Kannabis on perseestä

Wursten

Miksi jotkut pitää kannabiksesta. Vaikka se itseasiassa on ihan perseestä. Ihminen ei voi oikein keskittyä asioihin. Ja aine tuntuu pahalta elimistössä, aivan kuin ihminen ei enää itse olisi vapaa totetuttamaan niitä asioita ja mahdollisuuksia, joita on olemassa.
Miksi rajoittaa omaa maailmankuvaansa? Jo pelkkä kannabiksen haju on paha.

27

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aWERF

      Joillakin se toimii juuri toisin. Ajattelu kuulemma selkiytyy ja elämä helpottuu. Näin olen kuullut sanottavan. Itselläni juuri päinvastoin. Ajatukset sekavat ja ei uskalla enää edes ruokakauppaan mennä kun ahistaa.

    • bgfde

      Mielestäni huumeet on tehokas keino sotkea ryhmän luonnollinen järjestys. Kun kaikki ottavat ainetta jolla on täysin eriäviä vaikutuksia ihmisiin niin silloin siinä porukassa pärjäävät parhaiten mahdollisesti ihan täysin eri henkilöt kuin selvinpäin. Se kuka on yleensä skarppi ja johtajatyyppi saattaa olla kannabiksen jälkeen pihalla kuin lumiukko ja se tyyppi joka sählää selvinpäin onkin yhtäkkiä skarppi.

    • sdfsdfgsdf

      Pari kertaa käytin 1980-luvulla hashista ja koko aine oli paskaa vaikka sitä tarjonnut tyyppi itse (poltti samaa kamaa kanssani) oli ihan innoissaan siitä. Ei se tehnyt kummoistakaan vaikutusta. Kovemmat "pirit" olen saanut kun olen lääkäriltä saanut antibiootit sen mukana tulleet kipulääkkeet 5 vuotta sitten.

      Hashiksen ja kannabiksen kehuminen viittaa siihen että eräät tyypit vain psyykkaavat itsensä euforiaan ja kuvittelevat olevansa pilvessä.

      • silloinjo

        uskomatonta, että jo vuonna 1980 on ollut "tynnyrihasista"


    • 3qw2r

      Pilvihän ei välttämättä toimi ekoilla kerroilla kunnolla. Sit kun se alkaa potkia niin myöhemmin ongelmana on se että se toimii liikaa. Näin mulla. Lopetin kannabiksen koska olen liian pilvessä jo yksistä pienistä henkosista.

      • medicincanna

        Aika outoa, sillä thc toimii juuri päinvastoin. Alussa kannabiksen päihdyttävä tunne tulee jo vähemmän nautittuna, sitten toleranssi kasvaa ja päihtymiseen tarvitsee enemmän kannabista. Lääkekäytössä toleranssilla ei ole mitään vaikutusta, sama kannabismäärä auttaa kipuihin kuin alussakin, vaikka päihdyttävää vaikutusta ei tulisikkaan.


    • Kannabist

      Kannabis rentouttaa. Minulle se toimii erittäin hyvin.

      • freecannabis

        Sama juttu, toimii hyvin minulla kivunlievittäjänä ja päälle vielä rentouttaa.

        Itse ensisijaisesti käytän sitä kivunlievitykseen silloin kun joskus sitä saa. Päihteenä myös miellyttävä, joka tuo miellyttävän olon ilman mitään negatiivisia sivuoireita myöskään läheisille.

        Kannabiksessa käytössä ongelmana on alussa oman toleranssin tietämättömyys. Aloittelija saattaa nautiskella liikaa ja siitä ei tule kuin tympeet fiilikset. Alussa vain vähän, jos tuntuu siltä, että tarvitsee kannabista.

        Kannabis on vähemmän haitallista kuin alkoholi tai tupakka, puhumattakaan muista päihteistä. Ongelma on vain kannabiksen laittomuus. Ei kannabista saa käyttää eikä suositella, vaikka sitä käytetään Suomessakin lääkkeenä.

        Googlaa kannabis ja colorado


      • aaaaaaaaaaaaaa2
        freecannabis kirjoitti:

        Sama juttu, toimii hyvin minulla kivunlievittäjänä ja päälle vielä rentouttaa.

        Itse ensisijaisesti käytän sitä kivunlievitykseen silloin kun joskus sitä saa. Päihteenä myös miellyttävä, joka tuo miellyttävän olon ilman mitään negatiivisia sivuoireita myöskään läheisille.

        Kannabiksessa käytössä ongelmana on alussa oman toleranssin tietämättömyys. Aloittelija saattaa nautiskella liikaa ja siitä ei tule kuin tympeet fiilikset. Alussa vain vähän, jos tuntuu siltä, että tarvitsee kannabista.

        Kannabis on vähemmän haitallista kuin alkoholi tai tupakka, puhumattakaan muista päihteistä. Ongelma on vain kannabiksen laittomuus. Ei kannabista saa käyttää eikä suositella, vaikka sitä käytetään Suomessakin lääkkeenä.

        Googlaa kannabis ja colorado

        näitä selityksiä taas. varmaan kovat kivut sinulla on. ota burana!


      • Kannabist

        Minä puolestani olen käyttänyt kannabista aina silloin tällöin n. 1 kerran/kk ja hyvät fiilikset aina. Rentouttava fiilis, suosittelen. Kannabis heti lailliseksi Coloradon yms. mallin.
        Ja eihän se pilvi sovi kaikille, mutta ei sovi muuten mikään muukaan päihde. Suosittelen kaikille AIKUISILLE.
        P.S. Olen akateeminen, keskiluokkainen, tavallinen keski-ikäinen mies. Vastaantullessasi kadulla et ikinä uskoisi minun olevan pilvessä :)
        Nuorena satuin kokeilemaan ja silloin ekalla kerralla vedin liikaa ja siitä tuli lähinnä huono olo.. Nyt aikuisena osaan käyttää pilveä fiksusti, se ei haittaa normieläämääni mitenkään, päin vastoin.


      • ProVarma

    • Joopa joo, itselleni tulee kannabiksesta aina olo, että kaikki on hirveän merkityksellistä, eikä uskalla tehdä siitä syystä mitään. En sitten tiedä, että pitäisikö sen noin vaikuttaa.

      • Vbkbjl

        Merkityskokemukset on tavallaan psykoottisuutta tai ainakin neuroottisuutta mikäli ne rajoittavat omaa toimintaa. Tavallaanhan kaikki on oikeastikin merkityksellistä, mutta ei ihmisen kuulu stressata jokaista yksityiskohtaa omissa toimissaan.


      • Vbkbjl kirjoitti:

        Merkityskokemukset on tavallaan psykoottisuutta tai ainakin neuroottisuutta mikäli ne rajoittavat omaa toimintaa. Tavallaanhan kaikki on oikeastikin merkityksellistä, mutta ei ihmisen kuulu stressata jokaista yksityiskohtaa omissa toimissaan.

        Kyllä kyllä. Tuo psykoottisuus sopii sinänsä hyvin, että syön muutenkin psyykelääkettä, tosin näitä kokemuksia oli jo ennen, kuin niitä söin. Ja joo, se on erittäin stressaavaa.


      • Vlblvln

        Kannabiksen ei kuuluisi aiheuttaa mitään psykoottisiudeksi laskettavaa. Siitä kuuluisi tulla nauravaksi, rauhalliseksi ja lievästi euforiseksi. Pieni vainoharhainen olo on normaalia, mutta sen pitää pysyä sellaisena että ei ihan oikeasti pelota ja ihminen ymmärtää ettei ole mitään hätää. Vainoharhainen olo juontuu vain siitä että kannabis on laitonta. Sitä ei pitäisi ilmetä ollenkaan kun on pois ihmisten ilmoilta, esim. veneessä kalastamassa. Jos todellisuudentaju millään tavalla järkkyy niin silloin sen vaikutus ei ole normaali.


      • Vlblvln kirjoitti:

        Kannabiksen ei kuuluisi aiheuttaa mitään psykoottisiudeksi laskettavaa. Siitä kuuluisi tulla nauravaksi, rauhalliseksi ja lievästi euforiseksi. Pieni vainoharhainen olo on normaalia, mutta sen pitää pysyä sellaisena että ei ihan oikeasti pelota ja ihminen ymmärtää ettei ole mitään hätää. Vainoharhainen olo juontuu vain siitä että kannabis on laitonta. Sitä ei pitäisi ilmetä ollenkaan kun on pois ihmisten ilmoilta, esim. veneessä kalastamassa. Jos todellisuudentaju millään tavalla järkkyy niin silloin sen vaikutus ei ole normaali.

        Voihan se toisaalta olla kiinni myös juuri tuosta ns. settingistä, eli missä vetää. Lähes aina, kun olen psyykkisiä oireita saanut, niin seurassa on ollut joku, joka käyttää myös kovempia huumeita.

        Ja kerran, kun ostin kaverilta itsekasvatettua ja poltin kämpilläni, niin ne olot oli ihan mukiinmeneviä. Kyllästyin tosin sitten siihen n. kymmenen polttelukerran jälkeen ja myin lopun pois.


      • Ihohho
        pepep kirjoitti:

        Voihan se toisaalta olla kiinni myös juuri tuosta ns. settingistä, eli missä vetää. Lähes aina, kun olen psyykkisiä oireita saanut, niin seurassa on ollut joku, joka käyttää myös kovempia huumeita.

        Ja kerran, kun ostin kaverilta itsekasvatettua ja poltin kämpilläni, niin ne olot oli ihan mukiinmeneviä. Kyllästyin tosin sitten siihen n. kymmenen polttelukerran jälkeen ja myin lopun pois.

        Sitäkin, mutta kannabiksen vaikutus itsessään on sellainen että se saattaa ruokkia epävarmaa oloa koska siitä ei tule millään tavalla itsevarma olo ja lisäksi monella keskittymiskyky heikkenee ja olo ei ole täysin skarppi. Informaatiotulva saa aikaan myös sen että jotkut vähän sulkeutuu hetkellisesti kun ärsykkeitä tuntuu olevan liikaa. ADHD ihmiselle voi vaikuttaa toisinpäin, eli lääkitsevät itseään. LSD:stä taas tulee itsevarma olo ja sen takia trippi on helpommin positiivinen tai jopa mahtipontisen maaninen. Huonosti käydessään kuitenkin aivan kauhea.


      • Ihohho kirjoitti:

        Sitäkin, mutta kannabiksen vaikutus itsessään on sellainen että se saattaa ruokkia epävarmaa oloa koska siitä ei tule millään tavalla itsevarma olo ja lisäksi monella keskittymiskyky heikkenee ja olo ei ole täysin skarppi. Informaatiotulva saa aikaan myös sen että jotkut vähän sulkeutuu hetkellisesti kun ärsykkeitä tuntuu olevan liikaa. ADHD ihmiselle voi vaikuttaa toisinpäin, eli lääkitsevät itseään. LSD:stä taas tulee itsevarma olo ja sen takia trippi on helpommin positiivinen tai jopa mahtipontisen maaninen. Huonosti käydessään kuitenkin aivan kauhea.

        "Huonosti käydessään kuitenkin aivan kauhea." Tästä syystä olenkin jättänyt kyseisen aineen muille. Ja myös osittain siksi, kun tosiaan tuo kananbiskin joskus tuo noita psyykkisiä oireita. Mietin kuitenkin välillä, että voisikohan ns. hyvällä tripillä saada joitakin asioita käsiteltyä ja vähentää siten psyykelääkkeen tarvetta.


      • Vihivb
        pepep kirjoitti:

        "Huonosti käydessään kuitenkin aivan kauhea." Tästä syystä olenkin jättänyt kyseisen aineen muille. Ja myös osittain siksi, kun tosiaan tuo kananbiskin joskus tuo noita psyykkisiä oireita. Mietin kuitenkin välillä, että voisikohan ns. hyvällä tripillä saada joitakin asioita käsiteltyä ja vähentää siten psyykelääkkeen tarvetta.

        On mahdollista parantaa trippaamalla lieviä mielenterveyden oireita, mutta psykoottiselle voi suistaa reunan yli. Psykoosihan on eräänlainen trippi itsekin jolla mieli (kai?) korjaa itseään. Kannabiksen aiheuttamaa pelkoa voi poistaa diapameilla, mutta eikö se pilaakin ajatuksen puhtaasta luonnontuotteesta?


      • Vihivb kirjoitti:

        On mahdollista parantaa trippaamalla lieviä mielenterveyden oireita, mutta psykoottiselle voi suistaa reunan yli. Psykoosihan on eräänlainen trippi itsekin jolla mieli (kai?) korjaa itseään. Kannabiksen aiheuttamaa pelkoa voi poistaa diapameilla, mutta eikö se pilaakin ajatuksen puhtaasta luonnontuotteesta?

        "Psykoosihan on eräänlainen trippi itsekin jolla mieli (kai?) korjaa itseään." Loppuelämän pituinen trippi. Tosin on olemassa mahdollisuus, että jonkun viiden vuoden kuluttua voisi estolääkitystä vähentää.

        Tuota rauhoittavien kanssa kannabiksen nauttimista voisi ehkä vielä kokeilla, kun niitä sattuu olemaan tarvittavana lääkkeenä, joten tarvitsisi hankkia vain kannabis. Mutta kuten sanoit, niin se kannabiksen luonnonmukaisuus siinä kärsisi ja olisi mahdollisesti myös sekakäyttöä, vai onkohan se oikea termi vain silloin, jos käyttää rauhoittavia alkoholin kanssa? - en tiedä.

        Mukavampaahan se olisi, jos kokisi euforiaa ja naurattaiai, mutta jostain syystä omalla kohdallani niin ei käy.


      • Vkkvkb

        Skitsofreniastakin taitaa 30% parantua lopulta. Jostain syystä köyhissä maissa näitä parantuvia on tosi paljon vaikka siellä ei käytetä lääkkeitä. Ehkä se skitsofreniakin on toisen tyyppistä. Siitä on youtubessa dokumentti Nouse murtuneille siiville joka on tosi ajatuksia herättävä. Siinä on tekstityskin.


      • Vkkvkb kirjoitti:

        Skitsofreniastakin taitaa 30% parantua lopulta. Jostain syystä köyhissä maissa näitä parantuvia on tosi paljon vaikka siellä ei käytetä lääkkeitä. Ehkä se skitsofreniakin on toisen tyyppistä. Siitä on youtubessa dokumentti Nouse murtuneille siiville joka on tosi ajatuksia herättävä. Siinä on tekstityskin.

        Katselin sen pääpiirteittäin ja itseänikin jäi mietityttämään se, että köyhissä maissa skitsofreniasta parannutaan enemmän. Siinä ei tosin sanottu, että kuinka suuri ero on länsimaihin. Jotenkin kuitenkin jäi sellainen kuva, että siinä mainostettiin psykoterapiaa, ja elokuvassa esitetyt parantuneet henkilöt olisivat alunperin väärin diagnosoituja ja siten yksittäistapauksia - mutta en sitten tiedä.


    • Vvibi

      Kannabis vähentää GABAn vaikutusta elimistössä ja se on yksi syy miksi kuumottaa. Toinen syy on taas itse se asia joka kuumottaa ja siihen voi vaikuttaa set and settingillä. Kuitenkin jos on taipumus ahdistua niin se ahdistus tulee jossain muodossa melkein aina jos mukana ei ole bentsoa. Jos on pakko ottaa bentsoa että voi polttaa pilveä niin mielestäni kannattaa unohtaa koko kannabis. Sosiaalisesti ahdistuneelle voi käydä joku muu huume paremmin, mutta jos fiksu haluaa olla niin täysraittius on aika helvetin fiksu vaihtoehto.

    • Ibulemas

      Niiden joille kannabis "sopii", on vaikea ymmärtää niitä olotiloja, joita tulee ns. herkemmille ihmisille. En itse syö psyykelääkkeitä tms. ja olen ihan normaali nelikymppinen nainen. Kylläkin herkkä mm. kofeiinille. Pari vuotta sitten poltin kannabista ihan tutussa seurassa ja paikassa. Lopputuloksena oli pari tuntia kestänyt "matka" ensin valtameren pohjaan ja koin hukkuvani, siitä kraaterin reunalle, viidakkoon ja lopuksi viinitilalle...seuralaiselleni mm. kasvoi parta häntä katsellessani jne jne. Loppuyö meni oksennellessa. Noin kuukauden ajan tämän jälkeen saatoin aivan varottamatta nähdä näkokenttäni laidalla "tumman hahmon". Kauhea kokemus!
      Tästäkin huolimatta toisinaan tulee sellainen olo, että pitäisikö sittenkin vielä kokeilla uudestaan - että josko tällä kertaa kokemus olisikin hyvä. Aivan typerää! Ja kun itse aikuisena ihmisenä sortuu ajattelemaan näin, niin voi vain kuvitella millaista on nuorilla, jotka ovat jatkuvan kannabismainostuksen keskellä...kyllä siinä on kiusaus kokeilla kerran jos toisenkin, vaikka kokemukset olisivat huonoja. Ja sitten tulee näitä psykoositapauksia yms. mielenterveysongelmia.
      Eli, käyttäköön aikuiset ihmiset, jos käyttävät. Vaan tuntekaa vastuunne ja älkää mainostako kannabiksen hyviä puolia. Polttelu voi olla jokaisen ihmisen oma henkilökohtainen valinta, jonka sitten tekee hissukseen omassa rauhassaan. Mitä pointtia edes hakea sille oikeutusta joiltain muilta? Nuorilla ihmisillä ei ikävä kyllä arvostelukyky käytön suhteen välttämättä laisin pelaa (kun ei se sitä näemmä tee tällaisella aikuisella naisellakaan, kun jatkuvasti saa kuunnella puheenvuoroja kannabiksen puolesta). Eli peace& love vaan polttelijoille, vaan ei nyt ehdointahdoin kuitenkaan lisätä kannabismyönteisyyttä, kiitos. Se kun todellakin vaikuttaa eri tavoin eri ihmisiin ja vaikutusten vahvuus ei ole minusta laisin verrattavissa alkoholiin. Olen sillekin herkkä, mutten moisia oloja ole koskaan viinasta saanut.

      • SubWolfer

        Aika hyvä näkökanta. "Eli, käyttäköön aikuiset ihmiset, jos käyttävät. Vaan tuntekaa vastuunne ja älkää mainostako kannabiksen hyviä puolia."
        Eräs asia, joka myös on unohtunut, on se, että jokainen ihminen on oma psykofyysinen kokonaisuutensa. Ja, että jokaisella muutoksella näihin kokonaisuuksiin on seuraamuksina, jossain määrin yksilöllinen reaktio.
        Ja, että lähes jokaista ainetta itsessään, voi käyttää niin hyvään kuin pahaan. Myös kannabista.
        Hyvä, että realistista näkökantaa asiohin vielä jaksetaan pitää yllä.


      • Bibblnk

        Nimenomaan vaikea jonkun on esim. tajuta että miksi joku saa kahvista paniikkikohtauksen tai miksi joku on riippuvainen sokerista.


      • Kyllmee

        "Polttelu voi olla jokaisen ihmisen oma henkilökohtainen valinta, jonka sitten tekee hissukseen omassa rauhassaan. "

        Heti minäkin lopetan kirjoittelun aiheesta kun saan kotonani olla rauhassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe