Tuhoon tuomittu suhde

jättäjäXXXX

Tapasin aikonaan naisen, ja muutimme aika pian opiskelujen alettua yhteen. Avovaimo on käyny töissä ja opikellu siinä sivussa minkä ehtinyt iltaisin. Hitaastihan nuuo opinnot edistyneet kun on vuorotyötä tehnyt. Minäkin olen aina kesällä / lomilla töissä. Tuntunut hyvälle kun opintolainaa 0.

Ajatuksena meillä oli, että hän lukee inssin opinnot loppuun sitten kun minä valmistun, ja menen vakitöihin. Vaimo ihan innoissaan hehkuttaa tätä kaikille

Nyt tilanne se että en vaan rakasta enää. Tarviiko mun nyt sit vaan pakosta sietää tuota naista 2v, jotta se saa valmistua rauhassa. Olen ihan vaan kivan koulua lähellä sijainneen asunnon takia viimeiset 6kk sinnitellyt. Miten tuolle voisi asian nätisti kertoa abt. nyt? Ajattelin työpaikan kautta muuttaa ihan toiselle puolelle Suomea. Onko ideoita. Kolmatta pyörää ei onneksi ole että jos se helpottas kertomista.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenniina1

      Olette seurustelleen 2 v. Olet opetellut tuntemaan häntä, ja tullut siihen tulokseen, että hän ei ole sinun elämänkumppanisi. Seurustelun tarkoitus on juurikin opetella tuntemaan toinen. Tietenkin voi yrittää parantaa suhdetta vielä keskustelemalla. Miten paljon panostatte nykyisen suhteen ylläpitämiseen on teidän asianne päättää.

      Eroaminen harvoin on helppoa ja sitä ei voi mielestäni nätisti tehdä. Aina se tuntuu pahalta, koska eroamin tarkoittaa että toinen tavallaan hylkää. Eroaminen tuntuu pahalta kummastakin.

      Eroamisen voi kuitenkin tehdä reilusti ja rehellisesti. Istua alas ja puhua siitä, että tämä ei toimi. Voidaan keskustella syistä, mutta kannattaa olla hienovarainen eikä täräyttää kaikkea pikkuasiaa eteen. Keskustelu helpottaa kummankin toipumista. Aina ei pysty heti keskustelemaan. Silloin kannattaa pitää linja auki ja puhua vähän myöhemmin, kun se on mahdollista.

    • neuvot

      Ota reilusti asia esille heti. Mitäpä sitä pitkittämään. Aika kenkkua on tietysti vaimollesi, joka on teidät elättänyt ja sinä olet ilman lainaa pystynyt opiskelemaan. Jos vaimosi kokee asian näin, niin voisit varmaan maksaa hänelle omia kulujasi näin jälkeen päin. Ei ole kiva, jos tulee jätetyksi ja vielä huomaa tulleensa hyväksikäytetyksi useiden vuosien ajan.

    • jättäjäXXXX

      Lähinnä täsä nyt on se päällimäisenä, että hän on epäitsekkästi tukenut mua nää vuodet kun olen opiskellut, ja nyt Gradun kanssa taistellut. Nyt kun ois mun vuoro niin huomaan että ei pysty, ei kykene. Kaikki varmaan pitää mua ihan sikana kun ongin itselleni opintolainattoman tutkinnon ja asuin kivassa kämpässä ihan koulun vieressä. Eikä meillä myöskään syöty mkaronia ja tonnikalaa juuri koskaan vaan terveellistä kotiruokaa. Yksin olisin tehnyt reippaan opintolainan, syönyt makaronia ja asunut ahtaasti laitakaupungin lähiössä.

      Rehellisen reilusti toki teen sen, enkä esim. vain tyhjennä kotia, kun avopuoliso on sukulaisten luona viikonloppuna. Tilanne on vaan se että muutto on kesäkuun alussa ja tässä alkaa tulemaan kiire. Riidaksi menee ihan varmasti, mutta sitä en halua. Kai se pitää keskustella, vaikken uskokaan että tuo enää mitään autttaa.

      • totuus1

        Ai että ihan niin reilu meinaat olla ettet kotia tyhjennä? Ziisus. Ainoa suoraselkäinen ratkaisu on korvata hänelle edes rahallisesti edes osa elättämisesi kustannuksista. Näin se vaan on.


      • Jenniina1

        Tuossa olikin jo ehdotuksia, että voisit jotenkin korvata tuota aikaa rahallisesti. Pitää ensin selvittää kuten Helka mainitsi, miten se vaikuttaa tukiin jne. Keskustelkaa tiosta. Ei tule olemaan helppoa, mutta pakko tehdä, jos tunteita ei enää ole. Omassa aiemmassa viestissä sivuutin kokonaan tuon raha-asian. Raha-asiat eivät ole vahvimpia puoliani, vaikka järjestyksessä ne pidänkin.


    • "Ajatuksena meillä oli, että hän lukee inssin opinnot loppuun sitten kun minä valmistun, ja menen vakitöihin. Vaimo ihan innoissaan hehkuttaa tätä kaikille"

      Vain ajatuksenako vai yhteisenä suunnitelmana ja sopimuksena?

      Et tietenkään voi jäädä suhteeseen, jos tunteet kerran ovat kuolleet, mutta onhan tuo jälleen hyvä osoitus siitä, kuinka rahat kannattaisi avoliitossakin pitää erillään.

    • Margareeta

      Kaunista ei erostanne tule. Tieto suhteen lopettamisesta on kumppanillesi shokki, josta kestää toipua pitkään.
      On täysin kohtuullista, että korvaat hänelle rahallisesti sen, että kumppani on maksanut opintojasi niin, että voit velattomana alkaa tehdä uraa.
      Vuotuinen summa palkkatilistäsi kumppanille hänen opiskelunsa loppuun saattamiseksi olisi miehen teko. Muussa tapauksessa, jos ei huomioi puolisosi uhrautumista, omatuntosi vaimentamiseksi joudut tekemään pitkään "töitä".
      Voi olla, että vielä vanhuksenakin muistat ikävänä piikkinä sen, että toinen "antoi kaikkensa" ja sinä et mitään.

      • Tuollainen rahallinen apu ei ole ihan yksiselitteinen asia, jos nainen joutuu opiskeluaikanaan hakemaan tukia. Ja merkittävistä summista kiinnostuu verottajakin.


    • helvatanurpo

      Suhteellisen mulkkua toimintaa sulta ap,toivottavasti tiedät tämän itsekkin. Nyt kun olis sun vuoro auttaa puolisoa ja hänen opintojaan niin yllättäen huomaat ettet PYSTY,miten niin et pysty..vittu tuskin se sun avokkiskaan elämä molempia elättäessä mitään herkkua ole ollut..kuinka itsekäs voi ihminen olla?
      Kämppä ja työ kattottuna toiselta puolen maata..miksi näin, pääset ämmää karkuun,vai? Vaikeuttaa kummasti vastuun kantamista kun on niin pitkä välimatka,eikö? Taitaa kyllä avokille olla alkujärkytyksen jälkeen helpotus kun pääsee sunkaltasesta ällöttävästä iilimadosta irti.
      Ainoa mitä sun pitäis tehdä olis todellakin korvata avokillesi mitä hän sun puolesta on maksanut,mutta jotenkin tuntuu siltä ettet tähänkään taida PYSTYÄ.

      • oikeinteet

        Minkä h...vetin vastuun kantamista? Eiköhän ap n avokki ole aikuinen ihminen eikä ap ole hänestä piirun vertaa vastuussa. Jos ei rakasta niin ei rakasta. Aina huudetaan että rehellinen pitää olla ja kun on ja jättää niin on mulkku. Todellakin onnellisen esittäminen on raskasta eikä kannata. Siispä ap tekee täysin oiken kun ei halua jatkaa teeskenetelyä. Totuus kirpaisee joskus ja elämä ei aina mene kuten itse haluaa. Terve ihminen kestää elämän vastoinkäymiset, oppii ja vahvistuu ja jatkaa elämäänsä.


      • jatketaan
        oikeinteet kirjoitti:

        Minkä h...vetin vastuun kantamista? Eiköhän ap n avokki ole aikuinen ihminen eikä ap ole hänestä piirun vertaa vastuussa. Jos ei rakasta niin ei rakasta. Aina huudetaan että rehellinen pitää olla ja kun on ja jättää niin on mulkku. Todellakin onnellisen esittäminen on raskasta eikä kannata. Siispä ap tekee täysin oiken kun ei halua jatkaa teeskenetelyä. Totuus kirpaisee joskus ja elämä ei aina mene kuten itse haluaa. Terve ihminen kestää elämän vastoinkäymiset, oppii ja vahvistuu ja jatkaa elämäänsä.

        Vastuun kantamisella tarkotin nyt tota rahallista puolta,kun asiasta kerran oli sovittu,ja nyt ap ei sitten haluakkaan noudattaa omaa puoltaan,eli ottaa taloudellisesti suurempaa vastuuta yhteiselosta niin kun avokki oli tähän asti tehnyt,ja jotenkin todella sopivalla hetkellä "rakkaus" loppu kun valmistui,jos opiskelut syystä tai toisesta vielä jatkuneet oiskohan ap vielä vähän aikaa jaksanut myös "rakastaa"avokkiaan.Ärsyttää vaan tälläset hyväkskäyttäjät. Ja olen kanssasi yleisesti ottaen kyllä samaa mieltä siitä että kun ei enää rakasta kannattaa suhde lopettaa,joten ap:n olisi pitänyt erota avokistaan jo jouluna,kun älysi ettei enää halua olla suhteessa,eikä vedättää vielä puoli vuotta.


    • jättäjäXXXX

      Ei tään näin pitänyt mennä. En vaan enää rakasta avopuolisoani. Haluan lähinnä olla yksin. Ei siis ole kolmatta osapuolta jos sitä joku epäilee. Kuten sanottu tää on ollu pinnalla jo joulusta asti ainakin.

      Ja tuo muutto; sattui vain sopiva työpaikka avautumaan firman sisällä. Tätä oon nyt 1kk miettiny ja viime perjantaina piti päättää että otanko siirron. Menin lupautumaan.

      Kyllä kai mä voisin hieman avovaimoa auttaakin ihan rahallisesti, ja että saa pitää huonekalut yms. Itse kun on ne valinnutkin. En vaan nyt pysty nyt parisuhteeseen. Tää onnellisen teeskentely on todella rankkaa henkisesti. Arvasin että suututte.

      • voitoistapikkusta

        Tuskin tuli yllätyksenä että tällänen alotus ärsyttää ihmisiä,varmasti avokkisi tulee tuntemaan itsensä hyväksikäytetyksi..ja mielestäni ymmärrettävästi niin.Et ilmeisesti ole kertonut vieläkään avokillesi tunteistasi? Olisi jo korkea aika jollei suunnitelmanasi ole viisi minuuttia ennen lähtöä auto pakattuna ovelta heittää:"Mä jätän sut,en rakasta enää,johtuu musta ei susta,en pettänyt,lipaston päällä on pari sataa,mooooiiii".Vai aiotko tosiaan olla vielä munattomampi kun mitä jo olet,jos kerran eroa olet halunnut jo joulusta,olisiko elatuksen ennenaikainen loppuminen ollut ennemmin syynä jäämiseen kun mikään muu?


      • jussstuss

        Elämässä menee joskus noin kuten sinulla. On vaikea ennustaa tulevaa. Olette rakentaneet elämäänne sille perustalle, että suhde kestää. Sinänsä hyvä, mutta nyt se ei kestänytkään. Turha siitä on enempää itseään soimata, vaikka varmasti ymmärrät, että tuntuu rahalliselta hyväksikäytöltä. Väärin häntä kohtaan olisi myös jäädä suhteeseen. Kumpi on tärkeämpää... raha vai rehellinen suhde. Sanoisin että rehellisyys. Keskustele hänen kanssaan nyt. Kerro miltä sinusta tuntuu, ja keskustelkaa miten ratkaisette asian.


    • jättäjäXXXX

      Eilen sain illalla kerrottua että olen päättänyt erota. Ensimmäinen kommentti avopuolisolla oli "ahaa, niinkö oot aatellu". Ei oikein saatu mitään järkevää puhuttua. Ei kyllä huudettukaan. Nukuin yön sohvalla, ja kun aamulla läksin töihin niin avopuoliso jäi nukkumaan. Sillä on vapaapäivä tänään.

      Tulin just kotiin. Avopuoliso mennyt siskolleen. Ei kuulemma haluu just nyt nähdä eikä kuulla minusta mitään. Lapun oli keittiöön jättänyt. Yritin soittaa että jos sovittais käytännönjärjestelyistä. Puhelin tuntuu olevan kiinni. Sisko taas tarjoaa punaista luuria kun yritän soittaa sille. Täytyyhän meidän pystyä asioista sopimaan vaikka tä tilnne on tulenarka.

      Toisaalta nyt on helpottunut olo kun sain kerrottua. Ja joo, en oo ylpee itsestäni mutta: Ei se vanhakaan tilanne hyvältä tuntunut.

      • Stellaria

        Teit, mitä oli pakko, mutta yritäpä muistaa, että olet pohtinut asiaa puolisen vuotta. Sitten täräytät tuollaisen asian ja olet jo jatkonkin miettinyt omalta kohdaltasi. Et voi olettaa, että nainen olisi heti valmis keskustelemaan käytännön järjestelyistä ja pystyisi tässä tilanteessa näkemään kovin pitkälle.


    • jättäjäXXXX

      Vieläkään ei mitään tietoa. Kotona on käyty ja vaatteita otettu mukaan.

      Sen verran laskin ettei se yksin pysty asuntoa pitämään. Olen kuitenkin kesä / loma palkoista osani vuokraan antanut. Mitäs nyt sitten jos ei ota mitään kontaktia ja homma kaatuu sen niskaan.. Lisäksi netti yms on minun nimissä. Laitetaanko se tylysti poikki vai miten tää menee? Ikävän rationaalinen olen mutta haluan ettei tästä tulis kohtuutonta ongelmaa kellekään.

    • jättäjäXXXX

      Mykkäkoulu senkun jatkuu. Minun on pakko parinviikonpäästä olla toisellapuolella suomea. Laitoin siskolle viestin, jotta netti katkeaa kesäkuun lopussa. Jää vaan se megan perusnopeus. Muistakin asioista pitäs pystyy sopimaan.

      Auto on minun, koska sen lapsuuden säästöillä ostin ennen opiskelujen alkua. Vaimo maksanut vakuutukset ja verot, vaikka auto minun nimissä onkin. Hänen pitänyt autolla päästä työpaikalle. Julkiset ei eteläsuomessa toimi ihan aina. Huollotkin hän on maksanut, koska ajanut 90% ajoista. Just teki jakopää remontin ja turbo uusittiin. Itsellä tulevaisuudessa todella hankala työmatka joten itselle menee kyllä nyt ajoon. Kävin siskon luota vara-avaimilla hakemassa pois kun pitää viikonloppuna lähteä asuntonäytölle pohjoiseen.

      Voisin kyllä noista isompien remonttien kustannuksista vielä sopia, _JOS_ hän suostuisi edes tapaamaan. En kyllä ala loputtomiin odottamaan. Missä vaiheessa on toivo menetetty sopuisan omaisuuden osituksen suhteen?

    • Oliivipurkki

      Rakkaus ei aina kestä. Toivottavasti joku tekee sinulle myöhemmin elämässä yhtä ikävän tempun.

      Nyt en tarkoita rakkautta, vaan tuota toisesta hyötymistä. Selvääkin selvempää on se, että sinä maksat hänelle takaisin auton vakuutukset 2 vuodelta. Sekä kaikki opiskeluun menneet rahat jotka olet aiheuttanut. Vuokran sentään olet tainnut maksaa puoliksi?

      Keskimäärin opintotuki on 300/kk, joten 300 euroa * 24 kuukautta = 7.200 euroa.

      Velkasi tietysti maksat. Otat vaikka lainan! Teillä oli suullinen sopimus, joka on laillisesti pätevä, tuotu esille teidän tutuille ja nyt täällä verkossakin. Hän kustansi sinun opiskeluelämisen sopimuksella, että sinä teet hänelle samoin. Nyt ette asu enää yhdessä, mutta se ei poista sopimusta. Olet siis velkaa hänelle vähintään yllä mainitun summan.

      Toivottavasti kohta voitte jutella! Tosin en ihmettele hänen katkeruuttaan, varmasti kokee olonsa hyväksikäytetyksi (onnistuit varmaan traumatisoimaan tyttöparan luottamuksen ihmisiin), varsinkin kun olet hänen seläntakana ottanut työn toiselta puolelta Suomea. Se oli raukkamaista, ja vielä raukkamaisempaa on se, jos et velkaasi maksa hänelle.

      • Oliivipurkki

        Oikein alkoi suututtamaan tuollainen käytös, jos aiheuttamiasi kustannuksia et meinaa korvata. Hän teki asian sen vuoksi, koska oletti sinun hoitavan vuorostasi hänen opiskelunsa rahoittamisen. Kai ymmärrät tosiaan, että olet korvausvelvollinen?!!

        Jos olet inssi ja menossa töihin esim ABB:lle Vaasaan, niin etköhän pysty velkasi hänelle maksamaan.


      • tyhmastapaastakarsii

        Jos ette ole aviossa niin kärsikööt akka nahoissaan omasta typeryydestään. Mistäpä löytyy lakiin perustuva paperi missä sinut velvoitetaan maksamaan???


    • AsuukoSinussaAuervaara

      Eroja tulee, mutta rahalliset velkasi sinun on maksettava pois. Maksat esimerkiksi osan entisen kämpän vuokrista ja muista kuluista niin kauan, että opintoihin saamasi tuki on kuitattu. Helppo ratkaisu saada kuluja kuitattua olisi ollut antaa auto avokille ja hankkia itselle uusi esim. autolainalla.

      Auton kulut lunastat tietenkin, jos viet auton itsellesi.

      En ymmärrä tuota netin katkaisua, etkö muka sen verran voinut tulla vastaan? Inhottava temppu.

      Ihmiset, älkää kiltteilkö suhteissanne ja maksako toisen kuluja ilman vastinetta! Tehkää kaikesta viralliset velkakirjat. Muuten velallinen maksaa mitä jaksaa tai sitten ei, kuten aloittaja. Ei kannata koskaan luottaa velallisen omatuntoon ja moraaliseen selkärankaan, koska niitä harvalla on raha-asioissa.

      • AsuukoSinussaAuervaara

        Ja vielä se, että sinä et määrittele mitään dead linea raha-asioista sopimiselle. Ei mitään "jos ei viikon kuluessa sovita, niin sitten en maksa". Sinähän maksat, kun kerran olet toisen rahoja käyttänyt. Muuten olet varas.

        Aiheutit toiselle aikamoisen shokin. Nyt on väärä aika keskustella rahasta. Ehkä joskus syksyllä pystytte sopimaan. Sinä vaadit toiselta ihan mitä vain, mutta itseltäsi et tunnu vaativan yhtään mitään.

        Pistäpä se netti maksuun nyt alkujaan.


    • erkkimerkkinen

      Lähde jos et rakasta kun ei ole edes lapsia riesana. Mikä sinua pidättelee, oma onni tuossa tilanteessa etusijalle. Kohta käy niin että rouva on suunnitellut kaiken valmiiksi ja huomaat olevasi veloissa omakotitalon kanssa ja parin,kolmen lapsen isä ja vaimo opiskelee ja harrastaa. Ja sinä olet siinä, ilman rakkautta. Ei ei ei. Lähde vielä kun voit.

    • jättäjäXXXX

      Eihän se netti mihinkään katkea, putoaa vain perusnopeudelle. Katsotaan maksua sitten, kun selviää aikooko muutta pois tuosta. Ja mikä netti uudessa talossa on.

      Autosta vielä senverran, että mieluummin katsoisin avokille jonkun viimeisiä huoltoja vastaavan hintaisen auton suoraan, kuin että antaisin tämän hänelle. Eikö noita parintonnin autoja ole nettiauto pullollaan. Ja kuten sanoin 90% opiskelun aiksisista ajoista on hänen ajamiaan. Tarviiko mun kaikki huollot 4v ajalta maksaa. Ei minun mielestä.

      Mitä rahaan noin muuten tulee niin toisaalta hyvä jos vasta tuonempana alkaa rahaa kysellä. Kerkeää kesällä jotain säästöön saada. Eikä mun oikeestaan, kuten joku jo sanoikin niin tarviis maksaa yhtään mitään. En vaan kehtaa ihan sika olla.

      Pakko ilmeisesti vaan kuun lopussa lähtä ja jättää lappu: Soittele jos tarviit rahaa.

    • Iwantmymoneyback

      Naiset täällä vahvasti sitä mieltä, että mitä toinen panostanut suhteessa rahallisesti, kuuluu eron tullessa hyvittää. Pitääkin sitten laittaa exälle parinkymmenen tonnin lasku perässä siitä mitä hyötyi musta rahallisesti, kun itse oli pari vuotta työtön(eli käytännössä 90% suhteestamme). Tuskin kyllä maksaa, mutta on sitten täysi kusipää luuseri ja omantunnon pitäisi kolkuttaa loppuelämänsä.

      • AsuukoSinussaAuervaara

        Ei nyt ole siitä kyse, että kummankin pitäisi laittaa pennilleen sama määrä rahaa kassaan. Kyse on siitä, millainen tilanne on reilu ja oikeudenmukainen. Aloittajan tapauksessa aloittaja on hyötynyt opiskelussaan taloudellisesti, ja hänen tyttöystävänsä naiivisti uskonut, että saa saman palveluksen takaisin. Lisäksi tyttöystävä jää vaikeaan tilanteeseen, kun viikon varostusajalla pitäisi hankkia pienempi kämppä, auto ynnä muuta. Aloittaja on myös nyt itse saanut työpaikan, joten hänen oma taloutensa on nyt turvattu. Näistä syistä johtuen on reilua, ettei hän jätä exää ahdinkoon. Aloittaja oli exänsä kanssa lähes päivälleen sen ajan kuin itse opiskeli ja jätti tämän samalla hetkellä kun alkoi itse tienata. Vaikka eron syyt olivat ilmeisesti muualla, niin tapahtumasarja näyttää ikävältä ja on kohtuutonta, jos exä joutuu sydänsurun lisäksi taloudelliseen ahdinkoon. Asiaan vaikuttaa myös se, että varoitusaika oli tosi lyhyt. Shokkiero voi olla sydänsurun kannalta hyväkin vaihtoehto, mutta talousasioiden järjestämistä se vaikeuttaa huomattavasti.

        Jos toinen on työttömänä ja kotona, niin on kohtuullista ja reilua, että hän tekee enemmän kotitöitä kuin töissäkäyvä. Vastaavasti on reilua, että se maksaa enemmän jolla on enemmän varaa. Raha ei ole ainoa hyödyllinen asia.

        Lähtökohtaisesti ei tietysti ole järkevää olettaa, että toinen aikanaan maksaa takaisin jotain toisen panostuksia. Ei siltikään, vaikka monessa perheessä tuo suunnitelma työn ja opiskelun lomittaisuudesta toteutuu ihan oikeasti. Parempi olisi pitää tietty tasapaino koko ajan, sopia tarkasti maksamisista ja mahdollisista veloista. Esimerkiksi jos nainen hoitaa lapsia kotona ilman palkkaa, niin hänelle pitäisi maksaa eläkettä ja antaa eron tullessa hyvitystä omaisuudesta. Tai mies remontoi naisen kesämökkiä, niin tämä pitäisi huomioida omaisuuden jaossa erotilanteessa.

        Albert Einsteinin ensimmäinen vaimo auttoi häntä paitsi hoitamalla kotia ja kasvattamalla lapset, myös laskemalla yhtälöitä. He sopivat , että jos Albert joskus palkitaan Nobelilla, niin Albert saa kunnian ja vaimo rahat. Tiettävästi Albert aikanaan myös piti tämän lupauksen, vaikka pari oli eronnut jo aikoja ennen Nobelin palkintoa.


    • Kohtuullisuus

      Tavaroiden jättämisellä et maksa mitään vaimollesi, koska ne ovat hänen. Hän kun on ne maksanutkin, jos kerran et ole edes itseäsi elättänyt vaan elännyt vaimosi siivellä. Sinulla ei ole oikeus ottaa kuin omat vaatteesi ja kaikki muu onkin vaimosi, telkkarit yms mukaan lukioen. Jopa läppärisi on hänen, jos et voi osoittaa maksaneesi puolta menoistanne liittonne aikana.

      Vähintäänkin oikeus ja kohtuus on, että maksat vaimollesi elatusmaksua tuon sovitun 2 vuotta, jotta pääsette edes jotenkin tasoihin. Elatusmaksun voi maksaa käteenkin, jotta vaimosi ei menetä opintotukeaan. Voit tietty vaikka maksaa joka toisen vuokran hänen puolestaan tms

    • jättäjäXXXX

      Läppäri on itse maksettu. Ikääkin sillä. Uudempi läppäri ja kännykkä on työpaikan kautta. Tabletti on operaattorin kytky. Itse oon sitä maksanut. Huonekaluihin taisin suhteen alussa snadisti osallistua (muutamalla satasella tmv.), mutta ei oo mun tyylisiä joten vaikka olisin ne maksanutkin niin en niitä huoli. Telkkarista nyt ei toinna puhuakkaan. Toissajoulun alennuksesta ostettu muutaman satasen laite. Saatiin lahjakortti "appivanhemmilta" Giganttiin. Saa avokki vapaasti pitää sen. Meidän piti laittaa koko kodin viihdeosasto yhdessä uusiksi kesällä mutta onneksi ei ehditty. Vähemmän tapeltavaa.

      Olen valmis poistumaan suhteesta vain vaatteet ja itse ostamani tavarat mukanani. Rahaa voisin hälle kannssa vähän antaa mut vaikeeta se on jos toinen ei puhu.

      Tiedän että tuli ero toiselle järkytyksenä. Varmasti on henkisesti ihan loppu ja siksi ei halua puhua minulle. Järjen ihmisenä sitä kuitenkin miettii, että onko tään puhumattomuuden taustalla muutakin? Raskaana se ei ainakaan tietääkseni ole, koska on pillereillä. Lapsista oli senverran puhetta että sitten vasta kun saadaan opinnot ohi ja vakituiset työpaikat molemmille.

      Pitäskö soittaa sen äidille? Hänen kanssaan aina ollut hyvät välit ja hänkin samalla tavalla tolkun ihminen kuin minäkin.

    • jättäjäXXXX

      Mykkäkoulu jatkuu edelleen, mutta yks vaimon tuttava tuli onnittelemaan perheenlisäyksen johdosta kaupungilla. Nyt alkaa mennä mielenkiintoiseksi. Ollaan nimenomaan sovittu, että lasta ei vielä hankita. Ja että hän huolehtii ehkäisystä pillereillä. Toivottavasti on exä vain vittuillessaan tuommoisen huhun pannut liikenteeseen. Eipä ollut minulla sunnitelmissa vielä isäksi alkaa. Suunnitelmat meni nyt uusiksi. Mutta en mä silti parisuhdetta jatka, oli tilanne mikä tahansa. Pistää vihaksi moinen.

      Edelleen oon sitä mieltä että soittakoon jos tahtoo keskustella. Sen verran mulkun tempun teki nyt kyllä että taidan ihan hyvällä omalla tunnolla nostaa kytkintä. Keskustellaan lapsen aiheuttamista vastuista sitten virallisten tahojen kautta. Multa on huumorintaju nyt todellakin loppu.

    • äläjätäsitä

      On pakko.itsellä meni tehtyä isoin virhe ja lopetin pitkän parisuhteen ennen lopputyötä ja se on edelleen tekemättä.varmaan kohta kymmenen vuotta mennyt ja vaikuttanut todella moneen asiaan!!!!!

    • jättäjäXXXX

      Senverran saanut yhteyttä että oli suutuspäissään liikkeelle laitettu huono vitsi. Oli muuten senverran huono läppä että nostin kytkintä ja nyt on patja uudessa osoitteessa pohjoisessa. Ei tarvii hetkeen soitella. Kiinnostus 0.

    • naistenlogiikkaa

      Jos tässäkin tapauksessa sukupuoliroolit olisi toisinpäin niin olisi toinen äänikellossa tällä tuomitsemisella mutta kun sattuu olemaan mies....
      Tiedän kyllä monta tapausta vastaavia ja itsekkin olen vastaavan kokenut missä naisetkin ovat vieneet "tuhkatkin pesästä...".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe