Ruokavaliohoito 1kk parempi iho

viljaton

Hei. Ihoni ei ole vielä täysin parantunut mutta melkein. Muutos tapahtui 1kk ruokavaliolla. Sitä ennen oli paljon aknea. Ainoa iso muutos oli kaiken viljan poisjättö ensimmäistä kertaa elämässäni ja samalla myös täysin lisätty valkoinen ja ruskea sokeri pois. Ei myöskään kuumakäsiteltyjä öljyjä eikä öljyssä paistettuja perinteisiä ruokia eli ei margariineja. Söin rajatta kylmäpuristettuja öljyjä kuten kookosöljy ja kookosmaito myös kookoskermaa ja kylmäpuristettua manteliöljyä.En ole kieltänyt itseltäni paistamista mutta jos paistan niin käytän kylmäpuritettua kookosöljyä mutta ei vain ole tullut sitä tehtyä. Ja ruokavalioon kuuluu paljon hedelmiä, kasviksia ja marjoja raakana. Perusruokavalioni ennen muutosta oli jo vuosia vegaani. Vähensin myös riisin ja perunan määrää ja poistin maissin. Muutokseen ryhdyin koska vilja ja sokeri laskee kehossa estrogeenin määrää ja mulla on yleensä hormonaalinen akne ja lähtenyt vain estrogeenitason nostolla eli diane Nova e-pillereillä.En ole nyt vuosiin syönyt niitä pillereitä. Ihonhoidosta sen verran että jo vuosia meikit olen poistanut kylmäpuristetulla kookosöljyllä. Tänä vuonna ollut käytössä sen lisäksi kasvojen huuhtelu vedellä ja ruususuolasaippuan levitys iholle yöksi käsien kautta ja päälle kylmäpuristettua jojobaöljyä.Aamuisin huuhtelen kasvot vedellä ja kostealle iholle levitän jojobaöljyn.Finneihin olen käyttänyt teepuu öljyä tai piparminttuöljyä, ne kuivattaa, toisinaan iholle aloeverageeliä.Toivottavasti viljaton ruoka auttaisi muitakin. Oli sen verran radikaali muutos itsellä että piti muille jakaa jos olisi apua. Ps. Mulla ei ole tietääkseni vilja-allergiaa ja on tutkittu ettei oo keliakiaa mutta suvussa on paljon keliakiaa.

4

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viljaton

      Olen 29 vuotias nainen. Akne ollut aina. Kaikki lääkekuurit ja hoitovoiteet nuorena kokeiltu. Ei pitkää apua muusta kuin e-pilleristä. Nyt ekaa kertaa tullut apu ruokavaliolla.Tsemppiä teille muille.

      • viljaton

        6 viikkoa ja iho oli hyvä, kunnes alkoi pahenemaan uudestaan. Ei ollut sitten paranemiskeino. En jaksanut jäädä odottamaan vaan diane novat otin takasin ja odottelen ihon parantuvan taas niill täysin. Paljon on jo parantunut. Tsemppiä teille muille.


    • reherkwj

      Mulla ruokavaliot ja kaikki lääkkeet yms. auttaa muutaman kk. Sitten paluu entiseen.

    • Kesä20156

      Olen samaa mieltä että ruokavaliolla saa aknen kuriin, ainakin itselläni. Kärsin nuorena lievästä aknesta, aloin syömään e-pillereitä dianenovaa, no finnit lähti muutamaksi vuodeksi. Lopetin sitten pillerit, koska en halunnut kehoani enää pilata näillä hormoneilla ja pelkäsin myös että saan veritulpan (olin saanut sellaisia tuntemuksia).
      Lopetettuani pillerit alkoi naamaani tulla finnejä joka puolelle. Ihon alla olevia paiseita, joista alkoi jäädä arpia. Tätä jatkui muutaman vuoden. Kokeilin kaikkia voiteita mm. Basiron, kävin kosmetologilla.
      Sitten kokeilin yhtä diettiä missä jätettiin viljat pois, niin kappas finnit alkoi lähteä.
      Nykyään syön paljon vihanneksia, kanaa, kalaa ja pähkinöitä.
      Aamuisin syön leivän tai kaurapuuroam mutta iltaa kohti vähennän hiilareita. Vehnän olen pyrkinyt jättämään kokonaan pois, koska se tuntuu olevan juuri pahin finnien aiheuttaja. Myös sokerit pois, kuten karkit ja limsat.
      Vitamiineja syön ja sinkki auttaa finneihin parhaiten.
      Suosittelen Skingain nimellä myytävää valmistetta, se sisältää sinkkiä ja muita hyviä iholle sopivia vitamiineja kollageenia.
      Veden juonti on myös ehdoton, jos olen sattunut päivän aikana syömään pullan niin vettä paljon, se tuntuu auttavan ettei vehnä vaikuta ihoon niin paljon.
      Ja näin kun syö, niin rasvakin palaa kehosta paremmin:)
      Käytän meikkiä työssä päivittäin, iltaisin pesen kasvot apteekista ostetulla puhdistusvaahdolla ja rasvaan aqualanilla silmänympärysvoide. Aamulla pesen viileällä vedelle ja rasvaan acon voiteella, jossa suojakerroin. Kerran viikossa kuorin, hieno rakeisella kuorintavoiteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2098
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1637
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1237
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe