Välttäkää Toyotan D4D-pommikonetta!

Heikkoa_laatua_Toyota

Toyota on kyllä onnistunut suhteellisen hyvin pimittämään sen D4D-dieselmoottorin vakavat ongelmat. No, puskaradio on luotettavampi, kuin korruptoituneet ja maksetut (heh heh) vikatilastot.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat
Siinä syy, miksi taksiyrittäjät karttavat nykyään Toyotaa, kuin ruttoa. Koneen vaihto 12 000e! Pelkkä kannentiivisteen vaihtokin 5000e.
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t4324/
Pitkillä matkoilla (esim. perheen lomamatkat) on Toyota hieman ongelmallinen, kun ei sillä pääse kuin 100km korjausyritysten välissä, kuten ko. Ketjussa kerrotaan.
”Mainos “Toyota on Suomen luotetuin automerkki” ei kyllä pidä 
paikkaansa, pitäisi varmaan lukea “Toyota oli Suomen luotetuin automerkki, ennen D-4D:tä”. ”
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109342
Hiluxissa antureita, johtosarjoja, kaasuläppää ym. tutkittu, eikä vikaa löydy. Korjaus voi kuulemma maksaa vaihtokoneen verran. Jollakulla oli ollut johtosarjassa vikaa. Huoh, japanilaiset sähköviat ja rapeat japanilaiset. Niin se maailma muuttuu...
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/6585602
No, entäs tämä: koneremontti tehty 2007 ja kansiremontti 2009. Tästä näkee, ettei ne remontin jälkeen ole sen kestävämpiä. Ei sitten muuta kuin vahinko kiertämään.
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7077578
Sitten kaiken huippu: tyyppivika eli kannentiivistevika korjattu. Ja sitten on vielä ”idiootivarmaa tekniikkaa”. No, hajoaa idioottivarmasti. Joku asiasta tietämätön on tuon romun vielä ostanut. Otan osaa..
Tässä vain murto-osa löytämistäni linkeistä koskien ongelmallista D4D-pommikonetta. Asia tulee varmaan jo näistäkin selväksi. VÄLTTÄKÄÄ TOYOTAA!

39

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VarmastiVältän

      "Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan"

      http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat

    • mitä_romuja

      Täysiä paskoja !

      • ToytotaRules

        Ei ole paskoja, ei ole vikoja.
        Tuollaiset pikku poikkeamat kuuluvat välihuollon piiriin, vähän kuin polttimon vaihto.


      • todaytomorrowtakaisink
        ToytotaRules kirjoitti:

        Ei ole paskoja, ei ole vikoja.
        Tuollaiset pikku poikkeamat kuuluvat välihuollon piiriin, vähän kuin polttimon vaihto.

        Perus teroa: Se on vain huoltoa jos moottori kajahtaa! Taas mennään huimat 5tkm ja taas välihuollon paikka koneen vaihdon yhteydessä mutta onneksi se on vain huoltoa. Tojolahko osaa sentään huutaa yhteen ääneen: Ei vikoja ei ikinä!! Vaikka vikavalot syttyisi se on vain huoltoa vaikka tojota menisi keskeltä kahtia se on vain huoltoa!! Eräs gummisaapas tero selitti mulle kerran kuinka lisätään tojotaan öljyä kuulemma tikkua pidentämällä vaan ja johan on taas tavaraa öjypohjas.


      • tikut.lyhenee
        todaytomorrowtakaisink kirjoitti:

        Perus teroa: Se on vain huoltoa jos moottori kajahtaa! Taas mennään huimat 5tkm ja taas välihuollon paikka koneen vaihdon yhteydessä mutta onneksi se on vain huoltoa. Tojolahko osaa sentään huutaa yhteen ääneen: Ei vikoja ei ikinä!! Vaikka vikavalot syttyisi se on vain huoltoa vaikka tojota menisi keskeltä kahtia se on vain huoltoa!! Eräs gummisaapas tero selitti mulle kerran kuinka lisätään tojotaan öljyä kuulemma tikkua pidentämällä vaan ja johan on taas tavaraa öjypohjas.

        Huollossa Toyotan öljytikkuja on lyhennetty jotta öljynpintaa pidettäisiin ylempänä. Toyotan moottorit kun vievät hirvittävästi öljyä niin pinta ei kerkeä laskea liian ala .


      • kylläkelpaa
        tikut.lyhenee kirjoitti:

        Huollossa Toyotan öljytikkuja on lyhennetty jotta öljynpintaa pidettäisiin ylempänä. Toyotan moottorit kun vievät hirvittävästi öljyä niin pinta ei kerkeä laskea liian ala .

        Aika outoa. Olet vähintäänkin paniikissa Toyotan "vioista" vaikka et koskaan ole Toyotaa edes omistanut. Enemmän itse olen huolestunut omistamani Volkkarin pankkitilin tyhjentävistä suunnitteluvirheistä joista sähköinen ja paperimediakin on varoitellut. Toyotan murheista ei vastaavissa medioissa ole mitään kuulunut,joten eivät taida uutiskynnystä ylittää. Menisivätö pääosin valmistajan piikkiin? Hiluxikin taitaa kuitenkin olla se urakoitsijan ykköstyökalu jota muut valmistajat kadehtii. Kelpaa luotettavuutensa ansiosta sotakalustoksikin.


      • kts.linkit_ylhäällä
        kylläkelpaa kirjoitti:

        Aika outoa. Olet vähintäänkin paniikissa Toyotan "vioista" vaikka et koskaan ole Toyotaa edes omistanut. Enemmän itse olen huolestunut omistamani Volkkarin pankkitilin tyhjentävistä suunnitteluvirheistä joista sähköinen ja paperimediakin on varoitellut. Toyotan murheista ei vastaavissa medioissa ole mitään kuulunut,joten eivät taida uutiskynnystä ylittää. Menisivätö pääosin valmistajan piikkiin? Hiluxikin taitaa kuitenkin olla se urakoitsijan ykköstyökalu jota muut valmistajat kadehtii. Kelpaa luotettavuutensa ansiosta sotakalustoksikin.

        Eipä kukaan kadehdi, jos Hiluiksista sattuu paukahtamaan moottori hiluiksi. Se kun ei välttämättä ole yksityisomistuksessa, vaan yrityksen nimissä. Tällöin koneenvaihto (12 000€) jää asiakkaan maksettavaksi. Mutta tämänhän sinä Toyotan omistajana jo tiesitkin


    • Toyota_Corolla

      Toyotan D4D dieselmoottori on kuitenkin kestävin diesel edelleen. Näköjään joihinkin on tullut vikoja, mutta ne ovat olleet kuitenkin erittäin harvinaisia. Luotettavuudessa Toyota on edelleen ylivoimaisesti paras.

      • harakatkin_nauraa

        On varmasti maailman huonoin dieselmoottori tuo 4D4 ongelmapesä.


      • ostamalla_paranee

        Kyllä siitä saadaan se kestävin diesel, kun otetaan PSA:n Hdi diesel, ja nimetään se D-4D:ksi, kuten ProAcessa. Laatu paranee hetkessä. Pian sama tehdään ostamalla BMW:n Prince-kone uudeksi turbokoneeksi. Siis sama kone, mitä PSA, BMW ja Mini ovat käyttäneet jo vuosia. Lastentaudit on ketjukoneesta jo korjattu.


      • tareee

        Toyotaan tulee uusiin Laina moottorit niin laatu paranee ottakaa tekin selvää niin tiedätte :) toyota "BMW rules" moottori


      • lainaavaan
        tareee kirjoitti:

        Toyotaan tulee uusiin Laina moottorit niin laatu paranee ottakaa tekin selvää niin tiedätte :) toyota "BMW rules" moottori

        Kaikki alkaa olla kohta lainattua.


      • Toivottavasti_
        ostamalla_paranee kirjoitti:

        Kyllä siitä saadaan se kestävin diesel, kun otetaan PSA:n Hdi diesel, ja nimetään se D-4D:ksi, kuten ProAcessa. Laatu paranee hetkessä. Pian sama tehdään ostamalla BMW:n Prince-kone uudeksi turbokoneeksi. Siis sama kone, mitä PSA, BMW ja Mini ovat käyttäneet jo vuosia. Lastentaudit on ketjukoneesta jo korjattu.

        Volkswagen konsernikin onnistuu joskus tulevaisuudessa korjaamaan pienten bensakoneidensa suunnittelumokat niin että niillä koneilla voisi tyypillinen käyttäjä ajaa edes sen 100tkm ilman että kone hajoaa jakoketjun katkettua. Videolta katsottaessa se ketju näyttää kyllä aivan lelulta rempulalta verrattuna oikeaoppiseen jakopään ketjuun.


      • kertakäyttömoottori

        Volkkarin moottorin sentään pystyy korjaamaan. Tohjo on puolestaan keksinyt kertakäyttömoottorin. Jonka kannentiivisteen vaihto tapahtuu seuraavasti:

        - irrota apulaitteet (laturi, vesipumppu yms.)
        - irrota moottori ja kärrää se kaatopaikalle
        - kiinnitä uusi moottori
        - kiinnitä apulaitteet

        Operaatiosta käytetty "puolimoottorin vaihto" on ehtaa kusetusta. Koko moottori vaihtuu, kun ei kertakäyttömoottori ole korjattavissa. Se "puolikas" tulee siitä, että vielä toistaiseksi on näissä laturit yms. erillisiä komponentteja. Seuraavassa verisiossa varmaan kärrätään koko auto kaatopaikalle, kun stratin solenoidi tms. pettää ;-D


    • entinetojo

      Ei ikinä enää tojodiiseliä!! Oma auris kesti sen 200000tkm.Ja huollossa naurettiin että kone vaihtoon!! Paska mikä paska ja viimenen tojo! Kaikki pitää näköjään oppia kantapään kautta! Surullista mutta totta.

      • ex.tojo

        Tojot kannattaa kiertää kaukaa.


    • SaatkoProvikkaa

      Laakkosen luottotaksimies heräsi, kun vaggineet päässeet jälleen lööppeihin.

    • pommikoneD4D

      Noita on hajonnut Suomessakin jo tuhansia.

    • EiEnääIkinä

      Kyllä yksi Tojon diesel riitti.

    • naurumaittaa
      • Voimyötähäpeää

        Kyllä rupes naurattaa ja ensimmäinen kommentti joka oli youtube keskustelu osiossa: "So i sold my toyota". Amerikassa terot on paljo järkevämpiä näköjään täällä Suomessa tero olisi vaan tuossa samassa tilanteessa räyhännyt maksetuista "pila" videoista pyhää uskontoa kohtaan.


      • järkimies1
        Voimyötähäpeää kirjoitti:

        Kyllä rupes naurattaa ja ensimmäinen kommentti joka oli youtube keskustelu osiossa: "So i sold my toyota". Amerikassa terot on paljo järkevämpiä näköjään täällä Suomessa tero olisi vaan tuossa samassa tilanteessa räyhännyt maksetuista "pila" videoista pyhää uskontoa kohtaan.

        Siinä videossa mies oli tullut järkiinsä.


      • kauheeauto

        Ei lähde edes käyntiin heh heh!


    • kansatietää

      Tätä se työttömyys ja turhautuneisuus teettää Eu-Suomessa. Päätyökseen pitää etsiä vikoja maailman ykkösmerkistä. Maksaakohan tuollekin luuserille joku trollitoimisto?
      Ei tunnu ihan täysjärkisen touhulta!

    • kauhee.auto

      Noita kertomuksiahan löytyy aivan hirvittävä määrä.

      • huh_huh

        Kauhukertomuksia ovat!


    • Huihirvitys

      Itse olen välttänyt kun Tojon kone hajosi.

      • kauhearomu

        Ei tulis mieleenkään ostaa niin huonoa autoa kuin Toyota.


    • kauhee_romu

      Siinä se on ehkä maailman huonoin dieselmoottori.

      • huonoin.se.on

        Miten niin "ehkä"?


      • karmee.romu
        huonoin.se.on kirjoitti:

        Miten niin "ehkä"?

        Sitä minäkin ihmettelin.


    • grgrrgr

      Ammatin puolesta joutuu autojen kanssa pelaamaan ja taannoin tuli nähtyä uudehko Avensis-taksi, bensakoneella. Ihmettelin asiaa taksarille miksi bensa, eikä diesel, niin sanoi vaan että täälläpäin kaikki taksina olevat Toyotat on bensoja koska Toyotan dieselillä ei tee mitään. Kai se sitten jostain kertoo.

      • Taksille_sama

        millä koneella auto on, kunhan on kestävä ja harmiton. Kulut menevät kuitenkin verovähennyksiin. Tunsin nyt jo kuolleen taksikuskin joka ajeli Dodge Coronet 440-autolla.


      • hththth

        Missasit pointin, jos taksiin ei huolita dieseliä vaikka sellainen vaihtoehto on olemassa, niin kertoohan se nyt jotain koneesta itsestään? Taksimiesten verovähennykset ei olleet tässä se oleellinen juttu.


    • Eimikääntyökalu

      kyllä kulut kannattaa minimoida ja katteet maksimoida.

      Ja tojon minihuoltoväli on jo sellaisenaan rasite katteelle. Turbojen räjähtelyt ja kansien taipumiset on sitten jo ihan katastrofi, auto on viikkoja pois tienaamasta ja ukot tumput suorana. Tosi ammattilaisen työkalu ei voi olla viikkoja pois töistä. Lelut ja harrasteautot voi, taksarin työkalu ei.

    • jkhjll

      D4D pommikonetta on syytä välttää

    • BombMachine

      Ei tulisi mieleenkään ostaa.

    • PSA_Motors

      En ota kantaa avauksen pommikoneeseen koska en tunne sen todellista tilannetta, enkä voi ko. ongelmia suhteuttaa ko. moottorin valmistusvolyymiin.

      Minkä tahansa koneen ongelmista voidaan repiä totaalinen yleistys haluttaessa, vaikka se ei edes vastaisi todellisuutta. Tokihan VW:n TSI on niittänyt mainetta kuten sen DSG:kin.

      Entäs 2.2 HDi 156cv PSA:n kone, mitä "objektiiviset" viidakkorummut siitä kertovata?

      Tuota konettaa on monien PSA-automallien nokalla, myös mm. Mitsubishin Outlanderissa, joka on PSA:n sisarmalli toki muutenkin. En tiedä onko sitä muilla merkeillä käytössä kuten muita PSA:n dieseleitä.

      .

    • AatuBerliinistä

      Junkers Ju- ja Heinkel He- pommikoneet ovatkin parempia vaihtoehtoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe