Pitääkö teidän taikauskoisten mielestä

Kysyn_vain

uskoa Jeesuksen lisäksi myös riivaajien olemassa oloon?

Entä puhutteko kaikki "kielillä" ja siedättökö kovimmatkin myrkyt?

Alla olevien UT:n tekstien mukaisesti kaikkien "uskovien" pitäisi kyetä parantamaan sairaita. Miksi kuitenkin te taikauskoiset kuolette ja sairastatte aivan kuin tavallisetkin ihmiset?

Markus: 16:17-18:
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin tekisin eron taikauskon ja kristinuskon välillä. Jo taikauskon määritelmä sulkee kristinuskon sen ulkopuolelle.
      Raamattu puhuu kyllä riivaajista ja niiden todellisuudesta. Kaikki uskovaiset eivät välttämättä puhu kielillä, kielilläpuhuminen on lahja, jonka Jumala antaa niille joille, Hän katsoo sen olevan tarpeellinen.
      Markuksen evankeljumin merkit seuraavat uskovaisia, mutta eivät välttämättä kaikkia uskovaisia. Jumala jakaa armonlahjojaan tarpeen ja sopivuuden mukaan. Ei meitä uskovaisia olla vapautettu kuolemasta tai sairauksista, tavallisia ihmisiä mekin olemme vikoinemme ja sairauksinemme.

      • Sairaat_uskonnot

        Todellisuudessahan mitään "kielilläpuhumista" ei ole edes olemassa.

        Kuka teistä kestää esim. aavikkotaipaanin (maailman myrkyllisin käärme) pureman?
        Annapa nimiä niin testataan......

        Miksette taikauskoiset paranna toisianne? Eihän tarvittaisi kuin muutama kymmen helluntailainen "tosiuskova", niin ette tarvitsisi lääkäreitä ollenkaan.


      • Apt.28
        Sairaat_uskonnot kirjoitti:

        Todellisuudessahan mitään "kielilläpuhumista" ei ole edes olemassa.

        Kuka teistä kestää esim. aavikkotaipaanin (maailman myrkyllisin käärme) pureman?
        Annapa nimiä niin testataan......

        Miksette taikauskoiset paranna toisianne? Eihän tarvittaisi kuin muutama kymmen helluntailainen "tosiuskova", niin ette tarvitsisi lääkäreitä ollenkaan.

        1 Kun olimme pelastuneet, niin me sitten saimme tietää, että saaren nimi oli Melite.
        2 Ja sen asukkaat osoittivat meille suurta ystävällisyyttä: he sytyttivät nuotion ja ottivat meidät kaikki sen ääreen, kun oli ruvennut satamaan ja oli kylmä.
        3 Mutta Paavali kokosi kasan risuja, ja kun hän pani ne nuotioon, tuli kyykäärme kuumuuden tähden esiin ja kävi kiinni hänen käteensä.
        4 Kun asukkaat näkivät tuon elukan riippuvan kiinni hänen kädessään, sanoivat he toisilleen: "Varmaan tuo mies on murhaaja, koska kostotar ei sallinut hänen elää, vaikka hän pelastuikin merestä."
        5 Mutta hän pudisti elukan tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        6 Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut, muuttivat he mielensä ja sanoivat hänen olevan jumalan.


      • Sairaat_uskonnot kirjoitti:

        Todellisuudessahan mitään "kielilläpuhumista" ei ole edes olemassa.

        Kuka teistä kestää esim. aavikkotaipaanin (maailman myrkyllisin käärme) pureman?
        Annapa nimiä niin testataan......

        Miksette taikauskoiset paranna toisianne? Eihän tarvittaisi kuin muutama kymmen helluntailainen "tosiuskova", niin ette tarvitsisi lääkäreitä ollenkaan.

        Olen itsekkin kuullut usein kielilläpuhumista, joten voin todistaa, että se on todellista. Mikään itsetarkoitus se ei tietenkään ole. Kielilläpuhuja ei ole sen arvokkaampi kuin se joka ei puhu.
        Tuossa Markuksen evankeliumin kohdassa sanotaan nimenomaan että "jos", se ei ole mikään testauskeino eikä uskonmittari. Usko on paljon enemmän ja kokonaisvaltaisempaa.
        Myöskään Jumala ei ole mikään "parannusautomaatti". Jumalan tahdosta jotkut paranevat jotkut eivät. Jumala on tässä asiassa täysin suvereeni. Jumala näkee ihmisen tilanteen kokonaisvaltaisesti, nykyisyyden ja tulevan, Hän on paras ihmisen elämän ohjaaja.


      • Sairaat_uskonnot
        juhani1965 kirjoitti:

        Olen itsekkin kuullut usein kielilläpuhumista, joten voin todistaa, että se on todellista. Mikään itsetarkoitus se ei tietenkään ole. Kielilläpuhuja ei ole sen arvokkaampi kuin se joka ei puhu.
        Tuossa Markuksen evankeliumin kohdassa sanotaan nimenomaan että "jos", se ei ole mikään testauskeino eikä uskonmittari. Usko on paljon enemmän ja kokonaisvaltaisempaa.
        Myöskään Jumala ei ole mikään "parannusautomaatti". Jumalan tahdosta jotkut paranevat jotkut eivät. Jumala on tässä asiassa täysin suvereeni. Jumala näkee ihmisen tilanteen kokonaisvaltaisesti, nykyisyyden ja tulevan, Hän on paras ihmisen elämän ohjaaja.

        Et älykääpiö ymmärtänyt sanaa "todellinen". Taikauskoinen ihmínen voi puhua hurmostilassa siansaksaa, mutta se monkerrus ei tarkoita mitään.


      • Sairaat_uskonnot kirjoitti:

        Et älykääpiö ymmärtänyt sanaa "todellinen". Taikauskoinen ihmínen voi puhua hurmostilassa siansaksaa, mutta se monkerrus ei tarkoita mitään.

        En juurikaan tunne taikauskoisia ihmisiä niin en osaa ottaa kantaa heidän kielilläpuhumiseen. Kristinuskon suhteen sen sijaan voin todistaa, että olen ollut itse paikalla kun eräs naishenkilö puhui kielillä Venäjää eräälle Venäläiselle pojalle. Kyseinen naishenkilö ei osaa eikä ole opiskellut Venäjää. Poika ymmärsi puhuttua Venäjää. Kielilläpuhuja puhuu yleensä todellisia olemassa olevia kieliä.


      • Kristityt_huijarit
        juhani1965 kirjoitti:

        En juurikaan tunne taikauskoisia ihmisiä niin en osaa ottaa kantaa heidän kielilläpuhumiseen. Kristinuskon suhteen sen sijaan voin todistaa, että olen ollut itse paikalla kun eräs naishenkilö puhui kielillä Venäjää eräälle Venäläiselle pojalle. Kyseinen naishenkilö ei osaa eikä ole opiskellut Venäjää. Poika ymmärsi puhuttua Venäjää. Kielilläpuhuja puhuu yleensä todellisia olemassa olevia kieliä.

        On käsittämätöntä, ettei väitteesi tueksi ole olemassa ainuttakaan todistetta!

        Vaikka kuinka kielillä puhumista on tutkittu, aina on vedetty vesiperä. Usein tapaukset ovat osoittauneet huijauksiksi.


      • Kristityt_huijarit kirjoitti:

        On käsittämätöntä, ettei väitteesi tueksi ole olemassa ainuttakaan todistetta!

        Vaikka kuinka kielillä puhumista on tutkittu, aina on vedetty vesiperä. Usein tapaukset ovat osoittauneet huijauksiksi.

        Melkeen joka kerta kun käyn vapaiden suuntien kokouksissa kuulen kielillä puhumista. Kehoitankin käymään paikan päällä ja tutustumaan kielillä puhuviin uskovaisiin.
        Pikainen googlaus antoi myös tieteellistä näyttöä: http://forum.netmission.fi/showthread.php?5992-Aivojen-toiminta-muuttuu-kielill%E4-puhumisen-aikana

        Lisääkin varmaan löytyy googlesta asiasta kiinnostuneille.


      • Psykoterapeutti_71
        juhani1965 kirjoitti:

        Melkeen joka kerta kun käyn vapaiden suuntien kokouksissa kuulen kielillä puhumista. Kehoitankin käymään paikan päällä ja tutustumaan kielillä puhuviin uskovaisiin.
        Pikainen googlaus antoi myös tieteellistä näyttöä: http://forum.netmission.fi/showthread.php?5992-Aivojen-toiminta-muuttuu-kielill%E4-puhumisen-aikana

        Lisääkin varmaan löytyy googlesta asiasta kiinnostuneille.

        On todella paljon tieteellisiä tutkimuksia, joissa glossalia on todettu puhtaasti aivojemme tuottamaksi, ei silloin puhuta mitään tunnettuja kieliaä, vaan se on ns. siansaksaa.

        http://skepdic.com/glossol.html
        https://www.youtube.com/watch?v=QXjok5DwQ5E

        Harmittavasti on myös paljon uskovaisten rahoittamia ns. "pseudo-scientific"-tutkimuksia, jollaiseen sinäkin viittasit. Löytyy myös useita sivustoja, joissa nuo uskovaisten levittämät valheet on kumottu.


      • Psykoterapeutti_71 kirjoitti:

        On todella paljon tieteellisiä tutkimuksia, joissa glossalia on todettu puhtaasti aivojemme tuottamaksi, ei silloin puhuta mitään tunnettuja kieliaä, vaan se on ns. siansaksaa.

        http://skepdic.com/glossol.html
        https://www.youtube.com/watch?v=QXjok5DwQ5E

        Harmittavasti on myös paljon uskovaisten rahoittamia ns. "pseudo-scientific"-tutkimuksia, jollaiseen sinäkin viittasit. Löytyy myös useita sivustoja, joissa nuo uskovaisten levittämät valheet on kumottu.

        Vaikea on toisaalta omia tai muiden uskovaisten kokemuksia kumota kun kuulee puhuttavan jotain tunnettua kieltä. Toisaalta vaikka se kielillä puhuminen kuulostaisikin "siansaksalta" ei sillä ole merkitystä, koska käytetty kieli ei ole se merkityksellinen seikka kielilläpuhumisessa. Raamattu kehoittaa että jos joku puhuu ääneen on paikalla oltava myös joku joka selittää puhutun kielen. Kielilläpuhuminen onkin anettu rakennukseksi seurakunnalle ja puhujalle itselleen.
        Minä en ala omia kokemuksiani kieltämään sen seikan perustella että joku väittää niitä valheiksi, jatkan edelleen uskomista kielilläpuhumiseen koska olen sen itse nähänyt ja kokenut lukuisia kertoja.


      • Harmittavat_uskonnot
        juhani1965 kirjoitti:

        Vaikea on toisaalta omia tai muiden uskovaisten kokemuksia kumota kun kuulee puhuttavan jotain tunnettua kieltä. Toisaalta vaikka se kielillä puhuminen kuulostaisikin "siansaksalta" ei sillä ole merkitystä, koska käytetty kieli ei ole se merkityksellinen seikka kielilläpuhumisessa. Raamattu kehoittaa että jos joku puhuu ääneen on paikalla oltava myös joku joka selittää puhutun kielen. Kielilläpuhuminen onkin anettu rakennukseksi seurakunnalle ja puhujalle itselleen.
        Minä en ala omia kokemuksiani kieltämään sen seikan perustella että joku väittää niitä valheiksi, jatkan edelleen uskomista kielilläpuhumiseen koska olen sen itse nähänyt ja kokenut lukuisia kertoja.

        Useihin uskontojen kuuluu kielilläpuhuminen juuri silloin kun päästään hurmostilaan.

        "Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta."

        Joko on olemassa muitakin Jumalia, jotka ovat innoissaan kielilläpuhumisesta tai sitten tuon siansaksa on aivojemme itsestään tuottamaa. Jälkimmäinen vaihto on selvästi vahvempi.


      • Harmittavat_uskonnot kirjoitti:

        Useihin uskontojen kuuluu kielilläpuhuminen juuri silloin kun päästään hurmostilaan.

        "Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta."

        Joko on olemassa muitakin Jumalia, jotka ovat innoissaan kielilläpuhumisesta tai sitten tuon siansaksa on aivojemme itsestään tuottamaa. Jälkimmäinen vaihto on selvästi vahvempi.

        Jokainen on tietenkin oikeutettu uskomaan kielilläpuhumisesta niinkuin itse kokee parhaammaksi. Itse pitäydyn Raamatullisella linjalla suhteessa kielilläpuhumiseen. Uskon, että kielilläpuhujat kokevat kielilläpuhumisen rakentavana ja hoitavana tapahtumana.


      • asiallinenkeskustelija
        Harmittavat_uskonnot kirjoitti:

        Useihin uskontojen kuuluu kielilläpuhuminen juuri silloin kun päästään hurmostilaan.

        "Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta."

        Joko on olemassa muitakin Jumalia, jotka ovat innoissaan kielilläpuhumisesta tai sitten tuon siansaksa on aivojemme itsestään tuottamaa. Jälkimmäinen vaihto on selvästi vahvempi.

        En ole ollut niin kiinnostunut uskonnoista, että tietäisin, missä määrin niihin kuuluu kielilläpuhumista. Uskon, että mainitsemaasi tapaakin maailmassa löytyy.

        Omalta kohdaltani voin vakuuttaa, että en ole ollut jossain epämääräisessä hurmostilassa puhuessani kielillä. Yleensä puhun kielillä vain yksin ollessani, rukouksessa ja hiljentyneenä. Olen saanut kielilläpuhumisen armolahjasta siunausta, armoa ja rauhaa omaan elämääni. Tiedän, että Jumala ymmärtää puheeni, vaikka en itse ymmärrä. Joskus koen, että on parempi puhua "salaisuuksia hengessä", niin kuin Raamattu asian ilmaisee kuin käyttää äidinkieltä.

        En pidä kielilläpuhumista "estraditaiteena". Se on tarkoitettu uskovan omaksi rakentumiseksi. Poikkeustapauksen muodostaa julkinen kielilläpuhuminen seurakunnassa, mutta silloin pitää olla selittäjä. Muuten kukaan ei ymmärrä puhujaa, ja se on tuuleen puhumista.

        Aloittajalle sanoisin vielä, että mielestäni ei ole fiksua aloittaa keskustelua nimittelemällä ihmisiä taikauskoisiksi. Se osoittaa, ettei kunnioita niitä, joilta odottaa osallistumista ja asiallista keskustelua.

        Kysyt, pitääkö uskovan uskoa riivaajien olemassa oloon. Minusta ei välttämättä. Se ei ole pelastuksen ehto eikä uskonelämän ydin.
        Usko Jeesukseen on ydin, koko elämä. Muut ovat marginaalisia kysymyksiä, joista voi tietysti keskustella, mutta mielestäni niille ei pidä panna pääpainoa eikä yleensäkään enemmän painoa kuin ne ansaitsevat. Vain sen verran, jotta tietäisimme varoa kanssakäymistä niiden kanssa. Sielunvihollinen ja sen joukot eivät ansaitse liikaa huomiota. Raamatun mukaan riivaajat ja pahan voimat ovat kyllä todellisia, mutta eivät ollenkaan "jokapäiväistä leipää" uskovalle. Itse ajattelen tuollaisia aniharvoin. Uskon kuitenkin, mitä Raamattu sanoo niistä.

        Me uskovat kuolemme ruumiillisen kuoleman niin kuin taikauskoisetkin ja jokainen ihminen. Se ei ole kuitenkaan se todellinen kuolema.
        Todellinen kuolema hengellisessä mielessä on ero Jumalasta.
        MIten voimme siitä selvitä? Kiitos olkoon Jumalalle, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.


      • Samaam
        asiallinenkeskustelija kirjoitti:

        En ole ollut niin kiinnostunut uskonnoista, että tietäisin, missä määrin niihin kuuluu kielilläpuhumista. Uskon, että mainitsemaasi tapaakin maailmassa löytyy.

        Omalta kohdaltani voin vakuuttaa, että en ole ollut jossain epämääräisessä hurmostilassa puhuessani kielillä. Yleensä puhun kielillä vain yksin ollessani, rukouksessa ja hiljentyneenä. Olen saanut kielilläpuhumisen armolahjasta siunausta, armoa ja rauhaa omaan elämääni. Tiedän, että Jumala ymmärtää puheeni, vaikka en itse ymmärrä. Joskus koen, että on parempi puhua "salaisuuksia hengessä", niin kuin Raamattu asian ilmaisee kuin käyttää äidinkieltä.

        En pidä kielilläpuhumista "estraditaiteena". Se on tarkoitettu uskovan omaksi rakentumiseksi. Poikkeustapauksen muodostaa julkinen kielilläpuhuminen seurakunnassa, mutta silloin pitää olla selittäjä. Muuten kukaan ei ymmärrä puhujaa, ja se on tuuleen puhumista.

        Aloittajalle sanoisin vielä, että mielestäni ei ole fiksua aloittaa keskustelua nimittelemällä ihmisiä taikauskoisiksi. Se osoittaa, ettei kunnioita niitä, joilta odottaa osallistumista ja asiallista keskustelua.

        Kysyt, pitääkö uskovan uskoa riivaajien olemassa oloon. Minusta ei välttämättä. Se ei ole pelastuksen ehto eikä uskonelämän ydin.
        Usko Jeesukseen on ydin, koko elämä. Muut ovat marginaalisia kysymyksiä, joista voi tietysti keskustella, mutta mielestäni niille ei pidä panna pääpainoa eikä yleensäkään enemmän painoa kuin ne ansaitsevat. Vain sen verran, jotta tietäisimme varoa kanssakäymistä niiden kanssa. Sielunvihollinen ja sen joukot eivät ansaitse liikaa huomiota. Raamatun mukaan riivaajat ja pahan voimat ovat kyllä todellisia, mutta eivät ollenkaan "jokapäiväistä leipää" uskovalle. Itse ajattelen tuollaisia aniharvoin. Uskon kuitenkin, mitä Raamattu sanoo niistä.

        Me uskovat kuolemme ruumiillisen kuoleman niin kuin taikauskoisetkin ja jokainen ihminen. Se ei ole kuitenkaan se todellinen kuolema.
        Todellinen kuolema hengellisessä mielessä on ero Jumalasta.
        MIten voimme siitä selvitä? Kiitos olkoon Jumalalle, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Jaan kokemuksesi kielilläpuhumisesta. Kielilläpuhumisen lahja on armolahja, jolla uskova rakentaa itseään, "puhuu salaisuuksia Hengessä". Kielten selittämisen lahjaa tulisi Paavalin kehoituksen mukaisesti rukoilla, jotta lahjasta olisi hyötyä muillekin. Jumala ei kutsumistaan ja antamiaan armolahjoja kadu, näin todetaan raamatussa.

        Kielilläpuhumisen lahjan omaava henkilö voi rukoilla koska tahansa, ei siihen tarvita hurmoksia. Se on käytännön työkalu oman hengellisen elämän hoidossa. Täytyy muistaa että armolahjoista Paavali puhuu Korinttolaiskirjeessä, jossa hän myös kyseistä seurakuntaa paljon nuhteli erilaisista asioista.

        Kielilläpuhumisen tulisi olla arkipäiväisessä käytössä, ei kuitenkaan niin, että häiritsee ihmisiä heille vieraalla asialla. Lahjan antaja Jumala on tärkein, ei lahjat, vaikka omaisi ne kaikki. Paavali toteaakin kaikkein olennaisimman ja se on: "Oppia tuntemaan Kristuksen Rakkaus, joka on kaikkea tietoa ylempänä!"


    • 116

      Taikauskoiset eivät siedä mitään myrkkyjä vaan kuten Raamattukin sanoo, ne jotka USKOVAT, jos niin on Jumalan tahto. Raamatun mukaan kaikki eivät puhu kielillä.

      1.Kor. 12

      29. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
      30. Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
      31. Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

      Ja kyllä oikeat uskovaiset uskovat riivaajiin, niistä mainitaan Raamatussa niin monessa kohdassa. Kaikki uskovaisetkin ovat tämän maanpäällisen elämän ajan syntisiä, kukaan ei tule täydelliseksi eli synnittömäksi, sen takia uskovaisetkin sairastavat välillä.

      1.Joh. 1

      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      Suuri apostoli Paavalikin oli syntinen, mutta hän sai laupeuden, eli oli armahdettu syntinen, eli Jumalan silmissä synnitön.

      1.Tim. 1

      15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
      16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.

      • Tositosi vahva aikuisten oikea usko siis vapauttaa terveydenhoidon resurssit tositosiuskovaisten osalta meidän älykköjen käyttöön,nkoska tositosiaikuisten oikeastiuskovainen selviää katkenneesta jalasta, kaularankamurtumasta ja valkoisesta kärpässienestä pelkästään ihan aikuisten oikeasti uskomalla ihan oikeaan jeesukseen.

        Kaikille uskossaan vahvoille suosittelen valkoisesta kärpässienestä valmistettua muhennosta. Uskovalle semmonen ei voi mitään. Itse kyllä nautin kovasti punaisen kärpässienen muunnosten aiheuttamasta 'myrkytyksestä'.


      • Huomioin
        he-ma kirjoitti:

        Tositosi vahva aikuisten oikea usko siis vapauttaa terveydenhoidon resurssit tositosiuskovaisten osalta meidän älykköjen käyttöön,nkoska tositosiaikuisten oikeastiuskovainen selviää katkenneesta jalasta, kaularankamurtumasta ja valkoisesta kärpässienestä pelkästään ihan aikuisten oikeasti uskomalla ihan oikeaan jeesukseen.

        Kaikille uskossaan vahvoille suosittelen valkoisesta kärpässienestä valmistettua muhennosta. Uskovalle semmonen ei voi mitään. Itse kyllä nautin kovasti punaisen kärpässienen muunnosten aiheuttamasta 'myrkytyksestä'.

        Tarkoitatko että a) sinä edustat kommentteinesi älykköä, vai niin B) että sinun kantaasi edustavien joukkoon kuuluu älyköt?Jos vastaus on a), minun on uskottava, että nautit runsaasti punaisen kärpässienen muunnoksia!


    • yksinkertaista

      Kaikki uskonnot ovat taikauskoa koska aina joku porukka kuvittelee oman järjestelmän määräysten mukaan asiat samalla tavalla. Jos joku uskonto olisi "oikea" niin vuosisatojen kuluessa se syrjäyttäisi väärät. Näin ei ole käynyt joten jokainen uskomusjärjestelmä on yhtä "oikea". Näin ollen vain bahai on oikea koska sen mukaan uskontoja ei voi lajitella oikeisiin ja vääriin.

      • kyllästynyt.tähän

        Miksi aina postaat tuota samaa?


      • * Raamattu ei opetakkaan, että pitää olla jonkun USKONNON kannattaja ! Uskontoja on mieletön määrä maailmassa, ja mikään niistä ei pelasta ketään. On sitten Raamatun ilmoittama pelastus tie, Jumalan suunnitelma ihmiseen nähden, tämän pelastus tien Jumala avasi Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, Hän avasi sen oman ruumiinsa uhrin kautta, sovitti ihmiskunnan synnit ristillään vuodattamansa veren kautta. On siis kyse USKOSTA, ei uskonnoista, henkohtaisesta uskosta Persoonaan, Jeesukseen, uskomalla Häneen me saamme synnit anteeksi, ja pääsemme lapsen asemaan, olemme Jumalan lapsia, emme jonkun uskonnollisen järjestön tai yhteisön jäseniä!
        * Uskomalla Jeesukseen, emme missään nimessä ole minkään taikauskon alaisuudessa, vaan elävässä uskossa, johon synnytään uudesti Ylhäältä, Jumalan Hengen kasteessa. Totisessa uskossa olemme täysin suojatut kaikelta taikauskolta, Jeesuksen veri suojelee omantuntomme kaiksesta , mikä ei ole Jumalan Hengen luomaa ja vaikuttamaa.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Raamattu ei opetakkaan, että pitää olla jonkun USKONNON kannattaja ! Uskontoja on mieletön määrä maailmassa, ja mikään niistä ei pelasta ketään. On sitten Raamatun ilmoittama pelastus tie, Jumalan suunnitelma ihmiseen nähden, tämän pelastus tien Jumala avasi Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, Hän avasi sen oman ruumiinsa uhrin kautta, sovitti ihmiskunnan synnit ristillään vuodattamansa veren kautta. On siis kyse USKOSTA, ei uskonnoista, henkohtaisesta uskosta Persoonaan, Jeesukseen, uskomalla Häneen me saamme synnit anteeksi, ja pääsemme lapsen asemaan, olemme Jumalan lapsia, emme jonkun uskonnollisen järjestön tai yhteisön jäseniä!
        * Uskomalla Jeesukseen, emme missään nimessä ole minkään taikauskon alaisuudessa, vaan elävässä uskossa, johon synnytään uudesti Ylhäältä, Jumalan Hengen kasteessa. Totisessa uskossa olemme täysin suojatut kaikelta taikauskolta, Jeesuksen veri suojelee omantuntomme kaiksesta , mikä ei ole Jumalan Hengen luomaa ja vaikuttamaa.

        Kyllä jeesukseen uskominen on taikauskoa. Taikauskon määritelmä on usko sellaiseen, josta ei ole mitään todisteita.


    • vai_kirjoitusvirhe

      Siinä, että Jumala lähetti poikansa maan päälle kuolemaan ei ole mitään järkeä. Ihmisten taivaaseen pääsy tapahtuu tai ei tapahdu joka tapauksessa. Joku häiriö varmaan.

    • karvakoivellakotöissä

      pakkohan se on uskoa kun lukee näitä aloituksia!

    • Simelius

      Siekkari tekee työtään näissä uskon ja uskovien mollaajissa. Se on sen yksi tehtävä. Tärkein siekkarin tehtävä on saada ihmiset mahdollisimman kauas Jeesuksesta.

      Raamattu ei ole taikauskoa monestakin syystä. Esimerkiksi siinä näkyy Jumalan lupaukset kansalleen Israelille. Ne lupaukset ovat täyttyneet ja täyttyvät tarkoin. Turha on pullikoida Raamatun sanaa vastaan, sillä sen kirjat ennustukset täyttyvät.

      Katsokaa kuinka maailma vihaa Israelia yhä enemmän - jenkitkin ovat kääntämässä sille selkäänsä ja mahdollinen Ilmestyskirjan peto islam nostaa päätään. Katsokaa kuinka juutalainen kansa kokoontuu omaan maahansa. Maa saastuu jalkojen alla. On ilmastonmuutosta ja muuta toteutunutta asiaa lukematonta. Kaikki tulee toteutumaan silloin kuin asioiden aika on. Valvokaa sillä Jeesus tulee silloin kun tätä tulemista vähiten odotetaan.

      • Simelius

        Korjaan sanan-kirjan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe