Ujous ja epävarmuus pilaa kaiken

YksinäinenMinä

Olen koko elämäni ajan ollut tunneköyhä ja yksinään viihtyvä, koska olen hyvin ujo ja epävarma itsestäni. Tutustuin kuitenkin vuosia sitten erääseen ihmiseen, jonka seurassa viihdyin. Hän oli ainoa ystäväni ja vietettiin paljon aikaa keskenämme. Hän oli ihastunut minuun ja tahtoi seurustella , mutta ujoudeltani en kyennyt siihen. Olimme kuitenkin niin läheisiä, että sitä olisi voinut kutsua seurusteluksi.

Tämä henkilö kuitenkin alkoi seurustelemaan ja sulki minut kokonaan pois elämästään. Tunnen nyt oloni yksinäiseksi ja olen alkanut katumaan sitä, etten seurustellut hänen kanssaan. Olisin tahtonut, mutta en uskaltanut. Pilasin epävarmuudellani mahdollisuuden onnellisempaan elämään.

Menetin ainoan ystäväni ja nykyisin olen yksin päivästä toiseen. Olen niin ujo ja epävarma itsestäni, että ihmissuhteiden luominen on vaikeaa. En enää ole sellainen ihminen, joka viihtyy yksin. Nykyisin yksinään oleminen tuntuu pahalta. Minusta on tullut täysin erilainen ihminen kuin ennen. Tahdon ihmisen jota rakastaa ja joka rakastaisi minua. Sellaisen, joka tahtoisi vietää loppuelämän kanssani. Se kuitenkin tuntuu mahdottomalta ajatukselta, koska en uskalla tutustua kehenkään.

2

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ormond

      Osaisinpa vain auttaa. Välillä tuntuu, että olisin ollut tuo toinen osapuoli. Reilu vuosi sitten tutustuin erääseen nuoreen naiseen. Ei hän varsinaisesti ujo ollut, mutta todella epävarma ja huono itsetunto kait myös oli. Vietimme paljon aikaa yhdessä. Ihastuin ja tunnustin tunteeni hänelle. Epävarmuuttaan hän perääntyi ja pakeni. Yritti hetken, mutta pakeni jälleen. En sillon vielä tajunnut tätä. Hiljalleen tilanne eskaloitui siihen, että meidän välit tulehtui täysin. Nykyään emme voi olla enää missään tekemisissä. Molemmat, tai ainakin itse, tuli niin pahasti satutetuksi.

      Uskon ja toivon, että löydät itselle jonkun joka välittää ja rakastaa. Jos sellaisen kohtaat, älä pelkää ja peräänny. Jos pelottaa ja olet epävarma, puhu ja sano suoraan sille toiselle. Pyydä vaikka, että etenette hitaasti. Kerro hänelle sun omista tuntemuksista. Epävarmuudesta ja niistä mahdollisista peloista. Jos haluat omaa tilaa ja aikaa, kerro siitäkin sille toiselle. Älä vain yhtäkkiä käyttäydy omituisesti jättäen sitä toista ihmettelemään, mitä tapahtuu ja missä mennään. Se kommunikointi on niin järjettömän tärkeää. Oppia ymmärtämään ne omat tunteet ja pelot ja kertomaan sille toiselle, että nyt pelottaa ja on epävarmaa. Päässä pyörii ties mitä hulluja ajatuksia ynnä muuta. Niistä, kun kertoo sille toiselle, niin ensinnäkin oma olo helpottuu, kun pystyy saamaan niihin tunteisiin jotain selkoa ja sille toiselle erityisesti on selvää se, että hän ei tee välttämättä mitään väärin.

      Tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle :)

    • hjhghgg

      rakas ystävä. en tidä oletko mies tai nainen, minäkin olen ujo en tiedä miksi olen jo vanha en tiedä toiset sanoo että en laita minulle viestiä rakkain terveisin reino

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe