kaasarin nestekierto

välikorjaus

on nuo letkut vähän huonossa kunnossa ilmeisesti ja vuotaa nestettä koneen päälle. ilmeisesti tuossa on jonkinlainen lämmitys ettei talvella kaasari pääse jäätymään.

niin tarvitseeko kesäkäytössä ollenkaan tuota kiertoa vai voiko sen ohittaa kokonaan?

5

2318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Letku.letkeä

      Senhän tiedät kokeilemalla. Ei vaadi suurta ponnistusta kokeilla.
      Sitten kun niitä letkuja uusit, niin osta oikeaa letkua. On nähty tapaus, missä letkut oli uusittu kaasuhitsausletkusta ja pakkasnesteen glykoli oli tehnyt kumista kumiliimaa...

    • välikorjaus

      nyt ohitettu koko keksintö mutta lakkasi toimimasta suunnilleen kokonaan. moottori pyörii tyhjäkäynnillä koko ajan yli 2000rpm. kun moottori alkaa lämmetä niin kaasua painettaessa nykii, moottorijarrutuksessa paukkuu putkessa kuin perkele. hirvittävä bensan haju auton ympärillä, tukehtuu herkästi.

      ei lähde lämpimänä käyntiin kuin todella pitkällä startilla kaasu pohjassa. katsoin kaikki alipaineletkut ja sähköjohdot mutta mielestäni ne eivät ole vaurioituneet tuossa nestekierron ohittamisessa.

    • nelivetopeto.eikirj

      Letkut ovat rikastimen (ryypyn), eli nyt kun se ei tunnista moottorin lämpötilaa pitää se rikastimen jatkuvasti päällä, eli letkut äkkiä takaisin kiinni.

      • Letku.letkeä

        Siltä tuo vaikuttaa. Laitata letkut kuntoon, itse et osaa kuitenkaan.


    • Näitäkinnähnyt

      Varmaankin saattaa sitä rikastinta varten tarvita tuota vesikiertoa. Ryyppypäällä nyt jatkuvasti kulkee, no polttoainetta myydään aivan vapaasti kun vaan rahaa riittää. Jos pidempään olet ajellut ryyppypäällä, kannattaa tarkistaa öljymäärä. Voipi sitä öljyä nyt olla runsaasti liikaa moottorissa. Puolet öljyä, puolet pensaa. Kuivana, ohuena aineena, pesa ei voitelekkaan kovin hyvin. Lisäksi pensa haihtuu huohotinkaasujen mukana moottoriin uudelleen poltettavaksi. Huonoa käyntiä, tukehtumista jo tämän takia saattaa esiintyä vaikka laitat ne letkut paikoilleen. Vaihda uudet öljyt, tulipa sitten moottorinpesukin siinä tehtyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe