Hissin putoaminen kovalla voimalla

Kukka___87

Hei, osaako joku auttaa uneni tulkinnassa. Näin unta, jossa menin hissiin. Hissi alkoi mennä alaspäin todella kovaa, jopa vapaalla pudotuksella. En kuitenkaan juuri pelännyt vaan ajattelin, että sen kuuluu mennä niin. Jokaisen kerroksen kohdalla hissin ovessa oli tekstiä. Ensin tekstit olivat todella positiivia, esim. onnentoivotuksia. Mitä alemmaksi menin, sitä synkemmäksi ne muuttuivat. Ovessa luki muistaakseni "nyt menee jo huonosti", "olet pulassa". Yhtäkkiä tajusin, että mun pitää päästä hissistä ulos. En ole varma pysähtyikö hissi, mutta aloin ainakin työntää yhtä ovea kaikilla voimillani. Pääsin lopulta ulos ja tulin johonkin kauppakeskukseen. Sanoin hissiä odottaville naisille englanniksi, ettei hissiin kannata mennä. Törmäsin kavereiheni, jotka tulivat samoista juhlista kuin minä yläkerrasta. Kerroin heille kokemukseni. He lukivat jostain esitteestä, että hissi on "vapaapudotteinen" eli sen kuuluukin kulkea kovaa alaspäin. Sanoin, että olipa hyvä etten tiennyt sitä etukäteen, siinä tapauksessa olisin saattanut pelätä.

Auttakaa unen tulkinnassa!

2

4031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa

      Hei,
      Tulkitsisin unen seuraavasti

      Hissin eteneminen viestii kunnianhimoista suunnitelmaa tai asiaa johon on panostanut paljon.
      Kun hissi alkaa luisumaan alas päin se on suoraan verrannollinen siihen ettei asiat sujukaan toiveiden mukaisesti. unen näkijä ei aluksi huolestu vaan ajattelee vastoinkäymisten kuuluvan asiaan kun jotain yrittää. "En kuitenkaan juuri pelännyt vaan ajattelin, että sen kuuluu mennä niin."

      "Jokaisen kerroksen kohdalla hissin ovessa oli tekstiä. Ensin tekstit olivat todella positiivia, esim. onnentoivotuksia. Mitä alemmaksi menin, sitä synkemmäksi ne muuttuivat. Ovessa luki muistaakseni "nyt menee jo huonosti", "olet pulassa". Yhtäkkiä tajusin, että mun pitää päästä hissistä ulos. En ole varma pysähtyikö hissi, mutta aloin ainakin työntää yhtä ovea kaikilla voimillani. Pääsin lopulta ulos ja tulin johonkin kauppakeskukseen."

      Vähä kerrallaan unennäkijän on luovuttava suunnitelmasta /päämäärästään, hän ymmärtää ettei se ole ainakaan ihan sellaisenaan toteuttamiskelpoinen kun hän on ajatellut. Se ei siis toteudu - joten hän haluaa hissistä ulos.

      Kauppakeskus johon hän hissistä astuu, symboloi ympäröivää maailmaa kaikkine uusine mahdollisuuksineen - kauppakeskuksessahan on mistä valita.

      Alitajunta sanoo unennäkijälle unen kautta kavereiden suulla :"...hissi on "vapaapudotteinen" eli sen kuuluukin kulkea kovaa alaspäin." , eli kantapään kautta oppii haastavimmmat jujut parhaiten.

    • Olen pitkälti samaa mieltä kuin edellinenkin tulkitsija.

      Olit lähtenyt hissiin jostain juhlista. Juhlia voisi pitää jonkinlaisena yhteisön kokoontumisena, koska yleensä juhliin osallistuvat vain niihin nimenomaisesti kutsutut.

      Hissiä voitaisiin tässä tapauksessa pitää ensimmäisenä askeleena tuon yhteisön ulkopuolelle. Koet aluksi kannustusta oviin kiinnitettyjen viestien välityksellä mutta pian, etäisyyden kasvaessa, viestit eivät enää rohkaisekaan.

      Tämä voitaisiin tulkita irtiottohaluksi kodista, koulusta taikka työpaikasta.

      Vapaapudotteinen hissi viittaa vahvasti vapauteen. Sen kyydissä olet vapaa, muttet voi juurikaan vaikuttaa seurauksiin. Tässä tapauksessa seuraamuksena oli epävarmuuden ja pelon lisääntyminen, joista viestit kertoivat sitä mukaa, mitä kauemmas yhteisöstäsi etenit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3260
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2666
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe