Onko Jumalan valtakunnan Evankeliumi julistettu...

1213

...jo kaikille kansoille?

Jeesus sanoi aikoinaan Raamatun mukaan:

Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Matt. 24:14

Loppu ei ole vielä tullut, joten voitaisiin ajatella, ettei valtakunnan Evankeliumia ole vielä julistettu kaikille kansoille. Mitä miltä olet, onko syynä se, että ”kristityt” eivät ole julistaneet oikeaa viestiä, vai se, ettei viestiä ole vielä viety kaikille kansoille?

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopputuli

      On se.

      • eivät-kaikki-tiedä

        Eivät kaikki vielä ole kuullet, mutta työtä tehdään kyllä että he kuulisivat.


      • Pirunviisaita

        Paljon oli paikalla niitä jotka näkivät ihmetöitä, mutta eivät uskoneet.
        Nyt meillä ei ole ihmeiden tekijöitä, muita kuin paholaisen harhateot.
        Meille on annettu lahjaksi paras tietokirja maapallolla, mutta sitä
        hyljeksitään satojen miljoonien ihmisten voimin. Eikös se kuullosta mieli-
        puolen harhailulta omassa viisaudessaan ?


    • saisivihdoinkinloppua

      Miten näitä tarinoita jaksaa kuunnella vuosikausia.

      • kylläpäs-sulla-toistuu

        MItä tarinoita kuuntelet vuosikausia ja miksei mene perille?


      • 357hoitaasen

        Mikä pakko näitä on lukea. Mene saunan taakse ja ammu ittes.


      • NospaceBS

        Ateistien palstoja on paljon enemmän kuin raamattuun uskovien.
        Jumalan-kieltäjien erikousuuksiin kuuluu kaikki saaste mitä Hollywood
        puskee tuubista. Kristillisen on vaikeaa olla sitä näkemättä. Ateisti imee
        kaiken sisäänsä, uskovilla on jatkuvasti taistelua moraalittomuutta vastaan.


    • ttkkl

      Joitakin alueita on, joille ei ole viel julistettuna:Amatsonin pääkalonmmetsäästäjät ja osalle Uuden Guinea alkuasukkaille, jms.

    • Osa kansoista ehti tuossa välissä tuhoutumaan, joten niille ei tulla julistamaan. Loppua ei odotettavissa.

      Tai siis, Raamatun mukaan se on jo noin 1950 vuotta myöhässä.

      • ei-kerrottuna

        Ei Raamatussa ole kerrottu tarkkoja päiviä tuleville tapahtumille, monet vaan haluaisivat tietää.


      • ei-kerrottuna kirjoitti:

        Ei Raamatussa ole kerrottu tarkkoja päiviä tuleville tapahtumille, monet vaan haluaisivat tietää.

        Raamatussa on tietääkseni tasan yksi ennustus, jossa on mukana päivämäärä edes jollain tarkkuudella. Ja se on tuo lopun aikojen ennustus.

        > Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä,
        > kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.
        > Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa
        > ennen kuin näkevät Jumalan valtakunnan.

        Tuota on yritetty ohittaa unohtamalla taktisesti puolet kohdasta. Lopussa "Poika" tulee kunniassaan, isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa. Ja kuulijoissa on sitä porukkaa, joka tämän tulee näkemään. Noh, ei tullut.

        Hassua muuten, että kun Jesse tuossa puhuu, niin hän ei viittaa itseensä "Ihmisen Poikana". Mutta eipä Jesse pahemmin itseään jumalaksi väittänytkään.


      • 12_13

        "> Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa
        > ennen kuin näkevät Jumalan valtakunnan."

        Oikeastaan Jeesus sanoi:

        “Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."”
        Matt. 16:28

        Tuo toteutui kuuden päivän päästä kun Jeesuksen olemus muuttui tiettyjen opetuslasten edessä näin:

        Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa….
        Matt. 17:1-

        Mutta ei tainnut olla tarkoitus johtaa ihmisiä totuuteen?


      • Kastamatonvieläkin

        Nuo ovat syvällisiä asioita, mitä ei ole tarkoitettu kirkollisten selitettäviksi
        koska he eivät siihen kykene liturgiensa koulupohjalla. Myöskin mieleen tuli Jeesuksen kuoleman hetkellä joitakin hautoja avautui, ja niissä olevat
        marttyyrit nousivat ylös henkiluomuksiksi. Täyspainoista tutkimista piisaa
        joka minuutille. Rukoilemalla viisautta, saa kaiken muunkin osakseen.


      • Yksinkertaista
        TheRat kirjoitti:

        Raamatussa on tietääkseni tasan yksi ennustus, jossa on mukana päivämäärä edes jollain tarkkuudella. Ja se on tuo lopun aikojen ennustus.

        > Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä,
        > kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.
        > Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa
        > ennen kuin näkevät Jumalan valtakunnan.

        Tuota on yritetty ohittaa unohtamalla taktisesti puolet kohdasta. Lopussa "Poika" tulee kunniassaan, isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa. Ja kuulijoissa on sitä porukkaa, joka tämän tulee näkemään. Noh, ei tullut.

        Hassua muuten, että kun Jesse tuossa puhuu, niin hän ei viittaa itseensä "Ihmisen Poikana". Mutta eipä Jesse pahemmin itseään jumalaksi väittänytkään.

        " Kun HÄN tulee. " Mutta se tuleminen on vasta edessäpäin. Sinä hetkenä
        elossa olevia ei tapeta, vaan he jatkavat elämistään uuden hallituksen
        vallan alla, jos he siihen soveltuvat, ei heidän enää tarvitse kuolla, mutta
        ne jotka ovat tehneet liiton saatanan joukkojen kanssa, he joutuvat tuhoon
        eikä ketään heistä enää herätetä henkiin. Se on " toinen kuolema "joka
        esiintyy selvästi raamatussa.


      • Tosiuskova
        ei-kerrottuna kirjoitti:

        Ei Raamatussa ole kerrottu tarkkoja päiviä tuleville tapahtumille, monet vaan haluaisivat tietää.

        Juuri sentähden Jeesus varoitti, pysymällä "valveilla " eli tietoisena siitä
        mitä raamatussa annettujen ohjeiden noudattamisella tarkoitetaan.
        Jos se aika olisi ilmoitettu, niin jokainen tietäisi olla varuillaan, mutta se
        aika tulee kuin " varas yöllä." Ateisteja ei varoiteta mistään, he ovat
        kurjimmassa asemassa, kieltäessään pelastajansa. Jumalaan luottavaiset
        eivät pelkää mitään.


      • Jospasentietäisin

        Siinäpä se salaisuus taitaa ollakkin. Kun kerran JUMALA on rakkaudellinen Jumala, niin hän antaa kaikille samat mahdollisuudet, joten ne joilla ei ollut mahdollisuutta tehdä ratkaisuaan, he saavat sen ylösnousemuksen aikana.
        Verisiä joukkomurhaajia tuskin kannnattaa herättää, mutta sekin on vain
        omakohtainen arvailuni. Jos kaikki syyttömät uhrit saavat mahdollisuuden
        ylösnousemukseen, niin ehkäpä menetykset eivät enää merkitse mitään.


    • Paljon olisi ymmärretty jos Jumalan Poika ajateltaisiin ihmiskuntana. Jumala loi Adamin joka aikoinaan käsitettiin sanaksi ihminen, jolloin jokainen on tuo adam
      jokainen tekee koko elämänsä ajan kysymystä menenkö piiloon rakkauden opetusta vai annanko anteeksi itselleni että yritin piiloutua kuten adam - ihminen- kuvattiin paratiisissa tehneeksi.

      jokainen kohdaltaan vastaa uudelleen ja uudelleen kunnes oppii oikean vastauksen

      Jeesus oli ihminen joka oli jo oppinut, hyväksynyt anteeksiannon, sovituksen, itselleen.

      Maailmaa ei tarvitse täyttää ihmisyksilöillä tarkoitus on että Jeesuksen opetuksen idea täyttäisi maailman, rakkaudesta, anteeksiannosta ja sovituksesta tavoittaisi jokaisen. Ei Jumala kehoja kaipaa Hän toivoo että hänen rakkautensa ymmärrettäisiin.

      muuten maailman täyttäminen ihmisyksilöillä lopulta opettaa että kaveri on otettava huomioon joten silläkin on vai se yksi päämäärä rakastan lähimäistäsi NIINKUIN itseäsi

      • Järjestykseen

        Jo ensimmäisillä sivuilla selviää miten ADAM oli myöskin Jumalan poika,
        luomus joka ei ollut kahden ihmisen ,miehen ja naisen yhdynnän tulos.
        Turhaa rinnastaa meitä saman-arvoiseksi ADAMIN kanssa. Jeesus teki ihmetekoja jo ollessaan nuori. Nuorukaisenakin hän kinasteli juutalaisten
        kirjanoppineiden kanssa, ja sai paljon hämmennystä aikaan synagoogassa.
        Vasta miehuuden ikään päästyään, Jeesus sai kasteen ja pyhänhengen
        isältään YAHWElta, aloittaakseen evankeliumin julistamisen.


      • Siunausta
        Järjestykseen kirjoitti:

        Jo ensimmäisillä sivuilla selviää miten ADAM oli myöskin Jumalan poika,
        luomus joka ei ollut kahden ihmisen ,miehen ja naisen yhdynnän tulos.
        Turhaa rinnastaa meitä saman-arvoiseksi ADAMIN kanssa. Jeesus teki ihmetekoja jo ollessaan nuori. Nuorukaisenakin hän kinasteli juutalaisten
        kirjanoppineiden kanssa, ja sai paljon hämmennystä aikaan synagoogassa.
        Vasta miehuuden ikään päästyään, Jeesus sai kasteen ja pyhänhengen
        isältään YAHWElta, aloittaakseen evankeliumin julistamisen.

        Henkeni on Jumalaa ja Jumalasta - niin jokaisessa. Joten henki luotiin silloin kun Jumalan Poika eli ihmiskunta Luotiin.
        Minusta jonkun yksilön henkeä ei luotu erikseen. Huom. tämä on minun henkeni ajatus. Siunausta


    • Selkeyttä

      Mikä on oikea evankeliumi? Erilaisia kirkkoja ja suuntia on tuhansia. Kristus perusti vain yhden kirkon, mutta siitä luovuttiin samalla kun apostolit surmattiin eikä uusia ehkä olojen vuoksi voitu valita. Seurasi luopumukssen aika.

      Vihdoin Herra kutsui profeetan ja kirkko palautettiin v .1830. Uskomatontako? Olen ollut tuon palautetuksi sanotun kirkon jäsen yli 50 vuotta ja olen vakuuttunut, että palautus todella on tapahtunut: www.mormonit.fi

      • 12_13

        "Mikä on oikea evankeliumi?"

        "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta".
        Luuk. 4:18-19

        Mutta hän sanoi heille: "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten minä olen lähetetty".
        Luuk. 4:43

        …Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."
        Joh. 18:37


      • Tyhjiäpuheita

        Voihan noita raamatunpaikkoja toistella, niinkuin ne kuuluisivat meille
        henkilökohtaisesti ilmoitettuina. Jeesus puhui sillä hetkellä seuraajilleen.
        Liian monet miljoonat ottavat kaiken sanotuksi heille henkilökohtaisesti,
        mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa. On tehtävä ero kuka puhui, ja kenelle
        puhuttiin. Meillä ei ole tänä päivänä yhtään totuutta omaavaa puhujaa
        pyhässä hengessä. Jokainen ns. saarnaaja puhuu OMIAAN raamattua
        lainaten. Jeesus sekä apostolit olivat suorassa yhteydessä taivaalliseen
        hallitukseen pyhänhengen voiman välityksellä, sentähden heillä oli
        pyhänhengen voima ja tietoisuus totuudesta. Ne meiltä puuttuvat täysin.


      • Kastamatonuskova

        Maapallolla on elänyt paljon ihmisiä jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan
        pyhistä kirjoituksista. Sentähden täytyy tulla aika milloin heille kaikille
        tullaan julistamaan evnkeliumia, mutta se aika täytyy olla ylösnousemuksen
        jälkeen, jotta kaikilla olisi mahdollisuudet pelastua, jos haluavat.Nyt ei anneta syntejä anteeksi eikä kukaan nouse taivaaseen, eikä maan päälle.
        Se aika tulee olemaan raamatun mukaan vasta tulevaisuudessa, kunnes
        " aika on täysi." Jeesus vastasi, sen ajan alkamisesta ei tiedä kukaan," EI
        EDES POIKAKAAN, vaan ISÄ YKSIN. " Siinä esiintyy selvä voimasuhde
        ISÄN ja POJAN välillä.ISÄ on YKSI, ja ylin henkipersoona. Sen ymmärsivät
        entisaikojen kristityt ilman mitään sekaannusta kolminaisuuteen.


      • Viisaudenalku
        12_13 kirjoitti:

        "Mikä on oikea evankeliumi?"

        "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta".
        Luuk. 4:18-19

        Mutta hän sanoi heille: "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten minä olen lähetetty".
        Luuk. 4:43

        …Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."
        Joh. 18:37

        Luukas ja Johannes lausuivat ne sanat. He olivat oikeutetut saarnaamaan
        koska he olivat saaneet pyhänhengen vuodatuksen ja sen mukana
        tietoisuuden totuudesta. Evankeliumia saarnaavalla pitää olla totuus
        hallussaan, mikä on " lainatavaraa " taivaalliselta hallitukselta eli suora
        jatkuva yhteys Jumalaan. Tosi-viisaus voi tulla ainoastaan luojalta, koska
        ihmisviisaus on kalpeaa Jumalan viisauden rinnalla.


      • Irtivalheista

        Taas mennään hakoteille. Ei jeesus perustanut yhtäkään KIRKKOA.
        Apostolien aikana heillä oli ainoastaan seurakuntia joiden jäsenet
        kokoontuivat eri paikoissa, kodeissa, kylissä ja kaupungeissa. He
        eivät olleet kiinnostuneita rakentamaan mitään " häviävää maan päälle "
        koska he tiesivät tulevasta muutoksesta ja sen tuomasta uudesta
        järjestelmästä, missä ei tarvita ristillä koristeltuja rakennelmia.


      • Asiathanskassa

        Kamalaa mainostusta saatanan järjestöstä, jossa hyväksytään tyttölasten
        hyväksikäyttö uskonnon varjolla. 12 vuotias tyttö voidaan " naittaa " 70
        vuotiaalle pedofiilia harrastavalle ukolle. Näin tehdään amerikoissa, miisä
        on enemmän mormooneja kuin missän muualla maapallolla. Yksi monista
        jenkkien hyväksymistä rahoituslaitoksista israelin valtion kassaan. Lisäät siihen koko kristikunnan, niin hapankaalisoppa on valmis.


      • 12_13
        Tyhjiäpuheita kirjoitti:

        Voihan noita raamatunpaikkoja toistella, niinkuin ne kuuluisivat meille
        henkilökohtaisesti ilmoitettuina. Jeesus puhui sillä hetkellä seuraajilleen.
        Liian monet miljoonat ottavat kaiken sanotuksi heille henkilökohtaisesti,
        mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa. On tehtävä ero kuka puhui, ja kenelle
        puhuttiin. Meillä ei ole tänä päivänä yhtään totuutta omaavaa puhujaa
        pyhässä hengessä. Jokainen ns. saarnaaja puhuu OMIAAN raamattua
        lainaten. Jeesus sekä apostolit olivat suorassa yhteydessä taivaalliseen
        hallitukseen pyhänhengen voiman välityksellä, sentähden heillä oli
        pyhänhengen voima ja tietoisuus totuudesta. Ne meiltä puuttuvat täysin.

        "pyhänhengen voima ja tietoisuus totuudesta. Ne meiltä puuttuvat täysin."

        Joten teidän puheita ei tarvitse ottaa vakavasti? :)


      • Selkeyttä
        Kastamatonuskova kirjoitti:

        Maapallolla on elänyt paljon ihmisiä jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan
        pyhistä kirjoituksista. Sentähden täytyy tulla aika milloin heille kaikille
        tullaan julistamaan evnkeliumia, mutta se aika täytyy olla ylösnousemuksen
        jälkeen, jotta kaikilla olisi mahdollisuudet pelastua, jos haluavat.Nyt ei anneta syntejä anteeksi eikä kukaan nouse taivaaseen, eikä maan päälle.
        Se aika tulee olemaan raamatun mukaan vasta tulevaisuudessa, kunnes
        " aika on täysi." Jeesus vastasi, sen ajan alkamisesta ei tiedä kukaan," EI
        EDES POIKAKAAN, vaan ISÄ YKSIN. " Siinä esiintyy selvä voimasuhde
        ISÄN ja POJAN välillä.ISÄ on YKSI, ja ylin henkipersoona. Sen ymmärsivät
        entisaikojen kristityt ilman mitään sekaannusta kolminaisuuteen.

        Kristus saarnasi vankeudessa oleville hengille. Nytkin tehdään henkimaailmassa lähetystyötä. - Pyhien kirjoitusten oppaasta:

        KUOLLEIDEN PELASTUS. Katso myös Lunastussuunnitelma; Muistokirja; Pelastus; Sukuluettelo.

        Mahdollisuus niille, jotka ovat kuolleet saamatta evankeliumin pelastavia toimituksia, saada nämä toimitukset temppelissä, jossa kirkon kelvolliset elossa olevat jäsenet suorittavat ne heidän puolestaan. Kuolleille opetetaan evankeliumia henkimaailmassa, ja he voivat ottaa vastaan toimitukset, jotka suoritetaan heidän puolestaan kuolevaisuudessa.

        Uskolliset kirkon jäsenet tutkivat sukuaan ja laativat sukuselvityksiä määrittääkseen esivanhempiensa nimet ja syntymäajat, niin että näiden puolesta voidaan suorittaa pelastavat toimitukset.

        Sano vangituille: Lähtekää, Jes. 49:9 (Jes. 24:22; 1. Nefi 21:9). Vangituille julistetaan vapautusta, Jes. 61:1 (Luuk. 4:18). Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen, Mal. 3:23–24 (3. Nefi 25:5–6; OL 110:13–16). Kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, Joh. 5:25. Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? 1. Kor. 15:29. Kristus saarnasi vankeudessa oleville hengille, 1. Piet. 3:18–20. Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, 1. Piet. 4:6. Poika kävi henkien luona vankilassa, OL 76:73. Silloin tulee niiden lunastus, jotka ovat saaneet osansa siinä vankilassa, OL 88:99. Kasteallasta ei ole maan päällä, niin että pyhiäni voitaisiin kastaa kuolleiden puolesta, OL 124:29. Kaikki kuolleet, jotka olisivat ottaneet vastaan evankeliumin, ovat selestisen valtakunnan perillisiä, OL 137:7–10. Jumalan Poika ilmestyi julistamaan vapautusta vangituille, jotka olivat olleet uskollisia, OL 138:18. Vankeudessa olleet henget tulivat esiin, Moos. 7:57.

        www.mormonit.fi


      • Selkeyttä
        Irtivalheista kirjoitti:

        Taas mennään hakoteille. Ei jeesus perustanut yhtäkään KIRKKOA.
        Apostolien aikana heillä oli ainoastaan seurakuntia joiden jäsenet
        kokoontuivat eri paikoissa, kodeissa, kylissä ja kaupungeissa. He
        eivät olleet kiinnostuneita rakentamaan mitään " häviävää maan päälle "
        koska he tiesivät tulevasta muutoksesta ja sen tuomasta uudesta
        järjestelmästä, missä ei tarvita ristillä koristeltuja rakennelmia.

        Kristus perusti kirkon, kun hän kutsui apostolit. Sitä sanottiin aluksi seurakunnaksi, mutta kun seurakuntia tuli lisää, tarvittiin kirkko -sana:
        Matt. 16:18

        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe