Parasystävä(kö)

surullinenturha

Eli siis:

Olen 8luokalla, eli 15vuotias (sukupuoli on tyttö)
Omistin jossain vaiheessa paljon kavereita, mutta nyt ne ovat vain "kadonneet". Tällä hetkellä omistan ainoastaan 2 "kaveria" ja tuntuu että hekin ovat jättämässä minut.
Kerron ensin kaveri1.

Olemme olleet 10vuotta tämän kanssa parhaat ystävät, joten olemme kuin siskoksia.
Kaverini aina ingrooraa minua viesteillä, eikä halua enään kertoa minulle mistään. Hän aina sanoo kaikki murheet muille kavereilleen, ei minulle :( koulussa hän aina kun jää yksin, on minun kanssa. :(
Kaverini ei edes ikinä kysy että voisinko olla tms. Vaan viettää aikaa muiden kavereidensa kanssa..
Hän on niin tärkeä minulle, enkä halua menettää häntä, jäisin yksin.
Ja lisäksi hän AINA, lisäilee itsestään kuvia facebookkiin kavereidensa kanssa, otsikossa "bestiess".

Sitten kaveri2.
Emme ole olleet kuin 5vuotta kavereita, mutta hän on siltikin tärkeä minulle.
Nykyään hän aina vittuilee minulle ja muutenkin jättää ulkopuolelle.
Esim. Yksi kerta mulla oli tosi kova nälkä, ja odotin et pääsisin syömään, tää mun "kaveri" sit yhtäkkiä sanomatta sanaakaan feidaa mut ja menee muiden kanssa syömään.. En viitsinyt mennä syömään yksin, joten olin nälissäni koko oppu päivän.. :(
Muutenkin olen hänelle se vara kaveri jonka kanssa ollaan koulussa jos muut kaverit ovat kipeitä, ihan sama juttu kuin kaveri1.
Eikä myöskään kysy että voisinko olla hänen kanssaan.

Minua sattuu niin kovasti tämä koko asia, enkä tiedä mitä tekisin.
Nämä kaksi kaveria ovat minulle niin tärkeitä, ja en tiedä mitä tekisin ilman heitä.
Jos he lähtisivät, jäisin yksin. En omista muista kavereita koulusta, sillä muut haukkuvat minua koko ajan.
En muista edes kuinka monta kertaa olen miettinyt että pitäisikö vain lähteä oman käden kautta, kun ei niitä muutenkaan kiinnosta.
Eilen illalla oli se piste jolloin olin oikeasti todella lähellä itsemurhaa, jos vanhempani eivät olisi tulleet kotiin, en olisi tässä.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalis

      Tosi kurja tilanne kun ystävät ei enää tunnu ystäviltä vaan välttelee.Miks ihmees ne muut luokkalaiset sua haukkuu,jotkut taitaa olla sulle kateellisia ja se on niiden ongelma.Ei nyt yksinkään tarvi jäädä mut ei sitä kaveriltaan tiuskimistakaa tarvi sietää ja olla aina se vara..yläkoulussa monesti käy niin et kaveripiiri vaihtuu jos eri asiat alkaa kiinnostamaan ystäviä ja sille ei voi oikein mitään muuta kuin etsiä uusia kamuja.Kasvoin itsekin ystävästäni erilleen kasilla ja nyt aikuisina olemme ihan eri planeetoilla, mut lapsuus oltiin kuin siskoja.Olet nuori vielä kyllä elämäs eteen tulee varmasti välittäviä ihmisiä usko pois,älä tee mitään itelles joku on vielä onnekas kun saa susta hyvän ystävän:)

    • Hahhaatyttö

      Voi ei! Jos olisin siellä sinun kanssa koulussa, niin en olisi niin itsepäinen kuin muut "kaverisi". Mielestäni voisit löytää uuden kaverin, koska minä en haluisi olla ihan kenen tahansa kaverin kanssa. ÄLÄ OO LUUSEREITTEN KAA KAVERI!!!!

    • DigiDigi

      Siinä vaiheessa jos ei pysty syömään yksin, suosittelisin piipahtamaan peilin luona, ja miettimään että mikä tässä hommassa nyt oiekasti mättää.

      Se mitä kavereihin tulee, niin kuvittelen että varsinkin kasvuiässä, 5-10 vuotta on aika paljon. Usein vain käy niin että ihmiset kasvavat erilleen, tai eri suuntiin. Tulee uusia harrastuksia, mielenkiinnon kohteita jne. Kavereiden kohdalla itse suosittelisin jotain hyvää harrastusta, ihan sen vuoksi, että harrastuksen parissa on helppo löytää ihmisiä joilla on samaa mielenkiinnon kohdetta, ja silloin teillä on jokin yhteinen asia josta puhua, näin olen itse saanut hyviäkin kavereita. Ne eivät suinkaan tule kuin Manulle illallinen, mutta yksi sieltä toinen täältä vuosien saatossa.

      Mitä itsemurha ajatuksiin, tai siihen että tilanne on ylipäätään paha tulee, niin suosittelen ihan ammatti apua. Totuushan on se että siinä vaiheessa ei enää pysty ilmaantumaan sellaista kaveria joka pystyisi yksistään pelastamaan elämäsi.

      Onko paikkakunnallasi esim, jotain nuorisoasemaa tai vastaavaa, jonne voisit ottaa yhteyttä?

    • 13v

      Siis juu toi on ihan yleistä, eli frendis o siirtyny erilaisii porukoihin (en nyt tiedä mutta kenties tällasiin wanna be gangsta nuuska rööki piireihin?)... Löydät paljo parempia kavereita ja jos ne viel tulee pyytää sua chillaa niide kaa, sanot et sul o muuta tekemistä. Tiiän et saat kavereita helposti kunha oot sosiaaline ja muute mukava. Nyt aattelen jo että mitä vittua mä selitän, mut silti tiedän et toi on totta, kaikki mitä nyt tähä kommentoin. Äläkä säkään halveksu sitte muita, pienempiäs tai jotain "koulun surkimuksia mm. nörttejä" vaa oo niiden frendi.
      Ite oon poika mutta tiiän kyl mistä puhun.

    • vitunnössö69

      tunge sormi sen pilluun nii auttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe