulaatio. Tätä ilmiöitä muuten kutsutaan myös aivopesuksi.

• evita- kirjoitti:

Voi se olla sisäsyntyistäkin. Ihminen itse ei koe taipumustaan oikeaksi.

Minä koin pienenä poikana, että olen "erilainen". Yritin aina olla kuten olla pitää, ja tuon asian pidin salassa, että tykkäänkin miespuolisista. En tiedä mistä sain kuvan, ettei se ole sopivaa, kun en ollut koskaan edes nähnyt kahta miestä olevan yhdessä; kaikki olivat nais-mies-pareja. Ehkä koin sen niin, että minähän olen varmaan outo muiden silmissä.

Mutta en siitä mitenkään kärsinyt, enkä kärsinyt myöhemminkään. Eli en ole ollut terapian tarpeessa. Näin kyllä eri yhteyksissä, että on mahdoton löytää toinen samanlainen kumppaniksi: kukaan mies ei vaikuttanut olevan minusta kiinnostunut sillä lailla. Rakkautta haluvana päädyin sitten avioon naisen kanssa, mutta on selvää, että se oli väärä elämä minulle.

Koin siis taipumukseni oikeaksi minulle, ja niin koen yhä. Sama mitä muut siitä ajattelevat.

• evita- kirjoitti:

Voi se olla sisäsyntyistäkin. Ihminen itse ei koe taipumustaan oikeaksi.

evita-
        4.3.2015 09:25

>>> Voi se olla sisäsyntyistäkin. Ihminen itse ei koe taipumustaan oikeaksi. <<<

Luuletko että homous olisi itse valittu ominaisuus? Moskat ole. Usko pois, mutta laisesi "fiksut_uskovat" ihmiset ovat pitäneet siitä 100%:n huolen.

Eli homous ei ole itse valittua yhtä varmasti kuin ei ole vasenkätisyyskään.

Ihminen ei valitse seksuaalista suuntautumistaan sen eneempää kuin vasenkätisyyttä vaikka te "totuuden_torvet" annoitte ainakin aiemmin ymmärtää, noista molemmista, että ne ovat väärin, sopimatonta, poikkeavaa ja vahingollista.

Nyt te pellet olette antaneet periksi vasenkätisyyden suhteen, mutta jokin tukos estää teillä ymmärtämästä, että homoseksuaalisuudessa on kyse samasta asiasta.

Me ollaan mitä ollaan.

Aikoinaan jokainen pikkukakara minun laillani aikoinaan oletti, että minussa on jotain vikaa, koska olin vasuri. Taisi oma eka opekin olla kristitty, koska hän inhosi vasenkätisiä.
        Ja Sinunlaisesi mistään mitään ymmärtämättömät totuudentorvet olette onnistuneet Jeesuksinenne tekemään miljoonien ihmisten maanpäällisestä elämästä maanpäällisen helvetin.

Että kiitos vaan.

• free-witch
        qwertyilija kirjoitti:

evita-

>>> Voi se olla sisäsyntyistäkin. Ihminen itse ei koe taipumustaan oikeaksi. <<<

Luuletko että homous olisi itse valittu ominaisuus? Moskat ole. Usko pois, mutta laisesi "fiksut_uskovat" ihmiset ovat pitäneet siitä 100%:n huolen.

Ihminen ei valitse seksuaalista suuntautumistaan sen eneempää kuin vasenkätisyyttä vaikka te "totuuden_torvet" annoitte ainakin aiemmin ymmärtää, noista molemmista, että ne ovat väärin, sopimatonta, poikkeavaa ja vahingollista.

Nyt te pellet olette antaneet periksi vasenkätisyyden suhteen, mutta jokin tukos estää teillä ymmärtämästä, että homoseksuaalisuudessa on kyse samasta asiasta.

Me ollaan mitä ollaan.

Aikoinaan jokainen pikkukakara minun laillani aikoinaan oletti, että minussa on jotain vikaa, koska olin vasuri. Taisi oma eka opekin olla kristitty, koska hän inhosi vasenkätisiä.
        Ja Sinunlaisesi mistään mitään ymmärtämättömät totuudentorvet olette onnistuneet Jeesuksinenne tekemään miljoonien ihmisten maanpäällisestä elämästä maanpäällisen helvetin.

Että kiitos vaan.

Hatunnosto ja tukea qwertyilajalle. /-_-

• antihomo
        qwertyilija kirjoitti:

evita-

Me ollaan mitä ollaan.

Että kiitos vaan.

Homostelu on kieroutunutta seksuaalisuutta kuten pedofilia ja sukurutsauskin. Kukaan ei synny homoksi kuten ei pedofiiliksi tai äitinsänussijaksikaan. Jotain vinksahtaa päässä ja pahasti kun alkaa luontoa vastaan löyttäytymään.

• free-witch
        antihomo kirjoitti:

Homostelu on kieroutunutta seksuaalisuutta kuten pedofilia ja sukurutsauskin. Kukaan ei synny homoksi kuten ei pedofiiliksi tai äitinsänussijaksikaan. Jotain vinksahtaa päässä ja pahasti kun alkaa luontoa vastaan löyttäytymään.

Mitäs jos tutkisit asioita ennen kuin alat huutelemaan? Et näyttäisi ihan niin täydeltä idiootilta ;)

Homoutta löytyy vähintään sadoilta lajeilta luonnossa. Selibaattia yhdeltä. Kumpi onkaan luonnotonta...? Homous on synnynnäistä, yksi ominaisuus muiden joukossa. Se ei vahingoita sinua mitenkään, ja vaikka sinun ei tarvitse siitä pitää, niin ei sinulla ole lupaa levitellä siitä valheita.

#LGBT-Ally

• antihomo
        free-witch kirjoitti:

Mitäs jos tutkisit asioita ennen kuin alat huutelemaan? Et näyttäisi ihan niin täydeltä idiootilta ;)

Homoutta löytyy vähintään sadoilta lajeilta luonnossa. Selibaattia yhdeltä. Kumpi onkaan luonnotonta...? Homous on synnynnäistä, yksi ominaisuus muiden joukossa. Se ei vahingoita sinua mitenkään, ja vaikka sinun ei tarvitse siitä pitää, niin ei sinulla ole lupaa levitellä siitä valheita.

#LGBT-Ally

Homous ei ole synnynnöistä vaan kieroutunutta ja käytöstä ihmisillä ja äläimillä. Homogeeniä ei ole. Kukaan ei synny homoksi eikä muuksikaan irstailijaksi. Se on aina sairaan milenntuotosta.

• amen
        antihomo kirjoitti:

Homous ei ole synnynnöistä vaan kieroutunutta ja käytöstä ihmisillä ja äläimillä. Homogeeniä ei ole. Kukaan ei synny homoksi eikä muuksikaan irstailijaksi. Se on aina sairaan milenntuotosta.

Amen

• free-witch
        antihomo kirjoitti:

Perustelut? Tieteelliset artikkelit? Ei näy, omiasi sölkötät kun et kestä sitä että muilla voi olla hauskaa vaikka sinä et siitä tykkää. Kasva aikuiseksi, pentu.

• älä.jaksa
        free-witch kirjoitti:

Perustelut? Tieteelliset artikkelit? Ei näy, omiasi sölkötät kun et kestä sitä että muilla voi olla hauskaa vaikka sinä et siitä tykkää. Kasva aikuiseksi, pentu.

Homogeeniä ei ole.

• free-witch
        älä.jaksa kirjoitti:

Homogeeniä ei ole.

EI NIIN! Eikä kukaan ole niin väittänytkään. Kerrohan, mitä sinä ymmärrät genetiikasta tai mistään tieteestä ylipäätään? Nosta pääsi alempien poskiesi välistä, ja AJATTELE.

Missä ne artikkelit ja perusteet viipyvät?

No? Niin, ei teillä mitään sellaisia ole. Koska homous on synnynnäistä, ja luonnollista.
        Vai väitätkö tietäväsi paremmin kuin tuhannet tutkijat, jotka ovat elämänsä omistaneet asian tutkimiselle tieteellisin metodein, jotka on tehty poistamaan virheet mahdollisimman tarkasti?

Ylpeyden syntiä teet ;)

• sage8

Koko termi riivattu on taikauskoisen ajan jäänne ja sillä ei ole mitään sidettä todellisuuteen , se on uskomatonta potaskaa nykyihmiselle niinkuin Raamatussa esiintyvät tietäjä- ja vainajahenget, noidat, velhot ja metsänpeikotkin.

• sanos.sitten

Milloin Raamatun sana loppui olemasta totta ja nykyihmisen viisaus korvasi sen? Milloin Jeesuksen sovitustyö tuli turhaksi ja nykyihminen sen omilla tekemisillään korvasi?

• free-witch
        sanos.sitten kirjoitti:

Milloin Raamatun sana loppui olemasta totta ja nykyihmisen viisaus korvasi sen? Milloin Jeesuksen sovitustyö tuli turhaksi ja nykyihminen sen omilla tekemisillään korvasi?

Ei ikinä, koska se ei ole ikinä ollutkaan totta. Yksinkertaista.

Jumalaa ei vain tarvita yhtään mihinkään.

• Aika mielenkiintoisen perusteen olet laittanut väitteelle, ettei Jumala ole luonut erilaisia ihmisiä?

Roomalaiskirje
      1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen

Eli meidän luontaisen ominaisuutemme, synnynnäiset kykymme, erilaiset lahjat ovatkin synnin seurausta? Perintötekijämme joiden myötä voimme saada esim. taipumuksia sairauksiin, ovat myös synnin seurauksia? Niitä on satoja (mm. sydän- ja verisuonitaudit, diabetes ja mielenterveyden häiriöt, Alzheimerin tauti jne.) ja myös epämuodostumat kuuluvat niihin. (Milloinkahan näille tulee parantuntumiskoulutuksia ?)

Geenivirheet ovat siis ihmiset ”itse valinneet omasta tahdostaan”?

Onko näin että uskonnollisuuskin on tuota synnin seurausta? Onhan sillekin löydetty tekijäitä, jotka vaikuttavat taipumukseen esim. uskomiseen.

Niin, onko vain joillakin ihmisillä ”taipumusta” synteihin (ja loput ovat sitten synnittömiä) vai olemmeko me kaikki siihen ”taipuvaisia”?

• höhhh

Perisynnissä saimme kakki ominaisuudet kapionoida Jumalaa vastaan ja tuhota omaa elämäämme.

• höhhh kirjoitti:

Perisynnissä saimme kakki ominaisuudet kapionoida Jumalaa vastaan ja tuhota omaa elämäämme.

Niin, odotan muun muassa sitä, milloin te niitä vanhuksia alette kutsua riivatuiksi joilla on muistisairaus. Siihen taipumus periytyy. Kun he syyllistyvät synteihin, niin eikö heitäkin pitäisi aivan saman perusteen mukaan alkaa ”eheyttää”?

Eihän heillekään pidä ”antaa periksi heidän syntisille mielihaluiluilleen”? Eikö heidänkin tulisi katua syntejään?

• pertsa20122

mummolle
        ________
        Jesaja:
        45:9 Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa - maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa: "Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä!"

• pertsa20122 kirjoitti:

mummolle
        ________
        Jesaja:
        45:9 Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa - maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa: "Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä!"

Niin, en menisi Jumalalle sanomaan että teitpä kehnoa jälkeä kun et meistä ihmisistä niin täydellisiä tehnyt kuin mitä me haluaisimme olla.

• Mummunmummun
        mummomuori kirjoitti:

Niin, odotan muun muassa sitä, milloin te niitä vanhuksia alette kutsua riivatuiksi joilla on muistisairaus. Siihen taipumus periytyy. Kun he syyllistyvät synteihin, niin eikö heitäkin pitäisi aivan saman perusteen mukaan alkaa ”eheyttää”?

Eihän heillekään pidä ”antaa periksi heidän syntisille mielihaluiluilleen”? Eikö heidänkin tulisi katua syntejään?

Mielenkkintoista vertaat dementiaa ja homostelua toisiinsa. Mitä homot ovat unohtaneet, senkö mitä heillä on jalkojen välissä?

• Mummunmummun kirjoitti:

Mielenkkintoista vertaat dementiaa ja homostelua toisiinsa. Mitä homot ovat unohtaneet, senkö mitä heillä on jalkojen välissä?

Ei niinkään jos osaat lukea ymmärryksen kanssa.

Sinulla voi olla taipumus Alzheimerin tautiin – sitähän ei aina tiedä. Taipumus on perinnöllinen mutta ei a) periydy kaikille lapsille ja b) jollain tapaa voit olla jopa siihen sairastumatta. Kuten mm. seksuaalinen suuntauskin siinä tapauksessa jos se olisi sairaus.
        Alzheimeria sairastava saattaa alkaa kirkoilla ja käyttää hyvin rivoa kieltä. Hän saattaa olla hyvin estoton, masturboida julkisesti tai ahdistella muita.

Voidaanko siis sanoa että ettei hän saa toteuttaa taipumuksiaan eli sairastaa ja sairaus ei saa ilmetä noin? Miksi hän ei ole ”riivattu”?

• Mummunmummun
        mummomuori kirjoitti:

Ei niinkään jos osaat lukea ymmärryksen kanssa.

Sinulla voi olla taipumus Alzheimerin tautiin – sitähän ei aina tiedä. Taipumus on perinnöllinen mutta ei a) periydy kaikille lapsille ja b) jollain tapaa voit olla jopa siihen sairastumatta. Kuten mm. seksuaalinen suuntauskin siinä tapauksessa jos se olisi sairaus.
        Alzheimeria sairastava saattaa alkaa kirkoilla ja käyttää hyvin rivoa kieltä. Hän saattaa olla hyvin estoton, masturboida julkisesti tai ahdistella muita.

Voidaanko siis sanoa että ettei hän saa toteuttaa taipumuksiaan eli sairastaa ja sairaus ei saa ilmetä noin? Miksi hän ei ole ”riivattu”?

Alzhaimer on biologinen sairaus joka ilmenee myös psyykessä mutta homlstelu on ihmisen häiriintyneen psyyken tulosta janilmenee myös fyysisesti.

• Mummunmummun kirjoitti:

Alzhaimer on biologinen sairaus joka ilmenee myös psyykessä mutta homlstelu on ihmisen häiriintyneen psyyken tulosta janilmenee myös fyysisesti.

Eli tässä hyväksyt biologien perusteen?

Kuitenkin Alzheimeria sairastavat toimivat kuin ”riivatut” ja tekevät syntiä. Heilläkin on häiriintynyt psyyke. Mikä tästä synnistä tekeekin hyväksyttyä?

• Mummunmummun
        mummomuori kirjoitti:

Eli tässä hyväksyt biologien perusteen?

Kuitenkin Alzheimeria sairastavat toimivat kuin ”riivatut” ja tekevät syntiä. Heilläkin on häiriintynyt psyyke. Mikä tästä synnistä tekeekin hyväksyttyä?

Ei sairaus ole syntiä. Kuka niin on väittänyt? Vain väitätkö sinä nyt, että homous on sairaus?

• tätä.mietin
        Mummunmummun kirjoitti:

Ei sairaus ole syntiä. Kuka niin on väittänyt? Vain väitätkö sinä nyt, että homous on sairaus?

Mutta, mutta, eikö tuo selitä homojen vaatimuksen olla synnittömiä, koska he itsekin mieltävät sen sairaudeksi ?

Sitten tulee taas, mutta, koska se pitäisi myös palauttaa tautiluokituksiin.

Tämähän se ongelma onkin.

• kui22
        Mummunmummun kirjoitti:

Raamatun aikana uskottiin sairauden olevan ainakin Jumalan rangaistus, siis uskottiin joku oli tehnyt syntiä että syntyi sairas lapsi, tai itse oli tehnyt jne.

Ja ennen (nykypäivinä vielä..) pidettiin kyllä homouttakin sairautena, sitä ennen jopa rikollisena..Poistettiin sairausluokituksesta 1981 mikäli oiken muistan ja 10 v aiemmin rikollisuusluokituksesta. Olen ihan hiljattain kuunnellut nuo asiat.

Eli ei kovinkaan kauan sitten.

• kui22

korjaan
        uskottiin että joku...

• Mummunmummun
        kui22 kirjoitti:

Raamatun aikana uskottiin sairauden olevan ainakin Jumalan rangaistus, siis uskottiin joku oli tehnyt syntiä että syntyi sairas lapsi, tai itse oli tehnyt jne.

Ja ennen (nykypäivinä vielä..) pidettiin kyllä homouttakin sairautena, sitä ennen jopa rikollisena..Poistettiin sairausluokituksesta 1981 mikäli oiken muistan ja 10 v aiemmin rikollisuusluokituksesta. Olen ihan hiljattain kuunnellut nuo asiat.

Eli ei kovinkaan kauan sitten.

Niin, mitä sitten?

• kui22

No mieti mitä itse edellä kirjoitit. "Ei sairaus ole synti" jne. Mieti, mieti, mieti.....ja ajattele

Sairaus oli Raamatun mukaan ainakin seuraus synnistä. Toinen asia: vielä 1980-luvun alussa homouttakin pidettiin SAIRAUTENA, jota sinä et pidä SYNTINÄ.
        Eli kuinka solmuun asia oikeen menee??

Vai onko sinunkin nyt helpompi ajatella että homous ei olekaan sairaus, miten vielä tuolloin uskottiin.

P.s. jos se ei ole sairaus, niin miksi sitä pitää "hoitaa eheyttämällä"?

Onko sairaus synnin seurausta, siis synnistä johtuvaa rangaistusta?

• kui22

Joo-o, tarkistinkin, sinun mielestäsi homous ei ole sairaus, no eipä tietenkään, eihän siitä sitten voisi syyttää?- mutta miksi sitä sitten pitää "hoitaa eheyttämällä", siitähän tavallaan ajatellaan parannuttavan eheyttämällä?

Ja - mutta edelleen Raamatusta löytyvien kohtien mukaan sairauskaan ei ole niin puhtonen siis 'synnitön' ilmiö vaan se on rangaistus, paitsi kyllä Jeesus taisi ojentaa siinä jotain käsityksiä.. Nyt tullaankin taas siihen että mikä on Raamatussa kirjaimellista totta ja mikä ei?
        Vai meneekö se (sairaus) niihin langenneen maailman asioihin. mutta siltikään se ei ole syntiä, kuten sinä sanoit? Vaan sekavaa tämä on.

• tätä.mietin kirjoitti:

Mutta, mutta, eikö tuo selitä homojen vaatimuksen olla synnittömiä, koska he itsekin mieltävät sen sairaudeksi ?

Sitten tulee taas, mutta, koska se pitäisi myös palauttaa tautiluokituksiin.

Tämähän se ongelma onkin.

Ongelma on että Raamatussa pidettiin joitakin sairauksia ”riivauksina”. Tunnetuin lienee epilepsia (Alzheimeria ei juuri ollut koska kuoltiin niin paljon nuorempina, ettei se kerinnyt ilmetä). Nyt kun tiedämme mitä epilepsia on, niin yllättäen sen ”seurauksia” ei pidetäkään merkkinä synnistä ja riivatuksi tulemisesta.

Kun homoutta yrittää kääntää sairaudeksi, niin tässä näin asian selittävät tulevat umpikujaan. Silloin pitäisi samalla tavalla hyväksyä kaikki käyttäytyminen. Jos homoutta ei pidä sairautena vaan synnynnäisenä ominaisuutena, tulee jälleen umpikuja.

Esimerkkinä: lapsi syntyy näkövammaisena. Todetaan ettei se johdu perinnöllisestä sairaudesta vaan raskauden aikaisesta tai heti syntymän jälkeen ilmenneestä seikasta. Voiko tällöin vammaa pitää rangaistuksena synneistä, joista tulee ”eheytyä” kelvatakseen yhteisölle?

Niin, miksi pitää ”eheyttää” joitakin ja jättää muut huomioon ottamatta tilanteessa, jossa ei eheyttämistä tarvita?

• mummunmummun
        mummomuori kirjoitti:

Ongelma on että Raamatussa pidettiin joitakin sairauksia ”riivauksina”. Tunnetuin lienee epilepsia (Alzheimeria ei juuri ollut koska kuoltiin niin paljon nuorempina, ettei se kerinnyt ilmetä). Nyt kun tiedämme mitä epilepsia on, niin yllättäen sen ”seurauksia” ei pidetäkään merkkinä synnistä ja riivatuksi tulemisesta.

Kun homoutta yrittää kääntää sairaudeksi, niin tässä näin asian selittävät tulevat umpikujaan. Silloin pitäisi samalla tavalla hyväksyä kaikki käyttäytyminen. Jos homoutta ei pidä sairautena vaan synnynnäisenä ominaisuutena, tulee jälleen umpikuja.

Esimerkkinä: lapsi syntyy näkövammaisena. Todetaan ettei se johdu perinnöllisestä sairaudesta vaan raskauden aikaisesta tai heti syntymän jälkeen ilmenneestä seikasta. Voiko tällöin vammaa pitää rangaistuksena synneistä, joista tulee ”eheytyä” kelvatakseen yhteisölle?

Niin, miksi pitää ”eheyttää” joitakin ja jättää muut huomioon ottamatta tilanteessa, jossa ei eheyttämistä tarvita?

Sinä mummu olet ainoa joka on umpikujassa homojen kanssa. Tule kujalta pois ja sano reilusti kuten Raamattukin. Homostelu on synti ja loukkaavaa käytöstä ja himoa vastoin Jumalan luomistyötä kohtaan. Jätä sairaat rauhaan äläkä heitä sotke homosteluun.

• mummomuori kirjoitti:

Niin, en menisi Jumalalle sanomaan että teitpä kehnoa jälkeä kun et meistä ihmisistä niin täydellisiä tehnyt kuin mitä me haluaisimme olla.

Niin ensin täytyy tietää mitä pitäisi tietää - eli on vähän vaativa arviointi.

• pertsa2012 kirjoitti:

Niin ensin täytyy tietää mitä pitäisi tietää - eli on vähän vaativa arviointi.

Vihdoin tämä arvon pertsa on tajunnut, että on vähän vaativa arvionti tietää mitä pitäisi. Sen olen pertasta aikaa sitten huomannutkin.

• torre12 kirjoitti:

Vihdoin tämä arvon pertsa on tajunnut, että on vähän vaativa arvionti tietää mitä pitäisi. Sen olen pertasta aikaa sitten huomannutkin.

Tee jokkeri parannus ,,,,,,,,,!!

• mummunmummun kirjoitti:

Sinä mummu olet ainoa joka on umpikujassa homojen kanssa. Tule kujalta pois ja sano reilusti kuten Raamattukin. Homostelu on synti ja loukkaavaa käytöstä ja himoa vastoin Jumalan luomistyötä kohtaan. Jätä sairaat rauhaan äläkä heitä sotke homosteluun.

”Jätä sairaat rauhaan…”

Niin, toki näin teen. Mutta yhä ihmettelen sitä että Raamattu näkee tuon toisin, jos sitä kirjaimellisesti luetaan. Sairauksien osalta on menty jo tämän maailman mukaan. On mukauduttu siihen koska on ymmärretty, ettei tuolloin tiedetty kaikkea sitä, mitä nyt tiedetään.

Tässä huomaa kuinka tarkoituksen hakuista nämä tulkinnat ovat. Vahvistuu käsitys siitä että siksi tämä homouden asia on nostettu esiin ja sitä tuodaan aggressiivisesti esiin kaikkialla, koska se sokaisee ihmiset näkemästä sitä varsinaista ja vakavampaa syntiä, joka oikeasti tapahtuu. Uskovien silmät sokaistaan.

• mummunmumun
        mummomuori kirjoitti:

”Jätä sairaat rauhaan…”

Niin, toki näin teen. Mutta yhä ihmettelen sitä että Raamattu näkee tuon toisin, jos sitä kirjaimellisesti luetaan. Sairauksien osalta on menty jo tämän maailman mukaan. On mukauduttu siihen koska on ymmärretty, ettei tuolloin tiedetty kaikkea sitä, mitä nyt tiedetään.

Tässä huomaa kuinka tarkoituksen hakuista nämä tulkinnat ovat. Vahvistuu käsitys siitä että siksi tämä homouden asia on nostettu esiin ja sitä tuodaan aggressiivisesti esiin kaikkialla, koska se sokaisee ihmiset näkemästä sitä varsinaista ja vakavampaa syntiä, joka oikeasti tapahtuu. Uskovien silmät sokaistaan.

Homot itse tuovat esille homoagendan mukaisesti homoutta ja kääntävät kaiken keskustelun aina siihen. Homot eivät hyväksy sitä, että Raamattu ja uskovat sanovat homostelun synniksi.
        Sanos nyt onko se homous sitten sinun mielstäsi sairaus vai ei. Ja lukeeko Raamatussa niin, että sen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa?
        En muuten ymmärrä miksi vertasit alzia, dementiaa ja homoutta toisiinsa.

• mummunmumun kirjoitti:

Homot itse tuovat esille homoagendan mukaisesti homoutta ja kääntävät kaiken keskustelun aina siihen. Homot eivät hyväksy sitä, että Raamattu ja uskovat sanovat homostelun synniksi.
        Sanos nyt onko se homous sitten sinun mielstäsi sairaus vai ei. Ja lukeeko Raamatussa niin, että sen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa?
        En muuten ymmärrä miksi vertasit alzia, dementiaa ja homoutta toisiinsa.

Miksi vertasin?

No, kun on väitetty, ettei homous sinänsä ole synti vaan ne teot. Jos ajatellaan ettei sairaus ei ehkä sitten olekaan synnin seurausta, kuten ennen ajateltiin, niin miksi heidän väärät tekonsa ole myös syntiä?

Jos aivan tarkkaan sitä Raamattua luet, niin siinä on kielletty yksi tietynlainen yhdyntätapa. Ongelmallista on se kun aivan liian moni ymmärtää seksin olevan varsin yksipuolista toimintaa – sen miehen ulokkeet työntämistä johonkin. Raamatussa ei ole eritelty sitä, millaisen seksuaalisen suuntauksen omaavat eivät saa niin tehdä – aika yksiselitteisesti se on kielletty kaikilta – myös heteroilta.

Mutta näemmä homoseksuaalisesta suuntautumisestakin on täällä tehty syntiä. Ei pelkästään teoista. Heistä on tehty syntipukki, joiden ylle asetetaan kaikki maailman synnit. Kuvitellaanko että heidän tuhoamisensa kautta myös synnit katoaa?

• pertsa2012 kirjoitti:

Tee jokkeri parannus ,,,,,,,,,!!

Miksi juuri minun pitää tehdä parannus, kun et ole itsekään tehnyt. Ryvet synnissä ainakin mitä olet itse kertonut. Niin kyllä teen minäkin: hommailen lepopäivinäkin arkisia touhuja, en käy katsomassa vankeja, enkä rakasta läheskään kaikkia lähimmäisiä.

Siinä näkyvimmät syntini, mutta aika vaikea on ajatella tehdä niistä parannus. Saa olla näin; ei kukaan ole täydellinen,

• torre12 kirjoitti:

Miksi juuri minun pitää tehdä parannus, kun et ole itsekään tehnyt. Ryvet synnissä ainakin mitä olet itse kertonut. Niin kyllä teen minäkin: hommailen lepopäivinäkin arkisia touhuja, en käy katsomassa vankeja, enkä rakasta läheskään kaikkia lähimmäisiä.

Siinä näkyvimmät syntini, mutta aika vaikea on ajatella tehdä niistä parannus. Saa olla näin; ei kukaan ole täydellinen,

Harrastat haureutta homoilemalla.

• pertsa2012 kirjoitti:

Harrastat haureutta homoilemalla.

En tajua. Jos on MIESTÄ on kielletty makaamasta miehen kanssa ja naisen kanssa, jolla on kuukautiset, niin eihän mitenkään voi olla "haureutta", jos ei makaa noilla tavoilla.

Alussa vuonna se ja se luulin sinun olevan nuori, joka on ei vielä kaikkea ymmärrä. Nyt ajattelen, että olet vanha, joka ei koskaan tule mitään ymmärtämäänkään. Turhaa vaahtoamista hautaan asti; mitä Jumala on mieltä sellaisesta, josta ei ollut muuta kuin haittaa?

• torre12 kirjoitti:

En tajua. Jos on MIESTÄ on kielletty makaamasta miehen kanssa ja naisen kanssa, jolla on kuukautiset, niin eihän mitenkään voi olla "haureutta", jos ei makaa noilla tavoilla.

Alussa vuonna se ja se luulin sinun olevan nuori, joka on ei vielä kaikkea ymmärrä. Nyt ajattelen, että olet vanha, joka ei koskaan tule mitään ymmärtämäänkään. Turhaa vaahtoamista hautaan asti; mitä Jumala on mieltä sellaisesta, josta ei ollut muuta kuin haittaa?

Sinun ja ns. miehesi elostelut ovat haureutta riippumatta siitä makasitteko vai
        seisoitte kotileikeissänne.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinun ja ns. miehesi elostelut ovat haureutta riippumatta siitä makasitteko vai
        seisoitte kotileikeissänne.

Anteeksi, mutta minua ei kiinnosta Raamatun näkökulmasta se mitä mieltä arvon pertsa tai muut ovat. Vain Raamattu ratkaisee, ei mielipiteet: niitä kun riittää!

• atskulle
        torre12 kirjoitti:

Anteeksi, mutta minua ei kiinnosta Raamatun näkökulmasta se mitä mieltä arvon pertsa tai muut ovat. Vain Raamattu ratkaisee, ei mielipiteet: niitä kun riittää!

No, Raamattuhan juuri sanoo miehimysten touhut synniksi.

• torre12 kirjoitti:

Älä viitsi pettää itseäsi sehän on "pahinta" mitä voi itselleen tehdä.

• atskulle kirjoitti:

No, Raamattuhan juuri sanoo miehimysten touhut synniksi.

No, jos miehimys on paha, mutta naisimus voi periä Jumalan valtakunnan, niin silloin vain puolet homoseksuaalista ei peri Jumalan valtakuntaa. Missä tämän järki ja logiikka? Että sukupuoli ratkaisee iäisyyden? Vai mikä oli tarkoituksenne?

Tuo onkin sanottu tarkoittavan miehen kanssa makaavaa, jolloin siihen tulikin järki nopeasti Silloin minäkin vioin periä Jumalan valtakunnan. Hehe. Olette kyllä aivan toivottomia vanhuksia.

• saatana5

Jos Paavalin kirjeet ovat jumalan sanaa niin silloin Paavali on jumala.

• saatanaaeiole

Paavali oli ihminen ja suuri kerskuri ja kristittyjen vainooja joka kuoli tuntemattomana tuntemattomaan aikaan tuntemattomassa paikassa.
        Ketjun räävittömän aloituksen väittämään ei kannata ottaa kantaa, hörhön aloitus on hörhöyden ylistys itsessään.

• Höpön

Onko papitkin jumalia kun joka sunnuntainlukevat Raamatua pöntöstä ja sanovat: tämä on Jumalan sana?

• sage8

Vaikka tämä on jankkaamista sanon silti jälleen että riivaukset ovat samaa luokkaa kuin Raamatussa olevat tietäjä- ja vainajahenget, noidat, velhot ja metsänpeikot eli taikauskoisen ajan uskomuksia joilla ei ole mitään sidettä todellisuuteen.
        Homoseksuaalisuus on vaan sukupuolinen suuntaus ja sen demonisoiminen on yksi hörhöjen tavaramerkki kun järjenjuoksu ei ylevämpään riitä..

• jankataan.sitten
        sage8 kirjoitti:

Vaikka tämä on jankkaamista sanon silti jälleen että riivaukset ovat samaa luokkaa kuin Raamatussa olevat tietäjä- ja vainajahenget, noidat, velhot ja metsänpeikot eli taikauskoisen ajan uskomuksia joilla ei ole mitään sidettä todellisuuteen.
        Homoseksuaalisuus on vaan sukupuolinen suuntaus ja sen demonisoiminen on yksi hörhöjen tavaramerkki kun järjenjuoksu ei ylevämpään riitä..

Kaikki nuo Raamatussa mainitsemasi asiat ovat totta. Homostelu ei ole mikään "vaan"-juttu. Se on kauhistus ja iljetys Jumalan silmissä ja synti sen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

• sage8
        jankataan.sitten kirjoitti:

Kaikki nuo Raamatussa mainitsemasi asiat ovat totta. Homostelu ei ole mikään "vaan"-juttu. Se on kauhistus ja iljetys Jumalan silmissä ja synti sen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

Selitäpä nyt vaikkapa metsänpeikon olemus ja sen niveltyminen nykyaikaiseen kristilliseen uskoon ja sanotaan vaikkapa uskovien pedofiliatemppuihin eli onko metsänpeikko vietellyt heidät siihen niin että pedofiili ei olekaan syyllinen vai miten?

• jankataan.sitten
        sage8 kirjoitti:

Selitäpä nyt vaikkapa metsänpeikon olemus ja sen niveltyminen nykyaikaiseen kristilliseen uskoon ja sanotaan vaikkapa uskovien pedofiliatemppuihin eli onko metsänpeikko vietellyt heidät siihen niin että pedofiili ei olekaan syyllinen vai miten?

Metsänpeikoksi käännetty sana on alkukielessä villivuohet. Samoin kuin samaisesa käännöksessä puhutaan kamelikurjista jotka ovat strutseja. En tiedä kummankaan eläimen ketään vietelleen muuta kuin lajitovereitaan. Kuuntele Jukka Norvannon opetuksia Raamattu kanesta kanteen niin saat hyvää opetusta ja taustoja asioille.

• sage8
        jankataan.sitten kirjoitti:

Metsänpeikoksi käännetty sana on alkukielessä villivuohet. Samoin kuin samaisesa käännöksessä puhutaan kamelikurjista jotka ovat strutseja. En tiedä kummankaan eläimen ketään vietelleen muuta kuin lajitovereitaan. Kuuntele Jukka Norvannon opetuksia Raamattu kanesta kanteen niin saat hyvää opetusta ja taustoja asioille.

Sinä siis väität että Raamattu ei olekaan kirjaimellisesti otettava! No mites nuo tietäjä- ja vainajahenget, mitä ne ovat, entä noidat ja velhot, ovatko ne edelleen voimissaan ? Tietäjähengen voi kuvitella tietäväksi , vainajahengen vainajaa varjelevaksi , noidan luudalla lentäväksi ja velhon punatukkaiseksi perkeleeksi vai ovatko nekin jotain eläimiä, vaikkapa pöllöjä , ennelintuja, kurkia tai setjänpöljiä.

• jankataan.vaan
        sage8 kirjoitti:

Sinä siis väität että Raamattu ei olekaan kirjaimellisesti otettava! No mites nuo tietäjä- ja vainajahenget, mitä ne ovat, entä noidat ja velhot, ovatko ne edelleen voimissaan ? Tietäjähengen voi kuvitella tietäväksi , vainajahengen vainajaa varjelevaksi , noidan luudalla lentäväksi ja velhon punatukkaiseksi perkeleeksi vai ovatko nekin jotain eläimiä, vaikkapa pöllöjä , ennelintuja, kurkia tai setjänpöljiä.

Niin, totta ovat. Mikä on ongelmasi? Älä omian kuvitelmiasi kuitenkaan laita Raamatun sanomiseksi.

• sage8 kirjoitti:

Homoilu on kauhistusten harjoittamista :

HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

• pertsa2012 kirjoitti:

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

Tuo ei pertsa vieläkään kerro homoudesta, ellet sitten pidä homoutena ukkomiehiä, muita heteroja, biseksuaalisia ja homoja. Noista kun eräät makaavat miehenpuolen kanssa.

Mistä johtuu, ettet koko elämäsi aikana tajua mitä Sanassa sanotaan, ja mitä ne MIEHET tekevät?

• torre12 kirjoitti:

Tuo ei pertsa vieläkään kerro homoudesta, ellet sitten pidä homoutena ukkomiehiä, muita heteroja, biseksuaalisia ja homoja. Noista kun eräät makaavat miehenpuolen kanssa.

Mistä johtuu, ettet koko elämäsi aikana tajua mitä Sanassa sanotaan, ja mitä ne MIEHET tekevät?

"Mistä johtuu, ettet koko elämäsi aikana tajua mitä Sanassa sanotaan, ja mitä ne MIEHET tekevät?"

Siksi varmaan kun olen hetero enkä homppelipom :-)

• älyn.väläys
        pertsa2012 kirjoitti:

3.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:

Kiva kun pertsa sinäkin taas olet palstalla. Siunausta sinulle!

• rtdfdfgaergerg
    • hgtre

No sen vuoksihan kirkko sitä rakastaa!!!

homous on yksi muoto kristittyjen perisynnistä.
      Jumala loi ihmisen kaltaisekseen;

Onko Jumala homo?
      tai
      eikö homo ole ihminen?

Jumala loi ihmisen kaltaisekseen.
      Jumala ei ollut homo vaan hetero, Jeesuksen Isä.

Syntyvätkö homot sontaluukun kautta?
      Homous on papiston aivopesuilla aiheuttamaa geeni muutosta, perisyntiä.
      Hollannissa jäi kiinni kristittyjen kirkon poikakoulu joka ei ole ainoa toimi papiston ilotalona. Joten kouluttaja tunnetaan...
      Nyt sitä kouluttamista ollaan siirtämässä homopareille, tasa-arvo Lain ottolapsien kouluttajiksi.

homo on tietoisesti Jumalaa pilkkaava ja vihaava... Jumalan antaman kiellon johdosta JA riittämättömyydestää toteuttaa Jumalan käskyä lisääntymisen suhteen.
      Homous tulee seksuaalisten kokemuksien ja oppien mukaisesti, usein jo lapsena hyväksi käytettyjen taholta. Kun tuollainen seksuaalisuus siirtyy jälkeläisiin sukupolvesta seuraaviin, niin siitä kehittyy geeni luonnottomuus perimä ja joku voisi kutsua sitä perisynniksi koska Jumalan antaman tiedon vastaisuus se on. Siis kirkko oppeineen loi homot geeneineen.

Sairautta homous ei ymmärtääkseni ole, jos sosiaalisesti poikkeavuutta ellei lasketa sairaudeksi homouden osalta. Aino lääke siihen irstailuun ollenee HIV, maailmalla noin 4000 ihmistä päivittäin saa HIV:n. Järkyttävää perisyntiä...
      Siis "perisynti" oppikaan ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia vaan herra jumalaa palvelevien omia ominaisuuksia mm geeni muutoksina aivopesu tehon esiin tulevana ilmiönä.

Seuraavaksi syntyy, ellei jo ole syntynyt perisyntisiä pedofiili geenin saaneita kirkkojen papiston ja oppien toimesta.
      Uskotteko Jumalan luoneen senkin rikollisen geeneineen? Uskallan olla varma että herra jumalan sontasiionin oppia se on.

• kumpikampi

Ota välillä lääkkeesi vai oletko ottanut niitä liikaa?

• kumpikampi kirjoitti:

Ota välillä lääkkeesi vai oletko ottanut niitä liikaa?

Juu, eipä ole mikään järjen jättiläinen.

• Oletteko_ajatellut_oll

Toki näin saattaa olla, mutta muistutan silti homouden yleisyydestä, joten ihan kuka tahansa sitten saattaa olla todella riivattu, jos me haluamme ajatella teidän asenteillanne!

Kovin moni ei sellaiseen suostuisi, mutta teitä se saattaa hyvinkin miellyttää. Siksi kysynkin teiltä itseltänne, oletteko te tulleet edes ajatelleeksi, että mitä todennäköisimmin te itsekin saatatte olla homoseksuaali?

• 3xseitsemän

Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa, Hän on myös ilmoittanut miten syntiä vastaan
        voi taistella, ottamalla Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen.

• MitäTämäTämmöinen
        3xseitsemän kirjoitti:

Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa, Hän on myös ilmoittanut miten syntiä vastaan
        voi taistella, ottamalla Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen.

Ja sitten te olettekin tehnyt oman päätöksenne ja valinneet Lutherin omaksi pelastajaksenne? Mitä tämä tämmöinen oikein on?

• luthermaniako.sulla
        MitäTämäTämmöinen kirjoitti:

Ja sitten te olettekin tehnyt oman päätöksenne ja valinneet Lutherin omaksi pelastajaksenne? Mitä tämä tämmöinen oikein on?

Mitäs Lutherilla sen asian kanssa on tekemistä?

• jhgfdz
        luthermaniako.sulla kirjoitti:

paavalialais-luterilainen uskovainen ei saa Jumalaa ja Jeesusta palvella:
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

• AikaIhmeellistä
        luthermaniako.sulla kirjoitti:

Eikö Lutherilla ole sitten mitään sijaa luterilaisen elämässä? Aika ihmeellistä?

• puurot.ja.vellit
        AikaIhmeellistä kirjoitti:

Eikö Lutherilla ole sitten mitään sijaa luterilaisen elämässä? Aika ihmeellistä?

En misä usko Luhteriin. Hän on tehtävänsä tehnyt. Uskoni kohde on Jeesus Kristus ei siis Martti tohtori.

• eihomostelulle

ei homostelulle

• hörhöthörhöilee

Ei hörhöilyille !

• Ei naisten katsomisille himolla. Ja tosi jyrkkä EI.

• homoatskulle
        torre12 kirjoitti:

Ei naisten katsomisille himolla. Ja tosi jyrkkä EI.

Te homot harvoin katselette naisia himoiten joten sopii hyvin sulle.

• homoatskulle kirjoitti:

Te homot harvoin katselette naisia himoiten joten sopii hyvin sulle.

Mutta heteroille tuo sopii mahdollisimman huonosti. "Maailma on täynnä naisia".

• homoatskulle
        torre12 kirjoitti:

Mutta heteroille tuo sopii mahdollisimman huonosti. "Maailma on täynnä naisia".

Ei ollenkaan täynnä koska vain 2% maapallon pinta-alasta on kansoitettu.
        Suunnilleen puolet ihmisistä on naisia ja valitettavasri myös on transuja joista ei aina tiedä mitä ovat.

• ihmetystäihmetyksenperää

Eihän aloituksessa mainittuja raamatunkohtia VT:n puolelta tarvitse ottaa huomioon kun ne on täällä yhdessätuumin todettu vain juutalaisia koskeviksi. Ihmetellä vaan täytyy että miksi UT on sitten homokohtien puolesta otettava pilkuntarkasti kun voisi olettaa, että esim. Paavalikin pohjusti myös uskonsa VT:n Jumalaan.

• Tuohon sitä, että Jumala, Jeesus ja Paavali ovat kaikki omia oppejaan viljeleviä. Paavalihan sanoutui jyrkästi irti Jumalan laeista, koska "ne ovat raskaita kantaa".

• älä.sönkötä
        torre12 kirjoitti:

Tuohon sitä, että Jumala, Jeesus ja Paavali ovat kaikki omia oppejaan viljeleviä. Paavalihan sanoutui jyrkästi irti Jumalan laeista, koska "ne ovat raskaita kantaa".

Puhut varmaan juutalaisten laeista.

• älä.sönkötä kirjoitti:

Puhut varmaan juutalaisten laeista.

Jeesus ja Paavali ottivat kantaa "juutalaisten lakeihin". He molemmat tosiaan jättivät sen menneisyyteen, ja esittivät omia oppejaan. Mutta muutaman asian Paavalikin hyväksyi juutalaisten laeista, joten ei asia ole ihan yksioikoinen. Samoin teki Jeesus, joka tähdensi vanhempansa kiroavien lasten surmaamisen tärkeyttä.

• älä.sönkötä
        torre12 kirjoitti:

Jeesus ja Paavali ottivat kantaa "juutalaisten lakeihin". He molemmat tosiaan jättivät sen menneisyyteen, ja esittivät omia oppejaan. Mutta muutaman asian Paavalikin hyväksyi juutalaisten laeista, joten ei asia ole ihan yksioikoinen. Samoin teki Jeesus, joka tähdensi vanhempansa kiroavien lasten surmaamisen tärkeyttä.

Olet oikeassa mutta suurin sinun ongelmasi on se, että sinä olet yksioikoinen ateisti joka yrittää brielieerata Raamatun "tuntemuksellaan" kuin piru.

• sönkkö

Mitä on brielieeraus ? Ettet vaan nyt paljastanut tyhmyyttäsi ja asioiden arviointikykyäsi liian hienolla sanalla.

• Höhhh
        sönkkö kirjoitti:

Mitä on brielieeraus ? Ettet vaan nyt paljastanut tyhmyyttäsi ja asioiden arviointikykyäsi liian hienolla sanalla.

Katso googlesta jos et ymmärrä.

• sönkkö

Briljeeraus siellä on mutta brielieerautta ei minun google tunne mutta jos sulla on toisin niin sitten.

• Höhh
        sönkkö kirjoitti:

Briljeeraus siellä on mutta brielieerautta ei minun google tunne mutta jos sulla on toisin niin sitten.

Pystytkö nyt kuitenkin ymmärtämään sönkön kirjoituksen?

• älä.sönkötä kirjoitti:

Olet oikeassa mutta suurin sinun ongelmasi on se, että sinä olet yksioikoinen ateisti joka yrittää brielieerata Raamatun "tuntemuksellaan" kuin piru.

En ole "piru", mutta ne ovat, jotka hylkäävät Jumalan sanan. Minä tuon sen vain esiin, eli olen enemmänkin julistaja. Siihen kun riittää pelkkä Raamatun sana.

• älä.sönkötä
        torre12 kirjoitti:

En ole "piru", mutta ne ovat, jotka hylkäävät Jumalan sanan. Minä tuon sen vain esiin, eli olen enemmänkin julistaja. Siihen kun riittää pelkkä Raamatun sana.

Narsisti sinä olet pakkomielteinesi tällä palstalla.

• älä.sönkötä kirjoitti:

Narsisti sinä olet pakkomielteinesi tällä palstalla.

Luin tässä tuosta narsismista, enkä tunnista niitä diagnooseja omikseni. Aika kaukaa haettua siis, ja taas ollaan siinä synnissä, jossa annetaan vääriä todistuksia. Huomaan kyllä jo, että olen aika lakihenkinen.

• tavallinen.taavi
        torre12 kirjoitti:

Luin tässä tuosta narsismista, enkä tunnista niitä diagnooseja omikseni. Aika kaukaa haettua siis, ja taas ollaan siinä synnissä, jossa annetaan vääriä todistuksia. Huomaan kyllä jo, että olen aika lakihenkinen.

Haista sinä homoateisti paska! Sinä olet palstan pelle ja sen huomaa ihan sekulaari ihminenkin.

• tavallinen.taavi kirjoitti:

Haista sinä homoateisti paska! Sinä olet palstan pelle ja sen huomaa ihan sekulaari ihminenkin.

Minä puolestani huomaan, että sinä olet palstan haistattelija.

• ulkoistaa

Voisivat lähettää isis järjestöjen hellään huomaan heitä

• ajattelemisenaihetta

Homous on varmaan samanlainen ulkoisen lapsen ominaisuus kuin mikä tahansa haitallinen käytös. Uhriksi jättäytyminen voi ilmetä siten, että nainen hakeutuu toistuvasti suhteeseen miehen kanssa, jolta saa turpaan. Usein homot kertovat, että he eivät haluaisi olla homoja, mutta silti homosuhteeseen hakeutuvat. Tunnistatteko nettiriehujat itsessänne näitä ominaisuuksia, koska koko nettikäyttäytyminen perustuu ulkoisen lapsen ominaisuuksiin? Se haavoittunut sisäinen lapsi pitäisi löytää ensin, mutta sen jälkeen meidän pitäisi kasvaa aikuiseksi, siitä Raamatussa on kyse.

"Yksi parhaista tavoista hallita oma kontrolloimaton käyttäytyminen (jota ulkoinen lapsi kuvaa) on voimistaa yhteyttä sisäiseen lapseen aikaisemmin kuvatun harjoituksen avulla. Ulkoinen lapsi saa voimansa laiminlyödyistä tarpeista ja tukahdetuista tunteista. Autenttisten tunteiden huomioiminen tekee ulkoisen lapsen raivokohtaukset tarpeettomiksi. Ulkoisen lapsen tunnistaminen on usein hidas, mutta antoisa prosessi. Kun tiedostamme haitalliset käyttäytymismallimme, vapaudumme niistä."

http://hidastaelamaa.fi/2014/01/naisen-sydan-raivo/

http://hidastaelamaa.fi/2013/10/naisen-sydan-vieroittautuminen/

• free-witch

Kristinusko - tai mikään muukaan uskonto - ei ole keksinyt, kehittänyt eikä omista avioliittoa tai sen käsitettä millään tavalla.

Lakatkaa puuttumasta asioihin, jotka eivät teitä koske, ja joihin teillä ei ole oikeutta koskea.

• tuoontotta

Näinhän se on mutta nämä uskovat, nämä jotka uskovat Raamatun metsänpeikkoihinkin ja noitiin ja velhoihin ja kaikenlaisiin sarvipäihin , nämä tulkitsevat kaiken tuon ristiriitaisen oppaansa mukaan , tosin senkin ristiriitaisesti valikoiden.

• ajattelemisenaihetta

Entä jos kristinusko ja kaikki muutkin uskonnot edustavat aikuisuutta ja siihen kasvamista. Mehän elämme lapsellisuuden aikakautta, jota eräs mikkihiirivaltio ansiokkaasti levittää. Siihen lapsellisuuteen kuuluu uho siitä kenellä on isoimmat pyssyt ja pippelileikit myös. Jospa kuitenkin yhteiskunnan ja kirkon tehtävänä on edistää aikuisuutta lasten parasta ajatellen.

• ihan-sa_maa-mieltä

Täysin samaa mieltä ja ymmärrän samoin. Homoseksuaalisuus on riivaus.
      Vuosien varrella he ovat tehneet itsemurhia. He yrittävät sössöttää, että se olisi luonnollista ja tervettä ( ei sinnepäinkään, vaan se on luonnotonta ja sairasta).
      He yrittävät avioliittoa ja aivan mitä vaan.. sillä heissä on riivaus, josta eivät pääse irti.
      Synti on sellainen tai synnin herra tarkemmin, hel-ve-tin hallitsija, per-ke-le.
      Ihminen on siinä voimaton, kun suuremmat voimat painavat päälle.
      Siksi olisikin tärkeää, että tuohon tulisi stoppi. Totaalinen stoppi. Se on ainoa, joka voisi auttaa näitä tuhoon tuomittuja ihmisiä. Yhteiskuntaa ei näytä kiinnostavan yhtään se, että he pääsisivät eroon tuskistaan.

• jumalan.avulla

IRRTV:n ohjelmassa tuli juuri miten uskoviksi tulleet homot voivat elää homostelematta.

• uskovatpuhuusoopaa
        jumalan.avulla kirjoitti:

IRRTV:n ohjelmassa tuli juuri miten uskoviksi tulleet homot voivat elää homostelematta.

Oliko siinä Benny Hinn "asiantuntijana" ?

• Jaa. Tuossa tuli hyvin sitä asennetta, joka johtaa herkimpiä homoja itsetuhoon:

"Heissä on riivaus; on luonnotonta ja sairaus, yrittävät sönköttää, yrittävät avioliittoa, synnin herra on semmoinen, tuhoon tuomittuja". Ja sitten heillä on ne "tuskat". Heh heh!

• jumalan.avulla
        uskovatpuhuusoopaa kirjoitti:

Oliko siinä Benny Hinn "asiantuntijana" ?

Ei ollut kun Hannu Haukka ja Ari Talja ja homot ja lesbot itse.

• Pippelipom
        torre12 kirjoitti:

Jaa. Tuossa tuli hyvin sitä asennetta, joka johtaa herkimpiä homoja itsetuhoon:

"Heissä on riivaus; on luonnotonta ja sairaus, yrittävät sönköttää, yrittävät avioliittoa, synnin herra on semmoinen, tuhoon tuomittuja". Ja sitten heillä on ne "tuskat". Heh heh!

Jahas nyt jo syytät totuuden sanojia homojen itsetuhosta. Kyllä olet pipi.

• Pippelipom kirjoitti:

Jahas nyt jo syytät totuuden sanojia homojen itsetuhosta. Kyllä olet pipi.

Minä sanoin vain, että kaikki eivät kestä olla suoraan saatanasta, kuten lyhyesti voi uskovien sanat sanoa. Sama lestispiireissä, jossa moni luhistuu sen jälkeen, kun hänet on "annettu satanan haltuun". Uskova sukuni hylkäsi minut.

Hyvä on; uskovilla on täysi oikeus kohdella toisia miten huonosti haluavat. Kaikki eivät siis kestä, mutta mitäpä se teitä liikuttaa. Tuokin pippelipom- lausunto kuvastaa syvää halveksuvaa asennetta. No, minä kyllä kestän, joten ei ole kysy minusta, vaan niistä heikommista.

• fishchips

helvetin uskovainen seko.homo on vaan biologinen ihme eikä siihen liity mitää jeesusta tms paskaa

• dmi123434433333333

äitis oli seko!!!!!!homo oot ite ja aina oot.anna kaikkien kukkien kukkia seko.jumalaa ei ole,,,tajuatko?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1672
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      908
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      872
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      862
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      789
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      730
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    Aihe