samsung tv: virtajohto

jelppa

Elikkä kuten otsikko jo kertoikin niin minun samsung tv:n virtajohto on kärsinyt kissan riehumisen yhteydessä.se ei pysy enää kunnolla kiinni ja ruudussa pätkii kuva siitä johtuen.Mietin että myydäänkö jossain telkkariin virtajohtoja että joskos vaihtaisin siihen uuden piuhan.Nimittäin olen itse etsinyt netistä ja en vain ole löytänyt enkä edes tiedä että kelpaako siihen esim.läppärin virtapiuhat tai vastaavat..auttakaa ihmistä hädässä :'D en tahtoisi ostaa uutta telkkaria kun sellaiseen ei ole edes varaa

6

4720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoProblem

      Kyllähän verkkovirtaliitäntäjohdot ovat standardikamaa. Otat entisen mukaan ja marssit johonkin sähkö- kodinkone- tai halpamarkettiliikkeeseen.

      Jos sulla on erillinen verkkomuuntaja ja TV:hen menee pienjännite verkkomuuntajasta, niin ne DC- (tasavirta)liittimet voi olla hieman erilaisia, mutta esim http://www.partco.fi/ verkkokaupasta löytyy sopiva liitin.

      • niinvissiin

        Tuollainen maadoitettu irroitettava verkkokaapeli on standardikamaa. Tetokoneessa tai näytössä on ihan samanlainen. Pitää vain tutkia, onko kulmamallinen vai suora pistoke parempi. Pituuksissakin on heittoa.


      • jännitteentarkentaja

        "Jos sulla on erillinen verkkomuuntaja ja TV:hen menee pienjännite verkkomuuntajasta,"

        Tarkoittanet kuitenkin pienoisjännitettä..? Ei, ne eivät ole yksi ja sama asia.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pienoisjännite

        "Pienoisjännitteellä (vanhempi nimitys suojajännite) tarkoitetaan tasajännitettä (DC) 120 V:hen asti ja vaihtojännitettä (AC) 50 V:hen asti. Pienoisjännitteisiä sähkölaitteita saa rakentaa, korjata ja asentaa ilman sähköalan virallista koulutusta. Pienoisjännite tunnetaan määräyksissä ja standardeissa nimellä ELV (Extra Low Voltage)."


    • vaikeasanoa

      Jos aloittaja tosiaan tarkoittaakin virtapiuhalla varsinaista virtalähdettä, siis hakkuripoweria, jossa on kiinteä toisiojohto tietynmallisella DC-plugilla varustettuna ja vielä oikealla lähtöjännitteelläkin ja lähtövirralla ?Vain siinä tapauksessa voi olla jotain vaikeutta sen hankinnassa. Pienemmissä Samsungeissa esim. 22-tuumaisessa toisinaan niitä näkee vaikka 14-volttisena ja eksoottisella pienipiikkisellä DC-plugilla.

    • viisastumaanpäin

      Tuo on totta. Siksi pitäisikin aina yksilöidä asia tarkemmin, jos täällä jotain kysyy, Pitäisi ainakin mainita tv:n tyyppi takakannesta, että ihmnisetkin tietäisivät, mistä on kysymys.

    • Jos oletetaan että kysyjä tarkoittaa tavallista verkkosähköjohtoa jossa on pistotulppa ja toisessa päässä liitin joka tökätään tv:n takaseinään. On vaikea kuvitella että johto menisi sellaiseen kuntoon että liitin ei pysy tv:ssä kiinni vaan tippuu yhtenään pois.
      Voi olla että se liitin tv:ssä on jotenkin irronnut juotoksistaan ja aiheuttaa huonoa kosketusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4836
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      30
      3422
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3202
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3047
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2985
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2846
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2727
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      236
      2550
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      53
      2316
    10. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2306
    Aihe