Kesäopinnot ja opintotuki

opiskelija93939

Hei, onko täällä ketään joka on tehnyt yliopisto-opiskelijana kesäopintpja saadakseen opintotuen? Kelan sivuilla sanotaan, että täytyy olla päätoiminen opiskelija kesäisin voidakseen tuen saada, joten kuinka monta opintopistettä täytyy kesällä saada tukien tulemiseksi? Millainen on kesällä se opiskeluaikataulu jos kesäopintoja suorittaa? Kiitos etukäteen vastauksista! :)

4

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • am1s

      On kyllä yliopistojen taso mennyt alhaiseksi, kun sisään otetaan sellaisia jotka eivät osa Kelan sivuja käyttää. Vinkkini on, että lukee todella selkeästi

    • 12456

      Säännöt ovat ihan samat kuin muunakin opiskeluaikana.

    • Iiiiiiiina

      N. 5 op / kk. Joiltakin kuukausilta voi saada enemmän kuin toisilta, joiltakin vähemmän. Kunhan yhteissumma on sellainen, että oikeuttaa tukeen.

    • opisk

      Kannattaa katsoa tarkkaan, että opintosuoritukset ovat kesä-elokuussa. Ainakin omassa yliopistossa on joitain kursseja merkattu kesäkursseiksi vaikka päättyvät jo toukokuun lopulla. Tosin monet lehtorit suostuvat laittamaan suorituksen kesäkuun puolelle jos sitä erikseen pyydät. Kesältä on myös tehtävä tarkka opintosuunnitelma tukia haettaessa, johon kirjataan aiotut kurssit ja suorituspäivämäärät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe