Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ystävien hylkäämä

MariJo-

Kuuntelen ja vastaan viesteihin ja puheluihin. Kuuntelen ja annan anteeksi pitkät puhelunvälit . Kuulen puolitutuilta parhaiden ystävieni menneen naimisiin. " Voi no ei sen nyt ihan näin pitänyt mennä" oli ainoa kommentti. Menipä kuitenkin.

Pyydän ystäväni ensimmäisen lapseni kummeiksi.Oikeana syntymäpäivänä ei ehditty paikalle varmaan kertaakaan koko 15-vuotisen kummiuran aikana. Tiedän kaiken heidän parisuhteistaan, työongelmistaan, lomareissuistaan. Jos olen kutsuttuna mukaan bileisiin, kuulun " ynnä muut" - kastiin, jotka tulevat paikalle ydinjoukon paljuiltua tai syötyä etukäteen. Minun järjestämiin kemuihin he eivät joko saa järjestettyä aikaa tai tulevat vain käväisemään.

Minun elämästäni he tietävät vain sen, mitä Facebookissa kerron.Ei siis paljoa. Koska keskusteluissa ei tule koskaan vaihetta, jossa aidosti haluttaisiin tietää, mitä minulle kuuluu. Elämäni on toisen mielestä ehkä tylsää, toista ystävääni saattaa kalvaa perheemme hyvä taloudellinen tilanne tai sitten joku muu. Kasvotusten kahdestaan tuntuu aina ihanalta nähdä, mutta kun yhteydenottoa tai aloitetta mihinkään ei ikinä kuuluu toiselta osapuolelta, olen tullut siihen tulokseen, etten merkitse näille 20 vuoden takaisille ystävilleni yhtään mitään. Sisarusten puuttuessa näitten vanhimpien ystävyyssuhteiden kariutuminen surettaa tosi paljon

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

      Se on vain niin, että kun on se perhe ja oma ydinjoukko, niin ystäville ei enää monella liikene aikaa ja energiaa. Ei kaikki ole niin sosiaalisia. On sitten heitä, joilla on parisuhde ja jälkikasvua, mutta se ei riitä vaan kaipaisi vielä oikeita ystäviä. Sinulla on ymmärtääkseni perhe ja taloudellisesti pärjäätte hyvin. Ole kiitollinen siitä. Elämässä ei vain voi aina toteutua se maksimaallinen ihanne: jostain se ontuu; ystävät, varallisuus, terveys, parisuhde, työongelmat...

      • miksinäin

        Niin ja nykyään on käytössä kaikki se tekniikka, jonka välityksellä yhteydenpito on vielä helppoa ja kätevää ja silti ihmiset ovat yksinäsempiä kuin koskaan.


      • 1119

        Varsinkin, jos ihmisellä on perhe, työ ja vielä lisäksi jokin ydinjoukko, tuppaavat muut tuttavat tippumaan pois yhteydenpidosta. Minulla alkoivat yhteydet ystäviin hiipua nuoruusvuosien jälkeen. He löysivät kumppanin, perheellistyivät ja osa löysi jo uusiakin kumppaneita. Tuntuu siltä, että hmiset haluavat olla tekemisissä vain niiden kanssa, joiden elämäntilanne on sama kuin itsellä. Ystävyys lopahtaa helposti, jos jää työttömäksi, masentuu, ei ole parisuhteessa tai ei ole lapsia, jos köyhtyy tai sattuu rikastumaan. Ihmiset ovat melko suoraviivaisia näissäkin asioissa. Kuulostaa rankalta, mutta se lienee luonnonlaki. Ystävyyttä ei voi pakottaa ja kaikenlainen erilaisuus altistaa ulkopuolisuudelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe