Selän pesu saunassa

lesken

On se vaan niin, että kukaan muu kuin miesten mies ei osaa pestä saunassa naisen selkää. Mikä kihelmöinti vieläkin tuntuu, vaikka saunaillasta on jo monta päivää.

46

2250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinsoon

      Ookko nää päässy miehen kans saunaan ja seljänkin sulta pesi ;))

      • lesjen

        niinsoon:lle
        Tuota,siinä kävi niin, että menin meidän talon yhteissaunaan, väärällä vuorolla. Tuttu mies istui lauteilla. Olin melkoisen nolo. Mies tokaisi, että tulehan löylyihin. Onhan maailman sivu yhdessä saunottu. No, ei muuta kuin laudeliina kehiin ja lauteille. Mies jutteli mukavia ja tuli tunne, että näinhän tässä on ikäänkuin aina istuttu. Siinä kaksi yksinäistä ikäihmistä kohtasivat kuumassa kosteassa löylyssä. Selänpesu seurasi tietty tämän jälkeen.


      • tarinaasi

        Joo joo, arvaa uskotaanko.


      • lesjen
        tarinaasi kirjoitti:

        Joo joo, arvaa uskotaanko.

        tarinaasi:lle
        Ai mikäs jutussa epäilytti. Olin siirtynyt kesäaikaan päivää liian aikaisin. Siksi saunavuoron virheaika!. Tuskin sillä on mitään tekemistä asian kanssa, että mies sattuu olemaan raamikas ja komea.


    • Hieman.pitää.miettiä

      Voi myös kävellä alasti autonpesulinjan läpi, niin pesu on perusteellista ja tuntuu tosi kihelmöivältä. Pitkän aikaa ja vahaus tulee kaupan päälle.
      Mitä tulee saunapesuihin, naisilla on erilaisia ihoja, toisien selkää saa jynssätä kuin juuriharjalla hampaat irvessä, toiset huokailee jo kun hivelee pumpulipuikolla, joillekin käy vanttu (saunasieni) joko pehmeämpi tai karheampi puoli, joitakin saa pestä vain kämmenellä hieroen.
      Ei ole helppoa lupautua ja ryhtyä naisen selänpesijäksi.

      • eppu2

        Tuo Sinun ensimmäinen kappaleesi sai minut täällä suorastaan hirnumaan.
        Mitä tuohon selänpesuun tulee, minulla on harja varren päässä ja hyvin toimii.


      • einaurata
        eppu2 kirjoitti:

        Tuo Sinun ensimmäinen kappaleesi sai minut täällä suorastaan hirnumaan.
        Mitä tuohon selänpesuun tulee, minulla on harja varren päässä ja hyvin toimii.

        Sua näyttää olevan helppoa hauskuttaa.


      • eppu2
        einaurata kirjoitti:

        Sua näyttää olevan helppoa hauskuttaa.

        Onko se Sinulta pois?


      • Naurukemoterapiaa

        "einaurata" Öh. Tosikot nauraa siinä vaiheessa kun peltinen saunakiulu tipahtaa varpaille. Me muut nauramme arjessa :D


    • olopää

      ja miehen...

    • vaihtoehtoista

      Miehen selän voi pesaista katuharjalla oven raosta. Ainakin vieraan miehen.

      • lesken

        vaihtoehtoista:lle
        Eikä voi. Miehen selkä vaatii hellää, mutta kuitenkin jämäkkää pesua. Old Spiceä pesukintaaseen ja sillä hierotaan. Ah, mikä pyörryttävä tuoksu.


      • NoEnEhkäRaaka

        Miesten miesten selät pitää pestä teräsharjalla, eihän se ole mies eikä mikään, joka ei istu 150 asteisissa löylyissä, liottaa munansa kiehuvassa vedessä ja selkä pestään teräsharjalla.

        Vai, onko niitä entisajan raavaita miehiä enää? Tämä mussu-sukupolvi kun ei kestä mitään. Ei saa syötyä hampurilaistakaan selkä suorassa


      • Olikohan siellä saunassa miestenmies, vai todellakin miesten mies?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Olikohan siellä saunassa miestenmies, vai todellakin miesten mies?

        Hyvä pointti Kristiina :D


      • lesken
        Kristiina23 kirjoitti:

        Olikohan siellä saunassa miestenmies, vai todellakin miesten mies?

        Kristiina23:lle
        Saunassa oli miesten mies. Tunteehan sen jo jalkaterän asennosta ja matalasta äänestä. Ei ollut höyrysauna. Eikä ollut vihtaa peittona.


      • M.Mies-

        Miesten Mies on syytä mainita isoin kirjaimin, korostaen arvojärjestystä ettei luokitu hint`hapelien sarjaan


      • lesken

        M.Mies-:lle
        Totta turiset. IsoMies Isolla Ämmällä.


      • lesken kirjoitti:

        Kristiina23:lle
        Saunassa oli miesten mies. Tunteehan sen jo jalkaterän asennosta ja matalasta äänestä. Ei ollut höyrysauna. Eikä ollut vihtaa peittona.

        Ai, äänestä päättelit, että ei ollut hintti, siis miesten mies? Urospuolinen kuitenkin, jos kikkelit näit?

        Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että meidän ikäiset tulee nettipalstalle kertomaan, jos on ollut (vieraan) miehen kanssa saunassa?

        Nyt alkaa lomakausi ja mökeille mennään. Sauna lämmitetään ja ystäviä kutsutaan.

        Olisiko todellakin, "hui kamalaa", kun vieras mies tulisi saunaan samaan aikaan? Tai siis nainen, ...ja leski?

        Voi niitä aikoja, kun ......


      • lesken
        Kristiina23 kirjoitti:

        Ai, äänestä päättelit, että ei ollut hintti, siis miesten mies? Urospuolinen kuitenkin, jos kikkelit näit?

        Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että meidän ikäiset tulee nettipalstalle kertomaan, jos on ollut (vieraan) miehen kanssa saunassa?

        Nyt alkaa lomakausi ja mökeille mennään. Sauna lämmitetään ja ystäviä kutsutaan.

        Olisiko todellakin, "hui kamalaa", kun vieras mies tulisi saunaan samaan aikaan? Tai siis nainen, ...ja leski?

        Voi niitä aikoja, kun ......

        Kristiina23:lle
        Tämä saunaepisodi oli sikäli erikoinen, ainakin minulle, että kyseinen mies on hyvänpäivän tuttu. Olen tähänasti ollut puettuna ja vähän meikattunakin, kun ollaan tervehditty. Pitkät hiukseni ovat ollet nutturalla. Nyt paukasin suoraan suihkuhuoneeseen, suihkutin itseni läpimäräksi ja avasin löylyhuoneen oven. Hyvänpäivän tuttuhan, Mies, istui tyynesti lauteilla. Kyllä siinä pasmat meni hetkeksi sekaisin. Ap


      • lesken kirjoitti:

        Kristiina23:lle
        Tämä saunaepisodi oli sikäli erikoinen, ainakin minulle, että kyseinen mies on hyvänpäivän tuttu. Olen tähänasti ollut puettuna ja vähän meikattunakin, kun ollaan tervehditty. Pitkät hiukseni ovat ollet nutturalla. Nyt paukasin suoraan suihkuhuoneeseen, suihkutin itseni läpimäräksi ja avasin löylyhuoneen oven. Hyvänpäivän tuttuhan, Mies, istui tyynesti lauteilla. Kyllä siinä pasmat meni hetkeksi sekaisin. Ap

        Edelleen ihmettelen, että Sinulta (60 ) meni "pasmat sekaisin", kun jouduit naapurin kanssa saunaan? Naapuri kuitenkin ilmeisesti oli, vai onko teillä joku kylän yhteinen sauna?

        Kertomatta siitä, kenen kanssa olen itse saunonut, niin en rohkenisi niistä edes täällä kertoa.

        Oletan, että olet sama "raitistunut alkoholisti", niin todellakin kummastelen asennettasi saunomisen suhteen S u o m e s s a?

        Kuinka tulikaan mieleeni, että oletkin ihastunut tähän mieheen itse ja tälläydyit saunaan hänen kanssaan? Meidän taloyhtiön saunassa on vuorot jaettu, mutta samat pukuhuoneet, joten jo vaatteista näkee, onko joku saunassa?

        On siellä myös kyltti, jonka voi oveen laittaa, että "olen saunassa", vai mikä se nyt olikaan? Leskiltä saunaan pääsy estetty? Vitsi, vitsi, vai oliko?


      • lesken
        Kristiina23 kirjoitti:

        Edelleen ihmettelen, että Sinulta (60 ) meni "pasmat sekaisin", kun jouduit naapurin kanssa saunaan? Naapuri kuitenkin ilmeisesti oli, vai onko teillä joku kylän yhteinen sauna?

        Kertomatta siitä, kenen kanssa olen itse saunonut, niin en rohkenisi niistä edes täällä kertoa.

        Oletan, että olet sama "raitistunut alkoholisti", niin todellakin kummastelen asennettasi saunomisen suhteen S u o m e s s a?

        Kuinka tulikaan mieleeni, että oletkin ihastunut tähän mieheen itse ja tälläydyit saunaan hänen kanssaan? Meidän taloyhtiön saunassa on vuorot jaettu, mutta samat pukuhuoneet, joten jo vaatteista näkee, onko joku saunassa?

        On siellä myös kyltti, jonka voi oveen laittaa, että "olen saunassa", vai mikä se nyt olikaan? Leskiltä saunaan pääsy estetty? Vitsi, vitsi, vai oliko?

        Kristiina 23:lle
        Pakko vielä kommentoida. En ole käynyt tässä taloyhtiön saunassa paria kertaa enempää. EI ole ollut vuoroa. Totta kirjoitat siinä, että miten voi mennä sekaisin,kun mies istuu löylyssä. Vastaus on yksinkertainen. Häpeä. Häpesin 60-vuotiasta alastomuuttani. Tiedostin silmänräpäyksessä kaikki muhkurat ym., jotka pystyy piilottamaan vaatteilla. Ei meikin meikkiä, hiukset liiskaantuneet pitkin päätä. Aika huono valinta iskupaikalle! Vai mitä.
        Mies oli kylpytakissa liikkeellä,joten hänellä ei ollut pukuhuoneessa vaatteita.
        Tätä se näköjään teettää, kun on raitistunut alkoholisti, yksinäinen leski. Vähänkin poikkeava ta paus saa pään pyörälle. Ap


    • terveysterapiaa

      Kunhan tästä kevät koittaa ja lehdet ilmestyvät puuhun ja kasvit alkavat heräämään, niin tee pihlajan-, koivun-, lepänoksista ja laita mukaan suopursua, kanervaa ym. vasta ja kylvetä mies sillä saunassa.

      • terveysterapiaa

        Niin.. kysymys olikin naisen selästä.

        Hauduta vasta lämpimässä vedessä ja hieroskele hellästi naisen selkä puhtaaksi


      • SainpaHyvänVinkin

        Tietämälleni kiukkuiselle taloyhtiön rouvalle ajattelin tehdä vihta-vastan. Tuo terveyskimppu vaikuttaa niin houkuttelevalta, että sinne sekaan pystyy ujuttamaan tuoreita nokkosia.


      • lesken

        Terveysterapiaa:lle
        Enpä ole moista vihtaa nähnytkään. Mitenkä kanervat ja suopursut sopii sekaan? Asun maalla, joten kaikki nuo kasvit löytyy helposti. Täytyypä kokeilla. Kiitti vinkistä.


      • terveysterapiaa
        lesken kirjoitti:

        Terveysterapiaa:lle
        Enpä ole moista vihtaa nähnytkään. Mitenkä kanervat ja suopursut sopii sekaan? Asun maalla, joten kaikki nuo kasvit löytyy helposti. Täytyypä kokeilla. Kiitti vinkistä.

        Juttelimme kerran mummojen kanssa vanhanajan lääkityksistä. Mummot kerroivat että ennen tekivät luonnokasveista jotakin haudetta, johon laittoivat pajua, leppää, koivua, pihlajaa, suopursua, kanervaa, laittoivat isoon tynnöriin ja kaatoivat kuumaa vettä päälle. Sitten kun haude oli sopivan haaleaa, menivät tynnöriin istumaan kaulaansa myöten.

        Ajattelin että nuo samat luonnosta kerättävät kasvi voisivat tehota vastanakin.
        Voihan sinne vastan sekaan laittaa vaikka katajoita jos selkä liiaksi kutiaa.

        Lapset eivä tienneet mitä sana "selkäsauna" tarkoittaa, kutsuivat saunavastaa selkäsaunaksi


    • vieläki-puistattaa-

      On niitä niin hulluja akkoja siis vanhojapiikoja luonnevikasia jotka tukkii ittensä vaikka ukkomiehen kanssa yhtäaikaa saunaan, ukkomiehethän on se kaikkein helpoin saalis,heh ,
      on elävästä elämästä kokemusta ja nähty todeksi,
      arvatkaa inhottaako tommonen akka ????

      • lesken

        vieläki-puistattaa:lle
        Jos kirjoitus oli minulle, niin korjaan yhden asian. Meidän taloyhtiössä asuu vain sinkkuja. Jokaisella on oma huusholli. Ukkomiehiä saunassa ei istu. Eikä myöskään vaimoihmisiä.
        Ap


      • vieläki-puistattaa- <
        Onneksi on kaksi omaa saunaa, kaupungissa ja korvessa. En usko että ukkoasi kukaan jahtaa, jos olet noin epäluuloinen voi kääntyä itseäsi vastaan.


      • Haisevajuustosämpylä

        Vanhatpiiat tuovat talon yhteissaunaan hikoilevan juustosämpylänsä ukkomiesten hinkattavaksi....


      • lesken
        Haisevajuustosämpylä kirjoitti:

        Vanhatpiiat tuovat talon yhteissaunaan hikoilevan juustosämpylänsä ukkomiesten hinkattavaksi....

        Haisevajuustosämpylä:lle
        Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Siis, mitä tuodaan? Onko tämä joku savolainen sisäpiirivitsi? Meni yli hilseen!


      • Nakkijuustosämpylä

        Siis juusto on sitä samaa mitä miehilläkin, eli sissijuustoa ja sämpylä on tietenkin se sämpylänmallinen jossa on rako, raossa tietenkin sitä sissijuustoa ja lopun voit lukea vaikka lääkäripalstalta että mitä miehet sille sämpylälle yleensä tekevät.....


    • ent.siivoojaparka

      Vielä taipuu kädet selän taakse pesemään itse selkäni.
      Tuleehan sekin aika tietysti vielä (jos en terveenä kuole), että joutuu toisten pesemäksi. Siinä vaiheessa on ihan sama onko miesten mies vai naisten mies, miesten nainen vai naisten nainen, joka pesee selkäni.

      • eppu2

        Niin, jos tuo aika tulee, ettei itse pysty, saa olla tyytyväinen, jos edes joku pesee.


    • Minulla on pitkävartinen selänpesu harja, ihan puhdas selkä.

    • Viatonsivullinen

      Onhan pieni vaje sekin kun kukaan ei ole selkää pesemässä. Onneksi on varrellisia harjoja sun muita tekeleitä ettei pesemättä jää.
      Silloin joskus, kun oli vielä innokas kulta, hän tahtoi pestä selänkin laaja-alaisesti. Vieläkö sellaista tulee, se on kohtalon kysymys:)

    • JäiKesken

      Elämässäni kerran yritin pestä naisen selkää. Mutta hän kivahti, pois sieltä selästä kuin olisit jo...

      • Viatonsivullinen

        Tuli mieleen äitini, hän sanoi meille jos viivyteltiin esim.tiskaamaan alkamisessa"nyt tiskaamaan kun olisit jo"


      • OlinMinäkinJo

        Se oli muuten aikas yleinen kehote tuolla karjalan ja savon sutki mailla, ainakin.
        Ehkä muuallakin.
        Alas mennä ulos kuin olisit jo.
        Alas painua hakemaan sitä ja tätä kuin olisit jo.
        Nyt lähdet sinne kouluun kuin olisit jo.
        Nyt nukkumaan kuin olisit jo.


      • Viatonsivullinen
        OlinMinäkinJo kirjoitti:

        Se oli muuten aikas yleinen kehote tuolla karjalan ja savon sutki mailla, ainakin.
        Ehkä muuallakin.
        Alas mennä ulos kuin olisit jo.
        Alas painua hakemaan sitä ja tätä kuin olisit jo.
        Nyt lähdet sinne kouluun kuin olisit jo.
        Nyt nukkumaan kuin olisit jo.

        Minun vanhemmat on molemmat Hämeestä ja heidän vanhemmat myös Hämeestä . Isän suku on tullut joskus kauan sitten Puolasta.
        Hämeen hitaita ollaan, täällä on paljon erilaisia murteita.


    • Jalkojenvälistä

      Oli 50v mammalla nuori selän pesijä. Käskin hartijatkin ja kädet pestä kun nojasin seinää vasten. Kyllyä tuntu kun painautu vasten kun seiso. Sai alapäänkin nylkyttää kunnolla ennenkuin olin tytyväinen.

      • lesken

        Jalkojenvälistä:lle
        Sus siunatkoon. Tämä on 60:n palsta. Menehän joutuin toiselle palstalle fantasioitasi kirjoittelemaan. Ap


    • weijari

      Onhan se aivan luonnollista mikäli mies ja nainen samaan aikaan saunassa siinä höpötellään lauteilla rinnatusten ummet ja lammet kunnes ryhdytään pesulle, tietty siinä pestään niin edestä sekä takaa, myös jalkojen välistä. Pesusieni lienee sopiva tai paljas käsi. Saa toki nauttia vielä yli 60 vuotiaanakin.

    • lesken

      Jeeh. Viikon takainen saunakaverini kysyi tänään, että miksen ollut eilen "väärällä vuorolla" saunomassa. Jotenkin velmun näköinen oli. Taisi tulla selkä hyvin kuurattua. Ap

      • "siilimuori"

        Tjaa, sinä ainakin jatkat loppuun kaluttua tarinaa?

        H.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe