Viime sunnuntain saarna teksti

Leiff

Oli : Luuk. 24:36-49. mitä ymmärrätte siitä. ?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LEIFF

      JEESUS ; Tämä oli 4;s ilmestys ensimmäinen ylä salissa , Jeesus halusi näin ayttaa täyteen varmuuteen siitä, että HÄN todella oli siinä ylösnuossut jua sen tähden elävä ,Hänellä
      oli nyt Ylösnosemus Ruumis , joka on hengellinen taivaakkinen ja kirkastettu, Ruumis.
      .
      Jonka joka on Paavalin käsialaa 1Kor 15: 39-44 ,;Fil. 3:21. Siinä ilmestyessään Jeesus kuitenkin notti ihmisen hahmon ,ja näytti ihmiselstä , mutta siten , että Opetuslapsetr ewivät ainatunnistaneet Häntä, entisen näön perusteella . Näyttämällä heille nlävistetyt kätensä ja jalkansa ja syömällä heidän nähtensä Jeesus tahtoi auttaa heidät varmuuteen siitä , että hän oli todellisestyi Ruumiillisesti ,ylösnoussut ..
      .
      Kristuksen seurakunnan ja sananpalvelijain tehtävä on julistaa Hänen nimessään ,:
      1. Sanomaa Hänen kärsimyksestään ,Ristin uhrista ja Ylös nousemisemuksesta...
      2. Kutsua ihmisiä synneistä parannukseen ja julistaa armoa etsimään nöyrtyville ,
      ... anteeksi antamusta Hänen nnimessään ja veressään ..
      3. Heidän on tehtävä tät'ä todistajina ,nämä asiat omassa nelämässään kokeneina
      ... ja Pyhän Hengen voimassa , korkeudesta puettuina.. .

      • TEUTA

        Jatkan .,

        LUTHER: "todellista parannusta ja syntien anteeksiantamuksen saarnaa Kristuksen nimessä on se, ,että julistetaan ensin kaikkien tehneen syntiä, ja toiseksi . että he saavat lahjaksi vanhurskauden jeesuksen Kristuksen veren kautta ...Sitä varten myös
        Lähetetään Pyhä Henki ".

        WA, 39,I, 414.
        .
        --24:47. on käsikirjoituksessa Alef ,Bym. "parannusta syntien anteeksi saamista ,
        kuten on Vanhassa KR: PARANNUS JA SYNTIEN ANTEEKSIANTAMUS, , KS.
        JOB 31;33. ja HOOS ,14:3-5, lUUK, 5:32. JOH. 13:4 -15. ; 20:21-23. aÅT. 2:38-42.
        .
        PYSYKÄÄ TÄSSÄ KAUPUNKISSA KUNNES SAATTE VOIMAN KORKEUKSISTA.
        APT. 1:8 VAAN KUN PYHÄ HENKI TULEE TEIHIN ,NIIN TE SAATTE VOIMAN ,JA TE BTULETTE TULETTE OLEMAAN MINUN TODISTAJIANI SEKÄ JERUSALEMISSA ETTÄ KOKO JUUDEASSA JA SAMARIASSA JA AINA MMAAN ÄÄRIIN ASTI...


      • TEUTA

        Meillä täällä P.jolla oli Esikoislestaadilaisten kirkko pyhä ja HPE. n.139 tai140 oli
        käytettyjä pikareita ehkä siinä oli osallistuja aika lähellä .
        Kyllä oli muutampia kirkonkylän tavallisia seurakuntalaisia todella se haittaa sillä .
        Jokainen tulee syntisenä uskoen että saa synniut anteeksi niinkuin saakin Siis

        Joillekkin on piintynyt kanta että että ei voisi mennä Herran pöytään jos kaikki
        ei ole Es /lestoja , se on väärin tehdä mitään eroa imisenä , Tuomio oikeus
        on Jumalan , ei muiden ,,eikä tälläistä ole raamatussakan , että siitä nähden
        turhaa pullikointia , SE ON PERINNE JUTTUJA ,JOITA , EI KENENKÄÄN TARVII
        NOUDATTAA. .


      • teuta

        Korejuaan ,,Taivakkinen piti oll taivaallinen ..


    • valotpäällejo

      Ehtoollisessa ei kukaan saa mitään syntejä anteeksi ei vaika joisi koko satsin yksinään.

      Miksi et puhu niinkuin Raamattu ilmoittaa vaan puhut omiasi ja oman porukkasi käsityksiä.

      olette taikauskoisia hölmöjä noitten oppienne kanssa. saivatko Apostolit jotain anteeksi siellä Jesuksen asettamalla ehtoolisella, huoh!

      • sinulla on päällä väärät valot.

        koska esikoisuus on maalloikkoliike, lähetysmiehet ja saarnaajat tahtoivat täyden vallan papeista riippumatta, joten veneestä piti enon lisäksi heittää kaste ja ehtoollinen. Vain heidän julistamansa sunninpäästö antaa synnit anteeksi oikeasti.

        hengellinen maallikkojen vallankaappaus, jota jotkut esikoiset ovat eksyneet luulemaan raamatulliseksi Jällivaarassa suljettujen ovien takana Raattamaasta alkaneeksi ainoaksi tieksi pelastukseen.


      • teuta
        epaimen kirjoitti:

        sinulla on päällä väärät valot.

        koska esikoisuus on maalloikkoliike, lähetysmiehet ja saarnaajat tahtoivat täyden vallan papeista riippumatta, joten veneestä piti enon lisäksi heittää kaste ja ehtoollinen. Vain heidän julistamansa sunninpäästö antaa synnit anteeksi oikeasti.

        hengellinen maallikkojen vallankaappaus, jota jotkut esikoiset ovat eksyneet luulemaan raamatulliseksi Jällivaarassa suljettujen ovien takana Raattamaasta alkaneeksi ainoaksi tieksi pelastukseen.

        Joo , karrikoiden noin mutta nyt on havaittu ,että eipitäisi kuitenkaan liittyä Rutsiin ,
        koska sieltä se on kaiken alku ja paha tullut . minä tässä odotan aikaa jolloin asiat on oikeentuneet kunnolla , seuraava etäppi on 2015 Helluntai , olen ehdottanut ettei
        sinne menisi kaikki joilla rahariittää , vaan usko pitäisi olla vahva. Sotimaan sitä
        vihollista vastaan joka on saa ta na. Ja pieniä lupauksia on tullut.

        Siis kun akiteeraajat on nitistetty ,asiat voisi olla kohtalaisen hyvin , Kuitenkin pelkään
        että rutsit ovat saaneet jonkinlaisen vallan , Se on paha heillä ei saisi olla mitään val-
        taa koska se menee päin sanonko mitä, en sano paremmin . enkä niinkään hyvin , .
        Meillä on nyt juuri rauhallisempi jakso ,,kun Sakramenttien ottajat on pakotettu ,
        olemaan hiljaisemmin , eili heitä on kehoitettu sivistymään , meitä ei koska määrä
        on sillai että me kirjoitamme kuitenkin tästä asiasta kuin muustakin .


      • teuta

        Huoh!. ,kyllä Opetuslapset saivat kaikki synnit anteeksi juuri silloin ,Jeesuksen Kristukasen Uskolla ,joka on paljon enemmän kuin sinun usko .
        Miksi en puhu Raamatusta ? Sinä kysyt hulluja ,,siitä minä ainostaan kirjoitan ,aina..
        Sillä taidan ymmärtää sinunkin vaatimuksesi lekkeriksi.

        Sinunkin pitäisi uskoa (ei minuun vaan Jesukseen ) ,että voisit tajuta kuka Jumala on
        ja Kristus ja Vapahtaja , Pelastaja , Jumalan Poika, Engeliruhtinaiden Esimies, , ja
        MIIKAEL . tässä on muutama nimike ,jotka ei ole tyhjiä nimiä yksikään ., eikä
        minkäänlaisesta Taikauksesta kiinni. .

        toiseksi vain herettiläinen tekee tuommoisia väitöksiä ja häirikkö .
        kuka on häirikkö , sellainen joka ei itse usko ,eikä anna toisenkaan uskoa.
        Tahi niin että on kirkon ovella ,eikä mene itse ,eikä päästä toisiakaan .
        Vaikka he menisi ymmärrätkö , sinä olet outo tapaus, .


      • teuta

        Kyllä Jeesuskin sanoo että Sakramentissä saa siinä ensimmäisessa (kasteessa Uuden
        syntymisen , jolloin Ihminen tulee saa ta nan valtakunnasta ,,Jumalan vaktakuntaan ,,
        .
        Sekä Alttarin Sakaramentissa kaikki synnit anteeksi Eli toiseksi ,Ehtoollisen asettamis sanoissa Liittyy käskyn lisäksäksiMyös lupaus ,josta olemme edellä jo kuullet . Sen on määrä kannattaa ja vakuuttaa meitä enemmän kuin mikään muu .Se sisältää näet nämä ystävälliset ,suloisetsanat : "Tämä on minun Ruumini ,teidän edestänne annettu ", sekä "tämä on minun vereni , teidän edestänne vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi ", Kuten edellä sanoin , näitä sanoja ei ole julistettu kiville eikä kannoille , vaan minulle ja sinulle . Kristus olisi muutoin yhtä hyvin voinut pitää suunsa kiinni ja jättää kaikki Sakramentit asettamatta . . Mieti siis tätä lupausta ja sijoita teidän - sanaan näet siinä meille kaikille Aarteen ,jonka hän on tuonut Taivaasta sanomattoiman ystävällisesti..


      • näino
        teuta kirjoitti:

        Joo , karrikoiden noin mutta nyt on havaittu ,että eipitäisi kuitenkaan liittyä Rutsiin ,
        koska sieltä se on kaiken alku ja paha tullut . minä tässä odotan aikaa jolloin asiat on oikeentuneet kunnolla , seuraava etäppi on 2015 Helluntai , olen ehdottanut ettei
        sinne menisi kaikki joilla rahariittää , vaan usko pitäisi olla vahva. Sotimaan sitä
        vihollista vastaan joka on saa ta na. Ja pieniä lupauksia on tullut.

        Siis kun akiteeraajat on nitistetty ,asiat voisi olla kohtalaisen hyvin , Kuitenkin pelkään
        että rutsit ovat saaneet jonkinlaisen vallan , Se on paha heillä ei saisi olla mitään val-
        taa koska se menee päin sanonko mitä, en sano paremmin . enkä niinkään hyvin , .
        Meillä on nyt juuri rauhallisempi jakso ,,kun Sakramenttien ottajat on pakotettu ,
        olemaan hiljaisemmin , eili heitä on kehoitettu sivistymään , meitä ei koska määrä
        on sillai että me kirjoitamme kuitenkin tästä asiasta kuin muustakin .

        Ei niin, se olisi eläimeen sekaantumista.


      • teuta
        näino kirjoitti:

        Ei niin, se olisi eläimeen sekaantumista.

        Mähän olen kertonut ,ettei apina ole kehitys kelpoinen , ensinnä siltä puuttu yksi
        tärkeä Hermosto ,joka ei siitä tee koskaan ihmisrtä .
        Toiseksi apinalla on Kallon kiinnitys niin erilainen ettei siitä 100 miljoonaan vuoteen tule sopivaa ,mutta kun totesin Kuori kerro hermoston puutteen ,sen takia ei koskaan voi
        kehittyä missään Apinasta IHMISTÄ..


      • teuta

        Niin ei varmasti juuri siksi , Se senttilitra joka siinä pikarissa on , Riittää sullekin loppasuu
        jos nautit kunnolla ,uskossa Sinäkin saat synnit anteeksi , Juuri niin kuin se on luvattu ,
        Vaan jos teet sen väärin kuten Juudas Iskariot on asiat pelastettu väärin.
        .
        Toinen sana oli Juomari ,hän ei voi päästä taivaan valtakuntaan , ja ehtoollisessa P-joella
        on Viini akh.pit 16%. (Malaga)...Olen sanonut Kirkkoherralle että se pitäisi laimentaa ,tahi
        ottaa käyttöön ,Alkoholiton , mutta siinä se asia ,että Jeesuksen ehtoollis viissä oli %.>
        miten paljon emme kyllä saa sitä selville hetikään koska villoin oli käytössä ainakin neljä
        erilaista vahvuutta oli Lasten viini jota he saivat ruuan kanssa , Oli aikuisten Ruoka viini ja
        vahvuus siitä ei humaltunut , sitten oli seurusteluviini josta aikaamyöten humaltui , ja sitten
        oli Humaluttava viini heitä ,ja toiset äveriäämmät soivät ja joivat jopa humalaan ..


    • Apostoleille ilmestyminen,epäilevät saivat nähdä jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen,epäilys muuttui näkemiseen. Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.

      Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta. puolusta odotellen lukittujen ovien takan henki joka sitten tuli heidän päällen.

      • teuta

        Oli PYHÄ HENKI, eli se toinen pelastaja ..


      • teuta kirjoitti:

        Oli PYHÄ HENKI, eli se toinen pelastaja ..

        Henki joka eläväksi tekeen,pelastu on Jeesuksen vallassa hä kyllä haluaisi peasta koska on kärsinyt vuoksesi.


    • teuta

      He-ma olet itse joulupukki ,en paremmin sano , olet varmaan kuullut että venäjällä on Pakkas ukko , ja joulu on siirretty lähes 2vko myöhemmäksi pakanoita kun on ja ovat sinun isoisäsi oli varmaan Staliini , nimittäin jos olisi ollut Lenini se kai oli liian kiltti .
      .
      koska Stalin tapatti noin18,-19 miljoonaa ihmistä eri tavoin, toimivat kuin sinävalitettavasti
      Eihä toisessa maailman sodassa ,oikeesti kuollut venäläisiä , vaan neukkuja ,,ja ei eniten suomensuomen rintamalla , vaan n.2 miljoonaa , mutta japanin rintamalla meni,,ja euroopan rintamalla ,,kuiten kin Stalin tapatti juärjestelmällisesti älymystöä ja hulluuteen hänkin kuoli, Siperian pikku neuvostoliitossa ,. joka oli n.9 miljoonaa ha,
      ..
      he.ma ,sinä vastaat omista kirjoituksista ,on turha kämähyttää tollasii muista
      huitenkin että en minä ole se joka tuomitsee, vaan KARITSA. ,,osaatko napsauttaa
      silleen sormillasi , niin se käy kun sinä olet tuomittu ,voit sen uskoa heti .
      .
      Raamattu on Jumalan sanaa , ja se joka sen tekee naurun alaiseksi ,onkin Lihaa .
      Pyhimys sanoi kauppaan menessään Lihaa ,Jauhe lihaa , siinä on sinun tiesi. ..
      voin sen heti varmistaa ,kun sinun tapainen alkaa suutaan paisköö.
      ,
      Sinulla ei ole mahtia sano mitään ,uskonasioista , ja vähäön sitäkin on ennen jo asiaa
      tutkittu ,mikset ala pikkuhiljaa uskomaan, joka luulee itsestänsä paljon ,varokoon ettei
      kaadu ja ruhjo itseänsä, , näin sanoi Paavali jossakin kohtaa, usko..
      .
      Otan yhden paikan ,kun Jumalan mies ELIA, joutui rukoilemaan 3,5 vuoden kuivuuden
      Hän meni HERRAN käskystä erään Lesken luo ,leskellä oli velkaa , elia sanoi hommaa astioita mihin voi laittaa öljyä ja leski teki niin , kun Elia Rukoili alkoi tulla öljyä niin paljon että he saivat myynnistä maksettua velat ,ja niitä öljya jäi paikallekin niinpaljon että ne riitti leipomisiin , Jauhoja toi Kaarneet joka aamu niin ertä pikkuhilaa alkoi hinkalo täyttyä ja
      sitten eräänä päivänä' tä'mä lesken poika kuoli , elia Rukoili Jumalaa älä nyt ota pois poikaa
      anna hänen elää, ,ja hän pyysi elämän henken takaisin , ja Herra antoi koska Hän rakasti
      tätä ELIAA niin paljon , Hänellä oli 30 Oppilasta herran sanan koulutuksessa , heidän Ruoka Tuli kuninkaalta, kun tämä nuuka aika oli ohi he kiittivät HERRAA ja oli muutenkin
      kuin HERRAN palvelijain kuuluu ,,

    • teuta

      Jeesus tahtoi näin auttaa .apostolit ,täyteen Varmuuteen sitä, että Hän oli todella ylös nousut .
      Ja sen tähden elävä .Hänellä ,Hänellä oli nyt Ylösnousemus Ruumis , joka oli Hengellinen
      Taivaallinen ja kirkastettu Ruumis . Kun hän olisi vielä jatkanut matkaa Nämä Jeesuksen kaksi
      opetus lasta ,pyysivät häntä sisään, ottaman palasta , ja kun Hän siunasi Leivän , heidän silmät
      tunnistivat Hänen , ja hän hävisi .
      .
      Nyt he kuskutelivat asiasta ja päättivät palan jälkeen matkata heti takaisin Jerulalemiin, yläsaliin
      Ja sinne päästyään he kertoivat asiaa kuin kuin ihmeenä , kun he vielä puhuivat , Hän ilmestyi ,
      yläsaliin kuin tuoksaus vain ja sanoi Rauha teille. Opetus lapsille valtasi säikähdys ,ja pelko ja he luulivat näkevänsä hengen . Mutta Hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet ,ja miksi nousee sellaisia ajatuksi teidän sydämeenne . , katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää , että minä itse tässä olen koasketelkaa minua ja kartsokaa ,sillä ei ole hengellä Lihaa ja luuta niin kuin te näette minulla olevan ..
      .
      mutta kun he eivät vielä uskoneet ilon tähden ,vaan ihmettelivät ,sanoin Hän heille "onko teillä täällä jotain syötävää ?" niin he antroivat Hänelle paistettua kalaa ,. Ja Hän otti ja soi heidän nähtensä
      jatkan .

      • teuta

        Luuk.24: 44. Ja Hän sanoi heille " Tätä tarkoittivat minun sanani , kun minä sanoin /puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne , että kaiken pitää käymään toten . Mikä minusta on Kirjoitettu Mooseksen laissa ja proffttain kirjoituksissa ja Ps- Psalmeissa ..Silloin Hän avasi heidän heidän
        ymmärryksensä , käsittämään kirjoitukset .. Ja Hän sanoi heille "niin on kirjoitettu , että Kristus on
        kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista..
        47. Ja että parannusta syntien anteeksi saamiseksi on saarnattava Hänen nimessään kaikelle
        ja Kaikille Kansoille alkaen Jerusalemista , Apt. :38. ;10:42.;13:38.;1 Joh, 2:12.
        TeoletteTämän todistajat .
        49. Ja katso,minä lähetän, teille sen jonka Minun Isäni luvannut ; mutte te pysykää tässä kaupungisa , kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta,. ". Jes 44:3; Jooel,2:28,28.
        Joh, 14 :26 ;15:26.;16:7.;Apt,1:4. ;2:4 ;Gal .3:14. .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Luuk.24: 44. Ja Hän sanoi heille " Tätä tarkoittivat minun sanani , kun minä sanoin /puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne , että kaiken pitää käymään toten . Mikä minusta on Kirjoitettu Mooseksen laissa ja proffttain kirjoituksissa ja Ps- Psalmeissa ..Silloin Hän avasi heidän heidän
        ymmärryksensä , käsittämään kirjoitukset .. Ja Hän sanoi heille "niin on kirjoitettu , että Kristus on
        kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista..
        47. Ja että parannusta syntien anteeksi saamiseksi on saarnattava Hänen nimessään kaikelle
        ja Kaikille Kansoille alkaen Jerusalemista , Apt. :38. ;10:42.;13:38.;1 Joh, 2:12.
        TeoletteTämän todistajat .
        49. Ja katso,minä lähetän, teille sen jonka Minun Isäni luvannut ; mutte te pysykää tässä kaupungisa , kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta,. ". Jes 44:3; Jooel,2:28,28.
        Joh, 14 :26 ;15:26.;16:7.;Apt,1:4. ;2:4 ;Gal .3:14. .

        Ei voi olla kahta 28 peräkkäin täytyy toinen olla 29.


      • TEUTA
        teuta kirjoitti:

        Ei voi olla kahta 28 peräkkäin täytyy toinen olla 29.

        EN HETI HUOMANUT ETTÄ UUDEMMISTA KIRJOISTA (RAAMATUISTA PUUTTUU
        AINAKIN 1992 kr ;STÄ PUUTTUU JAKEEET 28-32, AGRICOLAN PAINOSSA ON .
        nYT EI TARVITA KUIN JOL. 28, 29 .
        28. jA SITTEN MINÄ TAHDON VUODATTAA MINUN HENGENI KAIKEN LIHAN
        PÄÄLLE :JA RTEIDÄN POIKAINNE JATYTTÄRENNE PITGÄÄ / ENNUSTAMAAN
        TEIDÄN VANHIMPAIN PITÄÄ UNIA UNEKSUMAN /JA TEIDÄN NUORUKAISNNE
        PITÄÄ NÄKYJÄ NÄKEMAN ,29.JA NIINÄ PÄIVINÄ TAHDON MINÄ MINUN HENGENI
        SEKÄ POIKAOIN ETTÄ PIIKAIN PÄÄLLE VUODATTAA, . .

        OLKAA HYVÄT.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe