Miksi uskoa

Miljan-tarina

Usko (=Jeesus) antaa mulle voiman nousta aamuisin sängystä ylös, auttaa selviämään vaikeuksista ja antaa merkityksen elämälle. On sanoinkuvaamattoman mahtavaa, kun saa luottaa siihen, että kaikki on rakastavan, kaikkivaltiaan Jumalan kädessä ja Hän tahtoo vain parasta mulle. Kun kaikki lahoaa, Jeesus kestää. Kun ei ole iloa, rakkautta, viisautta tai voimia saa anoa niitä kaikkia Herralta. Kun epäonnistun, saan mennä Jeesuksen ristin juurelle ja tiedän saavani kaiken anteeksi.

Suorituskeskeisessä maailmassa on mahtavaa tietää, että on Jumala, joka ei vaadi multa mitään ja rakastaa mua aina kaikesta huolimatta. Se on niin mahtavaa, että haluaisin saada kaikki maailman ihmiset ymmärtämään sen!

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satujahve

      Se on mukavaa kuulla että mielikuvitusolennosta on apua.

      • silti-vaan-on

        Kukahan sinulle väitti että kysymyksessä olisi mikään mielikuvitusolento?
        Jumala on olemassa vaikka kaikki eivät sitä ymmärrä.


      • se-on-Hyvä
        silti-vaan-on kirjoitti:

        Kukahan sinulle väitti että kysymyksessä olisi mikään mielikuvitusolento?
        Jumala on olemassa vaikka kaikki eivät sitä ymmärrä.

        Ja olen siitä uskovaisena erittäin iloinen, kun voin turvata aina Jumalaan...!


    • Frans_2

      Mutta aatteleppa joskus että se onkin väärä jumala johon uskot. Saat sitten kärsiä siitä lopun ikuisuuttasi.

      • sitten-pelottaisi-sinua

        Aatteleppa itse että se onkin oikea Jumala joka todistaa itsestään uskoville, elikkä omillensa. Kärsiminen ei ole uskossa olevien lopullinen kohtalo, mutta viimeiselle tuomiolle menevällä on edessään koko elämän läpikäyminen, ja Pyhä (Jumala)tekee ratkaisun miten sinulle käy.


    • Veikkaas olisiko paikkasi suljetulla, jos kaikille kertoisit Urpo-nimisestä näkymättömästä ystävästä, joka sua rakastaa ja pitää susta huolen? Uskonto on joukkohysteriaa ja joukkohallusinaatiota. Vahvistavat toistensa harhaluuloja, joten se hyväksytään. Omituisen heikkomielisiä, ei ole ihan kaikki intiaanit kanootissa.

      • mites-tää-on

        Sanonpas pienen vihjeen: Minä olen eri uskovainen kuin tuo jonka kirjoitus lukee aloitustekstissä. En tunne ketään Urpoja, mutta oletko sinä yksi sellainen?


      • sellaista-se-on
        mites-tää-on kirjoitti:

        Sanonpas pienen vihjeen: Minä olen eri uskovainen kuin tuo jonka kirjoitus lukee aloitustekstissä. En tunne ketään Urpoja, mutta oletko sinä yksi sellainen?

        Miksi uskoa:

        Perusteita uskolle Jumalaan:
        8 eri päättelylinjaa

        Alla on suppea, nopeasti luettava esitys kustakin päättelylinjasta.
        Lisää asiaa löytyy tekstissä olevista linkeistä.
        - Pahan olemassaolo todistaa Jumalasta

        - Maailmankaikkeudella on alku ja siksi myös syy.

        - Luonnonvakioiden äärimmäisen tarkka hienosäätö

        - Elävien organismien sisältämä informaatio

        - Tietoisuuden ja persoonallisuuden olemassaolo

        - Raamatussa on ominaisuuksia, jotka ylittävät ihmisen mahdollisuudet

        - Jeesuksen on oltava Jumala, koska loogista vaihtoehtoa ei ole

        - Henkilökohtaiset todistukset Jumalan toiminnasta kautta historian

        Tekstit selitetään tarkemmin linkissä:

        http://www.miksiuskon.net/


      • pitkämielinen-on
        sellaista-se-on kirjoitti:

        Miksi uskoa:

        Perusteita uskolle Jumalaan:
        8 eri päättelylinjaa

        Alla on suppea, nopeasti luettava esitys kustakin päättelylinjasta.
        Lisää asiaa löytyy tekstissä olevista linkeistä.
        - Pahan olemassaolo todistaa Jumalasta

        - Maailmankaikkeudella on alku ja siksi myös syy.

        - Luonnonvakioiden äärimmäisen tarkka hienosäätö

        - Elävien organismien sisältämä informaatio

        - Tietoisuuden ja persoonallisuuden olemassaolo

        - Raamatussa on ominaisuuksia, jotka ylittävät ihmisen mahdollisuudet

        - Jeesuksen on oltava Jumala, koska loogista vaihtoehtoa ei ole

        - Henkilökohtaiset todistukset Jumalan toiminnasta kautta historian

        Tekstit selitetään tarkemmin linkissä:

        http://www.miksiuskon.net/

        Raamattu opettaa, että Jumala on pitkämielieen. Hän ei rakkaudessaan ja laupeudessaan halua, että kukaan hukkuu vaan että kaikki tulevat tuntemaan totuuden ja pelastuvat.

        Hes. 33:11 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää.

        2. Piet. 3:9: Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.


      • rakkautta-on
        pitkämielinen-on kirjoitti:

        Raamattu opettaa, että Jumala on pitkämielieen. Hän ei rakkaudessaan ja laupeudessaan halua, että kukaan hukkuu vaan että kaikki tulevat tuntemaan totuuden ja pelastuvat.

        Hes. 33:11 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää.

        2. Piet. 3:9: Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

        ”Sinä olet rikkonut Jumalaa vastaan ja loukannut häntä äärettömän paljon enemmän kuin kukaan kapinallinen alamainen koskaan ruhtinastaan - ja kuitenkin juuri Hänen kätensä on ainoa, mikä estää sinua juuri nyt syöksymästä kadotuksen liekkeihin.”


      • lololololololol
        sellaista-se-on kirjoitti:

        Miksi uskoa:

        Perusteita uskolle Jumalaan:
        8 eri päättelylinjaa

        Alla on suppea, nopeasti luettava esitys kustakin päättelylinjasta.
        Lisää asiaa löytyy tekstissä olevista linkeistä.
        - Pahan olemassaolo todistaa Jumalasta

        - Maailmankaikkeudella on alku ja siksi myös syy.

        - Luonnonvakioiden äärimmäisen tarkka hienosäätö

        - Elävien organismien sisältämä informaatio

        - Tietoisuuden ja persoonallisuuden olemassaolo

        - Raamatussa on ominaisuuksia, jotka ylittävät ihmisen mahdollisuudet

        - Jeesuksen on oltava Jumala, koska loogista vaihtoehtoa ei ole

        - Henkilökohtaiset todistukset Jumalan toiminnasta kautta historian

        Tekstit selitetään tarkemmin linkissä:

        http://www.miksiuskon.net/

        Koko sivusto on täynnä jo läpikäytyä ja useaan kertaan jauhettua ja kumottua paskaa.


      • mites-sulla-on
        lololololololol kirjoitti:

        Koko sivusto on täynnä jo läpikäytyä ja useaan kertaan jauhettua ja kumottua paskaa.

        Käytkö täällä usein...?


    • AjatteleJärjellä
      • minulle-ei-riittänyt

        Mutta tyhjä elämä joka ateisteille riittää ei riittänyt minulle, minä en löytänyt kapakoista "yhtään mitään", ja halusin oppia tietämään syvempiä totuuksia jotka olivat piilossa harmaiden tiiliskivien takana. Se mikä riittää toiselle ei välttämättä riitä toiselle, sem takia aloin ottamaan selvää kuka Jumala on ja miten Häneen saa yhteyttä.


      • eipahalle
        minulle-ei-riittänyt kirjoitti:

        Mutta tyhjä elämä joka ateisteille riittää ei riittänyt minulle, minä en löytänyt kapakoista "yhtään mitään", ja halusin oppia tietämään syvempiä totuuksia jotka olivat piilossa harmaiden tiiliskivien takana. Se mikä riittää toiselle ei välttämättä riitä toiselle, sem takia aloin ottamaan selvää kuka Jumala on ja miten Häneen saa yhteyttä.

        Raamattu kertoo että kaikkea ei ihmisjärjellä pysty selittämään sillä tuntemattomat ovat Herran tiet. Uskoa tulee siksi että pelastuu.


    • pyhääpyhille

      No olipas tässä taas tyypillistä ateistijumalankieltäjien harjoittamaa uskon ja uskovaisen ihmisen dissausta ja kaikinpuolista vähättelyä. Miten te kehtaatte, ateistit?

    • eimikäämuumahti

      "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! Joh. 1.
      Kyllä se on niin ettet ilman henkilökohtaista YHTEYTTÄ Jeesuksen kanssa voi päästä Isän valtakuntaan. Vain Jeesuksen sovitustyö poistaa syntisyytesi.

    • toinenuskovainen

      Olet oikeassa aloittaja. Meillä on loppujen lopuksi "pullat hyvin uusissa". Tuntui miltä tuntui, näytti miltä näytti, niin lopputulos on hyvä - iankaikkinen elämä isän luona toisten pelastettujen kanssa ja jo tälle elämälle mahtava tarkoitus ja suunnitelma.
      Jolle tämä ei kelpaa, niin vikisköön kurjuuttaan ja tyhjyyttään.

      • pyhääpyhille

        Amen tälle.


    • kertokaapamulla

      miksi Jumala ei tule mua auttamaan, vaikka pyydän?

      • jos-tosissaan-tarkoittaa

        Jumala auttaa kun pyytää tosissaan jos apua tarvitsee, ja muistaa mainita Hänen poikansa joka sovitti syntivelkamme että me uskoisimme Häneen ja palastuisimme.


      • kerran--vielä
        jos-tosissaan-tarkoittaa kirjoitti:

        Jumala auttaa kun pyytää tosissaan jos apua tarvitsee, ja muistaa mainita Hänen poikansa joka sovitti syntivelkamme että me uskoisimme Häneen ja palastuisimme.

        Kirjoitusvirheeni takia korjaan:

        Jumala auttaa kun pyydät ja olet tosissasi ja muistat mainita Jeesuksen joka maksoi syntivelkamme, uskomalla Häneen pelastutaan.


    • ihan-tiedoksi

      Jeesus ei sanonut: ”että he saisivat syntinsä anteeksi uskomalla minuun ja kehittämällä hyvän, anteeksiantavan luonteen”.

      Nyrkkisääntö epäterveen opin tunnistamiseksi on se, että sen mukaan pelastukseen tarvitaan usko Jeesukseen plus jotain muuta.
      Jos syntien anteeksisaamisen ja pelastuksen edellytyksenä olisi anteeksiantaminen muille ihmisille, silloinhan pelastus ei olisi yksin uskosta ja armosta, vaan uskon lisäksi tarvittaisiin myös omia ansioita.

      Juuri tätä ihmistekoista pelastustahan monet maailman uskonnot ja väärät opit opettavatkin: pelastumiseksi tarvitaan niiden mukaan hyviä tekoja ja luonteen jalostusta.

      Paavali toteaa selkeästi,

      ettei Jumala ole pelastanut meitä omien ansioidemme perusteella,
      vaan armosta.
      Hyvät tekomme ovat hyödyllisiä toisia ihmisiä varten:

      Tiit. 3:4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen pesun ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      -- 7. Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.

      • tietoa-lissää

        Raamattu opettaa myös, että voimme uskoessamme Jeesukseen olla varmoja pääsystämme taivaaseen, esim:

        1 Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.


      • joskus-aika-jättää

        Raamatussa on annettu varsin vähän (mutta silti riittävästi) tietoa kuolemanjälkeisestä todellisuudesta ja hengen ja enkeleiden maailmasta. Jumalalla on syy siihen, miksei meille ole kerrottu enempää. Kun Paavalilla oli taivaskokemus (mahdollisesti silloin, kun häntä kivitettiin, Apt. 14:19), hänelle ei annettu lupaa puhua siitä, mitä oli nähnyt (2 Kor. 12:1-4). Jos joku palaa elämään kuoleman rajalta, jossa on käynyt esim. kriittisen leikkauksen yhteydessä, ja sitten kertoo kokemuksestaan, meidän on mahdotonta tietää, millä tavalla hänen kokemansa vastaa todellisuutta. Emme edes tiedä, miten hengen aineettomassa maailmassa ja kuoleman rajalla havaitaan asioita ja saadaan tietoa. (Paavalikaan ei osannut sanoa, oliko hän taivaskokemuksessaan ruumiissaan vai irti ruumiista.)

        Tämä on lähtökohtana suhtautumiselle hyviltäkin vaikuttaviin ilmoituksiin, jotka sisältävät merkittävästi enemmän tietoa kuin mitä Raamatussa on annettu niinkin tärkeästä asiasta kuin kuolemanjälkeisestä todellisuudesta - ja varovaisuus on tarpeen erityisesti silloin, kun kokemukseen liittyvä opetus ei täysin tunnu vastaavan Raamattua. Tällaisiin kokemuksin voi kuitenkin sisältyä varteenotettavia ja herättäviä näkökulmia, kuten tässä paljon huomiota osakseen saaneessa afrikkalaisen pastorin kertomuksessa: On tärkeää pitää ihmissuhteet kunnossa ja sopia asiat, koska saatamme joutua lähteämään ajasta ikuisuuteen yllättäen, emmekä haluaisi jättää perintönä jälkeemme selvittämättömiä asioita ja mielipahaa.

        http://www.miksiuskon.net/anteeksiantamus.html


      • tämä-tiedoksi
        joskus-aika-jättää kirjoitti:

        Raamatussa on annettu varsin vähän (mutta silti riittävästi) tietoa kuolemanjälkeisestä todellisuudesta ja hengen ja enkeleiden maailmasta. Jumalalla on syy siihen, miksei meille ole kerrottu enempää. Kun Paavalilla oli taivaskokemus (mahdollisesti silloin, kun häntä kivitettiin, Apt. 14:19), hänelle ei annettu lupaa puhua siitä, mitä oli nähnyt (2 Kor. 12:1-4). Jos joku palaa elämään kuoleman rajalta, jossa on käynyt esim. kriittisen leikkauksen yhteydessä, ja sitten kertoo kokemuksestaan, meidän on mahdotonta tietää, millä tavalla hänen kokemansa vastaa todellisuutta. Emme edes tiedä, miten hengen aineettomassa maailmassa ja kuoleman rajalla havaitaan asioita ja saadaan tietoa. (Paavalikaan ei osannut sanoa, oliko hän taivaskokemuksessaan ruumiissaan vai irti ruumiista.)

        Tämä on lähtökohtana suhtautumiselle hyviltäkin vaikuttaviin ilmoituksiin, jotka sisältävät merkittävästi enemmän tietoa kuin mitä Raamatussa on annettu niinkin tärkeästä asiasta kuin kuolemanjälkeisestä todellisuudesta - ja varovaisuus on tarpeen erityisesti silloin, kun kokemukseen liittyvä opetus ei täysin tunnu vastaavan Raamattua. Tällaisiin kokemuksin voi kuitenkin sisältyä varteenotettavia ja herättäviä näkökulmia, kuten tässä paljon huomiota osakseen saaneessa afrikkalaisen pastorin kertomuksessa: On tärkeää pitää ihmissuhteet kunnossa ja sopia asiat, koska saatamme joutua lähteämään ajasta ikuisuuteen yllättäen, emmekä haluaisi jättää perintönä jälkeemme selvittämättömiä asioita ja mielipahaa.

        http://www.miksiuskon.net/anteeksiantamus.html

        Jumalasuhteemme kärsii siitä, että asetumme toisten ihmisten tuomariksi, koska se merkitsee Jumalalle kuuluvan aseman ottamista. Asettuessemme Jumalan rooliin viemme Häneltä kunniaa. Toimimme Jumalan säätämystä vastaan, eikä siinä ole siunausta.

        Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi? Jaak. 4:12


      • Voi-yksinkertaisuus

        Paavali oli ihminen, ei Jumala, ja hänen tekstejään tulee arvioida siltä pohjalta. Miksi tahdot käyttää Paavalin tekstejä syynä olla kehittämättä itseäsi ja pyrkimättä hyvään? Tahdotko todellakin olla mahdollisimman huono ja epätäydellinen, todellinen roskakasa, jotta Jeesuksen sovitus tulisi mahdollisimman suureen tarpeeseen?


      • sori-vaan-Mutta
        Voi-yksinkertaisuus kirjoitti:

        Paavali oli ihminen, ei Jumala, ja hänen tekstejään tulee arvioida siltä pohjalta. Miksi tahdot käyttää Paavalin tekstejä syynä olla kehittämättä itseäsi ja pyrkimättä hyvään? Tahdotko todellakin olla mahdollisimman huono ja epätäydellinen, todellinen roskakasa, jotta Jeesuksen sovitus tulisi mahdollisimman suureen tarpeeseen?

        Et tunne minue etkä voi tietää kehitänkö itseäni ja luonnettani ja pyrinko minä hyvään. En ole mikään roskakasa, oletko sinä itse sitten sellainen?


      • tämä-tarpeen-sulle
        sori-vaan-Mutta kirjoitti:

        Et tunne minue etkä voi tietää kehitänkö itseäni ja luonnettani ja pyrinko minä hyvään. En ole mikään roskakasa, oletko sinä itse sitten sellainen?

        Lisään vielä: Toivotan sinulle mielenrauhaa!


      • vaikket-pitäisikään-siit
        tämä-tarpeen-sulle kirjoitti:

        Lisään vielä: Toivotan sinulle mielenrauhaa!

        Ja muista tämä: Uskomiseen on oikeus.


      • se-olisi-hyvä
        vaikket-pitäisikään-siit kirjoitti:

        Ja muista tämä: Uskomiseen on oikeus.

        Ja hymyile kun näet uskovaisia, siis: hymyillään kun tavataan, vai miten?


    • jeesuskutsuu

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/347/jeesus-tanaan
      JEESUS KUTSUU – antaa samaa toivoa myös omaan elämääsi. Se on kirjoitettu ikään kuin Jeesus itse vakuuttaisi sinulle, että ohjakset ovat Hänen käsissään, että Hän on hyvä ja että ihana tulevaisuus odottaa kaikkia niitä, jotka ankkuroivat toivonsa Häneen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe