Dekkarin lukemisen helppous

jjoutava

Kun nyt luen dekkaria jonka kannessa on kuvattuna läheinen vesitorni. Eräänä tapahtumapaikkana ilmeisesti tämän kerrostalon asunto ensimmäisessä kerroksessa, bussipysäkki kadun toisella puolella, katujen nimet ja läheinen kauppakeskus. Vieläpä oikopolku jota itsekin käytän kauppakeskukseen kävellessäni on tunnistettavissa.
Niin jotta, jatkanko lukemista, eläytymistä ja - en kyllä tiedä mitä minulle tapahtuu kun jatkan lukemista ja eläydyn tapahtumiin.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäpä sinulle nyt mitään tapahtuisi, jännittävämpää voi tietty olla kokea se omassa porraskäytävässään kai :D
      Fiktiota ne dekkaritkin on, ja onhan sinulla siellä Susmaikku jonka koppaat kainaloosi turvallisesti, siinä ei teitä mikään hätyytä!

      Sitäpaitsi vielä romanttisempaa on kun molemmat pelkäätte kilvan ja nauratte yhessä jännäreille,..moikka ja terkut :)

      • Seppo Jokisen kirjaa Hervantalainen lukee Matti, eläytyy näköjään siihen kovin, kun miljöö on juuri kuin meidän kulmilta kuvattua..
        Katsoin kirjan julkaisuvuotta, viime vuosi !
        No nyt hymmyilen helpottuneena, meidän talon alakerrassa assuu kaks melkeen satavuoiasta mummelia,,,,,,,,joten pelko pois roosmarii !


      • Sammaan syssyyn ilmoittelen kadunpuolen koivujemme olevan jo ´täydessä´ lehdessä, Terijoen salavakin jo virkistynyt, lehteen puhjennut !


    • Herran pelko on viisauden alku, sanotaan.
      Tuskin dekkarisi murhaaja Herra on, joten älä pelkää.
      Ns. "paremman" kirjallisuuden lomassahan on rentouttaa itseään ahmimalla dekkareita.

      • jjoutava

        Sitä ihmeissään lukee dekkaria ja ei voi välttyä vertaamista "parempaan kirjallisuuteen" ja siinä samalla huomaa miten kotoutuminen asuin lähiöön saa uutta vauhtia.
        Nyt selailin "HervantaOpas" lehtistä ja siinä olevaa karttaa, vertailin matkojen pituuksia ja voimiani mistä löytyy Jäähalli ja muut kohteet, kadut, jotka ovat itseni saavutettavissa kävellen.

        Tämä kirjoitus aiheuttaa luultavasti erilaisia vastalauseita kuinka palsta tukkeutuu näistä tilannekatsauksista ja selostuksista jostakin dekkarista. Hervantalaiset ovat sivistyneitä ihmisiä, päättelin siitäkin kun Seppo Jokisen "Hervantalainen" kirja oli paikallisessa kirjakaupassa loppunut, oli vain yksi pehmeäkantinen kappale jäljellä.


      • k.koheltaja
        jjoutava kirjoitti:

        Sitä ihmeissään lukee dekkaria ja ei voi välttyä vertaamista "parempaan kirjallisuuteen" ja siinä samalla huomaa miten kotoutuminen asuin lähiöön saa uutta vauhtia.
        Nyt selailin "HervantaOpas" lehtistä ja siinä olevaa karttaa, vertailin matkojen pituuksia ja voimiani mistä löytyy Jäähalli ja muut kohteet, kadut, jotka ovat itseni saavutettavissa kävellen.

        Tämä kirjoitus aiheuttaa luultavasti erilaisia vastalauseita kuinka palsta tukkeutuu näistä tilannekatsauksista ja selostuksista jostakin dekkarista. Hervantalaiset ovat sivistyneitä ihmisiä, päättelin siitäkin kun Seppo Jokisen "Hervantalainen" kirja oli paikallisessa kirjakaupassa loppunut, oli vain yksi pehmeäkantinen kappale jäljellä.

        Dekkarijutun lehdestä vielä jaksaa lukea, mutta ihan kirjan lukemisesta on kai vino pino vuosia. Aikaa ei vaan riitä.
        Sitä minä sanon kiireeksi kun tilaamastaan kesäajan Apulehdestä paras kohta Pulterikin jää katsomatta.


      • Täälpäin ei tunneta kiire-sanaa, mihin pitäs koheltaa. Ja yleensäkkin pitää tehä, pitää mennä, on unohettu täysin. Aamulehen Fingerpori ehdoton ykkönen sarjakuvissa.


    • jjoutava

      Onhan asia silleenkin, mutta voi olla tälleenkin, että jos ostaa kaupasta kirjan niin eihän sitä kerralla tarvitse lukea. Itse luen useimmin illalla hetki ennen sänkyä, kone ja TV suljettuna, otan tuosta sivulaatikosta kirjan ja luen luvun tai kaks, niin johan tulee uni nopiasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe